Про затвердження Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 887 від 19.09.2018}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну програму підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року (далі - Програма), що додається.
2. Внести до Положення про Державне агентство інфраструктурних проектів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2016 р. № 714 “Деякі питання реалізації інфраструктурних проектів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 83, ст. 2729), зміни, що додаються.
3. Міністерству інфраструктури, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству охорони здоров’я, Міністерству освіти і науки, Національній поліції, Державній службі з надзвичайних ситуацій, Державному агентству інфраструктурних проектів, Державному агентству автомобільних доріг, Державній службі з безпеки на транспорті разом з Міністерством фінансів передбачати відповідно до Бюджетного кодексу України під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік кошти, необхідні для виконання завдань і заходів Програми.
4. Обласним державним адміністраціям утворити координаційні ради та затвердити регіональні програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року.
5. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, які визначені виконавцями Програми, а також обласним державним адміністраціям подавати щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, Державному агентству інфраструктурних проектів інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України та Міністерству економічного розвитку і торгівлі.
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року
Метою Програми є зниження в Україні рівня аварійності та ступеня тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод, насамперед соціально-економічних, відповідно до цілей, визначених Стратегією підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 червня 2017 р. № 481 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 59, ст. 1808), та Генеральною Асамблеєю ООН в рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011-2020 років, зокрема щодо зниження на 30 відсотків рівня смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод, а також створення безпечних і комфортних умов руху транспортних засобів, пішоходів та інших учасників дорожнього руху на вулично-дорожній мережі.
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Проблему підвищення рівня безпеки дорожнього руху передбачається розв’язати шляхом:
удосконалення державного управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
удосконалення ведення обліку та проведення аналізу даних стосовно дорожньо-транспортних пригод;
підвищення рівня безпечності доріг та дорожньої інфраструктури;
підвищення рівня безпечності транспортних засобів;
покращення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху та підготовки водіїв;
підвищення рівня безпеки перевезення пасажирів та вантажів комерційним автомобільним транспортом;
покращення безпечної поведінки учасників дорожнього руху;
удосконалення здійснення заходів реагування та управління наслідками дорожньо-транспортних пригод;
забезпечення дотримання правил дорожнього руху.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми зазначені в додатку 1.
Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2.
Виконання Програми забезпечить:
підвищення рівня безпеки дорожнього руху, зниження негативних наслідків (соціальних та економічних втрат і збитків) від аварійності на дорогах держави;
підвищення ефективності державної системи управління безпекою дорожнього руху;
ефективне використання кадрового потенціалу та наявних технічних і фінансових ресурсів на реалізацію заходів у сфері безпеки дорожнього руху;
покращення експлуатаційних показників автомобільних доріг і вулиць за параметрами безпечності та їх відповідність високим світовим та європейським стандартам безпеки;
покращення умов руху транспортних засобів та інших учасників дорожнього руху на вулично-дорожній мережі;
зменшення кількості місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та небезпечних для руху ділянок доріг;
підвищення ефективності системи підготовки водіїв транспортних засобів та інших учасників дорожнього руху;
дотримання правил дорожнього руху його учасниками, їх правової свідомості та відповідальності;
безпеку експлуатації транспортних засобів та зменшення їх негативного впливу на довкілля, насамперед у населених пунктах;
покращення роботи аварійно-рятувальних і медичних служб у разі настання дорожньо-транспортних пригод;
належний рівень надання допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах.
Виконання передбачених Програмою завдань і заходів та досягнення цілей, визначених Стратегією підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, у повному обсязі дасть змогу наблизити національні показники безпеки дорожнього руху до середньоєвропейського рівня, зокрема щодо соціального ризику (зменшення кількості загиблих внаслідок дорожньо-транспортних пригод на 100 тис. населення з 8 осіб у 2016 році до 4 осіб у 2020 році) і транспортного ризику (зменшення кількості загиблих внаслідок дорожньо-транспортних пригод на 100 тис. транспортних засобів з 22,1 особи у 2016 році до 17,7 особи у 2020 році).
Очікувані результати виконання Програми наведені в додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного дорожнього фонду, що передбачаються у Державному бюджеті України на відповідний рік для центральних органів виконавчої влади, відповідальних за її виконання, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Відповідно до Бюджетного кодексу України та Закону України від 17 листопада 2016 р. № 1762-VIII “Про внесення змін до Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства України” щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі” визначені джерела та напрями спрямування коштів державного дорожнього фонду, з яких 5 відсотків спрямовуються на фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм, орієнтовні розміри яких очікуються на рівні:
у 2018 році - 2641266,5 тис. гривень;
у 2019 році - 2558900 тис. гривень;
у 2020 році - 3489908,7 тис. гривень.
Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік.
ПАСПОРТ
Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року
1. Програма розроблена відповідно до пункту 4 частини третьої статті 242 Бюджетного кодексу України, пункту 4 частини четвертої статті 3 Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства України” з урахуванням статті 4 Закону України “Про дорожній рух” та на основі Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 червня 2017 р. № 481 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 59, ст. 1808).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 435.
3. Державний замовник - Укрінфрапроект.
4. Керівник Програми - Голова Укрінфрапроекту.
5. Головний розпорядник бюджетних коштів (розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня), виконавці заходів Програми - Мінінфраструктури, (Укрінфрапроект), МВС, МОЗ, МОН, Мінсоцполітики, Національна поліція, ДСНС, Укравтодор, Укртрансбезпека.
6. Строк виконання Програми - 2018-2020 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела | Обсяг фінансування, млн. гривень | У тому числі за роками | |||
2018 | 2019 | 2020 | |||
Державний бюджет | 8 690,0752 | 2 641,2665 | 2 558,9 | 3 489,9087 | |
у тому числі | |||||
державний дорожній фонд | 8 690,0752 | 2 641,2665 | 2 558,9 | 3 489,9087 | |
__________ |
|
|
|
|
Додаток 2 |
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року
Найменування завдання | Найменування показника | Значення показника | Найменування заходу | Головний розпорядник бюджетних коштів (розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня), виконавець заходу | Джерела фінансування | Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання заходів, | У тому числі за роками | |||||
усього | за роками | 2018 | 2019 | 2020 | ||||||||
2018 | 2019 | 2020 | ||||||||||
1. Удосконалення державного управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху | кількість систем | 1 | 1 | 1) розроблення комплексної інформаційної системи моніторингу безпеки дорожнього руху за ключовими показниками, метою якої є вимірювання та аналіз поточного стану безпеки дорожнього руху | Мінінфраструктури | державний бюджет | 65 | 5 | 55 | 5 | ||
2) забезпечення наукового супроводу проведення аналізу стану, прогнозування та планування заходів з убезпечення дорожнього руху та проведення наукових і науково-технічних досліджень у сфері безпеки дорожнього руху, зокрема щодо: | ||||||||||||
кількість досліджень | 1 | 1 | визначення економічної оцінки вартості втраченого життя та здоров’я особи в результаті дорожньо-транспортних пригод та завданої економіці шкоди від дорожньо-транспортних пригод | Мінінфраструктури | державний бюджет | 3 | 3 | |||||
-“- | 1 | 1 | розроблення методики збору інформації про рівень потенційних ризиків для оцінки масштабів і тенденцій проблем у сфері безпеки дорожнього руху, визначення індикаторів фактичного стану безпеки дорожнього руху в Україні | Мінінфраструктури | державний бюджет | 1,5 | 1,5 | |||||
кількість програм | 1 | 1 | розроблення національної програми оновлення транспортних засобів | Мінінфраструктури | державний бюджет | 3 | 3 | |||||
кількість досліджень | 1 | 1 | проведення досліджень і розроблення заходів з управління швидкісними режимами на автомобільних дорогах | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,5 | 0,5 | |||||
-“- | 1 | 1 | встановлення єдиних технічних вимог і правил застосування на транспорті загального користування пристроїв для зовнішньозвукового інформування пасажирів із порушенням зору про номер і кінцеву зупинку маршруту, а також звукових і візуальних (текстових) систем у салоні транспортних засобів для інформування пасажирів із порушенням зору та слуху про зупинки | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,3 | 0,3 | |||||
-“- | 1 | 1 | встановлення єдиних технічних вимог і правил застосування пристроїв для звукового і тактильного дублювання сигналів світлофорів | -“- | державний бюджет | 0,3 | 0,3 | |||||
-“- | 1 | 1 | розроблення методичних рекомендацій і відеоматеріалів для працівників транспортно-дорожньої інфраструктури щодо супроводження осіб з інвалідністю | -“- | державний бюджет | 0,3 | 0,3 | |||||
-“- | 4 | 1 | 2 | 1 | інших досліджень відповідно до визначених проблем і завдань на основі аналізу зібраних статистичних даних | -“- | державний бюджет | 0,8 | 0,2 | 0,4 | 0,2 | |
3) проведення досліджень у сфері освіти та науки, зокрема: | ||||||||||||
-“- | 3 | 1 | 1 | 1 | оцінка населенням системи безпеки дорожнього руху і визначення основних проблем в її забезпеченні | Мінінфраструктури | державний бюджет | 4,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | |
-“- | 3 | 1 | 1 | 1 | проведення соціологічного опитування водіїв, пішоходів та інших учасників дорожнього руху як основних суб’єктів суспільних стосунків у сфері дорожньої інфраструктури | -“- | державний бюджет | 4,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | |
кількість досліджень | 1 | 1 | розроблення та запровадження програм з безпеки дорожнього руху в закладах вищої освіти | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,45 | 0,15 | 0,15 | 0,15 | |||
-“- | 3 | 1 | 1 | 1 | проведення досліджень і розроблення державних вимог до змісту діяльності закладів освіти із профілактики дитячої смертності та дорожньо-транспортного травматизму | -“- | державний бюджет | 4,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | |
-“- | 1 | 1 | проведення досліджень і розроблення державних вимог до фахівців з питань безпеки дорожнього руху | -“- | державний бюджет | 2 | 2 | |||||
-“- | 1 | 1 | розроблення моделі забезпечення безпеки дорожнього руху на коротко- та середньострокову перспективу | -“- | державний бюджет | 3 | 3 | |||||
-“- | 1 | 1 | розроблення методів комплексного оцінювання безпеки дорожнього руху | -“- | державний бюджет | 3 | 3 | |||||
кількість фахівців | 9 | 3 | 3 | 3 | 4) залучення міжнародних фахівців з безпеки дорожнього руху для отримання міжнародного досвіду і знань | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,9 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | |
кількість сесій | 21 | 7 | 7 | 7 | 5) забезпечення участі представників центральних органів виконавчої влади в роботі інституцій ЄС, міжнародних організацій, діяльність яких пов’язана з питаннями безпеки дорожнього руху, а також участі у міжнародних заходах, семінарах, конференціях і виставках з питань безпеки дорожнього руху | Мінінфраструктури | державний бюджет | 7,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | |
кількість тренінгів | 50 | 25 | 15 | 10 | 6) підготовка фахівців з безпеки дорожнього руху, їх навчання та підвищення кваліфікації. Проведення тренінгів (семінарів) для посадових осіб центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів (служб, підрозділів) | Мінінфраструктури | державний бюджет | 25 | 10 | 10 | 5 | |
кількість програм | 83 | 23 | 30 | 30 | 7) проведення досліджень для розроблення регіональних програм з безпеки дорожнього руху та надання рекомендацій щодо заходів з безпеки дорожнього руху на обласному та місцевому рівні | Мінінфраструктури | 12,5 | 3,5 | 4,5 | 4,5 | ||
Разом за завданням 1 | державний бюджет | 142,55 | 43,05 | 77,35 | 22,15 | |||||||
2. Удосконалення ведення обліку та проведення аналізу даних стосовно дорожньо-транспортних пригод | 1) розроблення та запровадження в установленому порядку електронної бази даних, зокрема щодо: | |||||||||||
кількість програмних продуктів | 1 | 1 | транспортних засобів і водіїв транспортних засобів | Мінінфраструктури | державний бюджет | 15,5 | 11,5 | 2 | 2 | |||
-“- | 1 | 1 | правопорушень, проходження технічного контролю, посвідчень водіїв, санкцій до перевізників, даних про стан здоров’я осіб, що мають водійське посвідчення, оплати страхових зборів тощо | Мінінфраструктури | державний бюджет | 12 | 10 | 2 | ||||
2) удосконалення системи, методики збору (збільшення кількості критеріїв дослідження та причинно-наслідкових зв’язків) та обробки даних щодо дорожньо-транспортних пригод (база даних про дорожньо-транспортні пригоди), зокрема: | ||||||||||||
кількість програмних продуктів | 1 | 1 | створення бази даних щодо дорожньо-транспортних пригод (серверне та програмне забезпечення) з метою проведення аналізу дорожньо-транспортних пригод | Мінінфраструктури | державний бюджет | 16 | 12 | 2 | 2 | |||
кількість тренінгів | 50 | 30 | 10 | 10 | проведення тренінгів щодо запровадження картки дорожньо-транспортних пригод | Мінінфраструктури | державний бюджет | 3 | 1,8 | 0,6 | 0,6 | |
кількість систем | 1 | 1 | 3) створення автоматизованої системи внесення даних про отримані травми та наркологічний стан пацієнтів з травмами внаслідок дорожньо-транспортних пригод від закладів охорони здоров’я | Мінінфраструктури | державний бюджет | 33 | 10 | 20 | 3 | |||
-“- | 1 | 1 | 4) розроблення системи аналізу стану безпеки дорожнього руху за визначеними показниками, зокрема вимірювання та аналізу потенційних ризиків та індикаторів фактичного рівня безпеки дорожнього руху (режими швидкості, використання ременів безпеки, дитячих крісел тощо) | Мінінфраструктури | державний бюджет | 6 | 2 | 2 | 2 | |||
Разом за завданням 2 | державний бюджет | 85,5 | 47,3 | 28,6 | 9,6 | |||||||
3. Підвищення рівня безпечності доріг та дорожньої інфраструктури | 1) облаштування пішохідних об’єктів, зокрема: | |||||||||||
кількість об’єктів | 2000 | 200 | 1300 | 500 | облаштування пішохідних переходів з найбільшою концентрацією дорожньо-транспортних пригод дорожніми знаками із підсвіткою або сигнальними лампами та спеціальними світлофорами з використанням датчиків руху; позначення пішохідних переходів розміткою червоно-білого кольору з використанням стійких маркувальних матеріалів на відремонтованих дорогах | Мінінфраструктури | державний бюджет | 230 | 23 | 149,5 | 57,5 | |
штук | 1500 | 1500 | облаштування освітленням пішохідних переходів з використанням автономного електрозабезпечення | -“- | державний бюджет | 150 | 150 | |||||
кількість проектів | 50 | 50 | реалізація пілотного проекту з облаштування на автомобільних дорогах загального користування державного значення 2-3 категорій (перед в’їздом у населений пункт) світлофорних об’єктів з табло, які вимірюють і миттєво відображають поточну швидкість руху транспортного засобу | Мінінфраструктури | державний бюджет | 20 | 20 | |||||
кількість об’єктів | 150 | 50 | 50 | 50 | облаштування пішохідних переходів засобами примусового зниження швидкості руху або підняття проїзної частини в місці пішохідного переходу до рівня тротуарів | -“- | державний бюджет | 45 | 15 | 15 | 15 | |
-“- | 13 | 4 | 9 | облаштування пішохідних переходів на автомобільних дорогах загального користування державного значення 1 категорії шляхом улаштування пішохідних переходів на різних рівнях | -“- | державний бюджет | 190 | 50 | 140 | |||
-“- | 50 | 34 | 16 | обладнання нерегульованих пішохідних переходів на дорогах з інтенсивним рухом світлофорами “на вимогу” | -“- | державний бюджет | 15 | 10 | 5 | |||
кількість проектних робіт | 1 | 1 | проектування елементів автомобільних доріг загального користування державного значення в межах населених пунктів із забезпеченням доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (пологі заїзди/з’їзди шляхом пониження бортового каменю тощо) | -“- | державний бюджет | 0,3 | 0,3 | |||||
кількість об’єктів | 419 | 29 | 163 | 227 | 2) влаштування елементів напрямних острівців на смузі руху при в’їзді в населений пункт, зокрема встановлення вуличного освітлення з автономним електрозабезпеченням на базі сонячного модуля; встановлення необхідних дорожніх знаків, інших елементів та обладнання з антивандальним покриттям; нанесення дорожньої розмітки із вбудованими світловідбивними елементами “котяче око” | -“- | державний бюджет | 779,691 | 55,225 | 302,180 | 422,286 | |
кількість об’єктів | 480 | 214 | 266 | 3) влаштування розв’язок кільцевого типу з малим діаметром центрального острівця, в тому числі: | Мінінфраструктури | державний бюджет | 1918,48 | 18,48 | 878,48 | 1021,52 | ||
проектування розв’язок кільцевого типу з малим діаметром центрального острівця | державний бюджет | 274,8 | 18,48 | 142,4 | 113,92 | |||||||
будівництво розв’язок кільцевого типу з малим діаметром центрального острівця | державний бюджет | 1643,68 | 736,08 | 907,6 | ||||||||
-“- | 104 | 3 | 39 | 62 | 4) ліквідація місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та ділянок з підвищеною аварійністю шляхом запровадження інженерних рішень для зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, зокрема влаштування додаткової смуги на підйом; зміна геометричних параметрів дороги, зокрема радіусів кривих у плані, покращення схем організації дорожнього руху, влаштування додаткового освітлення; облаштування зон пішохідних переходів або їх заміна; ліквідація лівих віднесених поворотів; здійснення інших заходів за результатами аналізу конкретного місця концентрації дорожньо-транспортних пригод | -“- | державний бюджет | 199,8 | 4,95 | 77,94 | 116,91 | |
кілометрів | 90,953 | 6,153 | 84,8 | 5) встановлення дорожнього огородження з влаштуванням амортизаційних пристроїв (демпферні системи) на автомобільних дорогах державного значення поза межами населених пунктів | -“- | державний бюджет | 152,973 | 10,346 | 142,627 | |||
кількість проектних робіт | 1 | 1 | 6) проектування велосипедних доріжок поза межами населених пунктів та їх включення до проектів будівництва автомобільних доріг | -“- | державний бюджет | 2,95 | 1,705 | 1,245 | ||||
кількість знаків | 15000 | 10000 | 5000 | 7) встановлення дорожніх знаків у разі їх відсутності та заміна знаків, які не відповідають стандарту ДСТУ 4100:2014 | Мінінфраструктури | державний бюджет | 60 | 5 | 55 | |||
8) розроблення пакета нормативно-технічних документів (будівельних норм, стандартів, технічних умов, типових рішень та схем організації дорожнього руху) для підвищення безпеки руху на автомобільних дорогах | -“- | державний бюджет | 6,4 | 1,2 | 5,2 | |||||||
кількість знаків | 24000 | 220 | 23780 | 9) моніторинг функціональної відповідності дорожніх знаків, що експлуатуються, вимогам безпеки руху за ДСТУ 4100:2014 | -“- | державний бюджет | 5,3 | 0,05 | 5,25 | |||
кількість досліджень | 1 | 1 | 10) проведення дослідження та розроблення вимог до системи встановлення знаків маршрутного орієнтування | -“- | державний бюджет | 2,5 | 2,5 | |||||
кілометрів | 43409 | 11) покращення показників автомобільних доріг загального користування державного значення за параметрами безпечності | Мінінфраструктури | державний бюджет | 919,3478 | 919,3478 | ||||||
12) підвищення рівня безпечності доріг та дорожньої інфраструктури на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення, зокрема облаштування зон наземних пішохідних переходів; заміна наземних пішохідних переходів на автомобільних дорогах загального користування державного значення 1 категорії підземними або іншими видами пішохідних переходів; | облдержадміністрації | місцеві бюджети, | у межах визначених обсягів фінансування | у межах визначених обсягів фінансування | у межах визначених обсягів фінансування | у межах визначених обсягів фінансування | ||||||
влаштування розв’язок кільцевого типу з малим діаметром центрального острівця; | ||||||||||||
ліквідація місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та ліквідація ділянок з підвищеною аварійністю; | ||||||||||||
встановлення дорожнього огородження та дорожніх знаків на автомобільних дорогах поза межами населених пунктів; | ||||||||||||
проектування велосипедних доріжок поза межами населених пунктів та їх включення до проектів будівництва автомобільних доріг | ||||||||||||
Разом за завданням 3 | державний бюджет | 4697,741 | 1042,5524 | 1730,601 | 1924,588 | |||||||
4. Підвищення рівня безпечності транспортних засобів | кількість реєстрів | 1 | 1 | 1) удосконалення державного реєстру відомостей про проходження транспортними засобами технічного контролю, інтеграція з іншими базами даних | Мінінфраструктури | державний бюджет | 9 | 9 | ||||
кількість досліджень | 1 | 1 | 2) розроблення систем перевірки придатності транспортних засобів до експлуатації в стаціонарних та придорожніх умовах (впровадження Директив 2014/45/ЄС, 2014/47/ЄС). Дослідження ефективності обов’язкової перевірки придатності транспортних засобів до експлуатації в стаціонарних та придорожніх умовах та розроблення рекомендацій з удосконалення системи перевірки придатності транспортних засобів до експлуатації в стаціонарних та придорожніх умовах | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,2 | 0,2 | |||||
3) запобігання допуску до участі у дорожньому русі транспортних засобів, що не відповідають сучасним вимогам щодо активної, пасивної та екологічної безпеки, шляхом гармонізації нормативно-правових актів з питань безпеки конструкції транспортних засобів, їх технічного стану із законодавством ЄС, зокрема: | ||||||||||||
-“- | 1 | 1 | проведення порівняльного аналізу встановлення обов’язкових технічних вимог (приписів) до транспортних засобів відповідно до законодавства України та ЄС | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,08 | 0,08 | |||||
кількість досліджень | 1 | 1 | проведення дослідження відповідності процедур оцінки відповідності транспортних засобів, передбачених законодавством України та ЄС | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,08 | 0,08 | |||||
-“- | 1 | 1 | проведення дослідження досвіду держав - членів ЄС у частині призначення органів, які здійснюють оцінку відповідності, та ведення реєстру сертифікатів, які підтверджують відповідність транспортних засобів встановленим вимогам | -“- | державний бюджет | 0,1 | 0,1 | |||||
кількість програмних продуктів | 1 | 1 | впровадження апаратного та програмного забезпечення реєстру сертифікатів типу та сертифікатів відповідності транспортних засобів і забезпечення його адміністрування | -“- | державний бюджет | 1,7 | 0,9 | 0,4 | 0,4 | |||
кількість документів | 42 | 42 | удосконалення технічної бази дочірнього підприємства “Київська державна регіональна технічна інспекція міського електротранспорту” для проведення робіт, пов’язаних з державним технічним оглядом об’єктів міського електротранспорту, з метою забезпечення безпеки дорожнього руху, а саме придбання технічних засобів (комп’ютерів, оргтехніки тощо) для забезпечення функціонування програм з реєстрації та обліку об’єктів міського електротранспорту та результатів проведеного технічного огляду | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,3 | 0,3 | |||||
кількість програм | 1 | 1 | розроблення та впровадження інформаційно-програмного забезпечення для обліку та реєстрації об’єктів міського електротранспорту, опрацювання результатів проведення державного технічного огляду дочірнього підприємства “Київська державна регіональна технічна інспекція міського електротранспорту” | -“- | державний бюджет | 0,8 | 0,8 | |||||
кількість документів | 100 | 50 | 50 | внесення змін до діючих нормативно-правових актів з технічного контролю об’єктів міського електротранспорту та діяльності дочірнього підприємства “Київська державна регіональна технічна інспекція міського електротранспорту”; методичне забезпечення спеціалістів, задіяних у роботах з технічного обліку | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,1 | 0,05 | 0,05 | |||
4) розроблення загальної методики проведення випробувань колісних транспортних засобів за показниками пасивної безпеки; придбання 3-DH манекена для проведення досліджень щодо випробувань колісних транспортних засобів за показниками пасивної безпеки та розроблення загальної методики проведення випробувань колісних транспортних засобів за показниками пасивної безпеки з використанням 3-DH манекена | -“- | державний бюджет | 1 | 1 | ||||||||
Разом за завданням 4 | державний бюджет | 13,36 | 11,51 | 1,45 | 0,4 | |||||||
5. Покращення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху та підготовки водіїв | 1) підвищення рівня підготовки водіїв шляхом: | |||||||||||
кількість програм | 1 | 1 | розроблення оновленої навчальної програми з підготовки водіїв; впровадження в програму підготовки водіїв затвердженого МОЗ практичного курсу надання домедичної допомоги “Перший на місці події” | Мінінфраструктури | державний бюджет | 1 | 1 | |||||
кількість систем | 1 | 1 | розроблення та забезпечення функціонування системи обов’язкового проходження підготовчого курсу з надання першої допомоги кандидатами у водії за затвердженим МОЗ практичним курсом надання домедичної допомоги “Перший на місці події” | Мінінфраструктури | державний бюджет | 14 | 12 | 2 | ||||
кількість систем | 1 | 1 | розроблення системи переатестації спеціалістів автошкіл | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,2 | 0,2 | |||||
кількість навчань | 100 | 50 | 40 | 10 | проведення навчань з майстерності керування автотранспортними засобами для працівників відповідних підрозділів Національної поліції | Мінінфраструктури | державний бюджет | 20 | 10 | 8 | 2 | |
2) формування єдиного інформаційного простору за напрямом медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, а саме: | ||||||||||||
кількість баз даних | 1 | 1 | формування національної бази даних про заклади охорони здоров’я, які мають право здійснювати профілактичний медичний, зокрема наркологічний та психіатричний, огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, та про результати таких оглядів (ведення реєстру виданих водіям довідок) | Мінінфраструктури | державний бюджет | 25 | 15 | 5 | 5 | |||
-“- | 1 | 1 | забезпечення функціонування загальнонаціональної бази даних щодо стану здоров’я та психофізіологічних властивостей кандидатів у водії та водіїв, зокрема моніторинг осіб, що перебувають на психіатричному та/або наркологічному обліку | Мінінфраструктури | державний бюджет | 13 | 9 | 2 | 2 | |||
кількість систем | 1 | 1 | 3) створення системи моніторингу та функціонування референс-лабораторій щодо визначення станів сп’яніння | -“- | державний бюджет | 76 | 16 | 24 | 36 | |||
Разом за завданням 5 | державний бюджет | 149,2 | 51,2 | 51 | 47 | |||||||
6. Підвищення рівня безпеки перевезення пасажирів та вантажів комерційним автомобільним транспортом | кількість одиниць | 2052 | 1618 | 232 | 202 | 1) забезпечення ефективного державного нагляду та контролю за дотриманням вимог безпеки дорожнього руху суб’єктами господарювання, які провадять діяльність з перевезення пасажирів і вантажів, зокрема придбання матеріально-технічної бази (мобільні пристрої транспортного потоку для габаритно-вагових комплексів, картки інспекторів для зчитування інформації з цифрових тахографів; формений одяг; планшети для зчитування інформації; станції заряджання та копіювання даних DMT20, планшети “захист IP65”; серверне забезпечення, ноутбуки) | Мінінфраструктури | державний бюджет | 45,7221 | 24,8169 | 10,1112 | 10,794 |
2) забезпечення системного контролю габаритно-вагових параметрів транспортних засобів, зокрема: | ||||||||||||
кількість лабораторій | 78 | 78 | утримання габаритно-вагових комплексів | -“- | державний бюджет | 60,4158 | 60,4158 | |||||
кількість навчань | 27 | 9 | 9 | 9 | навчання працівників Укртрансбезпеки та Національної поліції стосовно здійснення габаритно-вагового контролю; здійснення державного контролю під час перевірки транспортних засобів в частині дотримання водіями режимів праці та відпочинку; здійснення державного контролю під час перевірки транспортних засобів, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,81 | 0,27 | 0,27 | 0,27 | |
кількість заходів | 167 | 22 | 73 | 72 | 3) забезпечення розроблення схеми аналізу дорожньо-транспортних пригод, розслідування дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками, зокрема підключення до закритої системи ЄС для взаємодії між державними органами та службами (STESTA), створення технічного завдання для роботи із Європейським реєстром автотранспортних підприємств (ERRU); оснащення програмним забезпеченням продукту для роботи ERRU, інтеграція та випробування; розроблення технічного завдання для роботи із системою автоматичного обміну інформацією між державами - членами ЄС щодо карток водіїв (TECHOnet); розроблення програмного продукту для роботи TECHOnet, інтеграція та випробування; закупівля серверного обладнання | -“- | державний бюджет | 29,3759 | 25,163 | 2,12 | 2,0929 | |
кількість досліджень | 1 | 1 | 4) проведення дослідження щодо використання тахографів та обмежувачів швидкості для автобусів та вантажних транспортних засобів відповідно до законодавства ЄС; розроблення плану впровадження | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,4 | 0,4 | |||||
кількість досліджень | 1 | 1 | 5) проведення дослідження щодо запровадження сучасного дистанційного моніторингу руху транспортних засобів з використанням системи GPS; розроблення плану впровадження зазначеної системи | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,5 | 0,5 | |||||
Разом за завданням 6 | державний бюджет | 137,2238 | 110,6657 | 13,4012 | 13,1569 | |||||||
7. Покращення безпечної поведінки учасників дорожнього руху | 1) проведення загальнонаціональних просвітницьких кампаній (реклама на телебаченні і радіо, зовнішня реклама тощо) з метою інформування населення щодо ризиків на дорогах та необхідності дотримання правил дорожнього руху та оцінка їх ефективності шляхом проведення: | |||||||||||
кількість кампаній | 3 | 1 | 1 | 1 | інформаційної кампанії щодо використання ременів безпеки | Мінінфраструктури | державний бюджет | 27 | 9 | 9 | 9 | |
кількість кампаній | 3 | 1 | 1 | 1 | інформаційної кампанії щодо небезпеки перевищення швидкості транспортних засобів | Мінінфраструктури | державний бюджет | 27 | 9 | 9 | 9 | |
-“- | 3 | 1 | 1 | 1 | інформаційної кампанії щодо небезпеки керування транспортними засобами в стані сп’яніння | -“- | державний бюджет | 27 | 9 | 9 | 9 | |
-“- | 3 | 1 | 1 | 1 | інформаційної кампанії щодо дотримання правил дорожнього руху уразливими учасниками дорожнього руху | -“- | державний бюджет | 27 | 9 | 9 | 9 | |
-“- | 3 | 1 | 1 | 1 | інформаційної кампанії щодо питань убезпечення використання дитячих автокрісел і утримуючих пристроїв, шоломів тощо | -“- | державний бюджет | 27 | 9 | 9 | 9 | |
-“- | 3 | 1 | 1 | 1 | інформаційної кампанії щодо використання світловідбивних елементів пішоходами та велосипедистами у темну пору доби | -“- | державний бюджет | 27 | 9 | 9 | 9 | |
-“- | 2 | 1 | 1 | інформаційної кампанії щодо соціальної відповідальності комерційних пасажироперевізників та вантажоперевізників, небезпеки порушення правил зупинки та стоянки транспортних засобів, необхідності користування шоломами водіями велосипедів, мопедів та мотоциклів | -“- | державний бюджет | 11 | 9 | 1 | 1 | ||
кількість проведених опитувань | 8 | 4 | 2 | 2 | опитувань громадян щодо сприйняття учасниками дорожнього руху вимог правил дорожнього руху та їх дотримання, зокрема їх висвітлення у засобах масової інформації | -“- | державний бюджет | 8,1 | 6 | 0,6 | 1,5 | |
кількість звітів | 18 | 6 | 6 | 6 | аналізу ефективності профілактичних просвітницьких кампаній з визначеними інструментами моніторингу | Мінінфраструктури | державний бюджет | 3,6 | 1,2 | 1,2 | 1,2 | |
кількість заходів | 6 | 2 | 2 | 2 | 2) проведення щорічних загальнонаціональних тижнів безпеки дорожнього руху (роз’яснювальна робота і пропаганда безпеки дорожнього руху, створення та розміщення рекламної продукції, придбання засобів наочної агітації, проведення тематичних конкурсів) | Мінінфраструктури | державний бюджет | 6 | 2 | 2 | 2 | |
3) удосконалення системи освіти з вивчення правил дорожнього руху та навчання безпечної поведінки на дорогах, зокрема: | ||||||||||||
кількість примірників | 111000 | 37000 | 37000 | 37000 | розроблення комплексу програм, навчально-методичних матеріалів, друкованих і електронних навчальних і наукових посібників з навчання безпечної поведінки на вулицях і дорогах для закладів дошкільної освіти, закладів загальної середньої освіти, закладів позашкільної освіти дітей, вихователів закладів дошкільної освіти, педагогів закладів загальної середньої освіти | Мінінфраструктури | державний бюджет | 21 | 7 | 7 | 7 | |
кількість учасників | 10000 | 6000 | 4000 | підвищення кваліфікації викладацького складу закладів загальної середньої освіти і закладів дошкільної освіти установ з безпеки дорожнього руху | -“- | державний бюджет | 10 | 6 | 4 | |||
кількість проектів | 1 | 1 | розроблення системного проекту профілактики безпечної поведінки дітей на дорогах | -“- | державний бюджет | 6 | 6 | |||||
кількість заходів | 3 | 1 | 1 | 1 | проведення у закладах професійно-технічної освіти акцій, урочних та позаурочних заходів щодо вивчення правил дорожнього руху та безпечної поведінки на дорогах із залученням Національної поліції | Мінінфраструктури | державний бюджет | 1,4 | 0,5 | 0,8 | 0,1 | |
-“- | 3000 | 1000 | 1000 | 1000 | проведення обов’язкових урочних та позаурочних заходів Національною поліцією “Шкільні офіцери поліції” | -“- | державний бюджет | 30 | 10 | 10 | 10 | |
кількість посібників | 3000 | 1000 | 1000 | 1000 | 4) підвищення рівня підготовки працівників Національної поліції шляхом впровадження в повсякденне використання “навігатора поліцейського”; придбання електронних посібників | Мінінфраструктури | державний бюджет | 30 | 10 | 10 | 10 | |
кількість програмних продуктів | 1 | 1 | 5) розроблення та забезпечення функціонування веб-сайту з безпеки дорожнього руху | -“- | державний бюджет | 2,5 | 1,5 | 0,5 | 0,5 | |||
Разом за завданням 7 | державний бюджет | 291,6 | 107,2 | 93,1 | 91,3 | |||||||
8. Удосконалення здійснення заходів реагування та управління наслідками дорожньо-транспортних пригод | 1) впровадження в дію загальнодержавної системи екстреної допомоги за єдиним телефонним номером 112, зокрема: | |||||||||||
розроблення та затвердження технічного завдання загальнодержавної системи | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,1 | 0,1 | ||||||||
розроблення проектно-кошторисної документації загальнодержавної системи | -“- | державний бюджет | 4,9 | 4,9 | ||||||||
створення та реалізація пілотного проекту у м. Києві | -“- | державний бюджет | 60 | 30 | 30 | |||||||
кількість закладів | 300 | 100 | 150 | 50 | 2) проведення інвентаризації закладів охорони здоров’я (які мають приймальні відділення екстреної медичної допомоги), розташованих поблизу доріг державного значення (особливо доріг з високою концентрацією дорожньо-транспортних пригод), з метою забезпечення доїзду бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місця дорожньо-транспортних пригод згідно з установленими нормативами, забезпечення таких закладів необхідними технічними засобами, автомобілями швидкої допомоги | Мінінфраструктури | державний бюджет | 50 | 2 | 24 | 24 | |
кількість систем | 1 | 1 | 3) розроблення концепції національної програми психологічної реабілітації постраждалих внаслідок дорожньо-транспортних пригод | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,5 | 0,5 | |||||
4) наповнення національної інтерактивної карти автомобільних доріг загального користування та позначення на ній місць розташування закладів охорони здоров’я, аварійно-рятувальних формувань і пожежно-рятувальних підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, місцевої пожежної охорони та добровільних пожежних дружин, підрозділів екстреної медичної допомоги; проведення обстеження об’єктів, узагальнення та передача інформації до Укравтодору від МОЗ та ДСНС | Мінінфраструктури | державний бюджет | 10 | 8 | 2 | |||||||
5) зміцнення технічної бази підрозділів ДСНС для забезпечення виконання аварійно-рятувальних робіт на автомобільних дорогах на місці скоєння дорожньо-транспортних пригод, зокрема: | ||||||||||||
штук | 30 | 30 | придбання комп’ютерної техніки | Мінінфраструктури | державний бюджет | 0,39 | 0,39 | |||||
-“- | 30 | 10 | 10 | 10 | оновлення спеціальних автомобілів | -“- | державний бюджет | 15,6 | 5,2 | 5,2 | 5,2 | |
-“- | 303 | 37 | 66 | 200 | укомплектування спеціальною аварійно-рятувальною технікою (легкого, середнього, важкого типів) | -“- | державний бюджет | 1480 | 200 | 340 | 940 | |
6) підготовка особового складу підрозділів, які здійснюють оперативне реагування (ліквідацію наслідків дорожньо-транспортних пригод), зокрема Національної поліції, ДСНС, з метою набуття навичок надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод за затвердженими МОЗ практичними курсами надання домедичної допомоги “Перший на місці події” та “Підтримка життя під час травми”, зокрема: | ||||||||||||
кількість заходів | 50 | 30 | 10 | 10 | проведення заходів з навчання | Мінінфраструктури | державний бюджет | 25 | 15 | 5 | 5 | |
штук | 260 | 108 | 76 | 76 | придбання манекенів (дорослого, немовляти, для сердцево-легеневої реанімації дорослого, для роботи з дихальними шляхами) та обладнання (мішок типу Амбру з набором масок, кисневим резервуаром, кисневою трубкою; нереверсивна киснева маска з мішком і трубкою; кисневий балон; шини іммобілізаційні гнучкі; автоматичний зовнішній дефібрилятор; шийні коміри різних розмірів) | Мінінфраструктури | державний бюджет | 7,702 | 3,49 | 2,106 | 2,106 | |
Разом за завданням 8 | державний бюджет | 1654,192 | 231,08 | 414,806 | 1008,306 | |||||||
9. Забезпечення дотримання правил дорожнього руху | 1) забезпечення функціонування системи автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху (Центру автоматизованої обробки інформації тощо), зокрема: | |||||||||||
кількість обладнання | 1460 | 1460 | придбання та введення в експлуатацію комп’ютерів, серверного, мережевого та телекомунікаційного обладнання, мобільних комплексів автофіксації для транспортних засобів | Мінінфраструктури | державний бюджет | 118,6614 | 118,6614 | |||||
кількість засобів | 643 | 201 | 138 | 304 | придбання та введення в експлуатацію технічних засобів (комплексів автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху) для автомобільних доріг загального користування державного значення | Мінінфраструктури | державний бюджет | 643 | 201 | 138 | 304 | |
кількість систем | 1 | 1 | створення та введення в експлуатацію ІТ-системи, програмного забезпечення системи автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху | Мінінфраструктури | державний бюджет | 317,7596 | 317,7596 | |||||
-“- | 1 | 1 | встановлення та введення в експлуатацію системи автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху, зокрема проведення обстежень щодо комплексної системи захисту інформації об’єктів та програмного забезпечення | -“- | державний бюджет | 29,2874 | 29,2874 | |||||
2) забезпечення контролю водіїв на національному та регіональному рівні шляхом: | ||||||||||||
кількість приладів | 300 | 200 | 100 | придбання спеціальних технічних приладів для встановлення стану алкогольного та наркотичного сп’яніння | Мінінфраструктури | державний бюджет | 25 | 14 | 11 | |||
кількість облаштованих автомобілів | 424 | 324 | 100 | придбання та обладнання мобільними пристроями контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото- і відеофіксації службових транспортних засобів Національної поліції та обладнання до них (комп’ютерної техніки, серверного, мережевого та телекомунікаційного обладнання) | -“- | державний бюджет | 325 | 300 | 25 | |||
3) запровадження контролю та перевірки виконання основних елементів безпеки шляхом: | ||||||||||||
кількість станцій | 30 | 10 | 6 | 14 | придбання та введення в експлуатацію мобільних діагностичних станцій перевірки технічного стану транспортних засобів | Мінінфраструктури | державний бюджет | 30 | 6 | 14 | 10 | |
кількість лабораторій | 30 | 10 | 10 | 10 | створення дорожньої лабораторії для інструментальної перевірки стану вулично-дорожньої мережі, технічних засобів організації дорожнього руху та фіксації дорожніх умов у місцях скоєння дорожньо-транспортних пригод | Мінінфраструктури | державний бюджет | 30 | 10 | 10 | 10 | |
Разом за завданням 9 | державний бюджет | 1518,7084 | 996,7084 | 198 | 324 | |||||||
Усього за Програмою | державний бюджет | 8690,0752 | 2641,2665 | 2558,9 | 3489,9087 |
{Додаток 2 в редакції Постанови КМ № 887 від 19.09.2018}
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року
Найменування завдання | Найменування показників виконання завдання | Значення показника | ||
у тому числі за роками | ||||
2018 | 2019 | 2020 | ||
1. Зниження рівня соціального ризику | кількість загиблих внаслідок дорожньо-транспортних пригод на 100 тис. населення | 6,5 | 5 | 4 |
кількість травмованих внаслідок дорожньо-транспортних пригод на 100 тис. населення | 69,4 | 64,7 | 60 | |
2. Зниження рівня транспортного ризику | кількість загиблих внаслідок дорожньо-транспортних пригод на 100 тис. транспортних засобів | 19,9 | 18,8 | 17,7 |
3. Зменшення тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод | кількість загиблих внаслідок дорожньо-транспортних пригод на 100 постраждалих | 9,8 | 9,6 | 9,3 |
ЗМІНИ,
що вносяться до Положення про Державне агентство інфраструктурних проектів України
1. У пункті 4:
1) у підпункті 2 слова “річкового транспорту відповідно до законодавства” замінити словами “річкового транспорту, а також фінансового забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм та до законодавства”;
2) підпункт 6 після слів “річкового транспорту” доповнити словами “, а також щодо фінансового забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху”;
3) підпункт 12 доповнити абзацом такого змісту:
“фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм;”.
2. Текст Положення після слів “річкового транспорту”, крім абзаців другого і третього підпункту 12 пункту 4, доповнити словами “, а також фінансового забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм”.