Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 244 від 04.04.2018
№ 189 від 27.02.2019
№ 730 від 14.08.2019
№ 126 від 19.02.2020}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову соціальну програму розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам і місцевим органам виконавчої влади забезпечити виконання Програми в межах коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний бюджетний період, а також за рахунок інших джерел.
3. Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади подавати щороку до 1 лютого Міністерству молоді та спорту інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 1 березня Кабінетові Міністрів України та Міністерству економічного розвитку і торгівлі.
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
Метою Програми є визначення провідної ролі фізичної культури і спорту як важливого фактору здорового способу життя, профілактики захворювань, формування гуманістичних цінностей, створення умов для всебічного гармонійного розвитку людини, сприяння досягненню фізичної та духовної досконалості людини, виявлення резервних можливостей організму, формування патріотичних почуттів у громадян та позитивного іміджу держави у світовому співтоваристві.
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Розвиток фізичної культури і спорту може бути забезпечений за такими варіантами.
Перший варіант передбачає збереження традиційної системи розвитку фізичної культури і спорту, відсутність системного підходу щодо розв’язання нагальних проблем організації дозвілля населення і підготовки національних збірних команд, що не дасть позитивного результату і сприятиме загостренню кризової ситуації в Україні.
Другий варіант, що передбачає здійснення організаційно-практичних заходів щодо створення автономної системи управління сферою фізичної культури і спорту, в якій відсутня координуюча функція з боку держави, а керівництво здійснюється органами, відповідальними за забезпечення розвитку олімпійського руху, із залученням фінансових ресурсів приватного сектору, сприятиме зменшенню фінансових ресурсів державного та місцевих бюджетів для забезпечення розвитку сфери фізичної культури і спорту.
Третій, оптимальний варіант передбачає поєднання зусиль органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства для проведення реформи у сфері фізичної культури і спорту з метою приведення її у відповідність з європейськими вимогами і стандартами шляхом визначення як основи європейської моделі реформування відносин між органами державної влади та громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості, підвищення рівня публічності та прозорості діяльності Мінмолодьспорту, автономності спортивних федерацій, визначення принципів пріоритетності видів спорту, вдосконалення національного антидопінгового законодавства, що сприятиме створенню умов для заняття фізичною культурою і спортом.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведені в додатку 1.
Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть можливість:
підвищувати щороку рівень охоплення населення руховою активністю на 1-2 відсотки;
створити умови для соціальної адаптації та реабілітації інвалідів і осіб з обмеженими фізичними можливостями;
підвищити рівень готовності молоді до служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів, правоохоронних органах, рятувальних та інших спеціальних службах з метою захисту суверенітету та незалежності держави;
підвищити рівень заінтересованості дітей та молоді до соціальних, профілактичних акцій, спрямованих на мотивацію свідомого ставлення до власного здоров’я;
підвищити рівень поінформованості та обізнаності різних груп населення щодо формування здорового способу життя і профілактики негативних явищ серед дітей та молоді;
забезпечити надання якісних фізкультурно-спортивних послуг спортивними клубами та фізкультурно-оздоровчими закладами, які функціонують відповідно до встановлених стандартів;
залучити до 13 відсотків дітей та молоді віком від 6 до 18 років до занять у дитячо-юнацьких спортивних школах, створити умови для розвитку резервного спорту та ефективного поповнення складу національних збірних команд;
забезпечити збереження провідних позицій українських спортсменів у міжнародних змаганнях різного рівня для піднесення авторитету держави у світовому спортивному співтоваристві;
забезпечити збереження та створення розгалуженої мережі сучасних спортивних споруд (спортивні зали, плавальні басейни, спортивні майданчики тощо), які відповідають національним та міжнародним стандартам, зокрема із залученням коштів інвесторів;
забезпечити підвищення рівня професійних знань, фахового рівня та вміння працювати в нових соціально-економічних умовах, а також здійснення контролю за станом здоров’я, профілактикою травматизму, захворювань та якістю наданих медичних послуг.
Очікувані результати виконання Програми наведені в додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Видатки на виконання Програми здійснюються за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших джерел.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 25344029,7 тис. гривень, у тому числі 8825479,2 тис. - за рахунок коштів державного бюджету, 13651515,3 тис. - місцевих бюджетів, 2867035,3 тис. гривень - за рахунок інших джерел.
{Абзац другий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 244 від 04.04.2018, № 189 від 27.02.2019, № 126 від 19.02.2020}
Обсяг видатків, необхідних для виконання Програми, визначається щороку з урахуванням можливостей державного та місцевих бюджетів під час формування їх показників.
ПАСПОРТ
Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2015 р. № 1320 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 102, ст. 3529).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 р. № 115.
3. Державний замовник - Мінмолодьспорт.
4. Керівник Програми - Міністр молоді та спорту.
5. Виконавці заходів Програми - Мінмолодьспорт, МОН, МВС, Міноборони, обласні та Київська міська держадміністрації, громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості (за згодою).
6. Строк виконання - 2017-2020 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування | Обсяг фінансування, тис. гривень | У тому числі за роками | |||
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | ||
Державний бюджет | 8 825 479,2 | 2 182 625 | 2 004 450,3 | 2 061 014,1 | 2 577 389,8 |
Місцевий бюджет | 13 651 515,3 | 2 983 585,1 | 3 277 919,4 | 3 565 381,6 | 3 824 629,2 |
Інші джерела | 2 867 035,3 | 533 276,3 | 743 852 | 694 236,7 | 895 670,2 |
Усього | 25 344 029,7 | 5 699 486,4 | 6 026 221,7 | 6 320 632,4 | 7 297 689,2 |
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 244 від 04.04.2018, № 189 від 27.02.2019, № 126 від 19.02.2020}
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 244 від 04.04.2018, № 189 від 27.02.2019, № 730 від 14.08.2019, № 126 від 19.02.2020}
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
Найменування завдання | Найменування показників виконання завдання | Одиниця виміру | Значення показника | ||||
усього | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |||
1. Внесення змін до законодавства в частині реформування відносин між органами державної влади і громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості відповідно до європейських стандартів | кількість розроблених нормативно-правових актів, спрямованих на створення умов для занять фізичною культурою і спортом | одиниць | 20 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2. Створення умов для забезпечення оптимальної рухової активності різних груп населення для зміцнення здоров’я з урахуванням інтересів, здібностей та індивідуальних особливостей кожного | кількість заходів | -“- | 35004 | 8270 | 8539 | 8810 | 9385 |
кількість фізкультурно-спортивних товариств | -“- | 59 | 59 | 59 | 59 | 59 | |
кількість проведених заходів, у яких беруть участь ветерани | -“- | 5278 | 1206 | 1266 | 1368 | 1438 | |
кількість проведених заходів, у яких беруть участь особи з інвалідністю | -“- | 4581 | 1028 | 1125 | 1182 | 1246 | |
кількість всеукраїнських спартакіад, спортивних змагань | -“- | 24 | 6 | 6 | 6 | 6 | |
кількість регіональних спартакіад, спортивних змагань | -“- | 4675 | 1116 | 1153 | 1187 | 1219 | |
кількість центрів (клубів) | одиниць | 203 | 37 | 43 | 57 | 66 | |
кількість заходів | -“- | 2562 | 606 | 631 | 651 | 674 | |
кількість спортивних споруд, облаштованих засобами безперешкодного доступу до них осіб з інвалідністю та ветеранів спорту | -“- | 383 | 278 | 310 | 344 | 383 | |
кількість інструкторів з фізичної культури на підприємствах, в установах, організаціях | осіб | 527 | 127 | 140 | 147 | 113 | |
чисельність населення залученого до щорічного оцінювання | відсотків | 13 | 9 | 10 | 11 | 13 | |
3. Створення умов для підвищення ефективності фізичної підготовки у Збройних Силах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів, та правоохоронних органах | кількість учасників фізкультурно-спортивних заходів | осіб | 164789 | 38613 | 39335 | 42138 | 44703 |
кількість заходів | одиниць | 1330 | 309 | 324 | 340 | 357 | |
4. Популяризація здорового способу життя та подолання суспільної байдужості до здоров’я населення | кількість виданих підручників, посібників, навчальних програм | -“- | 537 | 132 | 132 | 135 | 138 |
кількість інформаційних матеріалів | -“- | 502 | 106 | 117 | 133 | 146 | |
кількість осіб, які взяли участь у фізкультурно-оздоровчих заходах | осіб | 3985 | 935 | 975 | 1015 | 1060 | |
кількість телевізійних та радіотрансляцій щодо висвітлення позитивного впливу здорового способу життя на здоров’я людини | одиниць | 10114 | 2461 | 2524 | 2551 | 2578 | |
5. Забезпечення функціонування та удосконалення мережі закладів фізичної культури і спорту | кількість спортивних клубів | -“- | 2104 | 1975 | 2018 | 2062 | 2104 |
кількість дитячо-юнацьких спортивних шкіл | -“- | 1298 | 1292 | 1293 | 1297 | 1298 | |
кількість спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю | -“- | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | |
кількість шкіл вищої спортивної майстерності | -“- | 34 | 34 | 34 | 34 | 34 | |
кількість центрів олімпійської підготовки | одиниць | 19 | 16 | 18 | 19 | 19 | |
кількість центрів студентського спорту вищих навчальних закладів | -“- | 25 | 5 | 12 | 19 | 25 | |
кількість фізкультурно-оздоровчих закладів | -“- | 2425 | 2425 | 2425 | 2425 | 2425 | |
кількість центрів фізичного здоров’я населення | -“- | 279 | 207 | 226 | 264 | 279 | |
кількість центрів фізичної культури і спорту інвалідів | -“- | 53 | 43 | 50 | 51 | 53 | |
6. Забезпечення відбору осіб, які мають високий рівень підготовленості та здатні під час проведення спортивних заходів витримувати значні фізичні та психологічні навантаження, для подальшого залучення їх до резервного спорту | кількість вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл, яких залучено до участі у змаганнях | осіб | 1673219 | 371786 | 544306 | 376116 | 381011 |
кількість учнів та студентів, яких залучено до участі у змаганнях | -“- | 1806675 | 430772 | 454238 | 457722 | 463943 | |
кількість учнів та студентів | -“- | 248000 | 56000 | 60000 | 64000 | 68000 | |
кількість учасників Всеукраїнської спартакіади “Повір у себе” серед дітей з інвалідністю | -“- | 20124 | 4742 | 4864 | 5160 | 5358 | |
кількість вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл, які беруть участь у спеціалізованих змінах під час відпочинку в дитячих закладах | -“- | 157667 | 21545 | 22590 | 23840 | 89692 | |
кількість осіб, включених до штатних спортивних команд резервного спорту | -“- | 1818 | 436 | 448 | 461 | 473 | |
7. Підтримка та розвиток олімпійського, неолімпійського, паралімпійського та дефлімпійського руху | кількість штатних одиниць команди національних збірних команд з олімпійських та неолімпійських видів спорту | одиниць | 1700 | 1700 | 1700 | 1700 | 1700 |
кількість штатних одиниць команди національних збірних команд з видів спорту інвалідів | -“- | 599 | 599 | 599 | 599 | 599 | |
кількість учасників | осіб | 742825 | 154493 | 197996 | 227946 | 162390 | |
-“- | -“- | 531681 | 131757 | 130988 | 133863 | 135073 | |
-“- | -“- | 102127 | 22299 | 24295 | 26542 | 28991 | |
-“- | -“- | 222863 | 54590 | 55414 | 56131 | 56728 | |
-“- | -“- | 21060 | 5460 | 5265 | 5070 | 5265 | |
-“- | -“- | 19851 | 4880 | 4931 | 4990 | 5050 | |
-“- | -“- | 3391 | 816 | 769 | 39 | 1767 | |
кількість осіб, які отримали грошові винагороди | -“- | 19694 | 4826 | 4776 | 4855 | 5237 | |
кількість телевізійних та радіотрансляцій | одиниць | 2933 | 707 | 739 | 741 | 746 | |
кількість спортсменів та тренерів, які отримали допомогу для вирішення соціально-побутових питань | осіб | 289 | 58 | 64 | 70 | 97 | |
кількість спортсменів збірних команд | -“- | 12128 | 12128 | 12128 | 12128 | 12128 | |
кількість заходів | одиниць | 828 | 192 | 202 | 211 | 223 | |
-“- | -“- | 388 | 90 | 93 | 100 | 105 | |
-“- | -“- | 44 | 11 | 11 | 11 | 11 | |
кількість установ | -“- | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
кількість укладених угод (договорів) | -“- | 40 | 10 | 10 | 10 | 10 | |
8. Розбудова спортивної інфраструктури, у тому числі шляхом будівництва та модернізації спортивних споруд із залученням коштів інвесторів | кількість закладів | одиниць | 741 | 170 | 179 | 187 | 205 |
кількість облаштованих багатофункціональних спортивних майданчиків із синтетичним покриттям та тренажерним обладнанням | -“- | 1144 | 259 | 276 | 292 | 317 | |
кількість нових плавальних басейнів | -“- | 7 | 1 | 3 | 1 | 2 | |
9. Надання якісних фізкультурно-спортивних послуг | кількість фахівців, які пройшли перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію | осіб | 4599 | 1110 | 1154 | 1155 | 1180 |
кількість проведених конференцій, конгресів, семінарів, навчань | одиниць | 120 | 26 | 30 | 31 | 33 | |
кількість проведених методичних досліджень | -“- | 12 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
кількість придбаного обладнання | -“- | 38 | 27 | 6 | 3 | 2 | |
кількість узятих допінг-проб | -“- | 1314 | 1314 | 1314 | 1314 | 1314 |
{Додаток 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 730 від 14.08.2019}