open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ

{ У відкритті конституційного провадження відмовлено

згідно з Ухвалою Конституційного Суду

N 4-у/2009 ( v004u710-09 ) від 11.02.2009 }

З мотивів невідповідності Конституції України ( 254к/96-ВР )
Указом Президента України від 3 грудня 2008 року N 1139
( 1139/2008 ) "Про зупинення дії постанов Кабінету Міністрів
України від 10 вересня 2008 року N 827 і N 837, від 17 жовтня
2008 року N 955 та від 19 листопада 2008 року N 1022" зупинено дію
постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року N 827
( 827-2008-п ) "Про ліквідацію Державної служби лікарських засобів
і виробів медичного призначення", N 837 ( 837-2008-п ) "Питання
здійснення державного контролю якості лікарських засобів", від
17 жовтня 2008 року N 955 ( 955-2008-п ) "Про заходи щодо
стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного
призначення" та від 19 листопада 2008 року N 1022 ( 1022-2008-п )
"Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від
10 вересня 2008 р. N 837 і від 17 жовтня 2008 р. N 955".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої
статті 106, статті 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ), статей
13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) звертаюсь до Конституційного Суду України для
вирішення питання про конституційність названих постанов
( 827-2008-п, 837-2008-п, 955-2008-п, 1022-2008-п ) Кабінету
Міністрів України, опублікованих відповідно в газеті Урядовий
кур'єр" від 27 вересня 2008 року N 180, від 24 вересня 2008 року
N 177, від 6 листопада 2008 року N 208, від 29 листопада 2008 року
N 225.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня
2008 року N 827 ( 827-2008-п ) ліквідовано Державну службу
лікарських засобів і виробів медичного призначення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня
2008 року N 837 ( 837-2008-п ) погоджено пропозицію Міністерства
охорони здоров'я щодо ліквідації Державної інспекції з контролю
якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України, а
також утворено Державну інспекцію з контролю якості лікарських
засобів як центральний орган виконавчої влади та затверджено
Положення про неї.
Постановами Кабінету Міністрів України від 17 жовтня
2008 року N 955 ( 955-2008-п ) та від 19 листопада
2008 року N 1022 ( 1022-2008-п ) установлено граничні
постачальницько-збутові надбавки (націнки) та граничні торговельні
(роздрібні) надбавки (націнки) на лікарські засоби і вироби
медичного призначення.
Зазначені постанови ( 827-2008-п, 837-2008-п, 955-2008-п,
1022-2008-п ) видано Кабінетом Міністрів України всупереч нормам
Конституції України ( 254к/96-ВР ).
Конституція України ( 254к/96-ВР ) проголошує Україну
правовою державою (стаття 1) ( 254к/96-ВР ), в якій визнається і
діє принцип верховенства права (стаття 8) ( 254к/96-ВР ),
зобов'язує органи виконавчої влади діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України (частина друга статті 19)
( 254к/96-ВР ), і наділяє Кабінет Міністрів України повноваженням
утворювати центральні органи виконавчої влади відповідно до закону
(пункт 9-1 статті 116) ( 254к/96-ВР ).
Тому, приймаючи рішення про утворення центрального органу
виконавчої влади з контролю якості лікарських засобів, Кабінет
Міністрів України мав діяти відповідно до Законів України "Про
основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської
діяльності" ( 877-16 ) та "Про лікарські засоби" ( 123/96-ВР ), за
якими виключно законами встановлюються органи, уповноважені
здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської
діяльності, та відповідні повноваження таких органів, спеціальним
органом державного контролю якості лікарських засобів визначено
Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів
Міністерства охорони здоров'я України з безпосередньо
підпорядкованими їй державними інспекціями з контролю якості
лікарських засобів в Автономній Республіці Крим, областях, містах
Києві і Севастополі, Основ законодавства України про охорону
здоров'я ( 2801-12 ), якими контроль за якістю лікарських засобів
та імунобіологічних препаратів, що виготовляються підприємствами
України, покладено на Міністерство охорони здоров'я України.
Утворивши центральний орган виконавчої влади - Державну
інспекцію з контролю якості лікарських засобів та наділивши її
відповідними контрольними повноваженнями, Кабінет Міністрів
України діяв усупереч Конституції ( 254к/96-ВР ) та названим
Законам України ( 877-16, 123/96-ВР ).
Видання постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня
2008 року N 955 ( 955-2008-п ) "Про заходи щодо стабілізації цін
на лікарські засоби і вироби медичного призначення" та внесення до
неї передбачених постановою Кабінету Міністрів України від
19 листопада 2008 року N 1022 ( 1022-2008-п ) "Про внесення змін
до постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р.
N 837 і від 17 жовтня 2008 р. N 955" змін в умовах коливання
валютних курсів призвело до скорочення загальної номенклатури
лікарських засобів в аптечних закладах України, збільшення частки
ліків високої вартості та зменшення частки доступних за ціною
препаратів, скорочення обсягів вітчизняного виробництва ліків,
мережі аптечних закладів та зайнятості у цій сфері, зростання
соціальної напруги у суспільстві.
Це створює загрозу для системи охорони здоров'я і, як
наслідок, призводить до небезпечного погіршення стану здоров'я
населення, що відповідно до статті 7 Закону України "Про основи
національної безпеки України" ( 964-15 ) є однією з основних
загроз національним інтересам і національній безпеці України у
соціальній сфері.
Таким чином, зазначені постанови ( 827-2008-п, 837-2008-п,
955-2008-п, 1022-2008-п ) Уряду України не відповідають статті 3
Конституції України ( 254к/96-ВР ), відповідно до якої людина, її
життя і здоров'я визнаються в Україні найвищою соціальною
цінністю, суперечать інтересам національної безпеки, можуть
призвести до порушення одного з основоположних конституційних прав
громадян - права на охорону здоров'я, а тому не відповідають
частині першій статті 17 Конституції України ( 254к/96-ВР ),
згідно з якою забезпечення економічної безпеки держави є однією з
її найважливіших функцій і яка згідно зі статтею 8 Основного
Закону ( 254к/96-ВР ) держави є нормою прямої дії, та частинам
першій і третій статті 49 Конституції України ( 254к/96-ВР ), за
якими кожен має право на охорону здоров'я, обов'язком держави є
створення умов для ефективного і доступного для всіх громадян
медичного обслуговування.
Видаючи зазначені постанови ( 827-2008-п, 837-2008-п,
955-2008-п, 1022-2008-п ), Кабінет Міністрів України діяв на
порушення конституційних норм, що не відповідає також вимогам
частини другої статті 8, частини другої статті 19, частини третьої
статті 113 Конституції України ( 254к/96-ВР ); на неприпустимості
порушення Урядом України цих вимог наголошено Конституційним Судом
України у Рішеннях від 19 червня 2001 року N 9-рп/2001
( v009p710-01 ) у справі щодо стажу наукової роботи, від 11
листопада 2008 року N 25-рп/2008 ( v025p710-08 ) у справі про
земельні ділянки.
Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України
розглянути питання щодо конституційності:
постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року
N 827 ( 827-2008-п ) "Про ліквідацію Державної служби
лікарських засобів і виробів медичного призначення";
постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року
N 837 ( 837-2008-п ) "Питання здійснення державного контролю
якості лікарських засобів";
постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року
N 955 ( 955-2008-п ) "Про заходи щодо стабілізації цін на
лікарські засоби і вироби медичного призначення";
постанови Кабінету Міністрів України від 19 листопада
2008 року N 1022 ( 1022-2008-п ) "Про внесення змін до постанов
Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 837 і від
17 жовтня 2008 р. N 955".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням
уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України -
Представника Президента України у Конституційному Суді України
М.Ставнійчук.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 3 грудня 2008 року

{ Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України }

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: