Про затвердження Типового положення про соціальний готель
{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
праці та соціальної політики
№ 207 від 04.05.2007
Наказами Міністерства соціальної політики
№ 366 від 27.09.2011
№ 361 від 01.04.2015
№ 151 від 17.05.2022}
{У тексті Типового положення слова "бездомних громадян" у всіх відмінках замінено словами "бездомних осіб" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 366 від 27.09.2011}
Відповідно до Закону України "Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про соціальний готель, що додається.
2. Міністерству праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, головним управлінням праці та соціального захисту населення обласних держадміністрацій, Головному управлінню соціального захисту населення Київської міської держадміністрації, Управлінню праці та соціального захисту населення Севастопольської міської держадміністрації забезпечити відповідно до потреб регіонів утворення вищезгаданого закладу.
3. Управлінню у справах бездомних громадян та осіб, звільнених із місць позбавлення волі (О. Суліма), забезпечити державну реєстрацію цього наказу у Міністерстві юстиції України.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про соціальний готель
1.1. Соціальний готель (далі - готель) - заклад соціального захисту для проживання бездомних осіб (далі - клієнти), який має у своєму складі окремі номери (кімнати).
{Пункт 1.1 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 366 від 27.09.2011}
1.2. Засновниками готелю можуть бути органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, об'єднання громадян, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності.
1.3. Готель створюється, реорганізується та ліквідується його засновниками.
1.4. Клієнтами готелю можуть бути бездомні особи у віці від 18 років, які працюють або мають інше постійне легальне джерело доходу, недостатнє для оренди (наймання), купівлі житла, які не мають медичних протипоказань та проживають на території України на законних підставах, у тому числі бездомні особи з дітьми.
{Пункт 1.4 розділу 1 в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 366 від 27.09.2011}
1.5. Готель у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими актами з питань діяльності готелю та цим Положенням.
юридичною особою, що має печатку, штамп зі своїм найменуванням, бланки, самостійний баланс, рахунки в банках;
структурним або відокремленим підрозділом (філія, бюро, відділення тощо) закладу для бездомних осіб або іншого надавача соціальних послуг.
{Абзац третій пункту 1.6 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
За організаційно-правовою формою готель може утворюватися та функціонувати як комунальне некомерційне підприємство.
{Пункт 1.6 розділу 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
{Пункт 1.6 розділу 1 в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 361 від 01.04.2015}
1.7. Готель утворюється у разі наявності необхідної матеріально-технічної бази, зокрема приміщень, які відповідають чинним санітарним і технічним вимогам, вимогам пожежної безпеки.
Умови розташування, побутового обслуговування клієнтів та утримання приміщень готелю регулюються нормативами, передбаченими чинним законодавством для гуртожитків.
2. Основні завдання готелю та організація його роботи
2.1. Основними завданнями готелю є:
- забезпечення бездомних осіб тимчасовим житлом;
- реінтеграція бездомних осіб з метою повернення їх до життя в суспільстві як повноправних його членів.
{Абзац третій пункту 2.1 розділу 2 в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
2.2. Готель відповідно до покладених на нього завдань надає клієнтам соціальну послугу «підтримане проживання» (забезпечення проживання сім’ї/особи або групи сімей/осіб; консультування, навчання, розвиток та підтримка навичок самостійного проживання; допомога в організації розпорядку дня; представництво інтересів; допомога в організації взаємодії з іншими фахівцями та службами тощо).
{Пункт 2.2 розділу 2 в редакції Наказів Міністерства соціальної політики № 361 від 01.04.2015, № 151 від 17.05.2022}
2.3. Готель провадить свою діяльність з дотриманням принципів захисту прав людини, гуманності, законності, доступності послуг, конфіденційності, поваги до особистості.
2.4. Координацію роботи готелю, організаційно-методичне забезпечення його діяльності здійснює засновник.
2.5. Готель у своїй діяльності взаємодіє із структурними підрозділами органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування у сфері соціального захисту, охорони здоров'я, освіти, службою у справах дітей, підприємствами, центрами зайнятості, установами та організаціями незалежно від їх підпорядкування і форми власності, громадськими організаціями та благодійними фондами тощо.
{Пункт 2.5 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства праці та соціальної політики № 207 від 04.05.2007}
2.6. Проживання бездомних осіб у готелі є платним.
У разі прийняття рішення про надання соціальної послуги підтриманого проживання за рахунок бюджетних коштів вартість такої соціальної послуги включає лише захід із забезпечення проживання особи.
{Пункт 2.6 розділу 2 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
У разі прийняття рішення про надання соціальної послуги підтриманого проживання з установленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача соціальних послуг вартість такої соціальної послуги включає захід із забезпечення проживання особи, вартість інших заходів, що складають зміст соціальної послуги, обчислюються з урахуванням диференційованої плати.
{Пункт 2.6 розділу 2 доповнено абзацом третім згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
Оплата за проживання в готелі може здійснюватись безпосередньо клієнтом або іншою фізичною чи юридичною особою.
Оплата здійснюється у терміни та у розмірі, визначені договором про надання соціальних послуг, форму якого затверджено наказом Міністерства соціальної політики України від 23 грудня 2020 року № 847 «Про затвердження Типового договору про надання соціальних послуг», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 лютого 2021 року за № 214/35836 (далі - Договір про надання соціальних послуг).
{Абзац п’ятий пункту 2.6 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
{Пункт 2.6 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 366 від 27.09.2011}
2.7. Надання соціальних послуг здійснюється відповідно до Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 587.
У разі наявності загрози життю чи здоров’ю бездомної особи та у разі введення надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях соціальні послуги надаються екстрено (кризово) відповідно до законодавства.
За результатами надання соціальних послуг екстрено (кризово) Центр складає акт про надання повнолітній особі соціальних послуг екстрено (кризово), за формою, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України від 18 квітня 2022 року № 135, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 травня 2022 року за № 512/37848.
У разі надання соціальних послуг екстрено (кризово) визначення ступеня індивідуальних потреб бездомної особи, складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальних послуг не проводиться.
{Пункт 2.7 розділу 2 в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
2.8. Кількість місць у готелі та обсяг надання послуг визначається засновником.
{Пункт 2.8 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
2.9. У готелі мають бути обладнані житлові кімнати (номери), кількість ліжко-місць у яких визначається засновником; кімната для прання, харчоблок (для самообслуговування клієнтів); санвузол, душова.
2.10. У готелі можуть бути обладнані для додаткового побутового обслуговування:
{Абзац перший пункту 2.10 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
2.11. Режим роботи готелю встановлюється засновником.
2.12. Кімнату і місце проживання клієнта у готелі визначає директор готелю або інша уповноважена ним особа.
2.13. Граничний термін перебування клієнта у готелі встановлюється відповідно до укладеного між готелем та клієнтом Договору про надання соціальних послуг в кожному випадку індивідуально з урахуванням рекомендацій фахівця із соціальної роботи (соціального працівника) центру реінтеграції бездомних осіб щодо виконання індивідуального плану надання соціальних послуг.
{Пункт 2.13 розділу 2 в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
2.14. Відрахування клієнта з готелю здійснюється у разі:
- подання ним відповідної заяви;
- закінчення граничного терміну його перебування в готелі відповідно до укладеного Договору про надання соціальних послуг;
{Абзац третій пункту 2.4 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
- невиконання клієнтом без поважних причин умов Договору про надання соціальних послуг;
{Абзац четвертий пункту 2.4 розділу 2 в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
2.15. Готель має право у встановленому законодавством порядку залучати на договірних засадах для надання соціальних послуг підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема волонтерів.
2.16. Фінансування готелю здійснюється за рахунок коштів засновника, а також за рахунок коштів, отриманих від клієнтів, як плата за надання послуг. Додаткове фінансування здійснюється за рахунок залучення коштів об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій, благодійних організацій, фізичних осіб тощо.
У разі функціонування готелю як комунального некомерційного підприємства фінансування здійснюється відповідно до законодавства.
{Пункт 2.16 розділу 2 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
2.17. Готель володіє та користується майном, переданим йому засновником, юридичними та фізичними особами, а також придбаним іншим шляхом, що не суперечить чинному законодавству.
2.18. Готель має право придбавати та орендувати обладнання, необхідне для забезпечення його функціонування.
2.19. Примірний штатний норматив чисельності працівників готелю додається (додаток 2).
3.1. Готель очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади засновником готелю.
- організовує його роботу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на готель завдань, визначає ступінь відповідальності працівників;
- звітує про роботу готелю перед засновником;
- призначає на посади та звільняє з посад працівників;
- затверджує посадові інструкції працівників;
- затверджує правила внутрішнього розпорядку готелю, контролює їх виконання;
- видає в межах своєї компетенції накази та організовує і контролює їх виконання;
- укладає договори, діє без довіреності від імені готелю і представляє його інтереси;
- розпоряджається коштами готелю в межах затвердженого кошторису витрат;
- укладає договори про надання соціальних послуг;
{Пункт 3.2 розділу 3 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
- забезпечує виконання працівниками готелю вимог державних стандартів соціальних послуг;
{Пункт 3.2 розділу 3 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
- організовує залучення соціального працівника центру реінтеграції бездомних осіб, іншого надавача соціальних послуг, центру соціальних послуг для оцінювання потреб клієнта, складення/ перегляду індивідуального плану надання соціальних послуг, виконання умов Договору про надання соціальних послуг;
{Пункт 3.2 розділу 3 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
- забезпечує проведення моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг;
{Пункт 3.2 розділу 3 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
- забезпечує організацію проходження формального і неформального професійного навчання, в тому числі підвищення кваліфікації, атестації, супервізії працівників готелю відповідно до законодавства.
{Пункт 3.2 розділу 3 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
4. Контроль за діяльністю готелю
4.1. Контроль за діяльністю готелю здійснюють засновники закладу.
4.2. Перевірка роботи та ревізія фінансової і виробничо-господарської діяльності готелю провадиться засновником та іншими спеціально уповноваженими органами відповідно до чинного законодавства України.
4.3. Готель готує і подає звіт про свою діяльність один раз на рік станом на 15 січня згідно з формою звітності № 1-БГ "Звіт про діяльність закладів соціального захисту для бездомних громадян", затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 17 липня 2006 року № 264, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 08 серпня 2006 року за № 954/12828 (зі змінами).
{Розділ 4 доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 361 від 01.04.2015}
Начальник Управління |
|
{Додаток 1 виключено на підставі Наказу Міністерства соціальної політики № 151 від 17.05.2022}
ПРИМІРНИЙ ШТАТНИЙ НОРМАТИВ
чисельності працівників готелю*
№ з/п | Посада | Кількість клієнтів готелю | ||
< 30 | 30-60 | 60-90 | ||
1 | Директор | 1,0 | 1,0 | 1,0 |
2 | Заступник директора з господарських питань | - | - | 0,5 |
3 | Завідувач господарства | 0,5 | 0,5 | 1,0 |
4 | Сестра-господиня | 1,0 | 1,0 | 1,0 |
5 | Адміністратор | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
6 | Бухгалтер | Кількість штатних одиниць визначається на основі Міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку, | ||
7 | Касир | Кількість штатних одиниць визначається на основі Міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку, | ||
8 | Прибиральник службових приміщень | Кількість штатних одиниць визначається на основі Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (будівлі управлінь, конструкторські і проектні організації), затверджених наказом Мінпраці України від 11.05.2004 № 105 | ||
9 | Черговий з режиму | 4,0 | 4,0 | 8,0 |
__________
* Інші посади та їх кількість вводяться в залежності від конкретних умов обслуговування за рішенням засновника