open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 13 грудня 2006 р. N 1722

Київ
Про затвердження Положення

про Національне космічне агентство

України
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ

N 101 ( 101-2008-п ) від 27.02.2008 }

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Національне космічне агентство
України, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з 20 грудня 2006 року.

Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 21

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 13 грудня 2006 р. N 1722
ПОЛОЖЕННЯ

про Національне космічне агентство України

1. Національне космічне агентство України (НКАУ) є
центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, який
забезпечує реалізацію державної політики у сфері космічної
діяльності та несе відповідальність за стан її розвитку.
Діяльність НКАУ спрямовується і координується Кабінетом
Міністрів України.
2. НКАУ у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) і законами України, а також указами Президента
України та постановами Верховної Ради України, прийнятими
відповідно до Конституції ( 254к/96-ВР ) і законів України, актами
Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
НКАУ організовує у межах своїх повноважень виконання актів
законодавства, здійснює контроль за їх реалізацією, узагальнює
практику застосування законодавства з питань, що належать до його
компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства
і вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів
України.
3. Основними завданнями НКАУ є:
1) розроблення пропозицій щодо:
формування державної політики у галузі дослідження і
використання космічного простору в мирних цілях та в інтересах
безпеки держави;
удосконалення механізму державного регулювання та управління
у сфері космічної діяльності;
підвищення рівня обороноздатності держави та національної
безпеки з використанням космічних засобів;
2) виконання Загальнодержавної космічної програми;
3) розвиток співробітництва України з іншими державами та
міжнародними організаціями у сфері космічної діяльності.
4. НКАУ відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє разом з міністерствами, іншими центральними
органами виконавчої влади та Національною академією наук проекти
Загальнодержавної космічної програми, а також інших державних
цільових програм;
2) бере участь у розробленні проектів Державної програми
економічного та соціального розвитку та Державного бюджету
України;
3) забезпечує проведення науково-дослідних робіт з вивчення
та використання космічного простору, науково-дослідних і
дослідно-конструкторських робіт з проектування, виготовлення та
випробування космічної техніки, зокрема в рамках міжнародних
проектів;
4) готує в межах своїх повноважень пропозиції щодо:
удосконалення системи оподаткування, ціноутворення і
кредитування;
комерціалізації космічної діяльності;
безпеки космічної діяльності;
5) бере участь у межах своїх повноважень у формуванні та
реалізації інвестиційної, антимонопольної та регуляторної
політики, складанні макроекономічних і міжгалузевих балансів;
6) здійснює координацію діяльності підприємств, установ і
організацій космічної та суміжних галузей;
7) забезпечує разом з іншими центральними органами виконавчої
влади експлуатацію космічної техніки, її належний технічний стан
та вдосконалення;
8) організовує і координує роботу, пов'язану із запуском
космічних апаратів різного призначення та керуванням їх польотом;
9) забезпечує в межах своїх повноважень приймання, збирання,
опрацювання та зберігання інформації, що надходить з космічних
засобів;
10) організовує відбір кандидатур та підготовку космонавтів;
11) проводить у встановленому законодавством порядку
ліцензування космічної діяльності;
12) здійснює в межах своїх повноважень технічне регулювання
та управління якістю у сфері космічної діяльності;
13) організовує роботу із створення та функціонування Системи
сертифікації космічної техніки України;
14) бере участь у проведенні робіт з міжнародної
стандартизації космічної техніки;
15) проводить реєстрацію космічних апаратів України;
16) забезпечує суб'єктів космічної діяльності нормативною
документацією;
17) здійснює в межах своїх повноважень функції з управління
майном підприємств, установ і організацій, що належать до сфери
його управління, та корпоративними правами держави;
18) забезпечує капітальне будівництво технічних споруд для
потреб космічної галузі, а також житлових будинків для її
працівників;
19) здійснює контроль за використанням бюджетних коштів і
кредитів, залучених під гарантію Кабінету Міністрів України,
підприємствами, установами і організаціями, що належать до сфери
його управління;
20) сприяє запровадженню нових високоефективних форм
підготовки та перепідготовки кадрів для космічної галузі;
21) організовує спеціалізовані виставкові заходи з космічної
тематики, бере участь у міжнародних авіакосмічних салонах,
виставках, конференціях, семінарах;
22) проводить соціологічні дослідження з питань, що належать
до його компетенції, та інформує громадськість через засоби
масової інформації про основні події, які відбуваються у сфері
космічної діяльності;
23) створює галузеву інформаційно-аналітичну систему і
забезпечує її функціонування;
24) вживає заходів до подальшої активізації
зовнішньоекономічного співробітництва України з іншими державами у
сфері космічної діяльності;
25) бере участь у розробленні проектів міжнародних договорів
України з питань, що належать до його компетенції, забезпечує
дотримання і виконання зобов'язань, визначених міжнародними
договорами України;
26) здійснює координацію зовнішньоекономічної діяльності в
рамках угод щодо співробітництва в дослідженні та використанні
космічного простору в мирних цілях, зокрема таких, що стосуються
виконання на комерційній основі міжнародних космічних програм і
проектів;
27) для забезпечення національної безпеки України:
вживає заходів до оперативного виявлення джерел небезпеки;
сприяє в межах своїх повноважень досягненню належного рівня
надійності та ефективності систем державного управління в
особливий період;
здійснює разом з іншими центральними органами виконавчої
влади в межах своїх повноважень державний нагляд за дотриманням
вимог безпеки космічної діяльності, військово-технічне
співробітництво та заходи експортного контролю відповідно до
міжнародних договорів України;
формує і організовує разом з Міноборони виконання замовлень
на роботи, пов'язані із створенням і застосуванням космічної
техніки подвійного використання, а також забезпечує функціонування
і розвиток об'єктів наземної та космічної інфраструктури;
28) здійснює керівництво Національним центром управління та
випробувань космічних засобів;
29) сприяє діяльності Національного центру аерокосмічної
освіти молоді;
30) утворює, реорганізує та ліквідує представництва
генерального замовника - Національного космічного агентства
України на підприємствах, в установах і організаціях космічної
галузі, здійснює управління їх діяльністю;
31) здійснює контроль за сейсмічною обстановкою та іншими
геофізичними явищами, про результати інформує уповноважені органи;
32) організовує роботу щодо обміну геофізичною інформацією з
міжнародними центрами даних;
33) забезпечує створення та експлуатацію космічного сегмента
супутникових систем зв'язку та мовлення, контролю космічного
простору і аналізу космічної обстановки, координатно-часового та
навігаційного забезпечення;
34) представляє відповідно до законодавства інтереси держави
в міжнародних організаціях, діяльність яких пов'язана з
дослідженням і використанням космічного простору, експлуатацією
супутникових систем;
35) забезпечує впровадження супутникових телекомунікаційних
технологій для:
створення супутникових мереж зв'язку із забезпеченням доступу
органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій до
глобальних міжнародних інформаційних мереж;
розгортання супутникових розподільних мереж радіомовлення та
телебачення;
36) здійснює згідно із законодавством закупівлю за державні
кошти продукції, виконання робіт і надання послуг;
37) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань з
мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;
38) здійснює реєстрацію договорів (контрактів) щодо
міжнародної передачі товарів і послуг у сфері космічної
діяльності;
39) забезпечує згідно із законодавством страхування під час
провадження космічної діяльності;
40) реалізує в межах своїх повноважень державну політику у
сфері охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є
власністю держави;
41) забезпечує виконання робіт, пов'язаних з використанням
ракет-носіїв, створених на базі ракетних комплексів, які
виводяться з експлуатації у зв'язку з вичерпанням ресурсу або
підлягають ліквідації відповідно до міжнародних договорів;
42) забезпечує створення на базі конверсійних потужностей
високотехнологічного виробництва цивільного призначення з
використанням новітніх технологій і залученням національних та
іноземних інвестицій;
43) веде Державний реєстр унікальних об'єктів космічної
діяльності, здійснює державний нагляд за їх станом;
44) створює сприятливі умови для функціонування суб'єктів
господарювання всіх форм власності в космічній галузі;
45) розробляє комплекс заходів щодо структурної перебудови
космічної галузі та забезпечує їх проведення;
46) забезпечує ефективне використання науково-технічного і
виробничого потенціалу космічної галузі та створює умови для
впровадження космічних технологій у виробництво
конкурентоспроможної продукції для потреб внутрішнього та
зовнішнього ринку;
47) здійснює моніторинг діяльності та інформаційно-аналітичне
забезпечення підприємств, установ і організацій, що належать до
сфери його управління, на внутрішньому і зовнішньому ринку;
48) організовує розроблення та здійснення природоохоронних
заходів у сфері космічної діяльності;
49) забезпечує утилізацію твердого ракетного палива та бере
разом з іншими центральними органами виконавчої влади участь в
утилізації звичайних видів боєприпасів, рідинних компонентів
ракетного палива бойових ракет, не придатних для подальшого
зберігання та використання;
50) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної
політики у сфері охорони праці та пожежної безпеки, підвищення
рівня промислової безпеки на підприємствах, в установах і
організаціях, що належать до сфери його управління;
51) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної
політики у сфері енергетичної безпеки та енергозбереження на
підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери
його управління;
52) виконує інші функції відповідно до покладених на нього
завдань.
5. НКАУ має право:
1) залучати спеціалістів центральних та місцевих органів
виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за
погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до
його компетенції;
2) отримувати в установленому законодавством порядку від
органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ і організацій інформацію, документи та
матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
3) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до його компетенції;
4) самостійно або за участю спеціалістів інших центральних та
місцевих органів виконавчої влади, установ і організацій
здійснювати контроль за використанням бюджетних коштів;
5) утворювати експертні ради та організовувати проведення
комплексної експертизи проектів програм у сфері космічної
діяльності;
6) засновувати в установленому порядку друковані засоби
масової інформації.
6. НКАУ взаємодіє під час виконання покладених на нього
завдань з іншими центральними та місцевими органами виконавчої
влади, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними
органами іноземних держав та міжнародними організаціями.
7. НКАУ в межах своїх повноважень та відповідно до
законодавства видає накази, організовує та контролює їх виконання.
Рішення Агентства, прийняті в межах його повноважень,
обов'язкові для виконання центральними та місцевими органами
виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми
власності, громадянами.
НКАУ в разі потреби може видавати разом з іншими центральними
та місцевими органами виконавчої влади спільні нормативні акти.
Нормативно-правові акти Агентства підлягають реєстрації в
порядку, встановленому законодавством.
8. НКАУ очолює Генеральний директор, якого призначає на
посаду і звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням
Прем'єр-міністра України.
Генеральний директор має заступників, які призначаються на
посаду і звільняються з посади в установленому порядку Кабінетом
Міністрів України.
Розподіл обов'язків між своїми заступниками здійснює
Генеральний директор. { Абзац третій пункту 8 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 101 ( 101-2008-п ) від
27.02.2008 }
Генеральний директор НКАУ:
здійснює керівництво Агентством, несе персональну
відповідальність перед Кабінетом Міністрів України за виконання
покладених на НКАУ завдань, визначає ступінь відповідальності
своїх заступників, керівників структурних підрозділів;
приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію
підприємств, установ і організацій, що належать до сфери
управління НКАУ;
приймає рішення щодо розподілу бюджетних коштів, головним
розпорядником яких є НКАУ;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників
Агентства; { Абзац восьмий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ N 101 ( 101-2008-п ) від 27.02.2008 }
укладає та розриває за погодженням з Віце-прем'єр-міністром
України відповідно до законодавства контракти з керівниками
підприємств, установ і організацій, що належать до сфери
управління НКАУ;
затверджує кошторис витрат для утримання установ, які
фінансуються з державного бюджету;
затверджує статути підприємств, установ і організацій, що
належать до сфери управління Агентства, організовує контроль за їх
дотриманням;
призначає на посаду, переміщує по службі відряджених до
Агентства військовослужбовців, а також вносить подання до
Міноборони про присвоєння їм у встановленому порядку чергових
військових звань;
здійснює відповідно до законодавства інші повноваження.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції НКАУ, обговорення найважливіших напрямів його
діяльності та розвитку космічної галузі в Агентстві утворюється
колегія у складі Генерального директора (голова колегії), його
заступників, інших керівних працівників Агентства, керівників
підприємств, установ і організацій, що належать до сфери
управління Агентства, а також представників органів виконавчої
влади, установ, громадських організацій, науковців та інших осіб
за їх згодою.
Членів колегії затверджує та увільняє Генеральний директор
НКАУ.
Організаційною формою роботи колегії є засідання.
Періодичність проведення засідань колегії визначається Генеральним
директором.
Рішення колегії проводяться в життя наказами НКАУ.
10. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій
щодо визначення основних напрямів розвитку науки і техніки,
обговорення найважливіших програм та інших питань у НКАУ можуть
утворюватися науково-технічна рада з числа вчених і
висококваліфікованих фахівців, інші дорадчі та консультативні
органи.
Склад таких органів і положення про них затверджує
Генеральний директор НКАУ.
11. Граничну чисельність працівників НКАУ затверджує Кабінет
Міністрів України.
Структуру Агентства затверджує його Генеральний директор за
погодженням з Віце-прем'єр-міністром України.
Штатний розпис і кошторис НКАУ затверджує його Генеральний
директор за погодженням з Мінфіном.
12. НКАУ є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки
в органах Державного казначейства, печатку із зображенням
Державного Герба України та своїм найменуванням.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: