У Х В А Л АКОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про припинення розгляду конституційного поданняПрезидента України щодо відповідності
Конституції України (конституційності)
постанов Кабінету Міністрів України "Про залучення
Національною акціонерною компанією "Украгролізинг"
у 2009 році кредитів під державні гарантії
для реалізації інвестиційних проектів, пов'язаних
із закупівлею сільськогосподарської техніки
вітчизняного виробництва", "Про залучення
державним підприємством для постачання
медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році
іноземного кредиту для реалізації
інвестиційного проекту щодо забезпечення
лікувально-профілактичних закладів медичним
та іншим обладнанням, транспортними засобами,
виробами медичного призначення та лікарськими засобами
під державну гарантію", "Про внесення змін
до постанови Кабінету Міністрів України
від 14 жовтня 2009 р. N 1092"
м. Київ Справа N 2-3/2010
27 січня 2010 року
N 3-у/2010
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого, Бауліна Юрія Васильовича, Бринцева Василя Дмитровича, Вдовіченка Сергія Леонідовича - доповідача, Джуня В'ячеслава Васильовича, Дідківського Анатолія Олександровича, Домбровського Івана Петровича, Кампа Володимира Михайловича, Колоса Михайла Івановича, Лилака Дмитра Дмитровича, Маркуш Марії Андріївни, Мачужак Ярослави Василівни, Нікітіна Юрія Івановича, Стецюка Петра Богдановича, Ткачука Павла Миколайовича, Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про припинення розгляду
конституційного подання Президента України ( n0044100-09 ) щодо
відповідності Конституції України ( 254к/96-ВР )
(конституційності) постанов Кабінету Міністрів України "Про
залучення Національною акціонерною компанією "Украгролізинг" у
2009 році кредитів під державні гарантії для реалізації
інвестиційних проектів, пов'язаних із закупівлею
сільськогосподарської техніки вітчизняного виробництва" від
14 жовтня 2009 року N 1090 ( 1090-2009-п ) (Офіційний вісник
України, 2009 р., N 79, ст. 2684), "Про залучення державним
підприємством для постачання медичних установ "Укрмедпостач" у
2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту
щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичним та
іншим обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного
призначення та лікарськими засобами під державну гарантію" від
14 жовтня 2009 року N 1092 ( 1092-2009-п ) (Урядовий кур'єр,
2009 р., 22 жовтня), "Про внесення змін до постанови Кабінету
Міністрів України від 14 жовтня 2009 р. N 1092" від 21 жовтня
2009 року N 1131 ( 1131-2009-п ) (Урядовий кур'єр, 2009 р.,
30 жовтня).
Заслухавши суддю-доповідача Вдовіченка С.Л. та дослідивши
матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент
України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням
розглянути питання щодо відповідності Конституції України
( 254к/96-ВР ) (конституційності) постанов Кабінету Міністрів
України "Про залучення Національною акціонерною компанією
"Украгролізинг" у 2009 році кредитів під державні гарантії для
реалізації інвестиційних проектів, пов'язаних із закупівлею
сільськогосподарської техніки вітчизняного виробництва" від
14 жовтня 2009 року N 1090 ( 1090-2009-п ) (далі - Постанова
N 1090), "Про залучення державним підприємством для постачання
медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для
реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення
лікувально-профілактичних закладів медичним та іншим обладнанням,
транспортними засобами, виробами медичного призначення та
лікарськими засобами під державну гарантію" від 14 жовтня
2009 року N 1092 ( 1092-2009-п ) (далі - Постанова N 1092), "Про
внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від
14 жовтня 2009 р. N 1092" від 21 жовтня 2009 року N 1131
( 1131-2009-п ) (далі - Постанова N 1131).
Глава держави зазначає, що Кабінет Міністрів України, видавши
Постанову N 1090 ( 1090-2009-п ), Постанову N 1092
( 1092-2009-п ), Постанову N 1131 ( 1131-2009-п ), вирішив питання
щодо надання державних гарантій у сумі, яка перевищує встановлений
Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік"
( 835-17 ) граничний обсяг, і передбачив, що обслуговування та
погашення кредитів, наданих під державні гарантії, внесення інших
платежів, пов'язаних із реалізацією інвестиційних проектів,
здійснюватиметься за рахунок коштів, не затверджених в
установленому порядку законами про Державний бюджет України на
2010 та наступні роки.
Автор клопотання, посилаючись на пункт 4 частини першої
статті 85, пункт 1 частини другої статті 92, частину другу
статті 95 Конституції України ( 254к/96-ВР ), звертає увагу на те,
що затвердження Державного бюджету України, внесення змін до нього
належить до повноважень Верховної Ради України, виключно законом
про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави
на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих
видатків.
На підтвердження своєї позиції суб'єкт права на конституційне
подання також вказує на рішення Конституційного Суду України від
14 грудня 2000 року N 15-рп/2000 ( v015p710-00 ), від 27 листопада
2008 року N 26-рп/2008 ( v026p710-08 ), від 8 вересня 2009 року
N 19-рп/2009 ( v019p710-09 ), у яких, зокрема, наголошується на
неможливості зміни закону шляхом прийняття підзаконного правового
акта та неприпустимості втручання Уряду України у сферу виключної
компетенції законодавця.
Таким чином, Президент України вважає, що, видавши Постанову
N 1090 ( 1090-2009-п ), Постанову N 1092 ( 1092-2009-п ),
Постанову N 1131 ( 1131-2009-п ), Кабінет Міністрів України
перебрав на себе повноваження Верховної Ради України і порушив
частину другу статті 6, частину другу статті 19, статтю 75,
пункти 3, 4 частини першої статті 85, статтю 91, пункт 1 частини
другої статті 92, частину другу статті 95, частину третю
статті 113, пункт 10 статті 116, частину першу статті 117
Конституції України ( 254к/96-ВР ).
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою
від 28 грудня 2009 року відмовила у відкритті конституційного
провадження на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про
Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ) - непідвідомчість
Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному
поданні ( n0044100-09 ), у зв'язку з тим, що в процесі вивчення
конституційного подання ( n0044100-09 ) було встановлено, що
оспорювані постанови Кабінету Міністрів України ( 1090-2009-п,
1092-2009-п, 1131-2009-п ) визнано такими, що втратили чинність,
відповідно до його постанов від 11 листопада 2009 року N 1329
( 1329-2009-п ) та від 8 грудня 2009 року N 1331 ( 1331-2009-п )
(Урядовий кур'єр, 2009 р., 11 грудня).
3. Президент України заявою від 29 грудня 2009 року
(вих. N 1-1/3040) відкликав конституційне подання ( n0044100-09 )
щодо відповідності Конституції України ( 254к/96-ВР )
(конституційності) Постанови N 1090 ( 1090-2009-п ), Постанови
N 1092 ( 1092-2009-п ), Постанови N 1131 ( 1131-2009-п ).
Згідно з частиною першою статті 44 Закону України "Про
Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ) конституційне подання
може бути відкликане за письмовою заявою суб'єкта, який його
направив до Конституційного Суду України, в будь-який час до дня
розгляду на пленарному засіданні Конституційного Суду України.
Конституційний Суд України припиняє розгляд конституційного
подання, якщо після прийняття ухвали колегії суддів
Конституційного Суду України про відмову у відкритті провадження у
справі суб'єкт права на конституційне подання письмовою заявою
відповідно до статті 44 Закону України "Про Конституційний Суд
України" ( 422/96-ВР ) відкликав конституційне подання
(параграф 51-1 Регламенту Конституційного Суду України)
( v001z710-97 ).
Враховуючи викладене та керуючись статтею 153 Конституції
України ( 254к/96-ВР ), частиною першою статті 44, статтею 50
Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ),
параграфом 51-1 Регламенту Конституційного Суду України
( v001z710-97 ), Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити розгляд конституційного подання Президента
України ( n0044100-09 ) щодо відповідності Конституції України
( 254к/96-ВР ) (конституційності) постанов Кабінету Міністрів
України "Про залучення Національною акціонерною компанією
"Украгролізинг" у 2009 році кредитів під державні гарантії для
реалізації інвестиційних проектів, пов'язаних із закупівлею
сільськогосподарської техніки вітчизняного виробництва" від
14 жовтня 2009 року N 1090 ( 1090-2009-п ), "Про залучення
державним підприємством для постачання медичних установ
"Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для реалізації
інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних
закладів медичним та іншим обладнанням, транспортними засобами,
виробами медичного призначення та лікарськими засобами під
державну гарантію" від 14 жовтня 2009 року N 1092 ( 1092-2009-п ),
"Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від
14 жовтня 2009 р. N 1092" від 21 жовтня 2009 року N 1131
( 1131-2009-п ) на підставі частини першої статті 44 Закону
України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ),
параграфа 51-1 Регламенту Конституційного Суду України
( v001z710-97 ) - у зв'язку з письмовою заявою Президента України
про відкликання конституційного подання ( n0044100-09 ).
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
Джерело:Офіційний портал ВРУ