open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 13 липня 2004 р. N 905

Київ
Про затвердження Комплексної програми

забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних

і вищих навчальних закладів сучасними технічними

засобами навчання з природничо-математичних

і технологічних дисциплін
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ

N 1639 ( 1639-2004-п ) від 13.12.2004 )

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Комплексну програму забезпечення
загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів
сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і
технологічних дисциплін (далі - Комплексна програма), що
додається.
Визначити Міністерство освіти і науки замовником Комплексної
програми.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади,
Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та
Севастопольській міським державним адміністраціям передбачати
починаючи з 2005 року в проектах державного і місцевих бюджетів
видатки на виконання Комплексної програми.
3. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим,
обласним, Київській та Севастопольській міським державним
адміністраціям підготувати у тримісячний строк регіональні
програми забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і
вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з
природничо-математичних і технологічних дисциплін.

Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 13 липня 2004 р. N 905
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА

забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних

і вищих навчальних закладів сучасними

технічними засобами навчання з природничо-математичних

і технологічних дисциплін

Загальна частина
За результатами обстеження, стан навчального обладнання в
закладах освіти в останні роки значно погіршився. Зокрема, в
загальноосвітніх школах рівень оснащеності лабораторним і
демонстраційним обладнанням не перевищує 20 відсотків потреби.
Протягом останніх 15 років навчальні заклади не мали коштів навіть
на підтримку наявного в них обладнання в належному стані.
У вищих навчальних закладах 65 відсотків обладнання
експлуатується понад 12 років і через свою зношеність не
відповідає вимогам державних стандартів.
Програмою передбачається оснащення навчальних закладів
сучасними навчальними приладами. З цією метою необхідно розробити
відповідні стандарти і нормативну базу, що сприятиме забезпеченню
рівного доступу громадян до якісної освіти, реалізації пілотних
проектів випробування комплектів обладнання в навчальних закладах
різного рівня акредитації у різних регіонах України.
Заходами щодо виконання Програми передбачається проведення
наукових досліджень, проектно-конструкторських та методичних
розробок, налагодження виробництва та проведення експериментальної
апробації нових і модернізованих навчальних засобів, їх поставки,
технічного обслуговування та надання методичної допомоги щодо
застосування в навчальному процесі.
На сьогодні кількість промислових підприємств, які виробляють
технічні засоби навчання з природничо-математичних і технологічних
дисциплін, постійно зменшується, скорочуються обсяги їх
виробництва. Продовжують випускати зазначені засоби такі
підприємства, як СКП "Учприлад" (м. Дніпропетровськ), ТОВ "Учбова
техніка" (м. Рівне), НВП "Промінь" (м. Київ), експериментальний
завод "Прут" (м. Коломия), лабораторії скануючих пристроїв (м.
Ніжин), ВАТ "Електровимірювач" (м. Житомир), Феодосійський
казенний оптичний завод, ВАТ "Селмі" (м. Суми).
Залучення названих підприємств до виконання Програми дасть
змогу, з одного боку, ефективно використати сучасні технологічні
розробки, а з іншого, - зберегти існуючу
експериментально-виробничу базу. Важливу роль у налагодженні в
загальноосвітніх закладах обслуговування і ремонту навчального
обладнання, обчислювальної техніки можуть відіграти
професійно-технічні навчальні заклади, на базі яких доцільно
створити відповідні центри обслуговування.
Основні завдання і мета Програми
Основними завданнями Програми є підвищення рівня
забезпеченості загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих
навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з
природничо-математичних і технологічних дисциплін, а також
розроблення комплексів програмно-методичного забезпечення для
використання сучасних технічних засобів навчання.
Метою Програми є здійснення циклу розробок і виробництва
технічних засобів навчання для забезпечення рівного доступу
громадян до якісної освіти з природничо-математичних і
технологічних дисциплін як одного з напрямів інноваційного
розвитку.
Програмою передбачається забезпечити навчальні заклади
навчально-лабораторним обладнанням для реалізації державних
стандартів освіти і провадження наукової діяльності у вищих
навчальних закладах. Залучення вищих навчальних закладів і
наукових установ до розроблення нових приладів та обладнання,
використання їх дослідно-виробничої бази сприятиме розвитку
матеріально-технічної інфраструктури науки. Створення в навчальних
закладах професійно-технічної освіти сервісних центрів з ремонту
та обслуговування навчального обладнання сприятиме залученню
молоді до виробничої діяльності.
Етапи виконання Програми
Передбачається поетапне виконання Програми.
На першому етапі (2005-2006 роки) забезпечується:
упровадження державних стандартів на засоби навчання;
розроблення класифікатора засобів навчання;
розроблення комплектів обладнання для оснащення кабінетів,
класів і лабораторій;
розроблення методичних рекомендацій щодо застосування
технічних засобів навчання;
проведення експериментальної перевірки ефективності
використання комплектів обладнання і методичного забезпечення в
пілотних навчальних закладах, перепідготовка педагогічних
працівників;
оснащення технічними засобами навчання інститутів
післядипломної педагогічної освіти;
створення в структурі Інституту прикладної фізики
Національної академії наук науково-дослідного центру засобів
навчання;
реалізація пілотного проекту з випробування зразків технічних
засобів навчання.
На другому етапі (2007-2011 роки) забезпечується:
здійснення підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних
працівників, у тому числі лаборантів, щодо використання в
навчально-виховному процесі технічних засобів навчання;
серійне виробництво технічних засобів навчання;
оснащення навчальних закладів технічними засобами навчання;
здійснення сервісного обслуговування технічних засобів
навчання;
забезпечення підготовки і випуску комп'ютерних навчальних
програм;
створення інтернет-порталів навчального призначення.
Фінансове забезпечення
Для фінансового забезпечення виконання Програми залучаються
кошти державного і місцевих бюджетів, а також власні кошти
наукових установ.
Загальний обсяг коштів становить 1,3 млрд гривень, у тому
числі 926 млн - з державного бюджету.
Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснює МОН разом з іншими
центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної
Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими
держадміністраціями.
МОН подає щороку до 28 лютого наступного за звітним
Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання заходів,
передбачених Програмою.
Контроль за використанням бюджетних коштів здійснюється в
порядку, встановленому законодавством.
Очікувані результати
У результаті виконання Програми очікується:
оснащення загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих
навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з
природничо-математичних і технологічних дисциплін;
розроблення і впровадження у навчальний процес сучасних
технічних засобів та технологій навчання;
розроблення та випробування сучасних методик застосування
технічних засобів навчання;
створення мережі навчальних закладів для здійснення пілотних
експериментів з відпрацювання інноваційних технологій навчання;
створення національної індустрії виробництва сучасних засобів
навчання;
створення передумов для проведення досліджень у галузі
природничо-математичних та технологічних наук з метою підготовки
висококваліфікованих кадрів та розроблення ефективних технологій.

ОСНОВНІ ЗАХОДИ
щодо забезпечення навчальних закладів сучасними технічними

засобами та наочним приладдям з природничо-математичних

і технологічних дисциплін

(тис. гривень)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Найменування заходу|Відповідальні за| Строк | Орієн- | у тому числі за роками | виконання |викона-| товний |-------------------------------------------------------------- | | ння, | обсяг | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | | роки | фінансу-| | | | | | | | | | вання, | | | | | | | | | | усього | | | | | | | --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1. Упровадження МОН, Академія 2005 130 130
державних педагогічних
стандартів на наук,
засоби навчання Держспожив-

стандарт
2. Розроблення Держспожив- -"- 70 70
класифікатора стандарт, МОН
засобів
навчання
3. Підготовка і МОН, Академія 2005- 230 90 50 30 30 30 затвердження педагогічних 2009
методичних наук
рекомендацій
щодо
застосування
засобів навчання
4. Проведення МОН, Академія -"-
випробувань педагогічних
засобів навчання наук,

Рада міністрів

Автономної

Республіки

Крим, обласні,

Київська та

Севастопольська

міські держадмі-

ністрації
5. Проведення МОН, Академія 2005- 700 100 100 100 100 100 100 100 підготовки і педагогічних 2011
підвищення наук
кваліфікації
педагогічних
працівників,
у тому числі
лаборантів, із
застосування
засобів
навчання
6. Створення -"- 2005- 650 250 100 100 100 100 інтернет- 2009
порталів
навчального
призначення і
забезпечення їх
функціонування
7. Оснащення МОН, Мінфін, 2005- 804065 64637,5 99645 114737,5 127170 132860 137241 127774 загальноосвітніх Мінпромполітики, 2011
навчальних Рада міністрів
закладів Автономної
засобами Республіки
навчання з: Крим, обласні,

Київська та

Севастопольська

міські держ-

адміністрації
фізики -"- 217809,2 17601,5 26964 31083,5 34454 35952 37300,2 34454
хімії -"- 160812,4 12995,5 19908 22949,5 25438 26544 27539,4 25438
біології -"- 99744,4 8060,5 12348 14234,5 15778 16464 17081,4 15778
географії -"- 59032,4 4770,5 7308 8424,5 9338 9744 10109,4 9338
математики -"- 52925,6 4277 6552 7553 8372 8736 9063,6 8372
інформатики (з -"- 130973 10352,5 16485 18872,5 20910 21980 22203 20170 мультимедійними
засобами)
трудового -"- 82768 6580 10080 11620 12880 13440 13944 14224 навчання
8. Оснащення -"- -"- 231872,4 46296,4 33874,6 37187 23660 28392 33124 29338,4 професійно-
технічних
навчальних
закладів, що
надають загальну
середню освіту,
засобами
навчання з:
фізики -"- 40745,6 1048,6 1198,4 2247 7490 8988 10486 9287,6
хімії -"- 30083,2 774,2 884,8 1659 5530 6636 7742 6857,2
біології -"- 18659,2 480,2 548,8 1029 3430 4116 4802 4253,2
географії -"- 11043,2 284,2 324,8 609 2030 2436 2842 2517,2
математики -"- 9900,8 254,8 291,2 546 1820 2184 2548 2256,8
інформатики (з 2005- 103162 42984 30089 30089 мультимедійними 2007
засобами)
трудового 2005- 18278,4 470,4 537,6 1008 3360 4032 4704 4166,4 навчання 2011
9. Оснащення -"- 2005 8122,8 8122,8
інститутів
післядипломної
педагогічної
освіти засобами
навчання з:
фізики 2005 2097,2 2097,2
хімії -"- 1548,4 1548,4
біології -"- 960,4 960,4
географії -"- 568,4 568,4
математики -"- 509,6 509,6
інформатики (з -"- 1498 1498
мультимедійними
засобами)
трудового -"- 940,8 940,8
навчання
10. Оснащення вищих МОН, Мінфін, 2005- 35962 3596,2 4675,1 5034,7 5394,3 6473,2 5753,9 5034,7 навчальних Мінпромполітики 2011
закладів,
насамперед
педагогічних,
засобами
навчання з:
фізики -"- 10785,6 1078,6 1402,1 1510 1617,8 1941,4 1725,7 1510
хімії -"- 4645,2 464,5 603,9 650,3 696,8 836,1 743,2 650,3
біології -"- 6585,6 658,6 856,1 922 987,8 1185,4 1053,7 922
географії -"- 203 20,3 26,4 28,4 30,5 36,5 32,5 28,4
математики -"- 2966,6 296,7 385,7 415,3 445 534 474,7 415,3
інформатики (з -"- 10272 1027,2 1335,4 1438,1 1540,8 1849 1643,5 1438,1 мультимедійними
засобами)
трудового -"- 504 50,4 65,5 70,6 75,6 90,7 80,6 70,6 навчання
11. Забезпечення МОН, Мінфін, 2008- 120000 30000 30000 30000 30000 обслуговування Мінпромполітики, 2011
засобів Рада міністрів
навчання для Автономної
загально- Республіки Крим,
освітніх, обласні,
професійно- Київська та
технічних і Севастопольська
вищих міські держ-
навчальних адміністрації
закладів
12. Забезпечення МОН, Мінфін 2005-
розроблення і 2011
випуску
комп'ютерних
навчальних
програм для:
загально- -"- 55000 11000 12000 9000 7000 6000 5000 5000 освітніх
навчальних
закладів
професійно- -"- 27678 5250 3214 3214 4000 4000 4000 4000 технічних
навчальних
закладів
інститутів -"- 900 200 150 150 100 100 100 100 післядипломної
педагогічної
освіти
вищих -"- 2400 500 400 400 400 300 200 200 навчальних
закладів,
насамперед
педагогічних
13. Складення МОН, Національна 2005 550 550
переліків академія наук,
засобів навчання Академія
з природничо- педагогічних
математичних і наук
технологічних
дисциплін для
загально-
освітніх,
професійно-
технічних та
вищих навчальних
закладів
14. Розроблення -"- 2005- 770 110 110 110 110 110 110 110 нових і 2011
вдосконалення
існуючих
технологій
навчання
15. Створення Національна 2005
Науково- академія наук,
дослідного МОН
центру
навчально-
наукових
приладів
Інституту
прикладної
фізики
Національної
академії наук
16. Передбачення Національна 2005-2011 5250 750 750 750 750 750 750 750 в бюджеті академія наук,
Національної Мінфін
академії наук
базового
фінансування
Науково-
дослідного
центру
навчально-
наукових
приладів
Інституту
прикладної
фізики
Національної
академії наук
17. Розроблення МОН, Академія 2005 95 95
державних педагогічних
стандартів на наук,
засоби навчання Держспожив-

стандарт
18. Складення МОН, Академія -"- 420 420
переліків педагогічних
засобів наук
навчання та
обладнання
кабінетів з
природничо-
математичних і
технологічних
дисциплін для
загально-
освітніх,
професійно-
технічних і
вищих навчальних
закладів
19. Реалізація -"- -"- 2550 2550
пілотного
проекту з
апробації
зразків
технічних
засобів
навчання та
здійснення його
науково-
методичного
супроводження
20. Оснащення вищих МОН, Мінфін -"- 5600 5600
навчальних
закладів і
наукових установ
МОН та Академії
педагогічних
наук:
Національного
педагогічного
університету
імені
М. Драгоманова
Київського
національного
університету
імені Тараса
Шевченка
Національного
авіаційного
університету
Сумського
національного
університету
Національного
університету
технологій
та дизайну
Інституту
засобів
навчання
Академії
педагогічних
наук
Науково-
методичного
центру засобів
навчання МОН
______________________
Усього 1303015,2 150317,9 155068,7 170813,2 198814,3 209215,2 216378,9 202407,1
______________________
Усього 1303015,2 150317,9 155068,7 170813,2 198814,3 209215,2 216378,9 202407,1
У тому числі за
рахунок:
державного 933998,2 116558,6 113427,6 121058,2 143605,4 153604,4 150396 135348,1 бюджету
місцевих 355624 32420 39900 47880 53200 53200 63840 65184 бюджетів
інших джерел 13393 1339,3 1741,1 1875 2009 2410,7 2142,9 1875
( Основні заходи із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1639 ( 1639-2004-п ) від 13.12.2004 )

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: