ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України Указом
Президента України від 14 вересня 2007 року N 870 ( 870/2007 )
згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України
( 254к/96-ВР ) зупинено дію розпоряджень Кабінету Міністрів
України від 10 вересня 2007 року N 706-р ( 706-2007-р ) "Про
звільнення Склярова О.І. з посади члена Національної комісії з
питань регулювання зв'язку України", від 11 вересня 2007 року
N 710-р ( 710-2007-р ) "Про призначення Пащука В.П. членом
Національної комісії з питань регулювання зв'язку України".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої
статті 106, статті 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ),
статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України"
( 422/96-ВР ) звертаюсь до Конституційного Суду України для
вирішення питання про конституційність зазначених актів Кабінету
Міністрів України ( 706-2007-р, 710-2007-р ).
Названими актами ( 706-2007-р, 710-2007-р ) Кабінет Міністрів
України прийняв рішення з кадрових питань діяльності Національної
комісії з питань регулювання зв'язку України, до компетенції якої
віднесено регулювання природних монополій у сфері зв'язку.
Між тим згідно з частиною третьою статті 42 Конституції
України ( 254к/96-ВР ) види і межі монополії визначаються законом.
Особливості правового регулювання зазначених питань передбачено
Законами України "Про природні монополії" ( 1682-14 ) та "Про
телекомунікації" ( 1280-15 ). Відповідно до статті 4 Закону
України "Про природні монополії" ( 1682-14 ) Національна комісія з
питань регулювання зв'язку України є органом регулювання у сфері
зв'язку.
Згідно зі статтею 20 Закону України "Про телекомунікації"
( 1280-15 ) членів Національної комісії з питань регулювання
зв'язку призначає за поданням Прем'єр-міністра України на посади
та припиняє їх повноваження на цих посадах Президент України.
Конституційним обов'язком Президента України є забезпечення
національної безпеки, складовою якої є економічна та інформаційна
безпека держави, та здійснення керівництва у цій сфері (стаття 17,
пункти 1 і 17 частини першої статті 106 Конституції України)
( 254к/96-ВР ).
Ураховуючи, що створення ефективного механізму державного
регулювання природних монополій за статтею 8 Закону України "Про
основи національної безпеки України" ( 964-15 ) є одним із
основних напрямів державної політики з питань національної безпеки
України в економічній сфері, зазначені акти Кабінету Міністрів
( 706-2007-р, 710-2007-р ) України не відповідають статтям 17, 42,
пункту 1 і 17 частини першої статті 106 Конституції України
( 254к/96-ВР ), Законам України "Про природні монополії"
( 1682-14 ) та "Про телекомунікації" ( 1280-15 ).
Крім того, названі акти Кабінету Міністрів України
( 706-2007-р, 710-2007-р ) не відповідають і частині другій
статті 8 Конституції України ( 254к/96-ВР ), згідно з якою
нормативно-правові акти мають прийматися на основі Конституції
України ( 254к/96-ВР ) і відповідати їй, а також частині другій
статті 6 та частині другій статті 19 Основного Закону
( 254к/96-ВР ) держави, за якими органи державної влади
зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України.
З огляду на наведене прошу Конституційний Суд України
розглянути питання щодо конституційності розпоряджень Кабінету
Міністрів України від 10 вересня 2007 року N 706-р ( 706-2007-р )
"Про звільнення Склярова О.І. з посади члена Національної комісії
з питань регулювання зв'язку України", від 11 вересня 2007 року
N 710-р ( 710-2007-р ) "Про призначення Пащука В.П. членом
Національної комісії з питань регулювання зв'язку України".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням
уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України -
Представника Президента України у Конституційному Суді України
М. Ставнійчук.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 14 вересня 2007 року
{ Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України }
Джерело:Офіційний портал ВРУ