Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 29 вересня 2016 року № 2831/5
Відповідно до частини другої статті 61 Закону України «Про виконавче провадження», пунктів 3, 4 розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 року № 212-р «Деякі питання реалізації арештованого майна шляхом проведення електронних торгів» НАКАЗУЮ:
1. Пункт 2 наказу Міністерства юстиції України від 29 вересня 2016 року № 2831/5 «Про затвердження Порядку реалізації арештованого майна», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 вересня 2016 року за № 1301/29431, виключити.
У зв’язку з цим пункти 3-7 вважати відповідно пунктами 2-6.
2. Затвердити Зміни до Порядку реалізації арештованого майна, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 29 вересня 2016 року № 2831/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 вересня 2016 року за № 1301/29431 (далі - Порядок), що додаються.
3. Взяти до відома, що Державне підприємство «СЕТАМ» продовжує здійснення передбачених Порядком функцій щодо арештованого майна, переданого йому на реалізацію, до початку діяльності організатора електронних торгів з реалізації арештованого майна, визначеного на конкурсних засадах, та до завершення процедур, передбачених Порядком.
4. Адміністративно-господарському департаменту Міністерства юстиції України:
у п’ятнадцятиденний термін з моменту набрання чинності цим наказом вжити заходів з організації конкурсу;
забезпечити в межах компетенції вжиття інших заходів для реалізації цього наказу.
5. Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України забезпечити в межах компетенції вжиття заходів для реалізації цього наказу.
6. Департаменту з питань правосуддя та національної безпеки Міністерства юстиції України подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України з питань виконавчої служби Глущенко С.В.
ЗМІНИ
до Порядку реалізації арештованого майна
1. У розділі I:
1) пункт 1 викласти в такій редакції:
«1. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
арештоване майно (далі - майно) - рухоме або нерухоме майно боржника (крім майна, вилученого з цивільного обороту, обмежено оборотоздатного майна та майна, зазначеного у частині восьмій статті 56 Закону України «Про виконавче провадження»), на яке звернено стягнення і яке підлягає примусовій реалізації;
веб-сайт реалізації майна (далі - Веб-сайт) - електронний торговий майданчик оператора, через який прямо або опосередковано відображаються технічні процеси центральної бази даних системи електронних торгів арештованим майном, а саме: розміщення організаційно-методичних матеріалів, інформаційних повідомлень про електронні торги (торги за фіксованою ціною), результатів їх проведення, здійснення реєстрації користувачів, подання заяв на участь в електронних торгах (торгах за фіксованою ціною), забезпечення доступу спостерігачів та проведення електронних торгів (торгів за фіксованою ціною).
Інформація про безоплатне передання конфіскованого майна розміщується на веб-сайті організатора електронних торгів (торгів за фіксованою ціною).
Веб-сайт функціонує у цілодобовому режимі та є доступним усім користувачам мережі Інтернет.
Інформація на Веб-сайті розміщується державною мовою, за винятком випадків, коли використання літер та символів українською мовою призводить до спотворення розміщуваної інформації (зокрема при написанні адрес сайтів у мережі Інтернет, зазначенні реєстраційних номерів тощо).
На Веб-сайті одночасно відображаються всі електронні торги (торги за фіксованою ціною), що проводяться центральною базою даних системи електронних торгів;
виконавець - державний виконавець відділу державної виконавчої служби, приватний виконавець;
відділ державної виконавчої служби - відділ примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, відділ державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі;
гарантійний внесок - грошова сума, зарахована на рахунок організатора електронних торгів, яку за одним лотом сплачує учасник електронних торгів, крім випадків, передбачених цим Порядком, у розмірі 5 %, виходячи зі стартової ціни лота, та яка є завдатком зі сплати винагороди за організацію та проведення електронних торгів;
документ, що посвідчує особу, - паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний паспорт України, службовий паспорт України, посвідчення особи моряка, посвідчення члена екіпажу, посвідчення особи на повернення в Україну, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення водія, посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, картка мігранта, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, паспортний документ іноземця;
електронні торги - продаж майна за допомогою функціоналу центральної бази даних системи електронних торгів, за яким його власником стає учасник, який під час торгів запропонував за нього найвищу ціну;
заявник - фізична особа, що має повну дієздатність, або її належним чином уповноважений представник, юридична особа в особі представника, уповноваженого виступати від її імені, які подали заявку на участь в електронних торгах (торгах за фіксованою ціною) через Веб-сайт;
крок електронних торгів - фіксована організатором електронних торгів надбавка, на яку під час торгів здійснюється підвищення стартової та кожної наступної ціни лота. Крок електронних торгів становить 5 % стартової ціни, якщо вартість майна становить від 0,01 до 10 000,00 грн включно; 3 % стартової ціни, якщо вартість майна становить від 10 000,01 до 100 000,00 грн включно; 2 % стартової ціни, якщо вартість майна становить від 100 000,01 до 1 000 000,00 грн включно; 1 % стартової ціни, якщо вартість майна становить 1 000 000,01 грн та більше;
лот - одиниця арештованого майна, що виставляється для продажу на електронних торгах або торгах за фіксованою ціною;
оператор електронного торгового майданчика (далі - Оператор) - суб’єкт господарювання незалежно від форми власності та підпорядкування, що діє від власного імені та на власний ризик, має право використовувати електронний торговий майданчик, який підключений до центральної бази даних системи електронних торгів, внаслідок чого отримує можливість здійснювати передбачені цим Порядком функції з реалізації арештованого майна відповідно до вимог цього Порядку.
Оператор забезпечує учасникам можливість брати участь в електронних торгах відповідно до вимог цього Порядку через власний електронний торговий майданчик, який взаємодіє з центральною базою даних електронних торгів шляхом автоматичного обміну інформацією за допомогою АРІ (англ. application programming interface (ей-пі-ай)) - інтерфейсу програмування додатків, що надається центральною базою даних системи електронних торгів у вигляді коду з відкритим доступом, який визначає функціональність та призначений для підключення електронних торгових майданчиків Операторів до центральної бази даних системи електронних торгів. Протокол програмного обміну (АРІ) має бути оприлюднений та публічно доступний на веб-сайті Організатора;
організатор електронних торгів, торгів за фіксованою ціною (далі - Організатор) - суб’єкт господарювання, якого за результатами конкурсної процедури відбору організатора (далі - Конкурс), передбаченої цим Порядком, уповноважено на здійснення заходів із супроводження програмного та технічного забезпечення центральної бази даних системи електронних торгів, збереження та захисту даних, що містяться у ній, обслуговування цієї системи, забезпечення її постійної роботи та доступу користувачів до неї, публікації повідомлень про безоплатне передання нереалізованого конфіскованого майна, забезпечення збереження майна і виконання інших функцій, передбачених цим Порядком;
організація електронних торгів (торгів за фіксованою ціною) - вчинення Організатором заходів із супроводження програмного та технічного забезпечення центральної бази даних системи електронних торгів, збереження та захисту даних, що містяться у ній, обслуговування цієї системи, забезпечення її постійної роботи та доступу користувачів до неї, публікації повідомлень про безоплатне передання нереалізованого конфіскованого майна, забезпечення збереження майна і виконання інших функцій, передбачених цим Порядком;
особистий кабінет відділу державної виконавчої служби - розділ центральної бази даних системи електронних торгів арештованим майном, доступ до якого мають начальник та державні виконавці відділу державної виконавчої служби, що передали арештоване майно на продаж, у якому розміщуються інформаційні повідомлення про електронні торги (торги за фіксованою ціною), результати їх проведення, інша інформація про електронні торги (торги за фіксованою ціною), щодо яких державним виконавцем подано заявки на реалізацію арештованого майна, зокрема повідомлення про надходження грошових коштів за придбане майно або про їх відсутність чи невчасне або неповне їх надходження, проводяться спостереження за результатами електронних торгів (торгів за фіксованою ціною) та через який направляються, роздруковуються необхідні матеріали та здійснюється подання заявок на реалізацію арештованого майна;
особистий кабінет приватного виконавця - розділ центральної бази даних системи електронних торгів арештованим майном, доступ до якого має приватний виконавець, що передав арештоване майно на продаж, у якому розміщуються інформаційні повідомлення про електронні торги (торги за фіксованою ціною), результати їх проведення, інша інформація про електронні торги (торги за фіксованою ціною), щодо яких приватним виконавцем подано заявки на реалізацію арештованого майна, зокрема повідомлення про надходження грошових коштів за придбане майно або про їх відсутність чи невчасне або неповне їх надходження, проводяться спостереження за результатами електронних торгів (торгів за фіксованою ціною) та через який направляються, роздруковуються необхідні матеріали та здійснюється подання заявок на реалізацію арештованого майна;
особистий кабінет учасника - розділ центральної бази даних системи електронних торгів арештованим майном, доступ до якого має тільки зареєстрований учасник, що авторизується за допомогою особистих ідентифікаторів доступу до особистого кабінету (далі - логін та пароль), у якому розміщуються інформаційні повідомлення про електронні торги (торги за фіксованою ціною), результати їх проведення, інша інформація про електронні торги (торги за фіксованою ціною), у яких він бере участь, та через який здійснюється подання заявок на участь, проводяться торговельні сесії електронних торгів (торгів за фіксованою ціною), надаються необхідні учаснику матеріали;
особлива ставка - цінова пропозиція учасника електронних торгів для придбання майна, зроблена незалежно від перебігу торгів;
проведення електронних торгів (торгів за фіксованою ціною) - вчинення Оператором заходів щодо реалізації арештованого майна, які полягають у відображенні процедури проведення електронних торгів (торгів за фіксованою ціною) і виконанні інших функцій, передбачених цим Порядком;
реєстраційний номер лота - номер лота, який формується автоматично під час розміщення інформаційного повідомлення про електронні торги (торги за фіксованою ціною);
спостерігач - будь-який користувач мережі Інтернет, який безоплатно спостерігає за проведенням електронних торгів (торгів за фіксованою ціною) через Веб-сайт без можливості подання своїх цінових пропозицій;
стартова ціна лота - початкова ціна продажу лота, яка дорівнює вартості майна, визначеній відповідно до законодавства, що виставляється на електронних торгах (торгах за фіксованою ціною);
торги за фіксованою ціною - спосіб реалізації арештованого майна за ціною, що фіксується на період реалізації, який не передбачає її підвищення під час торгів, за яким покупцем стає особа, що перша за інших надіслала заявку в електронній формі через особистий кабінет та негайно (не пізніше ніж протягом 15 хвилин) сплатила на рахунок Організатора суму (ціну лота), визначену в інформаційному повідомленні, в безготівковій формі з використанням електронних платіжних систем;
учасник електронних торгів, торгів за фіксованою ціною (далі - учасник) - фізична особа, що має повну дієздатність, або її належним чином уповноважений представник, юридична особа в особі представника, уповноваженого виступати від її імені, допущені до участі в електронних торгах (торгах за фіксованою ціною) відповідно до вимог цього Порядку;
центральна база даних системи електронних торгів (далі - Система) - інформаційна електронна торгова система, що забезпечує здійснення в електронній формі процесів прийняття та розміщення інформації про лоти, подання й обробки заявок на участь в електронних торгах (торгах за фіксованою ціною), проведення торгів з реалізації арештованого виконавцями майна, обробки інформації про електронні торги (торги за фіксованою ціною);
ціна продажу лота - фактична ціна реалізації лота на торгах.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про виконавче провадження» та «Про електронні довірчі послуги».»;
2) у пункті 2 слово «Організатором» виключити;
3) у пункті 3:
в абзаці першому слово «Партнери» замінити словами «Оператори відповідно до своїх функцій»;
після слова «Організатор» доповнити словами «з метою здійснення контролю за реалізацією арештованого майна»
слово «Веб-сайту» замінити словом «Cистеми».
2. У розділі II:
1) в абзаці першому пункту 2 слова «та його реалізацію» виключити;
2) абзац одинадцятий пункту 5 викласти в такій редакції:
«Зберігання і транспортування арештованого майна, пов’язані з цим послуги (навантаження, розвантаження тощо), оплата послуг третіх осіб (крім боржника та членів його сім’ї), залучених для надання таких послуг, здійснюються Організатором за рахунок коштів, отриманих як винагорода Організатора, за винятком випадків, передбачених абзацом дванадцятим цього пункту.».
3. У розділі III:
1) пункт 2 викласти в такій редакції:
«2. Розмір винагороди Організатора становить до 4 % вартості реалізованого майна.
Розмір винагороди Оператора становить до 1 % вартості реалізованого майна і сплачується Оператору за умови, що переможець подавав заявку на участь в електронних торгах (торгах за фіксованою ціною) через електронний торговий майданчик Оператора.
Оператор має право на винагороду і в тому випадку, коли переможець електронних торгів, що подав заявку на участь в електронних торгах через електронний торговий майданчик Оператора, відмовився від придбання лота і втратив гарантійний внесок.
У разі якщо винагорода Оператора становить менше 1 % вартості реалізованого майна, різниця між фактичною винагородою та максимально можливим розміром винагороди перераховується Організатором на рахунок відповідного відділу державної виконавчої служби або приватного виконавця.
Перерахування коштів, що становлять винагороду Оператора, здійснюється Організатором на рахунок Оператора протягом трьох робочих днів з дня затвердження акта про проведення електронних торгів (формування протоколу про проведення торгів за фіксованою ціною).
У разі якщо майно реалізоване за ціною, вищою від стартової, Організатор здійснює перерахунок винагороди пропорційно до збільшення ціни майна та зазначає у протоколі електронних торгів суму коштів, яку покупець повинен додатково сплатити, а також рахунок Організатора, на який необхідно сплатити ці кошти.»;
2) у пункті 4 слово «проводить» замінити словом «організовує».
4. У розділі IV:
1) пункт 1 викласти в такій редакції:
«1. Програмні засоби Системи функціонують у цілодобовому режимі, за винятком проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, та забезпечують автоматичну можливість безперервної та безперешкодної реєстрації учасників через Веб-сайт.
Організатор відповідальний за належне функціонування програмних засобів Системи.
Повідомлення про тривалість і терміни планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт у Системі, які проводитимуться Організатором, розміщуються Організатором на власному веб-сайті не пізніше ніж за 2 календарних дні до дати початку проведення таких робіт.
У разі виникнення в Організатора непрогнозованих технічних або програмних несправностей чи інших проблем, що унеможливлюють роботу із Системою та проведення торгів, Організатор невідкладно повідомляє про це Операторів. Організатор протягом години з моменту відновлення працездатності Системи повідомляє про це Операторів та розміщує на власному веб-сайті відповідне оголошення, яке містить причину, дату і час припинення доступу до Системи та дату і час відновлення доступу.
Веб-сайт функціонує у цілодобовому режимі, за винятком проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, та забезпечує автоматичну можливість безперервної та безперешкодної реєстрації учасників. Оператори відповідальні за забезпечення такої можливості та підтримання цілодобової функціональності Веб-сайту.
Повідомлення про тривалість і терміни планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт розміщуються Оператором на Веб-сайті не пізніше ніж за 2 календарних дні до дати початку проведення таких робіт.
Організатор та Оператори здійснюють консультаційну підтримку користувачів з питань, пов’язаних з функціонуванням Системи та Веб-сайту, за допомогою телефонного зв’язку та електронної пошти в робочі дні з 09:00 до 18:00 за київським часом.»;
2) у пункті 3:
абзац четвертий підпункту 1 після слова «Системою» доповнити словом «, Оператором»;
абзац п’ятий підпункту 2 після слова «Системою» доповнити словом «, Оператором»;
3) абзац другий пункту 4 після слів «Організатором» та «Організатор» доповнити словами «та Оператором» «та Оператор» відповідно.
5. Абзаци перший, другий пункту 2 розділу V викласти в такій редакції:
«2. Усі учасники, що були зареєстровані Організатором, мають он-лайн доступ до перебігу електронних торгів. Учасники висувають свої цінові пропозиції щодо лота. Цінова пропозиція подається через Веб-сайт з кроком підвищення ставки, зазначеним у повідомленні про електронні торги. Перша цінова пропозиція має дорівнювати стартовій ціні лота. Кожна наступна цінова пропозиція може бути подана учасником лише після перевищення його цінової пропозиції іншим учасником та має містити ціну, що на встановлений Організатором крок вища за попередню. Моментом подання цінової пропозиції вважається зафіксований Системою момент отримання цінової пропозиції. Зареєстрований учасник може у будь-який момент електронних торгів зробити відповідну цінову пропозицію.
Кожен з учасників електронних торгів має можливість під час їх проведення на будь-якому етапі вказати через Веб-сайт особливу ставку купівлі лота.».
6. У пункті 1 розділу VI слова «частині другій» замінити словами «абзаці другому частини першої».
7. У розділі X:
1) абзац третій пункту 1 викласти в такій редакції:
«сума гарантійного внеску, зарахованого на рахунок Організатора, визнається частиною оплати переможцем придбаного ним на електронних торгах майна та розподіляється Організатором відповідно до пункту 2 розділу III цього Порядку;»;
2) пункт 7 після слів «та заборони» доповнити словами «, накладені органами державної виконавчої служби (приватними виконавцями),».
8. У розділі XI:
1) пункт 2 після абзацу четвертого доповнити новим абзацом п’ятим такого змісту:
«зупинення виконавчого провадження у разі поновлення судом строку подання апеляційної скарги або прийняття такої апеляційної скарги до розгляду, відкладення проведення виконавчих дій;».
У зв’язку з цим абзаци п’ятий, шостий вважати відповідно абзацами шостим, сьомим;
2) у пункті 5 слова «(до суду, який його видав)» виключити.
9. Розділ XII викласти в такій редакції:
«XII. Порядок проведення конкурсної процедури відбору Організатора
«1. Організатор визначається конкурсною комісією за результатами проведеного Конкурсу строком на п’ять років.
Конкурс проводиться з дотриманням таких принципів:
рівні можливості - у Конкурсі може брати участь будь-який суб’єкт господарювання, який відповідає вимогам, визначеним цим Порядком;
прозорість - Конкурс проводиться відкрито з оприлюдненням інформації про всі його етапи;
недискримінаційність - визначення переможця Конкурсу здійснюється на основі встановлених критеріїв.
До участі у Конкурсі допускаються суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам, визначеним цим Порядком.
2. Конкурс складається з таких етапів:
2) подання конкурсних пропозицій;
3) розгляд конкурсних пропозицій;
4) визначення переможця Конкурсу;
5) оголошення результатів Конкурсу.
3. Для організації та проведення Конкурсу Міністерство юстиції України створює конкурсну комісію, склад якої затверджується наказом Міністерства юстиції України.
Інформаційне, організаційне, матеріальне та інше забезпечення діяльності конкурсної комісії здійснює Міністерство юстиції України.
Конкурсна комісія діє на засадах колегіальності та неупередженості.
4. Конкурсна комісія при проведенні Конкурсу:
1) оголошує про початок Конкурсу;
2) забезпечує проведення Конкурсу;
3) перевіряє подані учасниками Конкурсу документи;
4) розглядає конкурсні пропозиції учасників Конкурсу, встановлює відповідність учасників Конкурсу вимогам (критеріям), встановленим цим Порядком;
5) визначає переможця Конкурсу;
6) оголошує переможця Конкурсу.
5. Голова та секретар конкурсної комісії визначаються в наказі Міністерства юстиції України про створення конкурсної комісії.
Голова конкурсної комісії скликає засідання конкурсної комісії, головує на її засіданнях та організовує підготовку матеріалів для розгляду конкурсною комісією.
У разі відсутності на засіданні голови конкурсної комісії його обов’язки виконує обраний на засіданні конкурсної комісії головуючий.
Формою роботи конкурсної комісії є засідання.
Конкурсна комісія вважається повноважною у разі присутності на засіданні не менше 1/2 її членів.
Рішення конкурсної комісії приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів членів конкурсної комісії голова конкурсної комісії (головуючий на засіданні) має право вирішального голосу.
Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні.
У разі незгоди з прийнятим конкурсною комісією рішенням члени конкурсної комісії мають право подавати письмові зауваження до протоколу з обґрунтуванням своєї позиції, які долучаються до протоколу та є його невід’ємною частиною.
Секретар конкурсної комісії здійснює реєстрацію учасників конкурсної процедури та складає протоколи засідань конкурсної комісії.
6. Конкурс конкурсною комісією оголошується:
1) за три місяці до закінчення строку, на який обрано Організатора;
2) протягом десяти робочих днів з дня визнання попереднього Конкурсу таким, що не відбувся;
3) протягом десяти робочих днів з дня отримання судового рішення щодо скасування результатів Конкурсу;
4) протягом трьох робочих днів з моменту видання Міністерством юстиції України наказу про припинення здійснення відповідним суб’єктом господарювання функцій Організатора.
7. Оголошення про проведення Конкурсу оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України та містить такі відомості:
2) адреса, за якою приймаються конкурсні пропозиції;
3) вимоги до учасників Конкурсу;
4) перелік документів, оригінали або належним чином засвідчені копії яких подаються учасниками Конкурсу для підтвердження відповідності встановленим вимогам (критеріям), способи та строки їх подання;
5) прізвище, посада та номер телефону особи (осіб), уповноваженої(их) здійснювати зв’язок з учасниками Конкурсу.
8. Кінцевий строк подання конкурсних пропозицій не може бути менше ніж десять робочих днів з дати опублікування оголошення про проведення Конкурсу.
9. Суб’єкт господарювання, який планує взяти участь у Конкурсі, має відповідати таким вимогам (критеріям):
1) бути зареєстрованим як суб’єкт господарювання відповідно до законодавства України;
2) мати у власності електронну торгову систему, що використовує криптографічну технологію Blockchain та забезпечує:
безперешкодний доступ учасників до участі в електронних торгах;
рівні умови участі для всіх учасників електронних торгів;
рівні умови доступу до інформації про проведення торгів протягом 24 годин на добу та семи днів на тиждень;
можливість пошуку та перегляду повної та достовірної інформації щодо проведення електронних торгів, архіву проведених торгів зі збереженням детальної інформації щодо історії їх проведення (зареєстровані учасники торгів, лоти, ставки);
можливість анонімного (як спостерігач) моніторингу процесів, які відбуваються під час електронних торгів;
захист даних та інформації від комп’ютерних вірусів;
наявність засобів захисту програмних інформаційних систем та додатків від DoS та DDoS атак;
наявність захищеного з’єднання (SSL);
3) бути здатним підключати електронні торгові майданчики до Системи через протокол програмного обміну (АРІ);
4) мати досвід проведення електронних торгів не менше ніж три роки;
5) мати можливість надавати послуги зберігання і транспортування арештованого майна усією територією України, а також пов’язані послуги (навантаження, розвантаження тощо) самостійно або шляхом залучення на договірних засадах третіх осіб, які надають відповідні послуги;
6) мати можливість забезпечити закриті складські приміщення та відкриті майданчики зі зберігання автотранспорту системою сигналізації або цілодобового відеонагляду з можливістю виклику групи швидкого реагування;
7) мати розгалужену мережу філій по всій території України, зокрема, не менше ніж у 2/3 областей;
8) мати у своєму штаті службу підтримки користувачів (кол-центр) у складі не менше ніж три особи;
9) мати сформований статутний капітал не менше ніж 5 мільйонів гривень.
10. Не можуть брати участь у Конкурсі:
1) суб’єкти господарювання, які перебувають у стані ліквідації, визнані банкрутом або стосовно яких порушено провадження у справі про банкрутство;
2) юридичні особи, бенефіціарні власники 10 і більше відсотків акцій (часток) яких є резидентами держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором;
3) юридичні особи, інформація про бенефіціарних власників яких не розкрита на порушення вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»;
4) суб’єкти господарювання, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції».
11. Конкурсна пропозиція оформлюється у вигляді пакета документів та інформації, що підтверджують відповідність суб’єкта господарювання вимогам (критеріям), встановленим цим Порядком.
Конкурсна пропозиція подається українською мовою. Документи, складені іноземною мовою, подаються виключно з перекладом українською мовою, що засвідчений в установленому порядку.
Конкурсна пропозиція складається із:
заяви про участь у Конкурсі, в якій зазначаються відомості про учасника Конкурсу (повне найменування, ідентифікаційний код та місцезнаходження юридичної особи, контактний номер телефону, прізвище, ім’я та по батькові керівника суб’єкта господарювання (у разі якщо виконавчий орган є одноосібним)/голови виконавчого органу суб’єкта господарювання (у разі якщо виконавчий орган є колегіальним), розмір винагороди, за яку учасник Конкурсу у разі визнання переможцем виконуватиме функції Організатора, та обов’язок щодо дотримання ним вимог цього Порядку у разі його перемоги у Конкурсі;
витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, сформованого не пізніше ніж за три робочі дні до подання заяви;
копії статуту суб’єкта господарювання (за наявності);
копії витягу з реєстру платників податку на додану вартість чи платників єдиного податку (за наявності);
довідки про відкриття поточного рахунку в банківській установі України;
документа, що посвідчує повноваження представника (за наявності представника);
документів та інформації, які підтверджують відповідність учасника вимогам (критеріям), визначеним у пункті 9 цього розділу;
стратегічного плану забезпечення виконання функцій з реалізації арештованого майна.
12. Конкурсна комісія протягом десяти робочих днів з моменту закінчення строку для подання конкурсних пропозицій розглядає подані учасниками Конкурсу конкурсні пропозиції та має право відхилити їх, якщо:
1) учасник не має права брати участь у Конкурсі відповідно до пункту 10 цього розділу;
2) учасник не відповідає вимогам (критеріям), встановленим пунктом 9 цього розділу;
3) встановлено факт подання учасником неповної або недостовірної інформації, що впливатиме на прийняття рішення.
Якщо учасник Конкурсу не відповідає хоча б одній (одному) із вимог (критеріїв), визначених у пункті 9 цього розділу, пропозиція такого учасника відхиляється.
З метою перевірки поданих учасником Конкурсу документів та інформації конкурсна комісія може робити запити до державних органів, а також користуватися інформацією, що міститься у державних реєстрах.
Якщо протягом строку, визначеного абзацом першим цього пункту, відповіді на запити щодо перевірки поданих учасником Конкурсу документів та інформації не надійшли, строк такої перевірки може бути продовжено за рішенням конкурсної комісії, яке оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України, на час, необхідний для завершення перевірки, але не більше ніж на один місяць з дати початку перевірки.
13. Конкурс визнається таким, що не відбувся, у разі:
неподання жодної конкурсної пропозиції на участь у Конкурсі;
відхилення всіх конкурсних пропозицій з підстав, передбачених пунктом 12 цього розділу.
14. У разі визнання Конкурсу таким, що не відбувся, конкурсна комісія протягом десяти робочих днів приймає рішення про оголошення повторного Конкурсу.
15. Конкурсні пропозиції учасників Конкурсу, які не були відхилені з підстав, передбачених пунктом 12 цього розділу, оцінюються конкурсною комісією на їх відповідність вимогам (критеріям), визначеним цим Порядком.
Переможцем Конкурсу визнається його учасник, який відповідає вимогам (критеріям), передбаченим пунктом 9 цього розділу, здатен найбільш ефективно здійснювати функції Організатора та конкурсну пропозицію якого визнано найкращою.
Конкурсна комісія оголошує результати Конкурсу безпосередньо на своєму засіданні, що фіксується в протоколі засідання, та не пізніше наступного робочого дня після дати засідання письмово (рекомендованим листом та/або електронною поштою) повідомляє про це учасника - переможця Конкурсу.
Результати Конкурсу оприлюднюються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України не пізніше ніж через три робочі дні після його завершення.
За результатами проведеного Конкурсу на підставі рішення конкурсної комісії Міністерство юстиції України видає наказ про визначення Організатора, в якому визначається дата початку здійснення функцій Організатора згідно з цим Порядком.
16. Електронні торги (торги за фіксованою ціною), оголошені попередньо визначеним Організатором, підлягають закінченню ним відповідно до вимог цього Порядку.
Протягом десяти робочих днів з дати визначення нового Організатора попередньо визначений Організатор зобов’язаний передати новому Організатору арештоване майно, яке перебуває у нього на зберіганні, а новий Організатор зобов’язаний прийняти його.
17. У разі виникнення обставин, що можуть суттєво ускладнити виконання Організатором своїх функцій та обов’язків, передбачених цим Порядком, Організатор зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня після виникнення таких обставин повідомити про це Міністерство юстиції України.
18. З метою виконання покладених на конкурсну комісію функцій конкурсна комісія має право звертатись із запитами до державних органів, а також користуватись інформацією, що міститься у державних реєстрах.».
10. Доповнити Порядок після розділу XII новими розділами XIII, XIV такого змісту:
«XIII. Порядок залучення Оператора
1. Рішення про можливість підключення Оператора до Системи приймається конкурсною комісією, сформованою відповідно до розділу XII цього Порядку.
2. Інформація про порядок залучення Операторів та вимоги до них розміщуються на офіційному веб-сайті Організатора та Міністерства юстиції України.
3. Оператор має відповідати таким вимогам:
1) бути зареєстрованим в установленому законодавством України порядку;
2) мати у наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачену частиною другою статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» інформацію про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи;
3) не мати порушеного провадження у справі про банкрутство, а також не перебувати у процесі ліквідації;
4) не підпадати під застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України «Про санкції»;
5) мати у власності електронний торговий майданчик;
6) мати право на використання доменного імені (документ, що підтверджує право користування Оператором таким доменним іменем).
4. Для підключення до Системи як Оператора суб’єкт господарювання подає до конкурсної комісії такі документи:
заява у довільній формі, в якій обов’язково зазначається розмір винагороди за здійснення функцій Оператора;
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, сформований не пізніше ніж за три робочі дні до подання заяви;
копія статуту суб’єкта господарювання (за наявності);
довідка реєстратора про зареєстроване на заявника чи орендодавця доменне ім’я, з дати формування якої пройшло не більше одного року;
копія витягу з реєстру платників податку на додану вартість чи платників єдиного податку (за наявності);
довідка про відкриття поточного рахунку в банківській установі України;
документ, що посвідчує право власності на електронний торговий майданчик;
документ, що посвідчує повноваження представника (за наявності представника).
5. Конкурсна комісія розглядає подані документи та приймає рішення про проведення тестування електронного торгового майданчика суб’єкта господарювання щодо відповідності вимогам Системи або про відмову в проведенні такого тестування не пізніше ніж протягом п’ятнадцяти робочих днів з моменту подання суб’єктом господарювання документів, визначених пунктом 4 цього розділу.
Конкурсна комісія відмовляє у проведенні тестування електронного торгового майданчика суб’єкта господарювання у разі невідповідності суб’єкта господарювання вимогам, встановленим пунктом 3 цього розділу, подання ним неповного пакета документів або у випадку, передбаченому пунктом 9 розділу XIV цього Порядку.
Строк дії рішення конкурсної комісії про проведення тестування електронного торгового майданчика суб’єкта господарювання становить один місяць.
6. Суб’єкт господарювання протягом двадцяти робочих днів після прийняття рішення конкурсною комісією про проведення тестування електронного торгового майданчика звертається до Організатора з письмовою заявою про отримання тестового ключа, який призначений для підключення електронних торгових майданчиків, та інтегрується до Системи.
Тестування електронного торгового майданчика проводиться Організатором протягом п’ятнадцяти робочих днів з дня надходження до нього відповідної заяви.
У разі успішного проходження тестування електронного торгового майданчика Організатор протягом трьох робочих днів з дня завершення процесу тестування підключає його до Системи, про що повідомляє конкурсну комісію.
Якщо електронний торговий майданчик не відповідає вимогам Системи, Організатор письмово повідомляє суб’єкта господарювання про відмову у підключенні його електронного торгового майданчика до Системи з обґрунтуванням причин відмови.
7. Інформація щодо переліку Операторів розміщується на офіційному веб-сайті Організатора та Міністерства юстиції України й оновлюється ними протягом трьох робочих днів з дня підключення електронного торгового майданчика до Системи або його відключення від Системи.
XIV. Порядок контролю за діяльністю Організатора та Операторів
1. Для здійснення контролю за діяльністю Організатора та Операторів Міністерство юстиції України створює постійно діючу комісію (далі - Комісія), склад якої затверджується наказом Міністерства юстиції України.
Інформаційне, організаційне, матеріальне та інше забезпечення діяльності Комісії здійснює Міністерство юстиції України.
Комісія діє на засадах колегіальності та неупередженості.
2. Комісія здійснює контроль за діяльністю Організатора та Операторів шляхом розгляду заяв, скарг, повідомлень щодо порушень Організатором та Операторами вимог цього Порядку.
Комісія повідомляє Організатора, Операторів про час та місце розгляду заяв, скарг, повідомлень щодо порушень ними вимог цього Порядку не пізніше ніж за три робочі дні до дати засідання Комісії (крім випадків, коли питання потребує невідкладного реагування). Організатор, Оператори мають право бути присутніми на засіданні та надавати пояснення по суті порушених питань.
3. Голова та секретар Комісії визначаються в наказі Міністерства юстиції України про створення Комісії.
Голова Комісії скликає засідання Комісії, головує на її засіданнях та організовує підготовку матеріалів для розгляду Комісією.
У разі відсутності голови Комісії його обов’язки виконує обраний на засіданні Комісії головуючий.
Формою роботи Комісії є засідання.
Комісія вважається повноважною у разі присутності на засіданні не менше 1/2 її членів.
Рішення Комісії приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів Комісії. У разі рівного розподілу голосів членів Комісії голова Комісії (головуючий на засіданні) має право вирішального голосу.
Рішення Комісії оформлюється протоколом, який підписується усіма членами Комісії, що брали участь у голосуванні.
У разі незгоди з прийнятим Комісією рішенням члени Комісії мають право подавати письмові зауваження до протоколу з обґрунтуванням своєї позиції, які долучаються до протоколу та є його невід’ємною частиною.
4. За результатами розгляду заяв, скарг, повідомлень щодо порушень Організатором або Операторами вимог цього Порядку у разі їх обґрунтованості Комісія відповідно до цього Порядку приймає рішення щодо:
1) попередження Організатора про можливе припинення виконання ним функцій Організатора;
2) припинення виконання Організатором функцій Організатора;
3) відключення електронного торгового майданчика Оператора від Системи.
5. Комісія приймає рішення щодо попередження Організатора про можливе припинення виконання ним функцій Організатора у разі:
1) систематичного порушення Організатором положень цього Порядку (три і більше разів);
2) безпідставної відмови Організатора у прийнятті заявки на реалізацію арештованого майна;
3) порушення вимог щодо цілісності даних Системи з вини Організатора;
4) невжиття заходів для належного функціонування програмних засобів Системи, що призвело до технічного збою у роботі Системи, який вплинув (міг вплинути) на результати електронних торгів (торгів за фіксованою ціною);
5) технічного втручання в Систему та/або дані Системи чи підміни даних в Системі, які сталися з вини Організатора.
Якщо протягом року після прийняття рішення про попередження Організатора його не буде повторно попереджено про можливе припинення його діяльності, він вважається таким, що не отримував попередження.
6. Комісія приймає рішення про припинення здійснення відповідним суб’єктом господарювання функцій Організатора у разі:
1) отримання заяви Організатора щодо його неспроможності виконувати свої функції та обов’язки відповідно до вимог цього Порядку;
2) винесення Організатору трьох попереджень, після яких ним знову вчинено діяння, передбачене пунктом 5 цього розділу;
3) встановлення факту невідповідності Організатора вимогам (критеріям), визначеним пунктом 9 розділу XII цього Порядку;
4) встановлення факту, що Організатор не мав права брати участь у Конкурсі відповідно до пункту 10 розділу XII цього Порядку.
На підставі рішення Комісії, прийнятого з підстав, передбачених цим пунктом, Міністерство юстиції України видає наказ про припинення здійснення відповідним суб’єктом господарювання функцій Організатора.
У разі видання Міністерством юстиції України наказу про припинення здійснення відповідним суб’єктом господарювання функцій Організатора конкурсна комісія протягом трьох робочих днів оголошує новий Конкурс.
7. Рішення про відключення електронного торгового майданчика Оператора від Системи приймається Комісією у разі:
1) отримання заяви від Оператора про його неспроможність виконувати функції Оператора;
2) порушення вимог щодо цілісності даних (зокрема, непередання даних обміну Системи електронного торгового майданчика Оператора та/або неприйняття даних обміну від Системи (їх оновлення)) з вини Оператора;
3) технічного збою роботи електронного торгового майданчика Оператора з вини Оператора у процесі проведення електронних торгів;
4) технічного втручання в Систему та/або дані Системи або підміни даних в Системі через електронний торговий майданчик Оператора, що стало наслідком незабезпечення захисту від несанкціонованого доступу і ненавмисного знищення та/або спотворення даних, що містяться в Системі;
5) недоступності сервісу, внаслідок чого у користувачів електронного торгового майданчика були відсутні доступ до системи через підключений електронний торговий майданчик та/або можливість здійснювати дії і процедури в процесі проведення електронних торгів (торгів за фіксованою ціною), якщо це вплинуло на результати електронних торгів (торгів за фіксованою ціною);
6) вчинення Оператором дій, що перешкоджають функціонуванню Системи та/або електронного торгового майданчика Оператора та/або створюють умови для неможливості функціонування Системи та/або електронного торгового майданчика Оператора;
7) встановлення факту невідповідності Оператора вимогам, передбаченим пунктом 3 розділу XIII цього Порядку.
Відповідне рішення Комісії протягом одного робочого дня надсилається на адреси Оператора та Організатора з одночасним оприлюдненням на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України.
8. Відключення електронного торгового майданчика Оператора від Системи здійснюється Організатором протягом двох робочих днів з дня надходження рішення Комісії про відключення електронного торгового майданчика Оператора від Системи.
Організатор забезпечує завершення раніше оголошених електронних торгів (торгів за фіксованою ціною) в інтерактивному режимі реального часу.
Під час процесу відключення Оператор зобов’язаний забезпечити конфіденційність та цілісність даних, отриманих від Системи.
9. Оператор, щодо якого прийнято рішення про відключення його електронного торгового майданчика від Системи, має право подати повторну заявку про підключення його електронного торгового майданчика до Системи не раніше ніж через три місяці з дня технічного відключення його електронного торгового майданчика від Системи.
Оператор, який не забезпечив виконання на своєму електронному торговому майданчику вимог, визначених абзацом третім пункту 8 цього розділу, не має права подавати повторну заявку про підключення його електронного торгового майданчика до Системи.
10. З метою виконання покладених на Комісію функцій Комісія має право звертатись із запитами до державних органів, а також користуватись інформацією, що міститься у державних реєстрах.».
У зв’язку з цим розділ XIII вважати розділом XV.
11. У розділі XV слово «майна» замінити словами «вимог цього Порядку».