open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 815/7/18-0617 від 23.01.2001

Державним податковим адміністраціям

в Автономній Республіці Крим,

областях, мм.Києві та Севастополі

Про сплату земельного податку

У зв'язку з численними зверненнями платників податків щодо
сплати земельного податку за земельні ділянки, зайняті аптеками,
аптечними базами та складами, Державна податкова адміністрація
України повідомляє наступне. Відповідно до статті 12 Закону України від 19 вересня 1996
року за N 378/96-ВР ( 378/96-ВР ) "Про внесення змін і доповнень
до Закону України "Про плату за землю" (із змінами та
доповненнями) від сплати земельного податку звільняються
вітчизняні заклади охорони здоров'я. Закон України "Основи законодавства України про охорону
здоров'я" ( 2801-12 ) (стаття 16) визначає аптеки закладами
охорони здоров'я. Проте органи статистики України за установчими
документами відносять аптеки не до закладів охорони здоров'я, а до
підприємств торгівлі, що відображає характер їх економічної
діяльності. Класифікацією організаційно-правових форм господарювання,
затвердженою наказом Держстандарту України від 22 листопада 1994
року за N 288 ( vb288217-94 ), встановлено, що заклад, установа -
це організаційна структура, яка не займається підприємницькою
діяльністю, а фінансування робіт, пов'язаних з її діяльністю,
здійснюється за рахунок асигнувань, що виділяються з державного
бюджету або з місцевого бюджету адміністративно-територіальних
одиниць. При цьому слід зазначити, що в більшості випадків за
установчими документами (і фактично) аптеки, аптечні бази та
склади є підприємствами, товариствами з обмеженою
відповідальністю, акціонерними товариствами, які діють на принципі
повного госпрозрахунку, самофінансування та самоокупності, метою
діяльності яких є отримання прибутку, в зв'язку з чим не можуть
бути закладами охорони здоров'я. Таким чином, відповідно до Закону України "Про плату за
землю" ( 2535-12 ) за земельні ділянки, зайняті вказаними
підприємствами, повинен сплачуватись земельний податок власниками
землі або землекористувачами на загальних підставах (стаття 2
вказаного Закону), тобто безпосередньо тими юридичними особами,
кому земля передана у власність або надана в користування. Це стверджується і тим, що відповідно до наказу Державного
комітету статистики України від 5 листопада 1998 року за N 377
( z0788-98 ) "Про затвердження форм державної статистичної
звітності з земельних ресурсів та Інструкції з заповнення
державної статистичної звітності з кількісного обліку земель"
(зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 року
за N 788/3228), що визначає положення по заповненню державного
земельного кадастру, дані якого згідно із статтею 13 Закону
України "Про плату за землю" ( 2535-12 ) є підставою для
нарахування земельного податку, аптеки, аптечні бази та склади
віднесені не до закладів охорони здоров'я, а до торгівлі. Крім
того, відповідно до зазначеної Інструкції землі, зайняті аптеками,
аптечними базами та складами, обліковуються як землі, що
використовуються в комерційних цілях. З огляду на викладене та враховуючи, що листом Державної
податкової адміністрації України від 24 липня 2000 року за
N 10147/7/11-0217 ( v0147225-00 ) лист від 10 січня 1997 року за
N 18-0211/10-172 ( v-172225-97 ) щодо несплати аптеками земельного
податку відмінений, то при проведенні документальних перевірок
аптек, аптечних баз та складів за період до відміни
вищезазначеного листа (до 24.07.2000) не проводяться донарахування
земельного податку, не застосовуються фінансові санкції та не
накладаються адміністративні стягнення.
Голова ДПА України М.Азаров
"Налоговый-банковский-таможенный КОНСУЛЬТАНТ", N 7, 13.02.2001 р.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: