Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи екстреної медичної допомоги
1. Затвердити план заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи екстреної медичної допомоги, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській державним адміністраціям:
забезпечити виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням, у межах видатків, передбачених у державному та місцевому бюджетах на відповідний рік, а також інших джерел, не заборонених законодавством;
подавати щокварталу до 10 числа наступного місяця Міністерству охорони здоров’я інформацію про стан виконання плану заходів для її узагальнення та подання до 25 числа наступного місяця Кабінетові Міністрів України.
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо реалізації Концепції розвитку системи екстреної медичної допомоги
1. Розробити та внести в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення надання першої допомоги”.
2. Розробити та внести в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проекти постанов Кабінету Міністрів України:
1) щодо впровадження електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
2) “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 р. № 1118” з метою врегулювання роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
3) щодо управління якістю послуг екстреної медичної допомоги.
4) “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 р. № 1115” з метою забезпечення доступності, своєчасності та підвищення якості надання домедичної допомоги.
5) “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 р. № 1119” щодо взаємодії центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф і закладів охорони здоров’я, які забезпечують надання первинної медичної допомоги, під час спільної обробки звернень щодо надання екстреної медичної допомоги.
3. Розробити та подати на державну реєстрацію Мін’юсту нормативно-правові акти щодо:
1) затвердження Положення про організацію волонтерської діяльності в системі екстреної медичної допомоги.
2) порядку взаємодії центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф і закладів охорони здоров’я, які забезпечують надання первинної медичної допомоги, під час спільної обробки звернень щодо надання екстреної медичної допомоги.
3) внесення змін до наказу МОЗ від 17 листопада 2010 р. № 999 “Про затвердження форм звітності та медичної облікової документації служб швидкої та невідкладної медичної допомоги України”.
4) затвердження критеріїв ефективності мережі екстреної медичної допомоги.
5) затвердження нормативно-правового акта з питань надання екстреної медичної допомоги.
6) вимог щодо комплектації, зберігання та використання медичних наборів для надання домедичної допомоги.
7) спільного реагування на виклики екстреної медичної допомоги складових системи екстреної медичної допомоги, пожежно-рятувальної служби та поліції, а також єдиної національної інтегрованої мережі для будь-яких екстрених ситуацій.
8) затвердження єдиного класифікатора попередніх діагнозів для бригад екстреної медичної допомоги.
9) внесення змін до наказу МОЗ від 6 лютого 2014 р. № 101 “Про затвердження Примірного табеля (переліку) оснащення структурних підрозділів системи екстреної медичної допомоги”.
4. Розробити та затвердити нормативно-правові акти щодо:
1) запровадження підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників системи екстреної медичної допомоги.
2) запровадження системи перепідготовки фахівців системи екстреної медичної допомоги, у тому числі нової моделі безперервного професійного навчання лікарів.
3) запровадження нової моделі курсів підвищення кваліфікації лікарів з медицини невідкладних станів.
4) запровадження кваліфікаційного іспиту медицини невідкладних станів, який складається з двох етапів: інтегрованого тестового іспиту медицини невідкладних станів та практичного іспиту медицини невідкладних станів.
5) внесення змін до освітніх програм 10-12 класів закладів загальної середньої освіти у частині, що стосується основ медичних знань, з урахуванням сучасних стандартів надання домедичної допомоги.
6) впровадження стандартних операційних процедур роботи оперативно-диспетчерських служб.
7) визначення кваліфікаційних вимог до диспетчера та оператора оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
8) впровадження протоколів (алгоритмів) диспетчеризації.
9) запровадження системи перепідготовки диспетчерів та операторів оперативно-диспетчерської служби центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф відповідно до протоколів (алгоритмів) диспетчеризації.
10) запровадження кваліфікаційного іспиту для працівників оперативно-диспетчерської служби центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, який складається з двох етапів: інтегрованого тестового іспиту та практичного іспиту.
11) затвердження порядку підключення центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф до електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
12) здійснення заходів щодо підключення центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф до електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
13) впровадження комплексної фінансової моделі центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, що враховуватиме ефективність роботи центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
14) здійснення заходів щодо автономізації центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, зокрема, підготовки комунальних некомерційних підприємств у частині їх відповідності вимогам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 391 “Про затвердження вимог до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення”, а також вимогам Закону України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення” для надання можливості укладення договору з НСЗУ.
15) узгодження планування стратегічних напрямів розвитку медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у частині надання екстреної медичної допомоги та відповідних витрат державного бюджету на послуги екстреної медичної допомоги із чисельністю фахівців відповідних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, які пройшли підготовку/перепідготовку/підвищення кваліфікації відповідно до нових моделей освітніх заходів та контролю якості знань.
16) функціонування системи реагування диспетчерів оперативно-диспетчерських служб на виклики екстреної медичної допомоги від громадян, чий стан здоров’я потребує надання первинної медичної допомоги, психологічної, психіатричної чи соціальної допомоги, консультування по телефону.
17) затвердження методичних матеріалів та комунікаційних стратегій щодо проведення всеукраїнської інформаційної кампанії з метою зменшення кількості непрофільних викликів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.
18) реалізації комунікаційних стратегій у частині проведення всеукраїнської інформаційної кампанії з метою зменшення кількості непрофільних викликів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.
19) затвердження методичних матеріалів та комунікаційних стратегій щодо всеукраїнської інформаційної кампанії з метою популяризації домедичної допомоги серед населення держави.
20) реалізації комунікаційних стратегій щодо всеукраїнської інформаційної кампанії з метою популяризації домедичної допомоги серед населення держави.
21) створення відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги у багатопрофільних лікарнях інтенсивного лікування.
22) організації надання екстреної медичної допомоги в разі виникнення надзвичайних ситуацій, а також ліквідації наслідків таких ситуацій.
23) впровадження програми та нової моделі підготовки диспетчерів оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, що включає базові навички спілкування та інформаційно-консультаційної підтримки громадян, які звертаються по екстрену медичну допомогу у кризовому стані, а також протоколів (алгоритми) диспетчеризації.
24) впровадження системи підготовки екстрених медичних реагувальників, визначення механізмів їх оперативного залучення до надання домедичної допомоги у разі настання нещасного випадку або надзвичайної ситуації, здійснення заходів щодо формування реєстру екстрених медичних реагувальників, реалізації технічної можливості автоматично сповіщати їх про випадки невідкладних станів.
25) функціонування системи негайного сповіщення екстрених медичних реагувальників про випадки невідкладних станів за допомогою засобів мобільного зв’язку.
26) впровадження системної підготовки/перепідготовки/підвищення кваліфікації фахівців екстреної медичної допомоги за відповідними кваліфікаціями, у тому числі за державним замовленням, в обсягах, що достатні для розвитку системи екстреної медичної допомоги, та контролю якості знань.
27) створення належних умов для функціонування центрів безпеки громадян, у тому числі підрозділів екстреної медичної допомоги.
28) поширення пілотного проекту розвитку системи екстреної медичної допомоги у Вінницькій, Донецькій, Одеській, Полтавській, Тернопільській областях та м. Києві на всі регіони України з урахуванням результатів першого етапу реалізації реформи системи екстреної медичної допомоги.
29) затвердження регламенту функціонування електронної медичної інформаційно-аналітичної системи оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
30) створення нормативної бази з питань розвитку системи аеромедичної евакуації.