open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
28.07.2008 N 699

Про впровадження наукового

психолого-педагогічного проекту

"Вибір успішної професії"
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства

освіти і науки

N 1091 ( v1091290-10 ) від 16.11.2010

Наказом Міністерства освіти і науки,

молоді та спорту

N 505 ( v0505736-11 ) від 01.06.2011 }

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від
16.11.2000 р. N 1717 ( 1717-2000-п ) "Про перехід загальноосвітніх
навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін
навчання" (зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету
Міністрів України від 13.04.2007 р. N 620 ( 620-2007-п )) та з
метою впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх
навчальних закладів інноваційної технології розвитку здатності
учнівської молоді до вибору успішної професії Н А К А З У Ю:
1. Схвалити Концепцію наукового психолого-педагогічного
проекту "Вибір успішної професії" (додаток 1).
2. Затвердити Програму реалізації наукового
психолого-педагогічного проекту "Вибір успішної професії" (додаток
2).
3. Встановити терміни експериментального впровадження
наукового психолого-педагогічного проекту на базі дошкільних та
загальноосвітніх навчальних закладів - 2008-2014 роки.
4. Затвердити склад Науково-методичної ради проекту (додаток
3).
5. Призначити науковим керівником проекту Побірченко Неонілу
Антонівну, автора проекту, доктора психологічних наук, професора,
завідувачку відділу профорієнтації і психології професійного
розвитку Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих Академії
педагогічних наук України (за згодою).
6. Визначити базовими для експериментального впровадження
наукового психолого-педагогічного проекту "Вибір успішної
професії" загальноосвітні навчальні заклади: Красилівський
навчально-виховний комплекс "загальноосвітня школа I - III ст. N 5
та гімназія" (директор Бакалюк В.І.) (лист управління освіти і
науки Хмельницької облдержадміністрації від 20.05.2008. р.
N 1210); гімназію N 1 ім. К.Д.Ушинського м. Сімферополя (директор
Ковальов І.В.), загальноосвітню школу I - III ст. N 15
м. Сімферополя (директор Потьомкіна І.Д.), загальноосвітню школу I
- III ст. N 14 м. Сімферополя (директор Нарушева Є.В.),
Сімферопольський економічний ліцей (директор Сідаш В.М.) (лист
Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим від
24.04.2008 р. N 01-13/1098); загальноосвітню школу I - III
ст. N 25 м. Харцизька (директор Скаковський А. В.) (лист Головного
управління освіти і науки Донецької облдержадміністрації від
07.05.2008 р. N 01/05-1177); Дніпрорудненську гімназію "Софія"
(директор Пилипенко В.Д.) (лист управління освіти і науки
Запорізької облдержадміністрації від 26.06.2008 р. N 02-10.2230);
Обухівську загальноосвітню школу I - III ст. N 3 (директор
Хоменко Н.В.) (лист управління освіти і науки Київської
облдержадміністрації від 05.05.2008 р. N 12.01-07-1147);
Кузнецовську гімназію (директор Горбачик Н.Ф.) (лист управління
освіти і науки Рівненської облдержадміністрації від 12.05.2008 р.
N 01-09/02-1440); спеціалізовану загальноосвітню школу I - III ст.
N 9 м. Славута (директор Зайонц І.М.) (лист управління освіти і
науки Хмельницької облдержадміністрації від 15.04.2008 р. N 918);
спеціалізовану школу I - III ст. N 3 м. Черкаси (директор
Ткаченко Т.Є.), спеціалізовану школу I - III ст. N 28 м. Черкаси
(директор Скорик Т.А.), гімназію N 9 м. Черкаси (директор
Топчій І.В.); гімназію ім. І.Франка м. Канева (директор
Ліворук О.А.) (лист Головного управління освіти і науки Черкаської
облдержадміністрації від 25.06.2008 р. N 1137/01); колегіум N 11
м. Чернігова (директор Рубан С.В.) (лист управління освіти і науки
Чернігівської облдержадміністрації від 07.07.2008 р.
N 02-10/2164), Верхньодніпровську середню загальноосвітню школу
N 5, Дніпровську середню загальноосвітню багатопрофільну школу,
Верховцевську середню загальноосвітню школу N 1, Новомиколаївську
середню загальноосвітню школу N 1 Верхньодніпровського району,
Українську гімназію Димитрівської міської ради Донецької області,
Комсомольську гімназію імені В.О.Нижниченка Комсомольської міської
ради Полтавської області.{ Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
освіти і науки N 1091 ( v1091290-10 ) від 16.11.2010, Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 505
( v0505736-11 ) від 01.06.2011 }
7. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти
(Завалевський Ю.І.) надавати організаційну та науково-методичну
допомогу загальноосвітнім навчальним закладам щодо впровадження
наукового психолого-педагогічного проекту "Вибір успішної
професії".
8. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим
(Лавров В.В.), начальникам управлінь освіти і науки Донецької
(Соловйов Ю.І.), Запорізької (Вєрозубов О.Г.), Київської
(Бутник В.Г.), Рівненської (Вєтров І.В.), Хмельницької
(Вознюк С.В.), Черкаської (Фещенко О.В.), Чернігівської
(Заліський А.А.) облдержадміністрацій провести відповідну
організаційну роботу та сприяти експериментальному впровадженню у
практику роботи визначених навчальних закладів наукового
психолого-педагогічного проекту "Вибір успішної професії".
9. Опублікувати даний наказ в "Інформаційному збірнику
Міністерства освіти і науки України" та розмістити на сайті
www.mon.gov.ua.
10. Контроль за виконанням даного наказу покласти на
заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр І.О.Вакарчук

Додаток 1

до наказу МОН України

28.07.2008 N 699

КОНЦЕПЦІЯ

наукового психолого-педагогічного проекту

"Вибір успішної професії"

I. Актуальність проекту
Становлення країни супроводжується відчутною політичною,
економічною й освітньою реформою. Школа завжди була і залишається
провідним соціальним інститутом їх впровадження.
Успіхи школи, яка долає кризу і творить реформу, визначаються
високим професіоналізмом учителів і науковою технологією
навчально-виховного процесу, інноваційним змістом навчального
матеріалу й ефективними моделями його подачі учням, раціональним
поєднанням нових і традиційних наукових підходів у вихованні
учнівської молоді.
Послідовна реалізація особистісно гуманного підходу до
професійного самовизначення може зробити вибір учнями майбутньої
праці усвідомленим прогресивним процесом розвитку сучасної освіти.
В умовах незалежності українська школа поступово, але
неухильно рухається в напрямі інноваційного забезпечення
розвивальної взаємодії шкільних знань, умінь з економічними
вимогами ринку праці. Цей напрям має вивести шкільну освіту на
якісно новий рівень, що сприятиме виконанню головної її функції -
підготувати учнівську молодь до соціальних змін, адаптація до яких
потребує самостійного оволодіння новими знаннями, уміннями
самоорганізації навчально-трудової діяльності та відповідального
позитивного ставлення до різного типу праці. У цьому контексті
впровадження програмно-методичної системи та технологій вибору
успішної професії в систему профільного навчання розглядається як
одна із актуальних проблем.
Постає питання не лише навчати учнів певного обсягу знань, що
визначено стандартом освіти, але й розробляти та впроваджувати в
освіту інноваційні умови розвивально-виховної та профорієнтаційної
роботи на всіх етапах шкільного навчання.
У світовій шкільній освіті є набутий досвід впровадження
різноваріативних технологій розвитку в учнів можливостей
вирішувати проблеми їх неперервної освіти, побудови кар'єри та
конкурентодіяльної здатності до праці. Таким досвідом
обґрунтовується необхідність поєднання свободи творчості учнів у
навчанні з розвитком в них високої відповідальності за результати
навчальної праці, вибору професійної та трудової діяльності.
Розробкою та впровадженням нових технологій вибору успішної
професії вдається поєднувати та організовувати взаємодію шкільної
освіти з практикою самостійного працевлаштування на ринку праці,
визначати досягнення та прогнозувати успішне майбутнє
життєдіяльності наших дітей.
Пропонований проект розглядається як один з
науково-методичних підходів до модернізації сучасної освіти,
зокрема організації профорієнтаційної роботи в загальноосвітньому
навчальному закладі. У ньому пропонуються шляхи вирішення проблеми
неперервного розвитку в учнів способів економічного мислення,
умінь пізнавати та користуватися власним інтелектуальним ресурсом
у розв'язуванні задач різного типу - шкільних, побутових тощо.
Проект надає можливості вчителям загальноосвітніх навчальних
закладів оновити зміст навчально-виховної роботи, поглиблюючи його
інноваційними формами організації партнерської ділової співпраці,
спрямованої на набуття учнями культури ділового міжособистісного
спілкування.
II. Мета, стратегії та завдання

Концепції наукового психолого-педагогічного проекту
Метою проекту є впровадження в навчально-виховний процес
загальноосвітнього навчального закладу інноваційної технології
розвитку здатності учнівської молоді до вибору успішної професії,
планування кар'єри та формування соціально значущих життєвих
компетентностей відповідно до вимог сучасного ринку праці.
Основне завдання проекту полягає в розробці та реалізації
програмно-методичної системи та створення технолого-розвивальних
умов інтегрованого змісту профільного навчання, за допомогою яких
учні в загальноосвітньому навчальному закладі набувають життєвої
компетентності як особистісного чинника, що сприяє вибору успішної
професії.
Цілі проекту: - розвиток в учнів на всіх етапах навчання способу
економічного мислення, раціональної поведінки та партнерської
співпраці; - формування іміджу ділової людини, почуття людської гідності
та цінностей різного типу праці; - організація розвивального середовища на змісті навчальних
дисциплін з основ економічної психології, основ інтелектуальної
власності та професійного самовизначення, що забезпечують
готовність до вибору успішної професії; - здійснення ранньої індивідуальної профільної спрямованості
учнів на оволодіння професіями підприємницької сфери.
Завдання Проекту: - забезпечити учнів теоретичними та практичними знаннями з
основ вибору успішної професії; - сприяти організації інноваційної за змістом
пошуково-дослідницької роботи, пов'язаної із набуттям учнями
досвіду та умінь встановлювати ділові взаємини з людьми, які
працюють в умовах ринкових відносин; - створити умови для реалізації творчого потенціалу вчителів
і учнів, практичного застосування ними набутих знань та способів
впровадження інтерактивних технологій.
III. Зміст, форми і методи

наукового психолого-педагогічного проекту
Проект сприяє поглибленню розвивальних можливостей діючої
державної програми, розширенню форм організації навчальної
діяльності, оновленню викладання основних навчальних дисциплін,
організації пізнання та самопізнання, набуття учнями нового
досвіду в самореалізації життєдіяльності.
Зміст програмного матеріалу:
Для учнів 1 - 4 класів: - Розвивальна економіка. Що таке економіка? Гроші твоєї
сім'ї. Ми з мамою і татом йдемо до магазину. Зарплата у тата.
Пенсія у бабусі. Що таке багатство? - Самопізнання. Хто ти? Чи схожий на інших людей? Як тебе
називають? Твої вчинки. Добро і зло. Самоконтроль. Самооцінка.
Лабіринти думок. Як пізнавати себе. Вузлик на пам'ять. - Ділове спілкування. Знайомство. Візитки. Телефонні розмови.
Про що може розповісти міміка обличчя, рухи рук та тіла? - Партнерство. Що таке контакт? Про спільну роботу. Друзі та
дружба. Чому люди по-різному працюють? Твої руки. Майструємо
разом. Думаємо удвох. Правила партнерства.
На всіх заняттях рекомендується проводити психодіагностику,
казкотерапію, терапію мистецтвом, самодіагностику, тренінги,
самотренінги інтелекту та розвиток необхідних для професійного
самовизначення якостей особистості.
Для учнів 5 - 7 класів: - Економічна психологія (5 клас). Суб'єкти ринку. Сімейний
бюджет. Економіка школи. Роль держави у забезпеченні матеріального
добробуту. Ринок. Економічні проблеми міста, району. Приватизація. - Раціональна поведінка (6 клас). Знайомство з професіями
ринку, діями самоконтролю, економічним аналізом. Розробка
бізнес-планів. - Економічні системи (7 клас). Розвивальний матеріал про
входження в економіку як навчальну дисципліну. - Людина і світ професій (8 клас) - Особистісна готовність до вибору ринкової праці (9 клас). - Основи інтелектуальної власності (10 клас). Людина і праця. - Соціальне партнерство (11 клас). Входження в ринок праці. - Побудова кар'єри (12 клас).
Основні форми організації навчання: заняття, урок, семінари,
ігри з різноманітною імітацією, практичні заняття, ділові клуби
тренінги, ділові зустрічі, індивідуальна робота, театралізація,
творча самостійна робота, економічні розрахунки, розробка
бізнес-планів, екскурсії та відвідування різного типу підприємств,
міських організацій, складання психолого-професійних карт, ведення
ділових щоденників з самодіагностики.
Організація розвивального навчально-виховного процесу
базується на спільній діяльності вчителів, батьків, підприємців,
бізнесменів, роботодавців та передбачає право на відкритість в
оцінюванні учнів, особисту відповідальність за судження, оцінки,
рекомендації, вимоги, вчинки, необхідну матеріальну та моральну
підтримку.
Таким чином, організація вибору успішної професії є реально
новою формою зв'язку школи з практикою та вимогами ринкової
дійсності. У процесі підготовки рекомендовано вивчення іноземних
мов, комп'ютерної техніки, предметів за вибором.
IV. Кадрове забезпечення та цільові групи:
- директор загальноосвітнього навчального закладу, заступники
директора, вчителі, практичний психолог, соціальний педагог,
педагог-організатор; - батьківський актив, відповідальний працівник за
налагодження зв'язків з підприємницькими та бізнесовими
організаціями й залучення їх до навчально-виховного процесу.
Учасники проекту (цільові групи) - учні від 6 до 18 років, в
окремих навчальних закладах передбачена робота з дітьми від 3 до 5
років.
V. Критерії оцінки ефективності проекту
1. Сформованість в учнів економічного мислення та поведінки,
які визначають вибір успішної професії: - оволодіння необхідною економічною та психологічною
термінологією, відповідними ключовими поняттями; - усвідомлення правил поведінки в умовах ринкової економіки,
знання і дотримання їх у грі та реальних життєвих ситуаціях; - прийняття рішень та реалізація власних задумів; - забезпечення соціалізації особистості учнів, засвоєння
соціально-економічних функцій і якостей, які будуть їм необхідні в
подальшому житті; - розвинуті інтелектуальні здібності, сформованість
самостійності і критичності мислення; - розуміння об'єктивності критеріїв успіху; - сформовані ділові якості, володіння навичками ефективної
міжособистісної взаємодії на основі психології і педагогіки
партнерства; - наявність стійкого інтересу до власного "Я", економічних
процесів, постійне прагнення до самовдосконалення і саморозвитку; - здатність до рефлексії розумової і трудової діяльності,
спілкування, міжособистісних стосунків тощо.
2. Рівень професійного розвитку і педагогічної майстерності
вчителів.
3. Гармонізація стосунків школи та батьків, налагодження
конструктивних відносин з ними.
4. Зацікавленість громадськості в ефективності впровадження
інноваційних підходів навчання учнів у загальноосвітньому
навчальному закладі з традиційною практикою навчання.
VI. Науково-методичне

та навчальне забезпечення проекту
- Розроблено та рекомендовано для впровадження в практику
традиційного навчання інноваційні технології розвитку взаємодії
школи й ринку праці. - Змодельовано інноваційний педагогічний процес у
загальноосвітньому навчальному закладі, що покликаний створити
організаційні умови для розвитку і саморозвитку учнів як суб'єктів
життєтворчості, здатних до вірного самостійного професійного
самовизначення й самореалізації у суспільстві. - Науково обгрунтовано умови ефективної взаємодії між усіма
учасниками навчального процесу - вчителями, учнями, батьками на
основі психології толерантності, партнерства, ділового
спілкування. - Розроблена інноваційна модель безперервної
психолого-економічної освіти, що спрямована на засвоєння духовних
і матеріальних цінностей українського народу, формування в учнів
почуття відповідальності та причетності до становлення
демократичних реформ в освіті, власної ролі в цьому процесі. - Створено моделі інформаційно-навчальних ситуацій із змістом
завдань, що пов'язані із впливом на свідомість, почуття, мислення
учнів. Їх реалізація сприяє засвоєнню теоретичних основ вибору
успішної професії, навчання економіки, партнерства, ділового
спілкування, основ економічної психології, психології
самопізнання. - Розроблено організаційно-управлінські завдання: підготовка
учнів до оволодіння життєво орієнтованою діяльністю, погодження
програм і спецкурсів навчання з навчальними програмами школи,
організація практикумів, тренінгів для вчителів, які задіяні в
експерименті. Названа група містить завдання щодо кадрового та
дидактично-методичного забезпечення навчального процесу,
використання довідникової і наукової літератури, матеріального
стимулювання партнерської поведінки всіх учасників експерименту.
Робота учнів у процесі підготовки до вибору успішної професії
полягає в оволодінні методами самореалізації, зокрема, в набутті
ними умінь вибору успішної професії. - Запропоновано практично-дійові завдання, що пов'язані з
організацією пошуково-дослідницької діяльності учнів, підготовкою
та проведенням засідань ділових клубів, тренінгів і самотренінгів,
розробка ділових імітаційних ігор, управлінські ігри, презентації
вибору професії тощо.
VII. Очікувані результати впровадження проекту
Передбачається, що досягнення зазначених цілей та завдань
проекту забезпечується тим, що в ході освітнього процесу в учнів: - Розвивається здатність самостійного осмислення ситуацій,
явищ, фактів, інформації, формування свого ставлення, власної
позиції або рішення до дії, що сприяє вибору успішної професії. - Прищеплюється необхідність комунікативних дій (грамотно
ставити питання, інформувати, презентувати свою позицію, давати
рекомендації, брати активну участь в дискусії). - Закріплюється система знань і навичок, які забезпечують
соціалізацію учня, володіння основами соціально-психологічних та
життєвих компетентностей в економічному середовищі, здатність до
адаптації своєї поведінки до конкретних ситуацій та проблем, до
самостійного захисту своїх інтересів.

Додаток 2

до наказу МОН України

28.07.2008 N 699

ПРОГРАМА

реалізації наукового психолого-педагогічного проекту

"Вибір успішної професії" 2008-2014 роки

-------------------------------------------------------------------------- | N | Зміст роботи | Термін | Очікувані | Відповідальні | |п/п | |виконання | результати | | |-----------------------------------------------------+------------------| | I. Концептуально-діагностичний етап | | | квітень - грудень 2008 р. | | | | | |-----------------------------------------------------+------------------| | 1 |Розробка Концепції|Квітень |Концепція проекту |Науковий керівник | | |наукового |2008 р. | | | | |психолого- | | | | | |педагогічного | | | | | |проекту "Вибір | | | | | |успішної | | | | | |професії". | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 2 |Затвердження |Травень - |Визначення |Науковий керівник | | |складу учасників |червень |Науково-методичної| | | |експериментальної |2008 р. |ради і творчої | | | |роботи, визначення| |групи педагогів- | | | |їх функцій і | |експериментаторів | | | |відповідальності | | | | | |за виконання | | | | | |основних завдань | | | | | |програми. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 3 |Створення творчої |Травень - |Створення творчої |Керівники творчих | | |групи для розробки|червень |групи |груп педагогів- | | |інтегрованого |2008 р. | |експериментаторів | | |тематичного | | | | | |планування, | | | | | |методичних | | | | | |рекомендацій з | | | | | |основ | | | | | |експериментальних | | | | | |курсів - | | | | | |економіка, ділове | | | | | |спілкування, | | | | | |партнерство | | | | | |самопізнання. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 4 |Розробка системи |Червень |Система управління|Практичні | | |управління |2008 р. |профорієнтаційною |психологи, | | |профорієнтаційною | |роботою |керівники | | |роботою. | | |навчальних | | | | | |закладів | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 5 |Діагностика |Червень - |Аналіз результатів|Науковий керівник | | |готовності |вересень |діагностики | | | |вчителів до |2008 р. | | | | |проведення | | | | | |експериментальної | | | | | |роботи. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 6 |Налагодження |Квітень - |Складання угод про|Керівник проекту | | |спільної |грудень |співробітництво | | | |діяльності з: |2008 р. | | | | |- Інститутом | | | | | |психології | | | | | |ім. Г.С.Костюка | | | | | |АПН України; | | | | | |- Асоціацією | | | | | |керівників шкіл | | | | | |України (АКШУ) | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 7 |Обґрунтування |Серпень - |Розробка Програм |Науково-методичні | | |загальної теми, |вересень |дослідження |ради шкіл, що | | |мети, основних |2008 р. |кожного базового |задіяні в | | |завдань | |навчального |експерименті | | |дослідження | |закладу | | | |відповідно до умов| | | | | |експериментальних | | | | | |навчальних | | | | | |закладів бази | | | | | |дослідження. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 8 |Надання батькам |Серпень - |Обізнаність |Адміністрація | | |інформації щодо |вересень |батьків з умовами |навчальних | | |навчальної |2008 р. |експерименту |закладів, | | |діяльності дітей в| | |педагоги- | | |умовах | | |експериментатори, | | |експерименту. | | |психологи | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 9 |Здійснення |Квітень - |Розроблена |Учасники проекту | | |теоретичного |грудень |понятійна основа | | | |аналізу психолого-|2008 р. |дослідження, | | | |педагогічної | |зокрема, | | | |літератури за | |визначено | | | |темою дослідження.| |складові | | | | | |компоненти | | | | | |готовності | | | | | |(психологічної, | | | | | |економічної) | | | | | |учнівської молоді | | | | | |до ринку праці в | | | | | |контексті змісту | | | | | |життєво дійової | | | | | |компетентності | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |10 |Проведення |Вересень |Теоретико- |Керівники | | |науково- |2008 р. |практична |експерименту у | | |методичного | |підготовка |школах | | |семінару на тему: | |суб'єктів | | | |"Розвиток | |експерименту до | | | |готовності | |інноваційної | | | |учнівської молоді | |діяльності | | | |до професійного | | | | | |самовизначення". | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |11 |Соціально- |Жовтень |Психологічна карта|Практичні | | |психологічне |2008 р. |вибору професій в |психологи шкіл | | |діагностування | |умовах ринкової | | | |учнів на предмет | |економіки | | | |обізнаності з | | | | | |ринковою працею. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |12 |Організація |Листопад |Оптимізація умов |Науковий керівник,| | |постійно діючого |2008 р. |експериментальної |директори шкіл, | | |консультпункту для| |діяльності в |психологи | | |всіх учасників | |школі | | | |експерименту щодо | | | | | |удосконалення його| | | | | |умов. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |13 |Аналіз результатів|Грудень |Звіти про |Науково-методична | | |емпіричного |2008 р. |результати |рада експерименту | | |дослідження. | |емпіричного | | | |Засідання | |дослідження | | | |круглого столу на | | | | | |тему "Організація | | | | | |професійного | | | | | |самовизначення в | | | | | |умовах навчального| | | | | |процесу". | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |14 |Внесення коректив |Грудень |Програма |Науковий керівник | | |у програму |2008 р. |формувального |проекту | | |формувального | |етапу | | | |етапу | |експерименту | | | |експерименту | | | | |------------------------------------------------------------------------| | II. Формувальний етап | | 2009 - 2012 рр. | | | |------------------------------------------------------------------------| | 1 |Проведення |Січень |Обізнаність |Науковий керівник | | |теоретичних |2009 р. |вчителів з | | | |семінарів з метою | |програмами | | | |ознайомлення | |проекту | | | |вчителів із | | | | | |програмами | | | | | |формування | | | | | |готовності учнів | | | | | |до вибору успішної| | | | | |професії. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 2 |Розробка та |Протягом |Програма та зміст |Науковий керівник | | |апробація змісту |2009 - |навчально- | | | |навчального курсу |2012 рр. |методичного | | | |"Економічна | |посібника | | | |психологія", | | | | | |корекція змісту | | | | | |та умов навчання, | | | | | |прогнозування | | | | | |результатів. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 3 |Розробка науково- |Січень - |Високий рівень |Науковий керівник,| | |практичних |лютий |професійної |науково-методичні | | |рекомендацій для |2009 р. |компетентності |ради шкіл | | |вчителів та | |вчителів- | | | |психологів з метою| |експериментаторів,| | | |навчання | |психологів | | | |перспективних | | | | | |психолого- | | | | | |педагогічних | | | | | |технологій, | | | | | |формування | | | | | |професійної | | | | | |ділової | | | | | |компетентності. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 4 |Розробка критеріїв|Березень -|Система критеріїв |Науковий керівник | | |і механізмів |квітень |та механізмів | | | |оцінювання впливу |2009 р. |оцінки | | | |експерименту на | |ефективності | | | |його учасників. | |експерименту | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 5 |Продовження роботи|2009 - |Оптимізація умов |Адміністрація | | |консультпунктів, |2012 рр. |експериментальної |навчальних | | |круглих столів, | |діяльності в |закладів, | | |тренінгів для | |школі |педагоги- | | |учнів та вчителів,| | |експериментатори, | | |аналіз | | |психологи | | |результативності | | | | | |їх роботи. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 6 |Організація |Квітень |Взаємодія між | | | |відкритих занять з|щороку |усіма учасниками | | | |економічної | |експерименту | | | |психології для | | | | | |батьків і | | | | | |громадськості. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 7 |Розробка і |2009 - |Методичні |Вчителі- | | |проведення |2012 рр. |матеріали для |експериментатори | | |тренінгів з | |проведення |навчальних | | |розвитку | |тренінгів |закладів | | |економічного | | | | | |мислення та | | | | | |ділової поведінки | | | | | |у старшокласників.| | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 8 |Діагностика якості|Грудень, |Оптимізація умов |Практичні | | |управлінської |травень |експериментальної |психологи | | |діяльності з метою|щороку |діяльності | | | |отримання | | | | | |постійного | | | | | |зворотного зв'язку| | | | | |шляхом проведення | | | | | |психолого- | | | | | |педагогічного | | | | | |опитування, | | | | | |анкетування, | | | | | |спостереження. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 9 |Щорічний |Квітень - |Оптимізація умов |Практичні | | |моніторинг рівня |травень |експериментальної |психологи | | |сформованості в |щороку |діяльності | | | |учнів показників | | | | | |готовності до | | | | | |вибору успішної | | | | | |професії з метою | | | | | |аналізу | | | | | |ефективності | | | | | |експериментального| | | | | |навчання, в разі | | | | | |необхідності | | | | | |внесення коректив | | | | | |у хід | | | | | |експерименту. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |10 |Аналіз результатів|Вересень |Оцінка результатів|Науковий керівник,| | |комплексних |2009 р. |експериментальної |науково-методична | | |моніторингових | |роботи |рада шкіл | | |досліджень. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |11 |Презентація |Жовтень - |Особистісна |Вчителі- | | |результатів "проб"|грудень |компетентність |експериментатори | | |входження |2009 р. |учнів у середовищі| | | |учнівської молоді | |ринку праці | | | |в ринок праці. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |12 |Наукова експертиза|Червень - |Поповнення |Науковий керівник,| | |та апробація нової|серпень |науково-методичної|науково-методична | | |навчально- |2011 р. |бази експерименту |рада шкіл, | | |методичної | | |вчителі- | | |літератури з | | |експериментатори | | |основних | | | | | |експериментальних | | | | | |спецкурсів | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| |13 |Обмін досвідом |Серпень - |Співпраця між |Керівники | | |щодо впровадження |вересень |навчальними |навчальних | | |в практику роботи |щороку |закладами, які |закладів, | | |школи | |залучені до |практичні | | |експериментальних | |експерименту |психологи | | |навчальних програм| | | | | |за проектом. | | | | | | | | | | |------------------------------------------------------------------------| | III. Узагальнювальний етап | | 2012 - 2014 рр. | | | |------------------------------------------------------------------------| | 1 |Діагностування та |Січень - |Обізнаність учнів |Практичні | | |анкетування учнів |березень |з особливостями їх|психологи шкіл | | |на предмет |2012 р. |готовності до | | | |виявлення рівня | |вибору успішної | | | |готовності до | |професії | | | |вибору успішної | | | | | |професії та | | | | | |входження в ринок | | | | | |праці по | | | | | |завершенню | | | | | |навчання. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 2 |Діагностування та |Травень - |Професійна |Практичні | | |анкетування |жовтень |компетентність |психологи шкіл, | | |вчителів на |2012 р. |вчителів в |вчителі- | | |предмет виявлення | |організації |експериментатори | | |професійної | |професійного | | | |компетентності в | |самовизначення | | | |організації | |учнівської молоді | | | |професійного | | | | | |самовизначення | | | | | |учнівської молоді.| | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 3 |Аналіз результатів|Грудень |Методичні |Науковий керівник,| | |і висновків |2012 р. |рекомендації щодо |науково-методичні | | |проведеного | |організації |ради шкіл | | |оцінювання | |середовища | | | |ефективності | |розвитку здатності| | | |апробації | |учнів до успішного| | | |експериментальних | |вибору професії | | | |програм, розробка | | | | | |відповідних | | | | | |рекомендацій. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 4 |Оформлення звіту |Січень - |Звіт про підсумки |Науковий керівник | | |про підсумки |квітень |експериментальної | | | |експерименту, опис|2013 р. |діяльності, оцінка| | | |одержаних | |результативності | | | |результатів. | |роботи | | | |Порівняння | | | | | |отриманих | | | | | |результатів | | | | | |експерименту з | | | | | |поставленою метою | | | | | |та завданням. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 5 |Узагальнення |Травень - |Комплект |Науковий керівник,| | |результатів |грудень |навчальних та |творчі групи | | |експериментальної |2013 р. |науково-методичних|вчителів- | | |роботи вчителів та| |матеріалів з |експериментаторів | | |психологів шкіл, | |розвитку | | | |їхніх творчих | |готовності учнів | | | |доробок і | |до вибору успішної| | | |досягнень. | |професії | | | |Формулювання | | | | | |висновків, | | | | | |нормативів | | | | | |практичного | | | | | |впровадження | | | | | |проекту в освітній| | | | | |простір України. | | | | | | | | | | |----+------------------+----------+------------------+------------------| | 6 |Підготовка і |Листопад |Звіти про |Учасники науково- | | |проведення |2014 р. |результати |експериментального| | |науково-методичної| |експерименту |дослідження | | |конференції на | | | | | |тему "Вибір учнями| | | | | |успішної професії:| | | | | |технології та їх | | | | | |реалізація в | | | | | |навчально- | | | | | |виховному процесі | | | | | |школи". | | | | | | | | | | --------------------------------------------------------------------------

Додаток 3

до наказу МОН України

28.07.2008 N 699

НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РАДА

проекту "Вибір успішної професії"

Зязюн Іван Андрійович (голова, головний експерт) - директор
Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих АПН України,
дійсний член АПН України, доктор філософських наук, професор.
Побірченко Неоніла Антонівна (заступник голови, науковий
керівник, автор проекту) - завідувачка відділу профорієнтації і
психології професійного розвитку Інституту педагогічної освіти та
освіти дорослих АПН України, доктор психологічних наук, професор.
Кириленко Світлана Володимирівна (відповідальний секретар) -
начальник відділу моніторингу освітньої діяльності та педагогічних
інновацій Інституту інноваційних технологій і змісту освіти
Міністерства освіти і науки України, кандидат педагогічних наук.
Члени науково-методичної ради
Калініна Людмила Миколаївна - завідувачка відділу управління
керівними кадрами Інституту педагогіки АПН України, кандидат
педагогічних наук.
Коровкін Володимир Олександрович - мер м. Кузнецовська,
академік Академії інженерних наук.
Ляска Оксана Петрівна - завідувачка кафедри педагогіки та
психології Кам'янець-Подільського аграрного університету, кандидат
психологічних наук.
Москаленко Валентина Василівна - завідувачка лабораторії
соціології Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України,
доктор філософії, професор.
Онаць Олена Миколаївна - президент Асоціації керівників шкіл
України, директор спеціалізованої школи I - III ст. N 41
ім. З.К.Слюсаревського м. Києва, кандидат педагогічних наук.
Самойленко Галина Едуардівна - методист лабораторії
інноваційної діяльності навчальних закладів Інституту інноваційних
технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України.
Сергєєнкова Оксана Павлівна (співавтор проекту) - завідувачка
кафедри психології Київського міського педагогічного університету
ім. Б.Грінченка, доктор психологічних наук, професор.
Сердюк Григорій Никандрович - декан факультету
інтелектуальної власності Державного вищого навчального закладу
"Інститут інтелектуальної власності" Міністерства освіти і науки
України, кандидат технічних наук.
Сургун Наталія Володимирівна - викладач психології
Хмельницького технічного університету, кандидат психологічних
наук.
Терещук Борис Миколайович - в.о. начальника Відділення змісту
дошкільної та загальної середньої освіти Інституту інноваційних
технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України.
Виконавська група
Бакалюк Віталій Іванович - директор НВК "Загальноосвітня
школа I - III ст. N 5 та гімназія" м. Красиліва Хмельницької
області.
Горбачик Надія Федорівна - директор гімназії м. Кузнецовська
Рівненської області.
Зайонц Інна Миколаївна - директор спеціалізованої школи I -
III ст. N 9 інформаційно-комунікативних технологій "Успіх"
м. Славути Хмельницької області.
Ковальов Ігор Васильович - директор гімназії N 1
ім. К.Д.Ушинського м. Сімферополя.
Ліворук Ольга Антонівна - директор гімназії ім. І.Франка
м. Канева Черкаської області.
Нарушева Євгенія Валентинівна - директор загальноосвітньої
школи I - III ст. N 14 м. Сімферополя.
Пилипенко Валентина Дмитрівна - директор гімназії "Софія"
м. Дніпрорудне Запорізької області.
Потьомкіна Ірина Вікторівна - директор загальноосвітньої
школи I - III ст. N 15 м. Сімферополя.
Рубан Світлана Василівна - директор колегіуму N 11
м. Чернігова
Сідаш Віктор Миколайович - директор Сімферопольського
економічного ліцею.
Скаковський Анатолій Володимирович - директор
загальноосвітньої школи I - III ст. N 25 м. Харцизька Донецької
області.
Скорик Тетяна Андріївна - директор спеціалізованої школи I -
III ст. N 28 м. Черкаси.
Ткаченко Тетяна Єгорівна - директор спеціалізованої школи I -
III ст. N 3 м. Черкаси.
Топчій Ірина Вікторівна - директор гімназії N 9 м. Черкаси.
Форноляк Інна Володимирівна - практичний психолог
загальноосвітньої школи I - III ст. N 3 м. Обухова Київської
області.
Хоменко Надія Вікторівна - директор загальноосвітньої школи
I - III ст. N 3 м. Обухова Київської області.
Шульга Стефанія Іванівна - директор загальноосвітньої школи
I - III ст. N 10 м. Умані Черкаської області.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: