open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
15.10.2010 N 791
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної

фіскальної служби

N 354 ( v0354872-16 ) від 22.04.2016 }
Про затвердження Методичних рекомендацій

щодо адміністрування платежів, що контролюються

органами державної податкової служби

та не відповідають терміну

"податковий борг (недоїмка)"

(Витяг)
З метою забезпечення застосування законодавчих актів, що
надають право органам державної податкової служби України
контролювати платежі, що не відповідають терміну "податковий борг
(недоїмка)" згідно із Законом України від 21.12.2000 р. N 2181-III
( 2181-14 ), та достовірного відображення зазначених платежів у
звітності органів державної податкової служби Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо адміністрування
платежів, що контролюються органами державної податкової служби та
не відповідають терміну "податковий борг (недоїмка)"
(далі - Методичні рекомендації) (додаються).
Голова О.Папаіка

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ ДПА України

15.10.2010 N 791

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо адміністрування платежів,

що контролюються органами державної

податкової служби та не відповідають

терміну "податковий борг (недоїмка)"

1. Відповідно до ст. 2 Закону України від 04.12.90 р.
N 509-XII ( 509-12 ) "Про державну податкову службу в Україні"
(далі - Закон N 509-XII) органи державної податкової служби
здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства,
правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до
бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів
(обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів,
установлених законодавством. Правовідносини, що виникають при сплаті податків і зборів
(обов'язкових платежів), визначаються Законом України від
21.12.2000 р. N 2181-III ( 2181-14 ) "Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами" (далі - Закон N 2181-III). Правовідносини, не
пов'язані з податками, - іншими законодавчими актами, які не
регулюють процеси оподаткування.
2. Контроль за своєчасністю застосування, повнотою
нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашення
податкових зобов'язань чи податкового боргу здійснюється
контролюючими органами відповідно до Закону N 2181-III
( 2181-14 ). Штрафні (фінансові) санкції органу державної податкової
служби, крім штрафних (фінансових) санкцій за порушення
законодавства про оподаткування та за порушення законодавства у
сфері зовнішньоекономічної діяльності, стягуються виключно у
судовому порядку.
3. Обов'язок платника податків сплатити суму штрафної
(фінансової) санкції, застосованої органами державної податкової
служби за порушення платником податків норм законодавчих актів
України, які за предметом правового регулювання не належать до
податкового законодавства і не є законами про оподаткування,
визначається рішенням про їх застосування. Порядок складання, надсилання (вручення) суб'єктам
господарювання податковими органами рішень про застосування
штрафних (фінансових) санкцій визначено постановою Кабінету
Міністрів України від 02.06.2003 р. N 790 ( 790-2003-п ) "Про
затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених
статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і
обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв
та тютюнових виробів" та наказом ДПА України від 21.06.2001 р.
N 253 ( z0567-01 ) "Про затвердження Порядку направлення органами
державної податкової служби України податкових повідомлень
платникам податків та рішень про застосування штрафних
(фінансових) санкцій", зареєстрованим у Мін'юсті України
06.07.2001 р. за N 567/5758 (у редакції наказу ДПА України від
27.05.2003 р. N 247) ( z0467-03 ) (далі - Порядок N 253). Терміни самостійної сплати штрафних (фінансових) санкцій
визначені відповідними законодавчими актами.
4. У разі несплати у добровільному порядку сум штрафних
(фінансових) санкцій у встановлені відповідно до діючого
законодавства України терміни, органами державної податкової
служби здійснюється їх стягнення виключно у судовому порядку. Структурні підрозділи органу державної податкової служби, які
прийняли рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій,
збирають відповідний пакет документів та протягом 10 днів з дня
закінчення граничного терміну сплати платником податків штрафних
(фінансових) санкцій (незалежно від оскарження такого рішення в
адміністративному та/або судовому порядку) передають його до
юридичного підрозділу органу державної податкової служби для
підготовки та подачі до суду позовної заяви про стягнення
заборгованості.
5. Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій
органу державної податкової служби, крім штрафних (фінансових)
санкцій за порушення законодавства про оподаткування та за
порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності,
може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені п. 16
Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків
державними податковими адміністраціями, затвердженого наказом ДПА
України від 11.12.96 р. N 29 ( z0723-96 ) та зареєстрованого в
Мін'юсті України 18.12.96 р. за N 723/1748 (далі - Положення
N 29).
6. У разі подання платником податків скарги на визначену у
рішенні органу державної податкової служби штрафну (фінансову)
санкцію з дотриманням процедур, викладених у п. 16 Положення N 29
( z0723-96 ), структурний підрозділ, який склав таке рішення, у
день отримання скарги вносить відповідні дані до реєстру рішень. У разі дотримання законодавчо встановлених термінів для
оскарження у судовому порядку при зверненні платника податків до
суду із позовом про визнання недійсним рішення органу державної
податкової служби та за умови надходження до податкового органу
ухвали суду про порушення провадження у справі за позовом платника
податків, структурний підрозділ, який склав таке рішення, у день
отримання ухвали вносить відповідні дані до реєстру рішень. При цьому сума штрафної (фінансової) санкції виводиться з
реєстру рішень в органі державної податкової служби за місцем
перебування платника податків на обліку відповідної скарги
платника податків або рішення суду датою реєстрації та
обліковується в окремому реєстрі до закінчення процедури
адміністративного та/або судового оскарження. Після прийняття органом державної податкової служби рішення
за результатами розгляду скарги та/або отримання судового рішення,
яке набрало законної сили, структурний підрозділ, який склав
рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, що
оскаржувалося, вносить інформацію про таке рішення до зазначеного
реєстру датою реєстрації такого рішення у податковому органі за
місцем перебування платника податків на обліку. У випадку якщо судом касаційної інстанції буде задоволено
клопотання платника податків про зупинення виконання рішення
органу державної податкової служби щодо нарахованих (застосованих)
штрафних (фінансових) санкцій, на підставі відповідної інформації,
внесеної до реєстру рішень, суми штрафних (фінансових) санкцій
виключаються з облікової інформаційної системи органів державної
податкової служби датою реєстрації такого рішення суду у
податковому органі за місцем перебування платника на обліку до
закінчення розгляду справи по суті. Відповідальними за достовірність інформації про оскарження
сум штрафних (фінансових) санкцій у реєстрі рішень є структурні
підрозділи, які склали такі рішення. Після закінчення процедури адміністративного та/або судового
оскарження структурний підрозділ, який склав рішення про
застосування штрафних (фінансових) санкцій, в автоматичному режимі
засобами АС "Аудит" переносить суми штрафних (фінансових) санкцій,
які підлягають сплаті, з окремого реєстру рішень до облікової
системи органів державної податкової служби, з відображенням таких
сум поточною датою. Одночасно з автоматичним режимом зазначений структурний
підрозділ передає структурним підрозділам обліку та звітності
паперові виписки з реєстру рішень, до яких включається інформація
про суми штрафних (фінансових) санкцій, яка переноситься до
інформаційно-облікової системи за день, для здійснення контролю за
відповідністю облікових операцій. Зазначені виписки передаються
окремо від кожного структурного підрозділу, що приймає рішення, за
підписом керівника такого структурного підрозділу.
В.о. директора Департаменту
погашення прострочених
податкових зобов'язань В.Тарасенко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: