{Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 114 від 01.03.2017}
Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 629 від 26.08.2015
№ 15 від 18.01.2016}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити формулу розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2016 року.
ФОРМУЛА
розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами
1. Розрахунковий показник обсягу видатків освітньої субвенції (за винятком резерву коштів для здійснення видатків, що не могли бути враховані під час застосування формули, та видатків для територій Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження) визначається залежно від її загального обсягу, фінансового нормативу бюджетної забезпеченості одного учня загальноосвітнього навчального закладу, приведених контингентів учнів усіх типів загальноосвітніх навчальних закладів станом на 5 вересня року, що передує поточному.
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 629 від 26.08.2015}
2. Установлюється такий порядок розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами:
1) показник обсягу освітньої субвенції для обласного бюджету (Vo) визначається за такою формулою:
Vo = Ho х (Uf х Kf + Uw х Kw + Ugt х Kgt + Ut х Kt + Usi х Ksi + Ugz х
х Kgz + Uz + Uh х Kh + Ugh х Kgh + Ud х Kd + Uc х Kc) + Vznz + Sgd,
де Ho - фінансовий норматив бюджетної забезпеченості одного учня;
Uf - кількість учнів, крім учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, загальноосвітніх шкіл-інтернатів (ліцеїв) з посиленою військово-фізичною підготовкою;
Kf - коефіцієнт приведення кількості учнів загальноосвітніх шкіл-інтернатів (ліцеїв) з посиленою військово-фізичною підготовкою у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kf дорівнює 6,5;
Uw - кількість учнів (включаючи студентів), крім учнів (студентів) з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, училищ (у тому числі олімпійського резерву), шкіл-інтернатів (ліцеїв) фізичної культури і спорту;
Kw - коефіцієнт приведення кількості учнів (включаючи студентів) училищ (у тому числі олімпійського резерву), шкіл-інтернатів (ліцеїв) фізичної культури і спорту у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kw дорівнює 8,4;
Ugt - кількість вихованців, крім вихованців з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, загальноосвітніх шкіл-інтернатів, що розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських;
Kgt - коефіцієнт приведення кількості вихованців загальноосвітніх шкіл-інтернатів, що розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських, у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kgt дорівнює 5,7;
Ut - кількість вихованців загальноосвітніх шкіл-інтернатів, крім вихованців шкіл-інтернатів (ліцеїв) з посиленою військово-фізичною підготовкою, вихованців загальноосвітніх санаторних шкіл-інтернатів та вихованців з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
Kt - коефіцієнт приведення кількості вихованців загальноосвітніх шкіл-інтернатів у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kt дорівнює 5;
Usi - кількість вихованців загальноосвітніх санаторних шкіл-інтернатів, крім вихованців з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
Ksi - коефіцієнт приведення кількості вихованців загальноосвітніх санаторних шкіл-інтернатів у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Ksi дорівнює 5,4;
Ugz - кількість учнів, що приходять на навчання, у загальноосвітніх школах-інтернатах, що розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських;
Kgz - коефіцієнт приведення кількості учнів, що приходять на навчання, у загальноосвітніх школах-інтернатах, що розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських, у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kgz дорівнює 1,1;
Uz - кількість учнів загальноосвітніх шкіл-інтернатів, що приходять на навчання;
Uh - кількість вихованців, крім вихованців з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних шкіл-інтернатів для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку;
Kh - коефіцієнт приведення кількості вихованців спеціальних шкіл-інтернатів для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку, у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kh дорівнює 6,6;
Ugh - кількість вихованців, крім вихованців з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних шкіл-інтернатів для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку, що розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських;
Kgh - коефіцієнт приведення кількості вихованців спеціальних шкіл-інтернатів для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку, що розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських, у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kgh дорівнює 7,5;
Ud - кількість учнів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку, що приходять на навчання;
Kd - коефіцієнт приведення кількості учнів, що приходять на навчання до спеціальних шкіл-інтернатів для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку, у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kd дорівнює 2,5;
Uc - кількість учнів та вихованців, що перебувають на повному державному утриманні, у різних типах загальноосвітніх навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
Kc - коефіцієнт приведення кількості учнів та вихованців, що перебувають на повному державному утриманні, у різних типах загальноосвітніх навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у відповідність з кількістю учнів загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kc дорівнює 12,02;
Sgd - додаткові асигнування на планований бюджетний період на виплату одноразової грошової допомоги в розмірі шести прожиткових мінімумів дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, що перебували під опікою (піклуванням) або на повному державному утриманні, під час працевлаштування їх після закінчення навчального закладу, що визначаються за окремим розрахунком;
Vznz - обсяг видатків на надання загальної середньої освіти у державних спеціалізованих школах, а також у таких загальноосвітніх навчальних закладах, як спеціалізовані школи-інтернати, ліцеї-інтернати, гімназії-інтернати, колегіуми-інтернати у разі, якщо не менше 70 відсотків кількості учнів, які здобувають освіту у відповідному загальноосвітньому навчальному закладі, є жителями населених пунктів, розташованих на території області (крім населеного пункту, де розташований такий заклад), який визначається за такою формулою:
Vznz = Ho х ((Um + Umr) х Kznzm + (Ugm + Ugmr) х Kznzgm + Us х Ks + Ugs х Kgs).
На планований бюджетний період Kznzm дорівнює 0,841, Kznzgm - 0,968;
2) показник обсягу освітньої субвенції для зведеного бюджету міста обласного значення, району і об’єднаної територіальної громади, що утворюється згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (Vomr), визначається за такою формулою:
{Абзац перший підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Vomr = Hо x (Ugm x Кgm + Ugmr x Кgmr + Ugs x Kgs + Um x Km + Umr x
x Kmr + Us x Ks + Ubm(r) x Кbm(r) + Ujm(r) x Kj + Uf x Kf + Uw x Kw +
+ Ugt x Kgt + Ut x Kt + Ugz x Kgz + Uz + Uc x Kc + Uh x Kh) + Sgd,
{Формула підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 629 від 26.08.2015}
де Ugm - кількість учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у міській місцевості міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, яким надано статус гірських, крім учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів;
{Абзац другий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Kgm - коефіцієнт приведення кількості учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у міській місцевості міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, яким надано статус гірських, крім учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kgm дорівнює 0,968;
{Абзац третій підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Ugmr - кількість учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у міській місцевості районів, об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, якій надано статус гірської, крім учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів;
{Абзац четвертий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Kgmr - коефіцієнт приведення кількості учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у міській місцевості районів, об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, якій надано статус гірської, крім учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kgmr дорівнює 1,064;
{Абзац п'ятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Ugs - кількість учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у сільській місцевості міст обласного значення, районів і об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, якій надано статус гірської, та учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, крім учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів;
{Абзац шостий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Kgs - коефіцієнт приведення кількості учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у сільській місцевості міст обласного значення, районів і об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, якій надано статус гірської, та учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, крім учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл, який має п’ять значень - залежно від середньої наповнюваності класів і класів-комплектів у таких школах станом на 5 вересня року, що передує поточному.
{Абзац сьомий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Розмір Kgs на планований бюджетний період становить:
Середня наповнюваність класів і класів-комплектів у денних загальноосвітніх школах, що розташовані у сільській місцевості міст обласного значення, районів і об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, якій надано статус гірської, та денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладах у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, крім класів загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивним навчанням та спеціальних класів | Kgs |
Понад 22,2 | 1,162 |
17,8 - до 22,2 | 1,355 |
14,8 - до 17,8 | 1,5 |
11,7 - до 14,8 | 1,645 |
До 11,7 | 1,936 |
{Таблиця абзацу восьмого підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Віднесення міст обласного значення, районів і об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, до груп за середньою наповнюваністю класів і класів-комплектів проводиться раз на три роки на підставі результатів аналізу мережі та контингенту учнів загальноосвітніх шкіл;
{Абзац дев'ятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Um - кількість учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у міській місцевості міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, крім учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, та учнів шкіл, розташованих у населених пунктах, яким надано статус гірських;
{Абзац десятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Km - коефіцієнт приведення кількості учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у міській місцевості міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, крім учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, та учнів шкіл, розташованих у населених пунктах, яким надано статус гірських, у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Km дорівнює 0,841;
{Абзац одинадцятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Umr - кількість учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у міській місцевості районів, об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, крім учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, та учнів шкіл, розташованих у населених пунктах, яким надано статус гірських;
{Абзац дванадцятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Kmr - коефіцієнт приведення кількості учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у міській місцевості районів, об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, крім учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, та учнів шкіл, розташованих у населених пунктах, яким надано статус гірських, у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kmr дорівнює 0,926;
{Абзац тринадцятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Us - кількість учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у сільській місцевості міст обласного значення, районів і об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, та учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, крім учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, та учнів шкіл, розташованих у населених пунктах, яким надано статус гірських;
{Абзац чотирнадцятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Ks - коефіцієнт приведення кількості учнів денних загальноосвітніх шкіл, що розташовані у сільській місцевості міст обласного значення, районів і об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, та учнів денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, крім учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, та учнів шкіл, розташованих у населених пунктах, яким надано статус гірських, у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл, який має п’ять значень - залежно від середньої наповнюваності класів і класів-комплектів у таких школах станом на 5 вересня року, що передує поточному.
{Абзац п'ятнадцятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Розмір Ks на планований бюджетний період становить:
Середня наповнюваність класів і класів-комплектів у денних загальноосвітніх школах, що розташовані у сільській місцевості міст обласного значення, районів і об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, та денних малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладах у шахтарських, інших малих монофункціональних містах, крім класів з інклюзивним навчанням, спеціальних класів загальноосвітніх навчальних закладів та класів шкіл, розташованих у населених пунктах, яким надано статус гірських, учнів | Ks |
Понад 22,2 | 1,01 |
17,8 - до 22,2 | 1,178 |
14,8 - до 17,8 | 1,305 |
11,7 - до 14,8 | 1,431 |
До 11,7 | 1,751 |
{Таблиця абзацу шістнадцятого підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Віднесення міст обласного значення, районів і об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, до груп за середньою наповнюваністю класів і класів-комплектів проводиться раз на три роки на підставі результатів аналізу мережі та контингентів загальноосвітніх шкіл;
{Абзац сімнадцятий підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
Ubm(r) - кількість учнів вечірніх загальноосвітніх шкіл адміністративно-територіальної одиниці;
Kbm(r) - коефіцієнт приведення кількості учнів вечірніх загальноосвітніх шкіл адміністративно-територіальної одиниці у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kbm дорівнює 0,43, Kbr - 0,29;
Ujm(r) - кількість учнів спеціальних шкіл для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів;
Kj - коефіцієнт приведення кількості учнів спеціальних шкіл для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Kj дорівнює 2,5.
До малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів належать навчальні заклади, наповнюваність яких не перевищує 11,7 учня на клас.
До малих монофункціональних міст належать міста з чисельністю населення до 50 тис. осіб, спеціалізацію праці економічно активного населення яких визначають підприємства здебільшого однієї-двох профілюючих галузей економіки, що формують дохідну частину бюджету міста, забезпечують функціонування соціальної інфраструктури та інших об’єктів життєзабезпечення населення.
До шахтарських міст належать малі міста з чисельністю населення не більш як 50 тис. осіб, які побудовано з метою забезпечення діяльності гірничих підприємств і переважна частина жителів яких зайнята або була зайнята на таких підприємствах.
Під час розрахунку обсягу освітньої субвенції для об’єднаних територіальних громад, що утворені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, застосовується у 2016 році фінансовий норматив бюджетної забезпеченості на одного учня з відповідними коригуючими коефіцієнтами, які враховують статус місцевості та наповнюваність класів у середньому за адміністративно-територіальною одиницею, на території якої утворено громаду (окремо для міської та сільської місцевості).
{Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 15 від 18.01.2016}
3. Показник обсягу освітньої субвенції для зведеного бюджету м. Києва (Vokyiv) визначається за такою формулою:
Vokyiv = Ho х (Ukyiv х Km + Us х Ks + Ubkyiv х Kbm + Ujkyiv х Kj +
+ Uf х Kf + Uw х Kw + Ut х Kt + Usi х Ksi + Uz + Uh х Kh +
+Ud х Kd + Uc х Kc) + Vznz + Sgd,
де Ukyiv - кількість учнів денних загальноосвітніх шкіл м. Києва, крім учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів;
Km - коефіцієнт приведення кількості учнів денних загальноосвітніх шкіл м. Києва у відповідність з кількістю учнів усіх загальноосвітніх шкіл. На планований бюджетний період Km дорівнює 0,841;
Ubkyiv - кількість учнів вечірніх загальноосвітніх шкіл м. Києва;
Ujkyiv - кількість учнів спеціальних шкіл м. Києва для дітей, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку, учнів, які потребують корекції розумового та/або фізичного розвитку і навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів.