Деякі питання державного фонду регіонального розвитку
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 486 від 17.07.2015
№ 766 від 26.10.2016}
Відповідно до частини четвертої статті 241 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку;
Порядок використання коштів державного фонду регіонального розвитку.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
ПОРЯДОК
підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку
1. Цей Порядок визначає механізм підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть відповідно до статті 241 Бюджетного кодексу України реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку (далі - інвестиційні програми і проекти).
2. Для проведення оцінки та попереднього конкурсного відбору інвестиційних програм і проектів (далі - відбір) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації утворюють відповідні регіональні комісії (далі - регіональні комісії).
Примірне положення про регіональну комісію затверджується Мінрегіоном.
До складу регіональної комісії включаються представники органу, який її утворив, органів місцевого самоврядування, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, громадських об’єднань та регіональних відділень всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, наукових та інших установ, до сфери діяльності яких належить питання соціально-економічного, інвестиційного та/або регіонального розвитку (за погодженням з їх керівниками). До роботи регіональної комісії можуть залучатися незалежні експерти (за згодою).
{Абзац третій пункту 2 в редакції Постанови КМ № 766 від 26.10.2016}
Інформація про склад та положення про регіональну комісію розміщується на офіційному веб-сайті органу, який її утворив, та відповідній сторінці офіційного веб-сайту Мінрегіону.
{Абзац четвертий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 766 від 26.10.2016}
3. Оголошення про проведення відбору розміщується регіональною комісією на офіційному веб-сайті Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій і відповідній сторінці офіційного веб-сайту Мінрегіону не пізніше ніж за 30 днів до початку проведення оцінки та відбору.
перелік технічних завдань на інвестиційні програми і проекти, що включені до плану заходів з реалізації регіональної стратегії розвитку, затвердженого в установленому законодавством порядку;
адреса електронної пошти, номер телефону, за яким надаються роз’яснення.
Форма технічних завдань на інвестиційні програми і проекти встановлюється Мінрегіоном.
{Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 766 від 26.10.2016}
4. У відборі беруть участь подані в установленому законодавством порядку органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевими і центральними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування (далі - заявники) інвестиційні програми і проекти.
{Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 486 від 17.07.2015, № 766 від 26.10.2016}
Відбір інвестиційних програм і проектів розвитку транскордонного співробітництва здійснюється відповідно до Положення про порядок проведення конкурсного відбору проектів (програм) транскордонного співробітництва, які можуть бути включені до державної програми розвитку транскордонного співробітництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2005 р. № 339 (Офіційний вісник України, 2005 р., № 19, ст. 1000).
Створення інфраструктури індустріальних та інноваційних парків здійснюється відповідно до Законів України “Про індустріальні парки” та “Про інноваційну діяльність”.
Проекти співробітництва територіальних громад повинні відповідати вимогам Закону України “Про співробітництво територіальних громад”.
Проекти, спрямовані на підтримку об’єднання територіальних громад, повинні відповідати пріоритетам, визначеним регіональною стратегією розвитку, та бути спрямованими на посилення інфраструктурної спроможності об’єднаної громади, утвореної відповідно до Закону України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”.
5. Для участі у відборі заявники у визначений в оголошенні строк подають відповідній регіональній комісії інвестиційні програми і проекти за формою, встановленою Мінрегіоном, а також документи за переліком, встановленим зазначеним Міністерством, які підписуються заявником та подаються в трьох примірниках.
Інформація про інвестиційні програми і проекти регіонального розвитку, що подана заявником регіональній комісії, оприлюднюється ним на відповідній сторінці офіційного веб-сайту Мінрегіону до початку проведення оцінки та відбору.
{Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 766 від 26.10.2016}
6. Інвестиційні програми і проекти повинні відповідати одній з таких умов:
1) відповідність пріоритетам, визначеним у Державній стратегії регіонального розвитку, стратегіях розвитку регіонів та у планах заходів з їх реалізації;
2) впровадження інвестиційних програм і проектів як проектів співробітництва територіальних громад;
3) підтримка добровільно об’єднаних територіальних громад.
7. Основними умовами відбору регіональною комісією інвестиційних програм і проектів є їх відповідність пункту 6 цього Порядку, а також таким критеріям:
1) для інвестиційних програм і проектів, які передбачають будівництво, - наявність затвердженої в установленому законодавством порядку проектної документації;
2) календарний план реалізації становить від одного до трьох років;
3) співфінансування з місцевих бюджетів на рівні 10 відсотків;
4) спроможність суб’єктів, на фінансування об’єктів яких залучаються кошти державного фонду регіонального розвитку, забезпечувати подальше власне фінансування або їх утримання за рахунок коштів місцевих бюджетів.
8. Формування узагальненого переліку інвестиційних програм і проектів, що можуть реалізовуватися на відповідній території, здійснюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями за результатами оцінки та відбору, проведених регіональними комісіями.
Інвестиційні програми і проекти, календарні плани реалізації яких становлять більше одного року і які починаючи з 2015 року фінансуються за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, включаються щороку Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями до узагальненого переліку інвестиційних програм і проектів до завершення їх реалізації відповідно до календарних планів.
{Абзац другий пункту 8 в редакції Постанови КМ № 766 від 26.10.2016}
Про результати проведеної оцінки та відбору Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації інформують заявника шляхом оприлюднення інформації на відповідній сторінці офіційного веб-сайту Мінрегіону.
{Абзац пункту 8 в редакції Постанови КМ № 766 від 26.10.2016}
9. Узагальнені переліки інвестиційних програм і проектів разом з документами, визначеними Мінрегіоном, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації подають до 1 травня року, що передує плановому, Мінрегіону.
10. Для оцінки відповідності інвестиційних програм і проектів вимогам законодавства Мінрегіон утворює комісію (далі - комісія).
Засідання комісії є правоможним, якщо в її роботі бере участь не менше двох третин членів комісії.
Рішення комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
11. Комісія проводить оцінку та перевірку відповідності поданих Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями документів вимогам законодавства.
Якщо документи подано не в повному обсязі або оформлено з порушенням вимог цього Порядку, Мінрегіон у 30-денний строк з дня їх подання надає зауваження для усунення виявлених недоліків Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям.
У разі усунення виявлених Мінрегіоном недоліків Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації мають право подати документи повторно.
12. За результатами проведення оцінки відповідності інвестиційних програм і проектів вимогам законодавства Мінрегіон подає до 1 серпня року, що передує плановому, в установленому порядку Кабінетові Міністрів України для затвердження пропозиції щодо розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку з переліком інвестиційних програм і проектів.
{Пункт 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 766 від 26.10.2016}
13. Моніторинг стану реалізації інвестиційної програми (проекту) проводиться заявником шляхом порівняння фактичних строків виконання і показників результативності виконання заходу інвестиційної програми (проекту) з плановими та оцінки ступеня їх відхилення від запланованих.
Заявник щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, оприлюднює на відповідній сторінці офіційного веб-сайту Мінрегіону звіт про виконання заходів інвестиційної програми (проекту) згідно з додатком 1 разом з фотографіями, на яких зафіксований стан реалізації інвестиційної програми (проекту), та узагальненою аналітичною інформацією про основні результати, досягнуті за звітний період.
{Порядок доповнено пунктом 13 згідно з Постановою КМ № 766 від 26.10.2016}
14. Мінрегіон забезпечує доступ Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та заявників до окремої сторінки офіційного веб-сайту Мінрегіону для розміщення або оприлюднення передбаченої цим Порядком інформації.
{Порядок доповнено пунктом 14 згідно з Постановою КМ № 766 від 26.10.2016}
ЗВІТ
про виконання заходів інвестиційної програми (проекту)
за 20__ рік (квартал)
________________________________________________________
(найменування програми (проекту)
Відповідальний виконавець ________________________________________
Загальна вартість програми (проекту) _________________ тис. гривень.
Найменування заходу | Строк виконання | Джерела фінансування у звітному періоді | Сума касових видатків | Показники результативності виконання заходу | Стан виконання заходу з порівняльною оцінкою фактично виконаного і планованого обсягу | Проблемні питання та стан їх вирішення з поясненням причини виникнення та зазначенням механізму вирішення | |||||
плановий | фактичний | планова | фактична | планові | фактичні | відхилення, +/- | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
{Порядок доповнено додатком 1 згідно з Постановою КМ № 766 від 26.10.2016}
ПОРЯДОК
використання коштів державного фонду регіонального розвитку
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів державного фонду регіонального розвитку, обсяг яких затверджується законом про Державний бюджет України на відповідний рік (далі - бюджетні кошти).
2. Для розрахунку бюджетних коштів, які розподілятимуться між Автономною Республікою Крим, областями та мм. Києвом і Севастополем, Мінрегіон враховує індикативний прогнозний обсяг державного фонду регіонального розвитку, визначений у прогнозі Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
У разі незатвердження до 15 лютого зазначеного прогнозу Мінрегіон враховує обсяг бюджетних коштів, визначений у законі про Державний бюджет України на попередній бюджетний період.
3. Розподіл бюджетних коштів між Автономною Республікою Крим, областями та мм. Києвом і Севастополем здійснюється з дотриманням критеріїв, визначених статтею 241 Бюджетного кодексу України.
Бюджетні кошти, які відповідно до розподілу передбачено Автономній Республіці Крим та м. Севастополю, розподіляються між областями та м. Києвом з дотриманням зазначених критеріїв до повернення тимчасово окупованої території під загальну юрисдикцію України.
4. У разі зміни обсягу бюджетних коштів після набрання чинності законом про Державний бюджет України на відповідний рік Мінрегіон у двотижневий строк доводить Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям розрахунковий обсяг бюджетних коштів.
5. Головний розпорядник бюджетних коштів за бюджетною програмою “Державний фонд регіонального розвитку” визначає розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.
6. Бюджетні кошти спрямовуються на фінансування інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, які:
1) відповідають пріоритетам, визначеним у Державній стратегії регіонального розвитку, стратегіях розвитку регіонів та у планах заходів з їх реалізації;
2) впроваджуються як проекти співробітництва територіальних громад;
3) підтримують добровільно об’єднані територіальні громади.
Погашення кредиторської заборгованості, зареєстрованої органами Казначейства, що виникла у минулі роки за бюджетною програмою “Державний фонд регіонального розвитку”, здійснюється за рахунок бюджетних коштів.
7. Видатки, пов’язані з фінансуванням об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374), та постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 р. № 117 “Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 34, ст. 916).
8. Відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій з використанням бюджетних коштів, а також відображення у первинному та бухгалтерському обліку отриманих (створених) оборотних і необоротних активів здійснюються в установленому законодавством порядку.
9. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється в установленому законом порядку.
10. Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня проводять моніторинг стану реалізації інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку та подають щомісяця до 15 числа за встановленою Мінрегіоном формою Мінрегіону, Мінекономрозвитку та Мінфіну інформацію про використання бюджетних коштів.
11. Казначейство інформує щомісяця до 16 числа Мінрегіон, Мінфін та Мінекономрозвитку про обсяги фінансування, касові видатки та зареєстровану бюджетну заборгованість за рахунок бюджетних коштів у розрізі адміністративно-територіальних одиниць, інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку.
12. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 4 липня 2012 р. № 656 “Питання державного фонду регіонального розвитку” (Офіційний вісник України, 2012 р., № 55, ст. 2212).
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 січня 2013 р. № 30 “Про внесення змін до пункту 5 Порядку підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм (проектів), що можуть реалізуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку” (Офіційний вісник України, 2013 р., № 7, ст. 241).
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2013 р. № 576 “Про внесення зміни до пункту 4 Порядку використання коштів державного фонду регіонального розвитку” (Офіційний вісник України, 2013 р., № 66, ст. 2384).