Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до актів Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
ЗМІНИ,
що вносяться до актів Кабінету Міністрів України
1. У постанові Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2008 р. № 842 “Про затвердження Концепції державної системи професійної орієнтації населення” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 72, ст. 2426; 2011 р., № 84, ст. 3078; 2012 р., № 7, ст. 249):
1) пункт 3 постанови викласти в такій редакції:
“3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечувати щороку розроблення планів заходів з реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення, організацію та контроль їх виконання.”;
2) у розділі “Організаційна структура державної системи професійної орієнтації населення” Концепції державної системи професійної орієнтації населення, затвердженої зазначеною постановою:
в абзаці дев’ятому слова “Міжвідомча рада” замінити словом “Рада”;
в абзаці одинадцятому слова “Академія педагогічних наук, Академія медичних наук” замінити словами “Національна академія педагогічних наук, Національна академія медичних наук”.
2. У розпорядженні Кабінету Міністрів України від 27 січня 2010 р. № 150 “Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення на період до 2011 року” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3078):
1) у назві і пункті 1 розпорядження слова і цифри “на період до 2011 року” виключити;
2) в абзаці третьому пункту 2 слова “Міністерству праці та соціальної політики” замінити словами “Міністерству соціальної політики”, а цифри і слово “30 січня” замінити цифрами і словом “15 лютого”;
3) план заходів з реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення на період до 2011 року, затверджений зазначеним розпорядженням, викласти в такій редакції:
“ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПЛАН
заходів з реалізації Концепції державної професійної орієнтації населення
1. Внести зміни до власних нормативно-правових актів з питань професійної орієнтації відповідно до Концепції державної системи професійної орієнтації населення.
Мінсоцполітики, МОНмолодьспорт, Протягом 2013 року. |
2. Включати до територіальних та місцевих програм зайнятості населення заходи щодо забезпечення розвитку системи професійної орієнтації населення та проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Рада міністрів Постійно. |
3. Надавати адресні профорієнтаційні послуги особам з інвалідністю з урахуванням їх особистих потреб, ступеня втрати здоров’я, обмеження життєдіяльності та потреб ринку праці та проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
МОЗ, МОНмолодьспорт, Постійно. |
4. Забезпечувати надання на належному рівні профорієнтаційних послуг випускникам загальноосвітніх навчальних закладів, які не працевлаштовані та не навчаються, з метою усвідомленого вибору ними актуальних на ринку праці професій, а також подальшого навчання та працевлаштування. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Рада міністрів Постійно. |
5. Удосконалювати систему профільного навчання учнів старшої школи за технологічним напрямом з урахуванням наявних та перспективних потреб ринку праці.
МОНмолодьспорт, Постійно. |
6. Розробити та впровадити у навчальних закладах навчальні програми і методичне забезпечення курсів профорієнтаційного спрямування.
МОНмолодьспорт, Протягом 2013 року. |
7. Проводити профорієнтаційну роботу з молоддю із залученням організацій роботодавців та їх об’єднань, організацій профспілок та їх об’єднань з метою мотивації до вибору робітничих професій, необхідних у реальному секторі економіки. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
МОНмолодьспорт, Держмолодьспорт, Постійно. |
8. Забезпечувати проведення на належному рівні профорієнтаційної роботи в установах виконання покарань Державної пенітенціарної служби та навчальних закладах, створених з метою професійно-технічного та загальноосвітнього навчання засуджених. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
ДПтС, державна служба зайнятості, Постійно. |
9. Забезпечувати професійну переорієнтацію незайнятого населення, в тому числі молоді, вивільнюваних працівників та працюючого персоналу з урахуванням потреб особистості, виробництва та ринку праці. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Державна служба зайнятості, Постійно. |
10. Забезпечити надання профорієнтаційних послуг особам віком старше 45 років з метою формування в них конструктивної стратегії поведінки на ринку праці, сприяння підвищенню соціальної та професійної мобільності, мотивації до легальної зайнятості в Україні. Проводити аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість здійснених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Мінсоцполітики, Постійно. |
11. Підвищувати рівень мобільності профорієнтаційних послуг, використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології та засоби зв’язку у процесі профорієнтаційної роботи.
МОНмолодьспорт, Мінсоцполітики, Постійно. |
12. Удосконалювати науково-методичне забезпечення з питань професійної орієнтації різних цільових груп населення відповідно до основних видів праці, проводити прикладні наукові дослідження у сфері професійної орієнтації населення і впроваджувати їх результати у практику.
Національна академія педагогічних наук, Постійно. |
13. Забезпечувати висвітлення питань професійної орієнтації населення у державних засобах масової інформації.
Держкомтелерадіо, центральні органи Постійно. |
14. Передбачати вивчення питань професійної орієнтації населення у програмах підвищення кваліфікації педагогічних, медичних та інших працівників.
МОНмолодьспорт, Постійно. |
15. Розробити у разі потреби галузеві кваліфікаційні характеристики посад педагогічних працівників та інших фахівців, які провадять діяльність у сфері професійної орієнтації населення, внести відповідні доповнення до Національного класифікатора “Класифікатор професій”, переліків напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями.
МОНмолодьспорт, Протягом 2013-2014 років. |
16. Залучати міжнародну технічну допомогу для розвитку державної системи професійної орієнтації населення, а також вивчення міжнародного досвіду у відповідній сфері.
Мінсоцполітики, МЗС, Постійно. |
17. Сприяти створенню сучасної матеріально-технічної бази для професійної орієнтації населення у державній службі зайнятості та загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах шляхом залучення коштів роботодавців, а також коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття відповідно до Законів України “Про зайнятість населення” та “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”.
Рада міністрів Постійно. |
18. Забезпечувати під час формування державної політики у сферах кінематографії, культури та мистецтв пропагування гідних умов праці та висвітлення тематики, пов’язаної з професійною орієнтацією населення.