open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
13.07.2007 N 612

Про затвердження Плану дій щодо забезпечення

якості вищої освіти України та її інтеграції

в європейське і світове освітнє

співтовариство на період до 2010 року

З метою подальшого розвитку національної системи освіти,
забезпечення якості вищої освіти та її інтеграції в європейське і
світове освітнє співтовариство Н А К А З У Ю:
1. Затвердити План дій щодо забезпечення якості вищої освіти
України та її інтеграції в європейське і світове освітнє
співтовариство на період до 2010 року (далі - План дій), що
додається. Організацію виконання Плану дій покласти на Міністерство
освіти і науки.
2. Центральним органам виконавчої влади, що мають у
підпорядкуванні вищі навчальні заклади, іншим центральним органам,
які визначені відповідальними виконавцями Плану дій, Академії
педагогічних наук (за згодою) забезпечити щорічне розроблення
заходів для реалізації Плану дій та інформувати Міністерство
освіти і науки до 1 листопада про стан їх виконання.
3. Міністерству освіти і науки систематично інформувати
громадськість про стан забезпечення якості вищої освіти та її
інтеграції в європейське і світове освітнє співтовариство.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра В.Д.Шинкарука.
Міністр С.М.Ніколаєнко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства освіти

і науки

13.07.2007 N 612

ПЛАН ДІЙ

щодо забезпечення якості вищої освіти України

та її інтеграції в європейське і світове освітнє

співтовариство на період до 2010 року

Сучасні стратегії України спрямовано на подальший розвиток
національної системи освіти, адаптацію її до умов соціально
орієнтованої економіки, трансформацію та інтеграцію в європейське
і світове освітнє співтовариство. Починаючи з саміту в Бергені 2005 року, де наша країна
приєдналася до Болонського процесу, вища освіта України значною
мірою залучається до реалізації його положень на всіх рівнях.
Україна підтримує загальне розуміння цілей Болонського процесу,
про які зазначається в Болонській декларації і подальших комюніке
в Празі, Берліні, Бергені, Лондоні. Вона підтверджує свої
зобов'язання відносно координації своїх дій у рамках Болонського
процесу з метою формування Європейського простору вищої освіти
(ЄПВО). Болонський процес - це міждержавний, міжурядовий процес,
метою якого є створення Європейського простору вищої освіти до
2010 року. Досягнення цієї мети передбачає реалізацію завдань за
такими напрямами діяльності:
1. Прийняття системи зрозумілих та порівнюваних ступенів.
2. Прийняття системи підготовки фахівців, яка в основному
грунтується на двох циклах.
3. Запровадження системи кредитів.
4. Сприяння мобільності студентів та викладацького складу.
5. Сприяння європейському співробітництву в галузі
забезпечення якості.
6. Сприяння європейському виміру у вищій освіті.
7. Забезпечення навчання впродовж життя.
8. Залучення вищих навчальних закладів і студентів до участі
в Болонському процесі.
9. Поліпшення привабливості ЄПВО.
10. Докторантура як третій Болонський цикл та синергія між
ЄПВО та європейським науковим простором. Основними принципами, які обумовлюють розвиток вищої освіти
України в рамках Болонського процесу, є: - створення інноваційного простору на основі освітньої і
наукової підтримки; - адаптація системи вищої освіти України до норм, стандартів
і основних принципів Європейського простору вищої освіти; - забезпечення соціального контексту вищої освіти, який
надасть можливість випускникам вищих навчальних закладів формувати
свою професійну кар'єру на основі соціальної справедливості,
відповідальності та загальнолюдських цінностей. Мета Плану дій може бути досягнута завдяки вирішенню таких
завдань: - модернізації системи вищої освіти, системи та структури
кваліфікацій; - удосконалення змісту вищої освіти та організації
навчального процесу; - підвищення ефективності та якості вищої освіти; - міжнародного визнання документів про вищу освіту; - зміцнення позицій вищих навчальних закладів України на
європейському та світовому ринку освітніх послуг та досягнення їх
рівноправності в європейському і світовому співтоваристві. Реалізація цих завдань у системі вищої освіти України
сприятиме досягненню основної мети - підготовки
висококваліфікованих фахівців, які будуть конкурентоспроможними на
національному, європейському та світовому ринках праці.
------------------------------------------------------------------ | Зміст завдання |Терміни виконання | Відповідальні | | | | виконавці | |----------------------------------------------------------------| | 1. Національна організація мережі вищої освіти | |----------------------------------------------------------------| |1.1. Упорядкувати мережу | | | |вищих навчальних закладів:| | | |--------------------------+------------------+------------------| |- передати до сфери | 2007 |МОН, Мінфін, | |управління МОН вищі | |Мінекономіки, | |навчальні заклади, які | |Мін'юст | |перебувають у | | | |підпорядкуванні інших | | | |центральних органів | | | |виконавчої влади (проект | | | |розпорядження Кабінету | | | |Міністрів України) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |- оптимізувати мережу | 2008 |МОН, Мінфін, | |вищих навчальних закладів | |Мінекономіки, | |III - IV рівнів | |Мін'юст | |акредитації шляхом їх | | | |об'єднання і створення | | | |регіональних університетів| | | |(проект розпоряджень | | | |Кабінету Міністрів | | | |України) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |- розробити концепцію | 2007 |МОН, Мінфін, | |розвитку вищих навчальних | |Мінекономіки, | |закладів I - II рівнів | |Мін'юст | |акредитації (наказ МОН, | | | |концепція, проекти змін | | | |до законів України "Про | | | |освіту" ( 1060-12 ), "Про | | | |вищу освіту") ( 2984-14 ) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |- розробити пропозиції | 2008 |МОН, Мінфін, | |щодо узгодження назв | |Мінекономіки, | |різноманітних типів вищих | |Мін'юст | |навчальних закладів | | | |(університети, академії, | | | |коледжі, професійні | | | |коледжі тощо) та освітніх | | | |структур (корпоративні | | | |університети, віртуальні | | | |університети, ліцензійні | | | |університети, навчальні | | | |консорціуми, літні | | | |університети тощо) для | | | |забезпечення зрозумілості,| | | |прозорості та | | | |порівнянності мережі вищих| | | |навчальних закладів | | | |України на Європейському | | | |просторі вищої освіти | | | |(проекти змін до законів | | | |України "Про освіту" | | | |( 1060-12 ), "Про вищу | | | |освіту") ( 2984-14 ) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |1.2. Створити механізми | 2007 - 2008 |МОН, Мінфін, | |державного стимулювання | |Мінекономіки, | |роботодавців | |Мін'юст | |(бізнес-структур), які | | | |беруть активну участь у | | | |структурній перебудові | | | |вищої професійної освіти, | | | |розвитку нових освітніх | | | |технологій, створенні | | | |необхідних елементів | | | |інноваційної | | | |інфраструктури системи | | | |вищої професійної освіти, | | | |ресурсних освітніх | | | |центрів із змішаною формою| | | |управління і власності | | | |----------------------------------------------------------------| | 2. Співробітництво та структури, що супроводять впровадження | | положень Болонського процесу у вищу освіту України | |----------------------------------------------------------------| |2.1. Розробити заходи щодо| 2007 |Робоча група із | |реалізації Плану дій щодо | |супроводу | |впровадження в систему | |Болонського | |вищої освіти України | |процесу МОН | |положень Болонського | | | |процесу на період до | | | |2010 року | | | |--------------------------+------------------+------------------| |2.2. Розробити заходи щодо| 2007 |МОН | |діяльності Національної | | | |групи промоутерів | | | |Болонського процесу в | | | |Україні (National Team of | | | |Bologna Promoters) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |2.3. Розробити | 2007 |МОН | |організаційно-розпорядчий | | | |механізм (технології, | | | |процедури, правила) щодо | | | |участі самоврядних | | | |студентських об'єднань в | | | |управлінні якістю вищої | | | |освіти | | | |--------------------------+------------------+------------------| |2.4. Розробити механізми | 2008 |МОН | |щодо гарантій стимулювання| | | |співробітництва та | | | |соціального партнерства на| | | |ринку праці (підприємців, | | | |роботодавців, | | | |бізнес-структур тощо) з | | | |вищими навчальними | | | |закладами відповідно до | | | |вимог Болонського процесу | | | |----------------------------------------------------------------| | 3. Система ступенів (національна система кваліфікацій) | |----------------------------------------------------------------| |3.1. Розробити заходи щодо| 2008 - 2009 |МОН, Мінпраці, | |поетапного запровадження | |Мін'юст, Мінфін, | |трициклової системи (рівні| |Мінекономіки та | |бакалавра, магістра, | |інші | |доктора), включаючи | |заінтересовані | |національний контекст | |центральні органи | |можливості існування | |виконавчої влади | |проміжних кваліфікацій | | | |(короткий цикл на першому | | | |рівні - бакалавраті), з | | | |використанням дескрипторів| | | |опису загальних | | | |кваліфікацій для кожного | | | |циклу, що ґрунтуються на | | | |результатах навчання, так | | | |званих "Дублінських | | | |дескрипторах". (Кінцевим | | | |результатом запровадження | | | |має стати узгодження у | | | |2010 році національної | | | |системи кваліфікацій із | | | |системою кваліфікацій | | | |ЄПВО) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |3.2. Розробити заходи щодо| 2008 |МОН, Мінпраці, | |поєднання короткого, | |Мін'юст, Мінфін, | |першого, другого та | |Мінекономіки та | |третього циклів (перехідні| |інші | |(брідж) програми, програми| |заінтересовані | |домагістерської та | |центральні органи | |додокторської підготовки | |виконавчої влади | |тощо) | |МОН | |--------------------------+------------------+------------------| |3.3. Розробити механізми | 2008 |МОН, Мінпраці, | |запровадження підготовки | |Мін'юст, Мінфін, | |фахівців з повною вищою | |Мінекономіки та | |освітою за навчальними | |інші | |програмами інтегрованих | |заінтересовані | |магістрів (педагогічна | |центральні органи | |освіта, право, медицина, | |виконавчої влади | |фармація, філософія, | | | |мистецтво, транспорт | | | |(повітряний, водний, | | | |залізничний), служби | | | |безпеки тощо) | | | |----------------------------------------------------------------| | 4. Забезпечення якості | |----------------------------------------------------------------| |4.1. Розробити | 2009 |МОН | |рекомендації щодо | | | |запровадження національних| | | |Стандартів та Рекомендацій| | | |для забезпечення якості | | | |(ЗЯ) в Європейському | | | |просторі вищої освіти | | | |--------------------------+------------------+------------------| |4.2. Створити систему | 2008 |МОН | |акредитацій та | | | |Національний освітній | | | |акредитаційний центр | | | |--------------------------+------------------+------------------| |4.3. Розробити заходи щодо| 2007 |МОН | |підвищення міжнародного | | | |рівня участі України у | | | |зовнішній системі | | | |забезпечення якості | | | |--------------------------+------------------+------------------| |4.4. Розробити правові | 2007 |МОН | |механізми участі | | | |роботодавців | | | |(бізнес-структур) в | | | |процедурі контролю та | | | |суспільної | | | |відповідальності за якість| | | |вищої професійної освіти | | | |--------------------------+------------------+------------------| |4.5. Розробити заходи щодо| 2007 |МОН | |підвищення рівня участі | | | |студентів у національній | | | |системі забезпечення | | | |якості | | | |--------------------------+------------------+------------------| |4.6. Розробити і | 2007 |МОН | |запровадити постійно | | | |діючий моніторинг якості | | | |вищої освіти з урахуванням| | | |світового, європейського | | | |та національного досвіду | | | |--------------------------+------------------+------------------| |4.7. Удосконалити | 2007 |МОН | |рейтингову систему | | | |оцінювання результатів | | | |діяльності вищих | | | |навчальних закладів як | | | |інструментів управління | | | |якістю вищої освіти | | | |----------------------------------------------------------------| | 5. Визнання ступенів та періодів навчання | |----------------------------------------------------------------| |5.1. Розробити | 2008 - 2009 |МОН | |рекомендації та провести | | | |організаційні заходи щодо | | | |запровадження Додатка до | | | |диплома європейського | | | |зразка | | | |--------------------------+------------------+------------------| |5.2. Розробити | 2007 |МОН | |рекомендації щодо | | | |запровадження інноваційної| | | |ECTS у вищу освіту України| | | |--------------------------+------------------+------------------| |5.3. Розробити заходи щодо| 2009 |МОН | |національного | | | |запровадження принципів | | | |Лісабонської конвенції з | | | |Визнання | | | |--------------------------+------------------+------------------| |5.4. Розробити | 2007 |МОН | |Національний план дій з | | | |Визнання | | | |----------------------------------------------------------------| | 6. Навчання впродовж життя | |----------------------------------------------------------------| |6.1. Розробити систему | 2009 |МОН | |заходів щодо створення | | | |гнучких програм навчання | | | |для забезпечення навчання | | | |впродовж життя | | | |--------------------------+------------------+------------------| |6.2. Розробити механізми | 2009 |МОН | |визнання попереднього | | | |навчання, включаючи | | | |неформальне та неофіційне | | | |навчання | | | |--------------------------+------------------+------------------| |6.3. Розробити законодавче| 2007 |МОН | |забезпечення щодо | | | |створення можливостей для | | | |гнучких підходів до | | | |навчання у вищій освіті | | | |----------------------------------------------------------------| | 7. Спільні (поєднані) ступені | |----------------------------------------------------------------| |7.1. Розробити | 2008 |МОН | |рекомендації щодо | | | |запровадження та визнання | | | |спільних (поєднаних) | | | |ступенів | | | |----------------------------------------------------------------| | 8. Вища освіта і дослідницька робота | |----------------------------------------------------------------| |8.1. Забезпечити ефективну| 2008 |МОН, Мінпраці, | |інтеграцію науки і вищої | |Мін'юст, Мінфін, | |освіти на основі синергії | |Мінекономіки та | |між вищими навчальними | |інші | |закладами та науковими та | |заінтересовані | |науково-дослідними | |центральні органи | |установами (організаціями)| |виконавчої влади | |--------------------------+------------------+------------------| |8.2. Створити Державний | 2008 |МОН, Мінпраці, | |науковий фонд із | |Мін'юст, Мінфін, | |призначання дослідницьких | |Мінекономіки та | |грантів | |інші | | | |заінтересовані | | | |центральні органи | | | |виконавчої влади | |----------------------------------------------------------------| | 9. Соціальний вимір | |----------------------------------------------------------------| |9.1. Розробити систему | 2008 |МОН, Мінпраці, | |заходів з метою розширення| |Мін'юст, Мінфін, | |доступу до якісної вищої | |Мінекономіки та | |освіти (ресурсне | |інші | |забезпечення - | |заінтересовані | |кредитування, гранти, | |центральні органи | |спонсорство тощо, | |виконавчої влади | |організаційне | | | |забезпечення - | | | |профорієнтація, | | | |професійний відбір, | | | |навчально-методичне | | | |забезпечення - довузівська| | | |підготовка, олімпіади, | | | |конкурси тощо) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |9.2. Розробити систему | 2008 |МОН, Мінпраці, | |соціального захисту | |Мін'юст, Мінфін, | |студентів із | |Мінекономіки та | |соціально-слабких | |інші | |(незахищених) прошарків | |заінтересовані | |населення, осіб з | |центральні органи | |обмеженими фізичними | |виконавчої влади | |можливостями з метою їх | | | |рівного доступу і здобуття| | | |вищої освіти | | | |--------------------------+------------------+------------------| |9.3. Створити механізми | 2008 |МОН, Мінпраці, | |запровадження моделі | |Мін'юст, Мінфін, | |фінансування, "гроші ідуть| |Мінекономіки та | |за студентом", яка | |інші | |орієнтована на студента та| |заінтересовані | |ґрунтується на грантах | |центральні органи | | | |виконавчої влади | |--------------------------+------------------+------------------| |9.4. Розробити систему | 2008 |МОН, Мінпраці, | |національних заходів щодо | |Мін'юст, Мінфін, | |надання соціальних грантів| |Мінекономіки та | |для категорій соціально | |інші | |незахищених і | |заінтересовані | |малозабезпечених студентів| |центральні органи | | | |виконавчої влади | |--------------------------+------------------+------------------| |9.5. Розробити механізми | 2008 |МОН, Мінпраці, | |запровадження системи | |Мін'юст, Мінфін, | |кредитів (позик) для | |Мінекономіки та | |студентів у взаємодії з | |інші | |українськими державними і | |заінтересовані | |приватними банками та | |центральні органи | |іншими фінансовими | |виконавчої влади | |установами | | | |--------------------------+------------------+------------------| |9.6. Розробити заходи щодо| 2007 |МОН, Мінпраці, | |захисту випускників вищих | |Мін'юст, Мінфін, | |навчальних закладів на | |Мінекономіки та | |національному ринку праці | |інші | |та привабливості ринку | |заінтересовані | |освітніх послуг для | |центральні органи | |громадян Європи та інших | |виконавчої влади | |регіонів світу | | | |--------------------------+------------------+------------------| |9.7. Проводити моніторинг | Постійно |МОН, Мінпраці, | |адекватності ринку | |Мін'юст, Мінфін, | |освітніх послуг ринку | |Мінекономіки та | |праці із врахуванням | |інші | |міжрегіональних | |заінтересовані | |міграційних потоків молоді| |центральні органи | |за освітнім фактором | |виконавчої влади | |--------------------------+------------------+------------------| |9.8. Розробити механізми | 2008 |МОН, Мінпраці, | |щодо сприяння | |Мін'юст, Мінфін, | |працевлаштуванню | |Мінекономіки та | |випускників із | |інші | |бакалаврськими | |заінтересовані | |кваліфікаціями | |центральні органи | | | |виконавчої влади | |----------------------------------------------------------------| | 10. Мобільність | |----------------------------------------------------------------| |10.1. Розробити заходи для| 2008 |МОН, Мінпраці, | |усунення перешкод | |Мін'юст, Мінфін, | |внутрішньої мобільності | |Мінекономіки та | |студентів та сприяння | |інші | |повному використанню | |заінтересовані | |програм мобільності | |центральні органи | | | |виконавчої влади | |--------------------------+------------------+------------------| |10.2. Розробити заходи для| 2008 |МОН, Мінпраці, | |підвищення портативності | |Мін'юст, Мінфін, | |грантів, позик та | |Мінекономіки та | |створення національних | |інші | |фондів сприяння | |заінтересовані | |мобільності | |центральні органи | | | |виконавчої влади | |----------------------------------------------------------------| |11. Удосконалення навчального процесу вищого навчального закладу| |----------------------------------------------------------------| |11.1. Розробити концепцію | 2007 |МОН, Мінпраці, | |інноваційної моделі | |Мін'юст, Мінфін, | |навчання у вищій освіті з | |Мінекономіки та | |метою проектування | |інші | |навчального середовища для| |заінтересовані | |особистісно-орієнтованого | |центральні органи | |підходу до студента та | |виконавчої влади | |сприяння організації його | | | |самостійної та | | | |індивідуальної навчальної | | | |діяльності (форми, методи,| | | |методики, технологій | | | |навчання у вищій освіті, | | | |які спрямовані на | | | |результати навчання | | | |(зовнішньо-орієнтовані) та| | | |студенто-орієнтовані (в | | | |центрі яких знаходиться | | | |студент)) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |11.2. Розробити механізми | 2007 |МОН, Мінпраці, | |запровадження в систему | |Мін'юст, Мінфін, | |вищої освіти розвивальних | |Мінекономіки та | |технологій професійної | |інші | |освіти та технологій | |заінтересовані | |саморегульованого навчання| |центральні органи | |в рамках традиційного | |виконавчої влади | |навчання: | | | |- когнітивно-орієнтованих | | | |технологій: діалогічні | | | |методи навчання, семінари | | | |дискусії, проблемне | | | |навчання, когнітивне | | | |консультування, когнітивні| | | |карти, | | | |інструментально-логічний | | | |тренінг, тренінг рефлексії| | | |тощо; | | | |- діяльнісно-орієнтованих | | | |технологій: методи | | | |проектів і направляючих | | | |тестів, контекстне | | | |навчання, | | | |організаційно-діяльнісні | | | |ігри, комплексні | | | |дидактичні завдання, | | | |технологічні карти, | | | |імітаційно-ігрове | | | |моделювання технологічних | | | |процесів тощо; | | | |- особистісно-орієнтованих| | | |технологій: інтерактивні | | | |та імітаційні ігри, | | | |тренінги розвитку, | | | |розвивальна | | | |психодіагностика тощо | | | |--------------------------+------------------+------------------| |11.3. Розробити механізми | 2007 |МОН, Мінпраці, | |запровадження | |Мін'юст, Мінфін, | |дистанційного навчання | |Мінекономіки та | |(змішаного навчання) в | |інші | |систему вищої професійної | |заінтересовані | |освіти та навчання | |центральні органи | |впродовж життя | |виконавчої влади | |(кейс-технологій, | | | |ТВ-технологій, Чат | | | |(Chat)-технологій, | | | |тютор-технологій тощо) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |11.4. Розробити | 2007 |МОН, Мінпраці, | |науково-методичні | |Мін'юст, Мінфін, | |рекомендації до | |Мінекономіки та | |використання інформаційних| |інші | |технологій в навчальному | |заінтересовані | |процесі вищих навчальних | |центральні органи | |закладів | |виконавчої влади | |--------------------------+------------------+------------------| |11.5. Розробити | 2007 |МОН, Мінпраці, | |науково-методичні | |Мін'юст, Мінфін, | |рекомендації щодо | |Мінекономіки та | |створення сучасних | |інші | |підручників, інтерактивних| |заінтересовані | |курсів, електронних | |центральні органи | |дидактичних комплексів | |виконавчої влади | |тощо | | | |--------------------------+------------------+------------------| |11.6. Розробити | 2007 |МОН, Мінпраці, | |концептуальні засади | |Мін'юст, Мінфін, | |підготовки і | |Мінекономіки та | |перепідготовки | |інші | |науково-педагогічних | |заінтересовані | |працівників вищої освіти | |центральні органи | | | |виконавчої влади | |--------------------------+------------------+------------------| |11.7. Створити Центр | 2007 |МОН, Мінпраці, | |підготовки та підвищення | |Мін'юст, Мінфін, | |кваліфікації | |Мінекономіки та | |(професіонального | |інші | |розвитку) | |заінтересовані | |науково-педагогічних | |центральні органи | |працівників (вчителі, | |виконавчої влади | |викладачі) та запровадити | | | |сучасні стандарти вимог до| | | |професії викладача, | | | |вчителя | | | |----------------------------------------------------------------| | 12. Привабливість ЄПВО та співробітництва з іншими частинами | | світу і створення єдиного інформаційного простору та | | науково-методичного забезпечення євроінтеграції освіти | |----------------------------------------------------------------| |12.1. Розробити заходи для| 2007 |МОН, Мінпраці, | |сприяння привабливості | |Мін'юст, Мінфін, | |Європейського простору | |Мінекономіки та | |вищої освіти та | |інші | |співробітництва з країнами| |заінтересовані | |інших регіонів (частин) | |центральні органи | |світу | |виконавчої влади | |--------------------------+------------------+------------------| |12.2. Забезпечити сучасний| 2007 |МОН | |інформаційний та | | | |науково-методичний | | | |супровід впровадження | | | |положень Болонського | | | |процесу (створення | | | |спеціалізованого | | | |веб-порталу на сайті МОН, | | | |науково-методичних | | | |матеріалів, посібників, | | | |підручників тощо) | | | |--------------------------+------------------+------------------| |12.3. Забезпечити |На період до 2010 |МОН | |регулярний переклад, | року | | |публікацію та | | | |розповсюдження серед вищих| | | |навчальних закладів усіх | | | |основних документів | | | |Болонського процесу | | | |--------------------------+------------------+------------------| |12.4. Створити глосарій з | 2007 |МОН | |проблем євроінтеграції | | | |освіти з метою уніфікації | | | |термінології та визначення| | | |основних понять | | | |--------------------------+------------------+------------------| |12.5. Забезпечити | | | |регулярне проведення | | | |навчальних семінарів для | | | |ECTS/DS координаторів | | | |вищих навчальних закладів | | | |--------------------------+------------------+------------------| |12.6. Забезпечити | 2007 |МОН | |регулярне проведення | | | |регіональних нарад, | | | |семінарів, симпозіумів, | | | |конференцій тощо з питань | | | |євроінтеграції освіти | | | |--------------------------+------------------+------------------| |12.7. Формувати громадську| 2007 |МОН | |думку щодо необхідності | | | |залучення вищої освіти | | | |України в Болонський | | | |процес та постійно | | | |інформувати через ЗМІ | | | |суспільство про реалізацію| | | |Плану дій та Заходів із | | | |імплементації його | | | |положень, які сприяють | | | |інтеграції вищої освіти | | | |України у ЄПВО | | | |----------------------------------------------------------------| | 13. Проведення законодавчих реформ (створення | | нормативно-правової бази) | |----------------------------------------------------------------| |13.1. Розробити проект | 2008 |МОН, Мінфін, | |"Закону про вищу освіту" у| |Мінекономіки, | |новій редакції, в якому | |Мін'юст | |передбачити сучасні | | | |європейські та світові | | | |тенденції розвитку вищої | | | |освіти та напрямки | | | |діяльності Болонського | | | |процесу | | | |--------------------------+------------------+------------------| |13.2. Підготувати проекти | 2008 |МОН, Мінфін, | |постанов КМУ щодо | |Мінекономіки, | |запровадження Додатка до | |Мін'юст | |диплома європейського | | | |зразка та Європейської | | | |кредитно-трансферної | | | |системи у вищу освіту | | | |України | | | |--------------------------+------------------+------------------| |13.3. Створити правові і | 2007 |МОН, Мінфін, | |економічні основи | |Мінекономіки, | |залучення бізнес-структур | |Мін'юст | |до: | | | |- оновлення | | | |навчально-лабораторної і | | | |матеріально-технічної бази| | | |вищих навчальних закладів;| | | |- розробки та розвитку | | | |економічних механізмів в | | | |освіті, удосконалення | | | |системи двосторонніх | | | |відносин вищого | | | |навчального закладу і | | | |бізнесу на основі | | | |принципів стратегічного | | | |менеджменту, | | | |довготривалого | | | |фінансування | | | |(бюджетування), | | | |орієнтованого на кінцевий | | | |результат, запровадження | | | |прогресивних управлінських| | | |систем | | | |----------------------------------------------------------------| | 14. Формування системи фінансування супроводу Болонського | | процесу | |----------------------------------------------------------------| |14.1. Розробити систему | 2007 |МОН | |державного фінансування | | | |заходів щодо реалізації | | | |Плану дій щодо | | | |запровадження положень | | | |Болонського процесу в | | | |систему вищої освіти | | | |України на період до | | | |2010 року | | | |--------------------------+------------------+------------------| |14.2. Розробити механізми | 2007 |МОН, Мінфін, | |створення національних | |Мінекономіки, | |фондів, грантів та інших | |Мін'юст | |ресурсів для супроводу | | | |Болонського процесу | | | |Україні | | | |--------------------------+------------------+------------------| |14.3. Створити | 2007 |МОН, Мінфін, | |національний фонд "TEMPUS"| |Мінекономіки, | |з метою координації | |Мін'юст | |проектів щодо сприяння | | | |реформі вищої освіти в | | | |умовах Болонського процесу| | | ------------------------------------------------------------------

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: