open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня

ОФІС ГЕНЕРАЛЬНОГО ПРОКУРОРА

НАКАЗ

22.11.2021  № 370

Про особливості організації діяльності спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері

З метою забезпечення належної організації роботи спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері щодо виконання визначених функцій, розмежування їхніх повноважень із самостійними структурними підрозділами Офісу Генерального прокурора, обласними та окружними прокуратурами, керуючись статтею 9 Закону України «Про прокуратуру», НАКАЗУЮ:

1. Першим заступникам та заступникам Генерального прокурора згідно з розподілом обов’язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора, керівнику Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора, керівникам спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах обласних), їх першим заступникам та заступникам, керівникам спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах окружних), їх заступникам, керівникам структурних підрозділів спеціалізованих прокуратур (на правах обласних) у межах наданих повноважень забезпечити комплексне виконання функцій прокуратури щодо підтримання публічного обвинувачення в суді, організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляду за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку, представництва інтересів держави в суді у визначеному законом порядку, нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, запобігання та протидію військовим адміністративним правопорушенням, а також правопорушенням, пов’язаним з корупцією, згідно з вимогами наказів Генерального прокурора та з урахуванням особливостей, передбачених цим наказом.

2. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора у межах повноважень здійснювати організаційне та методичне керівництво діяльністю спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах обласних), контроль за виконанням ними вимог Конституції України, Закону України «Про прокуратуру», інших законів та нормативно-правових актів.

3. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних) забезпечувати виконання повноважень, визначених Законом України «Про прокуратуру», іншими законодавчими актами, наказами Генерального прокурора, з урахуванням положень цього наказу на території:

- Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Центрального регіону - Вінницької, Житомирської, Київської, Полтавської, Сумської, Черкаської, Чернігівської областей та м. Києва;

- Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Південного регіону - Дніпропетровської, Запорізької, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської та Херсонської областей, а також акваторії поміж береговою лінією Одеської, Миколаївської та Херсонської областей і лінією державного кордону в територіальному морі України, у водах спільного використання;

- Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Західного регіону - Волинської, Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької та Чернівецької областей;

- Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері об’єднаних сил - Харківської, Луганської та Донецької областей, а також в акваторії поміж береговою лінією Донецької області та лінією державного кордону в територіальному морі України.

3.1. Наказами розмежовувати повноваження спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах обласних та окружних) щодо виконання конституційних функцій прокуратури з урахуванням положень цього наказу.

4. Організовувати та здійснювати процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення, досудове розслідування у яких проводиться слідчими та дізнавачами органів досудового розслідування (крім детективів Національного антикорупційного бюро України):

4.1. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних та окружних прокуратур):

- проти встановленого порядку несення військової служби (військові кримінальні правопорушення);

- вчинені під час виконання обов’язків військової служби військовослужбовцями, військовозобов’язаними (у тому числі резервістами, добровольцями Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальної громади) під час проходження військової служби та зборів, а також під час виконання службових обов’язків працівниками військових частин, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства оборони України, Збройних Сил України, інших військових формувань та органів державної влади, які комплектуються військовослужбовцями;

- вчинені при виконанні службових обов’язків працівниками оборонно-промислового комплексу України, на території розташування військових частин, установ, організацій, інших об’єктів постійної і тимчасової дислокації сил оборони, оборонно-промислового комплексу України та Державного космічного агентства України;

- у сфері службової діяльності та проти власності, об’єктом посягання яких є військове майно та/або кошти для потреб оборони;

- інші кримінальні правопорушення у порядку, визначеному КПК України, у тому числі якщо хоча б один із співучасників кримінального правопорушення є вищезазначеним суб’єктом або хоча б одне правопорушення у кримінальному провадженні відповідає вищевказаним критеріям.

4.2. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора організовувати та здійснювати процесуальне керівництво досудовим розслідуванням в актуальних, резонансних кримінальних провадженнях, зазначених у пункті 4.1 цього наказу, а також у провадженнях щодо особливо тяжких злочинів.

5. Забезпечувати організацію та здійснення нагляду за додержанням законів під час проведення оперативно-розшукової діяльності оперативними підрозділами:

5.1. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора:

- оперативними підрозділами Служби зовнішньої розвідки України;

- Управління державної охорони України;

- Головного управління розвідки Міністерства оборони України;

- спеціальної поліції Національної поліції України;

- Головного управління внутрішньої безпеки Служби безпеки України (крім оперативно-розшукових справ стосовно організованої та транснаціональної злочинності) та Департаменту військової контррозвідки Служби безпеки України;

- Управління інформації, Департаменту оперативно-розшукової діяльності Адміністрації Державної прикордонної служби України, підрозділами забезпечення внутрішньої та власної безпеки, оперативного документування, оперативно-розшуковими та оперативно-технічними підрозділами Державної прикордонної служби України;

- Управління оперативного забезпечення розслідування кримінальних правопорушень, вчинених військовослужбовцями Головного оперативного управління, а також територіальних управлінь Державного бюро розслідувань щодо осіб та кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 4.1 цього наказу.

Здійснювати контроль за ефективністю нагляду спеціалізованими прокуратурами у військовій та оборонній сфері (на правах обласних) за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності територіальними підрозділами зазначених правоохоронних органів.

5.2. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних) за місцем розташування:

- органів охорони державного кордону та регіональних управлінь Державної прикордонної служби України (крім частин центрального підпорядкування з місцем дислокації у м. Києві та Київській області);

- Департаменту військової контррозвідки Служби безпеки України (крім підрозділів з місцем дислокації у м. Києві та Київській області);

- територіальних управлінь Державного бюро розслідувань щодо осіб та кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 4.1 цього наказу.

В окремих випадках, з урахуванням територіальної юрисдикції, своїми наказами доручати прокурорам спеціалізованих прокуратур (на правах окружних) здійснювати нагляд за додержанням законів під час проведення оперативно-розшукової діяльності оперативними підрозділами, зазначеними у цьому пункті наказу, та в оперативних підрозділах спеціальної поліції Головних управлінь Національної поліції України в областях та м. Києві, в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (за місцем їх розташування), а також щодо осіб та кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 4.1 цього наказу.

6. Забезпечувати організацію та здійснення представництва інтересів держави в суді:

6.1. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора щодо правовідносин, пов’язаних із діяльністю Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Державної прикордонної служби України, Служби зовнішньої розвідки України, Служби безпеки України, Управління державної охорони України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України, Державної служби експортного контролю України, Державного космічного агентства України, підприємств, установ, організацій, що йому підпорядковані; Державного концерну «Укроборонпром», підприємств, що йому підпорядковані та щодо яких ним здійснюється управління корпоративними правами держави; об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України та державного підприємства «Украерорух»; Державного агентства резерву України (з питань державного мобілізаційного резерву); державних замовників у сфері оборони та виконавців, співвиконавців (субпідрядників) державного контракту (договору) з оборонних закупівель; інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ й організацій, що здійснюють накопичення та зберігання матеріальних цінностей державного мобілізаційного резерву; військово-цивільних адміністрацій.

6.2. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних та окружних) щодо правовідносин, пов’язаних із діяльністю суб’єктів, визначених у пункті 6.1 цього наказу, крім центральних апаратів (адміністрацій, управлінь) цих органів, їх підрозділів, повноваження яких поширюються на всю територію України (за винятком видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України).

6.3. Апеляційні скарги на судові рішення, якими вирішено спір по суті позовних вимог, подавати керівникам, першим заступникам, заступникам керівників спеціалізованих прокуратур (на правах обласних). У разі відсутності апеляційного суду за місцем розташування таких прокуратур скаргу подавати керівникам, першим заступникам, заступникам керівників спеціалізованих прокуратур (на правах окружних), працівники яких брали участь у розгляді справи, або керівництву прокуратури вищого рівня.

6.4. Участь у розгляді справ в апеляційних судах забезпечувати підрозділам представництва в суді спеціалізованих прокуратур (на правах обласних) або прокурорам спеціалізованих прокуратур (на правах окружних) за місцем розташування апеляційних судів.

7. Здійснення нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, а також з питань організації конвоювання осіб, затриманих, взятих під варту та засуджених до позбавлення волі, забезпечувати спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних та окружних) за територіальним принципом:

- у військових частинах щодо службового обмеження для військовослужбовців, позбавлення військового, спеціального звання, рангу, чину або кваліфікаційного класу, позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю; звільнення від відбування покарання з випробуванням, стосовно осіб, звільнених від кримінальної відповідальності у зв’язку з передачею на поруки колективам військових частин, а також у військових частинах Національної гвардії України з питань організації конвоювання затриманих, взятих під варту та засуджених до позбавлення волі осіб;

- у кімнатах (камерах) для тимчасово затриманих Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, у спеціальних палатах закладів охорони здоров’я Збройних Сил України для затриманих військовослужбовців, а також на гауптвахтах щодо покарання у виді арешту та тримання під вартою.

7.1. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Центрального регіону здійснювати нагляд з цих питань під час виконання покарання у виді тримання військовослужбовців у дисциплінарному батальйоні.

7.2. Керівникам спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері про набрання законної сили вироками, якими осіб засуджено до позбавлення волі, інформувати для організації нагляду за виконанням судових рішень відповідні обласні прокуратури. Особливу увагу при цьому приділяти виконанню командирами військових частин вимог Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» щодо звільнення осіб з військової служби у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі.

7.3. Прокурорам спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері, якими підтримувалось публічне обвинувачення, у випадку засудження до покарання, передбаченого пунктом 7 цього наказу, військовослужбовця, який проходить службу у військовій частині за межами юрисдикції цієї спеціалізованої прокуратури, для організації нагляду за виконанням покарання повідомляти спеціалізовану прокуратуру за місцем постійної дислокації військової частини.

7.4. Керівникам спеціалізованих прокуратур усіх рівнів забезпечувати участь прокурорів у розгляді питань, які вирішуються судом під час виконання вироків, у порядку ст. 537 КПК України.

8. Організовувати та здійснювати реалізацію повноважень прокурора з нагляду за додержанням законів при застосуванні заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, поза межами кримінального провадження:

8.1. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора:

- у Головному управлінні Військової служби правопорядку Збройних Сил України - під час тримання військовослужбовців, на яких накладене адміністративне стягнення у вигляді арешту з триманням на гауптвахті, а також затриманих військовослужбовців;

- в Адміністрації Державної прикордонної служби України - щодо забезпечення примусового повернення, видворення, адміністративного доставляння, затримання та тримання осіб у місцях тимчасового тримання.

8.2. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних):

- у територіальних управліннях Військової служби правопорядку Збройних Сил України - під час тримання військовослужбовців, на яких накладене адміністративне стягнення у вигляді арешту з триманням на гауптвахті, а також затриманих військовослужбовців;

- у територіальних органах Державної прикордонної служби України - примусового повернення, видворення, адміністративного доставляння, затримання та тримання осіб у місцях тимчасового тримання.

8.3. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонні сфері (на правах окружних):

- у зональних відділах (відділеннях) Військової служби правопорядку Збройних Сил України - щодо організації роботи під час тримання військовослужбовців, на яких накладене адміністративне стягнення у вигляді арешту з триманням на гауптвахті, а також затриманих військовослужбовців;

- у місцях тимчасового тримання осіб органів охорони державного кордону.

9. Під час організації діяльності при провадженні в справах про адміністративні правопорушення спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері усіх рівнів відомості щодо наявності підстав для застосування повноважень, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) та Законом України «Про прокуратуру», отримувати з:

- інформацій органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших суб’єктів владних повноважень;

- матеріалів кримінальних проваджень, відомостей, отриманих під час представницької діяльності, розгляду справ про адміністративні правопорушення, у тому числі пов’язаних з корупцією;

- публікацій у засобах масової інформації, мережі Інтернет;

- документів, розміщених в Єдиному державному реєстрі судових рішень;

- звернень фізичних і юридичних осіб, депутатів усіх рівнів, громадських об’єднань та організацій.

9.1. Надавати оцінку діям чи бездіяльності відповідних військових службових осіб щодо наявності ознак адміністративних правопорушень, передбачених главою 13-Б КУпАП. Особливу увагу при цьому приділяти своєчасному виявленню і реагуванню на військові адміністративні правопорушення у сфері службової діяльності військових посадових осіб.

9.2. У Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора, спеціалізованих прокуратурах у військовій та оборонній сфері (на правах обласних) у ході здійснення нагляду за додержанням законів під час досудового розслідування, у тому числі у формі процесуального керівництва ним, а також представництва інтересів держави в суді, з урахуванням строків, визначених ст. 38 КУпАП, за погодженням із першим заступником або заступником керівника прокуратури передавати до підрозділів, які організовують діяльність у провадженні в справах про адміністративні правопорушення, відповідні матеріали з мотивованим висновком про наявність підстав для складання протоколів про вчинення військових адміністративних правопорушень разом з документами, що подаються до суду як докази, оформленими та засвідченими відповідно до вимог законодавства.

9.3. За кожним складеним прокурорами протоколом про адміністративне правопорушення вести електронне наглядове провадження в інформаційно-аналітичній системі «Облік та статистика органів прокуратури», до якого долучати копії: протоколу, основних матеріалів, що підтверджують наявність складу адміністративного правопорушення, рішення суду за результатами розгляду справи та процесуальних документів щодо його оскарження.

9.4. Забезпечувати участь у розгляді судами справ за протоколами прокурорів про військові адміністративні правопорушення, про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, передбачені статтями 1724-1729, 1729-2 КУпАП, з урахуванням розмежування повноважень, визначеного наказом Генерального прокурора.

10. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора забезпечувати участь у розгляді Верховним Судом касаційних скарг на судові рішення у кримінальних, цивільних, господарських та адміністративних справах (провадженнях), заяв про перегляд судових рішень.

11. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Генерального прокурора України від 29 серпня 2014 року № 12гн «Про особливості діяльності військових прокуратур».

12. Контроль за виконанням наказу покласти на перших заступників та заступників Генерального прокурора згідно з розподілом обов’язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора, керівників спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах обласних та окружних).

Генеральний прокурор

І. Венедіктова

{Текст взято з сайту Офісу Генерального прокурора http://www.gp.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: