Про затвердження Положення про єдину цифрову відомчу електронну комунікаційну мережу МВС
{Заголовок в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства внутрішніх справ
№ 900 від 28.10.2019
№ 544 від 05.08.2024 - зміни на стадії внесення}
Відповідно до підпункту 44 пункту 4 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, ураховуючи загальнодержавні пріоритети в реалізації проектів взаємодії органів державної влади для об’єднання інформаційних ресурсів, з метою визначення порядку функціонування єдиної цифрової відомчої телекомунікаційної мережі МВС та регламенту взаємодії МВС, Національної гвардії України, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує та координує Міністр внутрішніх справ України, в організації доступу до ресурсів та сервісів єдиної цифрової відомчої електронної комунікаційної мережі МВС НАКАЗУЮ:
{Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
1. Затвердити Положення про єдину цифрову відомчу електронну комунікаційну мережу МВС, що додається.
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
2. Установити, що видатки, пов’язані з реалізацією цього наказу, здійснюються в межах асигнувань, передбачених кошторисом для утримання апарату МВС.
3. Департаменту державного майна та ресурсів Міністерства внутрішніх справ України (Шалієвська Л.І.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
{Пункт 3 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 900 від 28.10.2019}
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства внутрішніх справ України від 17 лютого 2015 року № 169 «Про затвердження Положення про єдину цифрову відомчу телекомунікаційну мережу МВС», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06 березня 2015 року за № 264/26709.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
{Гриф затвердження із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
ПОЛОЖЕННЯ
про єдину цифрову відомчу електронну комунікаційну мережу МВС
{Заголовок в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
{У тексті цього Положення: слова «єдина цифрова відомча телекомунікаційна мережа» у всіх відмінках замінено словами «єдина цифрова відомча електронна комунікаційна мережа» у відповідних відмінках; слово «ЄЦВТМ» замінено словом «ЄЦВЕКМ»; слова «оператор телекомунікацій» у всіх відмінках і числах замінено словами «постачальник електронних комунікаційних мереж та/або послуг»; слова «управління телекомунікацій та зв’язку Департаменту інформатизації МВС» замінено словами «Департамент інформатизації МВС»; слова «телефонний зв’язок» у всіх відмінках замінено словами «фіксований голосовий зв’язок» у відповідних відмінках; слово «відеоспостереження» у всіх відмінках замінено словами «відомче відеоспостереження» у відповідних відмінках; слова «телекомунікація», «електрозв’язок» у всіх відмінках і числах замінено словами «електронна комунікація» у відповідних відмінках і числах згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
1. Це Положення визначає структуру, порядок функціонування єдиної цифрової відомчої електронної комунікаційної мережі МВС (далі - ЄЦВЕКМ), складові ЄЦВЕКМ та їх призначення, установлює порядок підключення/відключення до/від сервісних послуг ЄЦВЕКМ споживачів сервісних послуг ЄЦВЕКМ або збільшення (зменшення) їх переліку, права, обов’язки і механізм взаємодії споживачів сервісних послуг ЄЦВЕКМ та адміністраторів центру оперативно-технічного управління ЄЦВЕКМ, адміністраторів сегментів ЄЦВЕКМ, закріплених за певним сегментом ЄЦВЕКМ.
2. Це Положення розроблено відповідно до Законів України «Про електронні комунікації», «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про медіа», «Про основні засади забезпечення кібербезпеки України», постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2018 року № 1024 «Про затвердження Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ та переліку пріоритетних електронних інформаційних ресурсів її суб’єктів», розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2012 року № 634-р «Про схвалення Концепції створення та функціонування інформаційної системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів».
{Пункт 2 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
3. Терміни, використані в цьому Положенні, вжито в таких значеннях:
автоматизоване робоче місце (далі - АРМ) - робоче місце споживача сервісних послуг ЄЦВЕКМ, обладнане персональним комп’ютером з установленим програмним забезпеченням та підключене до ЄЦВЕКМ;
адміністратор сегмента ЄЦВЕКМ - уповноважена особа підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ, на який покладено функції, завдання із забезпечення та підтримки технічних засобів електронних комунікацій відповідного сегмента ЄЦВЕКМ, що відповідає за налаштування та роботу телекомунікаційного обладнання сегмента ЄЦВЕКМ;
адміністратор центру оперативно-технічного управління ЄЦВЕКМ - уповноважена посадова особа державного підприємства, що належить до сфери управління Міністерства внутрішніх справ, до функцій і завдань якого належить забезпечення функціонування, управління і розвитку ЄЦВЕКМ, розроблення її технічних регламентів (далі - Державне підприємство);
відомча телекомунікаційна мережа - телекомунікаційна мережа суб’єкта ЄЦВЕКМ;
вузол ЄЦВЕКМ - сукупність технічних засобів електронних комунікацій, які забезпечують доступ до ЄЦВЕКМ;
локальна телекомунікаційна мережа (далі - підмережа) - комплекс технічних засобів електронних комунікацій та споруд, призначених для маршрутизації, комутації, передавання та/або приймання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень і звуків або повідомлень будь-якого виду по радіо, дротовими, оптичними чи іншими електромагнітними системами між кінцевим обладнанням у межах будинку або комплексу будинків суб’єкта ЄЦВЕКМ;
мережевий шлюз - апаратний комутатор з функцією маршрутизатора або програмне забезпечення для сполучення електронних комунікаційних мереж, що використовують різні протоколи міжмережевої взаємодії;
{Абзац восьмий пункту 3 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
оператор центру оперативно-технічного управління ЄЦВЕКМ - уповноважена посадова особа центру оперативно-технічного управління ЄЦВЕКМ, до функціональних обов’язків якої входить моніторинг роботи ЄЦВЕКМ, оперативне реагування на збої в роботі обладнання ЄЦВЕКМ;
сегмент ЄЦВЕКМ - логічно чи фізично відокремлена частина ЄЦВЕКМ. Розподілення ЄЦВЕКМ на сегменти здійснюється для оптимізації мережевого трафіка та/або підвищення інформаційної безпеки ЄЦВЕКМ;
сервісні послуги ЄЦВЕКМ - сукупність телекомунікаційних послуг, які надаються за допомогою ЄЦВЕКМ;
сервер центру оперативно-технічного управління ЄЦВЕКМ - програмно-апаратний комплекс, призначений для обробки інформації, необхідної для забезпечення функціонування ЄЦВЕКМ;
споживач сервісних послуг ЄЦВЕКМ (далі - споживач) - уповноважена посадова особа суб’єкта ЄЦВЕКМ або єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ (далі - ЄІС), якій у встановленому порядку надано право доступу до сервісних послуг ЄЦВЕКМ;
{Абзац тринадцятий пункту 3 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
суб’єкти ЄЦВЕКМ - апарат МВС та його територіальні органи з надання сервісних послуг МВС, Національна гвардія, заклади, установи і підприємства, що належать до сфери управління МВС (далі - система МВС), центральні органи виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ (далі - ЦОВВ), які використовують ЄЦВЕКМ для реалізації своїх повноважень;
центр оперативно-технічного управління ЄЦВЕКМ (далі - ЦОТУ) - структурний підрозділ Державного підприємства, який забезпечує функціонування ЄЦВЕКМ.
Інші терміни в цьому Положенні вжито в значеннях, наведених у Законах України «Про електронні комунікації», «Про інформацію» та інших нормативно-правових актах у сфері електронної комунікації.
{Абзац шістнадцятий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
4. ЄЦВЕКМ є логічно цілісною мультисервісною багаторівневою електронною комунікаційною мережею МВС, що здійснює взаємодію з Національною телекомунікаційною мережею, Національною системою конфіденційного зв’язку, електронною комунікаційною мережею загального користування та забезпечує передавання інформації, яка належить до державних інформаційних ресурсів, з метою задоволення потреб споживачів у сервісних послугах ЄЦВЕКМ як у мирний, так і у воєнний час.
{Абзац перший пункту 4 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
Відомчі телекомунікаційні мережі суб’єктів ЄЦВЕКМ не входять до складу ЄЦВЕКМ.
Сполучення відомчих телекомунікаційних мереж суб’єктів ЄЦВЕКМ з ЄЦВЕКМ здійснюється шляхом їх підключення до мережевого шлюзу, у тому числі з використанням власних ресурсів, ресурсів Національної телекомунікаційної мережі, Національної системи конфіденційного зв’язку, телекомунікаційної мережі загального користування.
ЄЦВЕКМ забезпечує функціонування єдиного інтегрованого телекомунікаційного простору МВС, доставку інформації, яка циркулює в ЄЦВЕКМ, управління, взаємодію між підрозділами суб’єктів ЄЦВЕКМ, інтеграцію функціонуючих розрізнених телекомунікаційних мереж окремих суб’єктів ЄЦВЕКМ, заощадження коштів на телекомунікаційних послугах, які надаються постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг.
5. Власником і розпорядником ЄЦВЕКМ є держава в особі МВС.
6. Контроль доступу до ЄЦВЕКМ та моніторинг ефективності використання ресурсів ЄЦВЕКМ здійснюються Департаментом інформатизації МВС.
Департамент інформатизації МВС розробляє та погоджує відповідно до компетенції документи з питань роботи ЄЦВЕКМ, опрацьовує заявки на підключення/відключення підрозділу (споживача) до/від ЄЦВЕКМ (додаток 1), заявки на підвищення (зміну) швидкості каналу передачі даних підрозділу (споживача) до ЄЦВЕКМ (додаток 2), після їх опрацювання готує і подає заявки на підключення/відключення підрозділу (споживача) до/від ЄЦВЕКМ (додаток 3), заявки на підвищення (зміну) швидкості каналу передачі даних підрозділу (споживача) до ЄЦВЕКМ (додаток 4) до Державного підприємства для подальшого виконання, готує пропозиції щодо формування потреби в коштах для забезпечення розрахунків суб’єктів ЄЦВЕКМ або установ, створених для забезпечення їх діяльності, за спожиті сервісні послуги ЄЦВЕКМ, які надаються Державним підприємством, контролює проведення регламентних робіт для ефективного надання сервісних послуг ЄЦВЕКМ споживачам. Результати опрацювання заявок повідомляються адміністратору сегмента суб’єкта ЄЦВЕКМ, який їх надіслав.
7. Державне підприємство забезпечує функціонування, управління і розвиток ЄЦВЕКМ, розроблення її технічних регламентів, цілодобове надання сервісних послуг ЄЦВЕКМ, їх облік та оплату, супроводжує ведення та укладення договорів з постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг, суб’єктами ЄЦВЕКМ або установами, створеними для забезпечення їх діяльності, в інтересах яких надаються сервісні послуги ЄЦВЕКМ, а також здійснює матеріально-технічне забезпечення ЄЦВЕКМ.
Отримання сервісних послуг ЄЦВЕКМ суб’єктами ЄЦВЕКМ здійснюється на підставі договорів, укладених Державним підприємством із суб’єктами ЄЦВЕКМ або установами, створеними для забезпечення їх діяльності.
II. Рівні, структура, завдання та сервісні послуги ЄЦВЕКМ
1. ЄЦВЕКМ розподіляється на три рівні:
II - територіальні органи ЦОВВ, у тому числі міжрегіональні підрозділи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;
III - територіальні органи та підрозділи ЦОВВ в районах, містах, районах у містах.
2. До структури ЄЦВЕКМ входять:
передачі даних системи МВС (далі - центральний сегмент);
фіксованого голосового зв’язку;
відомчого відеоконференц-зв’язку;
{Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
апарату МВС (далі - центральний вузол);
суб’єктів ЄЦВЕКМ в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях;
районних суб’єктів ЄЦВЕКМ, у тому числі районних у містах;
відокремлених суб’єктів ЄЦВЕКМ;
3) програмно-апаратний комплекс ЦОТУ;
4) канали електронних комунікацій.
1) забезпечення функціонування єдиної цифрової телекомунікаційної мережі;
2) забезпечення суб’єктів ЄЦВЕКМ:
усіма видами наявного відомчого фіксованого голосового зв’язку з доступом до електронних комунікаційних мереж загального користування та системи міжвідомчого фіксованого голосового зв’язку;
{Абзац другий підпункту 2 пункту 3 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
високошвидкісною передачею даних з доступом до інформаційних баз даних суб’єктів ЄЦВЕКМ та можливістю доступу до інформаційних ресурсів інших органів державної влади;
3) надання сервісних послуг ЄЦВЕКМ, визначених у пункті 4 цього розділу;
4) забезпечення уніфікації засобів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ;
{Підпункт 4 пункту 3 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
5) забезпечення резервування двох міжміських магістральних каналів електронних комунікацій для організації зв’язку із суб’єктами ЄЦВЕКМ в Автономній Республіці Крим, областях та резервування зонових і місцевих каналів електронних комунікацій;
6) забезпечення комплексу заходів із захисту інформації в ЄЦВЕКМ;
7) забезпечення взаємодії із суб’єктами кібербезпеки.
1) забезпечення організації та функціонування фіксованого голосового зв’язку (відомчого та міжвідомчого);
{Підпункт 1 пункту 4 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
2) забезпечення доступу до інформаційних баз даних суб’єктів ЄЦВЕКМ, зокрема до єдиної інформаційної системи МВС, здійснення приймання та передавання різних видів інформації;
3) організація каналів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ та забезпечення ними:
систем аудіоселекторного та відеоселекторного зв’язку;
службової багатоканальної кабельної телемережі;
систем відомчого відеоспостереження;
інформаційних систем суб’єктів ЄЦВЕКМ (апаратно-програмних комплексів споживачів, реєстраторів інформації, цифрових систем радіозв’язку, електронних засобів контролю тощо);
{Абзац п'ятий підпункту 3 пункту 4 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
4) забезпечення захисту інформації, яка обробляється в ЄЦВЕКМ, відповідно до вимог законодавства.
1) забезпечення управління, моніторингу, контролю якості функціонування та доступу до ЄЦВЕКМ, завантаження обладнання вузлів маршрутизації і комутації ЄЦВЕКМ та каналів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ;
{Підпункт 1 пункту 1 розділу III в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
2) забезпечення оперативного усунення пошкоджень ЄЦВЕКМ;
3) забезпечення інформаційної безпеки ЄЦВЕКМ;
{Підпункт 4 пункту 1 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
1) централізоване управління ЄЦВЕКМ;
2) цілодобовий моніторинг функціонування обладнання та каналів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ у режимі реального часу;
{Підпункт 2 пункту 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
3) контроль ефективності функціонування ЄЦВЕКМ та якості обслуговування споживачів;
4) автентифікація та контроль доступу до ЄЦВЕКМ;
5) визначення та локалізація несправностей у роботі технічних засобів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ;
6) інвентаризація обладнання ЄЦВЕКМ та технічних засобів електронних комунікаційій ЄЦВЕКМ;
7) формування звітності щодо роботи ЄЦВЕКМ;
8) супроводження відповідності переліку та обсягу отриманих МВС послуг за договорами надання телекомунікаційних послуг ЄЦВЕКМ та зв’язку ЄЦВЕКМ з постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг.
{Підпункт 8 пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
IV. Функції та права оператора й адміністратора ЦОТУ
1. Оператор ЦОТУ цілодобово здійснює моніторинг працездатності технічних засобів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ, обладнання вузлів ЄЦВЕКМ та каналів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ.
У разі виникнення аварійної ситуації, несправності чи збою в роботі обладнання ЄЦВЕКМ оператор ЦОТУ повідомляє про це адміністраторів ЦОТУ й сегмента ЄЦВЕКМ, де виникли несправності чи збої, та за потреби - керівництво Департаменту інформатизації МВС, а також уживає невідкладних заходів щодо негайного усунення аварії чи неполадок у роботі ЄЦВЕКМ, фіксує та веде облік аварій і збоїв.
2. Адміністратор ЦОТУ виконує такі функції:
1) проводить моніторинг працездатності технічних засобів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ, здійснює оперативний контроль та забезпечує безперебійне, надійне та якісне функціонування обладнання вузлів ЄЦВЕКМ та каналів електронних комунікацій ЄЦВЕКМ;
2) у разі виникнення аварії, несправності чи збою в роботі ЄЦВЕКМ виявляє місце локалізації, з’ясовує причину їх виникнення та за потреби разом з адміністратором відповідного сегмента ЄЦВЕКМ уживає заходів щодо їх усунення;
3) забезпечує підключення підмереж суб’єктів ЄЦВЕКМ до центрального вузла та надає право доступу до сервісних послуг ЄЦВЕКМ відповідно до вимог цього Положення;
4) закріплює за споживачами ІР-адреси або діапазони ІР-адрес та за потреби встановлює паролі для роботи із сервісними послугами ЄЦВЕКМ, а також змінює і видаляє зазначені ІР-адреси або діапазони ІР-адрес та паролі;
5) контролює та координує роботу адміністраторів сегментів ЄЦВЕКМ;
6) розробляє та затверджує графік регламентних робіт з обслуговування центрального вузла з повідомленням адміністраторів сегментів ЄЦВЕКМ;
7) забезпечує збереження інформації, необхідної для відновлення працездатності обладнання ЄЦВЕКМ;
8) розробляє та оновлює карту підключень до ЄЦВЕКМ у вигляді схеми розташування вузлів ЄЦВЕКМ, де відображено, зокрема, канали електронних комунікацій, що з’єднують адміністративні будівлі суб’єктів ЄЦВЕКМ із розміщеними в них споживачами, та зазначено інформацію про адміністраторів сегментів ЄЦВЕКМ (номери службових телефонів та кабінетів);
9) розробляє та веде журнал кабельних з’єднань центрального вузла ЄЦВЕКМ у вигляді електронної таблиці, що відображає поточний стан підключень;
10) контролює дотримання споживачами вимог цього Положення, інформує в разі порушення споживачами вимог цього Положення самих споживачів та адміністраторів відповідних сегментів ЄЦВЕКМ, а також за рішенням керівництва Департаменту інформатизації МВС уживає відповідних заходів щодо припинення порушення вимог цього Положення;
11) забезпечує вжиття заходів із захисту інформації, яка обробляється в ЄЦВЕКМ, відповідно до вимог законодавства;
12) бере участь у заходах із побудови комплексної системи захисту інформації ЄЦВЕКМ;
13) здійснює інші функції відповідно до цього Положення.
3. Адміністратор ЦОТУ має право:
1) отримувати від оператора ЦОТУ або адміністратора будь-якого сегмента ЄЦВЕКМ інформацію щодо стану роботи обладнання ЄЦВЕКМ, каналів електронних комунікацій;
2) блокувати доступ до ЄЦВЕКМ АРМ споживачів у разі виникнення загрози безпеці роботи ЄЦВЕКМ за погодженням з адміністратором відповідного сегмента ЄЦВЕКМ;
3) у порядку, встановленому законодавством, залучати суб’єктів господарювання для виконання технічних заходів з обслуговування центрального вузла із забезпеченням заходів із захисту інформації, яка обробляється в ЄЦВЕКМ;
4) інші права відповідно до цього Положення.
V. Функції та права адміністраторів сегментів ЄЦВЕКМ
1. Адміністратор сегмента ЄЦВЕКМ виконує такі функції:
1) контролює безперебійне, надійне та якісне функціонування обладнання ЄЦВЕКМ, каналів електронних комунікацій сегмента ЄЦВЕКМ;
2) забезпечує технічне обслуговування обладнання ЄЦВЕКМ сегмента ЄЦВЕКМ;
3) фіксує та веде облік аварій і збоїв у роботі сегмента та вжитих заходів щодо їх усунення;
4) забезпечує підключення до ЄЦВЕКМ АРМ та підмереж відповідного сегмента ЄЦВЕКМ у порядку, визначеному розділом VI цього Положення;
5) розробляє графік регламентних робіт з обслуговування закріпленого сегмента ЄЦВЕКМ, який затверджується керівником підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ, до функцій якого належить забезпечення електронними комунікаціями та зв’язком, з наступним інформуванням адміністратора ЦОТУ;
6) розробляє та оновлює схему підключення до ЄЦВЕКМ закріпленого сегмента ЄЦВЕКМ;
7) у вигляді електронної таблиці веде облік кабельних з’єднань закріпленого сегмента ЄЦВЕКМ, який відображає поточний стан підключень;
8) здійснює контроль за дотриманням споживачами закріпленого сегмента ЄЦВЕКМ вимог цього Положення та в разі виявлення порушень уживає необхідних заходів для їх припинення, інформує про такі випадки керівника відповідного підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ;
9) здійснює заходи щодо захисту інформації, яка обробляється в ЄЦВЕКМ, відповідно до вимог законодавства;
10) здійснює інші функції відповідно до вимог цього Положення.
2. Адміністратор сегмента ЄЦВЕКМ має право:
1) надавати адміністраторові ЦОТУ пропозиції щодо ефективності функціонування сегмента ЄЦВЕКМ, проведення регламентних робіт або модернізації ЄЦВЕКМ;
2) блокувати доступ до ЄЦВЕКМ АРМ споживачів сегмента ЄЦВЕКМ у разі виникнення загрози безпеці роботи ЄЦВЕКМ з інформуванням про це відповідного споживача та адміністратора ЦОТУ.
VI. Порядок підключення споживачів до ЄЦВЕКМ та забезпечення їх сервісними послугами ЄЦВЕКМ, права і обов’язки споживачів
1. Потреба в технічних засобах електронних комунікацій ЄЦВЕКМ у конкретному підрозділі / будівлі суб’єкта ЄЦВЕКМ визначається в технічному завданні на забезпечення сервісними послугами ЄЦВЕКМ, яке розробляється адміністратором сегмента ЄЦВЕКМ згідно з Вимогами до технічного завдання на забезпечення сервісними послугами ЄЦВЕКМ (додаток 5).
2. Для підключення необхідних для роботи сервісних послуг ЄЦВЕКМ, зміни їх кількості чи обсягу, а також за необхідності відключення діючих сервісних послуг ЄЦВЕКМ до Департаменту інформатизації МВС подається заявка на підключення/відключення підрозділу (споживача) до/від ЄЦВЕКМ та/або заявка на підвищення (зміну) швидкості каналу передачі даних підрозділу (споживача) до ЄЦВЕКМ за підписом керівника або уповноваженої посадової особи відповідного суб’єкта ЄЦВЕКМ. Подані заявки опрацьовуються Департаментом інформатизації МВС. У разі їх погодження Департамент інформатизації МВС подає заявки на підключення/відключення підрозділу (споживача) до/від ЄЦВЕКМ та заявки на підвищення (зміну) швидкості каналу передачі даних підрозділу (споживача) до ЄЦВЕКМ для подальшого виконання до Державного підприємства. Результати опрацювання поданих заявок повідомляються адміністратору сегмента суб’єкта ЄЦВЕКМ, який їх надіслав.
3. Споживач має право звертатися за консультацією та технічною допомогою до адміністратора сегмента ЄЦВЕКМ або адміністратора ЦОТУ, які надають необхідну довідкову інформацію щодо переліку та обсягу сервісних послуг ЄЦВЕКМ у межах установленого адміністратором сегмента ЄЦВЕКМ доступу до них.
4. Закріплення ІР-адрес або діапазон ІР-адрес, які використовуються під час підключення до ЄЦВЕКМ, здійснює адміністратор ЦОТУ.
5. Для зв’язку споживачів сервісних послуг ЄЦВЕКМ у межах однієї або різних географічних зон використовуються визначені коди (додаток 6).
1) дотримуватися вимог цього Положення;
2) використовувати сервісні послуги ЄЦВЕКМ виключно для виконання посадових обов’язків;
3) своєчасно повідомляти чергового оператора ЦОТУ, адміністратора ЦОТУ та/або адміністратора сегмента ЄЦВЕКМ про виявлену несправність обладнання ЄЦВЕКМ чи припинення отримання сервісних послуг ЄЦВЕКМ;
4) надавати доступ до свого АРМ адміністратору сегмента ЄЦВЕКМ та/або оператору ЦОТУ, адміністратору ЦОТУ з метою усунення пошкодження чи проведення необхідних налаштувань обладнання ЄЦВЕКМ.
1) залишати АРМ підключеним до електромережі в неробочий час (у разі його невикористання);
2) надавати доступ до сервісних послуг ЄЦВЕКМ за допомогою власного АРМ іншим особам, крім осіб, визначених у підпункті 4 пункту 6 цього розділу;
3) використовувати сервісні послуги ЄЦВЕКМ після отримання повідомлення від антивірусної програми про виявлення на АРМ комп’ютерних вірусів;
4) працювати під чужими ідентифікаційними даними (логін, пароль) для доступу до сервісних послуг ЄЦВЕКМ та/або ІР-адресами;
5) здійснювати самостійні дії із:
ремонту й відновлення працездатності технічних засобів електронних комунікацій та іншого обладнання, що необхідне для підключення до ЄЦВЕКМ;
установлення, заміни та вилучення комплектуючих складових обладнання, що необхідне для підключення до ЄЦВЕКМ;
зміни налаштувань програмного й апаратного забезпечення обладнання, що необхідне для підключення до ЄЦВЕКМ;
6) використовувати доступ до ЄЦВЕКМ, отриманий для виконання посадових обов’язків, не за призначенням.
8. До розгортання (встановлення) окремого вузла ЄЦВЕКМ посадовими особами підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ, до функцій якого належить організація та функціонування системи зв’язку, проводиться комплекс технічного обстеження підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ, в інтересах якого встановлюється зазначений вузол ЄЦВЕКМ, готується технічне завдання згідно з Вимогами до технічного завдання на забезпечення сервісними послугами ЄЦВЕКМ.
9. Для отримання доступу до ЄЦВЕКМ підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ необхідно виконати такі технічні умови на підключення підрозділу (споживача) до ЄЦВЕКМ:
1) розробити та погодити схему організації зв’язку;
2) установити, налагодити та прийняти в експлуатацію необхідне телекомунікаційне обладнання;
3) організувати підключення каналу електронних комунікацій до телекомунікаційної мережі постачальника електронних комунікаційних мереж та/або послуг та підключити встановлене телекомунікаційне обладнання до каналу електрозв’язку;
4) підготувати акт введення в експлуатацію з визначенням відповідальної особи, у тому числі відповідну виконавчу документацію (схеми, специфікацію, фото тощо) для інвентаризації та включення до моніторингу загальних ресурсів ЄЦВЕКМ.
VII. Комплексна система захисту інформації в ЄЦВЕКМ
1. В ЄЦВЕКМ створюється комплексна система захисту інформації (далі - КСЗІ) відповідно до вимог законодавства.
Забезпечення технічного захисту інформації в ЄЦВЕКМ та контроль за його станом здійснюються структурним підрозділом апарату МВС, на який покладено відповідні функції.
2. КСЗІ призначена для забезпечення захисту державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, що обробляється в ЄЦВЕКМ, вимогу щодо захисту якої встановлено законом.
3. Загальні вимоги та організаційні засади забезпечення захисту інформації визначено Правилами забезпечення захисту інформації в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2006 року № 373.
{Пункт 3 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
4. У складі КСЗІ мають використовуватися засоби захисту інформації з підтвердженою відповідністю.
У разі використання засобів захисту інформації, які не мають підтвердження відповідності на дату проєктування КСЗІ, відповідне оцінювання проводиться під час державної експертизи КСЗІ.
5. Підтвердження відповідності КСЗІ здійснюється за результатами державної експертизи відповідно до наказу Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16 травня 2007 року № 93 «Про затвердження Положення про державну експертизу в сфері технічного захисту інформації», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2007 року за № 820/14087.
{Положення в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 900 від 28.10.2019}
Додаток 1 |
ЗАЯВКА
на підключення/відключення підрозділу (споживача) до/від ЄЦВЕКМ
{Додаток 1 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 900 від 28.10.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
Додаток 2 |
ЗАЯВКА
на підвищення (зміну) швидкості каналу передачі даних підрозділу (споживача) до ЄЦВЕКМ
{Додаток 2 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 900 від 28.10.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
Додаток 3 |
ЗАЯВКА
на підключення/відключення підрозділу (споживача) до/від ЄЦВЕКМ
{Додаток 3 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 900 від 28.10.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
Додаток 4 |
ЗАЯВКА
на підвищення (зміну) швидкості каналу передачі даних підрозділу (споживача) до ЄЦВЕКМ
{Додаток 4 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 900 від 28.10.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
Додаток 5 |
ВИМОГИ
до технічного завдання на забезпечення сервісними послугами ЄЦВЕКМ
1. Вимоги до технічного завдання на забезпечення сервісними послугами ЄЦВЕКМ (далі - ТЗ) розроблено з метою організації забезпечення підрозділів суб’єктів ЄЦВЕКМ сервісними послугами ЄЦВЕКМ, упровадження технічних засобів телекомунікацій ЄЦВЕКМ та зв’язку, визначення необхідної потреби в цих технічних засобах.
Кожне ТЗ має відображати реальну потребу в технічних засобах телекомунікацій ЄЦВЕКМ та зв’язку приміщень/будівлі підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ та розроблятися адміністратором сегмента ЄЦВЕКМ відповідно до вимог цього ТЗ, затверджуватися керівником підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ, в інтересах якого організовується забезпечення технічними засобами телекомунікацій ЄЦВЕКМ та зв’язку.
2. Типові вимоги для розроблення ТЗ:
1) вихідними даними для розроблення ТЗ є функціональний профіль побудови системи забезпечення технічними засобами телекомунікацій ЄЦВЕКМ у конкретному підрозділі суб’єкта ЄЦВЕКМ;
2) функціональний профіль інформаційно-комунікаційних систем (мереж) у підрозділі суб’єкта ЄЦВЕКМ визначається шляхом проведення обстеження й аналізу наявної електронної комунікаційної інфраструктури;
3) потреба підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ у сервісних послугах ЄЦВЕКМ (технічних засобах електронних комунікацій) визначається його завданнями та функціями.
3. Перелік основних робіт етапу формування ТЗ:
1) вивчення поточного стану забезпеченості підрозділу технічними засобами телекомунікацій;
2) проведення обстеження приміщень підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ, а саме класифікація та опис технічних засобів телекомунікацій, визначення кількості особового складу і користувачів тих чи інших сервісних послуг ЄЦВЕКМ, зазначення особливостей приміщень (території) тощо;
3) розроблення основних вимог ТЗ;
4) вивчення завдань керівника суб’єкта ЄЦВЕКМ щодо забезпечення технічними засобами телекомунікацій та пріоритетів необхідних сервісних послуг ЄЦВЕКМ;
5) попередня оцінка вартості практичної реалізації ТЗ;
6) погодження та затвердження ТЗ.
4. Розділи та зміст, які рекомендуються під час розробки ТЗ:
1) відомчий фіксований голосовий зв’язок:
визначається потрібна номерна ємність цифрової автоматичної телефонної станції або IP-автоматичної телефонної станції (далі - ЦАТС/ІР-АТС), обладнання розширення ЦАТС/ІР-АТС (за потреби передбачається встановлення ЦАТС/ІР-АТС).
Основними вихідними даними для розрахунку номерної ємності ЦАТС/ІР-АТС є кількість працівників, на яку проєктується будівля (приміщення) з 25 % резерву для можливого подальшого розвитку (розширення).
У разі потреби встановлення ЦАТС/ІР-АТС до комплекту додатково можуть входити:
крос (комутаційне обладнання) для підключення;
зовнішні кабелі зв’язку з мідними жилами (із захистом від струму);
зовнішні кабелі зв’язку з оптичними жилами (за потреби);
станційні кабелі з мідними жилами;
лінійні кабелі з мідними жилами розподільчої мережі будівлі;
лінійні кабелі типу UTP/FTP/SFTP для прийому потоків Е1 та SIP;
випрямляч-зарядник 230/48 В зі 100 % резервуванням;
акумуляторна батарея не менше ніж на 4 години автономної роботи.
Підключення певної ЦАТС/ІР-АТС до ЄЦВЕКМ здійснюється за цифровими потоками (PRI ISDN, SIP) до телекомунікаційної мережі загального користування.
Підключення кінцевого обладнання відомчого фіксованого голосового зв’язку передбачає прокладання в будівлі внутрішньої кабельної розподільчої електронної комунікаційної мережі з рекомендованого розрахунку 10 пар на одне службове приміщення або прокладання кабелів типу UTP/FTP (з розрахунку одна абонентська точка на кожне робоче місце користувача) із встановленням одно- або двопортової комунікаційної розетки. Кабельні лінії слід прокладати за підшивною стелею по кабельростах та стінах витою парою в пластикових коробах. Кабельні лінії розподільчої електронної комунікаційної мережі з протилежних сторін під’єднуються відповідно до кроса та абонентських розподільчих коробок.
{Абзац п'ятнадцятий виключено на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
Крос ЦАТС/ІР-АТС встановлюється у виділеному для цього приміщенні.
Прокладання абонентської проводки до місця встановлення телефонів у кабінеті керівника суб’єкта ЄЦВЕКМ, його приймальні, кабінетах заступників керівника суб’єкта ЄЦВЕКМ, приміщеннях для проведення нарад проводиться екранованою витою парою та окінцьовується телефонною розеткою (одно- або двопортовою);
2) технічні засоби телекомунікації для забезпечення функціонування сегментів ЄЦВЕКМ та підключення до підмереж передачі даних:
для забезпечення функціонування сегментів ЄЦВЕКМ рекомендується встановлювати вузол ЄЦВЕКМ у такому складі: модем-маршрутизатори (за потреби), маршрутизатори, дистанційно керовані комутатори (ІР, VoIP) на 8/12/24/48 портів із швидкістю не менше ніж 100 МБіт/с, IP-шлюзи на 24 порти, екрановані патч-панелі для підключення кабелів типу UTP/FTP/SFTP (витих пар) підмереж № 1 та № 2 (кількість комутаторів, ІР-шлюзів та патч-панелей визначається за кількістю посадових осіб (споживачів ЄЦВЕКМ), яких необхідно забезпечити сервісними послугами ЄЦВЕКМ), телекомунікаційна(і) шафа(и) (далі - ЕКШ), джерело безперебійного живлення необхідної потужності, акумуляторна батарея не менше ніж на 4 години безперервної роботи від джерела безперебійного живлення, за наявності зовнішнього оптичного кабелю додатково встановлюються медіаконвертор, мультиплексор, оптичний крос ODF;
підключення АРМ/ІР-телефонів споживачів до ЄЦВЕКМ передбачає прокладання підмережі № 1 швидкістю не менше ніж 100 МБіт/с за топологією «Зірка» з урахуванням вимог технічного захисту інформації (далі - ТЗІ) (з розрахунку одна точка підключення на кожне робоче місце користувача). Довжина одного кабелю типу UTP/FTP/SFTP не має перевищувати 100 м;
підключення АРМ/ІР-телефонів споживачів ЄЦВЕКМ до мережі Інтернет передбачає прокладання підмережі № 2 швидкістю не менше ніж 100 МБіт/с за топологією «Зірка» (з розрахунку одна точка підключення на кожне робоче місце користувача). Довжина одного кабелю типу UTP/FTP/SFTP не має перевищувати 100 м;
підмережі № 1 та № 2 прокладаються за підшивною стелею по кабельростах та по стінах у пластикових коробах екранованим кабелем п’ятої категорії (з розрахунку одна абонентська точка на кожне робоче місце користувача);
підмережі № 1 та № 2 окінцьовуються з одного боку на відповідні патч-панелі, а поблизу робочих місць споживачів ЄЦВЕКМ - на телекомунікаційну розетку (одно- або двопортову);
кабелі типу UTP/FTP/SFTP підмереж № 1 та № 2 заводяться на різні патч-панелі та під’єднуються до портів різних комутаторів. Патч-панелі мереж № 1 та № 2 за можливості розміщуються в одній ЕКШ на різних рівнях;
підключення підмережі № 1 до відомчої мережі передачі даних, підмережі № 2 до мережі Інтернет, ЦАТС/ІР-АТС до відомчої мережі фіксованого голосового зв’язку МВС виконується через вузол ЄЦВЕКМ (підпункт 1 цього пункту);
обладнання вузла ЄЦВЕКМ та ЕКШ підключається до точки заземлення з опором не більше ніж 4 Ом;
для розрахунку ємності обладнання, кількості необхідних матеріалів для створення підмереж № 1 та № 2, визначення місця підведення кінців кабелів від підрозділів суб’єктів ЄЦВЕКМ, які будуть розташовані в будівлі, отримуються вихідні дані щодо розміщення робочих місць (столів) споживачів ЄЦВЕКМ у кабінетах;
3) лінії електронних комунікацій для прив’язки до вузлів ЄЦВЕКМ:
прив’язка до найближчого робочого вузла ЄЦВЕКМ передбачає прокладання волоконно-оптичної лінії електронних комунікацій зовнішньої (у м. Києві, обласних центрах та містах) або внутрішньої (якщо діючий вузол ЄЦВЕКМ знаходиться на суміжній території, де розташовано об’єкт телефонізації);
використання лінії електронної комунікації, організованої за допомогою модемів (ADSL, SHDSL тощо), в орендованому чи власному кабелі електронної комунікації (у обласних, районних центрах та містах) можливе за потреби передачі інформації на швидкості до 4 МБіт/с на відстанях до 5 км;
прокладання необхідної кількості екранованих кабелів типу UTP/FTP/SFTP п’ятої категорії здійснюється, якщо наявний вузол ЄЦВЕКМ знаходиться поблизу, на суміжній території, де розташовано об’єкт телефонізації;
4) лінія електронної комунікації для прив’язки до телекомунікаційної мережі загального користування:
для прив’язки до телекомунікаційної мережі загального користування прокладається волоконно-оптична лінія електронної комунікації або кабельна лінія електронної комунікації кабелем (з гідрофобним заповненням) до найближчої міської АТС згідно з вимогами законодавства. Ємність кабелю, що прокладається, обирається згідно з розрахунком потреби в кількості номерів послуги фіксованого телефонного електронної комунікації в межах зони нумерації (місцевого фіксованого голосового зв’язку) постачальника електронних комунікаційних мереж та/або послуг, орендованих каналах безпосереднього електронної комунікації плюс 30 % резерву;
5) лінія електронних комунікаційних мереж для прив’язки до системи спеціального зв’язку:
для прив’язки до системи спеціального зв’язку прокладається відповідна лінія електронних комунікаційних мереж від найближчого вузла спеціального зв’язку (ємність визначається проектом), для чого в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України замовляються відповідні технічні умови;
6) система об’єктового оповіщення:
для організації доведення сигналів і повідомлень про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, аварій, пожеж тощо передбачаються лінії електронних комунікацій до системи об’єктового оповіщення у складі:
базового блока, потужність якого залежить від кількості акустичних гучномовців;
станції виклику з можливістю загального та часткового включення системи об’єктового оповіщення (кожний поверх або група приміщень окремо);
акустичних гучномовців відповідної потужності з розрахунку один у кожне службове приміщення та по декілька одиниць на кожен поверх. Акустичні гучномовці встановлюються з урахуванням архітектурних особливостей і конфігурації приміщень;
розподільча кабельна мережа прокладається приховано в коробах, металорукавах, лотках окремо від інших кабелів електронних комунікаційних мереж та кабелів електроживлення (за паралельного прокладання на відстані не менше ніж 0,5 м) кабелями відповідного типу;
передбачається підключення до системи об’єктового оповіщення через окрему кнопку викличної станції абонентського радіомовлення;
передбачається цілодобове функціонування системи об’єктового оповіщення;
7) система відомчого відеоспостереження:
для організації огляду території, прилеглої до адміністративних будівель (приміщень), входу до них, внутрішньої території, коридорів, сходів, східцевих майданчиків тощо передбачається встановлення системи відомчого відеоспостереження;
8) розміщення ЦАТС/ІР-АТС, станційної частини технічних засобів телекомунікацій та іншого обладнання:
для розміщення ЦАТС/ІР-АТС, кроса абонентських, зовнішніх та станційних ліній ЦАТС/ІР-АТС, вузла ЄЦВЕКМ, джерел безперебійного живлення ЦАТС/ІР-АТС, герметичних акумуляторних батарей, системи відомчого відеоспостереження, системи колективного прийому, «трансляції інформаційних програм загальнонаціонального, регіонального та іноземного телевізійного мовлення», комплекту запасних частин та робочих місць фахівців у сфері електронних комунікацій передбачається технічне приміщення, необхідна площа якого розраховується відповідно до розміщення запроєктованого обладнання;
приміщення обладнується засобами кондиціювання повітря для підтримання температурного режиму;
до приміщень підводяться кабелі заземлення та електроживлення, що розводяться на відповідні щитки, та до них підключається обладнання;
для організації взаємодії між службами та підрозділами передбачається встановлення обладнання систем цифрового радіозв’язку (за потреби);
10) система колективного прийому / трансляції загальнонаціональних, регіональних, місцевих та іноземних телевізійних програм:
для організації колективного прийому телевізійних програм, трансляції їх відомчою багатоканальною електронною комунікаційною мережею (ефірне мовлення, онлайн-трансляція заходів за участі керівництва МВС, зображення з камер відомчого відеоспостереження) передбачається встановлення відповідного обладнання;
розподілення телевізійного сигналу до телевізійних приймачів або кінцевого (термінального) обладнання виконується кабелем RG-6 (або аналогом) з розрахунку одна точка доступу до медіасервісів у кожне службове приміщення з рівнем сигналу не менше ніж 75 db;
за потреби передбачається можливість трансляції камер відомчої системи відеоспостереження відомчою багатоканальною електронною комунікаційною мережею;
11) для передачі даних радіоканалом необхідно використовувати радіообладнання та випромінювальні пристрої, введення в обіг і використання яких на території України здійснюються відповідно до розділу X Закону України «Про електронні комунікації»
передбачається організація каналів передачі даних від місць установлення відеокамер до вузла ЄЦВЕКМ;
у разі потреби використання обладнання передачі даних радіоканалом обладнання має бути внесено до Реєстру радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України у смугах радіочастот спеціального користування (відповідно до статті 25 Закону України «Про радіочастотний ресурс України»), Переліку радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України спеціальними користувачами радіочастотного ресурсу України та за наявності присвоєних номіналів радіочастот;
12) організація відомчого відеоконференц-зв’язку:
передбачається організація відповідних каналів електронних комунікацій від місця встановлення кінцевого (термінального) обладнання відомчого відеоконференцзв’язку до вузла ЄЦВЕКМ;
13) система контролю доступу до окремих приміщень:
за потреби передбачається встановлення системи контролю санкціонованого доступу до службових приміщень підрозділу суб’єкта ЄЦВЕКМ, приміщень, де встановлено вузол ЄЦВЕКМ, а також до інших технічних приміщень;
для організації доведення сигналів і повідомлень органів управління цивільного захисту про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, аварій, катастроф, епідемій, пожеж тощо передбачається підключення до мереж радіомовлення (загальнонаціонального, регіонального та місцевого);
передбачаються лінії електронних комунікацій до акустичних гучномовців відповідної потужності, установлених у кожному службовому приміщенні;
електронна комунікаційна мережа прокладається приховано в коробах, металорукавах, лотках окремо від інших кабелів електронних комунікаційних мереж та кабелів електроживлення (за паралельного прокладання на відстані не менше ніж 0,5 м) кабелями відповідного типу;
15) реєстрація інформації, що озвучується:
для реєстрації інформації, що озвучується фіксованим голосовим зв’язком та радіозв’язком, передбачається встановлення відповідної системи реєстрації інформації;
для енергозабезпечення технічних засобів телекомунікацій передбачається їх підключення до джерела живлення 220 В через блок автоматичного вибору резерву (АВР);
17) резервне енергозабезпечення:
для резервного енергозабезпечення технічних засобів телекомунікацій передбачається їх включення від двох незалежних джерел живлення з автоматичним переключенням через АВР (якщо є другий ввід);
установлення контуру заземлення для ЦАТС/ІР-АТС та обладнання вузла ЄЦВЕКМ виконується з опором не більше ніж 4 Ом;
передбачається встановлення щитка заземлення в приміщенні для розміщення ЦАТС/ІР-АТС, вузла ЄЦВЕКМ та іншого обладнання;
19) перелік необхідних технічних засобів телекомунікацій, устаткування та матеріалів визначається згідно із законодавством та відомчими стандартами.
{Додаток 5 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 900 від 28.10.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}
Додаток 6 |
КОДИ
зв’язку споживачів послуг ЄЦВЕКМ у межах однієї або різних географічних зон
№ з/п | Назва центрального органу виконавчої | Коди |
1 | 2 | 3 |
1 | Апарат МВС | 442 |
2 | м. Київ | 441, 442 |
3 | Автономна Республіка Крим | 652 |
4 | Вінницька область | 432 |
5 | Волинська область | 332 |
6 | Дніпропетровська область | 562 |
7 | Донецька область | 622 |
8 | Житомирська область | 412 |
9 | Закарпатська область | 312 |
10 | Запорізька область | 612 |
11 | Івано-Франківська область | 342 |
12 | Київська область | 452 |
13 | Кіровоградська область | 522 |
14 | Луганська область | 642 |
15 | Львівська область | 322 |
16 | Миколаївська область | 512 |
17 | Одеська область | 482 |
18 | Полтавська область | 532 |
19 | Рівненська область | 362 |
20 | Сумська область | 542 |
21 | Тернопільська область | 352 |
22 | Харківська область | 572 |
23 | Херсонська область | 552 |
24 | Хмельницька область | 382 |
25 | Черкаська область | 472 |
26 | Чернівецька область | 372 |
27 | Чернігівська область | 462 |
28 | м. Севастополь | 692 |
29 | Національна гвардія України | 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 |
30 | Національна поліція України | 120, 121, 122, 440, 441, 442 |
31 | Державна міграційна служба України | 125 |
32 | Державна прикордонна служба України | 126 |
33 | Державна служба України з надзвичайних ситуацій | 127 |
{Додаток 6 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 900 від 28.10.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 544 від 05.08.2024}