Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру
{Назва Постанови в редакції Постанови КМ № 137 від 09.02.2022}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 568 від 31.05.2012
№ 806 від 20.08.2012
№ 52 від 30.01.2013
№ 433 від 19.06.2013
№ 557 від 17.07.2015
№ 622 від 22.07.2015
№ 327 від 20.04.2016
№ 253 від 12.04.2017
№ 123 від 21.02.2018
№ 927 від 17.10.2018
№ 1214 від 12.12.2018
№ 497 від 12.06.2019
№ 1172 від 27.11.2019
№ 478 від 12.06.2020
№ 537 від 27.05.2020
№ 1036 від 26.10.2020
№ 1294 від 23.12.2020
№ 61 від 27.01.2021
№ 157 від 24.02.2021
№ 332 від 24.03.2021
№ 334 від 07.04.2021
№ 344 від 14.04.2021
№ 483 від 17.05.2021
№ 868 від 18.08.2021
№ 1107 від 23.10.2021
№ 1389 від 23.12.2021
№ 137 від 09.02.2022
№ 583 від 10.05.2022}
{Установити, що використання коштів, передбачених Міністерству охорони здоров'я у державному бюджеті для поліпшення медичного обслуговування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської та інших екологічних катастроф, у складі програми "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру", здійснюється відповідно до Порядку, затвердженого цією Постановою, з урахуванням особливостей, зазначених в Постанові КМ № 339 від 28.03.2011}
{Установити, що у 2014 році кошти, передбачені Міністерству охорони здоров’я у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, використовуються відповідно до Порядку, затвердженого цією Постановою, з урахуванням того, що Міністерство охорони здоров’я може коригувати заявки на закупівлю товарів і послуг, подані територіальними органами охорони здоров’я та підпорядкованими установами пропорційно фактичному обсягу фінансування видатків, згідно з Постановою КМ № 325 від 06.08.2014}
{Установити, що умови попередньої оплати для угод (договорів) про закупівлю лікарських засобів, у тому числі імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів та пов’язаних послуг, що укладаються Міністерством охорони здоров’я із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, та державним підприємством “Медичні закупівлі України”, визначаються Порядком, затвердженим цією Постановою, згідно з Постановою КМ № 537 від 27.05.2020}
{Установити, що умови попередньої оплати, визначені пунктом 1 змін, затверджених Постановою КМ № 537 від 27.05.2020, застосовуються до правовідносин, що виникли до набрання чинності цією Постановою між Міністерством охорони здоров’я та спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі}
{У тексті Постанови слова “територіальні органи охорони здоров’я” в усіх відмінках замінено словами “структурні підрозділи з питань охорони здоров’я” у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 123 від 21.02.2018}
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, що додається.
{Постановляюча частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 137 від 09.02.2022}
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених МОЗ у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я за програмою “Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру” (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МОЗ.
Одержувачем бюджетних коштів є державне підприємство “Медичні закупівлі України”, що належить до сфери управління МОЗ і одержує кошти на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду.
3. Бюджетні кошти спрямовуються:
1) на закупівлю лікарських засобів (в тому числі, тих, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу), імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів та допоміжних засобів до них;
2) на закупівлю високовартісного медичного обладнання для опорних закладів охорони здоров’я у госпітальних округах, закладів охорони здоров’я, які забезпечують надання інтенсивного лікування, закладів охорони здоров’я Державного управління справами та спеціалізованих закладів охорони здоров’я, що надають онкологічну медичну допомогу, а також лабораторного обладнання для забезпечення оснащення центрів неонатального скринінгу;
{Підпункт 2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 583 від 10.05.2022 - застосовується з 24 лютого 2022 року}
3) на закупівлю товарів і послуг, які надаються спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі (зокрема, управлінських послуг, доставку, страхування, резервування коштів та інші пов’язані послуги) на підставі письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору тощо);
4) на оплату банківських послуг (закупівлю коштів в іноземній валюті);
5) на оплату послуг із супроводження товарів на всій території України уповноваженими МОЗ підприємствами та/або іншими суб’єктами господарювання, оплату в разі потреби послуг з перекладу інструкції про застосування товарів відповідно до вимог Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”;
6) на здійснення державним підприємством “Медичні закупівлі України” медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду, зокрема оплату праці, нарахування на оплату праці, предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю, оплату послуг, видатків на відрядження, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, інших поточних видатків, придбання обладнання і предметів довгострокового користування;
7) на закупівлю медичних виробів та допоміжних засобів до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння між Кабінетом Міністрів України та Державним секретарем її Британської Величності, що діє через Департамент з гарантування експортних кредитів, який функціонує як Агентство експортного фінансування Сполученого Королівства, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2020 р. № 1207, за рахунок кредиту Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії;
8) на здійснення виплати державної компенсації шкоди, пов’язаної з ускладненнями, що виникли після використання лікарських засобів або вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, особам, які мають право на таку виплату, в установленому законодавством порядку та здійснення виплати державної компенсації на користь стягувачів за наслідки, спричинені застосуванням вакцин, лікарських засобів або інших медичних імунобіологічних препаратів для специфічної профілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, які пов’язані з ускладненнями, що виникли після вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, що встановлено рішенням іноземного та/або національного суду, яке набрало законної сили та підлягає виконанню за рахунок бюджетних коштів, у тому числі у зв’язку із зобов’язаннями України перед контрагентами за укладеними договорами (контрактами, угодами тощо) згідно з частиною шостою статті 92 Закону України “Про лікарські засоби”.
4. МОЗ перераховує бюджетні кошти для виплати державної компенсації шкоди, пов’язаної з ускладненнями, що виникли після використання лікарських засобів або вакцинації від гострої респіраторної вороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на поточні рахунки, відкриті в банку, особам, які мають право на відповідні виплати.
5. МОЗ затверджує номенклатуру лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів (у тому числі медичного обладнання) та допоміжних засобів до них (далі - товари), що закуповуватимуться за бюджетною програмою “Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру” (далі - номенклатура).
6. Заявки на закупівлю товарів та послуг за визначеними МОЗ напрямами профілактики, діагностики та лікування (далі - напрям) та номенклатурою складаються структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - структурні підрозділи з питань охорони здоров’я), закладами охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ (далі - підпорядковані установи), Державним управлінням справами (лише у частині високовартісного медичного обладнання) та подаються до МОЗ та до державного підприємства “Медичні закупівлі України” (у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи “MedData”).
Заявки на закупівлю товарів та послуг за визначеними МОЗ напрямами, складені закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності та фізичними особами - підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ (далі - надавачі медичних послуг), подаються до структурних підрозділів з питань охорони здоров’я для подальшого подання до МОЗ та до державного підприємства “Медичні закупівлі України” (у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи “MedData”).
МОЗ проводить аналіз зібраних заявок з метою забезпечення функціонування ефективної системи закупівель лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, а також своєчасного забезпечення пацієнтів необхідними якісними, безпечними та ефективними товарами, ефективно використовуючи бюджетні кошти.
7. НСЗУ забезпечує формування та подання до МОЗ та до державного підприємства “Медичні закупівлі України” переліку надавачів медичних послуг, з якими укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
Потреба в імунобіологічних препаратах (вакцинах), а також товарах, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, визначається МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом.
Заявки на закупівлю товарів та послуг складаються згідно з фактичною потребою структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, підпорядкованих установ, надавачів медичних послуг, Державного управління справами із застосуванням нормативних актів МОЗ з планування, розрахунку та визначення обсягів, кількості товарів, що закуповуються за рахунок коштів державного бюджету, а також з урахуванням ефективності використання бюджетних коштів, обґрунтування потреби в таких товарах, а також залишків товарів та очікуваних поставок товарів, зокрема таких, що закуплені за кошти минулих періодів та отримані з інших джерел, не заборонених законом.
МОЗ здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю та змістом заявок.
Разом із заявкою на закупівлю дороговартісного медичного обладнання подається також підтвердження наявності матеріально-технічної бази, приміщень, необхідних для встановлення та експлуатації медичного обладнання, а також персоналу.
У разі наявності фінансових ресурсів за напрямами МОЗ має право спрямовувати бюджетні кошти на забезпечення підвищення рівня фінансування інших напрямів, що не забезпечені в повному обсязі, або формування запасів товарів за окремими напрямами, що не перевищує двадцятип’ятивідсоткового річного обсягу потреби. У разі формування запасів товарів МОЗ повідомляє про це відповідним структурним підрозділам з питань охорони здоров’я, підпорядкованим установам.
Заявка, подана структурним підрозділом з питань охорони здоров’я, підпорядкованою установою, Державним управлінням справами, та заявка, подана надавачем медичних послуг до структурного підрозділу з питань охорони здоров’я, є підставою для обов’язкового приймання товарів та послуг, закуплених за бюджетні кошти.
Керівники структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, підпорядкованих установ, надавачів медичних послуг, Державного управління справами здійснюють контроль та несуть персональну відповідальність за своєчасність, достовірність і зміст поданих заявок.
8. Розподіл бюджетних коштів, що спрямовуються на закупівлю товарів та послуг, здійснюється МОЗ за напрямами.
Під час розподілу бюджетних коштів МОЗ враховує необхідність задоволення потреби в повному обсязі за напрямами, що необхідні для виконання програми медичних гарантій.
МОЗ затверджує кількість товарів та послуг, що закуповуватимуться за бюджетні кошти, з урахуванням аналізу зібраних заявок та потреби, розрахованої на національному рівні.
9. Державне підприємство “Медичні закупівлі України” погоджує з МОЗ медико-технічні вимоги до товарів та послуг, що є предметом закупівлі. Державне підприємство “Медичні закупівлі України” попередньо надсилає медико-технічні вимоги до товарів та послуг, що є предметом закупівлі, на розгляд залученим МОЗ групам експертів і фахівців за відповідним напрямом та разом з рішенням групи експертів і фахівців надсилає їх на погодження до МОЗ.
Медико-технічними вимогами до товарів та послуг, що закуповуються за бюджетні кошти для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, є вимоги, необхідні для забезпечення профілактики, діагностики, дослідження, лікування та моніторингу (в тому числі дотримання галузевих стандартів), що досягаються шляхом дотримання певних технічних, фізичних та хімічних вимог до таких товарів та послуг.
Про результати розгляду медико-технічних вимог до товарів та послуг МОЗ у строк, що не перевищує 10 робочих днів, інформує державне підприємство “Медичні закупівлі України” листом з обґрунтуванням щодо наданих зауважень/пропозицій у разі їх наявності.
Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі визначаються державним підприємством “Медичні закупівлі України” в установленому законодавством порядку та з урахуванням медико-технічних вимог до товарів та послуг.
10. Розподіл товарів та послуг, закуплених у межах бюджетних призначень, між структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, підпорядкованими установами та Державним управлінням справами здійснюється МОЗ або за рішенням МОЗ - державним підприємством “Медичні закупівлі України”.
Розподіл здійснюється відповідно до розрахунків, що проводяться з урахуванням потреби, зазначеної в заявках або визначеної на національному рівні.
Розподіл медичного обладнання здійснюється МОЗ на підставі результатів аналізу, заявок, наданих структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, беручи до уваги пропозиції НСЗУ та інформацію про наявність відповідної матеріально-технічної бази, приміщень, необхідних для встановлення та експлуатації медичного обладнання, та персоналу.
Особливості розподілу медичних виробів та лікарських засобів визначаються МОЗ.
Заклади охорони здоров’я, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну і неонатологічну допомогу, отримують імунобіологічні препарати (вакцини) незалежно від наявності договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладених з НЗСУ (далі - інші заклади охорони здоров’я). Розподіл імунобіологічних препаратів (вакцин) в такі заклади здійснюється структурними підрозділами з питань охорони здоров’я.
11. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, Державне управління справами згідно з поданою ними заявкою на закупівлю товарів та послуг у строк, що не перевищує трьох робочих днів від дня видання МОЗ або державним підприємством “Медичні закупівлі України” наказу про розподіл товару, розподіляють між закладами охорони здоров’я та надавачами медичних послуг товари, придбані за рахунок бюджетних коштів.
Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, Державне управління справами у строк, що не перевищує двох робочих днів від дня видання керівником структурного підрозділу з питань охорони здоров’я, Державного управління справами наказу або розпорядження про розподіл товарів, повідомляють про здійснений розподіл державному підприємству “Медичні закупівлі України” шляхом надсилання засобами електронного зв’язку (у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи “MedData”) копії наказу або розпорядження про розподіл товарів з обов’язковим зазначенням найменувань та інформації про надавачів медичних послуг та/або інших закладів охорони здоров’я, на адресу яких здійснюється постачання товару, їх місцезнаходження, прізвищ, власних імен, по батькові (за наявності) осіб, відповідальних за отримання товару, та їх контактних даних.
12. Визначення складів для отримання та зберігання закуплених товарів, а також їх постачання до закладів охорони здоров’я на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці здійснюється структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, а також може здійснюватись органами місцевого самоврядування у визначеному структурними підрозділами з питань охорони здоров’я порядку.
13. Використання товарів здійснюється відповідно до галузевих стандартів з урахуванням вимог з планування, розрахунку та визначення обсягів, кількості товарів, що закуповуються за рахунок бюджетних коштів.
Використання залишків товарів, закуплених за рахунок бюджетних коштів у попередніх бюджетних періодах, може здійснюватись у поточному бюджетному періоді для надання медичної допомоги у розрізі інших груп пацієнтів та захворювань за погодженням із МОЗ шляхом внесення змін до розподілу товарів, закуплених у межах бюджетних призначень.
14. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, заклади охорони здоров’я, підпорядковані установи, а також надавачі медичних послуг, забезпечують першочергове використання одержаних товарів з меншим строком придатності.
15. МОЗ та державне підприємство “Медичні закупівлі України” проводять моніторинг рівня забезпечення відповідними товарами структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, підпорядкованих установ, надавачів медичних послуг і вживають заходів до перерозподілу залишків.
З метою коригування рівня забезпечення товарами їх перерозподіл може здійснюватися структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, підпорядкованими установами, надавачами медичних послуг та/або іншими закладами охорони здоров’я самостійно за взаємним погодженням з наданням до МОЗ, до державного підприємства “Медичні закупівлі України” (у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи “MedData”) та відповідного структурного підрозділу з питань охорони здоров’я протягом одного робочого дня після здійснення перерозподілу одержаних товарів підтвердних документів про перерозподіл.
На підставі результатів моніторингу рівня забезпечення товарами, а також рівня забезпечення товарами надавачів медичних послуг відповідного регіону, а також у разі прогнозованої неможливості використання товарів у межах строку придатності структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, підпорядковані установи, надавачі медичних послуг та/або інші заклади охорони здоров’я зобов’язані ініціювати перерозподіл одержаних товарів не менш як за п’ять місяців до завершення строку придатності або у разі, коли строк придатності товарів становить не менш як 30 відсотків загального строку придатності. Інформування про здійснений перерозподіл відбувається в тому числі шляхом внесення відповідної інформації до інформаційно-аналітичної системи “MedData”.
Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я можуть здійснювати перерозподіл товарів (у тому числі із використанням інформаційно-аналітичної системи “MedData”) у заклади охорони здоров’я державної та комунальної форми власності, а також заклади охорони здоров’я приватної форми власності, які уклали договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ для надання відповідних медичних послуг, у разі наявності обґрунтованої медичної потреби.
Керівники структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, підпорядкованих установ, надавачів медичних послуг та інших закладів охорони здоров’я несуть персональну відповідальність за використання товарів у межах строку придатності та ініціювання перерозподілу у разі прогнозованої неможливості використання товарів у межах строку придатності.
16. Підпорядковані установи, надавачі медичних послуг та інші заклади охорони здоров’я забезпечують своєчасне опублікування на своїх офіційних веб-сайтах та подання інформації про закупівлю, використання та залишки товарів згідно із законодавством, у тому числі шляхом внесення інформації до інформаційно-аналітичної системи “MedData”.
Спеціалізовані організації, що здійснюють закупівлі, проводять два рази на місяць з МОЗ в установлений ним спосіб (у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи “MedData”) звірку використання бюджетних коштів, поставлених товарів, залишків товарів до поставки та графіків поставок товарів у розрізі відповідних бюджетних періодів.
Уповноважені МОЗ підприємства із супроводження товарів на всій території України подають до МОЗ та/або за рішенням МОЗ - до державного підприємства “Медичні закупівлі України” в установлений ним спосіб (у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи “MedData”) звіти про поставку товарів, залишки товарів на складах та графіки поставок товарів, поставлених спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі, у розрізі відповідних бюджетних періодів.
17. Державне підприємство “Медичні закупівлі України” подає щомісяця до 15 числа наступного періоду МОЗ інформацію про використання бюджетних коштів.
18. МОЗ подає щомісяця до 25 числа Мінфіну інформацію про використання бюджетних коштів.
19. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
20. Складення і подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
21. Закупівля товарів та послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законом порядку.
В угодах (договорах) щодо закупівлі може передбачатися попередня оплата в разі закупівлі:
на строк не більше одного року - лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних послуг;
на строк не більше 18 місяців - імунобіологічних препаратів (вакцин) та пов’язаних послуг;
на строк не більше 18 місяців - послуг, пов’язаних з поставками товарів, послуг із супроводження товарів на всій території України, що закуповуються особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, на підставі укладених у 2020 році угод (договорів) та послуг, пов’язаних з поставками і супроводженням на всій території України лікарських засобів за напрямом, що стосується замісної підтримувальної терапії, що закуповуються особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, на підставі укладених у 2021 році угод (договорів);
на строк не більше 18 місяців - лікарських засобів, медичних виробів, імунобіологічних препаратів (вакцин) та пов’язаних послуг, що закуповуються на підставі укладених у 2020 році із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, угод (договорів) щодо закупівлі.
Попередня оплата таких товарів і послуг проводиться з урахуванням положень бюджетного законодавства.
22. У договорі про закупівлю товарів і послуг з метою недопущення виникнення кредиторської заборгованості на кінець року зазначається умова щодо можливості коригування визначеної в такому договорі суми в разі зменшення бюджетних призначень.
23. Джерелом фінансування видатків на закупівлю товарів за спеціальним фондом державного бюджету є:
надходження коштів з джерел, визначених пунктом 7 статті 11 Закону України “Про Державний бюджет України на 2022 рік”, з метою закупівлі високовартісного медичного обладнання для закладів охорони здоров’я;
надходження коштів кредиту Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії (далі - кредитор), що залучається державою з метою закупівлі медичних виробів та допоміжних засобів до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції (далі - проект).
Закупівля товарів за проектом здійснюється державним підприємством “Медичні закупівлі України” на підставі письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору тощо) з виробником із Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії.
24. У рамках реалізації проекту Міністр фінансів від імені держави укладає кредитний договір (угоду про надання кредиту) з Урядом Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії на умовах, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 р. № 1072 “Про здійснення державних зовнішніх запозичень у 2021 році шляхом залучення кредиту від Агентства експортного фінансування Сполученого Королівства” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 84, ст. 5377).
25. За рахунок коштів кредиту Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії здійснюється часткове фінансування проекту до 85 відсотків загальної суми письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору тощо), а також може здійснюватися фінансування страхової премії (премії за ризик), що розраховується відповідно до правил Угоди ОЕСР.
26. Вибірка коштів кредиту Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії здійснюється на користь виробника із Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, а також на користь кредитора у разі фінансування страхової премії (премії за ризик) на підставі документів, наданих виробником, відповідно до письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору тощо) та кредитного договору (угоди про надання кредиту). На підставі визначених документів, погоджених державним підприємством “Медичні закупівлі України” та МОЗ, Мінфін подає кредитору запит на отримання кредиту відповідно до кредитного договору (угоди про надання кредиту).
27. У рамках реалізації проекту валютою розрахунків та платежів за кредитним договором (угодою про надання кредиту) є фунти стерлінгів. В обліку виконання державного бюджету використання бюджетних коштів відображається в еквіваленті національної валюти за офіційним курсом Національного банку на дату проведення операції.
28. Мінфін надає Казначейству розпорядження про відображення операцій за спеціальним фондом державного бюджету в частині здійснення державних запозичень, а також подає державному підприємству “Медичні закупівлі України” та МОЗ інформацію про вибірку коштів кредиту Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії.
29. Казначейство забезпечує відображення операцій у частині здійснення державних запозичень в обліку та звітності про виконання спеціального фонду державного бюджету. Відображення видатків в обліку виконання державного бюджету за відповідними кодами бюджетної класифікації здійснюється органами Казначейства в установленому законодавством порядку.
30. Кошти, що надійшли з джерел, визначених пунктом 7 статті 11 Закону України “Про Державний бюджет України на 2022 рік”, та кошти кредиту Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії використовуються виключно за призначенням в установленому законом порядку і не можуть бути використані в інших цілях. Бюджетні кошти за спеціальним фондом не використовуються для сплати податків, зборів та митних платежів, на погашення штрафних санкцій та/або пені, що можуть виникати у рамках реалізації проекту.
31. Бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом державного бюджету беруться виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету.
32. На період воєнного стану заявки на закупівлю товарів за визначеними МОЗ напрямами та номенклатурою, крім суб’єктів, визначених у пункті 6 цього Порядку, також можуть складатися СБУ, Міноборони, МВС, Збройними Силами, Національною гвардією, Національною поліцією та подаватися до МОЗ і до державного підприємства “Медичні закупівлі України”.
Заявки на закупівлю товарів складаються з урахуванням фактичної потреби СБУ, Міноборони, МВС, Збройних Сил, Національної гвардії, Національної поліції та ефективності використання бюджетних коштів, обґрунтування потреби в таких товарах, а також залишків товарів та очікуваних поставок товарів, зокрема таких, що закуплені за кошти минулих періодів та отримані з інших джерел, не заборонених законом.
Заявки, подані СБУ, Міноборони, МВС, Збройними Силами, Національною гвардією, Національною поліцією, є підставою для обов’язкового приймання товарів, закуплених за бюджетні кошти.
Відповідальні особи СБУ, Міноборони, МВС, Збройних Сил, Національної гвардії, Національної поліції здійснюють контроль та несуть персональну відповідальність за своєчасність, достовірність і зміст поданих заявок.
Розподіл товарів, закуплених у межах бюджетних призначень, між СБУ, Міноборони, МВС, Збройними Силами, Національною гвардією, Національною поліцією здійснюється МОЗ або за рішенням МОЗ - державним підприємством “Медичні закупівлі України”.
Розподіл здійснюється відповідно до розрахунків, що проводяться з урахуванням потреби, зазначеної в заявках.
СБУ, Міноборони, МВС, Збройні Сили, Національна гвардія, Національна поліція у строк, що не перевищує двох робочих днів від дня видання наказу або розпорядження про розподіл товарів, повідомляють про здійснений розподіл МОЗ або за рішенням МОЗ - державному підприємству “Медичні закупівлі України” шляхом надсилання засобами електронного зв’язку копії наказу або розпорядження про розподіл товарів з обов’язковим зазначенням найменувань та інформації про надавачів медичних послуг та/або інших закладів охорони здоров’я, на адресу яких здійснюється постачання товару, їх місцезнаходження, прізвищ, власних імен, по батькові (за наявності) осіб, відповідальних за отримання товару, та їх контактних даних.
Відповідальні особи СБУ, Міноборони, МВС, Збройних Сил, Національної гвардії, Національної поліції несуть персональну відповідальність за використання товарів у межах строку придатності та ініціювання перерозподілу в разі прогнозованої неможливості використання товарів у межах строку придатності.
СБУ, Міноборони, МВС, Збройні Сили, Національна гвардія, Національна поліція забезпечують своєчасне подання інформації про використання та залишки товарів до МОЗ або за рішенням МОЗ - до державного підприємства “Медичні закупівлі України”.
{Порядок доповнено пунктом 32 згідно з Постановою КМ № 583 від 10.05.2022 - застосовується з 24 лютого 2022 року}
33. На період воєнного стану технічні, якісні та інші характеристики лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них (крім обладнання, визначеного у підпункті 2 пункту 3 цього Порядку), які є предметом закупівлі, визначаються державним підприємством “Медичні закупівлі України” в установленому законодавством порядку і в такому разі вимоги пункту 9 цього Порядку не застосовуються.
{Порядок доповнено пунктом 33 згідно з Постановою КМ № 583 від 10.05.2022 - застосовується з 24 лютого 2022 року}
34. На період воєнного стану та до кінця відповідного бюджетного періоду, в якому було введено воєнний стан, МОЗ може здійснювати розподіл товарів та послуг, замовлених для регіонів, в яких ведуться бойові дії, до інших регіонів.
{Порядок доповнено пунктом 34 згідно з Постановою КМ № 583 від 10.05.2022 - застосовується з 24 лютого 2022 року}
35. На період воєнного стану МОЗ може визначати потребу в товарах, необхідних для надання медичної допомоги в умовах воєнного стану, на національному рівні і в такому разі вимоги пунктів 6 і 7 цього Порядку не застосовуються.
{Порядок доповнено пунктом 35 згідно з Постановою КМ № 583 від 10.05.2022 - застосовується з 24 лютого 2022 року}
{Порядок в редакції Постанов КМ № 1172 від 27.11.2019, № 137 від 09.02.2022}