Про затвердження Типового положення про територіальну комісію з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1107 від 30.09.2022
№ 416 від 28.04.2023}
Відповідно до абзацу десятого частини першої статті 4 Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення” Кабінет Міністрів України постановляє:
{Вступна частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1107 від 30.09.2022}
1. Затвердити Типове положення про територіальну комісію з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах, що додається.
2. Обласним, Київській міській державним адміністраціям (або обласним, Київській міській військово-цивільним/військовим адміністраціям - у разі їх створення) забезпечити прийняття рішень територіальними комісіями з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах про підтвердження (узгодження) обсягів заборгованості з різниці в тарифах відповідно до вимог Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення” та подання копій протоколів засідань зазначених комісій до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дати проведення їх засідань.
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 1107 від 30.09.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023}
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про територіальну комісію з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах
1. Територіальна комісія з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах (далі - територіальна комісія) є тимчасовим органом, що утворюється обласними, Київською міською держадміністраціями (або обласними, Київською міською військово-цивільними/військовими адміністраціями - у разі їх створення) (далі - місцева держадміністрація) для реалізації положень Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення” в частині розгляду та підтвердження (узгодження) обсягів заборгованості з різниці в тарифах на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (у тому числі у разі заміни сторони у зобов’язанні та/або у разі правонаступництва), послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися відповідним категоріям споживачів та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, що постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідним категоріям споживачів, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування (далі - заборгованість з різниці в тарифах).
Територіальна комісія розглядає та підтверджує (узгоджує) обсяги заборгованості з різниці в тарифах, утвореної після 1 червня 2021 р. станом на 1 липня 2022 р., для теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що подали заяву, розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердні документи відповідно до вимог цього Типового положення.
У подальшому територіальна комісія розглядає та підтверджує (узгоджує) обсяги заборгованості з різниці в тарифах для теплопостачальних та теплогенеруючих організацій відповідно до поданої ними заяви, розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердних документів відповідно до вимог цього Типового положення:
протягом дії воєнного стану - щокварталу, станом на перше число місяця, що настає за звітним кварталом;
після припинення або скасування воєнного стану - станом на перше число сьомого місяця після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.
В окремих випадках (виключно за результатами перевірок контролюючих органів, судових рішень) територіальна комісія може прийняти рішення про переузгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах, що були утворенні до 1 червня 2021 р., розраховані суб’єктами господарювання відповідно до Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої Кабінетом Міністрів України, та узгодженні територіальною комісією у 2021 році.
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 1107 від 30.09.2022}
2. Територіальна комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінінфраструктури, нормативно-правовими актами НКРЕКП, іншими актами законодавства, розпорядженнями обласної, Київської міської держадміністрації, а також цим Типовим положенням.
{Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023}
3. Основними завданнями територіальної комісії є:
1) розгляд розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та проведення їх аналізу, здійснених відповідно до Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої Кабінетом Міністрів України, та документів, наданих теплопостачальними та теплогенеруючими організаціями (у тому числі тими, що використовують для виробництва теплової енергії альтернативні джерела енергії), підприємствами централізованого водопостачання і водовідведення (далі - суб’єкти господарювання), які підтверджують розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах (далі - підтвердні документи);
{Підпункт 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1107 від 30.09.2022}
2) прийняття рішення про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах.
Рішення приймається протягом двох тижнів з дня подання суб’єктом господарювання до територіальної комісії заяви, розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердних документів.
4. Перелік підтвердних документів, які додаються до заяви:
1) розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах, здійснені відповідно до Методики визначення обсягів заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої Кабінетом Міністрів України;
2) копії рішень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про встановлення (затвердження) тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (у тому числі в разі заміни сторони у зобов’язанні та/або у разі правонаступництва), послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, установам і організаціям, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, що постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення населенню, а також організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам;
{Підпункт 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1107 від 30.09.2022}
3) копії звернень суб’єкта господарювання до органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про встановлення (затвердження) тарифів на теплову енергію та комунальні послуги (за наявності);
4) звіти про витрати на виробництво та фінансові показники діяльності підприємств за формами, затвердженими наказом Держжитлокомунгоспу від 16 грудня 2004 р. № 224 “Про затвердження звітності за формами 1С (звіт про витрати на виробництво послуг)”, наказом Мінрегіону від 21 грудня 2015 р. № 326 “Про моніторинг стану реформування і розвитку житлово-комунального господарства”, наказом Мінрегіону від 16 грудня 2019 р. № 312 “Про здійснення моніторингу стану розрахунків за житлово-комунальні послуги та інших показників у сфері житлово-комунального господарства”, наказами Держстату “Про затвердження форм державного статистичного спостереження № 1-підприємництво (річна), “Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 11-мтп (річна) “Звіт про постачання та використання енергії”, щодо:
надання послуг з теплопостачання (форма № 1С-теплопостачання);
надання послуг з водопостачання та водовідведення (форма № 1С-водопостачання, водовідведення);
структурного обстеження підприємства (форма № 1-підприємництво (річна);
постачання та використання енергії (№ 11 МТП (річна).
Звіти, зазначені в цьому підпункті, подаються суб’єктом господарювання за відповідний період, в якому виникла заборгованість з різниці в тарифах;
5) звіти за формами, затвердженими постановою НКРЕ від 14 квітня 2011 р. № 606 “Про затвердження форм звітності НКРЕ у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення”, та/або постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, від 11 жовтня 2013 р. № 202 “Про затвердження Правил організації звітності, що подається до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг” та/або постановою НКРЕКП від 31 травня 2017 р. № 717 “Про затвердження Правил організації звітності, що подається суб’єктами господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг”, а саме:
звіти про використання палива ліцензіатом з виробництва теплової енергії (форма звітності № 1-НКРЕ-виробництво теплової енергії) та/або виробництво теплової енергії та використання енергетичних ресурсів (форма звітності № 1-НКП-тепло) та/або звіти про виробництво теплової енергії та використання енергетичних ресурсів (форма звітності № 1-НКРЕКП-тепло);
звіти про обсяги транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільними) тепловими мережами і нормативні технологічні витрати теплової енергії (форма звітності № 2-НКРЕ-тепло) та/або звіти про транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільними) тепловими мережами (форма звітності № 2-НКП-тепло) та/або звіти про виробництво, транспортування, постачання теплової енергії (баланс теплової енергії) (форма звітності № 2-НКРЕКП-тепло);
звіти про розрахунки за спожиту теплову енергію (форма звітності № 5-НКРЕ-тепло) та/або звіти про розрахунки за спожиту теплову енергію та послуги з транспортування теплової енергії (форма звітності № 3-НКП-тепло) та/або звіти про стан розрахунків за реалізовану теплову енергію і транспортування теплової енергії” (форма звітності № 3-НКРЕКП-тепло);
звіти про обсяги натуральних показників ліцензіатів з централізованого водопостачання та/або водовідведення (форма № 4-НКП-водопостачання/водовідведення) та/або звітні та розрахункові дані про обсяги споживання електроенергії для провадження діяльності з централізованого водопостачання та/або водовідведення та розрахунки з енергопостачальниками (форма звітності № 4-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення);
звіти про розрахунки за централізоване водопостачання (форма № 5-НКП-водопостачання) та/або звітні та розрахункові дані про розрахунки за послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення” (форма звітності № 5-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення);
звіти про розрахунки за централізоване водовідведення (форма № 6-НКП-водовідведення) та/або звітні та розрахункові дані про обсяги діяльності з централізованого водопостачання та/або водовідведення (форма звітності № 6-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення);
звіти про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності (форма звітності № 6-НКРЕ-ЖКК) та/або звіти про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності (форма звітності № 8-НКП-ЖКК) та/або звіти про фінансові результати та виконання структури тарифів за видами діяльності ліцензіата (форма звітності № 8-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення, форма звітності № 8-НКРЕКП-тепло);
звіти про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності (форма № 8-НКП-ЖКК) та/або звіти про фінансові результати та виконання структури тарифів за видами діяльності ліцензіата (форма звітності № 8-НКРЕКП-водопостачання/водовідведення).
Звіти, зазначені в цьому підпункті, подаються суб’єктами господарювання, для яких тарифи встановлювалися НКРЕ та/або Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг та/або НКРЕКП за відповідний період їх регулювання зазначеними органами, з урахуванням періоду, в якому виникла заборгованість з різниці в тарифах.
5. Заява, розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердні документи подаються суб’єктом господарювання до територіальної комісії в паперовій та електронній формі (у тому числі у форматі doc, docx, excel), засвідчуються підписом керівника або іншої уповноваженої особи суб’єкта господарювання та скріплюються печаткою (у разі наявності).
{Абзац перший пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1107 від 30.09.2022}
У разі неможливості подання суб’єктом господарювання до територіальної комісії заяви, розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердних документів у паперовій формі у зв’язку із веденням на відповідній території воєнних (бойових) дій, допускається їх подання лише в електронній формі.
{Пункт 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1107 від 30.09.2022}
У такому разі суб’єкт господарювання зобов’язаний підписувати заяву та розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах з накладенням електронного підпису та/або печатки, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису, сервіси для обміну електронними документами, при цьому електронні копії документів та електронне листування прирівнюються до оригіналів документів (повідомлень).
{Пункт 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1107 від 30.09.2022}
У разі коли внаслідок воєнних (бойових) дій у суб’єкта господарювання відбулося знищення (частково чи повністю) документів, зазначених у пункті 4 цього Типового положення, такий суб’єкт господарювання подає до територіальної комісії акти про знищення та наявні в нього документи, копії документів, завірені в установленому порядку, отриманих у тому числі від органів, яким суб’єкт господарювання подавав відповідну звітність, що можуть підтвердити здійснені суб’єктом господарювання розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах.
{Пункт 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1107 від 30.09.2022}
Відповідальність за достовірність поданих розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердних документів несе керівник суб’єкта господарювання.
6. Територіальна комісія відповідно до покладених на неї завдань:
1) розміщує на офіційному веб-сайті відповідної місцевої держадміністрації розрахунки обсягу заборгованості з різниці в тарифах, подані суб’єктами господарювання до територіальної комісії, та передає їх для оприлюднення на офіційному веб-сайті НКРЕКП не пізніше ніж за три робочих дні до їх розгляду на засіданні територіальної комісії.
У разі внесення суб’єктом господарювання змін до розрахунків обсягу заборгованості з різниці в тарифах після їх опублікування розміщує на офіційному веб-сайті відповідної місцевої держадміністрації відкориговані розрахунки обсягу заборгованості з різниці в тарифах та передає їх для оприлюднення на офіційному веб-сайті НКРЕКП не пізніше ніж за три робочих дні до їх розгляду на засіданні територіальної комісії;
2) розглядає та аналізує подані суб’єктами господарювання розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердні документи, за результатами чого підтверджує (узгоджує) обсяги заборгованості з різниці в тарифах;
3) під час проведення засідання заслуховує уповноважених представників суб’єктів господарювання, що подали розрахунки для узгодження обсягів заборгованості різниці в тарифах та підтвердні документи;
4) приймає рішення про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах з урахуванням вимог статті 4 Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення”;
5) приймає рішення про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах для суб’єктів господарювання, які постраждали внаслідок воєнних (бойових) дій та надали документи або їх копії, завірені в установленому порядку, згідно з вимогами абзацу другого пункту 5 цього Типового положення;
6) оформляє рішення про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах протоколом;
7) подає суб’єкту господарювання копію протоколу про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах.
{Пункт 6 в редакції Постанови КМ № 1107 від 30.09.2022}
7. Територіальна комісія має право:
1) запитувати/отримувати від суб’єктів господарювання додаткові письмові обґрунтування щодо наданих матеріалів та/або іншу додаткову інформацію, необхідну для вирішення питань, що виникли під час розгляду розрахунку обсягів заборгованості з різниці в тарифах, завірені належним чином;
{Підпункт 1 пункту 7 в редакції Постанови КМ № 1107 від 30.09.2022}
2) залучати до участі у своїй роботі представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів (за згодою).
8. Територіальна комісія утворюється у складі голови, заступника голови, членів та секретаря.
9. До складу територіальної комісії входять:
1) заступник голови місцевої держадміністрації, який в межах своєї компетенції координує діяльність у сфері житлово-комунального господарства (голова територіальної комісії);
2) представники структурного підрозділу місцевої держадміністрації з питань фінансів;
3) представники структурного підрозділу місцевої держадміністрації з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу;
4) представники територіального органу Держаудитслужби;
5) представники територіального органу НКРЕКП;
6) представники територіального органу Держпродспоживслужби;
7) представники територіального органу ДПС.
До складу територіальної комісії можуть залучатися за згодою представники територіального органу Національної поліції, регіонального органу СБУ, представники об’єднань організацій роботодавців, які визнані репрезентативними на галузевому рівні соціального діалогу в сфері житлово-комунального господарства, інші представники.
У разі невключення представників територіальних органів Держаудитслужби та НКРЕКП до складу територіальної комісії така комісія вважається неправоможною.
{Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1107 від 30.09.2022}
10. Персональний склад територіальної комісії та регламент роботи територіальної комісії затверджуються місцевими держадміністраціями.
11. Формою діяльності територіальної комісії є засідання.
Засідання територіальної комісії вважається правоможним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин загального складу територіальної комісії.
Засідання територіальної комісії можуть проводитися дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, зокрема відеоконференцзв’язку, за умови забезпечення надійної автентифікації всіх членів територіальної комісії.
12. На своїх засіданнях територіальна комісія приймає рішення про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах шляхом голосування.
13. У разі наявності у членів територіальної комісії реального чи потенційного конфлікту інтересів вони повідомляють про це голову територіальної комісії на засіданні до прийняття рішення з питання, щодо якого існує такий конфлікт, та не беруть участі в голосуванні щодо прийняття рішення з відповідного питання.
14. Рішення вважається схваленим, якщо за нього проголосувало більш як дві третини всіх присутніх на засіданні членів територіальної комісії.
Протокол засідання підписується в день проведення такого засідання головою та всіма членами територіальної комісії, присутніми на засіданні, але не менш як двома третинами її повного складу.
У разі проведення засідання дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, зокрема відеоконференцзв’язку, протокол засідання територіальної комісії складається в електронній формі, погоджується всіма членами територіальної комісії, присутніми на засіданні комісії, та підписується головуючим на засіданні і секретарем, шляхом накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Копія протоколу територіальної комісії надсилається суб’єкту господарювання не пізніше п’яти робочих днів з дати засідання територіальної комісії.
15. Територіальна комісія може прийняти рішення щодо неузгодження заборгованості з різниці в тарифах у разі невідповідності розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах Методиці визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженій Кабінетом Міністрів України, та/або підтвердним документам, та/або ненадання підтвердних документів, визначених цим Типовим положенням.
У разі неприйняття територіальною комісією позитивного рішення про узгодження заборгованості з різниці в тарифах суб’єкт господарювання може повторно звернутися до територіальної комісії з відповідною заявою після усунення невідповідностей.
У разі повторного звернення суб’єкта господарювання територіальна комісія забезпечує розгляд заяви та підтвердних документів не пізніше семи календарних днів з дня подання заяви.