open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

від 9 листопада 2011 р. N 1216-р

Київ
Деякі питання забезпечення безпеки і правопорядку

під час підготовки та проведення в Україні фінальної

частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу

1. Внести до розпорядження Кабінету Міністрів України від
17 вересня 2008 р. N 1244 ( 1244-2008-р ) "Про схвалення
Інтегрованої концепції забезпечення безпеки і правопорядку під час
підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату
Європи 2012 року з футболу" (Офіційний вісник України, 2008 р.,
N 71, ст. 2395; 2009 р., N 88, ст. 2978; 2010 р., N 45, ст. 1486)
зміни, що додаються.
2. Національному агентству з питань підготовки та проведення
в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу
та реалізації інфраструктурних проектів, центральним та місцевим
органам виконавчої влади відповідно до їх компетенції разом з
органами місцевого самоврядування у двомісячний строк розробити та
в установленому порядку подати на розгляд Кабінету Міністрів
України план заходів щодо реалізації Інтегрованої концепції
забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та
проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року
з футболу.
3. Обласним, Київській та Севастопольській міським
держадміністраціям за погодженням з Національним агентством з
питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини
чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації
інфраструктурних проектів у разі потреби утворити штаби з питань
безпеки і правопорядку на об'єктах, задіяних в обслуговуванні
фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
4. Київській міській держадміністрації привести в місячний
строк у відповідність з Інтегрованою концепцією забезпечення
безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення в Україні
фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу план
заходів щодо забезпечення безпеки і правопорядку у м. Києві.
5. Рекомендувати органам місцевого самоврядування в
мм. Донецьку, Львові і Харкові привести в місячний строк у
відповідність з Інтегрованою концепцією забезпечення безпеки і
правопорядку під час підготовки та проведення в Україні фінальної
частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу плани заходів щодо
забезпечення безпеки і правопорядку у зазначених містах.

Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70

ЗАТВЕРДЖЕНО

розпорядженням Кабінету Міністрів України

від 9 листопада 2011 р. N 1216-р
ЗМІНИ,

що вносяться до розпорядження

Кабінету Міністрів України

від 17 вересня 2008 р. N 1244

( 1244-2008-р )

1. Пункти 3 і 4 розпорядження ( 1244-2008-р ) виключити.
2. Інтегровану концепцію забезпечення безпеки і правопорядку
під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини
чемпіонату Європи 2012 року з футболу ( 1244-2008-р ), схвалену
зазначеним розпорядженням, викласти в такій редакції:
"СХВАЛЕНО

розпорядженням Кабінету Міністрів України

від 17 вересня 2008 р. N 1244 ( 1244-2008-р )

(у редакції розпорядження Кабінету Міністрів України

від 9 листопада 2011 р. N 1216-р)
ІНТЕГРОВАНА КОНЦЕПЦІЯ

забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки

та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату

Європи 2012 року з футболу

Загальна частина
Проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи
2012 року з футболу (далі - чемпіонат) пов'язане з вирішенням
багатьох питань, зокрема із забезпеченням безпеки і правопорядку.
Ця Концепція спрямована на визначення комплексу
організаційних заходів щодо розв'язання проблем безпеки і
правопорядку, що виникають під час підготовки та проведення
чемпіонату, з урахуванням вимог УЄФА та досвіду чемпіонатів з
футболу, проведених у 2004, 2006, 2008 і 2010 роках.
Визначення проблем,

на розв'язання яких спрямована Концепція
Передбачається, що матчі чемпіонату відвідають понад
600 тис. футбольних уболівальників з різних країн світу. У зв'язку
з цим існує можливість в'їзду на територію України осіб, що відомі
як порушники громадського порядку та особи, пов'язані з
терористичною діяльністю. Крім того, в Україні також зареєстровано
організації футбольних уболівальників, окремі члени яких відомі як
порушники громадського порядку.
Інтенсивний рух осіб і транспортних засобів через державний
кордон на шляхах міжнародного залізничного, повітряного та
автомобільного сполучення, зокрема з використанням індивідуального
автомобільного та авіаційного транспорту, потребує вжиття
додаткових заходів, спрямованих на забезпечення безпеки і
правопорядку в цей час.
Під час проведення чемпіонату в містах та поза їх межами
збільшиться навантаження на громадський транспорт. Додаткові
проблеми для безпеки спричинить поява великої кількості
користувачів транспортних засобів, які вперше відвідуватимуть
Україну і говоритимуть іноземними мовами.
Масові зібрання людей можуть створити загрозу життю і
здоров'ю учасників та відвідувачів футбольних матчів, зокрема
внаслідок можливості спалаху інфекційних хвороб, виникнення пожеж
та аварій на стадіонах і в громадському транспорті, а також інших
надзвичайних ситуацій.
Ураховуючи масштаби чемпіонату, не виключається можливість
проведення політичних або громадянських акцій.
Перебування делегатів міжнародних організацій і гостей
чемпіонату, щодо яких здійснюється державна охорона на території
України, також потребуватиме вжиття додаткових заходів для
забезпечення їх безпеки.
Таким чином, під час проведення чемпіонату можуть виникнути
проблеми, пов'язані з:
порушенням громадського порядку та хуліганськими проявами з
боку футбольних уболівальників;
можливістю вчинення терористичного акту;
виникненням загрози санітарному та епідемічному благополуччю
населення;
можливістю вчинення злочинів проти життя, здоров'я, волі,
честі та гідності, власності, статевої свободи та статевої
недоторканості особи, громадського порядку та моральності, а також
у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх
аналогів або прекурсорів;
скоєнням дорожньо-транспортних пригод, що спричиняють затори
та блокування об'єктів інфраструктури, а також виникнення
аварійних ситуацій на залізничному та авіаційному транспорті;
проведенням політичних або громадянських акцій;
виникненням надзвичайних ситуацій техногенного характеру;
недостатнім рівнем забезпечення безпеки у місцях тимчасового
перебування делегатів міжнародних організацій і гостей чемпіонату,
зокрема тих, щодо яких здійснюється державна охорона;
відсутністю достатнього досвіду управління великими
зібраннями людей, що може призвести до порушень правопорядку в
містах, в яких проводитимуться матчі чемпіонату (приймаючих
містах);
відсутністю ефективної взаємодії з організованими групами
вболівальників;
наявністю несприятливого інформаційного забезпечення та
несприятливої інформаційної атмосфери під час проведення
чемпіонату.
Мета, основні завдання і принципи Концепції
Метою Концепції є забезпечення безпеки і правопорядку на
національному та регіональному рівні у зв'язку з підготовкою та
проведенням чемпіонату, гарантування Урядом безпеки і забезпечення
громадського порядку, створення дружньої атмосфери для всіх
відвідувачів та вболівальників, щоб вони відчували себе гостинно
та безпечно, як вдома.
Основними завданнями Концепції є:
забезпечення дотримання правил безпеки і правопорядку;
запобігання та припинення хуліганських проявів, порушень
громадського порядку;
забезпечення підготовки об'єктів та інфраструктури стадіонів
і прилеглої до них території відповідно до вимог УЄФА;
запобігання людським жертвам та надзвичайним ситуаціям;
забезпечення рівня безпеки на стадіонах відповідно до вимог
УЄФА;
запобігання заподіянню шкоди міжнародному іміджу держави.
Основними принципами забезпечення безпеки і правопорядку під
час підготовки та проведення чемпіонату є превентивність,
адекватність і практичність.
Аналіз причин виникнення проблем
Основними причинами виникнення проблем є:
недосконалість методів та форм забезпечення безпеки і
правопорядку під час проведення футбольного матчу;
недостатнє матеріально-технічне забезпечення правоохоронних
та інших державних органів, які забезпечують безпеку і
правопорядок;
невідповідність сучасним вимогам деяких об'єктів спортивної,
транспортної, інформаційно-телекомунікаційної та соціальної
інфраструктури, які повинні забезпечувати проведення чемпіонату та
прийом уболівальників, делегатів міжнародних організацій і гостей,
зокрема тих, щодо яких здійснюється державна охорона;
відсутність достатньої кількості фахівців, що володіють
необхідними професійними знаннями і досвідом роботи з підготовки
та проведення міжнародних масових спортивних заходів.
Шляхи розв'язання проблем
З метою розв'язання проблем планується вжити заходів до:
запобігання порушенням правил поведінки на стадіоні (зокрема
несанкціонованому доступу сторонніх осіб на поле для гри, проявам
расизму та неадекватної поведінки, використанню піротехнічних
виробів та інше);
запобігання незаконному продажу квитків на футбольні матчі
чемпіонату;
запровадження міжнародного обміну інформацією про осіб, які
вчиняють правопорушення під час таких заходів, як чемпіонат, з
метою мінімізації негативного впливу зазначених осіб на заходи
чемпіонату.
Розв'зання проблем планується здійснити також шляхом:
здійснення запобіжних заходів, заходів контролю, управління
рухом уболівальників, а також заходів реагування на протиправні
дії, зокрема під час перетинання державного кордону, перебування у
громадських місцях та місцях проживання, прямування до місць
проведення футбольних матчів та прямування з цих місць після їх
закінчення;
здійснення міжнародного співробітництва з правоохоронними
органами держав - учасниць чемпіонату, сусідніх і транзитних
держав, міжнародними організаціями правоохоронних органів;
запровадження відеоспостереження за мережами автомобільних
доріг, залізничними вокзалами, автовокзалами, автостанціями та
аеропортами, які забезпечують сполучення об'єктів, що обслуговують
чемпіонат;
провадження скоординованої діяльності суб'єктів, що
забезпечують безпеку і правопорядок під час проведення чемпіонату,
і осіб, які на законних підставах провадять діяльність з
управління спортивними спорудами (далі - оператори спортивних
споруд), здійснюють перевезення пасажирів і надають послуги,
пов'язані з проведенням чемпіонату, та забезпечення їх чіткої
взаємодії;
затвердження операторами спортивних споруд за погодженням з
органами внутрішніх справ, відповідними територіальними органами
МНС в Донецькій, Київській, Львівській, Харківській областях та
м. Києві, органами державного нагляду у сфері пожежної та
техногенної безпеки правил поведінки і правил пожежної безпеки,
порядку надання медичної допомоги постраждалим особам, евакуації
осіб у разі виникнення надзвичайної ситуації або пожежі;
розроблення операторами спортивних споруд за участю органів
внутрішніх справ та державного пожежного нагляду стратегії
безпеки, що передбачає порядок організації та проведення
футбольних матчів на спортивній споруді, зокрема підтримання
громадського порядку і громадської безпеки, пожежної безпеки,
надання невідкладної медичної допомоги, евакуації;
здійснення під час футбольних матчів заходів щодо запобігання
виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації та ліквідації їх
наслідків;
здійснення належного матеріально-технічного забезпечення
правоохоронних та інших державних органів, які забезпечують
безпеку і правопорядок;
визначення потенційних загроз вчинення терористичного акту;
інформування громадськості через засоби масової інформації
про заходи щодо забезпечення безпеки і правопорядку, які
здійснюватимуться під час проведення чемпіонату, зокрема з метою
інформування про вчинення правопорушення або виникнення пожежі чи
іншої надзвичайної ситуації;
забезпечення взаємодії державних органів із засобами масової
інформації, зокрема з метою інформування населення про виникнення
надзвичайних ситуацій, необхідності дотримання громадського
порядку і правил пожежної безпеки та їх попередження;
забезпечення на стадіонах та прилеглих до них територіях
багатоступеневих контрольних зон за схемою: контроль зовнішньої
території - контроль квитків - контроль доступу на стадіон -
контроль стадіону, секторів на трибунах, місць для глядачів -
контроль футбольного поля;
утворення мобільних груп з представників правоохоронних
органів для швидкого реагування на правопорушення та хуліганські
прояви;
чергування суддів із складу місцевих загальних судів у
містах, в яких проводитимуться матчі чемпіонату (приймаючих
містах), з визначенням таких сіддів відповідальними за розгляд
справ виключно стосовно футбольних уболівальників, що порушили
правопорядок під час проведення матчів чемпіонату, для
забезпечення швидкого судового розгляду та прийняття відповідного
рішення;
забезпечення передбачених законодавством особливостей
провадження у справах про адміністративні правопорушення, вчинені
під час проведення чемпіонату, а також здійснення примусового
видворення за межі України іноземців та осіб без громадянства, які
постійно не проживають в Україні, за вчинення таких правопорушень;
організації медичного забезпечення, зокрема надання екстреної
медичної допомоги в разі виникнення надзвичайної ситуації;
створення на стадіонах та прилеглих до них територіях системи
надання медичної допомоги з урахуванням очікуваної чисельності
вболівальників;
вжиття необхідних профілактичних заходів для забезпечення
санітарного та епідемічного благополуччя населення;
модернізації транспортних засобів та шляхів сполучення,
установлення знаків дорожнього сервісу та дублювання написів на
таких знаках англійською мовою, здійснення додаткових заходів щодо
забезпечення безпеки дорожнього руху;
приведення стану стадіонів у відповідність із встановленими
нормами, обладнання їх сучасним устаткуванням та
інженерно-технічними засобами відповідно до вимог УЄФА;
акредитації осіб з обмеженими фізичними можливостями та
розроблення заходів щодо забезпечення їх безпеки і створення
безперешкодного доступу до стадіонів та прилеглих до них
територій;
забезпечення безпеки делегатів міжнародних організацій і
гостей чемпіонату, зокрема тих, щодо яких здійснюється державна
охорона;
здійснення заходів із запобігання виникненню пожежі, іншої
надзвичайної ситуації на стадіонах та прилеглих до них територіях,
а також швидкої та ефективної ліквідації її наслідків у разі
виникнення;
удосконалення порядку взаємодії правоохоронних органів,
недержавних охоронних структур і обслуговуючого персоналу для
забезпечення безпеки і правопорядку під час проведення
тренувальних та фінальних ігор, у тренувальних центрах, фан-зонах,
інших зонах для вболівальників та для здійснення пов'язаних із
чемпіонатом заходів, що включають прес-центр та представницькі
зони разом з прилеглими територіями;
розроблення та затвердження планів реагування на надзвичайні
ситуації для об'єктів, задіяних в обслуговуванні чемпіонату (у
тренувальних центрах, фан-зонах, інших зонах для вболівальників та
для здійснення пов'язаних із чемпіонатом заходів, що включають
прес-центр та представницькі зони разом з прилеглими територіями,
аеропортах, вокзалах, пунктах пропуску через державний кордон,
готелях, буферних зонах, інших місцях можливого масового скупчення
людей), а також планів медичного забезпечення та реагування,
включаючи випадки надзвичайних ситуацій, відповідно до Концепції
медичного забезпечення під час підготовки та проведення в Україні
фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, схваленої
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 травня 2009 р.
N 563 ( 563-2009-р ) (Офіційний вісник України, 2009 р., N 41,
ст. 1379);
удосконалення державного та територіальних планів реагування
на надзвичайні ситуації;
розроблення та затвердження планів евакуації;
вивчення і використання правоохоронними та іншими державними
органами, які забезпечують безпеку і правопорядок, досвіду роботи
відповідних органів інших держав з підготовки та проведення
футбольних чемпіонатів, поглиблення міжнародного співробітництва у
зазначеній сфері;
забезпечення створення та функціонування служби безпеки
стадіону;
забезпечення безпеки повітряного простору під час проведення
чемпіонату;
перевірки системи управління стадіонів за повної їх
наповненості;
забезпечення максимального рівня ефективного управління
масовим скупченням людей;
встановлення достатньої інформаційної інфраструктури, зокрема
англійською мовою;
визначення порядку місцезнаходження та принципів
функціонування організованих груп уболівальників;
складення реєстру потенційно небезпечних об'єктів та об'єктів
підвищеної небезпеки, до зони негативного впливу та ураження яких
входять об'єкти, задіяні в обслуговуванні чемпіонату;
обмеження обсягу перевезення небезпечних хімічних речовин
залізничним і автомобільним транспортом через міста, в яких
проводитимуться матчі чемпіонату;
проведення для представників правоохоронних та інших
державних органів, які забезпечують безпеку і правопорядок,
недержавних охоронних структур та обслуговуючого персоналу навчань
з питань забезпечення безпеки під час підготовки та проведення
масових спортивних заходів, а також вивчення іноземних мов;
удосконалення діяльності Національного футбольного
інформаційного пункту МВС;
функціонування регіональних міжвідомчих координаційних штабів
з питань безпеки та правопорядку, утворених Донецькою, Київською,
Львівською, Харківською обласними, Київською міською
держадміністраціями відповідно до Указу Президента України від
14 лютого 2011 р. N 202 ( 202/2011 ) "Питання Міжвідомчого
координаційного штабу з питань безпеки та правопорядку".
Крім того, розв'язання проблем здійснюється шляхом
запровадження в Україні єдиних з Республікою Польща підходів до
забезпечення безпеки і охорони громадського порядку відповідно до
міжурядових і міжвідомчих міжнародних договорів та з урахуванням
діючого законодавства.
На об'єктах, задіяних в обслуговуванні чемпіонату, для
надання консультацій щодо забезпечення безпеки і правопорядку на
конкретному об'єкті можуть утворюватися штаби з питань безпеки і
правопорядку як допоміжні органи місцевих держадміністрацій із
рекомендованим залученням до участі в його діяльності
представників територіальних підрозділів МВС, СБУ, МНС, МОЗ і
служби безпеки відповідного об'єкта (за згодою).
Очікувані результати
Реалізація Концепції дасть змогу забезпечити безпеку і
правопорядок під час підготовки та проведення чемпіонату і
виконати надані УЄФА державні гарантії.
Фінансове забезпечення
Фінансування Концепції здійснюється в межах видатків на
відповідний рік, передбачених для виконання Державної цільової
програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини
чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою
Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2010 р. N 357
( 357-2010-п ) (Офіційний вісник України, 2010 р., N 39,
ст. 1297), з державного та місцевих бюджетів, інших джерел.".

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: