Деякі питання реалізації Закону України “Про безпечність та гігієну кормів”
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 749 від 01.07.2022}
Відповідно до статей 14, 15, 25 і 28 Закону України “Про безпечність та гігієну кормів” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити такі, що додаються:
Порядок видачі, переоформлення та анулювання експлуатаційного дозволу на потужність і видачі його дубліката;
Порядок здійснення державної реєстрації потужностей;
Порядок формування та ведення Державного каталогу кормових матеріалів;
Порядок формування та ведення Державного реєстру тверджень про властивості кормів, призначених для особливих поживних цілей.
ПОРЯДОК
видачі, переоформлення та анулювання експлуатаційного дозволу на потужність і видачі його дубліката
1. Цей Порядок визначає процедуру видачі, переоформлення та анулювання експлуатаційного дозволу на потужність, видачі його дубліката, тимчасового експлуатаційного дозволу на потужність для операторів ринку кормів (далі - оператори ринку) територіальними органами Держпродспоживслужби.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про безпечність та гігієну кормів” (далі - Закон).
3. Види потужностей, на які видається експлуатаційний дозвіл, визначені частиною першою статті 14 Закону.
4. Оператор ринку зобов’язаний отримати експлуатаційний дозвіл на потужність за формою згідно з додатком 1 на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.
5. Окремою потужністю вважається потужність, розташована за однією адресою.
Подання заяви про видачу експлуатаційного дозволу на потужність
6. Для отримання експлуатаційного дозволу на потужність оператор ринку або уповноважена ним особа подає територіальному органу Держпродспоживслужби за місцезнаходженням (адресою) такої потужності заяву про видачу експлуатаційного дозволу на потужність за формою згідно з додатком 2.
7. Заява про видачу експлуатаційного дозволу на потужність реєструється територіальним органом Держпродспоживслужби в день її надходження.
8. Заява про видачу експлуатаційного дозволу на потужність може бути подана в паперовій або електронній формі. Подання заяви в електронній формі здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних ресурсів Держпродспоживслужби.
9. Заява про видачу експлуатаційного дозволу на потужність повинна містити:
1) найменування, ідентифікаційний код юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та інформацію про її місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові (у разі наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (серія та номер паспорта для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті) та інформацію про її місце проживання;
4) інформацію про види діяльності, які планується провадити з використанням потужності;
5) перелік кормових добавок, преміксів та кормових сумішей, які планується виробляти та/або обіг яких планується здійснювати на потужності;
6) інформацію про вид оператора ринку за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеною Господарським кодексом України (суб’єкт мікропідприємництва, малого, середнього або великого підприємництва).
10. Оператори ринку, які діють виключно як продавці та здійснюють лише реалізацію кормів без зберігання кормів на потужностях, які їм належать, подають територіальному органу Держпродспоживслужби заяву про видачу експлуатаційного дозволу на потужність разом із декларацією про відповідність кормів, які вони планують реалізувати, вимогам законодавства про корми. Форма відповідної декларації встановлюється Мінагрополітики.
{Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 749 від 01.07.2022}
Інспектування потужності для видачі експлуатаційного дозволу
11. Державний ветеринарний інспектор проводить інспектування потужності, зазначеної в заяві про видачу експлуатаційного дозволу на потужність, не пізніше ніж протягом 15 календарних днів з дня надходження до територіального органу Держпродспоживслужби такої заяви.
12. Державний ветеринарний інспектор складає за результатами інспектування акт, в якому зазначається про відповідність потужності вимогам законодавства про корми.
Акт про результати інспектування потужності складається у двох примірниках, один з яких надається оператору ринку.
13. Для отримання експлуатаційного дозволу на потужність потужності операторів ринку, які діють виключно як продавці та здійснюють лише реалізацію кормів без зберігання кормів на потужностях, які їм належать, не підлягають інспектуванню.
14. Оператор ринку, який здійснив реконструкцію споруд та/або встановив нові виробничі лінії на потужності, на яку вже видано експлуатаційний дозвіл, та/або має намір провадити на такій потужності види діяльності, не передбачені експлуатаційним дозволом (якщо такі види діяльності потребують експлуатаційного дозволу), повинен не пізніше ніж за 15 календарних днів до відновлення експлуатації потужності звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби із заявою про проведення позапланового інспектування потужності.
Протягом 15 календарних днів після надходження до територіального органу Держпродспоживслужби заяви оператора ринку про проведення позапланового інспектування потужності державний ветеринарний інспектор проводить інспектування зазначеної у такій заяві потужності.
Оформлення результатів позапланового інспектування здійснюється відповідно до частини шостої статті 7 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.
Оператор ринку має право використовувати потужності та/або провадити нові види діяльності на таких потужностях після отримання акта про результати інспектування, що підтверджує відповідність таких потужностей та/або видів діяльності вимогам законодавства про корми.
Видача тимчасового експлуатаційного дозволу на потужність
15. У разі коли за результатами інспектування встановлено, що потужність відповідає вимогам законодавства про корми лише щодо інфраструктури та обладнання, на таку потужність територіальний орган Держпродспоживслужби видає тимчасовий експлуатаційний дозвіл на потужність строком на три місяці.
16. У разі коли було видано тимчасовий експлуатаційний дозвіл на потужність, повторне інспектування такої потужності проводиться державним ветеринарним інспектором за заявою оператора ринку протягом трьох місяців з дня видачі такого дозволу.
Заява про проведення повторного інспектування потужності подається оператором ринку до територіального органу Держпродспоживслужби не пізніше ніж за 15 календарних днів до закінчення строку дії тимчасового експлуатаційного дозволу на потужність. Заява про проведення повторного інспектування потужності може бути подана в паперовій або електронній формі. Подання заяви в електронній формі здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних ресурсів Держпродспоживслужби.
Рішення про видачу експлуатаційного дозволу на потужність або про відмову в його видачі
17. Видача експлуатаційного дозволу або прийняття рішення про відмову у видачі експлуатаційного дозволу на потужність здійснюється територіальним органом Держпродспоживслужби протягом 30 календарних днів з дня надходження до нього заяви про видачу експлуатаційного дозволу на потужність.
18. Рішення про видачу експлуатаційного дозволу на потужність приймається територіальним органом Держпродспоживслужби за результатами інспектування потужності оператора ринку. Одночасно з видачею експлуатаційного дозволу на потужність компетентний орган вносить відомості про таку потужність та відповідного оператора ринку до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів.
19. Територіальний орган Держпродспоживслужби приймає рішення про видачу експлуатаційного дозволу на необмежений строк, якщо за результатами інспектування встановлено, що потужність відповідає вимогам законодавства про корми.
20. Рішення про видачу експлуатаційного дозволу на потужність має містити такі відомості:
1) номер експлуатаційного дозволу на потужність та дату його видачі;
2) найменування або прізвище, ім’я, по батькові (у разі наявності) оператора ринку;
3) ідентифікаційний код юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань або реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (серія та номер паспорта для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті);
4) місцезнаходження або місце проживання оператора ринку;
7) вид діяльності, що планується провадити з використанням потужності;
8) перелік кормових добавок, преміксів та кормових сумішей, які планується виробляти та/або обіг яких планується здійснювати на потужності;
9) вид оператора ринку за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеною Господарським кодексом України (суб’єкт мікропідприємництва, малого, середнього або великого підприємництва);
10) реєстраційний номер потужності.
У рішенні про видачу експлуатаційного дозволу на потужність також зазначається, що строк його дії необмежений, а у разі видачі тимчасового експлуатаційного дозволу на потужність зазначається строк дії тривалістю три місяці, який може бути продовжений Держпродспоживслужбою до шести місяців з дня його видачі.
Максимальний строк дії тимчасового експлуатаційного дозволу на потужність становить шість місяців.
21. Під час прийняття рішення про видачу експлуатаційного дозволу на потужність територіальний орган Держпродспоживслужби присвоює потужності реєстраційний номер, який зазначається як номер експлуатаційного дозволу, виданого на таку потужність.
22. Реєстраційний номер потужності складається з таких елементів, які розділяються дефісом:
літери “d” - для експлуатаційного дозволу, виданого на необмежений строк, або літер “td” - для тимчасового експлуатаційного дозволу;
двозначного літерного коду України (UA);
коду області/міста, де розташована потужність, відповідно до Кодифікації адміністративно-територіальних одиниць України (областей, міст) згідно з додатком 3;
порядкового номера потужності, що присвоюється в арифметичній послідовності, яка починається з 1.
Порядковий номер потужності, який є частиною її реєстраційного номера, є унікальним та не може бути присвоєний іншій потужності, що розташована на території відповідної області/міста.
У разі коли до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів внесено запис про припинення використання потужності, порядковий номер такої потужності не виключається із зазначеного Реєстру.
23. У разі прийняття рішення про видачу експлуатаційного дозволу на потужність на необмежений строк замість тимчасового експлуатаційного дозволу реєстраційний номер потужності не змінюється, крім літер “td”, які підлягають заміні на літеру “d”.
24. За видачу експлуатаційного дозволу на потужність справляється адміністративний збір у розмірі 0,17 мінімальної заробітної плати за місяць, встановленої на 1 січня календарного року, в якому подано заяву про видачу експлуатаційного дозволу на потужність.
Видача експлуатаційного дозволу на потужність здійснюється територіальним органом Держпродспоживслужби після пред’явлення оператором ринку документа, що підтверджує сплату адміністративного збору за видачу такого дозволу.
25. Експлуатаційний дозвіл видається особисто оператору ринку або надсилається йому поштовим відправленням у строк, встановлений для видачі експлуатаційного дозволу, але не пізніше трьох робочих днів з дня прийняття рішення про видачу експлуатаційного дозволу.
26. Одночасно з видачею експлуатаційного дозволу на потужність (після прийняття рішення про видачу експлуатаційного дозволу, але не пізніше дня його видачі (надсилання) оператору ринку) територіальний орган Держпродспоживслужби вносить відомості про таку потужність та відповідного оператора ринку до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів.
27. Рішення про відмову у видачі експлуатаційного дозволу на потужність приймається територіальним органом Держпродспоживслужби за наявності хоча б однієї з підстав, визначених частиною дванадцятою статті 14 Закону. Копія рішення про відмову у видачі експлуатаційного дозволу на потужність надається оператору ринку відповідно до частини чотирнадцятої статті 14 Закону.
28. Після усунення причин, що стали підставою для відмови у видачі експлуатаційного дозволу на потужність, оператор ринку має право повторно звернутися із заявою про видачу такого дозволу.
Переоформлення експлуатаційного дозволу на потужність
29. У разі виникнення підстав для переоформлення експлуатаційного дозволу на потужність, визначених частиною сімнадцятою статті 14 Закону, оператор ринку або уповноважена ним особа зобов’язані звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби із заявою за формою згідно з додатком 4 протягом п’яти робочих днів після виникнення таких підстав.
30. Територіальний орган Держпродспоживслужби приймає рішення про переоформлення експлуатаційного дозволу на потужність з урахуванням змін, зазначених у заяві, протягом двох робочих днів з дня надходження такої заяви. Переоформлений експлуатаційний дозвіл видається особисто оператору ринку або надсилається йому поштовим відправленням протягом двох робочих днів з дня прийняття рішення про переоформлення експлуатаційного дозволу.
31. Одночасно з прийняттям рішення про переоформлення експлуатаційного дозволу на потужність територіальним органом Держпродспоживслужби визнається недійсним експлуатаційний дозвіл на потужність, що був переоформлений, та не пізніше дня видачі (надсилання) оператору ринку переоформленого експлуатаційного дозволу на потужність вносяться відомості про новий експлуатаційний дозвіл на потужність та про визнання недійсним дозволу, що був переоформлений, до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів.
32. Експлуатаційний дозвіл на потужність, який не переоформлено в установлений строк, є недійсним.
Видача дубліката експлуатаційного дозволу на потужність
33. Для отримання дубліката експлуатаційного дозволу на потужність оператор ринку або уповноважена ним особа подає територіальному органу Держпродспоживслужби за місцезнаходженням (адресою) такої потужності заяву про видачу дубліката експлуатаційного дозволу на потужність за формою згідно з додатком 4.
Підстави та строки видачі дубліката експлуатаційного дозволу на потужність визначені частиною вісімнадцятою статті 14 Закону.
34. Одночасно з прийняттям рішення про видачу дубліката експлуатаційного дозволу територіальним органом Держпродспоживслужби визнається недійсним експлуатаційний дозвіл на потужність, який було втрачено або пошкоджено, та не пізніше дня видачі (надсилання) оператору ринку дубліката експлуатаційного дозволу на потужність вносяться відомості про нього та про визнання недійсним дозволу, який було втрачено або пошкоджено, до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів.
Анулювання експлуатаційного дозволу на потужність
35. Анулювання експлуатаційного дозволу на потужність здійснюється територіальним органом Держпродспоживслужби або в судовому порядку.
Підстави для анулювання експлуатаційного дозволу на потужність територіальним органом Держпродспоживслужби визначені частиною двадцятою статті 14 Закону.
36. Оператор ринку, який має намір припинити використання потужності, на яку отримано експлуатаційний дозвіл, або уповноважена ним особа звертається до територіального органу Держпродспоживслужби із заявою про анулювання відповідного експлуатаційного дозволу на потужність за формою згідно з додатком 4 не пізніше ніж за п’ять робочих днів до припинення використання такої потужності за призначенням, передбаченим цим дозволом. Відповідна заява подається в паперовій або електронній формі до територіального органу Держпродспоживслужби за місцезнаходженням потужності. Подання заяви в електронній формі здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних ресурсів Держпродспоживслужби.
37. Анулювання експлуатаційного дозволу на потужність у разі ліквідації оператора ринку - юридичної особи або припинення підприємницької діяльності оператора ринку - фізичної особи - підприємця здійснюється за наявності відповідного запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
38. Рішення про анулювання експлуатаційного дозволу на потужність приймається територіальним органом Держпродспоживслужби протягом двох робочих днів з дня встановлення наявності підстав для анулювання експлуатаційного дозволу на потужність.
39. Дія експлуатаційного дозволу на потужність припиняється через 10 робочих днів з дня прийняття територіальним органом Держпродспоживслужби рішення про анулювання експлуатаційного дозволу на таку потужність.
40. Рішення про анулювання експлуатаційного дозволу на потужність може бути оскаржено оператором ринку в судовому порядку.
Підстави для звернення територіального органу Держпродспоживслужби з позовом про застосування заходу реагування у формі анулювання експлуатаційного дозволу до адміністративного суду визначені частиною двадцять першою статті 14 Закону.
41. Відомості про анулювання експлуатаційного дозволу на потужність вносяться територіальним органом Держпродспоживслужби до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів не пізніше наступного робочого дня після припинення дії експлуатаційного дозволу на потужність відповідно до рішення територіального органу Держпродспоживслужби або рішення адміністративного суду.
Додаток 1 |
ЕКСПЛУАТАЦІЙНИЙ ДОЗВІЛ НА ПОТУЖНІСТЬ
Додаток 2 |
ЗАЯВА
про видачу експлуатаційного дозволу на потужність
Додаток 3 |
КОДИФІКАЦІЯ
адміністративно-територіальних одиниць України
(областей, міст)
Найменування адміністративно-територіальної одиниці | Код |
Автономна Республіка Крим | 01 |
Область: | |
Вінницька | 02 |
Волинська | 03 |
Дніпропетровська | 04 |
Донецька | 05 |
Житомирська | 06 |
Закарпатська | 07 |
Запорізька | 08 |
Івано-Франківська | 09 |
Київська | 10 |
Кіровоградська | 11 |
Луганська | 12 |
Львівська | 13 |
Миколаївська | 14 |
Одеська | 15 |
Полтавська | 16 |
Рівненська | 17 |
Сумська | 18 |
Тернопільська | 19 |
Харківська | 20 |
Херсонська | 21 |
Хмельницька | 22 |
Черкаська | 23 |
Чернівецька | 24 |
Чернігівська | 25 |
м. Київ | 26 |
м. Севастополь | 27 |
Додаток 4 |
ПОРЯДОК
здійснення державної реєстрації потужностей
1. Цей Порядок визначає процедуру державної реєстрації потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу кормів та не потребують отримання експлуатаційного дозволу.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про безпечність та гігієну кормів” (далі - Закон).
3. Оператор ринку, який провадить діяльність, що відповідно до вимог Закону не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов’язаний подати до територіального органу Держпродспоживслужби заяву про державну реєстрацію потужності, яка використовується на будь-якій стадії виробництва та/або обігу кормів, не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку її роботи.
4. Державній реєстрації підлягає кожна окрема потужність оператора ринку. Окремою потужністю вважається потужність, розташована за однією адресою.
5. Адресою потужності, яка є транспортним засобом або іншим рухомим майном, вважається місцезнаходження (місце проживання) оператора ринку, в управлінні якого перебуває така потужність.
6. Державна реєстрація потужності здійснюється на безоплатній основі.
Подання заяви про державну реєстрацію потужності
7. Для державної реєстрації потужності оператор ринку подає до територіального органу Держпродспоживслужби за адресою потужності заяву про державну реєстрацію потужності за формою згідно з додатком (далі - заява).
8. Заява подається оператором ринку або уповноваженою ним особою в паперовій або електронній формі не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку роботи потужності, засвідчується підписом оператора ринку або уповноваженої ним особи, реєструється територіальним органом Держпродспоживслужби в день її надходження.
Подання заяви в електронній формі здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних ресурсів Держпродспоживслужби.
9. Територіальному органу Держпродспоживслужби забороняється вимагати для державної реєстрації потужності будь-які інші документи, крім заяви.
10. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення кормів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один реєстраційний номер.
Державна реєстрація потужності
11. Державна реєстрація потужності здійснюється територіальним органом Держпродспоживслужби протягом 10 календарних днів після надходження заяви оператора ринку шляхом внесення відповідної інформації до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів.
Копія рішення про державну реєстрацію потужності видається (надсилається) оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
12. У рішенні про державну реєстрацію потужності зазначається така інформація:
1) найменування або прізвище, ім’я, по батькові (у разі наявності) оператора ринку;
2) ідентифікаційний код юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань або реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (серія та номер паспорта для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті);
3) місцезнаходження або місце проживання оператора ринку;
4) реєстраційний номер потужності;
7) види діяльності, що планується провадити з використанням потужності;
8) перелік кормів, обіг та/або виробництво яких планується здійснювати на потужності;
9) вид оператора ринку за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеною Господарським кодексом України (суб’єкт мікропідприємництва, малого, середнього або великого підприємництва);
10) дата прийняття територіальним органом Держпродспоживслужби рішення про державну реєстрацію потужності.
13. Територіальний орган Держпродспоживслужби приймає рішення про державну реєстрацію потужності у разі відсутності підстав для відмови в такій реєстрації, визначених частиною шостою статті 15 Закону.
14. Одночасно з прийняттям рішення про державну реєстрацію потужності територіальний орган Держпродспоживслужби присвоює потужності реєстраційний номер, що складається з таких елементів, які розділяються дефісом:
двозначного літерного коду України (UA);
коду області/міста, в якій розташована потужність, згідно з Кодифікацією адміністративно-територіальних одиниць України (областей, міст), визначеною в додатку 3 до Порядку видачі, переоформлення та анулювання експлуатаційного дозволу на потужність і видачі його дубліката, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2021 р. № 884;
порядкового номера потужності, що присвоюється в арифметичному порядку, який починається з 1.
15. Порядковий номер потужності, який є частиною її реєстраційного номера, є унікальним та не може бути присвоєний іншій потужності, що розташована на території відповідної області/міста.
У разі коли до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів внесено запис про припинення використання потужності, порядковий номер такої потужності не виключається із зазначеного Реєстру.
16. Територіальний орган Держпродспоживслужби вносить відомості про потужність та відповідного оператора ринку до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів не пізніше наступного робочого дня після прийняття рішення про державну реєстрацію потужності.
17. Рішення про відмову в державній реєстрації потужності приймається територіальним органом Держпродспоживслужби у строк, встановлений для державної реєстрації потужності. Рішення про відмову в державній реєстрації потужності повинне містити обґрунтування причин такої відмови з посиланням на відповідні положення законодавства.
18. Протягом строку, встановленого для державної реєстрації потужності, але не пізніше трьох робочих днів з дня прийняття рішення про відмову в державній реєстрації потужності копія такого рішення видається (надсилається) територіальним органом Держпродспоживслужби оператору ринку.
Після усунення причин, що стали підставою для відмови в державній реєстрації потужності, оператор ринку може повторно звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби із заявою про державну реєстрацію потужності.
Скасування державної реєстрації потужності
19. Оператор ринку, який має намір припинити використання зареєстрованої потужності, звертається до територіального органу Держпродспоживслужби із заявою про скасування державної реєстрації потужності не пізніше ніж за 10 робочих днів до припинення використання такої потужності для виробництва та/або обігу кормів. Відповідна заява подається у паперовій або електронній формі до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем розташування потужності.
Подання заяви в електронній формі здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних ресурсів Держпродспоживслужби.
20. Рішення про скасування державної реєстрації потужності у разі ліквідації оператора ринку - юридичної особи або припинення підприємницької діяльності оператора ринку - фізичної особи -підприємця приймається за наявності відповідних записів у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
21. Рішення про скасування державної реєстрації потужності приймається територіальним органом Держпродспоживслужби протягом двох робочих днів з дня встановлення підстави для прийняття такого рішення, визначеної частиною дев’ятою статті 15 Закону.
22. Дія державної реєстрації потужності припиняється через 10 робочих днів з дня прийняття територіальним органом Держпродспоживслужби рішення про скасування державної реєстрації такої потужності.
23. Скасування державної реєстрації потужності здійснюється територіальним органом Держпродспоживслужби за його зверненням до адміністративного суду.
24. Рішення про скасування державної реєстрації потужності, прийняте територіальним органом Держпродспоживслужби, може бути оскаржене до суду.
25. Відомості про скасування державної реєстрації потужності вносяться територіальним органом Держпродспоживслужби до Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів не пізніше наступного робочого дня після припинення дії державної реєстрації потужності відповідно до рішення територіального органу Держпродспоживслужби або рішення адміністративного суду.
ЗАЯВА
про державну реєстрацію потужності
ПОРЯДОК
формування та ведення Державного каталогу кормових матеріалів
{У тексті Порядку слово “Мінекономіки” замінено словом “Мінагрополітики” згідно з Постановою КМ № 749 від 01.07.2022}
1. Цей Порядок визначає процедуру формування та ведення Державного каталогу кормових матеріалів.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
Державний каталог кормових матеріалів (далі - Каталог) - електронна база даних, створена з метою уніфікації назв кормових матеріалів, їх категорій, відомостей про властивості кормових матеріалів і виробничих процесів та забезпечення доступу до зазначеної інформації;
перелік кормових матеріалів - перелік відомостей, які містять назви кормових матеріалів, їх опис та обов’язкову декларацію (особливості складу кормового матеріалу).
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про безпечність та гігієну кормів” і “Про електронні довірчі послуги”.
3. Мінагрополітики забезпечує формування (первинне наповнення) та ведення Каталогу відповідно до цього Порядку.
4. Каталог складається з переліку кормових матеріалів та глосарію, розроблених відповідно до Регламенту Комісії (ЄС) № 68/2013 від 16 січня 2013 року щодо Каталогу кормових матеріалів.
5. До Каталогу вносяться такі відомості про кормові матеріали:
1) категорія кормового матеріалу;
3) ідентифікаційний номер кормового матеріалу;
4) опис кормового матеріалу, у тому числі інформація про виробничий процес (у разі необхідності);
6. Глосарій містить визначення термінів, зокрема тих, що мають технічний характер та використовуються під час опису виробничих процесів, і включає такі відомості:
4) загальну назву/вид обробки.
7. Внесення змін до Каталогу здійснюється за ініціативою Мінагрополітики або операторів ринку чи їх об’єднань з урахуванням науково-технічних та виробничих досягнень у виробництві кормів.
8. Внесення змін до Каталогу за ініціативою операторів ринку чи їх об’єднань (далі - заявники) здійснюється у разі подання ними до Мінагрополітики заяви в паперовій або електронній формі.
Подання заяви в електронній формі здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних ресурсів Мінагрополітики.
9. Заява, яка подається заявником для внесення змін до Каталогу, повинна містити найменування, ідентифікаційний код юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та її місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові (у разі наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (серія та номер паспорта для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті) та інформацію про місце її проживання, а також інформацію, передбачену пунктом 5 цього Порядку.
До заяви додаються документи, що підтверджують науково-технічні та виробничі досягнення у виробництві кормів (звіти про проведення досліджень, випробувань, наукові висновки, наукові публікації, огляди наукової літератури тощо), із зазначенням реквізитів та посилань на джерела.
10. Мінагрополітики протягом 20 робочих днів з дня подання заяви проводить перевірку достовірності та обґрунтованості відомостей, наведених у заяві та доданих до неї документах, та приймає рішення про внесення відповідних змін до Каталогу або рішення про відмову в задоволенні заяви.
11. Мінагрополітики може відмовити в задоволенні заяви в разі, коли подані заявником документи:
1) містять недостовірні відомості;
2) не підтверджують науково-технічні та виробничі досягнення у виробництві кормів.
12. У разі відмови в задоволенні заяви Мінагрополітики повідомляє про це заявнику у письмовій або електронній формі.
13. Мінагрополітики забезпечує відкритий та безоплатний доступ до Каталогу шляхом його розміщення на своєму офіційному веб-сайті.
ПОРЯДОК
формування та ведення Державного реєстру тверджень про властивості кормів, призначених для особливих поживних цілей
{У тексті Порядку слово “Мінекономіки” замінено словом “Мінагрополітики” згідно з Постановою КМ № 749 від 01.07.2022}
1. Цей Порядок визначає процедуру формування та ведення Державного реєстру тверджень про властивості кормів, призначених для особливих поживних цілей.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
Державний реєстр тверджень про властивості кормів, призначених для особливих поживних цілей (далі - Державний реєстр), - електронна база даних, яка містить перелік відомостей (тверджень) щодо можливого використання кормів, які підлягають зазначенню у маркуванні кормів, призначених для особливих поживних цілей, відповідно до вимог статті 28 Закону України “Про безпечність та гігієну кормів”;
заявник - оператор ринку кормів, інша фізична або юридична особа, які є резидентом України;
реєстраційне досьє - документи, які підтверджують, що заявлений склад корму задовольняє особливі поживні цілі та не чинить несприятливого впливу на здоров’я і благополуччя тварин, здоров’я людей та навколишнє природне середовище.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються в значенні, наведеному в Законах України “Про безпечність та гігієну кормів” і “Про електронні довірчі послуги”.
3. Формування та ведення Державного реєстру здійснюється Мінагрополітики.
Формування Державного реєстру передбачає його первинне наповнення Мінагрополітики відповідно до Регламенту Комісії (ЄС) № 2020/354 від 4 березня 2020 року щодо встановлення реєстру кормів, призначених для особливих поживних цілей.
4. До Державного реєстру вносяться такі відомості (твердження) щодо можливого використання кормів:
1) призначення корму (поживні цілі);
2) основні поживні характеристики корму;
3) види або категорії тварин, для яких призначений корм;
4) особливості складу корму (декларація);
5) рекомендована тривалість (строк) використання корму;
6) інші положення, що зазначаються у маркуванні.
5. Ведення Державного реєстру включає в себе внесення Мінагрополітики до нього нових, зміну або виключення існуючих відомостей (тверджень) (далі - зміни).
6. Внесення змін до Державного реєстру здійснюється за ініціативою Мінагрополітики або заявника на підставі його заяви, до якої додається реєстраційне досьє. Заявник подає заяву до Мінагрополітики в паперовій або електронній формі. Подання заяви в електронній формі здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних ресурсів Мінагрополітики.
7. Заява повинна містити найменування, ідентифікаційний код юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та її місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові (у разі наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (серія та номер паспорта для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті) та інформацію про її місце проживання, а також відомості (твердження), зазначені в пункті 4 цього Порядку.
8. Документи реєстраційного досьє подаються заявником до Мінагрополітики українською мовою. Усі документи реєстраційного досьє, складені іноземною мовою, мають супроводжуватися перекладом на українську мову, засвідченим заявником.
Реєстраційне досьє має містити копію відповідного рішення (акта) органу виконавчої/законодавчої влади будь-якої країни світу, крім Російської Федерації, або міжнародної організації (інтеграційного об’єднання держав) про затвердження (визнання) одного або декількох тверджень про властивості кормів, призначених для особливих поживних цілей, яке містить відомості, що зазначені в пункті 4 цього Порядку, або реєстраційне досьє повинно містити документи (звіти про проведення досліджень, випробувань, наукові висновки, наукові публікації, огляди наукової літератури тощо) із зазначенням реквізитів та посилань на джерела, які підтверджують, що заявлений склад корму:
задовольняє особливі поживні цілі;
не чинить несприятливого впливу на здоров’я і благополуччя тварин, здоров’я людей та навколишнє природне середовище.
9. У разі надходження заяви про внесення змін до Державного реєстру Мінагрополітики проводить перевірку достовірності та обґрунтованості відомостей, наведених у заяві та реєстраційному досьє, за результатами якої вносить відповідні зміни до Державного реєстру або відмовляє заявнику в задоволенні його заяви.
10. Зміни до Державного реєстру за ініціативою заявника вносяться Мінагрополітики протягом 90 робочих днів після надходження документів заявника.
11. Мінагрополітики може відмовити заявнику в задоволенні заяви у разі, коли подані заявником документи:
містять недостовірні відомості;
не підтверджують, що заявлений склад корму задовольняє особливі поживні цілі та не чинить несприятливого впливу на здоров’я і благополуччя тварин, здоров’я людей та навколишнє природне середовище.
12. З метою перевірки обставин для відмови в задоволенні заяви Мінагрополітики звертається до Національної установи України з ветеринарних препаратів та кормових добавок (далі - Національна установа).
13. Національна установа протягом 30 робочих днів подає Мінагрополітики науковий (експертний) висновок про підтвердження або спростування обставин для відмови в задоволенні заяви.
14. Мінагрополітики після отримання відповідного наукового (експертного) висновку Національної установи протягом 10 робочих днів вносить відповідні зміни до Державного реєстру або повідомляє про відмову заявнику.
15. Мінагрополітики забезпечує відкритий та безоплатний доступ до Державного реєстру шляхом його розміщення на своєму офіційному веб-сайті.