МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
05.09.2002 N 626
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
18 жовтня 2002 р.
за N 834/7122
Про затвердження Правил плаваннякораблів і суден у бухтах, на рейдах
м. Севастополя і на підходах до нього
З метою забезпечення безпеки судноплавства і впорядкування
руху суден і кораблів у бухтах, на рейдах м. Севастополя і на
підходах до нього, відповідно до статей 3, 10 та 110 Кодексу
торговельного мореплавства України ( 176/95-ВР ) Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Правила плавання кораблів і суден у бухтах, на
рейдах м. Севастополя і на підходах до нього (далі - Правила), що
додаються.
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту
(Скворцов Г.П.):
2.1. Подати на державну реєстрацію в установленому порядку
зазначені Правила до Міністерства юстиції України.
2.2. Привести обов'язкові постанови щодо Севастопольського
морського торговельного порту у відповідність до зазначених
Правил.
2.3. Довести ці Правила у встановленому порядку до відома
зацікавлених міністерств та інших органів виконавчої влади,
підприємств, установ та організацій, мореплавців.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Державного секретаря Симоненка С.В.
Міністр Г.Кірпа
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерства
транспорту України
05.09.2002 N 626
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
18 жовтня 2002 р.
плавання кораблів і суден у бухтах,
на рейдах м. Севастополя і на підходах до нього
1. Загальні положення
1.1. Правила плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах
Севастополя і на підходах до нього (далі - Правила) розроблені на
підставі: - Кодексу торговельного мореплавства України ( 176/95-ВР ); - постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 N 1933
( 1933-2000-п ) "Про забезпечення безпеки мореплавства в районі
м. Севастополя"; - розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.07.98
N 551-р ( 551-98-р ); - постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.96 N 529
( 529-96-п ) "Правила плавання і перебування в територіальному
морі, у внутрішніх водах, на рейдах і в портах України іноземних
військових кораблів". Правила розробленні з метою забезпечення безпеки мореплавства
і попередження забруднення навколишнього природного середовища,
встановлюють порядок плавання кораблів і суден незалежно від
прапора держави, що вони несуть, форм власності і відомчої
належності.
1.2. Правила поширюються на частину акваторії внутрішніх вод
і територіального моря України, що обмежена: на півночі -
паралеллю мису Лукул (44 град. 50,4 мін. N), на заході і півдні -
лінією, що збігається з межею територіального моря України, на
сході - меридіаном мису Сарич (33 град. 44,4 мін. E), що включає
морські судноплавні шляхи, які проходять у зазначеній зоні,
системи поділу руху суден, рекомендовані шляхи і якірні стоянки. Правила є обов'язковими для фізичних і юридичних осіб, що
здійснюють свою діяльність у бухтах, на рейдах м. Севастополя і на
підходах до нього.
1.3. Порядок плавання на акваторіях Севастопольського
морського торговельного порту і Севастопольського морського
рибного порту визначається обов'язковими постановами щодо цих
портів, які не повинні суперечити цим Правилам.
1.4. Правила не поширюються на акваторії, що передані
Військово-Морським Силам Збройних Сил України (далі - ВМС ЗС
України), Прикордонним військам України (далі - Прикордонні
війська), а також передані в оренду Російській Федерації (далі -
РФ).
1.5. Кораблі і судна повинні виконувати вимоги Міжнародних
правил попередження зіткнення суден у морі 1972 року (МППЗС-72)
( 995_137 ).
1.6. Судна довжиною менше 20 метрів повинні користуватися
прибережними маршрутами і рекомендованими шляхами, що призначені
для них, і звільняти дорогу іншим суднам (кораблям).
1.7. Севастопольська регіональна служба регулювання руху
суден (далі - РСРРС) виконує закріплені за нею функції у районі,
установленому цими Правилами. Взаємодія всіх суден і кораблів довжиною більше 20 метрів, а
також суден, що буксирують об'єкти, із РСРРС є обов'язковою. З цих
суден та кораблів стягується збір відповідно до Зборів і плат за
послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах
України, затверджених наказом Мінтрансу України від 27.06.96 N 214
( z0374-96 ) та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України
24.07.96 за N 374/1399 (у редакції наказу Мінтрансу України від
15.12.2000 N 711 ( z0005-01 ), зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 10.01.2001 за N 5/5196). Судна, менші за зазначені розміри, взаємодіють з РСРРС на
добровільних засадах. За надані послуги збір з таких суден не
стягується.
1.8. РСРРС у своїй зоні дії виконує такі функції: - регулювання руху суден; - інформаційне обслуговування суден; - радіолокаційне проведення суден; - контроль за виконанням суднами цих Правил і передача
попереджень про їхні порушення; - надання допомоги при здійсненні аварійно-рятувальних
операцій, буксирних, днопоглиблювальних і інших спеціальних робіт
у зоні дії РСРРС.
1.9. Надання РСРРС послуг судну не звільняє капітана судна
від відповідальності за безпеку плавання судна і захист
навколишнього природного середовища. При виконанні дій на підставі
інформації, рекомендацій і вказівок, отриманих від РСРРС, рішення
щодо безпосереднього керування судном і забезпечення безпеки його
плавання залишаються за капітаном судна.
1.10. Нагляд за безпекою мореплавства і дотриманням цих
Правил здійснюють капітан Севастопольського морського
торговельного порту, а також капітан Севастопольського морського
рибного порту в межах акваторії свого порту.
2. Зона дії РСРРС
2.1. Зоною дії РСРРС є водний простір, що обмежений: - на півночі - паралеллю мису Лукул (44 град. 50,4 мін. N),
включаючи Севастопольську бухту на схід від лінії, що з'єднує
північний і південний вхідні моли до ковша р. Чорна включно; - на заході і півдні - лінією, що збігається з межею
територіального моря України; - на сході - меридіаном мису Сарич (33 град. 44,4 мін. E),
включаючи акваторії бухт Севастопольська, Козача і Балаклавська. У зону дії РСРРС не входять акваторії бухт, які обмежені
лініями, що з'єднують: - у бухті Камишовій - Західний (44 град. 35,57 мін. N
33 град. 25,04 мін. E) і Східний (44 град. 35,70 мін. N 33 град.
25,50 мін. E) моли; - у бухті Стрілецькій - вхідні миси в точках: 44 град. 36,72
мін. N 33 град. 28,20 мін. E і 44 град. 36,72 мін. N 33 град.
28,52 мін. E; - у бухті Пісочній - вхідні миси в точках: Західний
(44 град. 36,77 мін. N 33 град. 29,33 мін. E) і Східний (44 град.
36,67 мін. N 33 град. 28,90 мін. E); - у бухті Абрамова - вхідні миси в точках: 44 град.
35,93 мін. N 33 град. 25,70 мін. E і 44 град. 36,23 мін. N
33 град. 26,10 мін. E, а також бухт Круглої, Карантинної й
акваторій, що передані Міністерству оборони України, Державному
комітету у справах охорони державного кордону України, Службі
безпеки України й в оренду - Російській Федерації.
2.2. У зоні дії РСРРС перебувають: а) якірні стоянки N 384, 386, 387, 388, 395 і 396, 389; б) район очікування без постановки на якір N 633; в) рекомендовані шляхи РП-68, РП-71, РП-72, РП-81, РП-82,
РП-8С, РП-10С; г) полігони девіаційних і радіодевіаційних робіт ПДР-7, ПРД-8
і ПДР- 9. Використання зазначених якірних стоянок, районів,
рекомендованих шляхів і полігонів здійснюється з дозволу РСРРС.
3. Інформація і зв'язок
3.1.Кожне судно, що прямує в порти, бухти, до причалів
підприємств, які розташовані у зоні дії РСРРС, не менше ніж за
24 години до передбачуваного часу входу в зону дії РСРРС повинне
надати через суднового агента на адресу Центру регулювання руху
суден "Стрілецький" Державного підприємства "Дельта-Лоцман"
(далі - ЦРРС), інспекцій державного портового нагляду
Севастопольського морського торговельного порту, Севастопольського
морського рибного порту, диспетчерів підприємств, що приймають у
своїх причалів судна, таку інформацію: - назва, радіопозивний, тип, прапор судна, судновий
ідентифікаційний номер Міжнародної морської організації (ІМО),
судновий ідентифікаційний номер морської рухомої служби (далі -
MMSI); - найбільші довжина, ширина і висота борту, регістровий
тоннаж; - фактична осадка носом і кормою (метри); - назва судновласника (оператора) і суднового агента; - порт відходу; - порт, бухта призначення й очікуваний час прибуття; - мета заходу; - найменування і кількість вантажу (баласту); - число людей на борту, у тому числі пасажирів; - плановані час і місце входу в зону дії РСРРС; - маршрут плавання; - наявність робочих каналів зв'язку із РСРРС; - відомості про будь-які обмеження в керуванні судном і
несправностях суднового устаткування, що впливають на безпеку
плавання судна; - потреба в лоцмані і буксирах; - для суден, що буксирують об'єкти, - указати спосіб
буксирування (на буксирі, лагом, штовханням) і максимальні розміри
каравану.
3.2 Якщо тривалість переходу від порту відходу до зони дії
РСРРС менша за 24 години, то зазначена інформація повинна бути
надана за 24 години до передбачуваного часу входу в зону дії РСРРС
із порту стоянки й уточнена відразу після виходу з порту.
3.3. Інформація про час прибуття має бути уточнена не менше
ніж за 6 годин до очікуваного часу прибуття.
3.4. Інформація про підхід суден до зони дії РСРРС разом з
інформацією про приймання й обробку суден має бути надана в ЦРРС
за 24 години до планованого підходу суден : - інспекціями державного портового нагляду Севастопольського
морського торговельного порту, Севастопольського морського рибного
порту; - диспетчерами підприємств, що приймають біля своїх причалів
судна.
3.5. Інформація про підхід з моря до Балаклавської бухти
кораблів і катерів Прикордонних військ України подається в ЦРРС
оперативним черговим морського з'єднання Прикордонних військ за
фактичним підходом до зони дії РСРРС.
3.6. Капітан судна (командир корабля або з'єднання кораблів)
за 30 хвилин до підходу до зони дії РСРРС повинен повідомити ЦРРС
про свій підхід і одержати дозвіл на рух (канали радіозв'язку
ЦРРС, інспекцій державного портового нагляду, постів Прикордонних
військ, а також їхні позивні, зазначені в додатку).
3.7. Інформація про відхід надається капітаном судна або його
судновим агентом до 22.00 годин доби, що передує відходу, на
адресу ЦРРС, інспекцій державного портового нагляду, диспетчерам
підприємств, що приймають біля своїх причалів судна, і має містити
таке: - назву судна, радіопозивний, прапор, судновий
ідентифікаційний номер ІМО, MMSI *; - найменування і кількість вантажу (баласту); - кількість людей на борту, у тому числі пасажирів; - фактичну осадку носом і кормою (метри); - порт призначення; - назву судновласника (оператора) *;--------------- * Відомості вказуються у разі зміни прапора судна,
судновласника (оператора) за час стоянки в порту.
- наявність робочих каналів зв'язку із РСРРС; - відомості про будь-які обмеження в керуванні судном і
несправностях суднового устаткування, що впливають на безпеку
плавання судна; - потребу в лоцмані і буксирах; - для суден, що буксирують об'єкти, - вказати спосіб
буксирування (на буксирі, лагом, штовханням) і максимальні розміри
каравану.
3.8. Інспекції державного портового нагляду Севастопольського
морського торговельного порту, Севастопольського морського рибного
порту, диспетчери підприємств, що приймають біля своїх причалів
судна, інформують ЦРРС про заявки на відхід суден.
3.9. Інформація про заплановані пересування кораблів, суден,
з'єднань кораблів ВМС ЗС України і Чорноморського флоту Російської
Федерації (далі - ЧФ РФ) повинна бути надана ЦРРС Командним
пунктом керування рейдами (далі - КПКР) до 22.00 годин доби, що
передує даті виконання плану. При необхідності екстреного виходу кораблів ВМС України, ЧФ
РФ, КПКР повинен не менше ніж за 30 хвилин до виходу інформувати
про це ЦРРС. ЦРРС повинен ужити заходів для забезпечення безпечного виходу
кораблів. Перед екстреним виходом кораблів (катерів) Прикордонних
військ України оперативний черговий морського з'єднання
Прикордонних військ негайно інформує про це ЦРРС.
3.10. Після одержання дозволу на рух від інспекцій державного
портового нагляду, КПКР або оперативного чергового морського
з'єднання Прикордонних військ за 30 хвилин до початку
відшвартування, зняття з якоря, бочок капітан судна (командир
корабля) повинен запросити підтвердження ЦРРС на початок маневрів
на робочому каналі ЦРРС і інформувати ЦРРС про початок маневрів. Дозвіл на рух є дійсним протягом 30 хвилин. Якщо протягом 30
хвилин після призначеного часу судно (корабель) не розпочало рух,
дозвіл анулюється і повинен бути одержаний знову.
3.11. Усі судна (кораблі), що входять у зону дії РСРРС, на
запит чергової служби найближчого підрозділу Прикордонних військ
України (радіопозивний "Лебідь-7"), посту безпеки плавання та
спостереження морського з'єднання Прикордонних військ
(радіопозивний "Вельбот-2") зобов'язані вийти на радіозв'язок на
16-му радіоканалі УКХ для розпізнання.
3.12. Капітани суден (командири кораблів), чергові капітани
інспекцій державного портового нагляду, диспетчери підприємств і
чергові КПКР несуть відповідальність за достовірність переданої
ними інформації відповідно до чинного законодавства України.
4. Порядок взаємодії РСРРС із суднами і кораблями
4.1. РСРРС здійснює обслуговування суден, кораблів цілодобово
і взаємодіє із суднами і кораблями через ЦРРС спільно з такими
службами: 4.1.1. Інспекцією державного портового нагляду
Севастопольського морського торговельного порту - у межах
акваторії бухти Южна, обмеженою лінією, що з'єднує мис Павловський
і мис Миколаївський. 4.1.2. Інспекцією державного портового нагляду
Севастопольського морського рибного порту - у межах акваторії
бухти Камишова, обмеженої лінією, що з'єднує вхідні моли Західний
(44 град. 35,57 мін. N 33 град. 25,04 мін. E) і Східний (44 град.
35,70 мін. N 33 град. 25,50 мін. E). 4.1.3. Оперативним черговим морського з'єднання Прикордонних
військ - у межах акваторії Балаклавської бухти і підходів до неї,
які обмежені лініями, що з'єднують мис Фіолент і мис Айа, а також
бухти Ласпинської у межах акваторії, яка обмежена лінією, що
з'єднує мис Айа і мис Сарич. 4.1.4. Командним пунктом керування рейдом - у межах акваторій
бухт Карантинна, Стрілецька, Піщана, Абрамова, обмежених лініями,
що з'єднують вхідні миси, а також у межах акваторій, переданих для
базування кораблів ВМС України, ЧФ РФ й у місцях спільного
базування ВМС ЗС України і ЧФ РФ. 4.1.5. Оперативним черговим - у межах частини акваторії
Балаклавської бухти, що відведена СБУ.
4.2. Дозвіл на вихід кораблів і суден з бухт у зону дії
надається службами, що перераховані в п. 4.1, тільки за
узгодженням із ЦРРС. ЦРРС дає дозвіл на рух кораблів і суден у бухти і до причалів
тільки за узгодженням із зазначеними службами.
4.3. Усі судна і кораблі, що здійснюють плавання в зоні дії
РСРРС, повинні мати робочі канали радіозв'язку, присвоєні РСРРС.
4.4. Судно (корабель) при плаванні в зоні дії РСРРС має нести
постійну радіовахту на робочому каналі, якщо йому не визначений
інший канал. Для переходу на інший канал зв'язку або для
припинення слухової вахти на робочому каналі судно (корабель) має
одержати дозвіл РСРРС.
4.5. При первинному радіоконтакті РСРРС вправі вимагати у
судна уточнення раніше переданої судном інформації. З метою
ідентифікації судна лоцман-оператор ЦРРС може вимагати від судна
(корабля) повідомити своє місце розташування відносно берегового
орієнтира, виконати характерний маневр або підняти пізнавальний
сигнал.
4.6. Жодне судно (корабель) не має входити, починати рух або
інші маневри в зоні дії РСРРС, не одержавши на те дозволу ЦРРС.
4.7. Судно (корабель), що не одержало дозволу ЦРРС на вхід у
зону дії РСРРС або не встановило зв'язку з ЦРРС, має лягти в дрейф
до встановлення зв'язку, одержання дозволу і рекомендацій ЦРРС. У
випадку неможливості з якої-небудь причини зв'язатися з ЦРРС,
судно (корабель) повідомляє про своє місце розташування і дії
через радіостанцію порту або інші судна.
4.8. ЦРРС дає дозвіл на рух, виходячи з загальної
судноплавної обстановки в зоні дії РСРРС, добових планів руху
кораблів і з'єднань ВМС ЗС України і ЧФ РФ, інформації про підходи
і відходи суден, відповідно до порядку, що встановлений у пункті
4.10 цих Правил.
4.9. Вказівки РСРРС суднам і кораблям, що стосуються заборони
руху суден (кораблів), часу початку руху, маршруту, черговості,
швидкості й інтервалів руху, місця якірної стоянки, дій для
запобігання безпосередній небезпеці є обов'язковими для капітана
судна (командира корабля, з'єднання). Судно (корабель), що
одержало вказівки або рекомендації РСРРС, підтверджує їхнє
одержання і повідомляє про свої наміри і дії, які воно розпочинає.
4.10. При організації руху РСРРС установлює черговість руху
кораблів і суден, у такому порядку: - аварійні кораблі і судна; - кораблі і судна, що прямують для надання допомоги; - кораблі і судна з важкохворими на борту; - судна, що прямують у зоні дії РСРРС в умовах погіршення
видимості; - кораблі (катери) Прикордонних військ; - кораблі і судна ВМС ЗС України, ЧФ РФ; - гідрографічні судна (катери), що прямують для відновлення
засобів навігаційного обладнання (далі - ЗНО); - пасажирські судна і пороми, що прямують за розкладом; - судна зі швидкопсувними вантажами і рибною продукцією; - судна з небезпечними вантажами; - лінійні судна; - кораблі і судна, зайняті буксируванням; - інші судна відповідно до черговості надходження заявок. Кораблі і катери Прикордонних військ мають пріоритетне право
на вхід у Балаклавську бухту та вихід з неї.
4.11. Судно, що прямує в зоні дії РСРРС і зазнало впливу
негативних природних умов, зокрема погіршення видимості, має
негайно інформувати про це ЦРРС і надалі керуватися його
рекомендаціями і вказівками.
4.12. Усі судна і кораблі при плаванні в зоні дії РСРРС
негайно інформують ЦРРС про будь-які невідповідності ЗНО,
навігаційної і судноплавної обстановки, у випадку виникнення
непередбачених обставин (вихід з ладу головного двигуна, кермового
пристрою, падіння людини за борт) і про дії, що стосуються безпеки
мореплавства, охорони людського життя або навколишнього природного
середовища, і надалі - погоджують з ним свої дії.
4.13. При проведенні в зоні дії РСРРС спортивних заходів за
участю гребних шлюпок, вітрильних яхт, байдарок тощо особа,
відповідальна за забезпечення безпеки при їхньому проведенні, не
менше ніж за 1 годину до початку заходів повідомляє ЦРРС про
кількість плавзасобів, що беруть у них участь, район проведення
заходів, наявність дозволу на їхнє проведення, назву, особливі
характеристики катера забезпечення і погоджує з ЦРРС канал
радіозв'язку, що використовується.
4.14. Робочими мовами при радіообміні судна (корабля) із
РСРРС є українська, російська або англійська з використанням
Стандартного морського словника-розмовника ІМО.
4.15. ЦРРС несе відповідальність за свої вказівки і
вірогідність інформації відповідно до чинного законодавства
України.
5. Послуги, що надаються РСРРС
РСРРС надає такі послуги.
5.1. Інформаційне обслуговування. РСРРС забезпечує інформаційне обслуговування суден у зоні
своєї дії шляхом передачі на судна: - гідрометеорологічної інформації; - відомостей про зміни в роботі ЗНО, зсуви плавучих ЗНО із
встановлених місць і іншої навігаційно-гідрографічної і
гідрологічної інформації; - інформації про стан руху в зоні своєї дії і фактори, що
ускладнюють плавання; - попереджень у разі небезпечного зближення з іншими суднами
і рекомендацій для запобігання їм; - попереджень у випадку відхилення від безпечного маршруту і
рекомендацій щодо повернення до зазначеного маршруту. Інформація передається відповідно до чинного законодавства
України.
5.2. У зоні радіолокаційного спостереження РСРРС здійснює
контроль положення суден на якірних стоянках і передає
попередження суднам у разі небезпечного дрейфу на якорі.
5.3. РСРРС контролює виконання суднами цих Правил і передає
попередження у разі їхнього порушення.
5.4. Радіолокаційне проведення. В особливих обставинах плавання, таких як погіршення
видимості, відсутність або несправність суднового навігаційного
устаткування, що перешкоджають безпечному плаванню судна, РСРРС
здійснює радіолокаційне проведення судна. 5.4.1. Радіолокаційне проведення - послуга, що складається з
передачі судну інформації, яка сприяє прийняттю капітаном судна
рішень щодо безпечного плавання судна. 5.4.2. Радіолокаційне проведення здійснюється на запит
капітана судна, а при видимості дві милі і менше є обов'язковим. 5.4.3. До початку радіолокаційного проведення між судном і
ЦРРС має бути встановлено надійний зв'язок; капітан і
лоцман-оператор повинні переконатися в тому, що судно правильно
ідентифіковано, і погодити між собою порядок надання допомоги. Час
початку і закінчення радіолокаційного проведення фіксується у
вахтовому журналі ЦРРС і технічними засобами документування. 5.4.4. При здійсненні радіолокаційного проведення ЦРРС
передає на судно інформацію про позицію судна щодо навігаційного
орієнтира, фарватеру, проміжних пунктів маршруту; про курс і
швидкість судна відносно грунту; про ідентифікаційні дані, позиції
інших суден і стан руху, а також дає рекомендації щодо зміни курсу
і/або швидкості; передає попередження іншим суднам. 5.4.5. У процесі радіолокаційного проведення судно
зобов'язане дублювати отриману від ЦРРС інформацію і повідомляти
про всі дії, що розпочинаються як на підставі отриманих інформації
і рекомендацій. 5.4.6. Капітан вживає необхідних заходів для забезпечення
безпеки свого судна у випадку раптового виходу з ладу технічних
засобів ЦРРС або втрати зв'язку з ЦРРС. 5.4.7. Підтвердження капітаном часу початку і закінчення
радіолокаційного проведення є підставою для пред'явлення судну
рахунку за надану послугу.
6. Плавання на підходах до Севастополяй у бухтах суден (кораблів)
6.1. Плавання на підходах до Севастополя й у бухтах
здійснюється рекомендованими шляхами. У Севастопольській бухті
головним судновим ходом є фарватер Інкерманської створної лінії на
схід від лінії, що з'єднує північний і південний вхідні моли,
рекомендований шлях у канал р. Чорна до її ковша включно.
6.2. Судна місцевих пасажирських ліній, пасажирські пороми і
маломірні судна мають використовувати призначені для них
рекомендовані шляхи і звільняти дорогу судам, що прямують головним
судновим ходом.
6.3. Обгін суден і кораблів на акваторіях бухт заборонений.
Швидкість суден і кораблів не повинна перевищувати: - у Севастопольській бухті - 9 вузлів, - у каналі р. Чорна - 5 вузлів, - у Балаклавській та інших бухтах - 6 вузлів, за винятком
кораблів (катерів) Прикордонних військ України. Для уникнення розвитку небезпечного хвилювання судно
(корабель) зобов'язане завчасно зменшити швидкість при: - розходженні з днопоглиблювальними снарядами, буксирним
караваном і маломірними суднами; - проході біля працюючих плавкранів, доків, екскаваторів,
повз плоти і шлюпки з людьми, що працюють біля причалу, борту
судна, плавучого ЗНО; - проході місць, де виконуються підводні, гідротехнічні й
інші спеціальні роботи; - в інших необхідних випадках.
6.4. Судна на підводних крилах і на повітряній подушці при
вході в бухти і русі в них зобов'язані перейти у водотоннажний
стан і рухатись малим ходом, а при зближенні із суднами і
кораблями - дотримувати особливої обережності.
6.5. Судно з осадкою 8,8 метра і більше при плаванні на схід
від лінії Лукульського створу, а також при заході в
Севастопольські бухти вважається судном, стиснутим своєю осадкою,
і повинно нести сигнали, передбачені Правилом 28 МППЗС-72
( 995_137 ).
6.6. При видимості менше 1 милі плавання всіх суден, кораблів
і маломірних суден, за винятком пасажирських поромів і катерів на
лінії Місто-Північна сторона в Севастопольській бухті,
забороняється. Рух пасажирських поромів і катерів на лінії Місто-Північна
сторона з дозволу капітана Севастопольського морського
торговельного порту може здійснюватися при видимості не менше
1 кбт при наявності на них справної радіолокаційної станції.
6.7. Потребу в кількості і потужності буксирів, що необхідні
для забезпечення лоцманського проведення і швартувальних операцій,
визначає капітан судна (командир корабля) разом з лоцманом.
6.8. При буксируванні в бухтах довжина каравану має бути не
більшою за 120 м. Довжина буксирного троса має бути не більше ніж
50 м. При буксируванні суден більше 3000 р.т дозволяється вести на
буксирі тільки 1 судно. Якщо довжина каравану більша за 120 м, то буксирування можна
здійснювати тільки з дозволу капітана порту, у зоні
відповідальності якого є акваторія, якою буде проводитися
буксирування. У бухтах при вітрі понад 14 м/сек., а в каналах р. Чорної,
Нафтогавані, Балаклавської бухти й у районі якірної стоянки N 388
при вітрі більше 10 м/сек. буксирування забороняється.
6.9. Кораблі і судна, що прямують у Балаклавську бухту до
одержання дозволу на вхід маневрують без постановки на якір у
районі очікування N 633. Постановка на якір дозволяється тільки на
якірному місці N 395. Постановка на якір у районі якірного місця
N 396 допускається тільки для укриття суден від штормових вітрів
північного напрямку.
Стоянка суден, що не мають закритих систем збору всіх стічних
вод будьякого походження, а також скидання баластних вод у
зазначеному районі заборонені.
6.10. Вітрильні судна з механічним двигуном на акваторіях
портів і в бухтах повинні рухатися тільки за допомогою механічного
двигуна.
6.11. У темний час доби при стоянці на якорі на судні
включається зовнішнє освітлення.
7. Лоцманське обслуговування суден
7.1. Обов'язковому лоцманському проведенню при плаванні в
бухтах Севастополя підлягають усі судна валовою місткістю більше
500 р.т.
7.2. Від обов'язкового лоцманського проведення звільняються: - кораблі і судна ВМС ЗС України; - кораблі і судна ЧФ РФ, що дислокуються в Україні; - кораблі і судна Прикордонних військ; - гідрографічні судна України, що базуються в м. Севастополі.
7.3. У Балаклавській бухті лоцманське проведення всіх суден
довжиною більше 40 м є обов'язковим.
7.4. У бухті Камишовій обов'язковому лоцманському проведенню
підлягають усі судна з осадкою більше ніж 4,5 метрів або довжиною
більше ніж 65 метрів. Порядок подачі і виконання лоцманської
заявки визначається обов'язковими постановами щодо
Севастопольського морського рибного порту.
7.5. Лоцманське проведення здійснюється цілодобово. У
Балаклавській бухті лоцманське проведення здійснюється тільки у
світлий час доби.
7.6. Заявка на послуги лоцмана подається капітаном судна або
його агентом черговому капітану Інспекції державного портового
нагляду Севастопольського морського торговельного порту або
черговому капітану Інспекції державного портового нагляду
Севастопольського морського рибного порту за належністю, не менше
ніж за 6 годин до передбачуваного часу підходу/відходу судна, і
повинна бути підтверджена за 2 години до призначеного часу. У разі
непідтвердження в зазначений термін заявка анулюється і має бути
подана знову. Лоцман надається в порядку черговості надходження
заявок.
7.7. У разі виникнення обставин, що загрожують життю і
здоров'ю екіпажу, безпеці судна, береговим об'єктам або
екологічній безпеці, заявка на лоцманське обслуговування
приймається негайно і лоцман направляється на судно при першій
нагоді.
7.8. Приймання/висадження лоцмана здійснюється в двомильній
зоні від входу в бухти або на якірних стоянках при хвилюванні моря
до 4 балів. У залежності від погодних умов місце приймання
(висадження) лоцмана може бути змінене за вказівкою лоцмана і
ЦРРС.
7.9. Приймання/висадження лоцмана при прямуванні до/з бухти
Камишова здійснюється в точці з координатами: 44 град. 36,2 мін. N
33 град. 24,6 мін. E.
7.10. При хвилюванні моря більше 4 балів лоцманське
проведення до входу в бухти, за узгодженням з капітаном судна,
може здійснюватися методом лідирування, а приймання лоцмана на
борт здійснюється після проходу воріт бухт.
7.11. При підході судна до місця приймання (висадження)
лоцмана необхідно завчасно підготувати головну енергетичну
установку для маневрування судна і мати швидкість руху, що
забезпечує надійну керованість судна. У випадку змушеного
збільшення швидкості руху для запобігання небезпечному дрейфу або
для збереження керованості судна необхідно сповістити про це
лоцманське судно і ЦРРС.
7.12. Капітан, що викликав лоцмана і після прибуття
останнього відмовився від його послуг, зобов'язаний оплатити збір
за проведення, для якого був викликаний лоцман.
7.13. Якщо лоцман затримується на судні більше двох годин
через необхідність довантаження чи розвантаження судна,
несправність суднових механізмів, перебування судна в карантині та
інші обставини, якщо вони не викликані діями непереборної сили,
капітан судна зобов'язаний сплатити окрему винагороду в розмірі,
що встановлюється відповідно до чинного законодавства.
Директор Державного
департаменту морського
і річкового транспорту Г. Скворцов
Додатокдо п. 3.6 Правил
плавання кораблів і суден
у бухтах, на рейдах
м. Севастополя
і на підходах до нього
Канали радіозв'язкуСевастопольскої регіональної служби
регулювання руху суден
------------------------------------------------------------------ |Пункти керування і контролю |Радіочастоти | Позивний | | |(канали | | | |радіозв'язку) | | |--------------------------------+---------------+---------------| |ЦРРС "Стрілецький" | 16 | "Севастополь- | | | | портконтроль"| |--------------------------------+---------------+---------------| |Інспекція державного портового | 16 | "Севастополь | |нагляду Севастопольського | 2525/2264 КГц | радіо-3" | |морського торговельного порту | | | |--------------------------------+---------------+---------------| |Інспекція державного портового | 16 | "Севастополь | |нагляду Севастопольського |2182/2525 КГц | радіо-2" | |морського рибного порту |1960 - 2540 КГц| | |--------------------------------+---------------+---------------| |Балаклава - оперативний черговий| 16 | "Вельбот-1" | |морського з'єднання | | | |Прикордонних військ | | | |--------------------------------+---------------+---------------| |Пост безпеки плавання та | 16 | "Вельбот-2" | |спостереження Прикордонних | | | |військ України | | | |--------------------------------+---------------+---------------| |Застава Прикордонних військ | 16 | "Лебідь-7" | |України | | | ------------------------------------------------------------------
Джерело:Офіційний портал ВРУ