open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
У К А З

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
{ Указ втратив чинність на підставі Указу Президента

N 504/2014 ( 504/2014 ) від 06.06.2014 }
Про рішення Ради національної безпеки і

оборони України від 6 квітня 2006 року "Про

стан науково-технологічної сфери та заходи щодо

забезпечення інноваційного розвитку України"

Відповідно до статті 107 Конституції України ( 254к/96-ВР )
п о с т а н о в л я ю:
Увести в дію рішення Ради національної безпеки і оборони
України від 6 квітня 2006 року "Про стан науково-технологічної
сфери та заходи щодо забезпечення інноваційного розвитку України".
У зв'язку з рішенням Ради національної безпеки і оборони
України:
1. Визнати пріоритетними завданнями діяльності органів
виконавчої влади із забезпечення національної безпеки у
науково-технологічній сфері:
розвиток національної інноваційної системи як сукупності
інституцій, що забезпечують проведення ефективної державної
інноваційної політики;
забезпечення інтеграції освіти, науково-технологічної сфери
та виробництва як передумови інноваційного розвитку економіки;
всебічну підтримку фундаментальних наукових досліджень,
спрямованих на забезпечення технологічного розвитку України;
розвиток виробництва високотехнологічної продукції та послуг
на інноваційній основі;
першочергову реалізацію інноваційних проектів, спрямованих на
суттєве поліпшення енергозабезпечення та енергозбереження,
зниження енергоємності та ресурсовитратності виробництва.
2. Кабінету Міністрів України здійснювати заходи, спрямовані
на реалізацію пріоритетних завдань, визначених у статті 1 цього
Указу:
1) з метою вдосконалення та підвищення ефективності державної
політики у науково-технологічній сфері, сприяння розвитку
фундаментальних та прикладних досліджень:
а) розробити та затвердити до кінця 2006 року Концепцію
розвитку національної інноваційної системи, яка б визначала
основні параметри інноваційної моделі розвитку національної
економіки та її структурної перебудови, а також план заходів щодо
реалізації Концепції;
б) невідкладно підготувати та подати до Верховної Ради
України законопроект "Про стимулювання інноваційної діяльності та
виробництва високотехнологічної продукції в Україні", передбачивши
в ньому внесення змін до:
Закону України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР )
щодо збільшення строку погашення податкового векселя, який
надається в разі імпорту на суми податкового зобов'язання виключно
для виробництва високотехнологічної продукції, нового
устаткування, обладнання, комплектуючих до них, що не виробляються
в Україні;
Законів України "Про оподаткування прибутку підприємств"
( 334/94-ВР ) та "Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"
( 2181-14 ) щодо запровадження інвестиційно-інноваційного
податкового кредиту стосовно сплати податку на прибуток, отриманий
у результаті виробництва та реалізації високотехнологічної
продукції;
Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"
( 334/94-ВР ) щодо застосування для виробників високотехнологічної
продукції, що реалізують інноваційні проекти, норм прискореної
амортизації основних фондів груп 2 і 3, зокрема, побутових
електронних, оптичних, електромеханічних приладів та інструментів
вітчизняного виробництва;
в) підготувати та подати до кінця 2006 року до Верховної Ради
України законопроекти про внесення змін до:
Законів України "Про пріоритетні напрями розвитку науки і
техніки" ( 2623-14 ) та "Про пріоритетні напрями інноваційної
діяльності в Україні" ( 433-15 ) щодо скорочення з метою
раціонального використання фінансових ресурсів, що спрямовуються в
установленому порядку на інноваційну діяльність, кількості
пріоритетних напрямів інноваційної діяльності та їх узгодження з
напрямами розвитку науки і техніки, визначення пріоритетних
напрямів розвитку науки і техніки на середньостроковий період;
Закону України "Про інноваційну діяльність" ( 40-15 )
стосовно вдосконалення системи державного стимулювання
інноваційної діяльності та розвитку інноваційної інфраструктури, в
тому числі її фінансової підтримки;
г) опрацювати у двомісячний строк пропозиції щодо
вдосконалення державної фінансової підтримки наукової,
науково-технічної та інноваційної діяльності, передбачивши,
зокрема:
внесення змін до бюджетного законодавства щодо запровадження
в класифікації видатків бюджету Автономної Республіки Крим,
обласних, Київського та Севастопольського міських бюджетів
обов'язкових видатків на сприяння науково-технічному та
інноваційному розвитку;
збільшення обсягів програмно-цільового фінансування
прикладних наукових досліджень і науково-технічних
(експериментальних) розробок;
внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт
і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) щодо скорочення строків
проведення тендерної процедури, її спрощення, зменшення витрат
підприємств-замовників на її проведення;
д) вживати під час опрацювання законопроекту про внесення
змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік",
а також законопроектів про Державний бюджет України на 2007 та
наступні роки заходів щодо забезпечення видатків на:
наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність
відповідно до Законів України "Про наукову і науково-технічну
діяльність" ( 1977-12 ), "Про пріоритетні напрями розвитку науки і
техніки" ( 2623-14 ), "Про інноваційну діяльність" ( 40-15 ), "Про
спеціальний режим інноваційної діяльності технологічних парків"
( 991-14 ), "Про освіту" ( 1060-12 ), "Про плату за землю"
( 2535-12 ) та Указу Президента України від 20 квітня 2004 року
N 454 ( 454/2004 ) "Про фінансову підтримку інноваційної
діяльності підприємств, що мають стратегічне значення для
економіки та безпеки держави";
реалізацію Загальнодержавної комплексної програми розвитку
високих наукоємних технологій ( 1676-15 );
е) передбачати під час розроблення проектів законів про
Державний бюджет України на 2007 рік та наступні роки видатки на
фінансування:
державної наукової і науково-технічної експертизи відповідно
до статей 31 та 34 Закону України "Про наукову та науково-технічну
експертизу" ( 51/95-ВР );
прогнозно-аналітичних досліджень перспективних напрямів
науково-технічної та інноваційної діяльності відповідно до Законів
України "Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в
Україні" ( 433-15 ) та "Про пріоритетні напрями розвитку науки і
техніки" ( 2623-14 );
підтримки суб'єктів інноваційної діяльності відповідно до
статті 17 Закону України "Про інноваційну діяльність" ( 40-15 );
підтримки діяльності технологічних парків відповідно до
Закону України "Про спеціальний режим інноваційної діяльності
технологічних парків" ( 991-14 );
проведення Всеукраїнського конкурсу інноваційних технологій
відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня
2004 року N 1421 ( 1421-2004-п ) "Про Всеукраїнський конкурс
інноваційних технологій";
функціонування державної патентної бібліотеки та її
регіональних відділень;
періодичних, у тому числі електронних, видань наукової та
інноваційної тематики;
є) підготувати до кінця 2006 року пропозиції щодо створення
умов для залучення позабюджетних коштів на фінансування наукової,
науково-технічної та інноваційної діяльності;
ж) прийняти у тримісячний строк нормативно-правові акти щодо:
вдосконалення порядку координації фундаментальних досліджень,
спрямованих на забезпечення технологічного розвитку національної
економіки, у наукових установах, організаціях та вищих навчальних
закладах III-IV рівня акредитації незалежно від форми власності,
що здійснюється відповідно до положень статті 15 Закону України
"Про наукову та науково-технічну діяльність" ( 1977-12 );
врегулювання порядку розроблення та виконання державних
цільових програм;
вдосконалення методики визначення економічної ефективності
витрат на наукові дослідження, розробки та їх впровадження;
з) опрацювати спільно з Національним банком України в
місячний строк механізми довгострокового кредитування суб'єктів
господарювання для виконання ними наукових, науково-дослідних
робіт, а також здійснення інноваційної діяльності;
2) з метою підвищення якості освіти та рівня інноваційної
культури у суспільстві:
а) забезпечити у шестимісячний строк:
удосконалення методики прогнозу розвитку системи освіти і
ринку праці в Україні;
затвердження методики визначення потреби у фахівцях з повною
вищою освітою за відповідними напрямами та спеціальностями,
підготовка яких здійснюється за державним замовленням;
внесення змін до порядку формування та розміщення державного
замовлення на підготовку фахівців за відповідними спеціальностями,
ураховуючи потреби ринку праці;
запровадження прогнозно-аналітичних досліджень, що
здійснюються на постійній основі, з метою визначення потреб
національної економіки в фахівцях з питань інвестиційного та
інноваційного менеджменту, аудиту та маркетингу технологій та
формування державного замовлення на підготовку таких фахівців;
передачу в управління Міністерству освіти і науки України
відповідних державних вищих навчальних закладів та їх
відокремлених структурних підрозділів, які підпорядковані іншим
центральним органам виконавчої влади, та оптимізацію їх мережі;
розроблення та затвердження в установленому порядку
комплексної програми модернізації навчально-технічної бази
державних вищих навчальних закладів;
внесення змін до навчальних програм з підвищення кваліфікації
працівників для формування знань і навичок з питань інноваційного
менеджменту;
оновлення складу Державної акредитаційної комісії;
б) забезпечити здійснення серед різних верств населення,
передусім державних службовців та підприємців, просвітницьких
заходів, спрямованих на пропаганду та поширення знань про
інноваційну діяльність як передумову забезпечення
конкурентоспроможності національної економіки;
3) з метою вдосконалення системи управління у сфері
інноваційної діяльності та активізації такої діяльності:
а) опрацювати у тримісячний строк питання щодо вдосконалення
структури державного управління у сфері науково-технологічної та
інноваційної діяльності, зокрема, визначення Державного агентства
України з інвестицій та інновацій спеціально уповноваженим
центральним органом виконавчої влади у сфері наукової,
науково-технічної, інноваційної діяльності, трансферу технологій
та охорони інтелектуальної власності;
б) здійснити аналіз та внести у тримісячний строк пропозиції
щодо впорядкування системи дорадчих та міжвідомчих робочих органів
у сфері науково-технологічної та інноваційної політики,
розглянувши можливість покладення на Національну раду України з
інвестицій та інновацій завдань щодо забезпечення координації їх
роботи;
в) здійснити до 1 листопада 2006 року оцінку наявного
технологічного потенціалу виробництва конкурентоспроможної
високотехнологічної продукції та послуг, визначити заходи щодо
його реалізації;
г) здійснити у тримісячний строк комплексний аналіз та
експертизу чинних стратегічних та програмних документів щодо їх
інноваційної спрямованості та внести в установленому порядку
пропозиції для їх оптимізації;
д) розробити та затвердити до 1 березня 2007 року Державну
програму розвитку інноваційної інфраструктури, передбачивши в ній:
створення системи державної підтримки розвитку
соціотехнополісів, технологічних та промислових парків,
інноваційних бізнес-інкубаторів, інноваційних центрів;
стимулювання у сфері науково-технічної та інноваційної
діяльності кооперації підприємств різних форм власності та
наукових установ і організацій (спільне інвестування та виконання
робіт, використання матеріально-технічної бази науково-дослідних
інститутів і лабораторій для підтримки підприємництва у зазначеній
сфері тощо);
підтримку розвитку українських високих технологій шляхом
реалізації пілотних проектів створення та функціонування
сукупності науково-дослідних лабораторій, освітньої бази,
виробничих потужностей, об'єктів соціально-побутової сфери для
забезпечення завершеного циклу "ідея - дослідження - розробка -
трансфер технологій";
е) опрацювати у тримісячний строк у встановленому порядку
питання щодо запровадження комплексної державної експертизи
інвестиційних та інноваційних проектів у режимі "єдиного вікна";
є) опрацювати у місячний строк питання щодо створення
регіональних інноваційних структур;
ж) опрацювати у тримісячний строк питання створення
загальнодержавної системи стратегічних маркетингових
прогнозно-аналітичних досліджень щодо перспективних напрямів
науково-технічної та інноваційної діяльності;
з) вжити в установленому порядку у тримісячний строк заходів
з удосконалення системи захисту прав інтелектуальної власності,
зокрема щодо:
охорони майнових прав інтелектуальної власності, формування
цивілізованого обороту об'єктів права інтелектуальної власності;
створення сприятливих умов для трансферу технологій, у тому
числі технологій подвійного використання, та комерціалізації
майнових прав інтелектуальної власності;
розроблення нормативно-правових актів з питань реалізації
прав держави на результати наукової та науково-технічної
діяльності;
и) вживати заходів щодо стимулювання суб'єктів господарювання
до проведення патентно-кон'юнктурних досліджень з метою пошуку
нових технологічних рішень, що забезпечать інноваційне оновлення
виробництва;
і) вжити заходів щодо створення у 2006-2007 роках системи
інформаційно-аналітичного забезпечення здійснення державної
інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку
економіки, насамперед через:
проведення маркетингових та кон'юнктурних досліджень сучасних
тенденцій розвитку внутрішнього і зовнішнього ринків, вимог та
потреб споживачів, стану національної економіки та сфер
виробництва, опублікування результатів таких досліджень, а також
висвітлення інформації про перспективні вітчизняні розробки з
метою привернення до них уваги потенційних інвесторів і
споживачів;
запровадження аналізу ефективності застосування інструментів
державної підтримки та стимулювання інноваційної та
науково-технічної діяльності, в тому числі у порівнянні з
аналогічними за цілями заходами в іноземних державах;
удосконалення моніторингу стану інноваційного розвитку
національної економіки, оптимізацію системи державної статистичної
звітності у сфері інноваційної діяльності та її адаптацію до
відповідних стандартів Європейського Союзу.
3. Міністерству освіти і науки України із залученням
Національної академії наук України:
розробити та затвердити у тримісячний строк заходи щодо
активізації здійснення вищими навчальними закладами
фундаментальних та прикладних наукових досліджень, залучення до
цієї діяльності талановитої молоді;
опрацювати у двомісячний строк питання щодо доцільності
утворення мережі навчально-наукових центрів з метою посилення
координації діяльності вищих навчальних закладів та академічних
наукових установ.
4. Вищій атестаційній комісії України, Міністерству освіти і
науки України вирішити у тримісячний строк питання щодо:
вдосконалення порядку присудження наукових ступенів та
присвоєння вчених звань;
перегляду Переліку спеціальностей, за якими проводяться
захист дисертацій на здобуття наукових ступенів кандидата наук і
доктора наук, присудження наукових ступенів і присвоєння вчених
звань;
впорядкування діяльності спеціалізованих вчених рад.
5. Фонду державного майна України, Міністерству освіти і
науки України, Державному агентству України з інвестицій та
інновацій, Міністерству економіки України, Міністерству фінансів
України разом з Національною академією наук України підготувати у
місячний строк та подати в установленому порядку на затвердження
методику оцінки майнових прав інтелектуальної власності.
6. Робочій групі з розроблення концепції розвитку наукової
сфери, утвореній Розпорядженням Президента України від 3 жовтня
2005 року N 1183 ( 1183/2005-рп ), разом із Міністерством освіти і
науки України забезпечити широке громадське обговорення проекту
концепції розвитку наукової сфери та до 30 жовтня 2006 року внести
його в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів
України.

Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 11 липня 2006 року

N 606/2006

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: