НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ |
ПОСТАНОВА |
18.12.2018 № 1965 |
Про затвердження Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2161 від 25.11.2020
№ 1700 від 06.10.2021
№ 352 від 26.03.2022 - враховуючи зміни, внесені Постановами
Національної комісії, що здійснює державне регулювання
у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 407 від 26.04.2022, № 1138 від 13.09.2022}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1407 від 10.11.2022
№ 996 від 28.05.2024}
Відповідно до законів України "Про ринок електричної енергії" та "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Методику (порядок) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 12 лютого 2013 року № 115 "Про затвердження Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж" (із змінами).
3. Встановити на період до 31 грудня 2024 року для всіх операторів систем розподілу питому вартість приєднання 1 кВт потужності, визначену згідно з СОУ-Н МЕВ 45.2-37472933-44:2016 "Укрупнені показники вартості будівництва підстанцій напругою від 6 кВ до 150 кВ та ліній електропередавання напругою від 0,38 кВ до 150 кВ. Норми", затвердженими наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 04 травня 2011 року № 101, як усереднений показник вартості створення 1 кВт потужності на рівні 3,48 тис. грн/кВт (без податку на додану вартість).
{Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020, № 1407 від 10.11.2022}
4. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур'єр", крім абзаців четвертого-шістнадцятого пункту 5.3 глави 5 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, які набирають чинності з 31 грудня 2020 року.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
{Дію Методики, крім пункту 1.5 глави 1 та глави 6 Методики, зупинено на період дії в Україні воєнного стану до прийняття НКРЕКП окремого рішення на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуги № 352 від 26.03.2022 - враховуючи зміни, внесені Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 407 від 26.04.2022, № 1138 від 13.09.2022}
МЕТОДИКА (ПОРЯДОК)
формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу
1.1. Ця Методика встановлює порядок формування (розрахунку) плати за приєднання нових електроустановок замовників до електричних мереж системи передачі та системи розподілу вперше, зміни технічних параметрів існуючих електроустановок та застосовується оператором системи передачі та операторами системи розподілу для розрахунку плати за приєднання електроустановок до власних електричних мереж.
{Пункт 1.1 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
1.2. У цій Методиці терміни вживаються в таких значеннях:
базовий період - завершений період часу терміном в один календарний рік з 01 січня минулого календарного року до 31 грудня (включно) минулого календарного року, що передує поточному року, в якому розраховуються ставки плати за стандартне та нестандартне приєднання потужності на розрахунковий період;
міська місцевість - адміністративна територія міських населених пунктів (міст);
{Абзац третій пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
розрахунковий період - календарний рік з 01 січня до 31 грудня включно, на який встановлюються ставки плати за стандартне приєднання та ставки плати за нестандартне приєднання потужності;
система моніторингу надання оператором системи передачі та операторами систем розподілу послуг з приєднань до електричних мереж (далі - система моніторингу приєднань) - інформаційно-аналітичний програмний комплекс для обміну інформацією між оператором системи передачі та операторами систем розподілу (далі разом - оператори систем) та НКРЕКП щодо звітних даних стосовно надання операторами систем послуг з приєднання, моніторингу стану надання замовникам послуг з приєднання електроустановок до електричних мереж операторів систем тощо;
{Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом п’ятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
сільська місцевість - адміністративна сільських населених пунктів (сіл, селищ);
{Абзац шостий пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
територіальна одиниця оператора системи розподілу - комплекс електричних мереж, призначених для розподілу та трансформації електричної енергії, включаючи лінії електропередавання (ЛЕП), підстанції (ПС), трансформаторні підстанції (ТП) та розподільчі пункти (РП), що розташовані в межах відповідного структурного підрозділу оператора системи розподілу.
Інші терміни вживаються в цій Методиці у значеннях, наведених у Законі України «Про ринок електричної енергії», Кодексі системи передачі, затвердженому постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі - Кодекс системи передачі), та Кодексі систем розподілу, затвердженому постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (далі - Кодекс систем розподілу).
1.3. Ставки плати за стандартне приєднання, ставки плати за лінійну частину приєднання та ставки плати за нестандартне приєднання потужності щорічно розраховуються НКРЕКП для всіх операторів систем розподілу відповідно до цієї Методики з урахуванням СОУ-Н МЕВ 45.2-37472933-44:2016 «Укрупнені показники вартості будівництва підстанцій напругою від 6 кВ до 150 кВ та ліній електропередавання напругою від 0,38 кВ до 150 кВ. Норми», затверджуються та оприлюднюються НКРЕКП на своєму офіційному вебсайті до початку розрахункового періоду.
Ставки плати за нестандартне приєднання потужності застосовуються для територіальної одиниці оператора системи розподілу, де розташований об'єкт замовника, відповідно до наданої операторами систем розподілу станом на 01 вересня поточного року інформації щодо коефіцієнта завантаження трансформаторних підстанцій основної мережі напругою 35-110(154) кВ відповідно до переліку територіальних одиниць.
{Пункт 1.3 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
{Пункт 1.4 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
1.4. Оператори систем складають звіт щодо стану надання ними послуг з приєднання за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Методики:
{Абзац перший пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
станом на останнє число звітного місяця наростаючим підсумком з початку базового періоду та подають його до НКРЕКП в електронній формі до 10 числа місяця, наступного за звітним (графи 81-118 завершених приєднань мають бути заповнені не пізніше наступного звітного місяця після місяця, в якому завершено надання послуги з приєднання);
{Абзац другий пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
станом на останнє число року (базового періоду) та подають його до НКРЕКП в електронній формі до 01 лютого наступного звітного року.
{Абзац третій пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
Звіт щодо стану надання послуг з приєднання за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Методики, у форматі Excel надсилається операторами систем з супроводжувальним листом у форматі .pdf із накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника оператора системи на офіційну електронну адресу НКРЕКП, зазначену на офіційному вебсайті НКРЕКП, а також на електронну адресу energo2@nerc.gov.ua.
{Абзац четвертий пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
У звіті щодо стану надання операторами систем послуг з приєднання відображається інформація про:
{Абзац п'ятий пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
надані послуги з приєднання у звітному місяці;
{Абзац шостий пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
Оператори триваючі процедури надання послуги з приєднання згідно з чинними технічними умовами;
{Абзац сьомий пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
відмови у наданні послуги з приєднання;
{Абзац пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
заяви про приєднання до мереж операторів систем у звітному місяці (році).
{Абзац пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
Оператори систем розподілу щороку до 15 вересня надають до НКРЕКП інформацію про місячний обсяг трансформації електричної енергії на напругу 6 (10) 20 кВ для трансформаторних підстанцій (ПС) основної мережі напругою 35-110 (154) кВ відповідно до територіальних одиниць оператора системи розподілу (за формою, наведеною в додатку 2 до цієї Методики), вихідні дані для розрахунку коефіцієнта завантаження трансформаторних підстанцій основної мережі напругою 35-110 (154) кВ відповідно до територіальних одиниць операторів систем розподілу (за формою, наведеною в додатку 7 до цієї Методики) та до 01 лютого розрахунок дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з приєднання, який виконується за формулами 3 та 12 цієї Методики.
{Абзац пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
Оператор системи передачі та оператори систем розподілу надають до НКРЕКП документи (їх копії) та інформацію (дані, відомості, звітність, проєктну документацію, виконавчу документацію тощо) щодо наданих у базовому періоді послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж (завершених приєднань) у вигляді, обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП, для подальшого аналізу величини дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з приєднання, з метою оцінки обґрунтованості їх економічного рівня.
Оператор системи передачі та оператори систем розподілу відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах.
Оператори систем розподілу та оператор системи передачі мають право надавати скориговані дані, зазначені ними у формах звітності та в інформації, передбаченій у цьому пункті, виключно після проведення НКРЕКП відповідного заходу державного контролю. В інших випадках НКРЕКП не приймає до розгляду скориговані дані, надані операторами систем розподілу та оператором системи передачі.
{Пункт глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021}
1.5. Плата за приєднання може бути одним із джерел фінансування, передбачених інвестиційною програмою оператора системи передачі або оператора системи розподілу, заходів з розвитку електричних мереж.
Розвиток електричних мереж оператора системи передачі або оператора системи розподілу, що пов'язаний з наданням послуг з приєднання, має узгоджуватись з планами комплексної забудови відповідної території.
Закупівля робіт, товарів та послуг, необхідних для надання послуг з приєднання (будівництво, реконструкція та/або технічне переоснащення об'єктів електроенергетики (до точки приєднання електроустановок замовника)), здійснюється оператором системи передачі або оператором системи розподілу на конкурентних засадах в установленому законодавством порядку.
1.6. Облік доходів та витрат з приєднання електроустановок замовників здійснюється окремо за кожним приєднанням. Кошти, отримані оператором системи передачі або оператором системи розподілу як плата за приєднання, обліковуються на окремому поточному рахунку та використовуються для розвитку електричних мереж з метою приєднання електроустановок замовників та за іншими напрямками, узгодженими з НКРЕКП.
1.7. Плата за стандартне приєднання розраховується згідно з главою 3 цієї Методики.
У випадку приєднання електроустановок замовника за схемою електрозабезпечення І та ІІ категорії надійності електропостачання для визначення відстані, відповідно до якої визначається тип приєднання (стандартне або нестандартне приєднання), приймається сумарна найкоротша відстань по прямій лінії, що сумарно не перевищує 300 метрів від точки приєднання електроустановок замовника до найближчих двох точок в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт) оператора системи розподілу (ступеня напруги, що відповідає ступеню напруги в точці приєднання), від яких буде забезпечуватись електрозабезпечення електроустановок замовника за І та ІІ категорією надійності електропостачання.
1.8. Плата за нестандартне приєднання розраховується згідно з главами 4 та 5 цієї Методики.
При розрахунку плати за лінійну частину приєднання при нестандартному приєднанні, що здійснюється за процедурою «під ключ», приймається найкоротша відстань по прямій лінії від прогнозованої точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт), що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання, яка визначається відповідно до величини заявленої до приєднання потужності:
до 50 кВт включно - до повітряної лінії, розподільчого пункту та/або трансформаторної підстанції відповідно до вказаного в заяві про приєднання рівня напруги в точці приєднання;
від 50 кВт до 1000 кВт включно - до повітряної лінії електропередачі, розподільчого пункту та/або трансформаторної підстанції відповідно до вказаного в заяві про приєднання рівня напруги в точці приєднання, але не нижче 10 (6, 20) кВ;
від 1000 кВт до 5000 кВт включно - до розподільчого пункту, відповідно до вказаного в заяві про приєднання рівня напруги в точці приєднання, але не нижче 10 (6, 20) кВ, та/або трансформаторної підстанції відповідно до вказаного в заяві про приєднання рівня напруги в точці приєднання, але не нижче 20 кВ;
від 5000 кВт - до трансформаторної підстанції відповідно до вказаного в заяві про приєднання рівня напруги в точці приєднання, але не нижче 35 кВ.
У випадку приєднання електроустановок замовника за схемою електрозабезпечення І або ІІ категорії надійності електропостачання для визначення відстані, відповідно до якої здійснюється розрахунок плати за лінійну частину приєднання при нестандартному приєднанні, що здійснюється за процедурою «під ключ», приймається сумарна найкоротша відстань по прямій лінії від точки приєднання електроустановок замовника до найближчих двох точок в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт) оператора системи розподілу (ступеня напруги, що відповідає ступеню напруги в точці приєднання), від яких буде забезпечуватись електрозабезпечення електроустановок замовника за І або ІІ категорією надійності електропостачання з урахуванням умов по величині потужності, замовленої до приєднання.
{Пункт 1.8 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
1.9. Плата та ставки за стандартне та нестандартне приєднання розраховується за цією Методикою без урахування ПДВ.
2. Вартість приєднання електроустановок до електричних мереж
2.1. Вартість приєднання електроустановок до електричних мереж оператора системи передачі та оператора системи розподілу складається з фактичних капітальних витрат.
2.2. До фактичних капітальних витрат належать:
розроблення та узгодження з іншими заінтересованими сторонами проєктної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника);
здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення об'єктів електроенергетики;
будівельно-монтажні (включно з ввідним пристроєм та комутаційним ввідним апаратом (комутаційними ввідними апаратами)) та пусконалагоджувальні роботи.
2.3. Вартість проєктної документації визначається відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281.
{Пункт 2.3 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
2.4. Вартість здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення об'єктів енергетики визначається на підставі актів виконаних робіт, пов'язаних з відведенням земельних ділянок, та включає:
витрати на розробку проєкту землеустрою;
інші документально підтвердженні платежі, вимога щодо оплати яких визначена законодавством.
2.5. Вартість будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт визначається з урахуванням:
при виконанні робіт господарським способом використовуються норми часу на виконання робіт працівниками відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (далі - Настанова), з урахуванням фактичної заробітної плати персоналу оператора системи передачі або розподілу;
{Абзац другий пункту 2.5 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
при виконанні робіт підрядним способом використовується Настанова та Порядок розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об'єктів, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20 жовтня 2016 року № 281 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599, виходячи з фактично виконаних обсягів робіт і вартості фактично використаних матеріалів.
{Абзац третій пункту 2.5 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
3. Плата за стандартне приєднання
3.1. Плата за стандартне приєднання Пст розраховується за формулою
де | Р замовл | - | потужність, замовлена до приєднання електроустановок замовника, кВт; |
- | ставка плати за стандартне приєднання, тис. грн/кВт, яка диференціюється за такими індексами: | ||
к | - | категорія надійності електропостачання згідно з Правилами улаштування електроустановок (далі - ПУЕ), заявлена замовником; | |
н | - | індекс рівня напруги в точці приєднання (0,4(0,23); 6(10)20); | |
ф | - | схема електрозабезпечення (однофазна або трифазна); | |
місц | - | місцезнаходження електроустановок замовника (міська, сільська місцевість). |
3.2. Ставки плати за стандартне приєднання затверджуються НКРЕКП на розрахунковий період та розраховуються за формулою
де | - | питома вартість приєднання 1 кВт потужності електроустановок замовника визначена згідно з додатком 9 до цієї Методики станом на 01 січня 2025 року; | |
Кінд | коефіцієнт прогнозного індексу зміни цін виробників промислової продукції на розрахунковий період у відношенні до базового періоду. Розмір індексу затверджується відповідною постановою Кабінету Міністрів України про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на розрахунковий період (мінімальний). У разі відсутності затвердженого відповідною постановою Кабінету Міністрів України прогнозного індексу цін виробників промислової продукції, застосовується індекс, врахований у Державному бюджеті України на відповідний рік; | ||
Кк | коефіцієнт категорії надійності електропостачання (додаток 3 до цієї Методики); | ||
Кн | коефіцієнт ступеня напруги в точці приєднання (0,4 (0,23), 6(10)20 кВ) (додаток 4 до цієї Методики); | ||
Кф | коефіцієнт схеми електрозабезпечення (додаток 5 до цієї Методики). |
{Пункт 3.2 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
3.3. Різниця між обсягом надходження коштів від надання послуг зі стандартних приєднань та фактичними витратами на приєднання визначається окремо для міської та сільської місцевості за першим та другим ступенями стандартного приєднання за формулою
де | - | сума коштів, що надійшли як плата за стандартне приєднання (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено у базовому періоді) для міської та сільської місцевості за першим та другим ступенями стандартного приєднання (сумарне значення за рядками графи 27 додатка 1 до цієї Методики), тис. грн (без ПДВ); | |
- | сума фактичних капітальних витрат, понесених під час надання послуг зі стандартних приєднань (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено у базовому періоді) та підтверджених актами виконаних робіт для міської та сільської місцевості за першим та другим ступенями стандартного приєднання (сумарне значення за рядками графи 101 додатка 1 до цієї Методики), тис. грн (без ПДВ); | ||
- | коефіцієнт оптимізації коштів щодо витрат, пов'язаних з наданням послуг зі стандартних приєднань електроустановок замовників до електричних мереж за базовий період для міської та сільської місцевості, який розраховується за формулою |
де | - | фактичні капітальні витрати, понесені під час надання послуги за j-те стандартне приєднання (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено у базовому періоді) для міської та сільської місцевості за першим та другим ступенями стандартного приєднання, по яких проводився аналіз відповідно до пункту 3.5 цієї глави з урахуванням результатів аналізу, тис.грн (без ПДВ); | |
- | фактичні капітальні витрати, понесені під час надання послуги за j-те стандартне приєднання (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено у базовому періоді) для міської та сільської місцевості за першим та другим ступенями стандартного приєднання (значення за рядками графи 101 додатка 1 до цієї Методики), по яких проводився аналіз відповідно до пункту 3.5 цієї глави, тис.грн (без ПДВ); | ||
КДД | - | коефіцієнт достовірності даних, який становить |
відношення кількості приєднань, щодо яких виявлено* надання до НКРЕКП недостовірних даних, до загальної кількості завершених у базовому періоді послуг з приєднань та по яким надавалася до НКРЕКП інформація для розрахунку дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг зі стандартних приєднань **, % | КДД |
від 0,5 до 1,5 (включно) | 0,005 |
від 1,5 до 3 (включно) | 0,010 |
більше 3 | 0,020 |
__________ |
|
{Пункт 3.3 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
3.4. Для розрахунку величини дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг зі стандартних приєднань, оператор системи розподілу формує звіт за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Методики, із зазначенням фактичних витрат (без ПДВ) на приєднання електроустановок замовників, які за ознаками відповідають першому та другому ступеням стандартного приєднання.
{Пункт 3.4 глави 3 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021, № 996 від 28.05.2024}
3.5. З метою визначення величини дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг зі стандартних приєднань, на економічно обґрунтованому рівні НКРЕКП здійснює під час проведення заходів державного контролю перевірку та аналіз наданих операторами систем розподілу відповідно до пункту 1.4 глави 1 цієї Методики вихідних даних, зокрема шляхом аналізу актів виконаних робіт та проєктної документації, пов'язаних із наданням у базовому періоді послуг з приєднання до електричних мереж електроустановок замовників, що відповідають критеріям стандартного приєднання.
Проведення операторами систем розподілу розрахунку дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з приєднання, на виконання вимог пункту 1.4 глави 1 цієї Методики має здійснюватися без застосування коефіцієнта оптимізації коштів та коефіцієнта достовірності даних.
{Пункт 3.5 глави 3 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021, № 996 від 28.05.2024}
3.6. Розрахунок коефіцієнта оптимізації коштів щодо витрат, пов'язаних з наданням послуг зі стандартних приєднань електроустановок замовників до електричних мереж, за базовий період окремо проводиться НКРЕКП для міської та сільської місцевості на підставі аналізу актів за виконаними договорами про приєднання.
Додатково проводиться окремий аналіз не менш як по чотирьом кошторисах виконаних приєднань господарським і підрядним способами з найбільшими витратами:
для стандартних приєднань для міської та сільської місцевостей, виконаних підрядним способом без урахування приєднань з заміною/встановленням силових трансформаторів;
для стандартних приєднань для міської та сільської місцевостей, виконаних господарським способом без урахування приєднань з заміною/встановленням силових трансформаторів;
для стандартних приєднань для міської та сільської місцевостей, виконаних підрядним способом з урахування приєднань з заміною/встановленням силових трансформаторів;
для стандартних приєднань для міської та сільської місцевостей, виконаних господарським способом з урахування приєднань з заміною/встановленням силових трансформаторів.
У разі, якщо фактична кількість наданих ОСР послуг зі стандартних приєднань у базовому періоді залежно від способу виконання та/або місцевості менша чотирьох, аналіз по кошторисах виконаних приєднань проводиться по фактичній кількості наданих ОСР послуг зі стандартних приєднань у базовому періоді.
Вартісні показники на матеріали, обладнання та роботи, що застосовуються при розрахунку дефіциту/профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з приєднання, застосовуються відповідно до показників, врахованих при виконанні/плануванні проєктів нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення об'єктів енергетики у складі інвестиційних програм операторів систем розподілу на відповідний період, у якому завершено надання послуги з приєднання. За запитом ОСР НКРЕКП надає інформацію щодо індикативних показників згідно запитуваного переліку матеріалів та обладнання.
Вартісні показники на матеріали та обладнання враховуються із застосуванням коефіцієнта 1,1 для всього переліку матеріалів та обладнання, використаних під час надання послуг з приєднань.
У разі придбання обладнання/матеріалів, по яких відсутні цінові показники, граничні ціни визначаються виходячи з вартості складових обладнання в разі можливості такого аналізу або на підставі цінових показників на обладнання зі схожими технічними характеристиками.
Результати аналізу застосовуються пропорційно до кожного напряму для визначення фактичних капітальних витрат, понесених під час надання послуг зі стандартного приєднання (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено в базовому періоді) для міської та сільської місцевості за першим та другим ступенями стандартного приєднання, за якими проводився аналіз.
{Пункт 3.6 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
4. Плата за нестандартне приєднання до електричних мереж систем розподілу
4.1. Розрахунок плати за нестандартне приєднання до електричних мереж оператора системи розподілу передбачає:
складову плати за приєднання потужності (ураховуючи потужність, що створюється), яка визначається як добуток величини замовленої до приєднання потужності та ставки плати за нестандартне приєднання потужності;
складову плати за створення електричних мереж лінійної частини приєднання.
4.2. Для розрахунку ставок плати за нестандартне приєднання потужності та дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з нестандартних приєднань, оператор системи розподілу формує звіт за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Методики, із зазначенням фактичних витрат (без ПДВ) на приєднання електроустановок замовників, які за ознаками відповідають нестандартним приєднанням, та пояснювальну записку, що містить обґрунтування витрат та розрахунків коефіцієнтів завантаження трансформаторних підстанцій основної мережі напругою 35-110 (154) кВ оператора системи розподілу, розрахованих відповідно до вимог глави 5 цієї Методики (для кожної територіальної одиниці оператора системи розподілу).
{Пункт 4.2 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
4.3. У випадку ненадання оператором системи розподілу інформації, зазначеної у пункті 1.4 цієї Методики, яка необхідна для розрахунку розподілу ставок плати за нестандартне приєднання потужності, НКРЕКП затверджує для такого оператора системи розподілу ставки плати за нестандартне приєднання потужності виходячи з наявної інформації попередніх періодів усіх операторів систем розподілу на рівні найнижчих величин відповідних ставок плати за нестандартне приєднання потужності серед усіх інших операторів систем розподілу.
{Абзац перший пункту 4.3 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
У разі ненадання операторами систем розподілу даних для розрахунку ставок плати за нестандартне приєднання потужності у вигляді та обсягах, установлених НКРЕКП, розрахунок ставок плати за нестандартне приєднання потужності проводиться на підставі даних, скоригованих НКРЕКП згідно з цією Методикою.
Для новоствореного оператора системи розподілу НКРЕКП затверджує ставки плати за нестандартне приєднання потужності на рівні середнього значення за величинами відповідних ставок плати за нестандартне приєднання потужності всіх інших операторів систем розподілу.
{Пункт 4.3 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021}
4.4. НКРЕКП розглядає та перевіряє надані операторами систем розподілу вихідні дані для розрахунку ставок плати за нестандартне приєднання потужності та пояснювальні записки, здійснює розрахунок значення ставок плати за нестандартне приєднання потужності та встановлює на наступний розрахунковий період для кожного оператора системи розподілу ставки плати за нестандартне приєднання потужності (для кожної територіальної одиниці оператора системи розподілу).
4.5. З метою визначення величини дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з нестандартних приєднань, на економічно обґрунтованому рівні НКРЕКП здійснює перевірку та аналіз наданих оператором системи передачі та операторами систем розподілу відповідно до пункту 1.5 глави 1 цієї Методики вихідних даних, зокрема шляхом аналізу актів виконаних робіт та проєктної документації, пов'язаних із наданням у базовому періоді послуг з приєднання до електричних мереж електроустановок замовників, які відповідають критеріям нестандартного приєднання, окрім приєднань, розрахунок плати за приєднання для яких виконувався без застосування цієї Методики.
Проведення оператором системи розподілу розрахунку дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з приєднання, згідно з пунктом 1.5 глави 1 цієї Методики має здійснюватися без застосування коефіцієнта оптимізації коштів.
{Пункт 4.5 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021}
4.6. Якщо замовник на підставі отриманих технічних умов на нестандартне приєднання забезпечив розроблення та узгодження з оператором системи розподілу та іншими заінтересованими сторонами проєктної документації на будівництво електричних мереж лінійної частини приєднання, сума витрат замовника, пов'язаних з виконанням проєктних робіт, виключається із загальної величини плати за нестандартне приєднання.
Підставою виключення суми витрат замовника, пов'язаних з виконанням проєктних робіт суб'єктом господарювання, який має право на здійснення відповідного виду діяльності згідно з вимогами законодавства, є акт виконаних робіт на проєктування, що підтверджує виконання проєктних робіт у повному обсязі на підставі укладеного договору на виконання проєктно-вишукувальних робіт, додатком до якого є кошторис.
У разі незгоди з вартістю виконання проєктних робіт оператор системи розподілу або замовник має право звернутися за висновком до державної експертної організації щодо підтвердження/спростування зазначеної вартості в акті виконаних робіт, про що письмово повідомляє замовника або оператора системи розподілу відповідно.
4.7. За умови забезпечення замовником виконання проєктної документації лінійної частини приєднання плата за нестандартне приєднання до електричних мереж оператора системи розподілу передбачає:
складову плати за приєднання потужності (ураховуючи потужність, що створюється), яка визначається як добуток величини замовленої до приєднання потужності та ставки плати за нестандартне приєднання потужності;
складову плати за створення електричних мереж лінійної частини приєднання, що визначається згідно з кошторисом, який є невід'ємною частиною відповідної проєктної документації, розробленої замовником з урахуванням вимог Кодексу систем розподілу.
5. Порядок формування плати за нестандартне приєднання електроустановок до електричних мереж
5.1. Плата за нестандартне приєднання «під ключ» Пвст розраховується за формулою
{Абзац другий пункту 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
де | Рзаявл | - | потужність електроустановок замовника, заявлена до приєднання/ замовлена до збільшення величина дозволеної до відпуску потужності активного споживача понад 50 відсотків від величини дозволеної (договірної) потужності електроустановок споживача, що призначені для споживання електричної енергії, за механізмом самовиробництва (крім побутового споживача та малого непобутового споживача), включно з генеруючими установками та установками зберігання енергії третіх осіб; |
{Абзац третій пункту 5.1 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024} | |||
- | ставка плати за нестандартне приєднання потужності електроустановок, тис. грн/кВт (без ПДВ), визначається за формулами 6 та 7 цієї Методики, встановлюється НКРЕКП та диференціюється за такими індексами: | ||
{Абзац четвертий пункту 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024} | |||
к | - | категорія надійності електропостачання згідно з ПУЕ, заявлена замовником; | |
н | - | індекс рівня напруги в точці приєднання (0,4 (0,23); 6 (10)20; 27 (35); (110 (154)); | |
зтт | - | індекс завантаження трансформаторних підстанцій основної мережі напругою 35 - 110(154) кВ оператора системи розподілу в межах територіальної одиниці оператора системи розподілу; | |
місц | - | місцезнаходження електроустановок замовника (міська, сільська місцевість); | |
св | - | індекс типу електроустановки, що приєднується (с- електроустановка, призначена для споживання електричної енергії; в- електроустановка, призначена для виробництва електричної енергії); | |
- | ставка плати за створення електричних мереж лінійної частини приєднання визначається за формулою 10 цієї Методики, встановлюється НКРЕКП та диференціюється за такими індексами: | ||
{Абзац десятий пункту 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024} | |||
л | - | індекс типу лінії електропередавання (повітряна або кабельна); | |
н | - | індекс рівня напруги в точці приєднання (0,4 (0,23); 6 (10)20; 27 (35); (110 (154)); | |
зем | - | індекс розташування точки приєднання у відношенні до земельної ділянки замовника; | |
lм | - | відстань по прямій лінії від найближчої (найближчих) точки (точок) в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт) оператора системи розподілу (ступеня напруги, що відповідає ступеню напруги в точці приєднання) до точки приєднання електроустановок замовника, м. |
5.2. Ставка плати за нестандартне приєднання потужності для електроустановок, призначених для споживання електричної енергії, встановлюються НКРЕКП на розрахунковий період та розраховуються за формулою
де | - | питома вартість приєднання 1 кВт потужності електроустановок замовника, яка встановлюється на рівні 3,48 тис.грн/кВт станом на 01 січня 2025 року; | |
Кк | коефіцієнт категорії надійності електропостачання (додаток 3 до цієї Методики); | ||
Кн | коефіцієнт ступеня напруги в точці приєднання (110(154)/35/20(10)6/0,4(0,23) кВ) (додаток 4 до цієї Методики); | ||
Кмісц | коефіцієнт, що враховує місцезнаходження електроустановок замовника (міська або сільська місцевість), визначається згідно з додатком 6 до цієї Методики; | ||
коефіцієнт завантаження трансформаторних підстанцій у межах територіальної одиниці і основної мережі напругою 35-110(154) кВ оператора системи розподілу, який розраховується за формулою 8 цієї Методики; | |||
Кінд | коефіцієнт прогнозного індексу зміни цін виробників промислової продукції на розрахунковий період у відношенні до базового періоду. Розмір індексу затверджується відповідною постановою Кабінету Міністрів України про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на розрахунковий період (мінімальний). У разі відсутності затвердженого відповідною постановою Кабінету Міністрів України прогнозного індексу цін виробників промислової продукції, його застосовується індекс, врахований у Державному бюджеті України на відповідний рік. |
{Пункт 5.2 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
5.3. Ставка плати за нестандартне приєднання потужності Снстк.н.зтт.місц.в для електроустановок, призначених для виробництва електричної енергії, встановлюються НКРЕКП на розрахунковий період та розраховуються за формулою
{Абзац другий пункту 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
Якщо величина виразу (1 - КіЗТТ) становить менше 0,25 (у тому числі з від'ємним значенням), вона приймається рівною 0,25.
5.4. Коефіцієнт завантаження трансформаторних підстанцій у межах територіальної одиниці i КіЗТТ основної мережі напругою 35 - 110(154) кВ оператора системи розподілу визначається з урахуванням вихідних даних згідно з додатком 7 до цієї Методики за формулою
{Абзац перший пункту 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021}
{Абзац другий пункту 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
де | 1,2 | - | коефіцієнт, що враховує нерівномірність добового графіка навантажень трансформаторних підстанцій; |
Wiтр.35-110(154)кВ | - | максимальний за останні три роки сумарний місячний обсяг трансформації електричної енергії на напругу 6(10)20 кВ для трансформаторних підстанцій у межах територіальної одиниці і основної мережі оператора системи розподілу напругою 35-110 (154) кВ, МВт•год. Для трансформаторних підстанцій j напругою 110(154)/35/20(10)6 кВ за сумарний місячний обсяг трансформації електричної енергії приймається вся трансформована електрична енергія на напрузі 6(10)20 кВ для трансформаторних підстанцій 110(154)/10 (20)6 кВ та на напрузі 35 кВ та 10(20)6кВ для трансформаторних підстанцій 110(154)/35/10(20)6 кВ як за підстанцією напругою 110(154)/35/20(10)6 кВ, так і трансформована електрична енергія за трансформаторними підстанціями 35/20(10)6 кВ, що за схемою нормального режиму живляться від підстанції j напругою 110(154)/35/20(10)6 кВ, та розраховується за формулою |
{Абзац четвертий пункту 5.4 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021}
{Абзац п'ятий пункту 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
де | - | місячний обсяг трансформації електричної енергії для трансформаторних підстанцій відповідної напруги в межах територіальної одиниці i, МВт•год; | |
- | сумарний місячний обсяг трансформації електричної енергії за трансформаторними підстанціями 35/20(10)6 кВ, що за схемою нормального режиму живляться від підстанції напругою 110(154)/35/20(10)6 кВ та належать до і-их територіальних одиниць, МВт•год; | ||
N | - | кількість годин у місяці максимального місячного обсягу електричної енергії для трансформаторних підстанцій у межах територіальної одиниці i основної мережі оператора системи розподілу напругою 35 - 110(154) кВ; | |
0,7 | - | коефіцієнт резервування потужності, що враховує вимоги щодо безперебійного забезпечення електричною енергією користувачів системи розподілу, електроустановки яких приєднані до трансформаторних підстанцій основної мережі оператора системи розподілу напругою 35 - 110(154) кВ, та нерівномірність навантаження трансформаторних підстанцій основної мережі оператора системи розподілу напругою 35 - 110(154) кВ у межах територіальної одиниці i; | |
cos (f) = 0,97 | - | коефіцієнт потужності; | |
{Абзац десятий пункту 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021} | |||
- | загальна номінальна потужність усіх трансформаторів для трансформаторних підстанцій у межах територіальної одиниці i, безпосередньо приєднаних до електричних мереж напругою 35-110(154) кВ, без урахування трансформаторів, що задіяні в повторній трансформації (на кінець базового періоду), МВА. |
{Абзац одинадцятий пункту 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021, № 996 від 28.05.2024}
Якщо розрахований за формулою 8 цієї Методики коефіцієнт завантаження трансформаторної підстанції у межах територіальної одиниці i основної мережі напругою 35 - 110(154) кВ оператора системи розподілу становить більше 1, такий коефіцієнт завантаження трансформаторної підстанції приймається рівним 1.
{Абзац дванадцятий пункту 5.4 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
Для оператора системи розподілу, у якого відсутні у власності або користуванні трансформаторні підстанції основної мережі напругою 35 - 110(154) кВ, КіЗТТ у межах відповідної територіальної одиниці такого оператора системи розподілу приймаються рівними відповідним коефіцієнтам завантаження трансформаторних підстанцій у межах територіальної одиниці основної мережі напругою 35 - 110(154) кВ суміжного оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані електричні мережі оператора системи розподілу, у якого відсутні у власності або користуванні трансформаторні підстанції основної мережі напругою 35 - 110(154) кВ.
5.5. Ставка плати за створення електричних мереж лінійної частини приєднання Слінл.н.зем визначається з урахуванням укрупнених показників вартості за формулою
{Абзац другий пункту 5.5 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
де | - | вартість будівництва лінії(й) електропередавання на відповідних ступенях напруги, визначена згідно з СОУ-Н МЕВ 45.2-37472933-44:2016 "Укрупнені показники вартості будівництва підстанцій напругою від 6 кВ до 150 кВ та ліній електропередавання напругою від 0,38 кВ до 150 кВ. Норми", затвердженими наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 04 травня 2011 року № 101, наведена в додатку 8 до цієї Методики, тис. грн/км (без ПДВ); | |
{Абзац третій пункту 5.5 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021} | |||
Кінд | - | коефіцієнт прогнозного індексу зміни цін виробників промислової продукції на розрахунковий період у відношенні до 2018 року. Розмір індексу затверджується відповідною постановою Кабінету Міністрів України про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на розрахунковий період (мінімальний); | |
Кзем | - | коефіцієнт, що враховує розташування точки приєднання у відношенні до земельної ділянки замовника. У разі розташування точки приєднання на межі земельної ділянки замовника Кзем = 1, у разі розташування точки приєднання на земельній ділянці замовника Кзем = 0,95. |
{Пункт 5.6 глави 5 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021}
5.6. Різниця між обсягом надходження коштів від надання послуг з нестандартних приєднань та фактичними витратами на приєднання визначається за формулою
де | - | сума коштів, що надійшли як плата за нестандартне приєднання (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено у базовому періоді), (сумарне значення за рядками графи 27 додатка 1 до цієї Методики), тис.грн (без ПДВ); | |
- | сума фактичних капітальних витрат, понесених під час надання послуг з нестандартних приєднань (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено у базовому періоді) та підтверджених актами виконаних робіт, (сумарне значення за рядками графи 101 додатка 1 до цієї Методики), тис.грн (без ПДВ); | ||
- | коефіцієнт оптимізації коштів щодо витрат, пов'язаних з наданням послуг з нестандартних приєднань електроустановок замовників до електричних мереж за базовий період, який розраховується за формулою |
де | - | сума фактичних капітальних витрат (без ПДВ), понесених під час надання послуги за j-те нестандартне приєднання (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено у базовому періоді), тис.грн (без ПДВ) (з урахуванням результатів аналізу), по яких проводився аналіз відповідно до пункту 4.5 глави 4 цієї Методики; | |
- | сума фактичних капітальних витрат (без ПДВ), понесених під час надання послуги за j-те нестандартне приєднання (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено у базовому періоді), тис.грн (без ПДВ) (значення за рядками графи 101 додатка 1 до цієї Методики), по яких проводився аналіз відповідно до пункту 4.5 глави 4 цієї Методики; | ||
КДД | - | коефіцієнт достовірності даних, який становить |
відношення кількості приєднань, щодо яких виявлено* надання до НКРЕКП недостовірних даних, до загальної кількості завершених у базовому періоді послуг з приєднань та по яким надавалася до НКРЕКП інформація для розрахунку дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг із нестандартних приєднань **, % | КДД |
від 0,5 до 1,5 (включно) | 0,005 |
від 1,5 до 3 (включно) | 0,010 |
більше 3 | 0,020 |
__________ |
|
{Пункт 5.6 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
5.7. Розрахунок коефіцієнта оптимізації коштів щодо витрат, пов'язаних з наданням послуг з нестандартних приєднань електроустановок замовників до електричних мереж за базовий період, проводиться НКРЕКП на підставі аналізу актів за виконаними договорами про нестандартне приєднання.
Окремо проводиться аналіз по не менше як п’яти кошторисам нестандартних приєднань з найбільшими витратами, виконаних господарським і підрядним способами.
У разі, якщо фактична кількість наданих оператором систем розподілу послуг з нестандартних приєднань у базовому періоді залежно від способу виконання менша п’яти, аналіз по кошторисах виконаних приєднань проводиться по фактичній кількості наданих ОСР послуг з нестандартних приєднань у базовому періоді.
Вартісні показники на матеріали, обладнання та роботи, що застосовуються при розрахунку дефіциту/профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з приєднання, застосовуються відповідно до показників, врахованих при виконанні/плануванні проєктів нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення об'єктів енергетики у складі інвестиційних програм операторів систем розподілу на відповідний період, у якому завершено надання послуги з приєднання. За запитом ОСР НКРЕКП надає інформацію щодо індикативних показників згідно запитуваного переліку матеріалів та обладнання.
Вартісні показники на матеріали та обладнання враховуються із застосуванням коефіцієнта 1,1 для всього переліку матеріалів та обладнання, використаних під час надання послуг з приєднань.
У разі придбання обладнання/матеріалів, по яких відсутні цінові показники, граничні ціни визначаються виходячи з вартості складових обладнання в разі можливості такого аналізу або на підставі цінових показників на обладнання зі схожими технічними характеристиками.
Результати аналізу застосовуються пропорційно до кожного напряму для визначення фактичних капітальних витрат, понесених під час надання послуг із нестандартного приєднання (за об’єктами замовників, приєднання яких завершено в базовому періоді) для міської та сільської місцевості, за якими проводився аналіз.
{Главу 5 доповнено новим пунктом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1700 від 06.10.2021; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
5.8. Плата за нестандартне приєднання «під ключ» для електроустановок, призначених для зберігання енергії, визначається за формулою |
{Абзац другий пункту 5.8 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
{Главу 5 доповнено новим пунктом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1407 від 10.11.2022}
{Главу 5 доповнено новим пунктом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
5.10. Плата за приєднання електроустановок замовників до електричних мереж малої системи розподілу визначається сторонами в договорі про приєднання. Максимальна (гранична) плата за надання послуги з приєднання електроустановок замовників до малої системи розподілу не повинна перевищувати величину плати за приєднання залежно від типу приєднання, розраховану відповідно до формул 1 або 5 цієї Методики із застосуванням відповідних ставок плати за стандартне приєднання або ставок плати за нестандартне приєднання потужності електроустановок та ставок плати за створення електричних мереж лінійної частини приєднання, встановлених Регулятором для оператора системи розподілу, який є власником найбільшої (за кількістю умовних одиниць енергетичного обладнання) системи розподілу електричної енергії на території області (міст Києва та Севастополя, Автономної Республіки Крим), перелік яких розміщено на офіційному вебсайті НКРЕКП, з урахуванням класу напруги точки приєднання.
{Главу 5 доповнено новим пунктом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}
6. Плата за приєднання до електричних мереж системи передачі
6.1. Плата за приєднання до електричних мереж оператора системи передачі визначається згідно з кошторисом, який є невід'ємною частиною відповідної проєктної документації, розробленої з урахуванням вимог Кодексу системи передачі.
6.2. Якщо за результатами проведення закупівлі товарів, робіт і послуг з будівництва, реконструкції та/або технічного переоснащення об'єктів електроенергетики на конкурентних засадах змінилась вартість виконання будівельно-монтажних робіт порівняно із узгодженою проєктною документацією, оператор системи передачі та замовник вносять зміни до договору про приєднання щодо зміни величини вартості надання послуги з приєднання електроустановок до електричних мереж.
{Методика в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020}
Додаток 1 |
ЗВІТ
з моніторингу надання ОСП/ОСР послуг з приєднання
{Додаток 1 в редакції Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020, № 1700 від 06.10.2021, № 996 від 28.05.2024}
Додаток 2 |
ІНФОРМАЦІЯ
про помісячний обсяг трансформації електричної енергії на напругу 6(10)20 кВ для трансформаторних підстанцій (ПС) основної мережі напругою 35-110(154) кВ відповідно до територіальних одиниць оператора системи розподілу (ОСР)
{Додаток в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020}
Додаток 3 |
КОЕФІЦІЄНТ
категорії надійності електропостачання Кк
{Додаток в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020}
Додаток 4 |
КОЕФІЦІЄНТ
ступеня напруги в точці приєднання Кн
{Додаток в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020}
Додаток 5 |
КОЕФІЦІЄНТ
схеми електрозабезпечення Кф
{Додаток в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020}
Додаток 6 |
КОЕФІЦІЄНТ,
що враховує місцезнаходження електроустановок замовника Кмісц
{Додаток в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020}
Додаток 7 |
ВИХІДНІ ДАНІ
для розрахунку коефіцієнта завантаження трансформаторних підстанцій (ПС) основної мережі напругою 35-110(154) кВ відповідно до територіальних одиниць оператора системи розподілу (ОСР)
{Додаток в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020}
Додаток 8 |
ВАРТІСТЬ
будівництва ліній електропередавання на відповідних ступенях напруги (на 2018 рік) Внукр
ЛЕП 0,4(0,23) кВ | ЛЕП 6(10)20 кВ | ЛЕП 35 кВ | ЛЕП 110(154) кВ | |
ПЛ | 712,98 | 619,96 | 1361,19 | 1941,73 |
КЛ | 1562,18 | 2131,10 | 3906,47 | – |
__________ |
|
{Додаток в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2161 від 25.11.2020}
Додаток 9 |
ПИТОМА ВАРТІСТЬ
стандартного приєднання 1 кВт потужності електроустановок замовника
№ | Назва ОСР | Питома вартість | |
міська місцевість | сільська місцевість | ||
1 | АТ «Вінницяобленерго» | 2,238 | 1,841 |
2 | АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» | 2,390 | 1,966 |
3 | АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» | 2,631 | 2,165 |
4 | АТ «ДТЕК Одеські електромережі» | 2,541 | 2,091 |
5 | АТ «Житомиробленерго» | 2,194 | 1,805 |
6 | АТ «Миколаївобленерго» | 2,282 | 1,877 |
7 | АТ «Полтаваобленерго» | 2,178 | 1,792 |
8 | АТ «Прикарпаттяобленерго» | 2,959 | 2,435 |
9 | АТ «Сумиобленерго» | 2,150 | 1,769 |
10 | АТ «Укрзалізниця» | 2,353 | 1,936 |
11 | АТ «Харківобленерго» | 2,286 | 1,881 |
12 | АТ «Херсонобленерго» | 2,546 | 2,094 |
13 | АТ «Хмельницькобленерго» | 2,328 | 1,915 |
14 | АТ «Чернівціобленерго» | 2,537 | 2,087 |
15 | АТ «Чернігівобленерго» | 2,091 | 1,720 |
16 | АТ «Тернопільобленерго» | 2,332 | 1,919 |
17 | ДП «Регіональні електричні мережі» | 2,198 | 1,809 |
18 | ДПЕМ ПрАТ «Атомсервіс» | 2,282 | 1,877 |
19 | ПАТ «Запоріжжяобленерго» | 2,418 | 1,990 |
20 | ПАТ «Черкасиобленерго» | 2,192 | 1,803 |
21 | ПрАТ «Волиньобленерго» | 2,163 | 1,780 |
22 | ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» | 2,124 | 1,747 |
23 | ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» | 2,130 | 1,753 |
24 | ПрАТ «ДТЕК ПЕМ-Енерговугілля» | 2,631 | 2,165 |
25 | ПрАТ «Закарпаттяобленерго» | 2,460 | 2,024 |
26 | ПрАТ «Кіровоградобленерго» | 2,444 | 2,011 |
27 | ПрАТ «Львівобленерго» | 2,451 | 2,017 |
28 | ПрАТ «Рівнеобленерго» | 2,218 | 1,825 |
29 | ПрАТ ПЕЕМ «ЦЕК» | 2,390 | 1,966 |
30 | ТОВ «ДТЕК Високовольтні мережі» | 2,631 | 2,165 |
31 | ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» | 2,548 | 2,096 |
32 | ТОВ «Нафтогаз Тепло» | 2,451 | 2,017 |
{Методику доповнено новим додатком 9 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 996 від 28.05.2024}