З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про затвердження Загальнодержавної програмирозвитку первинної медико-санітарної
допомоги на засадах сімейної медицини
на період до 2011 року
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, N 13, ст.126 )
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Загальнодержавну програму розвитку первинної
медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини на період
до 2011 року, що додається.
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 22 січня 2010 рокуЗаконом України
від 22 січня 2010 року N 1841-VI
ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ПРОГРАМАрозвитку первинної медико-санітарної
допомоги на засадах сімейної медицини
на період до 2011 року
Загальна частина
Погіршення стану здоров'я населення, високі показники
смертності осіб працездатного віку, зменшення середньої тривалості
життя, нерівність у доступності медичної допомоги призводять до
об'єктивного збільшення потреби у медичній допомозі, яку існуюча
система охорони здоров'я задовольнити не в змозі.
За рекомендаціями Всесвітньої організації охорони здоров'я,
підготовленими на основі кращого світового досвіду, лише розвиток
первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини
дасть змогу істотно вплинути на поліпшення демографічної ситуації,
досягнути справедливого розподілу і раціонального використання
бюджетних коштів.
У більшості держав світу на частку первинної
медико-санітарної допомоги припадає до 90 відсотків загального
обсягу медичних послуг, а питома вага чисельності лікарів
загальної практики - сімейних лікарів серед лікарів галузі охорони
здоров'я становить 30-50 відсотків.
Первинна медико-санітарна допомога є на сьогодні частиною
спеціалізованої амбулаторної допомоги, тому управління первинною
допомогою із застосуванням економічних важелів практично
неможливе.
Протягом багатьох років на утримання закладів охорони
здоров'я, що надають первинну медико-санітарну допомогу,
витрачалося лише 10 відсотків коштів, виділених з державного
бюджету для охорони здоров'я, що, зважаючи на низький рівень
матеріально-технічного забезпечення зазначених закладів, є вкрай
недостатньо.
Не застосовуються принципи комплексності та наступності у
наданні медичної допомоги. Не приділяється достатня увага
профілактиці захворювань та диспансеризації населення. Це
призводить до несвоєчасного виявлення хвороб та їх ускладнень, а
отже, до збільшення потреби населення у спеціалізованій та
високоспеціалізованій медичній допомозі.
Мета Програми
Метою Загальнодержавної програми розвитку первинної
медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини на період
до 2011 року (далі - Програма) є забезпечення зниження рівня
захворюваності, інвалідності та смертності населення шляхом
формування і налагодження ефективного функціонування системи
надання населенню доступної і високоякісної первинної
медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини.
Шляхи та способи розв'язання проблем
Для розв'язання проблеми необхідно:
удосконалити нормативно-правову та науково-методичну базу,
зокрема з питань діяльності закладів охорони здоров'я, що надають
первинну медико-санітарну допомогу (далі - лікувальні заклади);
продовжити роботу із створення мережі амбулаторій сімейної
медицини у міській та сільській місцевості шляхом реорганізації і
перепрофілювання діючих закладів охорони здоров'я, забезпечення
матеріально-технічного оснащення таких амбулаторій;
провести поетапну реструктуризацію амбулаторно-поліклінічних
закладів з метою створення лікувальних закладів;
забезпечити доступність населення до первинної
медико-санітарної допомоги;
підвищити рівень підготовки, перепідготовки та підвищення
кваліфікації лікарів, іншого медичного персоналу для надання
первинної медико-санітарної допомоги;
удосконалити систему викладання основ первинної
медико-санітарної допомоги у вищих медичних навчальних закладах та
закладах післядипломної освіти;
провести перегляд табелів оснащення лікувальних закладів з
поступовим забезпеченням їх медичним енергоефективним обладнанням
та спеціалізованими автотранспортними засобами;
удосконалити порядок ліцензування господарської діяльності з
медичної практики за спеціальністю "загальна практика - сімейна
медицина" та державну акредитацію закладів охорони здоров'я;
розробити і впровадити стандарти первинної медико-санітарної
допомоги та критерії оцінки її якості;
удосконалити систему рейтингових показників, що
характеризують якість роботи лікувальних закладів, та порядок їх
систематизації;
сприяти розвитку міжнародного співробітництва з метою
вивчення та поширення в Україні кращого світового досвіду
організації первинної медико-санітарної допомоги на засадах
сімейної медицини;
інформувати громадськість про доцільність змін у системі
охорони здоров'я;
розробити і впровадити механізм участі громадськості в
управлінні системою охорони здоров'я.
Прогнозовані обсяги фінансування Програми наведені в
додатку 1.
Завдання і заходи Програми наведені в додатку 2.
Очікувані результати,ефективність виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу:
підвищити ефективність роботи закладів охорони здоров'я з
метою подолання несприятливих демографічних тенденцій;
збільшити питому вагу медичної допомоги, що надається:
лікарями загальної практики - сімейними лікарями - щороку на
7-10 відсотків;
на засадах сімейної медицини на рівні
амбулаторно-поліклінічної допомоги - щороку на 5-7 відсотків;
сформувати систему надання населенню високоякісної медичної
допомоги на засадах сімейної медицини;
створити умови для реалізації принципу організації та
координації лікарем загальної практики - сімейним лікарем надання
пацієнтам спеціалізованої та стаціонарної медичної допомоги.
Очікувані результати виконання Програми наведені в додатку 3.
Обсяг та джерела фінансування Програми
Забезпечення виконання цієї Програми здійснюється в межах
видатків, передбачених у Державному бюджеті України та місцевих
бюджетах, а також за рахунок коштів інших джерел.
Обсяг фінансування Програми з Державного бюджету України
визначається щороку виходячи з конкретних завдань та наявних
коштів і може уточнюватися під час складання проекту Державного
бюджету України на відповідний рік з урахуванням можливостей
дохідної частини бюджету.
Додаток 1до Загальнодержавної програми розвитку
первинної медико-санітарної допомоги
на засадах сімейної медицини
на період до 2011 року
ПАСПОРТЗагальнодержавної програми розвитку
первинної медико-санітарної допомоги
на засадах сімейної медицини на період
до 2011 року
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету
Міністрів України від 24 липня 2006 р. N 421 ( 421-2006-р ).
2. Програма затверджена Законом України.
3. Державний замовник-координатор: МОЗ.
4. Відповідальні виконавці: МОЗ, Мінекономіки, Мінпраці, МОН,
Мінрегіонбуд, МЗС, Академія медичних наук України,
Держкомтелерадіо, Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації.
5. Керівник Програми: заступник Міністра охорони здоров'я
України.
6. Строки виконання Програми: 2009-2011 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування:
------------------------------------------------------------------ | Джерела | Обсяг | У тому числі за роками | | фінансування | фінансування,|-------------------------------| | | млн гривень |2009 | 2010 | 2011 | |-----------------+--------------+-----+-------------+-----------| |Державний бюджет | 259,3 | | 100 | 159,3 | |-----------------+--------------+-----+-------------+-----------| |Місцеві бюджети | у межах | | у межах | у межах | | | відповідних | | відповідних |відповідних| | | видатків | | видатків | видатків | |-----------------+--------------+-----+-------------+-----------| |Усього | 259,3 | | 100 | 159,3 | ------------------------------------------------------------------
Додаток 2до Загальнодержавної програми розвитку
первинної медико-санітарної допомоги
на засадах сімейної медицини
на період до 2011 року
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИЗагальнодержавної програми розвитку первинної
медико-санітарної допомоги на засадах
сімейної медицини на період до 2011 року
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | Найменування | Найменування | Значення показника | Найменування | Відповідальні за | Джерела | Прогнозо- | У тому числі за роками | | завдання | показника |-----------------------| заходу | виконання |фінансування|ваний обсяг|------------------------| | | |усьо-| за роками | | |(державний, |фінансових |2009| 2010 | 2011 | | | | го |-----------------| | | місцевий | ресурсів | | | | | | | |2009 |2010 |2011 | | | бюджети, | для | | | | | | | | | | | | | інші) |виконання | | | | | | | | | | | | | | завдань, | | | | | | | | | | | | | | млн | | | | | | | | | | | | | | гривень | | | | |--------------+-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |--------------+-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |1. Визначити |збільшення | 70 | 53 | 60 | 70 |1.1. Розроблення |МОЗ | | | | | | |нормативно- |питомої ваги | | | | |нормативів надання |Академія медичних | | | | | | |правові засади|чисельності | | | | |населенню первинної |наук | | | | | | |функціонування|сільського | | | | |медико-санітарної | | | | | | | |первинної |населення, яке | | | | |допомоги | | | | | | | |медико- |обслуговується | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |санітарної |лікарем загальної| | | | |1.2. Затвердження |МОЗ | | | | | | |допомоги, |практики - | | | | |моделей надання |Академія медичних | | | | | | |зокрема у |сімейним лікарем,| | | | |первинної медико- |наук | | | | | | |сільській |відсотків | | | | |санітарної допомоги |Мінекономіки | | | | | | |місцевості, | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |для | | | | | |1.3. Розроблення | -"- | | | | | | |забезпечення | | | | | |типових положень про| | | | | | | |доступності та| | | | | |лікувальні заклади | | | | | | | |належної |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |якості |збільшення | 40 | 33 | 36 | 40 |1.4. Розроблення |МОЗ | | | | | | |медичної |питомої ваги | | | | |порядку взаємодії |Академія медичних | | | | | | |допомоги |чисельності | | | | |лікарів, що надають |наук | | | | | | | |міського | | | | |первинну медико- | | | | | | | | |населення, яке | | | | |санітарну допомогу, | | | | | | | | |обслуговується | | | | |з лікарями, що | | | | | | | | |лікарем загальної| | | | |надають | | | | | | | | |практики - | | | | |спеціалізовану та | | | | | | | | |сімейним лікарем,| | | | |високоспеціалізовану| | | | | | | | |відсотків | | | | |медичну допомогу | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |зниження |620,7|659,7|639,9|620,7|1.5. Розроблення |МОЗ | | | | | | | |показника | | | | |методики розрахунку |Академія медичних | | | | | | | |смертності серед | | | | |потреби в кількості |наук | | | | | | | |працездатного | | | | |посад лікарів, |Мінпраці | | | | | | | |населення від | | | | |молодших |Мінекономіки | | | | | | | |неінфекційних | | | | |спеціалістів з | | | | | | | | |захворювань, на | | | | |медичною освітою та | | | | | | | | |100 тис. осіб | | | | |інших працівників | | | | | | | | | | | | | |лікувальних закладів| | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |зниження |53,4 |56,8 |55,1 |53,4 |1.6. Розроблення | -"- | | | | | | | |показника | | | | |методики розрахунку | | | | | | | | |первинного виходу| | | | |потреби в кількості | | | | | | | | |на інвалідність у| | | | |посад лікарів- | | | | | | | | |працездатному | | | | |спеціалістів | | | | | | | | |віці, на 10 тис. | | | | |відповідно до | | | | | | | | |працездатного | | | | |кількості посад | | | | | | | | |населення | | | | |лікарів загальної | | | | | | | | | | | | | |практики - сімейних | | | | | | | | | | | | | |лікарів, лікарів- | | | | | | | | | | | | | |терапевтів | | | | | | | | | | | | | |дільничних, лікарів-| | | | | | | | | | | | | |педіатрів | | | | | | | | | | | | | |дільничних, що | | | | | | | | | | | | | |надають первинну | | | | | | | | | | | | | |медико-санітарну | | | | | | | | | | | | | |допомогу | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |зменшення питомої|39,8 |42,3 |41,1 |39,8 |1.7. Розроблення |МОЗ | | | | | | | |ваги кількості | | | | |заснованих на |Академія медичних | | | | | | | |деструктивних | | | | |принципах доказової |наук | | | | | | | |форм туберкульозу| | | | |медицини стандартів |Мінекономіки | | | | | | | |з числа вперше | | | | |надання первинної | | | | | | | | |виявлених | | | | |медико-санітарної | | | | | | | | |випадків | | | | |допомоги | | | | | | | | |захворювання, | | | | | | | | | | | | | |відсотків | | | | | | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |зменшення питомої|18,4 |19,6 | 19 |18,4 |1.8. Розроблення і |МОЗ | | | | | | | |ваги кількості | | | | |затвердження порядку|Академія медичних | | | | | | | |випадків | | | | |диспансеризації та |наук | | | | | | | |онкологічних | | | | |цільового | | | | | | | | |захворювань, | | | | |профілактичного | | | | | | | | |виявлених на | | | | |огляду населення | | | | | | | | |пізніх стадіях, | | | | |лікувальними | | | | | | | | |відсотків | | | | |закладами | | | | | | | | | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |1.9. Розроблення і |МОЗ | | | | | | | | | | | | |затвердження |Мінрегіонбуд | | | | | | | | | | | | |будівельних норм, | | | | | | | | | | | | | |правил проектування | | | | | | | | | | | | | |і будівництва | | | | | | | | | | | | | |лікувальних закладів| | | | | | | | | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |1.10. Удосконалення |МОЗ | | | | | | | | | | | | |порядку ліцензування|Академія медичних | | | | | | | | | | | | |господарської |наук | | | | | | | | | | | | |діяльності з |Рада міністрів | | | | | | | | | | | | |медичної практики за|Автономної | | | | | | | | | | | | |спеціальністю |Республіки | | | | | | | | | | | | |"загальна практика -|Крим, обласні, | | | | | | | | | | | | |сімейна медицина" та|Київська та | | | | | | | | | | | | |державної |Севастопольська | | | | | | | | | | | | |акредитації закладів|міські | | | | | | | | | | | | |охорони здоров'я |держадміністрації | | | | | | |--------------+-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |2. Створити |відкриття |100 |100 |100 |100 |2.1. Розроблення |МОЗ | | | | | | |мережу |лікувальних | | | | |плану оптимізації |Рада міністрів | | | | | | |лікувальних |закладів, | | | | |мережі лікувальних |Автономної | | | | | | |закладів, |відсотків | | | | |закладів |Республіки Крим, | | | | | | |територіально | | | | | | |обласні, Київська | | | | | | |наближених до | | | | | | |та Севастопольська| | | | | | |місця | | | | | | |міські | | | | | | |проживання | | | | | | |держадміністрації | | | | | | |громадян | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |2.2. Визначення |Рада міністрів | | | | | | | | | | | | |реальної потреби |Автономної | | | | | | | | | | | | |створення |Республіки Крим, | | | | | | | | | | | | |амбулаторій |обласні, Київська | | | | | | | | | | | | |загальної практики -|та Севастопольська| | | | | | | | | | | | |сімейної медицини та|міські | | | | | | | | | | | | |житла для сімейних |держадміністрації,| | | | | | | | | | | | |лікарів і врахування|Мінрегіонбуд, | | | | | | | | | | | | |її у містобудівній |МОЗ | | | | | | | | | | | | |документації. При | | | | | | | | | | | | | |затвердженні | | | | | | | | | | | | | |проектно-кошторисної| | | | | | | | | | | | | |документації для | | | | | | | | | | | | | |будівництва та | | | | | | | | | | | | | |реконструкції | | | | | | | | | | | | | |житлових будинків в | | | | | | | | | | | | | |існуючих умовах | | | | | | | | | | | | | |конкретної забудови | | | | | | | | | | | | | |передбачати | | | | | | | | | | | | | |облаштування | | | | | | | | | | | | | |медамбулаторій | | | | | | | | | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |2.3. Надання статусу|Рада міністрів | | | | | | | | | | | | |юридичної особи |Автономної | | | | | | | | | | | | |лікувальним закладам|Республіки Крим, | | | | | | | | | | | | | |обласні, Київська | | | | | | | | | | | | | |та Севастопольська| | | | | | | | | | | | | |міські | | | | | | | | | | | | | |держадміністрації | | | | | | | | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |2.4. Сприяння | -"- | | | | | | | | | | | | |створенню | | | | | | | | | | | | | |лікувальних закладів| | | | | | | | | | | | | |приватної форми | | | | | | | | | | | | | |власності | | | | | | | |--------------+-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |3. Створити |збільшення | | | | |3.1. Виділення | -"- | | | | | | |умови для |питомої ваги | | | | |приміщень, зокрема | | | | | | | |ефективного |кількості | | | | |на першому поверсі | | | | | | | |функціонування|лікувальних | | | | |житлових будинків, | | | | | | | |лікувальних |закладів, що | | | | |для створення | | | | | | | |закладів |оснащені: | | | | |амбулаторій | | | | | | | | | | | | | |загальної практики -| | | | | | | | | | | | | |сімейної медицини | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |1) у сільській | | | | | | | | | | | | | |місцевості: | | | | | | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |медичним |53,1 |35,5 |35,5 |53,1 |3.2. Оснащення | -"- |державний | 106,2 | | | 106,2 | | |обладнанням та | | | | |лікувальних закладів| |бюджет | | | | | | |засобами зв'язку | | | | |медичним обладнанням| | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----|та засобами зв'язку |------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |спеціалізованими |51,5 |34,7 |34,7 |51,5 | | |місцевий |у межах | | у межах | у межах | | |автотранспортними| | | | | | |бюджет |відповідних| |відповід-|відповід-| | |засобами | | | | | | | |видатків | | них | них | | | | | | | | | | | | |видатків |видатків | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |2) у міській | | | | | | | | | | | | | |місцевості: | | | | | | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |медичним |43,5 |27,5 |27,5 |43,5 | | | | | | | | | |обладнанням та | | | | | | | | | | | | | |засобами зв'язку | | | | | | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |спеціалізованими |45,5 |29,2 |29,2 |45,5 | | | | | | | | | |автотранспортними| | | | | | | | | | | | | |засобами | | | | | | | | | | | | |--------------+-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |3.3. Оснащення |Рада міністрів |державний | 153,1 | | 100 | 53,1 | | | | | | | |лікувальних закладів|Автономної |бюджет | | | | | | | | | | | |спеціалізованими |Республіки Крим, | | | | | | | | | | | | |автотранспортними |обласні, Київська | | | | | | | | | | | | |засобами |та Севастопольська|------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | | |міські |місцевий | у межах | | у межах | у межах | | | | | | | | |держадміністрації |бюджет |відповідних| |відповід-|відповід-| | | | | | | | |МОЗ | | видатків | | них | них | | | | | | | | | | | | |видатків |видатків | |--------------+-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |4. Поліпшити |зниження питомої | | | | |4.1. Розроблення |МОЗ | | | | | | |кадрове |ваги чисельності | | | | |перспективного плану|Рада міністрів | | | | | | |забезпечення |працівників | | | | |підготовки лікарів |Автономної | | | | | | |лікувальних |лікувальних | | | | |та молодших |Республіки Крим, | | | | | | |закладів |закладів, які не | | | | |спеціалістів з |обласні, Київська | | | | | | | |забезпечені | | | | |медичною освітою |та Севастопольська| | | | | | | |житлом, | | | | | |міські | | | | | | | |відсотків: | | | | | |держадміністрації | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |1) у сільській | | | | | | | | | | | | | |місцевості: | | | | | | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |лікарів | 8,1 | 11 | 9,9 | 8,1 | | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |молодших | 5,1 | 6,2 | 5,4 | 5,1 |4.2. Забезпечення |МОЗ | | | | | | | |спеціалістів з | | | | |підготовки, |Академія медичних | | | | | | | |медичною освітою | | | | |перепідготовки та |наук | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----|підвищення |МОН |------------+-----------+----+---------+---------| | |2) у міській | | | | |кваліфікації лікарів|Мінекономіки | | | | | | | |місцевості: | | | | |та інших медичних | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----|працівників, що | |------------+-----------+----+---------+---------| | |лікарів | 4 | 6,8 | 6,4 | 4 |надають первинну | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----|медико-санітарну |------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |молодших |10,1 |14,7 | 14 |10,1 |допомогу | | | | | | | | |спеціалістів з | | | | | | | | | | | | | |медичною освітою | | | | | | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |підвищення | 80 | 73 | 76 | 80 |4.3. Підготовка |МОЗ | | | | | | | |показника | | | | |науково-педагогічних|Академія медичних | | | | | | | |укомплектованості| | | | |кадрів за |наук | | | | | | | |штатних посад | | | | |спеціальністю |МОН | | | | | | | |лікарів, що | | | | |"Загальна практика -|Рада міністрів | | | | | | | |надають первинну | | | | |сімейна медицина" |Автономної | | | | | | | |медико-санітарну | | | | | |Республіки Крим, | | | | | | | |допомогу, | | | | | |обласні, Київська | | | | | | | |відсотків | | | | | |та Севастополь- | | | | | | | | | | | | | |ська міські | | | | | | | | | | | | | |держадміністрації | | | | | | | | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |4.4. Забезпечення |Рада міністрів |державний |у межах | |у межах |у межах | | | | | | | |працівників |Автономної |бюджет |відповідних| |відповід-|відповід-| | | | | | | |лікувальних закладів|Республіки Крим, | |видатків | |них |них | | | | | | | |житлом шляхом |обласні, Київська | | | |видатків |видатків | | | | | | | |будівництва та |та Севастополь- | | | | | | | | | | | | |реконструкції житла,|ська міські |------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |надання пільгових |держадміністрації |місцевий | | | | | | | | | | | |кредитів та | |бюджет | | | | | | | | | | | |першочергового | | | | | | | | | | | | | |виділення під | | | | | | | | | | | | | |будівництво | | | | | | | | | | | | | |земельних ділянок | | | | | | | |--------------+-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |5. Забезпечити|збільшення | | | | |5.1. Утворення |МОЗ | | | | | | |розвиток |питомої ваги | | | | |Координаційної ради | | | | | | | |лікувальних |чисельності | | | | |з питань розвитку | | | | | | | |закладів |пацієнтів, які | | | | |первинної медико- | | | | | | | | |починають та | | | | |санітарної допомоги | | | | | | | | |закінчують | | | | |на засадах сімейної | | | | | | | | |лікування на | | | | |медицини | | | | | | | | |рівні первинної | | | | | | | | | | | | | |медико-санітарної| | | | | | | | | | | | | |допомоги, | | | | | | | | | | | | | |відсотків: | | | | | | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |у міській | 60 | 38 | 49 | 60 |5.2. Утворення | -"- | | | | | | | |місцевості | | | | |центру загальної | | | | | | | | |-----------------+-----+-----+-----+-----|практики - сімейної |------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | |у сільській | 73 | 55 | 63 | 73 |медицини з | | | | | | | | |місцевості | | | | |покладенням на нього| | | | | | | | | | | | | |функцій щодо: | | | | | | | | | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |організації та | | | | | | | | | | | | | |проведення науково- | | | | | | | | | | | | | |дослідної та | | | | | | | | | | | | | |навчально-методичної| | | | | | | | | | | | | |роботи за напрямом -| | | | | | | | | | | | | |первинна медико- | | | | | | | | | | | | | |санітарна допомога | | | | | | | | | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |розроблення проектів| | | | | | | | | | | | | |відповідних | | | | | | | | | | | | | |нормативно-правових | | | | | | | | | | | | | |актів | | | | | | | | | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| | | | | | | |5.3. Залучення | МОЗ | | | | | | | | | | | | |професійних | | | | | | | | | | | | | |асоціацій лікарів та| | | | | | | | | | | | | |громадськості до | | | | | | | | | | | | | |участі в | | | | | | | | | | | | | |реорганізації | | | | | | | | | | | | | |системи охорони | | | | | | | | | | | | | |здоров'я | | | | | | | |--------------+-----------------+-----+-----+-----+-----+--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |6. Забезпечити| | | | | |6.2. Широке |МОЗ | | | | | | |інформаційне | | | | | |інформування |Держкомтелерадіо | | | | | | |підтримання | | | | | |громадськості |Рада міністрів | | | | | | |розвитку | | | | | |про хід виконання |Автономної | | | | | | |первинної | | | | | |Програми |Республіки Крим, | | | | | | |медико- | | | | | | |обласні, Київська | | | | | | |санітарної | | | | | | |та Севастопольська| | | | | | |допомоги на | | | | | | |міські | | | | | | |засадах | | | | | | |держадміністрації | | | | | | |сімейної | | | | | |--------------------+------------------+------------+-----------+----+---------+---------| |медицини | | | | | |6.3. Налагодження |МОЗ | | | | | | | | | | | | |співпраці з |Академія медичних | | | | | | | | | | | | |міжнародними |наук | | | | | | | | | | | | |науковими установами|МЗС | | | | | | | | | | | | |в напрямі | | | | | | | | | | | | | |організації | | | | | | | | | | | | | |первинної медико- | | | | | | | | | | | | | |санітарної допомоги | | | | | | | | | | | | | |на засадах сімейної | | | | | | | | | | | | | |медицини | | | | | | | ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------ | | Усього, | У тому числі за | | | млн. гривень |роками, млн. гривень | | | |---------------------| | | | 2009 | 2010 | 2011 | |---------------------------+--------------+------+------+-------| |Кошти державного бюджету | 259,3 | | 100 | 159,3 | |---------------------------+------------------------------------| |Кошти місцевого бюджету | обсяг фінансування визначається у | | | межах відповідних видатків | ------------------------------------------------------------------
Додаток 3до Загальнодержавної програми розвитку
первинної медико-санітарної допомоги
на засадах сімейної медицини
на період до 2011 року
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИвиконання Загальнодержавної програми розвитку
первинної медико-санітарної допомоги на засадах
сімейної медицини на період до 2011 року
---------------------------------------------------------------------- | Найменування | Найменування | Одиниця | Значення показників | | завдання | показників | виміру |------------------------| | | виконання | |усього| у тому числі за | | | завдання | | | роками | | | | | |-----------------| | | | | |2009 |2010 |2011 | |--------------+-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |--------------+-----------------+----------+------+-----+-----+-----| |1. Визначити |збільшення |відсотків | 70 | 53 | 60 | 70 | |нормативно- |питомої ваги | | | | | | |правові засади|чисельності | | | | | | |функціонування|сільського | | | | | | |первинної |населення, яке | | | | | | |медико- |обслуговується | | | | | | |санітарної |лікарем загальної| | | | | | |допомоги, |практики - | | | | | | |зокрема у |сімейним лікарем | | | | | | |сільській |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| |місцевості, |збільшення | -"- | 40 | 33 | 36 | 40 | |для |питомої ваги | | | | | | |забезпечення |чисельності | | | | | | |доступності та|міського | | | | | | |належної |населення, яке | | | | | | |якості |обслуговується | | | | | | |медичної |лікарем загальної| | | | | | |допомоги |практики - | | | | | | | |сімейним лікарем | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |зниження | на 100 |620,7 |659,7|639,9|620,7| | |показника | тис. | | | | | | |смертності |працездат-| | | | | | |працездатного | ного | | | | | | |населення від |населення | | | | | | |неінфекційних | | | | | | | |захворювань | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |зниження |на 10 тис.| 53,4 |56,8 |55,1 |53,4 | | |показника |працездат-| | | | | | |первинного виходу| ного | | | | | | |на інвалідність у|населення | | | | | | |працездатному | | | | | | | |віці | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |зменшення питомої|відсотків | 39,8 |42,3 |41,1 |39,8 | | |ваги кількості | | | | | | | |деструктивних | | | | | | | |форм | | | | | | | |туберкульозу з | | | | | | | |числа вперше | | | | | | | |виявлених | | | | | | | |випадків | | | | | | | |захворювання | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |зменшення питомої| -"- | 18,4 |19,6 | 19 |18,4 | | |ваги кількості | | | | | | | |випадків | | | | | | | |онкологічних | | | | | | | |захворювань, | | | | | | | |виявлених на | | | | | | | |пізніх стадіях | | | | | | |--------------+-----------------+----------+------+-----+-----+-----| |2. Створити |відкриття | -"- | 100 | 100 | 100 | 100 | |мережу |лікувальних | | | | | | |лікувальних |закладів | | | | | | |закладів, | | | | | | | |територіально | | | | | | | |наближених до | | | | | | | |місця | | | | | | | |проживання | | | | | | | |громадян | | | | | | | |--------------+-----------------+----------+------+-----+-----+-----| |3. Створити |збільшення | | | | | | |умови для |питомої ваги | | | | | | |ефективного |кількості | | | | | | |функціонування|лікувальних | | | | | | |лікувальних |закладів, що | | | | | | |закладів |оснащені: | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |1) у сільській | | | | | | | |місцевості: | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |медичним | -"- | 53,1 |35,5 |35,5 |53,1 | | |обладнанням та | | | | | | | |засобами зв'язку | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |спеціалізованими | | 51,5 |34,7 |34,7 |51,5 | | |автотранспортними| | | | | | | |засобами | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |2) у міській | | | | | | | |місцевості: | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |медичним | | 43,5 |27,5 |27,5 |43,5 | | |обладнанням та | | | | | | | |засобами зв'язку | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |спеціалізованими | | 45,5 |29,2 |29,2 |45,5 | | |автотранспортними| | | | | | | |засобами | | | | | | |--------------+-----------------+----------+------+-----+-----+-----| |4. Поліпшити |зниження питомої | | | | | | |кадрове |ваги чисельності | | | | | | |забезпечення |працівників | | | | | | |лікувальних |лікувальних | | | | | | |закладів |закладів, які не | | | | | | | |забезпечені | | | | | | | |житлом: | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |1) у сільській |відсотків | | | | | | |місцевості: | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |лікарів | | 8,1 | 11 | 9,9 | 8,1 | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |молодших | | 5,1 | 6,2 | 5,4 | 5,1 | | |спеціалістів з | | | | | | | |медичною освітою | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |2) у міській | | | | | | | |місцевості: | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |лікарів | | 4 | 6,8 | 6,4 | 4 | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |молодших | | 10,1 |14,7 | 14 |10,1 | | |спеціалістів з | | | | | | | |медичною освітою | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |підвищення | -"- | 80 | 73 | 76 | 80 | | |показника | | | | | | | |укомплектованості| | | | | | | |штатних посад | | | | | | | |лікарів, що | | | | | | | |надають первинну | | | | | | | |медико-санітарну | | | | | | | |допомогу | | | | | | |--------------+-----------------+----------+------+-----+-----+-----| |5. Забезпечити|збільшення | -"- | | | | | |розвиток |питомої ваги | | | | | | |лікувальних |чисельності | | | | | | |закладів |пацієнтів, які | | | | | | | |починають та | | | | | | | |закінчують | | | | | | | |лікування на | | | | | | | |рівні первинної | | | | | | | |медико-санітарної| | | | | | | |допомоги: | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |у міській | | 60 | 38 | 49 | 60 | | |місцевості | | | | | | | |-----------------+----------+------+-----+-----+-----| | |у сільській | | 73 | 55 | 63 | 73 | | |місцевості | | | | | | ----------------------------------------------------------------------
Джерело:Офіційний портал ВРУ