Про Загальнодержавну цільову програму "Питна вода України" на 2011-2020 роки
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, № 15, ст.243)
{В редакції Закону
№ 3933-VI від 20.10.2011, ВВР, 2012, № 24, ст.247}
1. Затвердити Загальнодержавну цільову програму "Питна вода України" на 2011-2020 роки (далі - Програма), що додається.
2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
3. Кабінету Міністрів України:
під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік передбачати видатки на забезпечення виконання заходів, передбачених Програмою;
у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти, а також забезпечити приведення органами виконавчої влади нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
4. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування:
у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом скоригувати і затвердити відповідно до завдань Програми регіональні та місцеві програми (заходи) щодо забезпечення населення якісною питною водою в достатній кількості;
під час розроблення та затвердження проектів місцевих бюджетів передбачати у них необхідні кошти для забезпечення виконання регіональних та місцевих програм (заходів) щодо забезпечення населення якісною питною водою в достатній кількості.
ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
"Питна вода України" на 2011-2020 роки
Метою Програми є забезпечення гарантованих Конституцією України прав громадян на достатній життєвий рівень та екологічну безпеку шляхом забезпечення питною водою в необхідних обсягах та відповідно до встановлених нормативів.
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є реалізація державної політики щодо розвитку та реконструкції систем централізованого водопостачання та водовідведення; охорони джерел питного водопостачання; доведення якості питної води до вимог державних стандартів; нормативно-правового забезпечення у сфері питного водопостачання та водовідведення; розроблення та впровадження науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання та приладів.
Проблему передбачається розв’язати шляхом:
приведення до нормативних вимог зон санітарної охорони та водоохоронних зон джерел питного водопостачання, проведення оцінки екологічного та гігієнічного стану джерел питного водопостачання на відповідність установленим вимогам;
інвентаризації каналізаційних очисних споруд;
будівництва і реконструкції водопровідних та каналізаційних очисних споруд з метою зменшення обсягів неочищених стічних вод, що скидаються у водні об’єкти, а також утилізації осадів;
будівництва та впровадження станцій (установок) доочищення питної води і пунктів її розливу із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання, приладів та науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок;
розроблення схем оптимізації роботи систем централізованого водопостачання;
оснащення лабораторій контролю якості води та стічних вод сучасним контрольно-аналітичним обладнанням;
приведення нормативно-правової бази у сфері питного водопостачання та водовідведення у відповідність із стандартами Європейського Союзу з урахуванням національних особливостей, у тому числі в частині посилення відповідальності за порушення нормативів забруднення навколишнього природного середовища, насамперед скидів промислових підприємств у водні об’єкти;
здійснення комплексних науково-дослідних та дослідно-конструкторських розробок із застосуванням новітніх технологій, обладнання, матеріалів, приладів, використання яких спрямоване, зокрема, на енерго- і ресурсозбереження, підвищення якості питної води та очищення стічних вод, а також впровадження таких розробок.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведені в додатку 1.
Основними завданнями Програми є:
упорядкування зон санітарної охорони джерел питного водопостачання;
будівництво та реконструкція водозабірних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання, зокрема у регіонах з найбільшими відхиленнями в якості води від встановлених вимог (першочергово Дніпропетровська, Донецька, Київська, Луганська, Миколаївська, Одеська та Черкаська області);
упровадження станцій (установок) доочищення питної води у системах централізованого водопостачання, насамперед для водозабезпечення дошкільних, шкільних і лікувальних закладів, зокрема в сільських населених пунктах, та облаштування пунктів розливу питної води з доставкою її спеціальним автотранспортом;
інвентаризація каналізаційних очисних споруд;
будівництво та реконструкція водопровідних та каналізаційних очисних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання, зокрема в сільських населених пунктах (першочергово Автономна Республіка Крим, Дніпропетровська, Закарпатська, Запорізька, Кіровоградська, Одеська, Херсонська області та інші регіони);
розроблення схем оптимізації роботи систем централізованого водопостачання та водовідведення;
оснащення лабораторій здійснення контролю якості води та стічних вод сучасним контрольно-аналітичним обладнанням;
приведення нормативно-правової бази у сфері питного водопостачання та водовідведення у відповідність із стандартами Європейського Союзу, у тому числі в частині посилення відповідальності за порушення нормативів забруднення навколишнього природного середовища, насамперед скидів промислових підприємств у водні об’єкти;
розроблення та впровадження науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання та приладів.
Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть можливість:
забезпечити реалізацію державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;
підвищити якість питної води та очищення стічних вод;
забезпечити утилізацію осадів, що утворюються під час очищення стічних вод та питної води;
поліпшити санітарну, епідемічну та екологічну ситуацію в Україні;
забезпечити охорону джерел питного водопостачання;
впровадити на підприємствах питного водопостачання та водовідведення новітні технології із застосуванням сучасного обладнання, приладів і матеріалів;
забезпечити цілодобове постачання якісної питної води населенню, що має доступ до систем централізованого водопостачання.
Очікувані результати виконання Програми наведені в додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок:
коштів Державного бюджету України;
коштів місцевих бюджетів, у тому числі спрямованих на фінансування заходів інших державних, регіональних та галузевих програм і проектів;
коштів підприємств питного водопостачання та водовідведення відповідно до програм їх розвитку, затверджених в установленому порядку;
зовнішніх і внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, коштів міжнародних програм, благодійних внесків.
Обсяги фінансування Програми уточнюються під час підготовки проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головному розпоряднику коштів, відповідальному за виконання завдань і заходів Програми.
Кошти державного бюджету на виконання заходів Програми спрямовуються згідно з порядками їх використання на відповідний рік за умови співфінансування з інших джерел.
Центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства подає щороку під час підготовки проекту Державного бюджету України на відповідний рік обґрунтування обсягів робіт та їх фінансування з Державного бюджету України з урахуванням пропозицій міжвідомчої та регіональних комісій.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 9471,7 млн гривень, з яких за рахунок державного бюджету - 3004,3 млн, з інших джерел - 6467,4 млн гривень.
ПАСПОРТ
Загальнодержавної цільової програми "Питна вода України" на 2011-2020 роки
1. Програма затверджена: Законом України від 20 жовтня 2011 року № 3933-VI.
2. Державний замовник: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
3. Керівник Програми: Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
4. Виконавці заходів Програми: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
5. Строк виконання - 2011-2020 роки.
6. Прогнозні обсяги та джерела фінансування:
Джерела фінансування | Обсяг фінансування, млн гривень | У тому числі за роками | |||||||||
2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | ||
Державний бюджет | 3004,3 | 200,7 | 238,2 | 273,5 | 312,8 | 346,4 | 326,54 | 326,54 | 326,54 | 326,54 | 326,54 |
Інші джерела | 6467,4 | 349,5 | 408,1 | 460,3 | 524 | 570 | 831,1 | 831,1 | 831,1 | 831,1 | 831,1 |
Усього | 9471,7 | 550,2 | 646,3 | 733,8 | 836,8 | 916,4 | 1157,64 | 1157,64 | 1157,64 | 1157,64 | 1157,64 |
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Загальнодержавної цільової програми "Питна вода України" на 2011-2020 роки
Найменування завдання | Найменування показника | Значення показника | Найменування заходу | Головний розпорядник бюджетних коштів | Джерела фінансування (державний, місцевий бюджет, інші) | Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн гривень | У тому числі за роками | |||||||||||||||||||
усього | за роками | |||||||||||||||||||||||||
2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |||||||
1. Охорона джерел питного водопостачання | кількість водозаборів, на яких буде упорядковано зони санітарної охорони джерел питного водопостачання, одиниць | 2235 | 180 | 190 | 200 | 210 | 220 | 247 | 247 | 247 | 247 | 247 | 1) упорядкування зон санітарної охорони джерел питного водопостачання | Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України | державний бюджет | 50 | 2,8 | 3,4 | 4 | 4,6 | 5,2 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
інші джерела | 50 | 2,8 | 3,4 | 4 | 4,6 | 5,2 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||
Разом | 100 | 5,6 | 6,8 | 8 | 9,2 | 10,4 | 12 | 12 | 12 | 12 | 12 | |||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 50 | 2,8 | 3,4 | 4 | 4,6 | 5,2 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | ||||||||||||||
інші джерела | 50 | 2,8 | 3,4 | 4 | 4,6 | 5,2 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||
кількість побудованих та реконструйованих водозабірних споруд, одиниць | 570 | 30 | 40 | 45 | 50 | 55 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 2) будівництво та реконструкція водозабірних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання | -"- | державний бюджет | 1500 | 84 | 102 | 120 | 138 | 156 | 180 | 180 | 180 | 180 | 180 | |
інші джерела | 1500 | 84 | 102 | 120 | 138 | 156 | 180 | 180 | 180 | 180 | 180 | |||||||||||||||
Разом | 3000 | 168 | 204 | 240 | 276 | 312 | 360 | 360 | 360 | 360 | 360 | |||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 1500 | 84 | 102 | 120 | 138 | 156 | 180 | 180 | 180 | 180 | 180 | ||||||||||||||
інші джерела | 1500 | 84 | 102 | 120 | 138 | 156 | 180 | 180 | 180 | 180 | 180 | |||||||||||||||
Разом за завданням 1 | 3100 | 173,6 | 210,8 | 248 | 285,2 | 322,4 | 372 | 372 | 372 | 372 | 372 | |||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 1550 | 86,8 | 105,4 | 124 | 142,6 | 161,2 | 186 | 186 | 186 | 186 | 186 | ||||||||||||||
інші джерела | 1550 | 86,8 | 105,4 | 124 | 142,6 | 161,2 | 186 | 186 | 186 | 186 | 186 | |||||||||||||||
2. Доведення якості питної води до встановлених нормативів | кількість впроваджених станцій (установок) доочищення питної води у системах централізованого питного водопостачання та пунктах розливу води, одиниць | 23000 | 1900 | 2000 | 2100 | 2200 | 2300 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 1) впровадження станцій (установок) доочищення питної води у системах централізованого водопостачання, насамперед для водозабезпечення дошкільних, шкільних і лікувальних закладів, зокрема у сільських населених пунктах, та облаштування пунктів розливу питної води з доставкою її спеціальним автотранспортом | Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України | державний бюджет | 769,5 | 43,1 | 52,3 | 61,6 | 70,8 | 80 | 92,34 | 92,34 | 92,34 | 92,34 | 92,3 |
інші джерела | 2930,5 | 164,1 | 199,3 | 234,4 | 269,6 | 304,8 | 351,66 | 351,66 | 351,66 | 351,66 | 351,66 | |||||||||||||||
Разом | 3700 | 207,2 | 251,6 | 296 | 340,4 | 384,8 | 444 | 444 | 444 | 444 | 444 | |||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 769,5 | 43,1 | 52,3 | 61,6 | 70,8 | 80 | 92,34 | 92,34 | 92,34 | 92,34 | 92,34 | ||||||||||||||
інші джерела | 2930,5 | 164,1 | 199,3 | 234,4 | 269,6 | 304,8 | 351,66 | 351,66 | 351,66 | 351,66 | 351,66 | |||||||||||||||
кількість інвентаризованих каналізаційних очисних споруд, одиниць | 1292 | 1292 | 2) інвентаризація каналізаційних очисних споруд | інші джерела | 0,5 | 0,5 | ||||||||||||||||||||
Разом | 0,5 | 0,5 | ||||||||||||||||||||||||
у тому числі | інші джерела | 0,5 | 0,5 | |||||||||||||||||||||||
кількість збудованих та реконструйованих водопровідних та каналізаційних очисних споруд, одиниць | 131 | 6 | 8 | 10 | 12 | 15 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 3) будівництво та реконструкція водопровідних та каналізаційних очисних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання | -"- | державний бюджет | 633,8 | 56 | 68 | 80 | 92 | 104 | 46,76 | 46,76 | 46,76 | 46,76 | 46,76 | |
інші джерела | 1866,7 | 55,5 | 68 | 80 | 92 | 104 | 293,44 | 293,44 | 293,44 | 293,44 | 293,44 | |||||||||||||||
Разом | 2501 | 112 | 136 | 160 | 184 | 208 | 340,2 | 340,2 | 340,2 | 340,2 | 340,2 | |||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 633,8 | 56 | 68 | 80 | 92 | 104 | 46,76 | 46,76 | 46,76 | 46,76 | 46,76 | ||||||||||||||
інші джерела | 1866,7 | 55,5 | 68 | 80 | 92 | 104 | 293,44 | 293,44 | 293,44 | 293,44 | 293,44 | |||||||||||||||
кількість розроблених схем оптимізації роботи систем централізованого водопостачання та водовідведення, одиниць | 1230 | 738 | 492 | 4) розроблення схем оптимізації роботи систем централізованого водопостачання та водовідведення | Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України | державний бюджет | 15,4 | 9,2 | 6,2 | |||||||||||||||||
інші джерела | 46,1 | 27,7 | 18,4 | |||||||||||||||||||||||
Разом | 61,5 | 36,9 | 24,6 | |||||||||||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 15,4 | 9,2 | 6,2 | ||||||||||||||||||||||
інші джерела | 46,1 | 27,7 | 18,4 | |||||||||||||||||||||||
кількість оснащених лабораторій контролю якості води та стічних вод сучасним контрольно-аналітичним обладнанням, одиниць | 356 | 88 | 88 | 90 | 90 | 5) оснащення лабораторій контролю якості води та стічних вод сучасним контрольно-аналітичним обладнанням | -"- | державний бюджет | 23,6 | 4,9 | 5,5 | 6,9 | 6,3 | |||||||||||||
інші джерела | 73,6 | 14,9 | 17 | 21,9 | 19,8 | |||||||||||||||||||||
Разом | 97,2 | 19,8 | 22,5 | 28,8 | 26,1 | |||||||||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 23,6 | 4,9 | 5,5 | 6,9 | 6,3 | ||||||||||||||||||||
інші джерела | 73,6 | 14,9 | 17 | 21,9 | 19,8 | |||||||||||||||||||||
Разом за завданням 2 | 6359,7 | 375,9 | 434,7 | 484,8 | 550,5 | 592,8 | 784,2 | 784,2 | 784,2 | 784,2 | 784,2 | |||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 1442,3 | 113,2 | 132 | 148,5 | 169,1 | 184 | 139,1 | 139,1 | 139,1 | 139,1 | 139,1 | ||||||||||||||
інші джерела | 4917,4 | 262,7 | 302,7 | 336,3 | 381,4 | 408,8 | 645,1 | 645,1 | 645,1 | 645,1 | 645,1 | |||||||||||||||
3. Нормативно-правове та науково-технічне забезпечення | кількість розроблених нормативно-правових актів у сфері питного водопостачання та водовідведення відповідно до стандартів Європейського Союзу, у тому числі в частині посилення відповідальності за порушення нормативів забруднення навколишнього природного середовища, насамперед скидів промислових підприємств у водні об’єкти, одиниць | 34 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1) приведення нормативно-правової бази у сфері питного водопостачання та водовідведення у відповідність із стандартами Європейського Союзу, у тому числі в частині посилення відповідальності за порушення нормативів забруднення навколишнього природного середовища, насамперед скидів промислових підприємств у водні об’єкти, одиниць | Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України | державний бюджет | 5 | 0,3 | 0,3 | 0,4 | 0,5 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 |
Разом | 5 | 0,3 | 0,3 | 0,4 | 0,5 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | |||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 5 | 0,3 | 0,3 | 0,4 | 0,5 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | ||||||||||||||
кількість розроблених, удосконалених та впроваджених науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок, одиниць | 18 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2) розроблення, удосконалення та впровадження науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок | -"- | державний бюджет | 7 | 0,4 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | 0,7 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | |
Разом | 7 | 0,4 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | 0,7 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | |||||||||||||||
у тому числі | -"- | 7 | 0,4 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | 0,7 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | 0,84 | ||||||||||||||
Разом за завданням 3 | 12 | 0,7 | 0,8 | 1 | 1,1 | 1,2 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | |||||||||||||||
у тому числі | -"- | 12 | 0,7 | 0,8 | 1 | 1,1 | 1,2 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | ||||||||||||||
Усього за Програмою | 9471,7 | 550,2 | 646,3 | 733,8 | 836,8 | 916,4 | 1157,64 | 1157,64 | 1157,64 | 1157,64 | 1157,64 | |||||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 3004,3 | 200,7 | 238,2 | 273,5 | 312,8 | 346,4 | 326,54 | 326,54 | 326,54 | 326,54 | 326,54 | ||||||||||||||
інші джерела | 6467,4 | 349,5 | 408,1 | 460,3 | 524 | 570 | 831,1 | 831,1 | 831,1 | 831,1 | 831,1 |
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Загальнодержавної цільової програми "Питна вода України" на 2011-2020 роки
Найменування завдання | Найменування показників виконання завдання | Значення показників виконання завдання | ||||||||||
усього | у тому числі за роками | |||||||||||
2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |||
1. Охорона джерел питного водопостачання | екологічний | |||||||||||
кількість водозаборів, на яких буде упорядковано зони санітарної охорони джерел питного водопостачання, одиниць | 2235 | 180 | 190 | 200 | 210 | 220 | 247 | 247 | 247 | 247 | 247 | |
соціальний | ||||||||||||
кількість побудованих та реконструйованих водозабірних споруд, одиниць | 570 | 30 | 40 | 45 | 50 | 55 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | |
2. Доведення якості питної води до встановлених нормативів | соціальні | |||||||||||
кількість впроваджених станцій (установок) доочищення питної води у системах централізованого питного водопостачання та пунктах розливу питної води, одиниць | 23000 | 1900 | 2000 | 2100 | 2200 | 2300 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | |
кількість інвентаризованих каналізаційних очисних споруд, одиниць | 1292 | 1292 | ||||||||||
кількість збудованих та реконструйованих водопровідних та каналізаційних очисних споруд, одиниць | 131 | 6 | 8 | 10 | 12 | 15 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | |
кількість розроблених схем оптимізації роботи систем централізованого водопостачання та водовідведення, одиниць | 1230 | 738 | 492 | |||||||||
екологічний | ||||||||||||
кількість лабораторій контролю якості води та стічних вод, оснащених сучасним контрольно-аналітичним обладнанням, одиниць | 356 | 88 | 88 | 90 | 90 | |||||||
3. Нормативно-правове та науково-технічне забезпечення | соціальні | |||||||||||
кількість розроблених нормативно-правових актів у сфері питного водопостачання та водовідведення відповідно до стандартів Європейського Союзу, у тому числі в частині посилення відповідальності за порушення нормативів забруднення навколишнього природного середовища, насамперед скидів промислових підприємств у водні об’єкти, одиниць | 34 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
кількість розроблених, удосконалених та впроваджених науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок, одиниць | 18 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |