МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ МОЗ України
07.10.2008 N 573
( z1069-08 )
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
3 листопада 2008 р.
за N 1071/15762
{ Інструкцію скасовано на підставі Наказу Міністерстваохорони здоров'я
N 526 ( z1052-11 ) від 22.08.2011 }
ІНСТРУКЦІЯпро порядок обліку медичних бланків
суворого обліку
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерстваохорони здоров'я
N 144 ( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
1. Загальні положення
1.1. Бланки суворого обліку виготовляються друкарським
способом з нумерацією відповідно до Правил виготовлення бланків
цінних паперів і документів суворого обліку, затверджених спільним
наказом Міністерства фінансів України, Служби безпеки України,
Міністерства внутрішніх справ України від 25.11.93, 15.11.93,
24.11.93 N 98/118/740 ( z0008-94 ), зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 14.01.94 за N 8/217.
1.2. До медичних бланків суворого обліку, які видаються
закладами охорони здоров'я, належать: - особова медична книжка, ф. N ОМК-1 ( z0210-98 ); - сертифікат про проходження профілактичного наркологічного
огляду, ф. N 140/о ( z0592-97 ); - медична довідка для отримання дозволу (ліцензії) на об'єкт
дозвільної системи, форма N 127/о ( z0768-99 ); - медична довідка щодо придатності до керування транспортним
засобом, форма N 083/о ( z0435-00 ); - медична довідка про проходження обов'язкових попереднього
та періодичного психіатричних оглядів, ф. N 122-2/о ( z0094-02 ); - виписка з акта огляду МСЕК з визначення медичних показань
для забезпечення інвалідів автомобілями, Довідка до акта огляду
МСЕК з визначення медичних показань для забезпечення інвалідів
автомобілями, ф. N 156-1/о ( va224282-03 ); - виписка з акта огляду МСЕК, Довідка до акта огляду МСЕК,
ф. N 157-1/о ( va224282-03 ); - виписка з акта огляду МСЕК про результати визначення втрати
професійної працездатності у відсотках, потреби в додаткових видах
допомоги, Довідка про результати визначення втрати професійної
працездатності у відсотках, потреби в додаткових видах допомоги,
ф. N 158-1/о ( va224282-03 ); - інші бланки, визначені чинним законодавством як бланки
суворого обліку. { Абзац десятий пункту 1.2 із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 144 ( z0681-11 )
від 15.03.2011 }
1.3. Державним замовником бланків суворого обліку є
Міністерство охорони здоров'я України. Замовлення бланків суворого
обліку здійснюється Міністерством охорони здоров'я України за
поданням державного закладу "Центр медичної статистики
Міністерства охорони здоров'я України" в обсягах згідно із
заявками обласних інформаційно-аналітичних центрів медичної
статистики (далі - Центри) та/або інших суб'єктів господарювання.
{ Пункт 1.3 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 144
( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
{ Пункт 2 виключено на підставі Наказу Міністерства охорони
здоров'я N 144 ( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
2. Облік та зберігання медичних бланків суворого обліку в
закладах охорони здоров'я незалежно від форми власності:
2.1. Розкриття пачок з готовою продукцією здійснюється
комісією, яка створюється за наказом керівника закладу охорони
здоров'я для прийняття тиражу готової продукції та звірки
фактичної наявності за серією та номером бланків з даними, що
відображені в Прибутково-видатковій накладній на бланки суворої
звітності (ф. N СЗ-1) ( v0067202-96 ), зі складанням Акта
перевірки наявності бланків суворої звітності (ф. N СЗ-4). У разі виявлення нестачі бланків суворого обліку або їх браку
комісія закладу охорони здоров'я має скласти акт за підписами
осіб, які брали участь у прийнятті продукції, та надіслати його
відповідно до договору постачальнику разом з копіями супровідних
документів, контрольним ярликом з пачки та маркірувальним ярликом,
який міститься на пачці та бракованими бланками.{ Підпункт 2.1 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства охорони здоров'я N 144 ( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
2.2. Зберігаються бланки суворого обліку в приміщеннях,
спеціально пристосованих для їх зберігання, обладнаних сейфами та
залізними шафами.
2.3. Використання бланків суворого обліку в закладах охорони
здоров'я здійснюється з дотриманням вимог чинних законодавчих
актів з цього питання.
2.4. Списання з бухгалтерського обліку використаних бланків
суворого обліку здійснюється у міру їх використання. При цьому
оформлюється Акт про списання використаних бланків суворого обліку
(ф. СЗ-3) ( v0067202-96 ).
2.5. У разі розкрадання, нестачі, втрати бланків суворого
обліку проводиться службове розслідування з визначенням винних
осіб та розміру збитків, заподіяних державі відповідно до
постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.96 N 116
( 116-96-п ) "Про затвердження Порядку визначення розміру збитків
від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних
цінностей". Зіпсовані бланки повинні бути знищені комісією та складений
Акт списання бланків суворого обліку.
2.6. Уповноважена особа комісії закладу охорони здоров'я
здійснює видачу їх громадянам за результатами профілактичного
медичного огляду.{ Підпункт 2.6 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства охорони здоров'я N 144 ( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
2.7. Уповноважена особа комісії закладу охорони здоров'я за
кожним видом медичних бланків суворого обліку веде Журнал
реєстрації виданих бланків суворого обліку (ф. N 140-3/о)
( z1069-08 ) з обов'язковим зазначенням у ньому серії, номера
виданого бланка та прізвища, ім'я, по батькові особи, що отримала
бланк. Журнал має бути прошнурований, пронумерований та скріплений
печаткою закладу.{ Підпункт 2.7 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства охорони здоров'я N 144 ( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
2.8. У кінці кожного місяця уповноважена особа на підставі
даних журналів складає Відомість про використання бланків суворого
обліку (ф. N 140-2/о) ( z1069-08 ) та направляє її до
територіальних органів медичної статистики. У відомості
відображаються кількісні дані про рух бланків з виведенням
залишків на кінець звітного періоду.
3. Порядок повернення бланків суворого обліку, що
використовуються в закладах охорони здоров'я:
3.1. Заклад охорони здоров'я незалежно від форми власності
повертає бланки суворого обліку у випадках: припинення закладу охорони здоров'я; виключення закладу охорони здоров'я із переліку закладів,
яким надається право проводити попередній, періодичний та
позачерговий медичні огляди.
3.2. За даними бухгалтерського обліку закладом охорони
здоров'я встановлюється фактична наявність бланків суворого
обліку, про що складається акт перевірки наявності бланків
суворого обліку (форма N СЗ-4) ( v0067202-96 ). Акт складається у
двох примірниках, один примірник у триденний строк направляється
до державного закладу "Центр медичної статистики Міністерства
охорони здоров'я України".
3.3. Заклад охорони здоров'я повертає невикористані залишки
бланків суворого обліку державному закладу "Центр медичної
статистики Міністерства охорони здоров'я України".
3.4. Вартість бланків суворого обліку, що підлягають
поверненню, визначається на підставі первинних документів
бухгалтерського обліку відповідно до Закону України "Про
бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" ( 996-14 ).
{ Інструкцію доповнено новим пунктом 3 згідно з Наказом
Міністерства охорони здоров'я N 144 ( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
4. Порядок знищення зіпсованих та/або пошкоджених бланків
суворого обліку, що використовуються в закладах охорони здоров'я:
4.1. Зіпсовані та/або пошкоджені бланки суворого обліку
знищуються Комісією , про що складається Акт про знищення бланків
суворого обліку (далі - Акт) за формою згідно з додатком до цієї
Інструкції.
4.2. Акт складається у двох примірниках та засвідчується
підписом керівника та печаткою закладу охорони здоров'я.
4.3. На першому примірнику Акта наклеюються відрізані із
зіпсованих та/або пошкоджених бланків суворого обліку серія та
номер.
4.4. Перший примірник Акта, який є невід'ємною частиною форми
N 140-2/о ( z1069-08 ) "Відомість про використання бланків
суворого обліку", передається до територіального
інформаційно-аналітичного центру медичної статистики, а другий
примірник Акта (без вирізаних номерів) залишається в закладі
охорони здоров'я.{ Інструкцію доповнено новим пунктом 4 згідно з Наказом
Міністерства охорони здоров'я N 144 ( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
Начальник Центру медичної
статистики МОЗ України М.В.Голубчиков
Додатокдо Інструкції про порядок
обліку медичних бланків
від ___________ N ____
про знищення бланків суворого обліку
_________________________________________________________________(найменування суб'єкта господарювання)
_________________________________________________________________(назва бланка)
за період з "___" _______ ____ року по "___" _________ ____ року. _________________________________________________________________(місце складання)
Комісія, створена відповідно до наказу від ___________ року N ___
у складі:
голови комісії: ________________________________________________,(посада, прізвище та ініціали)
членів комісії: ________________________________________________,(посада, прізвище та ініціали)
________________________________________________,(посада, прізвище та ініціали)
склала цей акт про те, що "___" ___________ ____ року проведено
знищення шляхом спалення бланків ______________, зіпсованих(номер форми)
та/або пошкоджених.
Усього комісією знищено бланків у кількості ___ шт. (___________)(словами)
на загальну суму ____________________________ грн. (_______) грн.(словами) (цифрами)
------------------------------------------------------------------ | N з/п | Серія | Номер бланка |Відрізані серія та номера бланка | |-------+-------+--------------+---------------------------------| | | | | | |-------+-------+--------------+---------------------------------| | | | | | |-------+-------+--------------+---------------------------------| | | | | | ------------------------------------------------------------------
Голова комісії: _____________________________________________(підпис) (П.І.Б.)
Члени комісії: _____________________________________________(підпис) (П.І.Б.)
_____________________________________________(підпис) (П.І.Б.)
{ Інструкцію доповнено новим Додатком згідно з Наказом
Міністерства охорони здоров'я N 144 ( z0681-11 ) від 15.03.2011 }
Джерело:Офіційний портал ВРУ