open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А

від 9 грудня 1999 р. N 2222

Київ
Про затвердження Статуту Академії

педагогічних наук України

Відповідно до статті 15 Закону України "Про наукову і
науково-технічну діяльність" ( 1977-12 ) Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
Затвердити Статут Академії педагогічних наук України,
прийнятий загальними зборами Академії 16 грудня 1998 року
(додається).

Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 28

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 9 грудня 1999 р. N 2222
СТАТУТ

Академії педагогічних наук України
Загальна частина

1. Академія педагогічних наук України (далі - Академія)
заснована Указом Президента України від 4 березня 1992 р. N 124
( 124/92 ) "Про заснування Академії педагогічних наук України".
Академія керується у своїй діяльності Конституцією України
( 254к/96-ВР ), Законом України "Про наукову і науково-технічну
діяльність" ( 1977-12 ), іншими законами України, актами
Президента України, Кабінету Міністрів України та цим Статутом.
Академія об'єднує у своєму складі дійсних членів,
членів-кореспондентів, почесних та іноземних членів, які
обираються загальними зборами Академії, та всіх наукових
співробітників, які працюють у її наукових установах.
Академія провадить свою діяльність у тісній взаємодії з
Міносвіти, іншими центральними та місцевими органами виконавчої
влади, Національною академією наук, а також іншими галузевими
академіями наук.
2. Академія є державною науковою організацією з проблем
освіти, педагогіки та психології, що заснована на державній
власності.
3. Академія є самоврядною організацією, яка самостійно
визначає тематику досліджень, свою структуру, вирішує
науково-організаційні, господарські, кадрові питання, здійснює
міжнародні наукові зв'язки.
4. Академія є юридичною особою, має самостійний баланс,
рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням, штампи
та бланки.
5. Місцезнаходження Академії: Україна, 04053, м. Київ,
вул. Артема, 52а.

Завдання і функції Академії

6. Основним завданням діяльності Академії є методологічне,
теоретичне і методичне забезпечення розвитку системи національної
освіти.
Академія всіляко сприяє найповнішому використанню і
відтворенню інтелектуального й культурного потенціалу Українського
народу, пріоритетному розвитку гуманітарних наук, утвердженню
загальнолюдських і національних цінностей та забезпечує
випереджувальний розвиток педагогічної науки з урахуванням
перспектив соціально-економічного розвитку України.
7. Академія відповідно до основних завдань, передбачених у
пункті 6 цього Статуту:
1) організовує, координує та проводить наукові дослідження з
проблем освіти, педагогіки та психології, інформує громадськість
про їх результати;
2) визначає основні напрями досліджень науково-дослідних
установ, що входять до її складу;
3) оцінює досягнення педагогічної і психологічної наук та
вивчає стан освіти в країні, розробляє відповідні пропозиції та
рекомендації з цих питань;
4) вивчає та узагальнює досягнення педагогічної і
психологічної наук, сприяє найбільш повному їх впровадженню у
педагогічну практику і в суспільне життя;
5) об'єднує вчених Академії, інших науково-дослідних
організацій, науково-педагогічних працівників вищих навчальних
закладів у наукових радах, товариствах і асоціаціях;
6) налагоджує зв'язки з науковими установами інших країн з
питань освіти;
7) організовує та здійснює підвищення кваліфікації
працівників наукових установ, викладачів вищих навчальних закладів
з педагогіки і психології та методики окремих дисциплін, керівних
працівників, їх резерву, а також працівників методичних служб та
закладів післядипломної освіти, учителів, практичних психологів;
8) провадить видавничу діяльність;
9) скликає наукові сесії, з'їзди, конференції і наради, у
тому числі міжнародні, для обговорення наукових проблем і питань
координації науково-дослідної роботи;
10) сприяє створенню підприємств для підготовки дидактичних
матеріалів та надання науково-технічних і науково-методичних
послуг, розвитку різних форм інноваційної діяльності та
міжнародного науково-технічного співробітництва в галузі
педагогіки і психології.
8. Свої завдання і функції Академія виконує шляхом:
1) проведення членами Академії та науковими співробітниками
установ, що входять до її складу, і спеціально створюваними
тимчасовими науковими колективами фундаментальних і прикладних
наукових досліджень, розроблення програм, проектів, прогнозів,
різноманітних засобів і технологій для науково-методичного
забезпечення потреб системи освіти;
2) визначення (відповідно до покладених на неї обов'язків)
засад наукової політики в галузі освіти, педагогіки і психології;
3) наукового обгрунтування новітніх інформаційних технологій,
форм, методів і засобів виховання, освіти й навчання різних
вікових груп дітей, молоді та дорослого населення, розроблення
програм, підручників та методичних посібників для різних
навчально-виховних закладів;
4) утворення наукових рад, товариств, асоціацій, інших
громадських організацій з найважливіших проблем у галузі
педагогічної і психологічної наук;
5) дослідження світових тенденцій розвитку освіти та
педагогічної науки, проведення аналізу державних стандартів освіти
та змісту освіти в зарубіжних країнах;
6) вивчення, узагальнення та поширення передового
вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду;
7) підготовки пропозицій щодо створення, реорганізації і
ліквідації науково-дослідних інститутів та інших наукових установ,
філіалів інститутів, музеїв, педагогічних бібліотек, навчальних
закладів з метою підготовки і перепідготовки висококваліфікованих
спеціалістів, розроблення нових освітніх технологій;
8) підготовки науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації
через докторантуру та аспірантуру;
9) створення сприятливих умов для підвищення кваліфікації
наукових співробітників, викладачів, інших працівників освітньої
галузі;
10) провадження видавничої діяльності (випуск наукової,
навчальної та методичної літератури);
11) пропагування досягнень науки і сприяння поширенню
наукових знань з педагогіки і психології;
12) збереження рукописів учених, а також архівних та інших
матеріалів установ Академії, що мають наукову, культурну та
історичну цінність;
13) обміну друкованими виданнями та іншими видами інформації
з науковими установами, вищими навчальними закладами,
інформаційними центрами, бібліотеками і музеями, іншими
організаціями та фондами в Україні і поза її межами;
14) заснування і присудження відзнак і премій Академії за
значні успіхи у науково-педагогічній та освітній діяльності;
присвоєння звання почесного доктора інституту системи Академії
відповідно до положень, розроблюваних в інститутах і
затверджуваних президією Академії;
15) підтримання зв'язків і взаємовідносин з державними
органами, а також організаціями, товариствами, в тому числі
зарубіжними.

Склад Академії і порядок проведення виборів її членів

9. До персонального складу Академії входять дійсні члени
(академіки), члени-кореспонденти, почесні та іноземні члени, які
обираються в порядку, передбаченому цим Статутом.
10. Дійсними членами Академії обираються члени-кореспонденти,
які досягли значних успіхів у науковій і науково-педагогічній
діяльності і збагатили педагогічну або психологічну науку
визначними працями.
11. Членами-кореспондентами Академії обираються вчені-доктори
наук, відомі своїми науковими працями з педагогіки і психології,
методиками, винаходами, та, як виняток, кандидати наук, які
успішно поєднують педагогічну і наукову діяльність, мають значні
досягнення у розробленні та впровадженні у навчальний процес нових
освітніх технологій.
12. Почесними членами Академії можуть бути обрані громадяни
України або інших держав, які зробили вагомий внесок у розвиток
системи освіти, педагогічної і психологічної наук, беруть активну
участь у реалізації статутних завдань Академії.
13. Іноземними членами Академії обираються відомі міжнародній
науковій громадськості вчені - громадяни інших країн, які
співпрацюють з ученими України.
14. Почесні та іноземні члени Академії мають право дорадчого
голосу.
15. Вибори дійсних членів і членів-кореспондентів Академії
проводяться за наявності вакансій в умовах широкої інформованості
наукової громадськості і призначаються президією Академії не рідше
одного разу на три роки. Як правило, дійсними членами і
членами-кореспондентами обираються доктори наук з відповідних
спеціальностей.
16. Після досягнення дійсними членами і
членами-кореспондентами Академії віку 70 років відкриваються
вакансії для виборів нових дійсних членів і членів-кореспондентів
Академії. За дійсними членами і членами-кореспондентами Академії,
які досягли зазначеного віку, зберігаються всі права, передбачені
цим Статутом.
17. Повідомлення президії Академії про проведення виборів
академіків і членів-кореспондентів Академії публікується в пресі
не пізніше ніж за три місяці до проведення виборів.
18. Ученим радам наукових установ і вищих навчальних
закладів, державним організаціям, дійсним членам і
членам-кореспондентам Академії, педагогічним радам шкіл, місцевим
органам управління освітою надається право висувати кандидатів в
академіки і члени-кореспонденти Академії із зазначених у
повідомленні галузей науки й протягом одного місяця від дня
публікації письмово повідомляти про це Академію.
Списки висунутих та зареєстрованих кандидатів у дійсні члени
і члени-кореспонденти Академії публікуються в пресі не пізніше
ніж за місяць до дня виборів.
19. Вибори дійсних членів і членів-кореспондентів проводяться
поетапно - на загальних зборах відділень та на загальних зборах
Академії. Усі кандидатури, що набрали не менше 2/3 голосів
учасників загальних зборів відділення, незалежно від кількості
вакансій, виносяться на розгляд загальних зборів Академії.
Загальні збори Академії у межах кількості оголошених вакансій
обирають дійсних членів і членів-кореспондентів Академії з числа
кандидатів у члени Академії, обраних загальними зборами відділень.
20. Передвиборна кампанія і вибори проводяться на
демократичній основі, в умовах повної гласності та інформованості
наукової громадськості; кандидатури для обрання в дійсні члени і
члени-кореспонденти Академії широко обговорюються в наукових
колективах. Результати цього обговорення доводяться до відома
членів відділень, де працюють кандидати. На загальних зборах
відділень і на загальних зборах Академії створюються необхідні
умови для всебічного обговорення кандидатур. Для встановлення
відповідності спеціальностей висунутих кандидатів оголошеним
вакансіям та визначення рейтингу претендентів президією
створюються експертні комісії з числа дійсних членів.
21. Дійсний член Академії має право ухвального голосу на всіх
етапах виборів, а член-кореспондент - на виборах кандидатів у
члени-кореспонденти на загальних зборах відділень Академії, а
також членів-кореспондентів, почесних членів Академії та іноземних
членів Академії на загальних зборах Академії.
22. Вибори кандидатів у дійсні члени Академії проводяться на
загальних зборах відділення таємним голосуванням дійсних членів, а
кандидатів у члени-кореспонденти Академії - таємним голосуванням
дійсних членів і членів-кореспондентів, які входять до складу
цього відділення. Вибори вважаються дійсними, якщо на зборах
присутньо не менше 2/3 особового складу дійсних членів і
членів-кореспондентів Академії, які входять до складу відповідного
відділення.
Обраними кандидатами в члени Академії вважаються особи, за
яких проголосувало не менше 2/3 членів Академії цього відділення,
що брали участь у голосуванні.
23. Дійсні члени Академії обираються на загальних зборах
Академії таємним голосуванням дійсних членів Академії, а
члени-кореспонденти Академії - таємним голосуванням дійсних членів
і членів-кореспондентів Академії. Вибори вважаються дійсними, якщо
на зборах присутньо не менше 2/3 особового складу Академії.
Обраними дійсними членами (академіками) і
членами-кореспондентами Академії вважаються особи, за яких
проголосувало не менше 2/3 відповідно дійсних членів або дійсних
членів і членів-кореспондентів Академії, що брали участь у
голосуванні.
Список новообраних членів Академії публікується у пресі.
24. Кандидати в почесні та іноземні члени Академії
висуваються загальними зборами відділень й обираються загальними
зборами Академії. У виборах беруть участь дійсні члени і
члени-кореспонденти Академії. Вибори вважаються дійсними, якщо на
зборах присутньо не менше 2/3 особового складу дійсних членів і
членів-кореспондентів Академії. Обраними вважаються особи, за яких
проголосувало не менше 2/3 членів Академії, що брали участь у
голосуванні.
Висування кандидатів та обрання в почесні та іноземні члени
Академії може проводитися за рішенням загальних зборів відділення
і загальних зборів Академії відкритим голосуванням.

Права та обов'язки дійсних членів (академіків)

і членів-кореспондентів Академії

25. Члени Академії мають переважне право на створення їм
Академією умов для проведення наукових досліджень в її наукових
установах.
26. Кожний академік, член-кореспондент Академії відповідно до
своєї наукової спеціальності є членом одного з відділень Академії,
має право переходити з одного відділення в інше, виносити на
розгляд президії, загальних зборів відділення та загальних зборів
Академії наукові й науково-організаційні питання.
Дійсні члени і члени-кореспонденти Академії, які входять до
складу одного відділення, можуть за згодою загальних зборів іншого
відділення брати участь у його роботі, користуючись усіма правами
члена цього відділення (за винятком права ухвального голосу на
виборах кандидатів у члени Академії, академіка-секретаря
відділення, його заступника та членів бюро відділення), а також
бути членом інших академій наук, у тому числі іноземних, та членом
міжнародних наукових організацій.
27. Основними обов'язками дійсних членів і
членів-кореспондентів Академії є збагачування педагогічної і
психологічної наук новими досягненнями шляхом особисто
здійснюваних наукових досліджень, організації і керівництва
колективним розробленням фундаментальних наукових проблем;
підготовка наукових кадрів та сприяння впровадженню досягнень
науки в систему освіти і використанню їх у соціально-економічному
та культурному розвитку країни; поєднання наукової творчості з
підготовкою і перепідготовкою педагогічних кадрів, виконання
доручень президії Академії і відповідного відділення.
28. Дійсним членам і членам-кореспондентам Академія виплачує
довічну плату, розмір якої визначається Кабінетом Міністрів
України.
29. Дійсні члени і члени-кореспонденти Академії щороку
подають відповідному відділенню письмовий звіт про свою
діяльність, виконання доручень відділення та президії Академії, а
також раз на 2-3 роки звітують перед загальними зборами
відділення.
30. Дійсні члени і члени-кореспонденти Академії можуть
займати посаду керівника, заступника керівника наукової установи
та підрозділів у системі Академії до 65 років, інші посади - без
обмеження віку. Після досягнення 65-річного віку зазначені
керівники та їх заступники підлягають звільненню із займаних
посад.
Стосовно президента Академії рішення в такому випадку
приймають загальні збори.

Керівні органи і структура Академії

31. Вищим керівним органом Академії є загальні збори, в яких
беруть участь її дійсні члени, члени-кореспонденти, почесні та
іноземні члени. На загальні збори запрошуються делегати від
наукових установ Академії, представники наукової та педагогічної
громадськості, які користуються правом дорадчого голосу.
32. Правом ухвального голосу на загальних зборах Академії
користуються дійсні члени і члени-кореспонденти Академії.
33. Загальні збори Академії:
приймають Статут Академії та вносять до нього зміни і
доповнення з наступним затвердженням Кабінетом Міністрів України;
визначають основні напрями досліджень у галузі педагогічної і
психологічної наук та основні напрями наукової роботи Академії;
вирішують питання організації наукової діяльності та
внутрішнього розпорядку Академії;
заслуховують і обговорюють доповіді наукового та
науково-організаційного спрямування;
обирають дійсних членів, членів-кореспондентів, почесних та
іноземних членів;
обирають президента, віце-президентів, головного вченого
секретаря Академії, членів її президії;
розглядають питання щодо формування та виконання бюджету
Академії із залученням керівників її відповідних наукових установ;
розглядають і затверджують звітні доповіді президії Академії;
вирішують інші питання роботи Академії.
34. Загальні збори Академії скликаються президією Академії у
міру необхідності, але не рідше одного разу на рік. Вони можуть
бути також скликані на письмову вимогу не менше 1/3 загальної
кількості дійсних членів та членів-кореспондентів Академії.
35. Рішення загальних зборів Академії приймаються відкритим
голосуванням простою більшістю голосів за присутності не менше 2/3
членів Академії, крім випадків, коли цим Статутом або рішенням
загальних зборів передбачається інший порядок.
Рішення загальних зборів є обов'язковими для виконання всіма
членами Академії, науковими установами та структурними
підрозділами і посадовими особами президії Академії.
36. У період між загальними зборами Академії її роботою керує
президія. До складу президії за посадою входять президент
Академії, віце-президенти, головний вчений секретар Академії,
академіки-секретарі відділень. Інші члени президії обираються з
числа членів Академії.
Кількість членів президії визначається загальними зборами
Академії.
37. Президії надається право спеціальним рішенням на час
загальних зборів не включати до особового складу членів Академії,
які з поважних причин не можуть брати участі в роботі зборів та
голосуванні.
38. Президент Академії обирається загальними зборами з числа
дійсних членів таємним голосуванням терміном на 5 років простою
більшістю голосів.
Президент Академії організовує роботу Академії та її
президії, здійснює керівництво діяльністю Академії щодо розвитку
фундаментальних наукових досліджень у галузі педагогіки і
психології та сприяє впровадженню їх у практику, вирішує питання
добору і розстановки керівних кадрів Академії,
фінансово-технічного забезпечення, капітального будівництва,
міжнародних зв'язків, забезпечує здійснення зв'язків Академії з
Адміністрацією Президента України, Верховною Радою України,
Кабінетом Міністрів України, Національною академією наук, а також
іншими галузевими академіями наук.
Президент Академії головує на засіданнях президії,
організовує виконання рішень Академії, застосовує заходи
заохочення до всіх працівників Академії і дисциплінарні стягнення
до працівників апарату президії, керівників установ та їх
заступників, які призначаються ним на ці посади.
Віце-президенти та головний вчений секретар Академії
обираються таємним голосуванням загальними зборами Академії на час
повноважень президента простою більшістю голосів.
Академіки-секретарі відділень обираються загальними зборами
відділень з числа дійсних членів Академії таємним голосуванням
терміном на 5 років і затверджуються загальними зборами Академії
таємним голосуванням простою більшістю голосів.
Інші члени президії Академії обираються загальними зборами
Академії терміном на п'ять років із числа дійсних членів та
членів-кореспондентів Академії таємним голосуванням простою
більшістю голосів.
39. Президія Академії за пропозицією президента затверджує
розподіл обов'язків між членами президії.
40. У своїй діяльності президія Академії підзвітна загальним
зборам Академії, на яких вона доповідає про найважливіші рішення,
прийняті нею в період між зборами.
41. Загальні збори Академії можуть таємним голосуванням
простою більшістю голосів достроково припинити повноваження
окремих членів президії та діяльність президії в цілому й обрати
нових членів або президію в порядку, визначеному цим Статутом.
42. Президія Академії:
затверджує структуру свого апарату, здійснює правовий і
соціальний захист його працівників, встановлює посадові оклади
працівників апарату та затверджує схеми посадових окладів для
працівників наукових установ, підприємств і організацій Академії
відповідно до актів Кабінету Міністрів України з цього питання,
затверджує розміри надбавок керівникам наукових установ,
підприємств та організацій, призначеним на ці посади за укладеними
з Академією контрактами;
здійснює контроль за додержанням Статуту Академії науковими
установами, підприємствами, організаціями і посадовими особами;
скликає загальні збори Академії;
призначає вибори членів Академії;
подає на обговорення і затвердження загальних зборів Академії
програми, прогнози, звіти про діяльність Академії та її наукових
установ;
готує на розгляд загальних зборів проект бюджету Академії та
звітує про його виконання;
забезпечує координацію наукових досліджень відповідно до
завдань, покладених на Академію;
створює для виконання покладених на неї завдань тимчасові
творчі колективи, затверджує типові напрями їх наукової
діяльності, визначає належність установ, організацій і підприємств
до структури Академії та затверджує їх статути (положення), а
також структуру;
затверджує директорів інститутів та прирівняних до них
керівників наукових підрозділів Академії, їх заступників з
наукової роботи, ректорів і проректорів навчальних закладів,
начальників управлінь та відділів апарату президії, учених
секретарів відділень (за поданням академіків-секретарів на період
їх повноважень);
здійснює управління майном наукових установ, підприємств та
організацій Академії, яке є державною власністю;
погоджує відповідно до законодавства питання передачі в
оренду державного майна, переданого в користування Академії;
створює загальноакадемічні наукові ради з найважливіших
проблем педагогічної і психологічної наук, комітети та комісії,
заслуховує звіти про їх роботу, а також створює необхідні
установи та організації;
організовує підготовку наукових кадрів і фахівців наукових
установ Академії;
відкриває і закриває докторантуру, аспірантуру в наукових
установах Академії з урахуванням державного замовлення на
підготовку наукових кадрів;
сприяє використанню результатів науково-дослідних робіт у
системі освіти, економіки, культури, соціальній сфері;
налагоджує наукові зв'язки з Національною академією наук,
іншими академіями та установами в Україні й за кордоном, укладає
відповідні угоди:
присуджує іменні премії, інші нагороди молодим ученим та
студентам вищих навчальних закладів України за кращі наукові
праці;
скликає з'їзди, конференції, симпозіуми з питань, віднесених
до компетенції Академії;
розв'язує проблеми соціального розвитку наукових колективів
установ Академії;
здійснює інші функції, передбачені цим Статутом.
43. Президія Академії є головним розпорядником коштів, що
виділяються їй з державного бюджету, і майна Академії, здійснює
контроль за цільовим їх використанням, залучаючи до цього
керівників відповідних відділень та установ Академії.
44. Окремі питання діяльності Академії розглядає та
оперативно розв'язує президент або особа, яка тимчасово виконує
його обов'язки.
45. Штатні розписи та кошториси доходів і видатків
підвідомчих Академії бюджетних установ та організацій
затверджуються президентом Академії у порядку, встановленому
законодавством.
46. Члени Академії однієї чи кількох спеціальностей
об'єднуються у відповідні відділення Академії з метою подальшого
розвитку фундаментальних і прикладних досліджень, координують
діяльність інститутів та інших установ, які входять до складу
відділень, залучають до роботи провідних наукових працівників
України з відповідних спеціальностей, керівників освіти, творчих
учителів, громадських діячів.
Завдання, права, обов'язки і порядок діяльності відділень
визначаються положенням про відділення Академії, яке затверджують
загальні збори Академії після попереднього обговорення в її
установах. Відділення не є юридичною особою.
Кількість і назви відділень Академії визначаються загальними
зборами Академії.
Вищим керівним органом відділення є його загальні збори.
47. З метою координації діяльності наукових установ Академії,
вищих навчальних закладів та інших організацій у розв'язанні
наукових проблем з педагогіки і психології, що мають важливе
значення для культурного та соціального розвитку регіонів України,
можуть створюватися регіональні відділення і наукові центри
Академії.
Регіональні відділення і наукові центри Академії створюються
і ліквідуються президією Академії.
Регіональні відділення і наукові центри Академії діють на
основі положення, яке затверджує президія Академії.
48. Основною ланкою структури Академії є наукові інститути та
прирівняні до них установи з підвищення кваліфікації працівників
освіти, науково-практичні центри, музеї, бібліотеки тощо, які
діють відповідно до основних принципів організації та діяльності
інституту Академії, що затверджуються загальними зборами Академії,
та своїх положень (статутів), які затверджуються президією
Академії.
Науковий інститут Академії самостійно організовує наукову
діяльність та визначає свою структуру, елементи
внутрішньоінститутського госпрозрахунку, встановлює прямі наукові
зв'язки з організаціями і підприємствами України та зарубіжних
країн, вступає до спілок, асоціацій, вирішує кадрові та інші
питання, за винятком тих, які законодавством і цим Статутом
віднесено до компетенції інших органів Академії.
Директор інституту обирається на конкурсній основі,
відповідно до прийнятого президією положення, і затверджується
президією Академії. Директор інституту призначається на посаду
наказом президента Академії за контрактом терміном від 1 до
5 років.
Контракти укладаються також з керівниками інших установ,
прирівняних до інститутів системи Академії.

Економічні основи діяльності Академії

49. Економічну основу діяльності Академії становлять основні
фонди та обігові кошти, що передані державою Академії у
безстрокове безоплатне користування без права зміни форми
власності, а також інше майно, придбане Академією відповідно до
законодавства.
50. Джерелами надходження коштів Академії є кошти державного
бюджету, доходи (прибуток) від госпрозрахункової та
зовнішньоекономічної діяльності, благодійних внесків і
пожертвувань організацій, у тому числі міжнародних, та приватних
осіб.
51. Кошторис доходів і видатків на утримання апарату президії
Академії та його штатний розпис затверджуються Мінфіном.
52. В Академії за рахунок позабюджетних коштів можуть
створюватися фонди для проведення педагогічних і психологічних
фундаментальних досліджень, валютних надходжень та фонди іншого
призначення.
Порядок створення та використання фондів визначається
окремими положеннями про ці фонди та іншими нормативно-правовими
актами Академії.
53. Майно і кошти використовуються науковими установами та
організаціями Академії відповідно до їх статутних цілей та
завдань.
Порядок внутрішнього розподілу майна і коштів між установами
та організаціями Академії, а також їх використання визначається
виключно президією Академії відповідно до законодавства із
залученням керівників відповідних установ на основі положення про
управління майном та коштами Академії, затвердженого президією.
Порядок володіння, користування і розпорядження майном та
коштами Академії визначає її президія відповідно до законодавства
і цього Статуту.
54. За бюджетними установами Академії майно, що є державною
власністю, закріплюється на правах оперативного управління, за
госпрозрахунковими організаціями - на правах повного
господарського відання, якщо нормативно-правові акти Академії не
передбачають іншого порядку. У випадках якщо бюджетні установи
провадять господарську діяльність відповідно до своїх статутів і
положень, доходи (прибутки) від такої діяльності, а також придбане
майно за рахунок цих доходів належать установам на правах повного
господарського відання.
55. Доходи (прибутки), одержані установами та організаціями
Академії, використовуються на проведення наукових досліджень,
підготовку наукових кадрів, розвиток матеріально-технічної і
соціальної бази Академії, а також на інші цілі, що визначаються
статутами і положеннями установ та організацій.
56. Установи та організації Академії відповідно до
законодавства можуть виступати учасниками й засновниками
акціонерних та інших господарських товариств і одержувати
відповідні доходи від їх діяльності.
57. Суб'єктами права на об'єкти інтелектуальної власності
(науково-дослідні, дослідно-конструкторські розробки, винаходи
тощо), створені в установах та організаціях Академії, є їх автори
- наукові співробітники і працівники інших установ та організацій,
які брали участь у наукових дослідженнях.
Установи та організації Академії набувають майнових прав на
об'єкти інтелектуальної власності у встановленому законом порядку,
в тому числі відповідно до угоди з авторами.
Об'єкти інтелектуальної власності підлягають правовій охороні
в порядку, передбаченому законодавством.
Вартість створених і придбаних об'єктів інтелектуальної
власності установи та організації Академії враховують в активі
своїх балансів відповідно до бухгалтерської звітності та положення
про управління майном і коштами Академії. Академія, її установи та
організації мають право згідно із законодавством реалізовувати на
внутрішньому і зовнішньому ринках належні їм об'єкти
інтелектуальної власності, устаткування, матеріали та іншу
наукоємну продукцію, надавати науково-технічні послуги,
здійснювати рекламні заходи.

Облік і звітність

58. Академія щороку звітує перед Кабінетом Міністрів України
про результати наукової діяльності та використання коштів,
виділених з державного бюджету.
59. Академія веде оперативний і бухгалтерський облік
результатів своєї роботи, статистичну звітність в установленому
законодавством порядку, щороку складає звіт про свою діяльність.
60. Фінансовий рік Академії встановлюється терміном з 1 січня
до 31 грудня календарного року.

Зовнішньоекономічна діяльність Академії

61. З метою забезпечення фінансування і реалізації своїх
програм та проектів Академія може у межах, визначених
законодавством, самостійно провадити міжнародну наукову та
науково-посередницьку діяльність, створювати філіали й товариства
за кордоном.

Порядок затвердження і зміни цього Статуту

62. Цей Статут, а також зміни до нього приймаються рішенням
загальних зборів Академії не менше ніж 2/3 голосів дійсних членів
та членів-кореспондентів і набирають чинності з дати їх
затвердження Кабінетом Міністрів України.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: