ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
13.12.2004 N 699
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державноїподаткової адміністрації
N 441 ( v0441225-05 ) від 11.10.2005 )
Про затвердження змін та доповнень до Методичнихрекомендацій щодо порядку складання плану-графіка
проведення документальних перевірок суб'єктів
господарювання, затверджених наказом ДПА України
від 26.11.2003 р. N 565
З метою зменшення втручання органів державної податкової
служби у господарську діяльність платників податків, орієнтації
податкового аудиту на проведення перевірок "ризикових" платників
податків та застосування адекватних заходів до суб'єктів
господарювання, що ухиляються від сплати податків, а також
вдосконалення роботи структурних підрозділів органів державної
податкової служби при організації планування, підготовки
та проведення документальних перевірок з питань дотримання вимог
податкового та валютного законодавства суб'єктами підприємницької
діяльності Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Зміни та доповнення до Методичних рекомендацій
щодо складання плану-графіка проведення документальних перевірок
суб'єктів господарювання (далі - Методичні рекомендації),
що додаються.
Голова Ф.О.Ярошенко
Додаток 1до наказу ДПА України
13.12.2004 N 699
ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯдо Методичних рекомендацій щодо складання
плану-графіка проведення документальних перевірок
суб'єктів господарювання, затверджених наказом
ДПА України від 26.11.2003 р. N 565
У назві Методичних рекомендацій слова "суб'єкти
підприємницької діяльності" замінити на слова "суб'єкти
господарювання".
1.1. Підрозділ Б "Підприємства, відібрані за власною
ініціативою" розділу I "Структура плану-графіка проведення
документальних перевірок" викласти в такій редакції: "Підрозділ поділяється на підгрупи: 1) платники податків, які мають значні обсяги валових
доходів (для ДПА у Дніпропетровській, Донецькій, Харківській
областях та м. Києві - в сумі понад 100 млн. грн., для ДПА
в Автономній Республіці Крим, Волинській, Київській, Запорізькій,
Луганській, Львівській, Миколаївській, Одеській та Полтавській
областях - у сумі понад 50 млн. грн., для інших ДПА - в сумі понад
20 млн. грн.) та декларують податкове навантаження менше
1 відсотка; (обсяги валових доходів визначаються для I кварталу за гр. 3
Декларації з податку на прибуток за 9 місяців року, який передує
року, на який проводиться планування, а на II, III, IV квартали -
гр. 3 Декларації з податку на прибуток за рік, що передує року,
на який проводиться планування.Податкове навантаження визначається за формулою сума
нарахованого податку на прибуток на I квартал визначається за
даними гр. 12 Декларації з податку на прибуток за 9 місяців року,
що передує року, на який проводиться планування, а для II, III, IV
кварталів - за даними гр. 12 Декларації з податку на прибуток за
рік, який передує року, на який проводиться планування;сума валових доходів визначається на I квартал за даними
гр. 3 Декларації з податку на прибуток за 9 місяців року, що
передує року, на який проводиться планування, а для II, III, IV
кварталів - дані гр. 3 Декларації з податку на прибуток за рік, що
передує року, на квартал якого проводиться планування); сума валових доходів визначається на I квартал за даними
гр. 3 Декларації з податку на прибуток за 9 місяців року, що
передує року, на який проводиться планування, а для II, III, IV
кварталів - дані гр. 3 Декларації з податку на прибуток за рік, що
передує року, на квартал якого проводиться планування); 2) платники податків, які декларують від'ємне значення
об'єкта оподаткування, але не входять до підгрупи 1 цього
підрозділу; При цьому до підгрупи 2 за поданням підрозділів оперативного
контролю включаються підприємства з валовими доходами за
попередній квартал понад 1 млн. грн., обсяги продажу товарів,
робіт (послуг) у яких за готівку перевищують 50 відсотків у складі
валових доходів і які задекларували від'ємне значення об'єкта
оподаткування (відповідно до вимог наказу ДПА України від
01.09.2003 р. N 415/ДСК). 3) платники податків, які заявляють до відшкодування з
бюджету суми податку на додану вартість, але не входять до підгруп
1 та 2 цього підрозділу, та які відібрані за категоріями уваги
відповідно до Порядку розподілу платників податків за категоріями
уваги, який затверджено наказом ДПА України від 09.11.2004 р.
N 633 "Про внесення змін та доповнень до наказу ДПА України від
12.08.2004 р. N 471 "Про затвердження Порядку розподілу платників
податків за категоріями уваги та їх супроводження" (далі - наказ
від 09.11.2004 р. N 633); 4) інші, зокрема платники податку на додану вартість, у яких
при значних обсягах реалізації податкові зобов'язання відповідають
податковому кредиту, наслідком чого відсутня або незначна сплата
податку на додану вартість."
1.2. Вилучити абзаци дев'ять - тринадцять підрозділу "Порядок
відбору до плану перевірок суб'єктів підприємницької діяльності -
юридичних осіб" розділу II "Відбір суб'єктів підприємницької
діяльності для перевірки" та додаток 5 до наказу від 26.11.2003 р.
N 565, які стосуються відбору платників податків за податковими
ризиками.
1.3. Абзац дев'ятий викласти у такій редакції:
"При проведенні відбору платників до підрозділу Б "Підприємства,
відібрані за власною ініціативою" необхідно врахувати, що не менше
25 відсотків від загальної кількості підприємств, запланованих до
1, 2, 3 та 4 підгруп підрозділу Б, включаються платники податків,
віднесені до 3 та 4 категорій уваги відповідно до Порядку
розподілу платників податків за категоріями уваги згідно з наказом
від 09.11.2004 р. N 633.
1.4. Абзац десятий викласти в такій редакції: "Для
забезпечення включення до плану-графіка проведення перевірок 25
відсотків підприємств, відібраних за категоріями уваги засобами
автоматизованої інформаційної системи, в першу чергу визначається
перелік суб'єктів господарювання, перенесення термінів проведення
перевірок яких не допускається, в другу чергу - інші суб'єкти
господарювання, які формують наступний за пріоритетом перелік. При цьому зазначені суб'єкти господарювання відпрацьовуються
від більшого значення інтегрального індексу до меншого. Після
визначення факторів, які притаманні суб'єкту господарювання,
визначається перелік податкових ризиків згідно з цими факторами.
При визначенні пріоритету враховується галузевий індекс. За умови рівності кількості факторів податкового ризику до
плану-графіка включаються: у першу чергу - які мають суми ПДВ до відшкодування - в
порядку зменшення задекларованої суми бюджетного відшкодування; у другу чергу - платники податків, які мають від'ємне
значення об'єкта оподаткування (збитки), - в порядку зменшення
задекларованої суми збитків; у третю чергу - платники податків, які не мають ПДВ до
відшкодування або від'ємне значення об'єкта оподаткування
(збитки), - у порядку зменшення сукупної суми валового доходу за
неперевірений період."
1.5. Абзаци чотирнадцятий, п'ятнадцятий, шістнадцятий,
сімнадцятий та вісімнадцятий вважати абзацами одинадцятим,
дванадцятим, тринадцятим, чотирнадцятим та п'ятнадцятим підрозділу
"Порядок відбору до плану перевірок суб'єктів підприємницької
діяльності - юридичних осіб" розділу II "Відбір суб'єктів
підприємницької діяльності для перевірки".
1.6. Доповнити Методичні рекомендації щодо складання
плану-графіка проведення документальних перевірок суб'єктів
підприємницької діяльності, затверджені наказом ДПА України від
26.11.2003 р. N 565, додатком 5 "Перелік платників податків, яких
відібрано на підставі факторів ризику", що додається.
1.7. Абзац третій розділу III "План документальних перевірок
- суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб" викласти в
такій редакції: "На підставі аналізу форми 15 та довідок за формою
N 1-ДФ здійснюють відбір підприємств, які протягом двох останніх
років перераховували податок з доходів фізичних осіб або не
перераховували взагалі, використовуючи при цьому АС АБПР. Відбір
за факторами ризику на I квартал 2005 року проводити в ручному
режимі".
1.8. Абзац п'ятий розділу III "План документальних перевірок
- суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб" викласти в
такій редакції: "Критерієм розподілу платників податків - фізичних
осіб на групи та підгрупи є дані Декларації про отримані доходи
(від підприємницької діяльності, інші доходи громадян - код
бюджетної класифікації 11010200), Звіту суб'єкта малого
підприємництва - фізичної особи та дані податкових декларацій з
податку на додану вартість за минулий рік:" і далі за текстом.
1.9. У розділі II "Порядок відбору до плану перевірок
суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб" викласти у
такій редакції: "Порядок відбору до плану перевірок суб'єктів
підприємницької діяльності - фізичних осіб." При відборі суб'єктів господарської діяльності - фізичних
осіб слід використовувати інформацію наявних АІС та АРМів
податкової служби, зокрема: АРМ "Пошук", АРМ "Облік платників", АРМ "Бест-Звіт", АРМ TAX
"Облік податків та платежів", АРМ "Аудит", АС АБПР "Автоматизована
система роботи з податковими ризиками першого рівня", АРМ "Облік
фізичних осіб", АРМ "Митниця", АРМ "Касові апарати", АІС
"Розширений пошук у схемах, що використовуються суб'єктами
господарювання з метою мінімізації об'єктів оподаткування та
ухилення від сплати податків"; дані органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та
суб'єктів господарювання, які свідчать про отримання доходів та
здійснення фізичними особами фінансово-господарської діяльності; інша інформація, отримана із зовнішніх та внутрішніх джерел. Крім того, при формуванні плану першочергово повинні бути
включені до перевірок громадяни-підприємці, які: відібрані відповідно до Порядку розподілу платників за
категоріями уваги згідно з наказом ДПА України від 09.11.2004 р.
N 633; отримали валовий дохід за попередній рік та/або у звітному
році на час складання плану-графіка більш ніж 10 млн. грн.; мають рівень податкового навантаження менше 0,48 відсотків. При цьому податкове навантаження визначається за формулою
використовують найману працю (кількість працюючих більше ніж 5
осіб); мають декілька стаціонарних об'єктів торгівлі або пунктів
надання послуг, проте декларують доходи з нульовим або від'ємним
значенням та сплачують незначні суми податків; здійснюють сумнівні або значні фінансово-господарські
операції; у схемі фінансових взаємовідносин виступає суб'єкт
господарювання - фізична особа та підприємство, керівником або
засновником якого є такий підприємець; надали декларації про отримані доходи з нульовим значенням; займаються зовнішньоекономічною діяльністю; мають суми до відшкодування ПДВ за попередній рік більш ніж
5 тис. гривень; постійно декларують від'ємні значення суми податкових
зобов'язань по ПДВ; мають від'ємне значення відхилення (в два рази та більше) між
сумою сплачених податків шляхом придбання торгового патенту і
податком, обрахованим з фактично задекларованого доходу; проводять діяльність на ринку паливно-мастильних матеріалів
(код КВЕД 50.5) ( v0441217-96 ); проводять операції з зерновою продукцією (код КВЕД 51.21)
( v0441217-96 ); надають юридичні (код КВЕД 74.11.1) ( v0441217-96 ),
транспортні (коди КВЕД 50, 50.2, 60.22) послуги; проводять артистичну та спортивну діяльність, займаються
організацією масових концертних видовищ (код КВЕД 92)
( v0441217-96 ); проводять операції з цінними паперами (код КВЕД 67)
( v0441217-96 ), рухомим та нерухомим майном (код КВЕД 70); проводять виробничу діяльність (відповідно коди КВЕД 05, 15,
15.1, 15.11, 15.12, 15.13, 15.2 - 15.6, 15.8, 15.9, 17, 18 - 20,
22, 22.3, 26, 26.1, 28, 36, 36.1, 37, 37.1, 45) ( v0441217-96 ); мали стосунки з сумнівними фірмами; отримана інформація від податкової міліції про ухилення
суб'єкта господарювання - фізичної особи від оподаткування. Особлива увага має бути приділена тим суб'єктам, у яких
кількість вказаних вище ризиків найбільша та існує можливість для
приховування доходів."
Директор Департаменту
контрольно-перевірочної роботи С.О.Джигалов
Джерело:Офіційний портал ВРУ