open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
10.04.2009 N 11/6-10.19/3363-ЕП
Начальникам регіональних

митниць, митниць

Щодо митного оформлення

іноземних причепів (напівпричепів)

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.08 N 715
( 715-2008-п ) внесено зміни до Порядку здійснення митного
контролю автомобільних транспортних засобів перевізників і
товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний
кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
24.12.03 N 1989 ( 1989-2003-п ) (далі - Порядок).
У новому пункті 4-1 Порядку ( 1989-2003-п ) визначено чітку
норму, що без застосування вантажної митної декларації
здійснюється також декларування автомобільного транспортного
засобу - причепа (напівпричепа), що зареєстрований на постійній
основі на території іноземної держави та тимчасово ввозиться на
митну територію України (у тому числі з метою транзиту) тягачем
перевізника-резидента, за умови подання митному органу договору
найму (фрахтування) цього тягача іноземним власником або
користувачем причепа (напівпричепа) з метою виконання міжнародного
перевезення.
Не зважаючи на це, є випадки не однозначного застосування
митними органами норм Порядку ( 1989-2003-п ), про що
Держмитслужбу України повідомляє Асоціація міжнародних
автомобільних перевізників України.
З метою уникнення непорозумінь роз'яснюємо.
Принциповими для прийняття рішення про застосування згаданої
норми є такі позиції: належність причепа (напівпричепа) нерезидентові України; наявність договору найму (фрахтування) тягача резидента
України нерезидентом-власником або користувачем причепа
(напівпричепа); зазначення у вказаному договорі мети - виконання міжнародного
перевезення.
Фрахтування - це різновид комерційної діяльності, пов'язаний
з укладанням договорів про перевезення вантажів або пасажирів
морським, річковим, авіаційним чи автомобільним транспортом (БСЭ,
т.28, стор.78, М., видав. "Советская энциклопедия", 1978 р.).
Закон України від 28.12.94 N 334/94-ВР ( 334/94-ВР ) "Про
оподаткування прибутку підприємств" (у редакції Закону України від
22.05.97 N 283/97-ВР) ( 283/97-ВР ) визначає: фрахт це винагорода
(компенсація), що сплачується за договорами перевезення, найму або
піднайму судна або транспортного засобу (їх частин) для цілей: перевезення вантажів та пасажирів морськими або повітряними
суднами; перевезення вантажів залізничним або автомобільним
транспортом.
Згідно із статтею 307 "Договір перевезення вантажу"
Господарського кодексу України ( 436-15 ) (корелюється зі статтею
909 Цивільного кодексу України) ( 435-15 ) за договором
перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується
доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж
до пункту призначення в установлений законодавством чи договором
строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі
(вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов'язується сплатити
за перевезення вантажу встановлену плату.
При цьому слід відрізняти, що згідно зі статтею 759
Цивільного кодексу України ( 435-15 ) за договором найму (оренди)
наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у
користування за плату на певний строк.
Таким чином, якщо у поданому митним органам договорі найму
(фрахтування) тягача іноземним власником або користувачем причепа
(напівпричепа) йдеться не про передачу майна у користування, а про
виконання резидентом міжнародного перевезення на підставі договору
перевезення, тимчасове ввезення такого причепа на митну територію
України має здійснюватися у відповідності до пункту 4-1 Порядку
( 1989-2003-п ) без подання вантажної митної декларації.
Заступник Голови Служби О.Федоров
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: