open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
20.02.2006 N 664
Про скаргу виборця Бергельсона Ю.Б.

на дії Президента України Ющенка В.А.,

зареєстровану в Центральній виборчій комісії

15 лютого 2006 року за N 21-30-5040

До Центральної виборчої комісії 15 лютого 2006 року надійшла
скарга виборця Бергельсона Юрія Бориславовича на дії Президента
України Ющенка Віктора Андрійовича.
У скарзі суб'єкт звернення просить прийняти рішення, яким
визнати дії Президента України, пов'язані з оприлюдненням
відеоматеріалу з текстом: "Думай по-українськи. Ти нащадок
рівноапостольних Княгині Ольги, Володимира Великого, Ярослава
Мудрого. Історія вимагає від тебе віри в себе і в Україну. Думай
по-українськи. Віктор Ющенко, Президент України", такими, що не
відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів
України, порушують виборчі права громадян, права та законні
інтереси суб'єкта виборчого процесу, а також зобов'язати
Президента України утримуватися від вчинення зазначених дій.
Дослідивши скаргу, Центральна виборча комісія встановила.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України
( 254к/96-ВР ), частини другої статті 3 Закону України "Про
Центральну виборчу комісію" ( 1932-15 ) Центральна виборча комісія
та її члени зобов'язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України.
Згідно із пунктом 2 частини першої статті 104 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" ( 1665-15 ) (далі - Закон)
скарга, що стосується призначення, підготовки і проведення виборів
народних депутатів України, може бути подана відповідним суб'єктом
звернення зі скаргою на рішення, дію чи бездіяльність органу
державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства,
закладу, установи чи організації, їх посадової чи службової особи.
Зміст зазначеної законодавчої норми розвивається і
конкретизується у статті 112 Закону ( 1665-15 ). Так, відповідно
до частини першої цієї статті ( 1665-15 ) суб'єкт виборчого
процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність органу
виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства,
закладу, установи чи організації, їх посадової чи службової особи,
що стосуються невиконання покладених на них законом обов'язків,
протиправного втручання у діяльність виборчих комісій або їх
членів, а також недотримання вимог закону з питань передвиборної
агітації.
Частиною другою статті 112 Закону ( 1665-15 ) передбачено, що
скарга, зазначена у частині першій цієї статті ( 1665-15 ),
подається до окружної виборчої комісії чи Центральної виборчої
комісії або до місцевого суду за місцезнаходженням відповідного
органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування,
підприємства, установи, закладу чи організації.
Відповідно до частини першої статті 102 Конституції України
( 254к/96-ВР ) Президент України є главою держави і виступає від
її імені.
Частина перша статті 113 Основного Закону ( 254к/96-ВР )
передбачає, що вищим органом у системі органів виконавчої влади є
Кабінет Міністрів України.
Згідно із частиною першою статті 118 Конституції України
( 254к/96-ВР ) виконавчу владу в областях і районах, містах Києві
та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.
Таким чином, аналіз положень Конституції України
( 254к/96-ВР ) дозволяє зробити висновок, що Президент України не
є органом виконавчої влади, його посадовою чи службовою особою.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 104 Закону
( 1665-15 ) скарга що стосується призначення, підготовки і
проведення виборів депутатів може бути також подана відповідним
суб'єктом звернення зі скаргою на рішення, дію чи бездіяльність
іншого суб'єкта виборчого процесу відповідно до статті 12 цього
Закону ( 1665-15 ).
Згідно із статтею 12 Закону ( 1665-15 ) суб'єктами виборчого
процесу є: виборець, виборча комісія, утворена відповідно до
Закону ( 1665-15 ) або Закону України "Про Центральну виборчу
комісію" ( 1932-15 ), партія (блок), що висунула кандидатів у
депутати, кандидат у депутати, зареєстрований у порядку,
встановленому Законом ( 1665-15 ), офіційний спостерігач від
партії (блоку) - суб'єкта виборчого процесу.
Отже, Президент України не є суб'єктом виборчого процесу.
Зважаючи на викладене, рішення, дії чи бездіяльність
Президента України не можуть бути оскаржені в порядку,
передбаченому Законом ( 1665-15 ).
Крім того, статтею 103 Закону ( 1665-15 ) визначено вичерпний
перелік суб'єктів звернення зі скаргою, що стосується процесу
виборів народних депутатів України. Відповідно до пункту 5 частини
першої цієї статті Закону ( 1665-15 ) суб'єктом звернення зі
скаргою може бути виборець, виборчі права або охоронювані законом
інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням,
дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження.
Відповідно до частини одинадцятої статті 2 Закону ( 1665-15 )
виборцями є громадяни України, які мають право голосу.
Статтею 70 Конституції України ( 254к/96-ВР ), частинами
першою та дев'ятою статті 2 Закону ( 1665-15 ) встановлено, що
право голосу на виборах народних депутатів України мають громадяни
України, яким на день виборів виповнилося вісімнадцять років; не
має права голосу громадянин, визнаний судом недієздатним.
Згідно з частиною першою статті 11 Закону ( 1665-15 )
виборчий процес - це здійснення суб'єктами, визначеними статтею 12
Закону ( 1665-15 ), виборчих процедур, передбачених Законом
( 1665-15 ), відповідно до засад і принципів виборчого права,
визначених у Законі ( 1665-15 ).
Зокрема, частина перша статті 6 Закону ( 1665-15 ) гарантує
забезпечення умов для вільного формування громадянами України
своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні. При цьому
частиною другою цієї статті ( 1665-15 ) заборонено застосування
насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що
перешкоджають вільному формуванню та вільному виявленню волі
виборця.
Враховуючи, що відповідно до частини третьої статті 77,
пункту 20 частини першої статті 92 Конституції України
( 254к/96-ВР ) порядок проведення виборів народних депутатів
України встановлюється виключно законом, обсяг виборчих прав
громадян України є законодавчо визначеним. Зокрема, частина сьома
статті 2 Закону ( 1665-15 ) передбачає, що громадяни України, які
мають право голосу, можуть брати участь у роботі виборчих комісій
як їх члени, а також у проведенні передвиборної агітації,
здійсненні спостереження за проведенням виборів народних депутатів
України та інших заходах у порядку, визначеному цим та іншими
законами України.
Разом з тим, Центральна виборча комісія відзначає, що згідно
з частиною третьою статті 109 Закону ( 1665-15 ), якщо суб'єкт
звернення зі скаргою не надасть докази для підтвердження обставин,
на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі
наявних доказів.
Враховуючи положення частини четвертої статті 109 Закону
( 1665-15 ), якою встановлено, що виборча комісія бере до розгляду
лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги, а також
частини сьомої зазначеної статті ( 1665-15 ), відповідно до якої
виборча комісія оцінює належність кожного доказу та достатність і
взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, керуючись законом, а
також тим, що ніякі докази не мають наперед установленої сили,
Центральна виборча комісія не вбачає, що скаржником надано докази,
які підтверджують факти порушення виборчих прав виборців
оскаржуваними діями, а саме: 1) перешкоджають виборцям вільно
сформувати свою волю стосовно того, які політичній силі віддати
свій голос; 2) є застосуванням заходів, що вводять в оману
виборців стосовно участі Президента України у виборах народних
депутатів України як кандидата у народні депутати від Блоку "Наша
Україна"; 3) є незаконним втручанням у виборчий процес, яке
перешкоджає вільному формуванню волі виборця. Зокрема, суб'єктом
звернення не вказано, в який спосіб оскаржувані дії порушують його
суб'єктивні виборчі права, а також не надано жодних доказів, які б
свідчили про загрозу вільному формуванню волі виборця
Бергельсона Ю.Б. та її вільному виявленню під час голосування.
Натомість Центральною виборчою комісією встановлено, що
наведені в скарзі обставини не можуть порушувати виборчі права або
охоронювані законом інтереси щодо участі у виборчому процесі саме
Бергельсона Ю.Б. У зв'язку із цим скаржник не може вважатися
належним суб'єктом звернення зі скаргою відповідно до статті 103
Закону ( 1665-15 ).
Таким чином, Центральна виборча комісія вважає, що оскільки
суб'єкт звернення зі скаргою не подав належних доказів порушення
суб'єктом оскарження виборчих прав виборця Бергельсона Ю.Б., то
має місце подання скарги неналежним суб'єктом звернення зі
скаргою.
У такому разі відповідно до частини дванадцятої статті 108
Закону ( 1665-15 ) суб'єкт розгляду скарги приймає рішення про
залишення скарги без розгляду по суті.
Враховуючи викладене, відповідно до частини другої статті 19,
статті 70, пункту 20 частини першої статті 92, частини першої
статті 102, частини першої статті 113, частини першої статті 118
Конституції України ( 254к/96-ВР ), частин першої, сьомої,
дев'ятої та одинадцятої статті 2, частини першої статті 6,
частини першої статті 11, статті 12, пункту 5 частини першої
статті 103, статті 104, частин п'ятої та дванадцятої статті 108,
статті 109, статті 112 Закону України "Про вибори народних
депутатів України" ( 1665-15 ), керуючись частиною другою
статті 3, частиною першою статті 11, статтями 12, 13, пунктом 19
статті 19 Закону України "Про Центральну виборчу комісію"
( 1932-15 ), Центральна виборча комісія п о с т а н о в л я є:
1. Скаргу виборця Бергельсона Юрія Бориславовича на дії
Президента України Ющенка Віктора Андрійовича залишити без
розгляду по суті.
2. Копію цієї постанови надіслати Бергельсону Ю.Б.
Голова Центральної виборчої комісії Я.ДАВИДОВИЧ

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: