МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 30/5 від 17.04.02 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
17 квітня 2002 р.
за N 371/6659
Про затвердження Типового положенняпро районний, районний у місті, міський (міста обласного
значення) відділ реєстрації актів цивільного стану
Відповідно до Сімейного кодексу України від 10 січня 2002
року N 2947-III ( 2947-14 ) Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Типове положення про районний, районний у
місті, міський (міста обласного значення) відділ реєстрації актів
цивільного стану (додається) та ввести його в дію з 01.01.2003.
2. Департаменту у справах цивільного стану громадян
(Кунда В.В.) зазначене Типове положення довести до відома
Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в
Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та
Севастопольського міських управлінь юстиції.
3. Визнати такими, що втрачають чинність з 01.01.2003, накази
Міністерства юстиції:
від 28.12.1998 N 73/5 ( z0024-99 ) "Про затвердження Типового
положення про районний, районний у містах Києві та Севастополі
відділ реєстрації актів громадянського стану", зареєстрований у
Міністерстві юстиції 19.01.1999 за N 24/3317; від 01.03.2000 N 8/5 ( z0122-00 ) "Про внесення змін та
доповнень до Типового положення про районний, районний у містах
Києві та Севастополі відділ реєстрації актів громадянського
стану", зареєстрований у Міністерстві юстиції 01.03.2000 за
N 122/4343.
4. Районним, районним у містах, міським (міст обласного
значення) управлінням юстиції на підставі зазначеного Типового
положення до 1 січня 2003 року розробити та затвердити відповідні
положення про відділи реєстрації актів цивільного стану.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Державного секретаря Міністерства юстиції Єфіменка Л.В. та
директора Департаменту у справах цивільного стану громадян
Кунду В.В.
В.о. Міністра А.Заєць
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерства юстиції
України 17.04.2002 N 30/5
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
17 квітня 2002 р.
за N 371/6659
Типове положенняпро районний, районний у місті, міський
(міста обласного значення) відділ реєстрації
актів цивільного стану
1. Районний, районний у місті, міський (міст обласного
значення) відділ реєстрації актів цивільного стану (далі - відділ)
є місцевим органом Міністерства юстиції України, ним створюється
та йому підпорядковується, а також підпорядковується безпосередньо
Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в
Автономній Республіці Крим, обласному, Київському,
Севастопольському міському управлінню юстиції і входить до складу
відповідно обласного, районного, районного в місті, міського
(міста обласного значення) управління юстиції.
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України
( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України та
Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами
Міністерства юстиції України, відповідно актами Головного
управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній
Республіці Крим, обласного, Київського, Севастопольського міського
управління юстиції, районного, районного в місті, міського (міст
обласного значення) управління юстиції, іншими
нормативно-правовими актами та цим Положенням.
3. Основними завданнями відділу є:
3.1. Забезпечення повної, своєчасної і правильної реєстрації
актів цивільного стану відповідно до чинного законодавства. 3.2. Забезпечення у межах визначеної компетенції охорони
особистих і майнових прав громадян.
4. Відділ, відповідно до покладених на нього завдань,
здійснює такі функції:
4.1. Проводить реєстрацію актів цивільного стану про
народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть, переміну прізвища,
імені, по батькові та на підставі складених записів актів видає
відповідні свідоцтва. На підставі рішень судів про усиновлення видає за бажанням
усиновителів свідоцтва про усиновлення. 4.2. Готує матеріали та вирішує питання про переміну
громадянами України прізвища, імені, по батькові. 4.3. Готує матеріали та вирішує питання про внесення змін,
доповнень, виправлень до записів актів цивільного стану та
поновлення втрачених записів. 4.4. Готує та подає до відділів цивільного стану Головного
управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній
Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських
управлінь юстиції матеріали для вирішення питання щодо анулювання
поновлених та повторно складених записів актів. 4.5. Анулює актові записи у випадках, передбачених чинним
законодавством. 4.6. Виносить постанови про розірвання шлюбу у випадках,
передбачених чинним законодавством, та складає відповідні актові
записи. 4.7. Забезпечує належне зберігання та оформлення книг
реєстрації актів цивільного стану, метричних книг та іншої
документації, пов'язаної з реєстрацією цих актів. 4.8. Веде в установленому порядку (на паперових та
електронних носіях) облік записів актів цивільного стану, видає
повторні свідоцтва про реєстрацію актів про народження, шлюб,
розірвання шлюбу, одруження, смерть, переміну прізвища, імені, по
батькові та усиновлення. 4.9. Забезпечує належний облік, зберігання та витрачання
бланків свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану. 4.10. Вивчає і узагальнює практику застосування чинного
законодавства про реєстрацію актів цивільного стану. 4.11. Подає до Головного управління юстиції Міністерства
юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласного,
Київського, Севастопольського міського управління юстиції в
установленому законодавством порядку звіти про реєстрацію актів
цивільного стану та використання бланків свідоцтв. 4.12. В установленому чинним законодавством України порядку
подає статистичні звіти про реєстрацію актів цивільного стану до
органів статистики. 4.13. Розглядає звернення громадян з питань, що належать до
компетенції відділу, і вживає щодо них відповідних заходів. 4.14. Розглядає запити установ та організацій відповідно до
своєї компетенції. 4.15. Забезпечує виконавчі органи сільських, селищних та
міських (крім міст обласного значення) рад бланками записів актів
цивільного стану, бланками свідоцтв про реєстрацію актів
цивільного стану та іншою документацією. 4.16. Перевіряє додержання вимог чинного законодавства тими
посадовими особами виконавчих органів сільських, селищних та
міських (крім міст обласного значення) рад, які реєструють акти
цивільного стану, та надає їм методичну допомогу. 4.17. Приймає від виконавчих органів сільських, селищних та
міських (крім міст обласного значення) рад звіти за встановленими
формами. 4.18. Забезпечує підвищення рівня кваліфікації працівників
відділу та тих посадових осіб виконавчих органів сільських,
селищних та міських (крім міст обласного значення) рад, які
реєструють акти цивільного стану. 4.19. Організовує та надає громадянам додаткові платні
послуги правового та технічного характеру, не передбачені Законом
України "Про органи реєстрації актів громадянського стану"
( 3807-12 ). 4.20. Готує матеріали для розгляду на кваліфікаційній
комісії, утвореній у Головному управлінні юстиції Міністерства
юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласному,
Київському, Севастопольському міському управлінні юстиції для
визначення рівня професійної підготовки осіб, які мають намір
працювати у відділах реєстрації актів цивільного стану на посадах
державних службовців. 4.21. Видає громадянам України та особам без громадянства,
які постійно проживають в Україні, довідки про сімейний стан. 4.22. Видає громадянам довідки про реєстрацію актів
цивільного стану в разі неможливості видачі повторних свідоцтв.
5. Відділ має право безкоштовно одержувати від органів
державної влади, підприємств, установ і організацій документи, які
необхідні для підготовки матеріалів, пов'язаних з поновленням
утрачених записів актів цивільного стану, внесенням змін,
доповнень, виправлень до цих записів, а також переміною прізвища,
імені та по батькові.
6. Відділ при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє
з іншими органами цивільного стану, а також з місцевими органами
виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.
7. Відділ очолює керівник, якого призначає на посаду та
звільняє з посади начальник Головного управління юстиції
Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим,
обласного, Київського, Севастопольського міського управління
юстиції за поданням начальника районного, районного в місті,
міського (міст обласного значення) управління юстиції з
дотриманням вимог ст.10 Закону України "Про органи реєстрації
актів громадянського стану" ( 3807-12 ).
8. Керівник відділу:
8.1. Керує діяльністю відділу, забезпечує виконання
покладених на відділ завдань і здійснення ним своїх функцій. 8.2. Видає в межах своєї компетенції накази, організовує й
контролює їх виконання. 8.3. Затверджує функціональні обов'язки працівників відділу. 8.4. Подає пропозиції щодо заохочення працівників відділу. 8.5. Подає пропозиції щодо притягнення до дисциплінарної
відповідальності працівників відділу. 8.6. Несе відповідальність за належне зберігання, облік,
оформлення і ведення книг реєстрації актів цивільного стану. 8.7. Несе відповідальність за належний облік, зберігання та
витрачання бланків свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану. 8.8. В установленому законодавством порядку вирішує питання
про скорочення місячного строку реєстрації одруження. 8.9. Несе відповідальність за належну організацію роботи щодо
надання згідно з частиною другою статті 17 Закону України "Про
органи реєстрації актів громадянського стану" ( 3807-12 )
додаткових послуг правового і технічного характеру, не
передбачених цим Законом, та за правильність ведення обліку,
зберігання та використання фінансових документів, пов'язаних з
проведенням цієї роботи.
9. Відділ утримується за рахунок коштів державного бюджету.
Штатний розпис відділу затверджується відповідно Головним
управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній
Республіці Крим, обласним, Київським чи Севастопольським міським
управлінням юстиції у межах установленого фонду оплати праці.
10. Відділ є юридичною особою, має печатку із зображенням
Державного Герба України та своїм найменуванням.
Директор Департаменту у справах
цивільного стану громадян В.В.Кунда
Джерело:Офіційний портал ВРУ