open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.02.2004 N 112
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

25 березня 2004 р.

за N 366/8965
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної

податкової адміністрації

N 395 ( z0554-08 ) від 18.06.2008 }
Щодо затвердження Положення про порядок

розгляду звернень громадян в органах

державної податкової служби України

З метою забезпечення всебічного розгляду звернень громадян,
задоволення їх законних прав та інтересів, своєчасного реагування
на проблемні питання, зміцнення і розширення зв'язків з
громадськістю та на виконання ст. 40 Конституції України
( 254к/96-ВР ), Закону України від 2 жовтня 1996 року N 393/96-ВР
( 393/96-ВР ) (із змінами та доповненнями) "Про звернення
громадян", Закону України від 4 грудня 1990 року N 509-XII
( 509-12 ) (із змінами та доповненнями) "Про державну податкову
службу в Україні", Закону України від 17 листопада 1992 року
N 2790-XII ( 2790-12 ) "Про статус народного депутата України",
Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (із змінами та
доповненнями) від 11.07.2002 N 93-IV ( 93-15 ), Указу Президента
України від 13 серпня 2002 року N 700/2002 ( 700/2002 ) "Про
додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами
конституційного права на звернення", наказу ДПА України від
01.03.2002 N 88 "Про внесення змін до наказу ДПА України від
20.10.2000 N 542 "Про затвердження Регламенту роботи Державної
податкової адміністрації України", Типової інструкції з
діловодства в органах державної податкової служби, затвердженої
наказом ДПА України від 01.07.98 N 315, та на виконання п. 4
наказу ДПА України від 28.07.2003 N 369 "Щодо організації роботи
зі зверненнями громадян в органах державної податкової служби
України" Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про порядок розгляду звернень
громадян в органах державної податкової служби України
(додається).
2. Департаменту громадських зв'язків та
масово-роз'яснювальної роботи (Косарчук В.П.) подати цей наказ на
державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту організаційно-розпорядчої роботи
(Скічко О.О.) привести у відповідність до норм цього Положення
наказ ДПА України від 01.03.2002 N 88 "Про внесення змін до наказу
ДПА України від 20.10.2000 N 542 "Про затвердження Регламенту
роботи Державної податкової адміністрації України".
4. Управлінню справами (Ніку В.О.):
4.1. У 10-денний термін після державної реєстрації цього
наказу забезпечити тиражування його та надсилання державним
податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях,
містах Києві та Севастополі.
4.2. Привести у відповідність до норм цього Положення Типову
інструкцію з діловодства в органах державної податкової служби
України, затверджену наказом ДПА України від 01.07.98 N 315.
5. Заступникам Голови ДПА України, директорам департаментів,
начальникам головних управлінь (управлінь) ДПА України, головам
державних податкових адміністрації в Автономній Республіці Крим,
областях, мм. Києві та Севастополі забезпечити безумовне виконання
посадовими особами органів державної податкової служби норм цього
Положення. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Ю.Ф.Кравченко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ ДПА України

27.02.2004 N 112
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

25 березня 2004 р.

за N 366/8965

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок розгляду звернень громадян

в органах державної податкової служби України

1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до ст. 40 Конституції
України ( 254к/96-ВР ) та на підставі Закону України "Про
звернення громадян" ( 393/96-ВР ), Закону України "Про державну
податкову службу в Україні" ( 509-12 ), Закону України "Про статус
депутатів місцевих рад" ( 93-15 ), Указу Президента України "Про
додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами
конституційного права на звернення" ( 700/2002 ), Регламенту
роботи Державної податкової адміністрації України, затвердженого
наказом ДПА України від 01.03.2002 N 88, та Типової інструкції з
діловодства в органах державної податкової служби, затвердженої
наказом ДПА України від 01.07.98 N 315.
1.2. Громадяни можуть звертатись до ОДПС із зауваженнями і
пропозиціями щодо діяльності державних податкових органів, заявою
про сприяння реалізації своїх прав і законних інтересів чи скаргою
на їх порушення.
1.3. У роботі з письмовими та усними зверненнями громадян
потрібно забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об'єктивний
і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного
розв'язання порушених у них питань, задоволення законних вимог
заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та
запобігання надалі таким порушенням.
1.4. Усі звернення громадян, що надходять до ОДПС, підлягають
обов'язковій класифікації за встановленими статтею 3 Закону
України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ) видами: пропозиції,
заяви та скарги. Подальший розгляд пропозицій, заяв і скарг
громадян проводиться з урахуванням особливостей їх розгляду,
встановлених статтями 14, 15 та 16 названого Закону.
1.5. Звернення - це викладені в письмовій або усній формі
пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Вимоги до форми звернення: Звернення повинно містити: прізвище, ім'я та по батькові громадянина; місце проживання громадянина; суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви чи
скарги, прохання чи вимог); підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати; надруковано або написано від руки розбірливо і чітко. Письмові звернення - це викладені у письмовій формі
пропозиції, заяви, скарги, надіслані поштою або передані
громадянином особисто або через уповноважену ним особу, якщо ці
повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Усні звернення - це викладені в усній формі пропозиції,
заяви, скарги, що записані посадовою особою ДПА України під час
особистого прийому. Звернення може бути: індивідуальне - звернення, що подано окремою особою; колективне - звернення, що надане групою осіб. Анонімне звернення - письмове звернення без зазначення місця
проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого
неможливо встановити авторство. Повторне звернення - викладені у письмовій формі пропозиції,
заяви, скарги, зауваження винятково з тих питань, що вже були
порушені громадянином у попередньому зверненні і на які громадянин
отримав відповідь (по суті) від ОДПС і при цьому відсутні нові
дані чи факти, що потребують додаткової перевірки. Дублетне звернення - пропозиції, заяви і скарги одного і того
ж самого громадянина з одного й того ж самого питання, що
надіслані за адресами різним адресатам і надійшли на розгляд від
державних органів вищого рівня чи іншими установами,
організаціями, підприємствами, ЗМІ за належністю до ОДПС для їх
вирішення по суті, якщо останніми вже отримані звернення
відповідного змісту.
2. Розгляд звернень громадян
2.1. Усні звернення громадян безпосередньо розглядаються та
порушені в них питання, по можливості, вирішуються посадовими
особами ОДПС під час особистого прийому громадян, який проводиться
згідно з затвердженим графіком. Порядок особистого прийому
громадян посадовими особами ОДПС та графік особистого прийому
громадян визначаються та затверджуються керівниками ОДПС. Про
результати розгляду звернення громадянинові повідомляється
письмово або усно, за бажанням громадянина. Якщо розв'язати порушені в усному зверненні питання
безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то вони
розглядаються в тому самому порядку, що й при письмовому
зверненні.
2.2. Письмові звернення, оформлені належним чином і подані у
встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та
розгляду. Письмові звернення громадян підлягають обов'язковому
первинному розгляду з метою визначення їх належності до
компетенції ОДПС та призначення за ними конкретного виконавця.
2.3. Звернення може бути подане особисто як окремою особою
(індивідуальне), так і групою осіб (колективне) чи надіслано по
пошті. Громадянин може подати звернення також через уповноважену
на це іншу особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до
чинного законодавства. Колективні звернення розглядаються в тому ж
порядку, як і письмові звернення.
2.4. Звернення Героїв Радянського Союзу, Героїв
Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни
розглядаються першими керівниками державних податкових органів
особисто.
2.5. Особлива увага приділяється розв'язанню проблем,
порушених у зверненнях ветеранів війни та праці, інвалідів та
інших непрацездатних осіб, а також осіб, що постраждали від аварії
на Чорнобильський АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів та
інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
2.6. Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог,
повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями у термін не
пізніше ніж через десять днів від дня його надходження, крім
випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України
"Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ). Копія такого звернення
залишається у впровадженні того органу чи установи, до яких
звернувся заявник. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не
підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо
встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для
прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою ОДПС,
воно у термін не більше п'яти днів повертається громадянину з
відповідними роз'ясненнями. Рішення про визнання звернення
необгрунтованим приймає посадова особа, яка прийняла резолюцію
щодо виконання конкретного звернення. Не розглядаються й повторні звернення до одного й того ж
самого органу від одного й того ж самого громадянина з одного й
того ж самого питання, якщо перше питання вирішено по суті, а
також ті скарги, які подані з порушенням термінів, передбачених
статтею 17 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ),
та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про
припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про
що повідомляється особі, яка подала звернення.
2.7. Повторними вважаються звернення, в яких: 2.7.1. Оскаржується рішення, прийняте за попереднім
зверненням, що надійшло до ОДПС. 2.7.2. Повідомляється про несвоєчасний розгляд питань
попереднього звернення, якщо з часу надходження останнього минув
установлений законодавством термін розгляду і відповідь
громадянину не надавалась. 2.7.3. Невирішене по суті або вирішене не в повному обсязі
питання, порушене у попередньому зверненні.
2.8. Керівник ОДПС зобов'язаний ретельно розібратися в
причинах повторного звернення громадянина. Якщо воно викликано
порушенням установленого порядку розгляду, то до посадових осіб,
які припустилися порушення прав громадянина, вживаються відповідні
заходи реагування. Невирішення порушених у зверненні громадянина обґрунтованих
питань, які належать до компетенції ОДПС, посадової чи службової
особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу
вищого рівня, має глибоко аналізуватись і, у разі виявлення ознак
тяганини, формалізму та бюрократизму мати наслідком невідворотне
притягнення відповідних осіб до встановленої законом
відповідальності.
2.9. Якщо у черговому зверненні громадянин (поряд з
питаннями, що вже розглядались і на які була надана вичерпна
відповідь або за якими прийняте відповідне рішення) звертається з
іншими питаннями, новими фактами, то звернення не вважається
повторним і розглядається ОДПС у встановленому порядку.
2.10. Посадові особи ОДПС при розгляді звернень громадян
зобов'язані уважно вникати в їх суть, у разі потреби вимагати у
виконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місця
для перевірки викладених у зверненні обставин, уживати інших
заходів для об'єктивного вирішення поставлених автором звернення
питань, з'ясовувати і усувати причини та умови, які спонукають
громадян скаржитись, якщо це не суперечить чинному законодавству.
2.11. Якщо питання, порушені в одержаному зверненні, не
входять до повноважень ОДПС, воно в термін не більше 5 днів
пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій
особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. Якщо порушені у зверненні питання частково належать до
повноважень ОДПС - відповідь з питань у межах компетенції ОДПС
надається громадянину в установленому порядку, а за рештою питань,
які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи
місцевого самоврядування, при наданні відповіді на звернення
роз'яснюється порядок вирішення цих питань.
2.12. Органи ДПС та посадові особи ОДПС розглядають звернення
громадян без стягнення за це плати.
3. Розгляд звернень громадян, які надійшли від

народних депутатів України, терміни їх виконання
3.1. Відповідно до статті 15 Закону України "Про статус
народного депутата України" ( 2790-12 ) депутатський запит - це
вимога народного депутата України, яка заявляється на сесії
Верховної Ради України, до органів Верховної Ради України, до
Кабінету Міністрів України, до керівників інших органів державної
влади та місцевого самоврядування, а також до керівників
підприємств, установ і організацій, розташованих на території
України, незалежно від їх підпорядкування і форми власності, дати
офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції. Орган
або посадова особа, до яких звернувся заявник, зобов'язані дати
офіційну відповідь не пізніше ніж у 15-денний термін або в інший
термін, установлений Верховною Радою України. Відповідь на депутатський запит надсилається Голові Верховної
Ради України та депутату, який його вніс.
3.2. Відповідно до статті 16 Закону України "Про статус
народного депутата України" ( 2790-12 ) депутатське звернення - це
викладена в письмовій формі пропозиція народного депутата,
звернена до посадових осіб державних органів, керівників
підприємств, установ та організацій, здійснити певні дії, дати
офіційне роз'яснення чи викласти позицію з питань, віднесених до
їх компетенції. Депутатське звернення є обов'язковим для розгляду
посадовими особами, яким воно адресовано, протягом не більше 10
днів з моменту одержання.
3.3. Звернення громадян, які надійшли з листами народних
депутатів України, розглядаються у загальному порядку відповідно
до Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ).
Повідомлення народних депутатів України про результат розгляду
такого звернення здійснюється у 10-денний термін від дня
надходження до ОДПС. Якщо в депутатському зверненні міститься
прохання повідомити тільки заявника, тоді відповідь народному
депутату не надається.
3.4. У разі неможливості розгляду у визначений термін
звернень громадян, які надійшли до ОДПС України від народних
депутатів України, в обов'язковому порядку виконавець до
закінчення 10-денного терміну повідомляє народного депутата і
громадянина офіційним листом з викладенням причин продовження
терміну розгляду. Термін розгляду звернення з урахуванням
продовження не може перевищувати 30 днів від моменту його
реєстрації в ОДПС.
3.5. Якщо розгляд звернення з об'єктивних причин не може бути
проведено у визначений термін, депутата повідомляють про це
офіційним листом з викладенням мотивів продовження терміну
розгляду. Розгляд звернень та запитів народних депутатів України за
зверненнями громадян береться під особливий контроль перших
керівників органів ДПС. Про наслідки розгляду питань таких
звернень і запитів керівник ОДПС повідомляє народного депутата. Максимальний час розгляду депутатського запиту чи звернення,
з урахуванням продовження, не може перевищувати 30 днів з моменту
його одержання.
3.6. Запити та звернення депутатів місцевих рад, які надійшли
до ОДПС, в інтересах громадян розглядаються протягом термінів,
установлених відповідною статтею Закону України "Про статус
депутатів місцевих рад" ( 93-15 ).
4. Розгляд скарг громадян
4.1. Положення не поширюється на порядок розгляду заяв і
скарг громадян, установлений кримінально-процесуальним,
цивільно-процесуальним, антимонопольним трудовим законодавством і
законодавством про захист економічної конкуренції згідно зі
статтею 12 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ).
4.2. Скарга на дії чи рішення ОДПС або посадової особи
подається у порядку підлеглості вищому ОДПС або посадовій особі
відповідно до чинного законодавства, а в разі незгоди громадянина
з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.
4.3. Скарги платників податків при оскарженні ними в
адміністративному порядку податкових повідомлень про суми
податкових зобов'язань, постанов про накладення адміністративних
стягнень та рішень щодо визначення податковими органами сум
податкових зобов'язань розглядаються ОДПС згідно з Положенням про
порядок розгляду скарг платників податків органами державної
податкової служби ( z0723-96 ), затвердженим наказом ДПА України
від 03.03.1998 N 93 ( z0176-98 ) (із змінами і доповненнями) та
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 березня 1998 року
за N 176/2616.
4.4. Розгляд скарг громадян на дії працівників ОДПС
проводиться у порядку, передбаченому цим Положенням.
4.5. За кожною скаргою, в якій громадяни порушують питання
про наявність порушень чи недоліків у роботі ОДПС або скаржаться
на дії працівників ОДПС, проводиться ретельна перевірка викладених
фактів органом державної податкової служби, до якого звернувся
громадянин. За результатами перевірки надаються матеріали
керівнику або його заступникам, в яких зазначається, підтвердились
чи ні наведені відомості (факти) і які заходи вжиті для усунення
виявлених порушень чи недоліків та притягнення до відповідальності
винних осіб. Громадянину за наслідками розгляду надається письмова
відповідь.
4.6. Рішення за розглядом скарги громадянина приймає керівник
ОДПС (або його заступник), у провадженні якого перебуває скарга.
4.7. Посадова особа, визнавши скаргу такою, що підлягає
задоволенню, зобов'язана забезпечити повноту і своєчасність
розгляду скарги громадянина, а також прийняти рішення відповідно
до діючого законодавства. Визнавши скаргу обґрунтованою, - негайно
вжити заходів до поновлення порушених прав громадянина. Рішення вищого органу ДПС щодо розгляду скарги в разі незгоди
з ним громадянина може бути оскаржене в суді в термін,
передбачений законодавством України.
4.8. Забороняється направляти скарги громадян для розгляду
тим ОДПС або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються, а
також тим, які не мають повноважень для їх розгляду або керівники
яких приймали рішення з викладених у зверненні доказів. У разі необхідності підпорядкованому ОДПС може бути доручено
проведення додаткової перевірки конкретних обставин чи відомостей
(фактів), викладених у зверненні громадянина відповідно до чинного
законодавства.
5. Терміни розгляду та надання відповідей

за зверненнями громадян
5.1. Питання, порушені у зверненнях громадян, розглядаються і
вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх реєстрації
в ОДПС, ураховуючи вихідні, святкові та неробочі дні. Звернення, які не потребують додаткового вивчення,
розглядаються невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх
отримання. Якщо у місячний термін вирішити порушені у зверненні питання
неможливо, то керівник відповідного органу ДПС, його заступники
поновлюють необхідний термін для його розгляду, про що
повідомляється особі, яка подала звернення. За обґрунтованою
письмовою вимогою громадянина термін розгляду звернення може бути
скорочено від встановленого терміну. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у
зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
5.2. Звернення громадян, які мають установлені законодавством
пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
5.3. Звернення громадян, які надійшли до ОДПС від
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, установ,
організацій, з редакцій газет, журналів, радіо, телебачення,
розглядаються у місячний термін від дати реєстрації такого
звернення в ОДПС.
5.4. Початком терміну розгляду звернення вважається день
надходження та реєстрації в ОДПС, а закінченням - день направлення
відповіді заявнику на його звернення.
5.5. За зверненнями громадян, за якими неможливо закінчити
перевірку та прийняти в установлений термін рішення, виконавець не
пізніше ніж за 3 робочі дні до закінчення цього терміну письмово
доповідає посадовій особі, яка встановила контроль, і порушує
питання щодо продовження терміну в межах, установлених
законодавством про звернення громадян. Про продовження вказаних термінів своєчасно інформуються
органи чи посадові особи, яких необхідно про це сповіщати, та
громадяни.
5.6. Відповідь за результатами розгляду звернень громадян в
обов'язковому порядку надається тим органом, який отримав ці
звернення і до компетенції якого входить вирішення порушених у
зверненнях питань, за підписом керівників або інших посадових осіб
в межах своїх повноважень.
5.7. Звернення вважається розглянутим, якщо всі поставлені в
ньому питання розглянуті, прийнято обґрунтоване рішення та вжиті
необхідні заходи щодо його виконання, а заявника повідомлено про
результати перевірки звернення.
5.8. Рішення про відмову у задоволенні вимог, викладених у
зверненні, доводиться до відома громадянина у письмовій формі з
посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови, а
також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При
цьому вказуються заходи, які вживались ОДПС для перевірки цього
звернення. Якщо надавалась усна відповідь, то складається
відповідна довідка за погодженням з громадянином, яка долучається
до матеріалів перевірки звернення, та копія її додається до
контрольної картки при знятті з контролю.
5.9. Відповідь за результатами розгляду колективного
звернення громадян (якщо звернення підписали двоє та більше
громадян) направляється тому громадянину, який у зверненні
підписався першим або адреса якого вказана. У тексті необхідно
вказувати загальну кількість громадян, що звернулись.
6. Облік та діловодство щодо звернень громадян
6.1. Усі звернення громадян, що надійшли до ОДПС поштою або
особисто подані громадянином, мають прийматися та централізовано
реєструватися діловодною службою ОДПС у день їх надходження у
журналах реєстрації звернень громадян та на
реєстраційно-контрольних картках.
6.2. Облік особистого прийому громадян здійснюється у журналі
обліку особистого прийому громадян відповідною посадовою особою
ОДПС, яка здійснює прийом та контроль за виконанням рішень,
прийнятих під час особистого прийому, а також відповідальним
працівником підрозділу роботи із зверненнями громадян ОДПС. Журнал обліку особистого прийому громадян має бути прошитий,
прошнурований, пронумерований, підписаний посадовою особою ОДПС та
скріплений печаткою.
6.3. Письмові звернення, подані під час особистого прийому,
також підлягають централізованій реєстрації надходження в журналах
реєстрації звернень громадян та на реєстраційно-контрольних
картках діловодною службою ОДПС.
6.4. Після розгляду звернень громадян керівництвом діловодна
служба ОДПС: вносить до контрольної картки резолюцію керівництва та
встановлені терміни виконання доручень за зверненнями громадян; забезпечує оперативне доведення звернень громадян (та їх
копій) разом з контрольними картками до виконавців; здійснює централізовано реєстрацію та відправку вихідної
кореспонденції.
6.5. Вхідна кореспонденція за зверненнями громадян, яка
одержана структурним підрозділом на виконання, в обов'язковому
порядку обліковується в журналі обліку звернень громадян цього ж
структурного підрозділу ОДПС. Облік звернень громадян у структурному підрозділі та
доведення їх до безпосереднього виконавця здійснюється у день її
надходження (під підпис у журналі обліку).
6.6. У підрозділах роботи із зверненнями громадян облік
взятих на контроль письмових та усних звернень громадян ведеться
за алфавітним порядком відповідальним працівником підрозділу
роботи із зверненнями громадян.
6.7. Результати розгляду звернення заносяться до журналу
обліку звернень громадян і контрольної картки, яка після
підписання керівником структурного підрозділу надається до
підрозділу з організації роботи із зверненнями громадян разом з
копією відповіді заявнику та копією звернення громадянина для
зняття з контролю.
6.8. За результатами розгляду звернення громадянина за його
адресою надається відповідь за підписом посадової особи ОДПС, за
резолюцією якої розглядалися викладені у зверненні відомості, а в
разі її відсутності - посадової особи, відповідно до розподілу
функціональних обов'язків.
6.9. Після виконання доручень, визначених у резолюціях
керівництва за зверненнями громадян, працівники підрозділу
організації роботи з розгляду звернень громадян приймають від
виконавців контрольну картку, оформлену належним чином, разом з
копією (копіями) відповідей, копією звернення громадянина,
доповідні записки та інші документи, які підтверджують виконання в
повному обсязі завдань щодо розгляду звернень громадян відповідно
до резолюцій. Зазначені документи (у разі виконання завдання у повному
обсязі) є підставою для зняття з контролю доручень, визначених за
зверненнями громадян. Контрольні доручення, визначені керівництвом за зверненнями
громадян, знімаються з контролю лише після того, як вжито заходів
щодо вирішення всіх питань, порушених у зверненні, і заявнику та,
за необхідності, кореспондентові надано вичерпні письмові
відповіді. Рішення про зняття з контролю звернень громадян приймають
посадові особи, які прийняли рішення про взяття на контроль.
6.10. Пропозиції, заяви і скарги, на які даються попередні
(проміжні) відповіді, з контролю не знімаються. Контроль
завершується тільки після прийняття рішення і вжиття заходів щодо
вирішення порушених у зверненні питань.
6.11. Термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і
скаргами визначається затвердженими керівниками організацій
переліками документів і номенклатурами справ, що утворюються у
процесі їх діяльності. Як правило, встановлюється п'ятирічний
термін зберігання пропозицій, заяв, скарг та документів,
пов'язаних з їх розглядом і вирішенням порушених питань.
7. Відповідальність за порушення законодавства

про звернення громадян
7.1. Посадові особи, які допустили порушення законодавства
про звернення громадян, несуть цивільну, адміністративну або
кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.
До зазначених посадових осіб за неналежне виконання службових
обов'язків з розгляду звернень громадян також можуть
застосовуватись заходи дисциплінарного стягнення.
7.2. У разі задоволення скарги ОДПС або посадова особа, які
прийняли неправомірне рішення щодо звернення громадянина,
відшкодовують йому завдані матеріальні збитки, пов'язані з
поданням і розглядом скарги, витрати на проїзд для розгляду скарги
на вимогу відповідного органу і втрачений за цей час заробіток.
Спори про стягнення витрат розглядаються в судовому порядку.
7.3. Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і
образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого
самоврядування, об'єднань громадян та інших посадових осіб
підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності,
заклики до розпалювання національної, расової, релігійної
ворожнечі та інших протиправних дій, тягнуть за собою
відповідальність, передбачену чинним законодавством.
8. Узагальнення, аналіз письмових та усних звернень

громадян та забезпечення контролю за їх розглядом
8.1. Письмові та усні звернення громадян, а також критичні
зауваження, які в них містяться, мають систематично, але не менше
одного разу на квартал узагальнюватися й аналізуватися з метою
своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та
інтересів громадян, вивчення громадської думки, вдосконалення
роботи ОДПС в даному напрямі. Особливу увагу слід звернути на
усунення причин, які є підставою для надходження повторних й
колективних скарг, а також змушують громадян звертатися до вищих
та центральних органів державної влади, редакцій газет і журналів
з питань, які можуть і повинні розв'язуватись ОДПС на місцях.
8.2. Результати аналізу використовуються: при перевірках роботи підвідомчих ОДПС (і є предметом
розгляду на колегії та оперативних нарадах в ОДПС); з метою підготовки та направлення до структурних підрозділів
інформаційних оглядових листів за результатами проведеного аналізу
стану роботи із зверненнями громадян.
8.3. Керівник ОДПС організовує та здійснює контроль за
роботою з питань розгляду звернень та прийому громадян особисто,
через своїх заступників, керівників структурних підрозділів і
працівників канцелярії.
8.4. Керівники структурних підрозділів ОДПС здійснюють
безпосередній контроль за додержанням чинного законодавства з
питань розгляду звернень громадян і норм цього Положення.
8.5. При здійсненні контролю звертається увага на терміни й
повноту розгляду порушених питань, об'єктивність перевірки
звернень, законність і обґрунтованість прийнятих за ними рішень,
своєчасність їх виконання і направлення відповідей заявникам.
8.6. Стан роботи з питань звернень та прийому громадян у
підвідомчих ОДПС перевіряється під час їхніх комплексних,
тематичних та виїзних перевірок. Під час перевірок слід усебічно вивчати організацію роботи з
питань розгляду усних та письмових звернень громадян та проведення
їх особистого прийому посадовими особами ОДПС, викривати недоліки
й надавати практичну допомогу щодо їх усунення. Результати
перевірок відображаються в актах або довідках.
8.7. Стан роботи з питань розгляду звернень громадян та
організації їх особистого прийому посадовими особами ОДПС, а також
окремі заяви і скарги, при розгляді яких були допущені формалізм,
байдужість і тяганина, при потребі розглядаються на засіданні
колегії, оперативній нараді із заслуховуванням керівників
підлеглих ОДПС.
Директор Департаменту
громадських зв'язків та
масово-роз'яснювальної роботи В.П.Косарчук

(Додаток 1 не наводиться)

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: