ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ УКРАЇНИ
Н А К А З
19.04.2006 N 74
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
4 травня 2006 р.
за N 514/12388
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державногокомітету фінансового моніторингу
N 172 ( z1111-10 ) від 28.09.2010 }
Про затвердження Порядку прийняття Державнимкомітетом фінансового моніторингу України
рішення про подальше зупинення проведення
фінансової операції, якщо її учасником
або вигодоодержувачем за нею є особа,
яку включено до переліку осіб,
пов'язаних із здійсненням
терористичної діяльності
З метою реалізації статті 12-1 Закону України "Про
запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом" ( 249-15 ) щодо зупинення проведення
фінансової операції, якщо її учасником або вигодоодержувачем за
нею є особа, яку включено до переліку осіб, пов'язаних із
здійсненням терористичної діяльності, Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок прийняття Державним комітетом
фінансового моніторингу України рішення про подальше зупинення
проведення фінансової операції, якщо її учасником або
вигодоодержувачем за нею є особа, яку включено до переліку осіб,
пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності, що додається.
2. Департаменту взаємодії та методичного забезпечення системи
фінансового моніторингу (Подкоритов А.С.) разом з Юридичним
управлінням (Міняйло С.О.) забезпечити подання цього наказу до
Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Державного комітету фінансового моніторингу України
Кірсанова В.М.
В.о. Голови В.П.Зубрій
ПОГОДЖЕНО:
Заступник Голови
Національного банку України В.Л.Кротюк
Голова Державної комісії з цінних
паперів та фондового ринку А.Балюк
Голова Державної комісії
з регулювання ринків
фінансових послуг України В.І.Суслов
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва А.В.Дашкевич
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Державного комітету
фінансового моніторингу
України
19.04.2006 N 74
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
4 травня 2006 р.
прийняття Державним комітетом фінансового
моніторингу України рішення про подальше
зупинення проведення фінансової операції,
якщо її учасником або вигодоодержувачем
за нею є особа, яку включено до переліку
осіб, пов'язаних із здійсненням
терористичної діяльності
1. Цей Порядок розроблено з метою реалізації статті 12-1
Закону України "Про запобігання та протидію легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" ( 249-15 ).
2. Цим Порядком визначено процедуру прийняття Державним
комітетом фінансового моніторингу України (далі -
Держфінмоніторинг України) рішення щодо подальшого зупинення
проведення фінансової операції, якщо її учасником або
вигодоодержувачем за нею є особа, яку включено до переліку осіб,
пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності.
3. У разі надходження до Держфінмоніторингу України від
суб'єкта первинного фінансового моніторингу інформації про
фінансову операцію, учасником або вигодоодержувачем за якою є
особа, яку включено до переліку осіб, пов'язаних із здійсненням
терористичної діяльності (далі - фінансова операція), з
повідомленням про її зупинення на строк до двох робочих днів,
вказана інформація невідкладно обробляється та аналізується
Держфінмоніторингом України.
4. За результатами аналізу інформації про фінансову операцію
невідкладно готуються та подаються на розгляд експертної комісії
Держфінмоніторингу України по розгляду узагальнених матеріалів, що
підготовлені до передачі правоохоронним органам (далі - експертна
комісія) відповідні матеріали для прийняття рішення щодо
подальшого зупинення такої операції на строк до п'яти робочих
днів.
5. Експертна комісія невідкладно розглядає матеріали та
приймає рішення щодо доцільності подальшого зупинення проведення
фінансової операції.
6. У разі прийняття експертною комісією рішення про подальше
зупинення проведення фінансової операції Держфінмоніторинг України
в той же день готує відповідне рішення встановленої форми
(додаток 1) та направляє його копію разом з узагальненими
матеріалами до відповідних правоохоронних органів.
7. У разі, якщо експертною комісією прийнято рішення щодо
недоцільності подальшого зупинення проведення фінансової операції,
Держфінмоніторинг України невідкладно готує відповідне рішення
встановленої форми (додаток 2) та направляє його суб'єкту
первинного фінансового моніторингу.
8. Рішення Держфінмоніторингу України про подальше зупинення
проведення фінансової операції та рішення щодо недоцільності
подальшого зупинення проведення фінансової операції підписуються
Головою Держфінмоніторингу України або його заступником.
9. Держфінмоніторинг України інформує про прийняте ним
рішення банк (філію), який надіслав інформацію про фінансову
операцію, шляхом формування та надсилання відповідного
файла-рішення, у порядку, визначеному нормативно-правовими актами
Національного банку України. Суб'єкту первинного фінансового моніторингу - небанківській
фінансовій установі, якою запроваджено надання інформації в
електронному вигляді до Держфінмоніторингу України, файл-рішення
невідкладно формується та надсилається Держфінмоніторингом України
в електронному вигляді засобами електронної пошти в мережі
Інтернет. Після отримання файла-рішення суб'єкт первинного
фінансового моніторингу - небанківська фінансова установа
направляє Держфінмоніторингу файл-квитанцію. Склад реквізитів,
структура та опис файлів додається (додаток 3). Суб'єкту первинного фінансового моніторингу - небанківській
фінансовій установі, якою не запроваджено надання інформації в
електронному вигляді до Держфінмоніторингу України, рішення про
подальше зупинення фінансової операції або повідомлення про
прийняття рішення щодо недоцільності подальшого зупинення
фінансової операції надсилається в паперовому вигляді поштою з
повідомленням про вручення та може доводитись до відома суб'єкта
первинного фінансового моніторингу за допомогою факсимільного або
кур'єрського, або фельд'єгерського, або спеціального зв'язку.
10. У разі надходження від суб'єкта первинного фінансового
моніторингу до Держфінмоніторингу України повідомлення про
зупинення фінансової операції після закінчення дводенного строку,
установленого частиною першою статті 12-1 Закону України "Про
запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом" ( 249-15 ), експертна комісія не
приймає рішення про подальше зупинення проведення такої фінансової
операції. При цьому експертна комісія може прийняти рішення про
направлення узагальнених матеріалів до правоохоронних органів за
наявності достатніх підстав віднесення цієї фінансової операції до
такої, що може бути пов'язана, має відношення або призначена для
фінансування терористичної діяльності, терористичних актів чи
терористичних організацій.
Директор Департаменту
взаємодії та методичного
забезпечення системи
фінансового моніторингу А.С.Подкоритов
Додаток 1до Порядку прийняття
Державним комітетом
фінансового моніторингу
України рішення про подальше
зупинення проведення
фінансової операції,
якщо її учасником
або вигодоодержувачем
за нею є особа, яку включено
до переліку осіб, пов'язаних
із здійсненням терористичної
діяльності
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ УКРАЇНИ
04050, Україна, м. Київ, вул. Білоруська, 24тел. (044) 594-16-01, факс (044) 594-16-00
____________________ N ________________про подальше зупинення фінансової операції
Кому _______________________(прізвище та ініціали ____________________________
керівника ____________________________
суб'єкта первинного
фінансового моніторингу
та його назва)
На підставі повідомлення (файла-повідомлення) _______________(назва суб'єкта первинного
фінансового моніторингу)
від _____________________ 200_ року N _____________ про зупинення(реквізити повідомлення суб'єкта первинного фінансового моніторингу про фінансову операцію)
фінансової операції та відповідно до статті 12-1 Закону України
"Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом" Державний комітет фінансового
моніторингу України зобов'язує ___________________________________(назва суб'єкта первинного фінансового моніторингу)
зупинити проведення фінансової операції
від ____________ 200_ року N ____________ на строк ____________(реквізити фінансової операції) робочих днів з __________ 200_ року до __________ 200_ року.
(строк зупинення фінансової операції)
_______________________ __________________ ____________________(посада особи, (підпис) (прізвище, ім'я,
яка прийняла рішення) по батькові)
фінансової операції та відповідно до статті 12-1 Закону України
"Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом" Державний комітет фінансового
моніторингу України зобов'язує ___________________________________(назва суб'єкта первинного фінансового моніторингу)
зупинити проведення фінансової операції
від ____________ 200_ року N ____________ на строк ____________(реквізити фінансової операції) робочих днів з __________ 200_ року до __________ 200_ року.
(строк зупинення фінансової операції)
_______________________ __________________ ____________________(посада особи, (підпис) (прізвище, ім'я,
яка прийняла рішення) по батькові)
М. П.
Додаток 2до Порядку прийняття
Державним комітетом
фінансового моніторингу
України рішення про подальше
зупинення проведення
фінансової операції,
якщо її учасником
або вигодоодержувачем
за нею є особа, яку включено
до переліку осіб, пов'язаних
із здійсненням терористичної
діяльності
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ УКРАЇНИ
04050, Україна, м. Київ, вул. Білоруська, 24тел. (044) 594-16-01, факс (044) 594-16-00
____________________ N ________________щодо недоцільності подальшого зупинення
фінансової операції
Кому _______________________(прізвище та ініціали ____________________________
керівника ____________________________
суб'єкта первинного ____________________________
фінансового моніторингу
та його назва)
На підставі повідомлення (файла-повідомлення) _______________(назва суб'єкта первинного
фінансового моніторингу) від _____________________ 200_ року N _____________ про зупинення
(реквізити повідомлення суб'єкта первинного фінансового моніторингу про фінансову операцію)
фінансової операції та відповідно до статті 12-1 Закону України
"Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом" Державний комітет фінансового
моніторингу України прийняв рішення щодо недоцільності подальшого
зупинення проведення фінансової операції _________________________(назва суб'єкта первинного фінансового моніторингу)
від ____________ 200_ року N ____________фінансової операції та відповідно до статті 12-1 Закону України
"Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом" Державний комітет фінансового
моніторингу України прийняв рішення щодо недоцільності подальшого
зупинення проведення фінансової операції _________________________(назва суб'єкта первинного фінансового моніторингу)
від ____________ 200_ року N ____________ (реквізити фінансової операції) ______________________ _______________ ________________________
(посада особи, яка (підпис) (прізвище, ім'я, прийняла рішення) по батькові)до Порядку прийняття
Державним комітетом
фінансового моніторингу
України рішення про подальше
зупинення проведення
фінансової операції,
якщо її учасником
або вигодоодержувачем
за нею є особа, яку включено
до переліку осіб, пов'язаних
із здійсненням терористичної
реквізитів, структура та опис файлів
інформаційного обміну між Держфінмоніторингом
України та суб'єктами первинного фінансового
моніторингу - небанківськими установами
щодо доведення рішення Держфінмоніторингу
України про подальше зупинення проведення
фінансової операції та рішення
щодо недоцільності подальшого зупинення
проведення фінансової операції
1. Загальні положення
1.1. Інформаційний обмін між суб'єктами первинного
фінансового моніторингу (далі - СПФМ) та спеціально уповноваженим
органом виконавчої влади з питань фінансового моніторингу (далі -
ДКФМУ) щодо доведення рішення Держфінмоніторингу України про
подальше зупинення проведення фінансової операції та рішення щодо
недоцільності подальшого зупинення проведення фінансової операції
(далі - Рішення) здійснюється засобами електронної пошти з
використанням файлів визначеної структури формату XML.
1.2. У системі інформаційного обміну між ДКФМУ та СПФМ щодо
доведення рішення Держфінмоніторингу України про подальше
зупинення проведення фінансової операції та рішення щодо
недоцільності подальшого зупинення проведення фінансової операції
використовуються такі основні типи файлів інформаційного обміну: файл-рішення - електронний документ (набір даних) визначеної
структури, що формується ДКФМУ та надсилається СПФМ і містить
інформацію про Рішення; файл-квитанція - електронний документ (набір даних)
визначеної структури, який надсилається СПФМ до ДКФМУ і свідчить
про результати оброблення файлу-рішення.
1.3. Інформаційний обмін між ДКФМУ та СПФМ здійснюється за
допомогою транспортних файлів (далі - ТФ) - електронних
документів, що містять інформацію, зазначену в пункті 1.2,
підписані цифровим підписом відправника та зашифровані на адресу
отримувача.
1.4. Транспортні файли мають формуватись програмними
комплексами ДКФМУ та СПФМ із використанням комплексу засобів
захисту (далі - КЗЗ), які в установленому законодавством порядку
допущені до експлуатації для передання конфіденційної інформації.
1.5. Типи транспортних файлів кодуються однією латинською
літерою згідно з таблицею:
------------------------------------------------------------------ | Тип ТФ | Призначення ТФ | |------------+---------------------------------------------------| | M |файл-рішення | |------------+---------------------------------------------------| | W |файл-квитанція про результати обробки файлу-рішення| ------------------------------------------------------------------
1.6. Для СПФМ - небанківських установ правила формування
найменувань файлів повинні відповідати розділу 3 Складу реквізитів
та структури файлів інформаційного обміну між Державним комітетом
фінансового моніторингу України та суб'єктами первинного
фінансового моніторингу, які не є банками, затвердженого наказом
Державного департаменту фінансового моніторингу від
28 вересня 2004 року N 122 ( z1305-04 ), зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 12 жовтня 2004 року за N 1305/9904. Ім'я файла-квитанції формується з імені транспортного файла,
що квитується, шляхом заміни символу "типу файла" на відповідний
тип квитанції (M->W).
1.7. Кодування значень елементів інформаційних повідомлень
виконується згідно зі стандартом UTF-8. Для зазначення цього
першим рядком інформаційного повідомлення має бути XML директива: . При кодуванні значень інформаційних елементів повинні
використовуватися символи кодової сторінки Windows-1251.
1.8. Файл-рішення та файл-квитанція повинні формуватися з
використанням мови розмітки документів XML та відповідати
формалізованому опису (DTD), визначеному Держфінмоніторингом
України. Для зазначення цього другим рядком інформаційного
повідомлення має бути відповідна XML директива:
,
де file_dtd є ім'я файла з формалізованим описом (DTD): для файла-рішення - tr_ri10.dtd, для файла-квитанції - tr_ri_kvi10.dtd.
1.9. Доставка (приймання/передавання) ТФ. Для СПФМ - небанківських установ доставка ТФ здійснюється
згідно розділу 6 Складу реквізитів та структури файлів
інформаційного обміну між Державним комітетом фінансового
моніторингу України та суб'єктами первинного фінансового
моніторингу, які не є банками ( z1305-04 ), затвердженого наказом
Державного департаменту фінансового моніторингу від 28 вересня
2004 року N 122 ( z1304-04 ), зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 12 жовтня 2004 року за N 1305/9904.
1.10. Порядок накладання/перевіряння ЕЦП. Для СПФМ - небанківських установ вимоги
накладання/перевіряння електронного цифрового підпису повинні
відповідати розділу 7 Складу реквізитів та структури файлів
інформаційного обміну між Державним комітетом фінансового
моніторингу України та суб'єктами первинного фінансового
моніторингу, які не є банками ( z1305-04 ), затвердженого наказом
Державного департаменту фінансового моніторингу від 28 вересня
2004 року N 122 ( z1304-04 ), зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 12 жовтня 2004 року за N 1305/9904.
2. Опис структури та елементівтранспортних файлів
ТФ містить дві частини - заголовок ТФ (який використовується
КЗЗ) та інформаційну частину ТФ.
2.1. Опис складу реквізитів та структура транспортного
файла-рішення (файл M) для обміну з СПФМ - небанківськими
установами.
------------------------------------------------------------------ | N та назва | Назва | Тип |Обов'яз- | Примітки | |елемента/структури | тега/ | | кове | | | |атрибута | | | | |-------------------------------------------------+--------------| |Головна структура transport-file | | |-------------------------------------------------+--------------| |1. | Відомості про транспортний файл | | | | (структура file-meta-data) | | |-------------------------------------------------+--------------| |1.1.|Назва ТФ |file-name| C(14) | + | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |1.2.|Дата створення |file-date| D(8) | + | | | |ТФ | | | | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |1.3.|Час створення |file-time| T(4) | + | | | |ТФ | | | | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |1.4.|Ідентифікатор | id-key | C(6) | + | | | |ключа ЕЦП | | | | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |1.5.|ЕЦП файла | file- |B(1024) | + | | | | |signature| | | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |1.6.|Дата підписання| time- | D(8) | + | | | | |signature| | | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |1.7.|Версія | app- | C(20) | + | | | |програмного | version | | | | | |комплексу | | | | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |1.8.|Кількість | count- | N(7) | + |Значення | | |екземплярів | inf-ri | | |реквізиту | | |структури | | | |дорівнює 1 | | |inf-ri | | | | | |-------------------------------------------------+--------------| |2. |Відомості щодо рішення (структура inf-ri) | | |-------------------------------------------------+--------------| |2.1.|Назва | file- | C(14) | + |Назва | | |файла-повідом- | name-n | | |початкового | | |лення типу N | | | |файла-повідом-| | | | | | |лення типу N, | | | | | | |у якому до | | | | | | |Уповноваженого| | | | | | |органу | | | | | | |надійшли | | | | | | |відомості про | | | | | | |фінансову | | | | | | |операцію | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |2.2.|Номер операції |file-oper| N(6) | + |Посилання на | | |у файлі- | | | |фінансову | | |повідомленні | | | |операцію у | | |типу N | | | |початковому | | | | | | |файлі типу N, | | | | | | |щодо якої | | | | | | |надається | | | | | | |рішення | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |2.3.|Номер рішення в| ri_numb | C(15) | + | | | |системі обліку | | | | | | |Уповноваженого | | | | | | |органу | | | | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |2.4.|Дата рішення | ri_data | D(8) | + | | |----+---------------+---------+--------+---------+--------------| |2.5.|Текст рішення | ri_txt |C(8192) | + | | ------------------------------------------------------------------
2.2. Опис складу реквізитів та структура транспортного
файла-квитанції про результати обробки файла-рішення (файл W) для
обміну з СПФМ - небанківськими установами.
------------------------------------------------------------------ | N та назва | Назва | Тип | Обов'яз- | Примітки | | елемента/структури | тега/ | | кове | | | | атрибута | | | | |----------------------------------------------------+-----------| |Головна структура transport-file | | |----------------------------------------------------+-----------| |1. |Відомості про транспортний файл | | | |(структура file-meta-data) | | |----------------------------------------------------+-----------| |1.1.|Назва ТФ | file-name | C(14) | + | | |----+----------------+-----------+-------+----------+-----------| |1.2.|Дата створення | file-date | D(8) | + | | | |ТФ | | | | | |----+----------------+-----------+-------+----------+-----------| |1.3.|Час створення | file-time | T(4) | + | | | |ТФ | | | | | |----+----------------+-----------+-------+----------+-----------| |1.4.|Ідентифікатор | id-key | C(6) | + | | | |ключа ЕЦП | | | | | |----+----------------+-----------+-------+----------+-----------| |1.5.|ЕЦП файла | file- |B(1024)| + | | | | | signature | | | | |----+----------------+-----------+-------+----------+-----------| |1.6.|Дата підписання | time- | D(8) | + | | | | | signature | | | | |----+----------------+-----------+-------+----------+-----------| |1.7.|Версія | app- | C(20) | + | | | |програмного | version | | | | | |комплексу | | | | | |----------------------------------------------------+-----------| |2. |Відомості про файл-рішення (структура report) | | |----------------------------------------------------+-----------| |2.1.|Загальні відомості про файл-рішення, що | | | |квитується (структура input-file-meta-data) | | |----------------------------------------------------+-----------| |2.1.1.|Назва файла | input- | C(14) | + | | | | | file-name | | | | |------+--------------+-----------+-------+----------+-----------| |2.1.2.|Дата створення| input- | D(8) | + | | | |файла | file-date | | | | |------+--------------+-----------+-------+----------+-----------| |2.1.3.|Час створення | input- | T(4) | + | | | |файла | file-time | | | | |---------------------+-----------+-------+----------+-----------| |2.2.|Наявність | file- | C(4) | + | | | |помилки у | error- | | | | | |файлі-рішенні | status | | | | |----+-----------------------------------------------+-----------| |2.3.|Помилка файла (структура file-error) | | |----------------------------------------------------+-----------| |2.3.1.|Помилка (структура error) | | |----------------------------------------------------+-----------| |2.3.1.1.|Код помилки |error-code | C(4) | + |Заповню- | | | | | | |ється | | | | | | |згідно з | | | | | | |довідником | | | | | | |кодів | | | | | | |помилок | |--------+------------+-----------+-------+----------+-----------| |2.3.1.2.|Опис помилки|description|C(255) | | | ------------------------------------------------------------------
Директор Департаменту
інформаційних технологій В.С.Давидюк
Джерело:Офіційний портал ВРУ