open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ

З мотивів невідповідності Конституції України ( 254к/96-ВР )
Указом Президента України від 6 березня 2009 року N 125
( 125/2009 ) "Про зупинення дії деяких положень постанови Кабінету
Міністрів України від 6 серпня 2008 року N 709" згідно з пунктом
15 частини першої статті 106 Конституції України ( 254к/96-ВР )
зупинено дію пункту 3 змін, що вносяться до Порядку декларування
зміни оптововідпускних цін на продовольчі товари, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2008 року N 709
( 709-2008-п ) "Про внесення змін до Порядку декларування зміни
оптово-відпускних цін на продовольчі товари".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої
статті 106, статті 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ),
статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) звертаюсь до Конституційного Суду України для
вирішення питання про конституційність зазначеної постанови
Кабінету Міністрів України ( 709-2008-п ), опублікованої в
"Офіційному віснику України" (2008 р., N 61, ст. 2072).
Оспорюваною постановою ( 709-2008-п ) внесено низку змін до
Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі
товари, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
17 жовтня 2007 року N 1222 ( 1222-2007-п ). При цьому на заміну
порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі
товари, що передбачав заявлення суб'єктом господарювання органам
державної влади наміру змінити ціни на окремі товари, встановлено
дозвільний порядок зміни суб'єктами господарювання
оптово-відпускних цін на продовольчі товари (пункт 3 змін, що
вносяться до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на
продовольчі товари) ( 709-2008-п ).
Зокрема, суб'єктів господарювання, які провадять діяльність
із виробництва та реалізації певних продовольчих товарів,
зобов'язано в разі підвищення оптово-відпускних цін більше ніж на
1 відсоток протягом місяця подавати до територіальних органів
Державної інспекції з контролю за цінами пояснювальну записку щодо
обґрунтування необхідності зміни оптово-відпускних цін разом із
документами, що містять відомості, пов'язані з виробництвом,
технологічною інформацією, управлінням, фінансами та іншою
діяльністю суб'єктів господарювання, для надання висновків щодо
економічного обґрунтування рівнів оптово-відпускних цін на
продовольчі товари (пункти 3, 4, 5, 6 Порядку в редакції постанови
N 709) ( 709-2008-п ). На підставі висновку територіального органу
Державної інспекції з контролю за цінами керівник (заступник
керівника) уповноваженого органу у дводенний строк погоджує
декларацію зміни певних оптово-відпускних цін на продовольчі
товари; зміна оптово-відпускних цін здійснюється з дати погодження
уповноваженим органом декларації зміни оптово-відпускних цін на
продовольчі товари (пункти 7, 8 Порядку в редакції постанови
N 709) ( 709-2008-п ).
При цьому територіальні органи Державної інспекції з контролю
за цінами мають право відмовити у наданні висновку щодо
економічного обґрунтування рівнів оптово-відпускних цін на певні
продовольчі товари (пункт 5 Порядку в редакції постанови N 709)
( 709-2008-п ), а уповноважений орган - відмовити в погодженні
декларації (пункт 8 Порядку в редакції постанови N 709)
( 709-2008-п ). Конкретні критерії для відмови зазначеною
постановою Кабінету Міністрів України ( 709-2008-п ) не
передбачено.
Механізм декларування зміни оптово-відпускних цін на
продовольчі товари, запроваджений постановою Кабінету Міністрів
України, про яку йдеться, не відповідає Конституції України
( 254к/96-ВР ) з таких підстав.
Згідно з правовою позицією Конституційного Суду України на
державу покладено обов'язок забезпечувати захист змагальності
суб'єктів господарювання в отриманні та розподіленні ними прибутку
з метою досягнення економічних та соціальних результатів (Рішення
від 9 жовтня 2008 року N 22-рп/2008 ( v022p710-08 ) у справі за
конституційним поданням Президента України щодо відповідності
Конституції України ( 254к/96-ВР ) (конституційності) постанови
Кабінету Міністрів України "Про закупівлю послуг, пов'язаних з
формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного
реєстру виборців") ( 363-2008-п ).
Закріплення дозвільного порядку погодження зміни суб'єктами
господарювання оптово-відпускних цін на певні продовольчі товари
обмежує суб'єктів господарювання у визначенні ціни на належний їм
товар, що є обмеженням гарантованого Конституцією України
( 254к/96-ВР ) права власників щодо розпорядження своєю власністю
(частина перша статті 41 Конституції України) ( 254к/96-ВР ),
створює загрозу усунення, обмеження чи спотворення конкуренції,
чим порушує проголошені Основним Законом ( 254к/96-ВР ) держави
гарантії конституційного права на підприємницьку діяльність, за
якими держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій
діяльності, не допускається неправомірне обмеження конкуренції та
недобросовісна конкуренція (частина третя статті 42 Конституції
України) ( 254к/96-ВР ).
Таким чином, цей підхід обмежує право кожного на
підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом (частина
перша статті 42 Конституції України) ( 254к/96-ВР ).
Уведення зазначених обмежень не відповідає також частині
другій статті 21 Конституції України ( 254к/96-ВР ), відповідно до
якої права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними,
частині першій статті 64 Основного Закону ( 254к/96-ВР ) держави,
за якою конституційні права і свободи людини і громадянина не
можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією
України ( 254к/96-ВР ).
Внесені зміни не відповідають і конституційним приписам щодо
забезпечення державою захисту прав усіх суб'єктів права власності
і господарювання (частина четверта статті 13 Конституції України)
( 254к/96-ВР ).
Відтак, Кабінет Міністрів України порушив й положення частини
другої статті 8 Основного Закону України ( 254к/96-ВР ), за якою
нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України
( 254к/96-ВР ) і повинні відповідати їй, а також частини другої
статті 6, частини другої статті 19 та частини третьої статті 113
Конституції України ( 254к/96-ВР ), які зобов'язують Кабінет
Міністрів України керуватися у своїй діяльності, зокрема,
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), діяти на підставі та у
спосіб, що нею передбачені.
З огляду на наведене прошу Конституційний Суд України
розглянути питання щодо конституційності пункту 3 змін, що
вносяться до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на
продовольчі товари, затверджених постановою Кабінету Міністрів
України від 6 серпня 2008 року N 709 ( 709-2008-п ) "Про внесення
змін до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на
продовольчі товари".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням
уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України -
Представника Президента України у Конституційному Суді України
М. Ставнійчук.

Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 6 березня 2009 року

{ Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України }
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: