open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
28.01.2008 N в-489/01

Стосовно дотримання

процедур державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника: Назва: Комунальне підприємство "Київський метрополітен". Адреса: 03055, м. Київ, пр-т Перемоги, 35.
2. Відповідальний за проведення торгів: Чубенко Роман
Петрович, Дикий Ігор Григорович, Куропатов Андрій Юрійович, Мамона
Ростислав Анатолійович. Тел.: (044) 238-42-21, 238-52-21,
238-52-61, 238-42-25.
3. Предмет закупівлі: устаткування для автоматичної обробки
інформації (система вимірювання та реєстрації параметрів рухомого
складу).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: інші бюджетні кошти
підприємства.
6. Очікувана вартість: 2 569 510,78 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
30.07.2007 р., кінець - 24.12.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
документів:
1. Форма оголошення про відкриті торги зі зменшенням
ціни б/д, б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація з додатками б/д, б/н - 27 арк.
3. Оголошення опубліковані в Інформаційному бюлетені
Тендерної палати України від 30.07.2007 р. - 1 арк.
4. Оголошення опубліковані у спеціалізованому друкованому
засобі масової інформації із загальнодержавною сферою
розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних
закупівель, від 30.07.2007 р. - 1 арк.
5. Протокол засідання тендерного комітету щодо перенесення
дати розкриття від 16.08.2007 р. N 338 - 1 арк.
6. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 31.08.2007 р.
N 31/08-1 - 2 арк.
7. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 21.09.2007 р.
N 400 - 1 арк.
Завдання сформульоване таким чином: "надати висновок про
законність та обґунтованість проведення процедури закупівлі
Комунальним підприємством "Київський метрополітен" з придбання
устаткування для автоматичної обробки інформації (система
вимірювання та реєстрації параметрів рухомого складу)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку. При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Комунальним підприємством "Київський метрополітен" (далі -
Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням
ціни опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 30.07.2007 р. N 31(102), оголошення N 31032307; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 30.07.2007 р.
N 31(68), оголошення N 6098768. Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - FC/K 0111.
2. Тендерна документація Тендерна документація із закупівлі устаткування для
автоматичної обробки інформації (система вимірювання та реєстрації
параметрів рухомого складу), що надана на дослідження, не
відповідає вимогам статей 18, 23, 26, 26-1, 34, 36 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
( 1490-14 ) (далі - Закон), а саме: - в порушення вимог ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в додатку
"Основні умови договору" до тендерної документації до основних
умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю,
не включено істотних умов договору, а саме: умови договору про
закупівлю після його підписання не повинні змінюватися; - в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) у п. 1.3
тендерної документації не передбачено обов'язкового надання
учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог
учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України; - в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в додатку
N 5 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" до
тендерної документації передбачено здійснення попередньої оплати; - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у п. 23
тендерної документації при визначенні випадків надання інформації
щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору
про закупівлю не зазначено надання інформації Антимонопольному
комітету України та Міжвідомчій комісії; - в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.7
тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде
повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після
настання підстави для повернення, всупереч визначеним умовам
Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання
підстави для повернення тендерного забезпечення; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у п. 18.5
тендерної документації строк надання учаснику торгів копії
протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту
отримання відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону -
після дня отримання відповідного запиту від учасника Замовник
протягом одного робочого дня надає йому копію протоколу розкриття
тендерних пропозицій; - в порушення вимог ч. 1 ст. 36 Закону ( 1490-14 ) в п. 26.3
тендерної документації не передбачено право оскаржити рішення, дії
або бездіяльності замовника до суду.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій
від 31.08.2007 р. N 31/08-1. Відповідно до вищезазначеного
протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні
пропозиції від шести учасників, а саме:
------------------------------------------------------------------ | Перелік учасників | Ціна тендерної | Кінцева ціна | | |пропозиції, грн.| тендерної | | | |пропозиції, грн. | |-----------------------------+----------------+-----------------| |ТОВ "Хартеп" | 2 559 014,82 | 2 390 000,00 | |-----------------------------+----------------+-----------------| |ТОВ "Іпра-Софт" | 3 789 461,76 | 3 789 461,76 | |-----------------------------+----------------+-----------------| |ПНВФ "Центр Інформаційних | 4 372 231,20 | 4 372 231,20 | |комп'ютерних технологій" | | | |-----------------------------+----------------+-----------------| |ТОВ "Машпостачкомплект" | 4 609 200,00 | 4 609 200,00 | |-----------------------------+----------------+-----------------| |ТОВ "Компанія Онлайн" | 5 124 400,00 | 5 124 400,00 | |-----------------------------+----------------+-----------------| |ТОВ "Дедал" | 3 8640 00,00 | 2 395 000,00 | ------------------------------------------------------------------
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог
статей 18, 26 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни у
протоколі від 31.08.2007 р. N 31/08-1 не зафіксовано трикратного
оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників
зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні,
визначені шкалою, розміри кроку торгів, а зазначено лише кінцеві
ціни тендерних пропозицій, запропонованих учасниками за
результатами зменшення ціни у добровільному порядку; - в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) до участі
у торгах допущено учасників ТОВ "Машпостачкомплект" та
ТОВ "Компанія Онлайн", інформація про яких відсутня в тематичному
каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата
України; Дослідженням встановлено, що засновником ТОВ "Іпра-Софт" та
ТОВ "Хартеп" є одна і та ж сама особа Тітов Микола Миколайович, а
засновник ТОВ "Іпра-Софт" Кривицький Володимир Володимирович є
директором ПНВФ "Центру Інформаційних комп'ютерних технологій". Таким чином, згідно з ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 )
ТОВ "Іпра-Софт" та ТОВ "Хартеп", ТОВ "Іпра-Софт" та ПНВФ "Центр
Інформаційних комп'ютерних технологій" є пов'язаними особами,
пропозицію яких Замовник повинен відхилити на підставі ч. 1 ст. 27
Закону. Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено фіктивну
процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни з придбання
устаткування для автоматичної обробки інформації (система
вимірювання та реєстрації параметрів рухомого складу) очікуваною
вартістю 2 569 510,78 грн., внаслідок допущення до участі у
процедурах торгів "пов'язаних осіб", які створили так зване
"конкурентне коло" та мають між собою домовленість щодо визначення
цін тендерних пропозицій та інших умов, що призводить до
корупційних дій.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій
від 21.09.2007 р. N 400. Відповідно до вищезазначеного протоколу оцінки переможцем
процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни із закупівлі
устаткування для автоматичної обробки інформації (система
вимірювання та реєстрації параметрів рухомого складу) визнано
ТОВ "Дедал" з ціною пропозиції 2 395 000,00 грн., як учасника,
який подав пропозицію, що відповідає вимогам замовника. Оцінка тендерних пропозицій відбулась з порушенням вимог
статей 26, 27 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) допущено
до оцінки учасників ТОВ "Машпостачкомплект" та ТОВ "Компанія
Онлайн", тендерна пропозиція яких повинна бути відхилена,
інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників
процедур закупівель, що видає Тендерна палата України; - в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) не
відхилено тендерну пропозицію учасників ТОВ "Машпостачкомплект" та
ТОВ "Компанія Онлайн", інформація про яких відсутня в тематичному
каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата
України; - в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ), Замовник
не відхилив тендерні пропозиції, які подані пов'язаними особами, а
саме: Тітов Микола Миколайович є засновником ТОВ "Іпра-Софт" та
ТОВ "Хартеп", Кривицький Володимир Володимирович є директором ПНВФ
"Центр Інформаційних комп'ютерних технологій" та засновником ТОВ
"Іпра-Софт".
5. Інформування про результати торгів Оголошення про результати закупівлі устаткування для
автоматичної обробки інформації (система вимірювання та реєстрації
параметрів рухомого складу) було опубліковано Замовником: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 24.12.2007 р. N 52(123), оголошення N 52084107Р; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 24.12.2007 р.
N 52(89), оголошення N 8984666; - у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України, "International Edition Ukrainian Public
Procurements" від 24.12.2007 р. N 52(75), оголошення
N М-52-177-07Р. Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - BTN/S 3311. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати проведення відкритих торгів із зменшенням ціни
опубліковано 24.12.2007 р. в інформаційному бюлетені Тендерної
палати України, у спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та у
міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата
України, "International Edition Ukrainian Public Procurements"
пізніше ніж через 10 календарних днів після укладення договору
від 19.10.2007 р.
6. Укладання договору Замовником укладено договір від 19.10.2007 р. загальною
вартістю 2 394 999,94 на придбання устаткування для автоматичної
обробки інформації (система вимірювання та реєстрації параметрів
рухомого складу) з ТОВ "Дедал". В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не надіслано Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного
договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з
моменту його укладення та виконання відповідно. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), у разі
укладання договору з порушенням вимог ст. 26, 29-1 цього Закону,
договір укладений Замовником з ТОВ "Дедал" вважається недійсним.
Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у
разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є
недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом
не вимагається.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
Комунальним підприємством "Київський метрополітен" стосовно
проведення процедури закупівлі устаткування для автоматичної
обробки інформації (система вимірювання та реєстрації параметрів
рухомого складу) встановлено, що закупівля була здійснена з
грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, а саме: - ст. 34 Закону ( 1490-14 ), в додатку "Основні умови
договору" до тендерної документації до основних умов, які
обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено
істотних умов договору, а саме: умови договору про закупівлю після
його підписання не повинні змінюватися; - ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ), у п. 1.3 тендерної
документації не передбачено обов'язкового надання учасниками
інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників
процедур закупівель, що видає Тендерна палата України; - ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), в додатку N 5 "Критерії та
методика оцінки тендерних пропозицій" до тендерної документації
передбачено здійснення попередньої оплати; - ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ), у п. 23 тендерної документації
при визначенні випадків надання інформації щодо розгляду та оцінки
тендерних пропозицій до укладення договору про закупівлю не
зазначено надання інформації Антимонопольному комітету України та
Міжвідомчій комісії; - ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ), у п. 12.7 тендерної
документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено
учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання
підстави для повернення, всупереч визначеним умовам Закону,
відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для
повернення тендерного забезпечення; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ), у п. 18.5 тендерної
документації строк надання учаснику торгів копії протоколу
розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання
відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону - після дня
отримання відповідного запиту від учасника Замовник протягом
одного робочого дня надає йому копію протоколу розкриття тендерних
пропозицій; - ч. 1 ст. 36 Закону ( 1490-14 ), в п. 26.3 тендерної
документації не передбачено право оскаржити рішення, дії або
бездіяльності замовника до суду; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ), під час здійснення
процедури відкритих торгів із зменшенням ціни у протоколі від
31.08.2007 р. N 31/08-1 не зафіксовано трикратного оголошення
чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати
запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені
шкалою, розміри кроку торгів, а зазначено лише кінцеві ціни
тендерних пропозицій, запропонованих учасниками за результатами
зменшення ціни у добровільному порядку; - ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ), до участі у торгах допущено
учасників ТОВ "Машпостачкомплект" та ТОВ "Компанія Онлайн",
інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників
процедур закупівель, що видає Тендерна палата України; - ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ), не відхилено тендерну
пропозицію учасників, інформація про яких відсутня в тематичному
каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата
України; - ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ), не відхилено тендерну
пропозицію учасників ТОВ "Машпостачкомплект" та ТОВ "Компанія
Онлайн", інформація про яких відсутня в тематичному каталозі
учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України; - ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ), допущено до оцінки
учасників, тендерна пропозиція яких повинна бути відхилена,
інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників
процедур закупівель, що видає Тендерна палата України; - ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ), Замовник не відхилив
тендерні пропозиції, які подані пов'язаними особами; - ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ), оголошення про результати
проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано
24.12.2007 р. в інформаційному бюлетені Тендерної палати України,
у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, та у міжнародному
інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України,
"International Edition Ukrainian Public Procurements" пізніше ніж
через 10 календарних днів після укладення договору
від 19.10.2007 р.; - ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), Замовником не надіслано
Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного договору та
про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його
укладення та виконання відповідно. В результаті проведеного дослідження встановлено, що згідно з
ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) ТОВ "Іпра-Софт" та ТОВ "Хартеп",
ТОВ "Іпра-Софт" та ПНВФ "Центр Інформаційних комп'ютерних
технологій" є пов'язаними особами. Враховуючи вищевикладене, Комунальним підприємством
"Київський метрополітен" проведено фіктивну процедуру відкритих
торгів із зменшенням ціни з придбання устаткування для
автоматичної обробки інформації (система вимірювання та реєстрації
параметрів рухомого складу) очікуваною вартістю 2 569 510,78 грн.,
внаслідок допущення до участі у процедурах торгів "пов'язаних
осіб", які створили так зване "конкурентне коло" та мають між
собою домовленість щодо визначення цін тендерних пропозицій та
інших умов, що призводить до корупційних дій. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), у разі
укладання договору з порушенням вимог ст. 26, 29-1 цього Закону,
договір укладений Замовником з ТОВ "Дедал" вважається недійсним.
Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у
разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є
недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом
не вимагається. Таким чином, Комунальним підприємством "Київський
метрополітен" використовуються державні кошти у сумі 2 394 999,94
грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства. Дії тендерного комітету Комунального підприємства "Київський
метрополітен" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь,
визначених ст. 364 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: