open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ У СПРАВАХ ОХОРОНИ

ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
21.05.2003 N 299/344
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

26 травня 2003 р.

за N 400/7721

( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Адміністрації

Державної прикордонної служби

N 297/793 ( z1133-03 ) від 24.11.2003 )
N 297/793 ( z1133-03 ) від 24.11.2003 )
Про спрощення технології здійснення

прикордонного та митного контролю

З метою спрощення перетинання державного кордону особами,
транспортними засобами і забезпечення прав людини на вільне
пересування через державний кордон та відповідно до вимог
постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2000 року N 1203
( 1203-2000-п ) "Про затвердження Положення про пункти пропуску
через державний кордон" Н А К А З У Є М О:
1. Затвердити на період з 15 червня 2003 року до 1 грудня
2003 року Тимчасову технологію спрощення прикордонного та митного
контролю у пунктах пропуску через державний кордон України (далі -
технологія).
2. Головному штабу Держкомкордону України, командувачам
військ напрямів, командирам з'єднань і частин Прикордонних військ
України, управлінням Держмитслужби України, начальникам
регіональних митниць, митниць до 15 червня 2003 року: здійснити комплекс заходів щодо переходу на Тимчасову
технологію спрощення прикордонного та митного контролю у пунктах
пропуску через державний кордон України для автомобільного та
залізничного сполучення; у всіх пунктах пропуску для автомобільного сполучення до 15
червня 2003 року, з урахуванням конструктивних особливостей пункту
пропуску, перемістити на найближчу відстань кабіни митного
контролю та кабіни паспортного контролю на смугах руху
транспортних засобів; наказами командирів органів охорони державного кордону та
наказами регіональних митниць, митниць до 10 червня 2003 року
визначити зони прикордонного та митного контролю, у тому числі
тимчасові зони митного контролю для забезпечення дії тимчасової
технології.
3. Управлінню прикордонного контролю та реєстрації
Держкомкордону та управлінню технологій митного контролю
Держмитслужби в місячний термін розробити порядок отримання
митними органами інформації від Прикордонних військ України про
транспортні засоби, що переміщувалися через державний кордон
України.
4. У всіх пунктах пропуску через державний кордон для
автомобільного та залізничного сполучення з 20-ї години 15 червня
2003 року перейти до прикордонного та митного контролю за новою
технологією.
5. Командувачам військ напрямів, командирам органів охорони
державного кордону, начальникам регіональних митниць, митниць
забезпечити одночасність початку та закінчення роботи змін
підрозділів прикордонного контролю та митниць в пунктах пропуску
для автомобільного та залізничного сполучення, забезпечити
безперервність технологічного процесу оформлення осіб, легкових
транспортних засобів та автобусів.
6. Командувачам напрямів, командирам органів охорони
державного кордону, начальникам регіональних митниць, митниць
наказом Держкомкордону, Держмитслужби, Мінтрансу України від
05.03.2001 N 152/165/130 ( z0248-01 ) "Про затвердження Типової
технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб,
транспортних засобів, вантажів та іншого майна", зареєстрованим у
Міністерстві юстиції України 19 березня 2001 р. за N 248/5439,
керуватися в частині, що не суперечить цьому наказу.
7. Управлінню прикордонного контролю та реєстрації,
управлінню міжнародних зв'язків Держкомкордону та управлінню
технології митного контролю, управлінню міжнародного митного
співробітництва Держмитслужби забезпечити інформування контрольних
служб та органів, які здійснюють контрольні функції у пунктах
пропуску, контрольних служб суміжних країн та посольств іноземних
держав в Україні про спрощення прикордонного та митного контролю у
пунктах пропуску через державний кордон.
8. Прес-службам Держкомкордону, Держмитслужби забезпечити
висвітлення в засобах масової інформації застосування та суть
нової технології здійснення прикордонного та митного контролю в
пунктах пропуску через державний кордон для автомобільного та
залізничного сполучення.
9. Контроль та відповідальність за виконання цього наказу
покладаємо на першого заступника Голови Держкомкордону -
начальника Головного штабу Шишоліна П.А. та заступника Голови
Держмитслужби Іванюка М.М., командувачів військ напрямів
Прикордонних військ України, начальників регіональних митниць,
командирів з'єднань та частин, начальників митниць.
Голова Держкомкордону України М.М.Литвин
Голова Держмитслужби України М.М.Каленський

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Держкомкордону,

Держмитслужби

21.05.2003 N 299/344
Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

26 травня 2003 р.

за N 400/7721

ТИМЧАСОВА ТЕХНОЛОГІЯ

спрощення прикордонного та митного контролю

у пунктах пропуску через державний кордон України
1. Загальні положення
1.1. Ця технологія визначає зміни в окремих елементах та
формах прикордонного і митного контролю, що дозволять поступово
перейти до здійснення контрольних операції на рівні практики
роботи органів прикордонного та митного контролю Європейського
Союзу.
1.2. Дія технології розповсюджується на здійснення
прикордонного та митного контролю в пунктах пропуску через
державний кордон і забезпечує скорочення часу прикордонного та
митного контролю осіб, легкових транспортних засобів, туристичних
та рейсових автобусів.
1.3. Метою введення в дію цієї технології є практична
апробація нових форм у здійсненні прикордонного та митного
контролю в пунктах пропуску через державний кордон (далі - пункти
пропуску).
1.4. Усі контрольні операції, що здійснюються посадовими
особами підрозділів прикордонного контролю та митних органів в
рамках цієї технології, не повинні впливати на якість,
результативність боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил та ефективність прикордонного та митного контролю.
1.5. На період дії цієї технології інші елементи
прикордонного та форми митного контролю, що не визначені в ній,
здійснюються у відповідності до Типової технологічної схеми
пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів,
вантажів та іншого майна, затвердженої наказом Держкомкордону,
Держмитслужби та Мінтрансу від 05.03.2001 N 152/165/130
( z0248-01 ), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України
19 березня 2001 року за N 248/5439.
2. Технологія спрощення прикордонного та

митного контролю у пунктах пропуску

для автомобільного сполучення
2.1. У пунктах пропуску, де є більше двох смуг руху в одному
напрямку, за рішенням начальників митниць та командирів органу
охорони державного кордону виділяються окремі смуги руху (так
званий "зелений коридор") для спрощеного контролю осіб та їх
речей, які прямують на легкових автомобілях, рейсових автобусах та
автобусах з туристичними групами, автомобілях дипломатичних
представництв та консульських установ, а також товарів, що
переміщуються в обсягах, що не підлягають декларуванню та
оподаткуванню.
2.2. Пункт пропуску, на якому здійснюється прикордонний та
митний контроль осіб, їх речей та транспортних засобів у
спрощеному порядку, облаштовується відповідними єдиними
інформаційними стендами Держкомкордону та Держмитслужби, дорожньою
розміткою та знаками, які вказують напрямок руху та роз'яснюють
порядок проходження контролю.
2.3. Розподіл транспортних засобів за смугами руху
здійснюється спеціально призначеним прикордонним нарядом з
урахуванням бажання водія, пасажирів та виду транспортного засобу.
2.4. У пунктах пропуску, де відсутні умови для виділення
окремої смуги руху для здійснення спрощеного контролю, поза чергою
здійснюється контроль осіб, транспортних засобів, визначених у
пункті 2.1 технології.
2.5. Особи, транспортні засоби підлягають вибірковому
прикордонному та митному контролю, який полягає в тому, що
контроль здійснюється спільно посадовими особами підрозділу
прикордонного контролю та митниці в зоні митного контролю, з
однією зупинкою транспортного засобу, без виведення пасажирів та
водія з транспортного засобу та із зовнішнім оглядом легкового
автотранспорту та автобусів.
2.6. Під час здійснення спільного огляду основними завданнями
представників спільних оглядових груп є: для посадових осіб підрозділів прикордонного контролю: пошук та затримання осіб, причетних до спроб порушення
державного кордону; виявлення зброї, наркотичних, вибухових, отруйних та
небезпечних речовин; контроль виконання режимних правил під час здійснення огляду
транспортних засобів; для посадових осіб митних органів: визначення об'єктів декларування і оподаткування,
необхідності проведення інших видів контролю; пошук і затримання товарів та інших предметів, що
переміщуються з порушенням законодавства.
2.7. Рішення про виведення осіб та транспортних засобів із
загального потоку руху приймається старшим прикордонного наряду
(зміни) або митної зміни на напрямку руху.
2.8. Виведення автомобіля, автобуса, пасажира із загального
потоку руху здійснюється на підставі аналізу та оцінки ризиків. У
цьому разі прикордонний та митний контроль транспортних засобів з
виведенням особи, транспортного засобу із загального потоку руху
та його оглядом здійснюється спільною спеціальною оглядовою групою
з представників митних органів та прикордонних військ у спеціально
визначених приміщеннях та на майданчиках у межах території пункту
пропуску.
2.9. Результати проведення огляду спільною спеціальною
оглядовою групою відображаються в акті огляду легкового
транспортного засобу (причепа), автобуса (додаток). Акт огляду
складається в трьох примірниках (перший примірник надається
власнику товару (транспортного засобу), другий та третій
примірники залишаються в справах органів охорони державного
кордону та митних органів), засвідчується підписом всіх членів
групи з визначенням ініціатора проведення огляду.
2.10. Аналіз та оцінку ризиків здійснює старший зміни
прикордонних нарядів, старший зміни митниці або уповноважена ними
особа на підставі вивчення паспортних та інших документів осіб,
товарно-транспортних та транспортних документів, а також виходячи
з маршруту та напрямку руху, національної належності або державної
реєстрації об'єкта контролю, поведінки підконтрольної особи та
інших зовнішніх ознак об'єкта контролю, до яких можуть також
належати вік, стать, манера та психофізичні особливості поведінки
особи; рік випуску, марка, зовнішній вигляд, конструктивні
особливості транспортного засобу; відповідність товару, його ваги
заявленим у документах та поданим до митного контролю, країни
походження та країни отримання вантажу; наявність орієнтувань
правоохоронних органів, Держкомкордону та Держмитслужби тощо.
3. Пропуск через державний кордон осіб у пішому порядку
3.1. Особи перетинають державний кордон за документами,
передбаченими законодавством та міжнародними угодами про умови
взаємних поїздок громадян спеціально виділеними в межах пункту
пропуску коридорами. Перевірка паспортних документів осіб
здійснюється прикордонним нарядом "Перевірка документів" на смузі
руху, при цьому громадяни прикордонних районів суміжних держав
пропускаються через кордон за наявності паспортного документа й
імміграційної картки протягом 90 діб без додаткового проставлення
даташтампів у їх документах під час кожного перетинання державного
кордону. Громадяни України, мешканці прикордонних районів
пропускаються через державний кордон відповідно до вимог
законодавства за паспортними документами з перевіркою їх за
витягами з обліку доручень правоохоронних органів для цих районів.
Інші громадяни України відповідно до постанови Кабінету Міністрів
України від 22.01.2001 N 35 ( 35-2001-п ) "Про затвердження
Положення про порядок надання Прикордонним військам та виконання
ними доручень правоохоронних органів щодо осіб, які перетинають
державний кордон України" перевіряються за обліками правоохоронних
органів у повному обсязі.
3.2. У разі встановлення ознак причетності особи до
протиправної діяльності, на підставі аналізу та оцінки ризиків
огляд речей громадян здійснюється спільною спеціальною оглядовою
групою тільки після повідомлення громадянином митним органам
шляхом декларування відомостей, передбачених законодавством.
4. Пропуск легкового автотранспорту
4.1. Паспортний контроль здійснюється контролерською парою на
смугах руху без виходу пасажирів та водія з транспортного засобу,
при цьому старший наряду здійснює ідентифікацію пасажирів за
паспортними документами, вивчає їх на наявність підробок і передає
для реєстрації молодшому прикордонного наряду, який вносить дані
власників та дані транспортного засобу у відповідні бази даних у
кабіні паспортного контролю.
4.2. Реєстрація легкових транспортних засобів здійснюється
посадовими особами підрозділу прикордонного контролю під час
в'їзду в пункт пропуску. При цьому видача громадянам-нерезидентам
зобов'язань про зворотний вивіз транспортних засобів особистого
користування, що перебувають на обліку в реєстраційних органах
іноземних держав, не здійснюється. У паспорті громадянина поряд з
датоштампом проставляється відмітка "тз", яка засвідчує дату
ввезення громадянином-нерезидентом транспортного засобу особистого
користування, що перебуває на постійному обліку в реєстраційних
органах іноземних держав.
4.3. Митні органи у випадках та в порядку, передбаченими
законодавством, користуються інформацією баз даних перетинання
державного кордону легковим автотранспортом Прикордонних військ
України.
4.4. Зовнішній огляд транспортного засобу здійснюється
спільно посадовими особами підрозділу прикордонного контролю та
митниці в зоні митного контролю. За рішенням старшого
прикордонного наряду (зміни) або митної зміни на напрямку руху
транспортних засобів транспортний засіб може бути виведений із
загального потоку руху і направлений в бокс (на площадку) огляду.
5. Пропуск автобусів
5.1. Прикордонний та митний контроль осіб та їх речей, які
прямують на рейсових автобусах та автобусах з організованими
туристичними групами та офіційними делегаціями здійснюється без
виходу пасажирів з автобуса. У разі встановлення ознак причетності
особи до протиправної діяльності, переміщення в автобусі предметів
з ознаками контрабанди або порушенням митних правил, на підставі
аналізу та оцінки ризиків, особа або автобус виводяться із
загального потоку руху та підлягають огляду спільною спеціальною
оглядовою групою.
6. Особливості забезпечення здійснення

інших видів контролю
6.1. Заповнення імміграційних карток пасажирами і водіями
транспортних засобів здійснюється на спеціально виділених стоянках
перед в'їздом у зону прикордонного та митного контролю.
6.2. Представники інших контрольних служб перебувають у
спеціально виділеному місці пункту пропуску з розташуванням їх
службових приміщень у безпосередній близькості одне від одного. У
разі необхідності здійснення відповідних видів контролю посадові
особами митниці представників інших контрольних служб викликають
безпосередньо на смуги руху.
7. Граничні терміни здійснення контрольних операцій
Час на здійснення прикордонного та митного контролю від
початку контролю до його закінчення без виведення транспортного
засобу із загального потоку руху, як правило, не повинен
перевищувати: для осіб у пішому порядку - до 1 хвилини; для легкового автомобіля з трьома пасажирами - 2 хвилин; для мікроавтобуса з 9-ма пасажирами - 6 хвилин; для автобуса з 30-ма пасажирами - 20 хвилин.
8. Технологія спрощення прикордонного та

митного контролю у пунктах

пропуску для залізничного сполучення
Прикордонний та митний контроль пасажирів у залізничних
поїздах здійснюється в такому порядку:
8.1. Оформлення потягу без заміни колісних пар у вагонах 8.1.1. Після прибуття потяга в пункт пропуску (пункт
контролю) і встановлення прикордонного та митного режиму на пероні
першими в вагони піднімаються контролерські пари з перевірки
документів. У залежності від кількості вагонів застосовуються 3-5
контролерських пар. Перевірка документів здійснюється шляхом
ідентифікації особи та перевірки документів у пасажирських купе з
обов'язковою присутністю провідника під час контрольних заходів.
Пасажири під час усього часу оформлення з купе не виходять. 8.1.2. Перевірка за обліками доручень правоохоронних органів,
відбір імміграційних карток та оформлення і реєстрація паспортних
документів здійснюються за допомогою переносних автоматизованих
систем паспортного контролю. 8.1.3. Під час здійснення контролю контролерські пари
виконують завдання аналізу та оцінки ризиків. інформація, отримана
під час контролю, доповідається старшому наряду з огляду
транспортного засобу. 8.1.4. Огляд вагонів здійснюється спільною групою посадових
осіб підрозділу прикордонного контролю та митниці шляхом
послідовного огляду вагонів, локомотивів, пасажирських та
службових приміщень після прикордонного наряду з перевірки
документів.
8.2. Оформлення потягу із заміною колісних пар 8.2.1. По прибутті поїзда відбір документів та ідентифікація
особи здійснюються у вагонах прикордонним нарядом у складі двох
контролерів. Під час зупинки поїзда на станції, де здійснюється
перестановка колісних пар, паспортні документи передаються у
павільйон для їх перевірки окремим прикордонним нарядом. По
закінченні перевірки паспортні документи роздаються пасажирам
прикордонним нарядом, який здійснював відбір документів. 8.2.2. Огляд приміщень вагонів та локомотива здійснюється
спільним нарядом з числа посадових осіб підрозділу прикордонного
контролю та митниці. 8.2.3. Огляд речей пасажирів, відкриття технологічних
відсіків вагонів, локомотива здійснюється за спільним рішенням
старших змін прикордонних нарядів та митниці на підставі аналізу
та оцінки ризиків.
9. Прикінцеві положення
9.1. З метою уточнення питань взаємодії старший зміни
прикордонних нарядів перед початком зміни проводить коротку нараду
за участю старших змін контрольних служб, на якій здійснюється
обмін інформацією щодо здійснення контролю та визначаються
особливості здійснення оформлення та огляду транспортних засобів
на зміну.
9.2. Перед початком зміни всі посадові особи контрольних
служб отримують у своїх старших змін перепустки з фотокарткою
власника встановленої форми (представницькі картки), які
виготовляються та надаються представникам контрольних служб, що
здійснюють свою діяльність у пунктах пропуску, прикордонними
військами. Весь час перебування у пункті пропуску така перепустка
повинна бути прикріплена на верхньому одязі посадової особи
контрольної служби. Після закінчення зміни перепустки здаються
старшим змін.
9.3. Перебування посадової особи контрольної служби в пункті
пропуску без перепустки розцінюється як порушення правил режиму в
пункті пропуску, особа, яка допустила таке порушення, несе
відповідальність, передбачену законодавством.
9.4. Не допускається розміщення в пункті пропуску гербів,
прапорів, інших символів організацій, підприємств та установ,
що не належать до державних символів України.
9.5. Шлагбауми на в'їзді в пункт пропуску для автомобільного
сполучення слід застосовувати тільки в разі загострення обстановки
в пункті пропуску, в інший час тримати їх відкритими. Контроль за
виконанням правил режиму в пункті пропуску покласти на
прикордонний наряд ("дозір").
9.6. Інформаційні матеріали, що розміщуються у пункті
пропуску, контрольні служби в обов'язковому порядку повинні
роз'яснювати пасажирам закордонного прямування щодо їх прав та
обов'язків під час перебування у пункті пропуску та проходження
того чи іншого видів контролю. Інформаційні стенди щодо порядку
перетину державного кордону України в спрощеному порядку повинні
бути виготовлені державною мовою, мовою суміжної держави та
англійською мовою.
9.7. Під час служби в пункті пропуску не дозволяється
посадовим особам контрольних служб, що здійснюють державні види
контролю в пунктах пропуску, мати при собі: гроші в розмірі понад трьох неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян; телефони мобільного зв'язку та пейджери.
9.8. Особистий транспорт посадових осіб усіх контрольних
служб розміщується на спеціально обладнаних майданчиках пункту
пропуску.
Начальник управління прикордонного
контролю та реєстрації
полковник В.Г.Антонюк
Начальник управління технології
митного контролю С.М.Сьомка

Додаток

до пункту 2.9 Тимчасової

технології спрощення

прикордонного та митного

контролю у пунктах пропуску

через державний кордон

України

АКТ

огляду легкового транспортного

засобу (причепа), автобуса

1. Місце проведення огляду (митниця, м/п, п/п) ___________________
2. Дата __________________________________________________________
3. Час ___________________________________________________________
4. Реєстраційний номер ___________________________________________
5. П.І.Б. осіб ___________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
6. Марка _________________________________________________________
7. Тип ___________________________________________________________
8. Колір _________________________________________________________
9. N кузова ______________________________________________________
10. N, серія реєстраційного талона _______________________________
11. Товар, вага __________________________________________________
12. Підпис водія про достовірність унесених даних ________________
13. Ініціатор проведення огляду __________________________________
14. Результати проведеного огляду ________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
Посадова особа Прикордонних військ ______________________________
Посадова особа митної служби ____________________________________
Інші особи, що залучались до огляду _____________________________

Начальник управління прикордонного
контролю та реєстрації
полковник В.Г.Антонюк
Начальник управління технології
митного контролю С.М.Сьомка

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: