open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 526/7/16-2317 від 14.01.2000

м.Київ
vd20000114 vn526/7/16-2317

Про збір на розвиток виноградарства,

садівництва і хмелярства

У зв'язку з прийняттям 25 листопада 1999 року Кабінетом
Міністрів України постанови N 2152 ( 2152-99-п ) "Про внесення
змін до Порядку справляння збору та використання коштів на
розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства" Державна
податкова адміністрація України надає слідуючі роз'яснення. Відповідно до зазначеної постанови об'єктом обкладення збором
є виручка, одержана на кожному етапі реалізації в
оптово-роздрібній мережі та у мережі громадського харчування
алкогольних напоїв та пива, що включаються в суму торговельного
обороту. Тобто платниками збору є суб'єкти підприємницької
діяльності (крім виробників), які здійснюють реалізацію
алкогольних напоїв та пива, незалежно від джерела придбання
продукції. Згідно з Указом Президента України від 10 червня 1997 року
N 503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових
актів та набрання ними чинності" вказана постанова набрала
чинності з моменту її прийняття, тобто з 25 листопада 1999 року.
Оскільки офіційне оприлюдення постанови відбулося 17 грудня 1999
року ("Офіційний вісник України"), то ті суб'єкти підприємницької
діяльності, які починаючи з 25 листопада увійшли до кола платників
збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства,
зобов'язані самостійно здійснити нарахування збору за період з 25
по 30 листопада та до 15 січня 2000 року сплатити нараховані суми
до бюджету. При цьому до зазначених платників на ці суми збору
штраф за прострочення сплати та фінансові санкції не
застосовуються. Листом Державної податкової адміністрації України від
11.08.99 N 11820/7/16-2317 ( v1820225-99 ) визначено, що у разі,
якщо підприємство-виробник має фірмовий магазин, який не є
суб'єктом підприємницької діяльності, то незалежно від цього цей
магазин є відокремленим підрозділом юридичної особи
(підприємства-виробника) і відповіднодо Інструкції про порядок
обліку платників податків, затвердженої наказом Державної
податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 року N 80
( z0172-98 ) (в редакції наказу Державної податкової адміністрації
України від 17 листопада 1998 року N 552 ( z0791-98 ), далі -
Інструкція N 80), є платником податків, у т.ч, платником збору. Зазначене не розповсюджується на фірмові магазини, які є
підрозділами підприємства-виробника, але не мають банківських
рахунків, не ведуть окремий бухгалтерський облік своєї діяльності,
не складають окремий баланс. У разі реалізації алкогольних напоїв
та пива через такі магазини платником збору є
підприємство-виробник. Згідно з наказом Державного Комітету
статистики України від 10 серпня 1998 року N 279 ( v0279202-98 )
"Про затвердження форм державної статистичної звітності зі
статистики роздрібної торгівлі та громадського харчування і форм
вибіркового обліку продажу та цін сільгосппродуктів на міських
ринках", магазин - роздрібне торгове підприємство, що займає
окреме приміщення або будівлю і має торговий зал для покупців.
Таким чином, шляхом відкриття фірмового магазину
підприємство-виробник створює спеціально організовану торговельну
мережу. Згідно з Інструкцією про порядок заповнення форм річного
бухгалтерського звіту підприємства, затвердженою наказом
Міністерства фінансів України від 18 серпня 1995 року N 139
( z0321-95 ), в торговельних організаціях виручка від реалізації
визначається за сумою товарообороту. При цьому до складу виручки
включаються також суми податку на додану вартість та акцизного
збору, інших зборів і надбавок, що включені до продажної
відпускної ціни (п.3.1 Інструкції, п.13 Положення (стандарт)
бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати",
затвердженого наказом Мінфіну від 31 березня 1999 року N 87
( z0391-99 ). Податкові зобов'язання щодо сплати збору на розвиток
виноградарства, садівництва і хмелярства виникають з моменту
отримання коштів за реалізовані алкогольні напої та пиво. У разі реалізації продукції за попередньою оплатою податкові
зобов'язання виникають з дати фактичного відвантаження оплаченої
продукції. Якщо підприємство займається реалізацією широкого асортименту
продукції, тобто, крім алкогольних напоїв та/або пива, реалізує
іншу продукцію, то у такому випадку на алкогольні напої та пиво
повинні виписуватися окремі накладні, а покупець за отримані
товари повинен перераховувати продавцю кошти окремими платіжними
дорученнями: окремо - за алкогольні напої та пиво, окремо - за
інші придбані товари. Відповідно до Указу Президента України від 28 червня 1999
року N 746/99 "Про внесення змін до Указу Президента України від
3 квітня 1998 року N 727 "Про спрощену систему оподаткування,
обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" збір на
розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства не входить до
переліку податків, які не повинні сплачувати платники єдиного
податку (ст.7 Указу). Тому у разі реалізації такими суб'єктами
алкогольних напоїв та пива вони є платниками збору на загальних
підставах. Вважати таким, що втратив чинність, лист ДПА України від
24.09.99 N 14362/7/16-2117 ( v4362225-99 ). Лист ДПА України від 11.08.99 N 11820/7/16-2317, спільний
лист ДПА України та Комітету з питань садівництва, виноградарства
та виноробної промисловості України від 05.08.99 N 11523/7/16-2317
( v1152225-99 ) діють у частинах, що не суперечать даному листу. Зазначене необхідно довести до відома всім підпорядкованим
податковим органам.
Заступник Голови Г.М.Оперенко
"Все про бухгалтерський облік", N 7\2000

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: