Про затвердження Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус"
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 614 від 09.06.2011}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 105 від 31.01.2007
№ 614 від 09.06.2011
№ 68 від 08.02.2012}
{У тексті Постанови слова "Міністерство освіти і науки" у всіх відмінках замінено словами "Міністерство освіти і науки, молоді та спорту" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 614 від 09.06.2011}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову соціальну програму "Шкільний автобус" (далі - Програма), що додається.
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 614 від 09.06.2011}
2. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту, Державному агентству з управління державними корпоративними правами та майном разом з іншими центральними органами виконавчої влади, що визначені відповідальними виконавцями Програми, під час складання проектів Державного бюджету України та Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2003-2010 роки передбачати кошти на фінансування заходів Програми.
{Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 614 від 09.06.2011}
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним та Севастопольській міській державним адміністраціям розробити з урахуванням визначених цією Програмою завдань і затвердити регіональні програми забезпечення регулярного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місць навчання, роботи і додому та вжити заходів до залучення для їх виконання коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
{Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 614 від 09.06.2011, № 68 від 08.02.2012}
4. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту разом з іншими центральними органами виконавчої влади, що визначені відповідальними виконавцями Програми, забезпечити цільове використання коштів на її виконання.
5. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним та Севастопольській міській державним адміністраціям забезпечити контроль за здійсненням заходів Програми.
6. Координацію робіт, пов'язаних з виконанням Програми, покласти на Міністерство освіти і науки, молоді та спорту.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ДЕРЖАВНА
цільова соціальна програма "Шкільний автобус"
{Текст Програми після слів “у сільській місцевості” доповнено словами “, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах” згідно з Постановою КМ № 68 від 08.02.2012}
Метою Програми є організація безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому (далі - перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників), поліпшення освітнього рівня населення, що проживає у такій місцевості, та раціонального використання кадрового потенціалу зазначених закладів.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти необхідно створити належні умови для безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників, що передбачено Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", "Про місцеве самоврядування".
Загальна потреба в шкільних автобусах на початок 2011 року становить 2642 одиниці для організації безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників, у тому числі спеціальних шкільних автобусів, у яких обладнано місця для учнів та дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, - більш як 100 одиниць. Крім того, потребує оновлення близько 700 автобусів, що експлуатуються понад 10 років.
Кількість учнів загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах, які проживають за межею пішохідної доступності, у розрізі адміністративно-територіальних одиниць зазначена у додатку 1.
Розв'язати проблему можливо шляхом:
створення нормативно-правової бази для виконання Програми;
придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів;
забезпечення керівництвом дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах коригування розкладу уроків та режиму навчально-виховного процесу з метою економного використання шкільних автобусів;
розроблення механізму прийому шкільних автобусів районними відділами освіти адміністративно-територіальних одиниць;
забезпечення належного рівня експлуатації та збереження шкільних автобусів районними відділами освіти адміністративно-територіальних одиниць.
Можливі три варіанти розв'язання проблеми, що передбачають:
перший - виконання регіональних програм "Шкільний автобус" за рахунок коштів місцевих бюджетів;
другий - виконання Програми за рахунок коштів державного бюджету, що дасть можливість координувати закупівлю шкільних та спеціальних шкільних автобусів;
третій, оптимальний - виконання Програми за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів за умови стабільного фінансування, а також інших джерел, не заборонених законодавством, що дасть можливість координувати закупівлю шкільних та спеціальних шкільних автобусів, оновлення існуючого парку шкільних автобусів і протяжність спеціалізованих транспортних маршрутів.
Завдання і заходи з виконання Програми зазначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
створити нормативно-правову базу для виконання Програми;
придбати шкільні та спеціальні шкільні автобуси для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів;
забезпечити перевезення 100 відсотків учнів, дітей та педагогічних працівників;
придбати спеціальні шкільні автобуси для забезпечення безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках.
Очікувані результати виконання Програми зазначені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головним розпорядникам бюджетних коштів, відповідальним за виконання завдань і заходів Програми.
Орієнтовна вартість одного шкільного автобуса місткістю 25 місць становить 300 тис. гривень, а одного спеціального шкільного автобуса - 380 тис. гривень.
{Програма в редакції Постанови КМ № 614 від 09.06.2011}
Додаток 1 |
КІЛЬКІСТЬ
учнів загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах, які проживають за межею пішохідної доступності, у розрізі адміністративно-територіальних одиниць
Найменування адміністративнотериторіальної одиниці | Загальна кількість учнів, які проживають за межею пішохідної доступності (станом на початок 2010/11 навчального року) | Кількість учнів, які потребують безпечного, регулярного і безоплатного перевезення (станом на початок 2010/11 навчального року) |
Автономна Республіка Крим | 15575 | 1086 |
Область: | ||
Вінницька | 12586 | 6400 |
Волинська | 9349 | 4267 |
Дніпропетровська | 15883 | 2874 |
Донецька | 8191 | 4106 |
Житомирська | 13054 | 4409 |
Закарпатська | 12949 | 5383 |
Запорізька | 10122 | 3282 |
Івано-Франківська | 13767 | 6021 |
Київська | 15087 | 6144 |
Кіровоградська | 7561 | 2307 |
Луганська | 7145 | 4053 |
Львівська | 21639 | 9166 |
Миколаївська | 6656 | 1295 |
Одеська | 10743 | 2330 |
Полтавська | 12483 | 4586 |
Рівненська | 13835 | 7226 |
Сумська | 7069 | 2214 |
Тернопільська | 8156 | 5149 |
Харківська | 12556 | 2368 |
Херсонська | 6664 | 1296 |
Хмельницька | 11354 | 1123 |
Черкаська | 7741 | 3612 |
Чернівецька | 8985 | 2870 |
Чернігівська | 7222 | 1602 |
м. Севастополь | 752 | 298 |
Усього | 277124 | 95467 |
{Додаток 1 в редакції Постанови КМ № 614 від 09.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 68 від 08.02.2012}
Додаток 2 |
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" на період до 2015 року
Найменування завдання | Найменування показника | Значення показника | Найменування заходу | Відповідальний за виконання | Джерела фінансування (державний, місцевий бюджети, інші) | Прогнозований обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн. гривень | У тому числі за роками | |||||||||||
усього | за роками | 2003- 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |||||||||||
2003- 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |||||||||||||
1. Створення нормативноправової бази | кількість нормативноправових актів, одиниць | 1 | 1 | розроблення порядку переобладнання існуючого парку шкільних автобусів для забезпечення регулярного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому | МОНмолодьспорт | |||||||||||||
2. Переобладнання існуючого парку шкільних автобусів | -"- | 1 | 1 | 1) розроблення необхідної документації щодо переобладнання існуючого парку шкільних автобусів | Агентство держмайна | |||||||||||||
2) переобладнання існуючого парку шкільних автобусів, у тому числі автобусів до 15 (особливо малий) і 25 місць (малий), а також понад 25 місць (середній) | Агентство держмайна, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації | |||||||||||||||||
3) сертифікація переобладнаних шкільних автобусів | Агентство держмайна | |||||||||||||||||
3. Придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів | кількість шкільних автобусів, одиниць | 882 | 1) придбання шкільних автобусів для поповнення та оновлення існуючого парку шкільних автобусів, у тому числі до 15 (особливо малий) і 25 місць (малий), а також понад 25 місць (середній) | Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації | державний бюджет | 150,4 | ||||||||||||
1733 | місцеві бюджети | 185,4 | ||||||||||||||||
2615 | Разом | 335,8 | ||||||||||||||||
кількість учнів, дітей та педагогічних працівників, що перевозяться, відсотків | 100 | 100 | 2) придбання, переобладнання та оновлення шкільних автобусів для забезпечення регулярного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому | МОНмолодьспорт | державний бюджет | 334,2 | 68,4 | 66,6 | 66,6 | 66,3 | 66,3 | |||||||
кількість шкільних автобусів, придбаних за кошти державного бюджету, одиниць | 1114 | 228 | 222 | 222 | 221 | 221 | ||||||||||||
кількість шкільних автобусів, придбаних та оновлених за кошти місцевого бюджету, одиниць | 1427 | 285 | 285 | 285 | 285 | 287 | Рада міністрів Автономної Республіки Крим | бюджет Автономної Республіки Крим | 30 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | ||||
облдержадміністрації: | місцеві бюджети | |||||||||||||||||
Вінницька | 63,6 | 17,9 | 11,2 | 12,5 | 11,5 | 10,5 | ||||||||||||
Волинська | 13,5 | 2,2 | 3,9 | 2,8 | 2,7 | 1,9 | ||||||||||||
Дніпропетровська | 5,8 | 1,9 | 1,5 | 0,7 | 1,1 | 0,6 | ||||||||||||
Донецька | 6,6 | 5,4 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | ||||||||||||
Житомирська | 27,6 | 15,3 | 3,3 | 3,3 | 3 | 2,7 | ||||||||||||
Закарпатська | 22,8 | 4,9 | 5,8 | 4,3 | 3,9 | 3,9 | ||||||||||||
Запорізька | 13,7 | 6,8 | 6,6 | 0,3 | ||||||||||||||
Івано-Франківська | 18 | 3,9 | 3,6 | 4,5 | 3,3 | 2,7 | ||||||||||||
Київська | 21,4 | 4,4 | 4,5 | 4,3 | 4,3 | 3,9 | ||||||||||||
Кіровоградська | 29,2 | 6,3 | 6,4 | 6,5 | 5,6 | 4,4 | ||||||||||||
Луганська | 3,6 | 0,6 | 1,4 | 0,5 | 0,7 | 0,4 | ||||||||||||
Львівська | 26 | 6,6 | 5,6 | 5,5 | 4,7 | 3,6 | ||||||||||||
Миколаївська | 13,2 | 4 | 3,3 | 2,7 | 1,8 | 1,4 | ||||||||||||
Одеська | 18,5 | 7,2 | 4,6 | 2,4 | 2,4 | 1,9 | ||||||||||||
Полтавська | 11,3 | 2,7 | 4 | 1,6 | 1,6 | 1,4 | ||||||||||||
Рівненська | 4,8 | 1,2 | 1,2 | 0,9 | 1,2 | 0,3 | ||||||||||||
Сумська | 46,1 | 10,8 | 10,9 | 9,6 | 7,8 | 7 | ||||||||||||
Тернопільська | 6,1 | 1,5 | 0,8 | 1 | 1,3 | 1,5 | ||||||||||||
Харківська | 1,9 | 0,8 | 0,3 | 0,3 | 0,5 | |||||||||||||
Херсонська | 9,7 | 0,7 | 2 | 2,2 | 2,2 | 2,6 | ||||||||||||
Хмельницька | 1,2 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | |||||||||||||
Черкаська | 8,6 | 8,6 | ||||||||||||||||
Чернівецька | 9,2 | 2,7 | 2,3 | 2,3 | 1 | 0,9 | ||||||||||||
Чернігівська | 14,2 | 3,1 | 2,6 | 2,7 | 2,9 | 2,9 | ||||||||||||
Севастопольська міськдержадміністрація | 1,5 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | ||||||||||||
Разом | 762,3 | 193,4,8 | 159,8 | 144,4 | 136,5 | 128,2 | ||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 334,2 | 68,4 | 66,6 | 66,6 | 66,3 | 66,3 | |||||||||||
місцеві бюджети | 428,1 | 125 | 93,2 | 77,8 | 70,2 | 61,9 | ||||||||||||
кількість спеціальних шкільних автобусів, одиниць | 101 | 16 | 26 | 24 | 17 | 18 | 3) придбання спеціальних шкільних автобусів для забезпечення регулярного перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому | МОНмолодьспорт | державний бюджет | 38,38 | 6,08 | 9,88 | 9,12 | 6,46 | 6,84 | |||
кількість учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, що перевозяться, відсотків | 100 | 15,83 | 25,76 | 23,76 | 16,83 | 17,82 | ||||||||||||
кількість регіональних програм, одиниць | 26 | 26 | 4) розроблення регіональних програм "Шкільний автобус" на період до 2015 року (за погодженням з МОНмолодьспортом) | Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації | ||||||||||||||
кількість узагальнених спеціалізованих транспортних маршрутів, одиниць | 130 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 5) розроблення і затвердження спеціалізованих транспортних маршрутів для перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому | Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації, МВС, МОНмолодьспорт | ||||||||||
кількість транспортних підприємств, одиниць | 25 | 25 | 6) утворення у разі необхідності транспортних підприємств, які здійснюють технічне обслуговування та ремонт шкільних автобусів | Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації | бюджет Автономної Республіки Крим, місцеві бюджети | |||||||||||||
кількість узагальнених даних (звітів) про розподіл шкільних автобусів, одиниць | 130 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 7) здійснення розподілу шкільних автобусів відповідно до потреби | -"- | ||||||||||
кількість нормативних актів, одиниць | 1 | 1 | 8) розроблення методичних рекомендацій щодо використання, утримання та обслуговування шкільних автобусів | МОНмолодьспорт | ||||||||||||||
кількість нормативних актів, одиниць | 1 | 1 | 9) розроблення методичних рекомендацій щодо перевезення шкільними та спеціальними шкільними автобусами учнів, дітей (у тому числі учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках) та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому | -"- | ||||||||||||||
Разом за завданням 3 | 800,68 | 199,48 | 169,68 | 153,52 | 142,96 | 135,04 | ||||||||||||
у тому числі | державний бюджет | 372,58 | 74,48 | 76,48 | 75,72 | 72,76 | 73,14 | |||||||||||
місцеві бюджети | 428,1 | 125 | 93,2 | 77,8 | 70,2 | 61,9 | ||||||||||||
РАЗОМ ЗА ПРОГРАМОЮ | 800,68 | 199,48 | 169,68 | 153,52 | 142,96 | 135,04 | ||||||||||||
у тому числі | МОНмолодьспорт | державний бюджет | 372,58 | 74,48 | 76,48 | 75,72 | 72,76 | 73,14 | ||||||||||
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації | місцеві бюджети | 428,1 | 125 | 93,2 | 77,8 | 70,2 | 61,9 |
{Додаток 2 в редакції Постанови КМ № 614 від 09.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 68 від 08.02.2012}
Додаток 3 |
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" на період до 2015 року
Найменування завдання | Найменування показника виконання завдання | Одиниця виміру | Значення показника | ||||||
усього | у тому числі за роками | ||||||||
2003-2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | ||||
1. Створення нормативноправової бази | соціальні | ||||||||
кількість нормативноправових актів | одиниць | 2 | 1 | 1 | |||||
2. Переобладнання існуючого парку шкільних автобусів | -"- | -"- | 1 | 1 | |||||
3. Придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів | кількість учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах, що перевозяться | відсотків | 100 | 100 | |||||
кількість шкільних автобусів | одиниць | 2541 | 513 | 507 | 507 | 506 | 508 | ||
кількість учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, що перевозяться | відсотків | 100 | 15,83 | 25,76 | 23,76 | 16,83 | 17,82 | ||
кількість спеціальних шкільних автобусів | одиниць | 101 | 16 | 26 | 24 | 17 | 18 | ||
кількість регіональних програм | одиниць | 26 | 26 | ||||||
кількість узагальнених спеціалізованих транспортних маршрутів | -"- | 130 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | ||
кількість нормативних актів | -"- | 2 | 2 | ||||||
економічні | |||||||||
кількість транспортних підприємств | -"- | 25 | 25 |
{Додаток 3 в редакції Постанов КМ № 105 від 31.01.2007, № 614 від 09.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 68 від 08.02.2012}