КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 12 березня 2008 р. N 171
Київ
Про затвердження Типового положення про управління(відділ) у справах національностей та релігій
обласної, відділ у справах національностей
та релігій Севастопольської міської
державної адміністрації
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Типове положення про управління (відділ) у
справах національностей та релігій обласної, відділ у справах
національностей та релігій Севастопольської міської державної
адміністрації, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Типове положення про управління у справах релігій Київської
міської державної адміністрації, відділ у справах релігій обласної
та Севастопольської міської державної адміністрації, затверджене
постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2000 р. N 1547
( 1547-2000-п ) (Офіційний вісник України, 2000 р., N 42,
ст. 1787), у частині, що стосується відділу у справах релігій
обласної та Севастопольської міської державної адміністрації;
Типове положення про управління (відділ) у справах
національностей обласної, Київської та Севастопольської міської
державної адміністрації, затверджене постановою Кабінету Міністрів
України від 26 травня 2004 р. N 696 ( 696-2004-п ) (Офіційний
вісник України, 2004 р., N 21, ст. 1443), у частині, що стосується
управління (відділу) у справах національностей обласної та
Севастопольської міської державної адміністрації.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 12 березня 2008 р. N 171
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро управління (відділ) у справах національностей
та релігій обласної, відділ у справах
національностей та релігій Севастопольської
міської державної адміністрації
1. Управління (відділ) у справах національностей та релігій
обласної, відділ у справах національностей та релігій
Севастопольської міської держадміністрації (далі - управління,
відділ) є структурним підрозділом відповідної держадміністрації,
що утворюється її головою.
Управління, відділ є підзвітним та підконтрольним голові
відповідної держадміністрації та Держкомнацрелігій.
2. У своїй діяльності управління, відділ керується
Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, указами
Президента України і постановами Верховної Ради України,
прийнятими відповідно до Конституції ( 254к/96-ВР ) та законів
України, актами Кабінету Міністрів України, наказами
Держкомнацрелігій, розпорядженнями голови обласної,
Севастопольської міської держадміністрації, актами відповідного
органу місцевого самоврядування, прийнятими в межах його
компетенції, а також положенням про управління, відділ.
3. Основними завданнями управління, відділу є:
реалізація державної політики у сфері міжнаціональних
відносин, сприяння консолідації та розвитку української нації,
забезпечення прав національних меншин та права громадян на свободу
світогляду і віросповідання;
сприяння гармонізації міжнаціональних відносин, збереженню і
розвитку етнічної самобутності національних меншин, а також
задоволенню національно-культурних потреб українців, які
проживають за межами України, зміцненню їх зв'язків з Україною;
здійснення заходів щодо розселення та облаштування на
відповідній території осіб, депортованих за національною ознакою,
які повернулися в Україну, сприяння їх адаптації та інтеграції в
українське суспільство;
сприяння гармонізації міжконфесійних відносин;
забезпечення дотримання законодавства щодо прав національних
меншин, свободи світогляду і віросповідання.
4. Управління, відділ відповідно до покладених на нього
завдань:
1) вивчає та аналізує тенденції етнонаціонального та
етнокультурного розвитку регіону, розробляє поточні та
довгострокові прогнози розвитку міжнаціональних та міжконфесійних
відносин;
2) координує взаємодію місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування з питань міжнаціональних та
міжконфесійних відносин;
3) контролює дотримання законодавства щодо прав національних
меншин, свободи світогляду і віросповідання та про релігійні
організації, узагальнює практику його застосування;
4) вивчає релігійну ситуацію та процеси, що відбуваються у
релігійному середовищі, готує і подає відповідні інформаційні
матеріали на розгляд голови держадміністрації та
Держкомнацрелігій;
5) вживає у межах своєї компетенції заходів до запобігання
проявам розпалювання міжетнічної, расової та релігійної ворожнечі
у регіоні;
6) надає методичну допомогу місцевим органам виконавчої влади
та органам місцевого самоврядування з питань застосування
законодавства щодо забезпечення прав національних меншин, свободи
світогляду і віросповідання та про релігійні організації;
7) сприяє:
збереженню та розвитку етнічної, культурної, релігійної
самобутності корінних народів і національних меншин, задоволенню
їх національно-культурних потреб, а також потреб у літературі,
мистецтві, освіті, засобах масової інформації;
діяльності національно-культурних об'єднань та інших
громадських організацій національних меншин, підтримує розвиток
національно-культурних традицій;
проведенню благодійних акцій, інших заходів, спрямованих на
розвиток етнічної самобутності національних меншин;
доступу населення до надбань культури, писемності, традицій і
звичаїв корінних народів та національних меншин;
забезпеченню культурно-мовних, освітніх, інформаційних потреб
українців, які проживають за межами України, налагодженню
співпраці з державними установами, громадськими, культурними,
національними центрами іноземних держав з питань, що належать до
його компетенції;
налагодженню взаєморозуміння між релігійними організаціями
різних віросповідань, вирішенню спірних міжцерковних питань,
проведенню богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та процесій,
а також паломництву віруючих;
участі релігійних організацій (на їх прохання) у міжнародних
релігійних форумах, налагодженню їх зв'язків із зарубіжними
релігійними організаціями;
будівництву, ремонту та реставрації культових будівель,
створенню релігійними організаціями своєї матеріальної бази для
релігійної, добродійної та іншої передбаченої статутом діяльності;
роботі комісії у справах альтернативної (невійськової)
служби;
8) вживає відповідно до своєї компетенції заходів до
запобігання виникненню міжетнічних та міжконфесійних конфліктів;
9) здійснює у межах своєї компетенції заходи з реалізації
Європейської хартії регіональних мов або мов меншин, координує
діяльність, пов'язану з виконанням вимог її положень, подає голові
держадміністрації та Держкомнацрелігій відповідну інформацію;
10) вживає в межах своєї компетенції заходів до вирішення
питань розселення та облаштування осіб, депортованих за
національною ознакою, які повернулись в Україну, готує та подає,
голові держадміністрації та Держкомнацрелігій свої пропозиції із
зазначених питань, у тому числі щодо залучення інвестицій;
11) здійснює попередній розгляд поданих на реєстрацію
статутів (положень) релігійних громад, а також змін і доповнень до
них, перевіряє їх відповідність законодавству та подає пропозиції
голові держадміністрації;
12) веде облік (реєстр) релігійних організацій, що діють в
регіоні, та культових будівель і приміщень, пристосованих під
молитовні, що належать релігійним організаціям та/або
використовуються ними;
13) розглядає в установленому законодавством порядку
звернення фізичних і юридичних осіб з питань, що належать до його
компетенції;
14) організовує та проводить конференції, семінари, наради та
інші заходи з питань, що належать до його компетенції;
15) інформує населення про свою діяльність через засоби
масової інформації, проводить роз'яснювальну роботу з питань, що
належать до його компетенції;
16) здійснює відповідно до законодавства інші функції, що
випливають з покладених на нього завдань.
5. Управління, відділ має право:
одержувати в установленому порядку статистичну інформацію та
інші матеріали з питань, що належать до його компетенції, від
структурних підрозділів держадміністрації, районних
держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ та організацій;
залучати спеціалістів інших структурних підрозділів
держадміністрації, районних держадміністрацій, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до
його компетенції;
подавати в установленому порядку пропозиції щодо скасування
прийнятих місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, їх посадовими особами рішень з питань
міжнаціональних відносин, забезпечення прав національних меншин та
права громадян на свободу світогляду і віросповідання, що
суперечать законодавству.
6. Управління, відділ під час здійснення своїх повноважень
взаємодіє з іншими структурними підрозділами держадміністрації,
районними держадміністраціями, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами та організаціями.
7. Управління, відділ очолює начальник, який призначається на
посаду і звільняється з посади головою держадміністрації за
погодженням з Держкомнацрелігій.
Начальник управління, відділу може мати заступника, якого за
поданням начальника управління, відділу призначає на посаду і
звільняє з посади голова держадміністрації за погодженням з
Держкомнацрелігій.
8. Начальник управління, відділу:
здійснює керівництво діяльністю управління, відділу, несе
персональну відповідальність за виконання покладених на
управління, відділ завдань;
визначає ступінь відповідальності заступника начальника та
інших працівників управління, відділу;
затверджує в установленому порядку структуру управління,
відділу;
розробляє та подає на затвердження голови держадміністрації
кошторис та штатний розпис управління, відділу;
призначає на посаду і звільняє з посади працівників
управління, відділу;
розподіляє обов'язки між працівниками управління, відділу;
контролює стан трудової та виконавської дисципліни в
управлінні, відділі;
видає у межах своєї компетенції накази, організовує і
контролює їх виконання;
розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису.
9. Управління, відділ утримується за рахунок коштів
державного бюджету.
Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників
управління, відділу в межах виділених асигнувань визначає голова
держадміністрації.
Кошторис та штатний розпис управління, відділу затверджує
голова держадміністрації після проведення їх експертизи фінансовим
управлінням держадміністрації.
10. Управління, відділ є юридичною особою, має самостійний
баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства,
печатку із зображенням Державного Герба України та своїм
найменуванням і бланки.
Джерело:Офіційний портал ВРУ