Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти
{Заголовок Наказу в редакції Наказів Міністерства освіти і науки № 873 від 21.06.2019, № 1281 від 16.10.2020}
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки
№ 873 від 21.06.2019
№ 1281 від 16.10.2020
№ 1671 від 27.11.2024}
На виконання пункту 4 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 року № 88 (із змінами), НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, що додається.
{Пункт 1 в редакції Наказів Міністерства освіти і науки № 873 від 21.06.2019, № 1281 від 16.10.2020}
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю.Г.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
3. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити виконання цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
Типовий перелік
допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти
Назва засобу/ | Опис засобу/обладнання |
1 | 2 |
І. Обладнання загального призначення | |
1.1. Комп’ютерна техніка | 1.1.1. Персональний комп’ютер (форм-фактора десктоп, форм-фактора ноутбук, форм-фактора планшетний ПК) |
1.1.2. Портативний комп’ютер з функцією управління очима | |
1.1.3. Графічний планшет | |
1.2.Комп’ютерні програми | 1.2.1. Основне преінстальоване програмне забезпечення персонального комп’ютера |
1.2.2. Комп’ютерні програми навчального призначення | |
1.2.3. Комп’ютерні програми для створення анімації | |
1.2.4. Програмне забезпечення для комплексної роботи з кількома інтерактивної пристроями | |
1.3. Організаційна техніка та інше обладнання | 1.3.1.Багатофункціональний пристрій для друку, сканування, копіювання формату А4 |
1.3.2. Багатофункціональний пристрій для друку, сканування, копіювання формату А3 | |
1.3.3.Ламінатор формату А4 | |
1.3.4. Ламінатор формату А3 | |
1.3.5. Біндер на пластикову пружину DSB CB20 | |
1.3.6. Навушники для індивідуального використання | |
1.4. Демонстраційне обладнання | 1.4.1. Мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності — з маркерною дошкою або екраном) |
1.4.2. Мультимедійний проектор для збільшення зображень | |
1.4.3. Відеопроектор для показу відеоматеріалів з текстовим рядком | |
1.4.4. Інтерактивна LCD або LED панель для корекційно-розвиткових занять | |
1.4.5. Інтерактивна дошка для навчальної роботи | |
1.4.6. Інтерактивна сенсорна парта (стіл) (із вбудованим комп’ютером) | |
1.4.7. «Інтерактивний стіл» (сенсорна панель, розташована горизонтально, з миттєвим відгуком на дотик) | |
1.4.8. Інтерактивна підлога | |
1.4.9. «Інтерактивна пісочниця» (прилад доповненої реальності, що створює чутливу до рухів людини проекцію на реальний пісок) | |
1.4.10. Телевізор | |
1.4.11. Дошка магнітно-крейдова | |
1.4.12. Фліпчарт | |
1.4.13. Фланелеграф для фронтальної та індивідуальної роботи | |
1.5. Дидактичні матеріали та розвивальні ігри | 1.5.1. Моделі геометричні площинні: |
1.5.2. Моделі геометричні об’ємні | |
1.5.3. Математичні пластинки Newmero | |
1.5.4. Муляжі для розвитку дотикової пам’яті | |
1.5.5. Моделі предметів навколишнього світу | |
1.5.6. Моделі для оволодіння механізмом письма | |
1.5.7. Демонстраційний матеріал | |
1.5.8. Набори логічних карток | |
1.5.9. Друковані картки Глена Домана | |
1.5.10. Комплекти репродукцій картин для розгляду та складання описових розповідей | |
1.5.11. Конструкторсько-будівельні іграшки | |
1.5.12. Іграшковий транспорт, атрибути | |
1.5.13. М’яконабивні іграшки різного розміру і виду | |
1.5.14. Приладдя для малювання | |
1.5.15. 3D ручки та різнокольорові набори ABS-пластику | |
1.5.16. Приладдя для ліплення | |
1.5.17. Обладнання для театралізованої діяльності | |
1.5.18. Посібники, підручники, комплекти, зошити з символами альтернативної додаткої комунікації | |
1.5.19. Посібники, робочі зошити за лексичними темами; | |
1.5.20. Набори профілів звуків | |
1.5.21. Лото предметне | |
1.5.22. Дидактичний матеріал «Моталочки» | |
1.5.23. Конструктор навчальний | |
1.5.24. Ігри для дітей раннього віку | |
1.6. Спеціальні меблі та приладдя | 1.6.1. Підставка для підручників |
1.7. Спортивний інвентар | 1.7.1. Гімнастична стінка з причіпним обладнанням для організації оздоровчих заходів |
1.7.2. Гімнастична лава для виконання фізичних вправ у приміщенні | |
1.7.3. Гімнастичний мат для виконання фізичних вправ | |
1.7.4. Гімнастичний джгут для підготовки до виконання вправ | |
1.7.5. Гімнастичні кільця підвісні для виконання вправ | |
1.7.6. Еспандер: плечовий, ручний, настінний силовий | |
1.7.7. Дитячий еспандер для активізації м’язів | |
1.7.8. Велотренажер | |
1.7.9. Бігова доріжка для тренування | |
1.7.10. Тренажер типу «Тунель» | |
1.7.11. М’які сходинки | |
1.7.12. Міні-батут для тренування | |
1.7.13. Балансири різних видів: | |
1.7.14. Сенсорний м’яч для зорової і тактильної стимуляції | |
1.7.15. М’яч ортопедичний для лікувальної та спортивної гімнастики | |
1.7.16. М’яч музичний для розвитку рухової активності дитини | |
1.7.17. Обруч гімнастичний | |
1.7.18. Дитяча роликова дошка-балансир | |
1.7.19. Корпус колоди для занять з гімнастики | |
1.7.20. Драбина мотузкова для покращення координації рухів | |
1.7.21. Тактильна (сенсорна) доріжка для розвитку координації рухів | |
1.7.22. Ігровий тренажер (сходинки з колодами) | |
1.7.23. Гамак сенсорний | |
1.7.24. Гойдалка | |
1.7.25. Тактильний тренажер «Різнобарвні сліди» | |
1.7.26. Балансувальна платформа | |
1.7.27. Еластична стрічка | |
1.7.28. Кільцева доріжка для розвитку | |
II. Обладнання для облаштування ресурсної кімнати | |
2.1. Меблі | 2.1.1. Шафа комбінована — 1 шт. |
2.1.2. Шафа — 2 шт. | |
2.1.3. Стелажі відкриті — 2 шт. | |
2.1.4. Стелажі закриті — 2 шт. | |
2.1.5. Тумба для технічних засобів навчання — 1 шт. | |
2.1.3. Парта учнівська з регулюванням по висоті — 4 шт. | |
2.1.4. Стілець учнівський з регулюванням по висоті — 8 шт. | |
2.1.5. Пенал кухонний — 2 шт. | |
2.1.6. Секція кухонна з мийкою — 1 шт. | |
2.1.7. Секція кухонна нижня — 2 шт. | |
2.1.8. Секція кухонна верхня — 3 шт. | |
2.1.9. Стіл кухонний — 1 шт. | |
2.1.10 Комплект кухонний | |
2.1.11. Крісло безкаркасне — 2 шт. | |
2.2. Технічне обладнання | 2.2.1. Портативний комп’ютер |
2.2.2. Дошка-екран жорстка, магнітно-маркерна 125 × 160 см | |
2.2.3. Проектор та інтерактивний сенсорний модуль | |
2.2.4. Акустична система 2.0, деревина (MDF), 2 × 10 Вт (RMS) | |
2.2.5. Wi-Fi Wireless роутер | |
2.2.6. Комплект для монтажу мультимедійного комплексу для КФ — проекторів (на стіну) | |
2.2.7. Інтерактивний блок | |
2.2.8. Світловий пучок (пучок фіброоптичного волокна) для психологічного розвантаження | |
2.2.9. Маленька сенсорна кімната для психологічного розвантаження | |
2.2.10. М’який сенсорний куточок для терапії осіб із порушенням обробки сенсорної інформації | |
2.2.11. Гніздо підвісне для сенсорної інтеграції | |
2.2.12. Пісочниця з підсвіткою для пісочної терапії | |
2.2.13. Набір сенсорних світлових іграшок | |
2.2.14. Комплект для мозочкової стимуляції | |
2.2.15. Сенсорна дошка (бізіборд) | |
2.2.16. Засоби для зняття напруження та гніву (килимки, мішки типу боксерської груші тощо) | |
2.2.17. М’яч-фітбол — 2 шт. | |
2.2.18. Килимок-пазл — 2 шт. | |
2.2.19. Килим для організації ігрової діяльності осіб — 1 шт. | |
2.2.20. Дошки для повзання та катання | |
2.2.21. Батут | |
2.2.23. Комплект терапевтичних м’ячиків | |
2.2.24. Іграшки та конструктори дитячі | |
2.2.25.Звукові дзвіночки різних форм, матеріалів та кольорів | |
2.2.26. Сенсорний тактильний тренажер для рук і ніг | |
2.2.27. Сухий басейн з кульками | |
2.2.28. Дидактичні ігри та картки | |
III. Обладнання для осіб з інтелектуальними труднощами | |
3.1. Комп’ютерна техніка та спеціальні програми | 3.1.1. Навчальний програмно-апаратний комплекс для колективної роботи |
3.2. Дидактичні матеріали та розвивальні ігри | 3.2.1. Набори зображень для вивчення кольорів, форм, величини предметів |
3.2.2. Книжки, посібники для засвоєння понять «однакове — різне», категорій із сюжетною тематикою | |
3.2.3. Посібники на засвоєння понять «частина — ціле» | |
3.2.4. Дидактичні настільні ігри | |
3.2.5. Роздатковий матеріал, набори мотиваційних предметів (зокрема для корекції небажаної поведінки) | |
3.2.6. Дидактичні матеріали для розвитку логічного мислення | |
3.2.7. Дидактичні матеріали для вивчення професій та їх функцій | |
3.2.8. Дидактичні матеріали для вивчення складу числа з додатковими аксесуарами | |
IV. Обладнання для осіб з функціональними сенсорними труднощами, що передбачають обмеження слухової функції | |
4.1. Комп’ютерна техніка | 4.1.1. Програмно-апаратний комплекс для корекційно-розвиткової роботи |
4.2. Спеціальні програми | 4.2.1. Комп’ютерний тренажер для вивчення української жестової мови |
4.2.2.Відеожестівники для розвитку пізнання, форм мовлення | |
4.2.3. Комплекс комп’ютерної програми «Живий звук». | |
4.3. Спеціальне обладнання | 4.3.1. Обладнання слухового кабінету |
4.3.2. Комплект обладнання для лінгафонного класу | |
4.3.3. Мікрофони для індивідуального використання дітьми під час групових занять | |
4.4. Дидактичні матеріали та розвивальні ігри | 4.4.1. Таблиці для розвитку мовлення |
4.4.2. Картки з ілюстраціями словесною та жестовою мовами для розвитку мовлення | |
4.4.3. Альбоми для розвитку мовлення | |
4.4.4. Лепбуки по лексичних темам | |
4.4.5. Дидактичні ігри для розвитку мовлення | |
4.4.6. Казки, оповідання жестовою мовою для розвитку двомовності | |
4.4.7. Дидактичні ігри для розвитку слухових процесів та фонематичного слуху | |
4.4.8. Аудіозаписи з відеосупроводом різних звуків | |
4.4.9. Відеоматеріали практичного спрямування | |
4.4.10. Інтерактивний альбом з відтворенням звуків для розвитку слухового відчуття | |
V. Обладнання для осіб з функціональними сенсорними труднощами, що передбачають обмеження зорової функції | |
5.1. Комп’ютерна техніка | 5.1.1. Апаратно-програмний комп’ютерний тифлокомплекс із синтезом мови (комп’ютерний тифлокомплекс) |
5.1.2. Брайлівський дисплей | |
5.2. Комп’ютерні програми | 5.2.1. Програма екранного доступу |
5.2.2. Програми для відтворення різних спеціальних форматів | |
5.2.3. Синтезатор українського мовлення | |
5.2.4. Програма оптичного розпізнавання тексту | |
5.2.5. Програма для екранного збільшення | |
5.2.6. Спеціалізовані комп’ютерні програми для розвитку зорових функцій, формування навичок орієнтування у просторі | |
5.3.Електронні пристрої | 5.3.1. Електронний записник Брайля (органайзер Брайля) |
5.3.2. Тифлопристрій з озвученою навігацією | |
5.3.3. Електронна брайлівська друкарська машинка | |
5.3.4. Електронний пристрій для вимірювання довжини, кутів нахилу | |
5.3.5. Прилад для читання плоскодрукованих текстів з функцією мовленнєвого виводу інформації | |
5.3.6. Мовний електронний калькулятор для осіб з порушеннями зору | |
5.3.7. Стаціонарний відеозбільшувач | |
5.3.8. Електронний ручний відеозбільшувач | |
5.3.9. Портативна електронна лупа для перегляду зображень | |
5.4. Організаційна техніка | 5.4.1.Принтер брайлівський для друку з програмним забезпеченням |
5.4.2. Принтер брайлівський з можливістю друку кольорової рельєфної графіки з програмним забезпеченням | |
5.4.3. Пристрій для створення тактильної графіки | |
5.4.4. 3D принтер: | |
5.4.5. 3D сканер: | |
5.5. Спеціальне обладнання для навчання та дидактичні матеріали | 5.5.1. Набори для вивчення шрифту Брайля |
Набори кубиків універсального дизайну | |
5.5.2. Пристрій для початкового навчання за системою Брайля | |
5.5.3. Механічна брайлівська друкарська машинка | |
5.5.4. Прилад для письма шрифтом Брайля | |
5.5.5. Приладдя для письма за системою Брайля | |
5.5.6. Прилад прямого читання | |
5.5.7. Прилади для письма плоским шрифтом за системою Гебольда | |
5.5.8. Зошити для письма для осіб зі зниженим зором | |
5.5.9. Посібники, книги з наукової та художньої літератури, надруковані шрифтом Брайля | |
5.5.10. Прилад для рельєфного малювання та креслення | |
5.5.11. Магнітний демонстраційний набір для індивідуальних, колективних занять | |
5.5.12. Магнітний набір для демонстраційної дошки | |
5.5.13. Магнітний набір для учнів початкових класів | |
5.5.14. Тифлоприлад (конструктор) | |
5.5.15. Набір геометричних фігур | |
5.5.16. Посібник математичний для вивчення складу числа типу Абак | |
5.5.17. Набори тактильних літер, цифр, знаків | |
5.5.18. Планшет математичний | |
5.5.19. Математичний прилад Клушиної | |
5.5.20. Набір для вивчення дробів і частин | |
5.5.21. Фігури для контролю знань (куб) | |
5.5.22. Набір фігур для вивчення геометрії (пласкі, об’ємні 2D — 3D) | |
5.5.23. Геометричні фігури з кишеньками для дидактичного матеріалу | |
5.5.24. Трафарети для виконання графічних та рельєфно-графічних зображень | |
5.5.25. Трикутник з тактильними позначками | |
5.5.26. Лінійка з тактильними позначками | |
5.5.27. Транспортир з рельєфною шкалою для вимірювання та побудови кутів | |
5.5.28. Метр складаний металевий з тактильними позначками | |
5.5.29. Сантиметр кравецький з рельєфними позначками | |
5.5.30. Багатофункціональні терези для виконання математичних дій | |
5.5.31. Математичні ваги для дослідження ваги різних предметів | |
5.5.32. Модель годинника для осіб з порушеннями зору | |
5.5.33. Сонячний/місячний годинник для демонстрації зміни часу | |
5.5.34. Штангенциркуль з рельєфними масштабними поділками | |
5.5.35. Карти рельєфні для дидактичних занять | |
5.5.36. Глобус тактильний, модель будови Землі | |
5.5.37. Макети, скульптури, погруддя | |
5.5.38. Набір об’ємних фігур для вивчення геометрії | |
5.5.39. Таблиці рельєфні для розвитку пізнавальної активності | |
5.5.40. Періодична система хімічних елементів рельєфна | |
5.5.41. Рельєфно-графічні зображення для корекційних занять | |
5.5.42. Опудала птахів, тварин, риб | |
5.5.43. Рельєфні картки з ілюстраціями для дидактичних занять | |
5.5.44. Альбоми для рельєфного малювання | |
5.5.45. Макети будівель та приміщень | |
5.5.46. Муляжі для розвитку дотикової пам’яті | |
5.5.47. Моделі для розвитку немовленнєвих засобів спілкування | |
5.5.48. Засоби для розвитку дрібної моторики та дотикового сприймання | |
5.5.49. Спеціальні настільні ігри | |
5.5.50. Конструктори | |
5.5.51. Дерев’яні мозаїки-головоломки | |
5.5.52. Друковані картки для індивідуальної роботи | |
5.5.53. Дидактичний набір з підсвіченням для осіб зі зниженим зором | |
5.5.54. Дидактичний набір для осіб з порушеннями зору | |
5.5.55. Сенсорний набір для розвитку зорового сприймання | |
5.5.56.Тренажер для розвитку зору «Хитра рибка» | |
5.5.57. Адаптований музичний набір | |
5.5.58. Аудіозаписи різних звуків для розвитку слухового відчуття | |
5.5.59. Тифлоприлад типу «Світлячок» | |
5.5.60. Настільна лупа для проведення дослідних робіт | |
5.5.61. Бінокулярна лупа для індивідуального використання | |
5.5.62. Лупа-лінійка циліндрична, збираюча для збільшення графічних зображень | |
5.5.63. Складні лупи для збільшення предметів | |
5.5.64. Світлопольна лупа асферична | |
5.5.65. Світлопольна лупа зі світлодіодним підсвічуванням | |
5.5.66. Монокуляри Галілея | |
5.5.67. Лампа настільна для індивідуального освітлення | |
5.5.68. Пов’язки для виключення зору | |
5.6. Засоби для проведення корекційних занять із соціально-побутового орієнтування | 5.6.1. Індикатор рівня рідини |
5.6.2. Прилади для зважування з виведенням мовлення | |
5.6.3. Тактильний механічний таймер | |
5.6.4. Магнітний шукач | |
5.6.5. Безпечний ніж для чищення овочів та фруктів | |
5.6.6. Безпечний ніж для чищення риби | |
5.6.7. Ніж із регулюванням товщини шматків, що відрізаються | |
5.6.8. Засоби захисту пальців рук при нарізанні та шинкуванні | |
5.6.9. Струнна сиро — та яйцерізка | |
5.6.10. Пристрій для визначення кольору | |
5.6.11. Пристрій для аудіомаркування речей та об’єктів | |
5.6.12. Нитковдягач | |
5.6.13. Спеціальні голки із защіпками для людей з порушеннями зору | |
5.6.14. Побутова техніка | |
5.6.15. Побутові засоби та приладдя, засоби гігієни | |
5.6.16. Прилади для вивчення розділу «Медицина», «Медична допомога» | |
5.7. Засоби для проведення занять із просторового орієнтування | 5.7.1. Тростина тактильна комбінована |
5.7.2. Ротаційні наконечники для білої тростини: малі, середні та великі, кулі, диски, конуси, діагностичні тощо | |
5.7.3. Допоміжний пристрій для дистанційного попередження про наявність перешкод | |
5.7.4. Електронні засоби навігації | |
5.7.5. Електронний компас | |
5.7.6. Озвучений визначник світла | |
5.7.7. Обладнання для навчання використання, супутникової GPS навігації | |
5.7.8. Прилади для використання методики «ехолокації» | |
5.7.9. Набір (мобільний) для виготовлення тактильних схем | |
5.7.10. Тифлоприлад «Орієнтир» | |
5.7.11. Мішені зі звуковими сигналами для орієнтування осіб з порушеннями зору | |
5.7.12. Готові тактильні плани мнемосхеми аудиторій, будівлі земельної ділянки прилеглої території, вулиць доріг перехресть, карти місцевості тощо | |
5.7.13. Карти рельєфні (районів, міст, областей, країн), плани-схеми місцевості, доріг, перехресть, маршрутів, карти місцевості тощо | |
5.7.14. Тактильні моделі елементів інтер’єру та відкритого середовища: компактні макети будівель, приміщень та прилеглої території (умеблювання, побутова техніка, будівлі, споруди, дерева транспорт тощо) | |
5.7.15. Переносне розкладне мобільне обладнання для виготовлення перешкод, орієнтирів, лабіринтів (пластикові, надувні чи поролонові конструкції) | |
5.8. Спортивний інвентар | 5.8.1. Спеціальні м’ячі зі звуковими сигналами |
5.8.2 Маска очна для гри в голбол | |
5.8.3. Стіл та ракетки для гри в шоудаун | |
VI. Обладнання для осіб з моторними та фізичними труднощами | |
6.1. Комп’ютерна техніка | 6.1.1 Навчальний програмно-апаратний комплекс для розвитку мисленнєвої діяльності |
6.1.2. Програмно-технічний комплекс | |
6.1.3. Зовнішня комп’ютерна кнопка | |
6.1.4. Комп’ютерний ролер | |
6.1.5. Клавіатура адаптована з великими кнопками | |
6.2. Дидактичні матеріали та розвивальні ігри | 6.2.1. Багаторазові тренажери з канавками для малювання, прописування цифр та літер |
6.2.2. Розвивальні ігри для м’язового тренування рук | |
6.3. Спеціальне обладнання | 6.3.1. Тренажери для розвитку роботи пальців та кистей рук (еспандери) |
6.3.2. Навчальний тренажер для письма | |
6.3.3. Тримач силіконовий для правильного письма | |
6.3.4. Затискач | |
6.3.5. Насадки на олівці та ручки | |
6.3.6. Ножиці для двох | |
6.3.7. Контролер дрібної моторики з корекційним інтерактивним програмним забезпеченням | |
6.4. Спеціальні меблі | 6.4.1. Стабілізуюче ортопедичне крісло |
6.4.2. Функціональне ортопедичне крісло | |
6.4.3. Ортопедичні вертикалізатори (фронтальні, тильні, (задньоопорні), активні (динамічні)) | |
VII. Обладнання для осіб з функціональними мовленнєвими труднощами | |
7.1. Комп’ютерна техніка | 7.1.1. Комп’ютерний слухо-мовленнєвий комплекс |
7.2.Комп’ютерні програми | 7.2.1. Спеціалізована комп’ютерна програма для вивчення елементів житла родини |
7.2.2. Спеціалізована комп’ютерна програма для ознайомлення з професіями | |
7.2.3. Спеціалізована комп’ютерна програма для вивчення будови тіла людини | |
7.2.4. Спеціалізована комп’ютерна програма для вивчення життя на Землі | |
7.2.5. Спеціалізована комп’ютерна програма для вивчення емоцій людини | |
7.2.6. Спеціалізована комп’ютерна програма для вивчення явищ природи — пори року, погода, календар | |
7.2.7. Спеціалізовані комп’ютерні ігри для розвитку логіки | |
7.2.8. Комп’ютерна логопедична програма для корекційної роботи | |
7.2.9. Комп’ютерні логопедичні тренажери для закріплення правильної вимови | |
7.3. Дидактичні матеріали та розвивальні ігри | 7.3.1 Спеціальні логопедичні іграшки |
7.3.2. Набір іграшок для вправ з розвитку дихальних функцій | |
7.3.3. Лінійки для звукового аналізу | |
7.3.4. Набори схем звукового, складового, синтаксичного аналізу | |
7.3.5. Друковані картки з ілюстраціями для формування граматичного ладу мовлення | |
7.3.6. Друковані таблиці для формування та розвитку мовлення | |
7.3.7. Друковані таблиці для оволодіння графічними навичками | |
7.3.8. Засоби та розвивальні ігри для розвитку дрібної моторики, оволодіння механізмом письма | |
7.3.9. Розвиваючі сенсорні ігри та набори | |
7.3.10. Аудіозаписи різних звуків для розвитку слухових процесів та фонематичного слуху | |
7.4. Спеціальне обладнання | 7.4.1. Логопедичне дзеркало для індивідуальної роботи |
7.4.2. Терапевтичне логопедичне дзеркало для відпрацювання навичок вимови проблемних слів, складів, звуків | |
7.4.3. Інтерактивне логопедичне дзеркало | |
7.4.4. Слухомовленнєвий тренажер «Поліфонатор» або еквівалент: | |
7.4.5. Шпатель для обстеження ротової порожнини | |
7.4.6. Набір вібраційного язикового моторного інструменту з насадками | |
7.4.7. Граббер логопедичний для тренування ротової порожнини | |
7.4.8. Антисептичний розчин для інструментів індивідуального використання | |
VIII. Обладнання для осіб з соціоадаптаційними/соціокультурними труднощами, у тому числі такими, що по’вязані з розладами аутистичного спектра | |
8.1.Комп’ютерні програми | 8.1.1. Комп’ютерна програма для комунікації (альтернативна комунікація за допомогою зображень) |
8.2.Технічні засоби комунікації | 8.2.1. Мобільний комунікатор |
8.2.2. Комунікатор | |
8.2.3. Комунікативні кнопки | |
8.3. Дидактичні матеріали та розвивальні ігри | 8.3.1. Книжки, посібники для засвоєння понять «однакове — різне», із сюжетною тематикою тощо |
8.3.2. Дидактичні матеріали з використання засобів альтернативної додаткової комунікації (АДК) (картки, таблиці, книжки, робочі зошити, настільні ігри, кубики, інші дидактичні матеріали тощо) | |
8.3.3. Комунікативні картки PECS | |
8.3.4. Посібники на засвоєння понять «частина — ціле» | |
8.3.5. Набори зображень для вивчення кольорів та форм, посібники на засвоєння сенсорних еталонів (колір, форма, величина) | |
8.3.6. Набори «Зорове сприйняття» різного рівня складності | |
8.3.7. Набори для сенсорної гри, спортивно-ігрові набори | |
8.3.8 Сенсорна (чуттєва) розвивальна коробка | |
8.3.9. Дидактичні настільні ігри | |
8.3.10. Роздатковий матеріал, набори мотиваційних предметів (зокрема для корекції небажаної поведінки) | |
8.3.11. Дидактичні матеріали для розвитку логічного мислення | |
8.3.12. Дидактичні матеріали для вивчення професій та їх функцій | |
8.3.13. Дидактичні матеріали для вивчення складу числа з додатковими аксесуарами | |
8.3.14. Візуальний розклад для осіб з розладами аутистичного спектра та інших осіб з особливими освітніми потребами з порушеннями емоційно-вольового розвитку та поведінки | |
8.3.15. Комунікативна книга для осіб з тяжкими розладами мовлення та розладами аутистичного спектра | |
8.3.16. Набір жетонів, таймерів, карток «спочатку і потім» для організації роботи з дитиною з розладами аутистичного спектра та інших осіб з порушеннями емоційно-вольового розвитку | |
8.4. Спеціальне обладнання та меблі | 8.4.1. Сенсорний куток — крісла-мішки «груша», сенсорні мішки («Яйце сови»), м’який мат, балансири («пелюстка лотосу», доріжки рівноваги, балансувальні «камінці», балансир «Змійка», балансувальні дошки) |
8.4.2. Засоби з обтяжувачами — жилети, манжети, килимки, ковдра з обтяженням, пристосування («вужик») | |
8.4.3. Сенсорна сумка — різноманітне приладдя: еспандери (для п’ястей рук, різні за формою та сенсорними властивостями), сенсорні м’ячі, декомпресійні кубики, спеціальні пристосування («лабіринт» — м’який килимок з кулькою всередині), пластикові масажери, масажні м’ячі | |
8.4.4. Обіймально-стискаюча машина «Сквізер». |
{Типовий перелік із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки № 873 від 21.06.2019, № 1281 від 16.10.2020; в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 1671 від 27.11.2024}