open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
07.06.2011 N 78
Про деякі питання організації роботи

Рокитнівської селищної виборчої комісії

Рокитнівського району Рівненської області

До Центральної виборчої комісії за період з грудня 2010 року
до травня 2011 року надійшли численні звернення щодо можливого
порушення Рокитнівською селищною виборчою комісією Рокитнівського
району Рівненської області (далі - Рокитнівська селищна виборча
комісія) вимог Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних,
міських голів" ( 2487-17 ) (далі - Закон), а також інших законів
України під час встановлення результатів виборів Рокитнівського
селищного голови.
Частиною першою статті 16 Закону України "Про Центральну
виборчу комісію" ( 1932-15 ) передбачено, якщо Комісії стане
відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих
прав громадян України з проведених нею перевірок або із засобів
масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать
законодавству України, Комісія має право розглянути за власною
ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з
цього приводу рішення в установленому законом порядку.
У порядку здійснення контролю за додержанням та однаковим
застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території
України Центральна виборча комісія зазначає.
Постановою Рокитнівського районного суду Рівненської області
від 12 листопада 2010 року у справі N 2а-144/10 за позовом
Татуся В.А. до Рокитнівської селищної виборчої комісії про
скасування протоколу про підрахунок голосів виборців та визнання
дій Рокитнівської селищної виборчої комісії неправомірними позов
задоволено в повному обсязі. Скасовано "протокол Рокитнівської
селищної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на
виборчій дільниці N 15001 з виборів селищного голови селища
Рокитне Рокитнівського району Рівненської області від 08 листопада
2010 року"; скасовано "протокол Рокитнівської селищної виборчої
комісії з виборів Рокитнівського селищного голови Рокитнівського
району Рівненської області від 08 листопада 2010 року".
Також додатковою постановою Рокитнівського районного суду
Рівненської області від 15 листопада 2010 року у справі
N 2а-144/10 доповнено постанову Рокитнівського районного суду
Рівненської області від 12 листопада 2010 року в указаній справі.
Визнано "дії Рокитнівської селищної виборчої комісії
Рокитнівського району Рівненської області з приводу перерахунку
голосів виборців на дільниці N 15001 за протоколом від 08
листопада 2010 року неправомірними".
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від
19 листопада 2010 року у справі N 35745/10/35745-1/10/9104 вказане
рішення залишено без змін.
Рокитнівський районний суд Рівненської області 16 грудня 2010
року постановив окрему ухвалу, якою довів до відома прокуратури
Рокитнівського району Рівненської області про допущені порушення
вимог виборчого законодавства головою Рокитнівської селищної
виборчої комісії Кравчук Т.А. при складанні виборчих документів з
виборів Рокитнівського селищного голови.
Натомість Рокитнівська селищна виборча комісія 24 листопада
2010 року встановила підсумки голосування та результати виборів
відповідного селищного голови, не врахувавши факти, викладені у
рішенні суду, що набрало законної сили.
26 листопада 2010 року Рокитнівською селищною виборчою
комісією скликано сесію Рокитнівської селищної ради, на якій
голова вказаної комісії поінформував раду про підсумки виборів
Рокитнівського селищного голови.
Постановою Рокитнівського районного суду Рівненської області
від 25 лютого 2011 року N 2-а-2/11 адміністративний позов
кандидата на посаду Рокитнівського селищного голови Рівненської
області Татуся В.А. задоволено частково. Визнано "дії
Рокитнівської селищної виборчої комісії Рокитнівського району
Рівненської області про встановлення підсумків голосування та
встановлення результатів виборів з виборів селищного голови селища
Рокитне Рівненської області, шляхом складання протоколу
Рокитнівською селищною виборчою комісією про результати виборів
голови від 24 листопада 2010 року, відповідно до яких переможцем є
Басич В.Г., протиправними"; визнано "дії Рокитнівської селищної
виборчої комісії Рокитнівського району Рівненської області щодо
оголошення підсумків голосування та встановлення результатів
виборів з обрання селищного голови селища Рокитне Рівненської
області, оголошених на сесії Рокитнівської селищної ради
Рівненської області 26 листопада 2010 року, відповідно до яких
переможцем виборів з виборів Рокитнівського селищного голови є
Басич В.Г., протиправними"; скасовано "відповідні рішення
Рокитнівської селищної виборчої комісії Рокитнівського району
Рівненської області щодо встановлення підсумків голосування та
встановлення результатів виборів з обрання селищного голови селища
Рокитне Рівненської області" та "скасовано постанови Рокитнівської
селищної виборчої комісії від 26 листопада 2010 року в частинах,
відповідно до яких, переможцем виборів з виборів Рокитнівського
селищного голови, зареєстрованим та визнаним головою Рокитнівської
селищної ради є Басич В.Г"; зобов'язано "Рокитнівську селищну
виборчу комісію Рокитнівського району Рівненської області
спростувати будь-які повідомлення у пресі про обрання Басича В.Г.
селищним головою селища Рокитне Рівненської області".
Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від
11 травня 2011 року у справі N 2-а-2 (2011) залишено без розгляду
апеляційну скаргу Рокитнівської селищної виборчої комісії на
постанову Рокитнівського районного суду Рівненської області від 25
лютого 2011 року.
Таким чином, суд неодноразово визнавав протиправними дії та
скасовував рішення Рокитнівської селищної виборчої комісії щодо
встановлення підсумків голосування та результатів виборів
Рокитнівського селищного голови.
Натомість Рокитнівською селищною виборчою комісією 23 травня
2011 року складено протокол про підсумки голосування в
одномандатному виборчому окрузі з виборів селищного голови, яким
встановлено, що найбільшу кількість голосів виборців подано за
Басича В.Г., та прийнято постанову N 13 про визнання обраним
Рокитнівським селищним головою Басича Володимира Григоровича.
Відповідно до частини восьмої статті 90 Закону ( 2487-17 ) в
разі визнання судом рішення відповідної виборчої комісії
протиправним, у тому числі з питання визнання голосування на
виборчій дільниці недійсним, установлення підсумків і результатів
голосування, встановлення результатів виборів, рішення з цього
питання приймається виборчою комісією, рішення якої було визнане
протиправним, або виборчою комісією вищого рівня на підставі
рішення суду. При цьому виборча комісія не може прийняти рішення,
яке по суті повторює рішення, визнане судом протиправним, крім
випадку, коли рішення було скасовано з формальних підстав.
Згідно з частиною третьою статті 19 Закону ( 2487-17 )
виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції
( 254к/96-ВР ) та законів України.
Рішення та дії територіальної виборчої комісії не повинні
суперечити законам України, повинні ґрунтуватися на принципах
законності, публічності і відкритості, рівності прав усіх
кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного,
міського голови, рівності суб'єктів виборчого процесу перед
законом.
Частиною п'ятою статті 124 Конституції України ( 254к/96-ВР )
встановлено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і
є обов'язковими до виконання на всій території України.
Центральна виборча комісія звертає увагу, що під час
вирішення питання про встановлення підсумків голосування та
результатів виборів Рокитнівського селищного голови після набрання
законної сили рішеннями судів Рокитнівська селищна виборча комісія
не дотримувалася вимог Закону ( 2487-17 ), а також неправомірно
прийняла рішення, які по суті повторюють рішення, визнані судом
протиправними, що суперечить вимогам частини восьмої статті 90
Закону ( 2487-17 ).
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 19 Закону
( 2487-17 ) Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого
рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
Відповідно до пункту 5 статті 24 Закону ( 2487-17 ) Комісія
може з власної ініціативи у разі прийняття територіальною виборчою
комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке
рішення та (або) прийняти рішення по суті питання.
Частиною дев'ятнадцятою статті 27 Закону ( 2487-17 )
передбачено, що рішення територіальної виборчої комісії, яке
суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її
повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку
територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних
місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом.
Згідно з частиною дев'ятою статті 90 Закону ( 2487-17 )
виборча комісія вищого рівня на підставі скарги, рішення суду або
з власної ініціативи може скасувати рішення виборчої комісії
нижчого рівня та прийняти рішення по суті питання або зобов'язати
виборчу комісію нижчого рівня повторно розглянути порушене
питання.
Відповідно до пункту 1 статті 21 Закону України "Про
Центральну виборчу комісію" ( 1932-15 ) Центральна виборча комісія
здійснює контроль за організацією підготовки і проведення виборів
депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів
місцевих рад, сільських, селищних, міських голів.
Розглянувши вищезазначені документи, Центральна виборча
комісія дійшла висновку, що Рокитнівська селищна виборча комісія
не забезпечила належне виконання вимог виборчого законодавства
України при організації і проведенні виборів селищного голови, та
вважає за необхідне визнати неправомірними дії щодо складення 23
травня 2011 року протоколу (уточнений) про підсумки голосування в
одномандатному виборчому окрузі з виборів селищного голови, а
також скасувати постанову цієї комісії від 23 травня 2011 року
N 13 "Про визнання обраним селищним головою смт Рокитне".
Центральна виборча комісія неодноразово зверталася до
Рокитнівської селищної виборчої комісії з проханням надати
документи, на підставі яких нею встановлювалися результати виборів
в одномандатному виборчому окрузі з виборів селищного голови, а
також усі рішення комісії з цього питання, прийняті з дня
проведення голосування на місцевих виборах 31 жовтня 2010 року
(листи Центральної виборчої комісії від 7 та 9 лютого відповідно
за N 21-33/1-233 та N 21-33/1-254).
Рокитнівською селищною виборчою комісією не вчинено жодних
дій щодо надання зазначених документів на вимоги Центральної
виборчої комісії.
Документи, витребувані Центральною виборчою комісією були
надані лише 30 травня 2011 року.
Згідно з частиною третьою статті 29 Закону ( 2487-17 )
повноваження всього складу територіальної виборчої комісії може
бути достроково припинено в установленому законом порядку,
зокрема, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних
місцевих виборів у разі одноразового грубого порушення чи
систематичного порушення комісією Конституції України
( 254к/96-ВР ), зазначеного та інших законів України.
Наявна в Центральній виборчій комісії інформація дає підстави
встановити систематичні та грубі порушення Рокитнівської селищної
виборчої комісії положень Конституції України ( 254к/96-ВР ) і
Закону ( 2487-17 ).
Установлені судом факти порушення вимог Закону ( 2487-17 )
Рокитнівською селищною виборчою комісією свідчать про неможливість
виконання своїх обов'язків щодо належної організації підготовки і
проведення місцевих виборів існуючим складом комісії.
Таким чином, з метою дотримання законів України та принципів
виборчого процесу, недопущення порушення виборчих прав громадян,
прав та законних інтересів суб'єктів виборчого процесу Центральна
виборча комісія вважає за необхідне достроково припинити
повноваження усього складу Рокитнівської селищної виборчої
комісії.
У разі дострокового припинення повноважень усього складу
виборчої комісії або зменшення кількісного складу виборчої комісії
нижче від мінімальних меж, установлених відповідно статтями 22 і
23 Закону ( 2487-17 ), відповідна виборча комісія, яка сформувала
(утворила) цю виборчу комісію, протягом двох днів, але не пізніш
як напередодні дня виборів, відповідно затверджує новий склад
виборчої комісії або включає до її складу інших осіб замість тих,
повноваження яких припинено у порядку, встановленому Законом
( 2487-17 ), із тим, щоб кількісний склад такої виборчої комісії
відповідав її мінімальній кількості (частина шоста статті 29
Закону) ( 2487-17 ).
З огляду на те, що згідно із вимогами статті 22 Закону
( 2487-17 ) склад Рокитнівської селищної виборчої комісії було
сформовано Рокитнівською районною виборчою комісією Рівненської
області, Центральна виборча комісія вважає за необхідне
зобов'язати Рокитнівську районну виборчу комісію Рівненської
області затвердити новий склад Рокитнівської селищної виборчої
комісії.
Враховуючи викладене, відповідно до частини п'ятої статті 124
Конституції України ( 254к/96-ВР ), частини третьої статті 19,
статей 22, 24, частин третьої, шостої статті 29, частин восьмої,
дев'ятої статті 90 Закону України "Про вибори депутатів Верховної
Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських,
селищних, міських голів" ( 2487-17 ), керуючись частиною другою
статті 3, частиною першою статті 16, пунктом 1 статті 21 Закону
України "Про Центральну виборчу комісію" ( 1932-15 ), Центральна
виборча комісія п о с т а н о в л я є:
1. Визнати неправомірними дії Рокитнівської селищної виборчої
комісії щодо складення 23 травня 2011 року протоколу (уточнений)
про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі з
виборів селищного голови.
2. Скасувати постанову Рокитнівської селищної виборчої
комісії від 23 травня 2011 року N 13 "Про визнання обраним
селищним головою смт Рокитне".
3. Встановити факт грубого та систематичного порушення
Конституції України ( 254к/96-ВР ) та Закону України "Про вибори
депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад
та сільських, селищних, міських голів" ( 2487-17 ) Рокитнівською
селищною виборчою комісією.
4. Достроково припинити повноваження всього складу
Рокитнівської селищної виборчої комісії у зв'язку із грубим та
систематичним порушеннями цією комісією Конституції України
( 254к/96-ВР ), Закону України "Про вибори депутатів Верховної
Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських,
селищних, міських голів" ( 2487-17 ) та інших законів України.
5. Рокитнівській районній виборчій комісії Рівненської
області довести до відома суб'єктів подання кандидатур членів
Рокитнівської селищної виборчої комісії, повноваження яких
достроково припинено, інформацію про можливість подання до
Рокитнівської районної виборчої комісії Рівненської області
кандидатур для включення до складу Рокитнівської селищної виборчої
комісії замість вибулих.
6. Зобов'язати Рокитнівську районну виборчу комісію
Рівненської області протягом двох днів затвердити новий склад
Рокитнівської селищної виборчої комісії.
7. Зобов'язати новий склад Рокитнівської селищної виборчої
комісії встановити результати виборів Рокитнівського селищного
голови на підставі протоколів дільничних виборчих комісій від 1
листопада 2010 року з урахуванням судових рішень, які набрали
законної сили, відповідно до вимог Закону України "Про вибори
депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад
та сільських, селищних, міських голів" ( 2487-17 ).
8. Звернути увагу нового складу Рокитнівської селищної
виборчої комісії (після його затвердження) на необхідність
неухильного дотримання вимог виборчого законодавства України та
забезпечення реалізації виборчих прав громадян України під час
організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також на
неухильному дотриманні вимог інших законів України щодо
забезпечення організації роботи комісії.
9. Цю постанову надіслати Рокитнівській районній виборчій
комісії Рівненської області, Рокитнівській селищній виборчій
комісії, а також розмістити на сайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії В.ШАПОВАЛ

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: