МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
30.03.2007 N 24-7/51
Щодо скасування декларації з податку на прибутокщодо благодійної діяльності
(Витяг)
На виконання плану роботи на 2007 рік Міністерством юстиції
проведено перевірку стану додержання законодавства про
держреєстрацію нормативно-правових актів у ДПАУ за період з
01.01.2005 р. по 31.01.2007 р.
За результатами перевірки ДПАУ Мін'юстом складено довідку від
12.03.2007 р. N 3.
Листом ДПА від 20.03.2007 р. N 2929/5/10-1216/964 Мін'юст
поінформовано, що ДПАУ вжито низку заходів для усунення виявлених
перевіркою порушень, з урахуванням яких повідомляється.
За інформацією ДПАУ, до суду оскаржено наказ від
12.10.2005 р. N 448 ( z1323-05 ) "Про затвердження Змін до
форми декларації з податку на прибуток підприємства та Порядку
складання декларації з податку на прибуток", зареєстрований у
Мін'юсті 02.11.2005 р. за N 1323/11603.
Постановою господарського суду м. Києва від 19.07.2006 р.
(справа N 05-05-11/5724-А) за позовом ТОВ цей наказ визнано
недійсним та таким, що не відповідає Закону України "Про
оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ) в частині
визначення порядку розрахунку суми перерахованих коштів та/або
вартості переданих товарів (виконаних робіт, наданих послуг), яка
може бути віднесена до складу валових витрат платника податку
згідно з пп. 5.2.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування
прибутку підприємств", визначеного у другому рядку додатка Р2 до
рядка 04.8 декларації з податку на прибуток підприємства, форма
якої затверджена наказом ДПАУ від 29.03.2003 р. N 143
( z0271-03 ), зареєстрованим у Мін'юсті 8 квітня 2003 року за
N 271/7592 (із змінами).
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від
18.10.2006 р. апеляційну скаргу ДПАУ залишено без задоволення,
постанову господарського суду м. Києва від 19.07.2006 р. - без
змін.
Відповідно до частини третьої ст. 105 Господарського
процесуального кодексу України ( 1798-12 ) постанова апеляційної
інстанції набирає законної сили з дня її прийняття.
Враховуючи викладене, ДПАУ необхідно внести відповідні зміни
до додатка Р2 до рядка 04.8 зазначеної декларації ( z0271-03 ) і
відповідний наказ подати на держреєстрацію в установленому
законодавством порядку.
В іншому разі Мін'юст, керуючись підпунктом "б" п.17
Положення про держреєстрацію нормативно-правових актів
міністерств, інших органів виконавчої влади, органів
господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи
й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер,
затвердженого постановою КМУ від 28.12.92 р. N 731 ( 731-92-п )
(із змінами) (далі - Положення про державну реєстрацію), розпочне
процедуру скасування рішення про держреєстрацію наказу ДПА від
12.10.2005 р. N 448 ( z1323-05 ).
Необхідно зауважити, що безпосередньо порядок подання
нормативно-правових актів на держреєстрацію до Мін'юсту
встановлено п. 2.17 Порядку проведення держреєстрації Порядку
подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до
Мін'юсту та проведення їх держреєстрації, затвердженого наказом
Мін'юсту від 12.04.2005 р. N 34/5 ( z0381-05 ), зареєстрованого
12.04.2005 р. за N 381/10661, відповідно до якого
нормативно-правовий акт із супровідним листом та необхідними
матеріалами подається уповноваженим працівником суб'єкта
нормотворення до Департаменту держреєстрації нормативних актів
Мін'юсту для попереднього розгляду. Заступник директора
Департаменту відповідно до розподілу обов'язків перевіряє
комплектність документів та правильність їх оформлення (наявність
підписів, печаток, погоджень тощо). Якщо документи відповідають
установленим вимогам, уповноважена особа Департаменту робить на
супровідному листі відмітку про передачу документів до Управління
документального забезпечення і ставить свій підпис і дату. У
противному разі документи повертаються уповноваженому працівнику
суб'єкта нормотворення для виправлення. З порушенням викладеного
порядку подано на держреєстрацію, зокрема, наказ ДПА від
23.02.2006 р. N 88 ( z0239-06 ).
Крім того, ДПАУ не завжди дотримується 5-денного строку
подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію після їх
прийняття (п. 7 Положення про державну реєстрацію) ( 731-92-п ).
Зокрема із запізненням подано на держреєстрацію накази ДПАУ від
12.09.2005 р. N 397, від 30.09.2005 р. N 424 ( z1324-05 ), від
03.10.2005 р. N 428 ( z1445-05 ), від 12.05.2006 р. N 276 .
Звертаємо також увагу, що накази ДПА від 06.09.2005 р. N 385
та від 05.08.2005 р. N 311 скасовано з порушенням п. 13 Положення
про держреєстрацію ( 731-92-п ), відповідно до якого
нормативно-правовий акт, у держреєстрації якого відмовлено,
підлягає скасуванню органом, що його видав, у 5-денний строк з дня
отримання рішення про відмову в державній реєстрації акта.
За результатами перевірки встановлено, що в ДПАУ мають місце
такі порушення законодавства про держреєстрацію
нормативно-правових актів, як спрямування їх до виконання без
держреєстрації.
Із перевірених наказів, що прийняті ДПАУ за 2005 р. (615),
2006 р. (837), січень 2007 р. (43) (крім тих, які мають
обмежувальний гриф доступу "таємно", виявлено 17, які підлягали
держреєстрації, проте до Міністерства юстиції не подавалися (14%
від загальної кількості нормативно-правових актів ДПАУ, прийнятих
за цей період, які підлягали держреєстрації).
За результатами перевірки:
до наказів Державної податкової адміністрації від
01.07.2005 р. N 247 "Про затвердження Переліку та форм обліку
податків і зборів (обов'язкових платежів), що надходять до
бюджетів та до державних цільових фондів і порядку ведення цих
форм", від 20.10.2005 р. N 464 "Про порядок присвоєння спеціальних
звань працівникам податкової міліції України", від 25.10.2005 р.
N 474 "Про затвердження Порядку внесення до Єдиного банку
даних про платників податків - юридичних осіб кодів основних
фактичних видів економічної діяльності таких платників та
використання зазначених кодів для формування звітності у розрізі
видів економічної діяльності", від 01.12.2005 р. N 537 "Про
затвердження Порядку ведення органами державної податкової служби
обліку у складі надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових
платежів) сум, які надійшли до бюджету до законодавчо
встановленого терміну їх сплати", від 26.12.2005 р. N 601 "Про
затвердження Порядку обліку податку на додану вартість", від
05.06.2006 р. N 315 "Про затвердження Розгорнутого переліку
відомостей, що становлять державну таємницю у державній податковій
службі України", від 23.06.2006 р. N 348 ( v0348225-06 ) "Про
затвердження Порядку взаємодії підрозділів погашення прострочених
податкових зобов'язань з підрозділами податкової міліції при
застосуванні заходів з погашення податкового боргу", від
27.12.2006 р. N 820 "Про затвердження Порядку погашення
податкового боргу платників податків, щодо яких порушено справу
про банкрутство та введено мораторій на задоволення вимог
кредиторів", від 19.01.2007 р. N 18 ( v0018225-07 ) "Про
затвердження Порядку взаємодії між підрозділами органів державної
податкової служби України під час роботи з безхазяйними речами та
майном, що переходить у власність держави" внесено відповідно
зміни (накази від 19.02.2007 р. N 84 ( v0084225-07 ),
14.03.2007 р. N 141, від 16.03.2007 р. N 148, від
19.03.2007 р. N 149, від 19.03.2007 р. N 156), після чого вони
не підлягають держреєстрації;
Враховуючи викладене, на сьогодні підлягають скасуванню 7
нормативно-правових актів ДПАУ:
1) наказ МВС, СБУ, ДПАУ, Адміністрації Державної прикордонної
служби, ДМСУ від 05.012005 р. (від ДПА - N 3) "Про затвердження
Настанови з виявлення та документування фактів корупції в
правоохоронних органах, обміну відповідною інформацією між МВС,
СБУ, ДПА, Адміністрацією Держприкордонслужби, Держмитслужбою
України, підрозділами внутрішньої безпеки та оперативними
підрозділами інших правоохоронних органів";
2) наказ від 31.08.2005 р. N 373 "Про проведення
Всеукраїнської акції "Відзначення кращих платників податків";
3) наказ від 07.02.2006 р. N 59 "Про затвердження Кодексу
професійної етики працівника державної податкової служби України";
4) наказ від 05.10.2006 р. N 592 ( v0592225-06 ) "Про
затвердження Переліку товарів, на які видаються документи органів
державної податкової служби, необхідні для здійснення митного
оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через
митний кордон України";
5) наказ від 24.10.2006 р. N 644 "Про організацію та
проведення Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості "Податки
очима дітей";
6) наказ від 14.11.2006 р. N 686 "Про затвердження Програми з
повернення в Україну валютних цінностей та майна, що незаконно
знаходяться за її межами, та недопущення їх відтоку з України";
7) наказ від 22.12.2006 р. N 803 "Про затвердження Положення
про волонтера державної податкової служби та зразка Посвідчення
волонтера".
При цьому під час перевірки виявлено накази ДПАУ від
24.04.2003 р. N 196/ДСК "Щодо здійснення ефективного контролю за
правомірністю відшкодування з бюджету сум податку на додану
вартість" (із змінами) та від 01.04.2004 р. N 188 "Про
затвердження Порядку виплат страхових сум з державного
обов'язкового особистого страхування посадовим особам органів
державної податкової служби України та посадовим і службовим
особам податкової міліції та Типового положення про комісію по
розгляду документів щодо виплати страхових сум при проведенні
обов'язкового державного особистого страхування посадових осіб
органів державної податкової служби України та посадових і
службових осіб податкової міліції" (із змінами, внесеними наказом
від 22.12.2005 р. N 594), які підлягали держреєстрації, проте до
Мін'юсту не подавалися.
Вказані накази підлягають негайному скасуванню, а в разі
необхідності ДПАУ в межах компетенції може розробити нові
нормативно-правові акти з порушених питань, узгодити їх із
зацікавленими органами, затвердити розпорядчими документами та
подати на державну реєстрацію в установленому законодавством
порядку.
Під час перевірки Мін'юстом переглянуто розпорядження ДПАУ за
2005 р. (280), 2006 р. (376), січень 2007 р. (22), із яких
розпорядження від 14.04.2005 р. N 91-р "Про затвердження Порядку
координації дій податкових органів при проведенні перевірок
банківських установ" підлягало держреєстрації. За інформацією
ДПАУ, його викладено в новій редакції, відповідно до якої воно не
підлягає держреєстрації. Для підтвердження цього копію
розпорядження від 15.02.2007 р. N 30-р необхідно надати Мін'юсту
для проведення його правової експертизи.
Крім того, ДПАУ необхідно узгодити заголовок до наказу від
18.11.2004 р. N 658/ДСК "Про затвердження Методичних вказівок щодо
проведення перевірок фінансових установ" (із змінами) зі змістом
затвердженого ним документа, який згідно з абзацом другим вступу
до нього є рекомендованим.
Слід відмітити неналежний рівень підтримання
нормативно-правових актів ДПАУ у контрольному стані: на оригіналах
актів не робляться відмітки про внесення до них змін, втрату
чинності або скасування, що перешкоджає отриманню повної та
достовірної інформації щодо застосування таких актів
Враховуючи викладене, з метою усунення порушень та поліпшення
стану дотримання законодавства про державну реєстрацію
нормативно-правових актів ДПАУ потрібно:
1. Скасувати зазначені у цьому листі накази, які підлягали
держреєстрації, але не зареєстровані, і копії наказів про їх
скасування надати Мін'юсту;
2. Надати Мін'юсту копію розпорядження від 15.02.2007 р.
N 30-р для проведення його правової експертизи;
3. Внести зміни до додатка Р2 до рядка 04.8 декларації з
податку на прибуток підприємства, форма якої затверджена наказом
ДПАУ від 29.03.2003 р. за N 143 ( z0271-03 ), зареєстрованим у
Мін'юсті 08.04.2003 р. за N 271/7592 (із змінами) (наказ від
12.10.2005 р. N 448 ( z1323-05 ) "Про затвердження Змін до форми
декларації з податку на прибуток підприємства та Порядку складання
декларації з податку на прибуток", зареєстрований у Мін'юсті
02.11.2005 р. за N 1323/11603, постановою господарського суду
м. Києва від 19.07.2006 р. визнано недійсним), і відповідний наказ
подати на держреєстрацію до Мін'юсту;
Внести зміни до наказу від 18.11.2004 р. N 658/ДСК "Про
затвердження Методичних вказівок щодо проведення перевірок
фінансових установ" (із змінами).
Про вжиті заходи прошу поінформувати Міністерство юстиції
протягом місяця.
Заступник Міністра Л.Горбунова
Джерело:Офіційний портал ВРУ