open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
N 14-011/1180-2818 від 28.04.2000

м.Київ
{ Лист втратив актуальність на підставі Листа Національного

банку

N 40-0006/16290 ( v6290500-18 ) від 22.03.2018 }
N 40-0006/16290 ( v6290500-18 ) від 22.03.2018 }
Роз'яснення щодо застосування заходів впливу до

комерційних банків за порушення нормативів

обов'язкових резервів

У зв'язку із запитами щодо застосування до комерційних банків
заходів впливу за невиконання встановлених нормативів обов'язкових
резервів, Національний банк України роз'яснює наступне.
1. Дотримання встановлених нормативів обов'язкових резервів є
обов'язковою умовою для всіх без винятку комерційних банків та
інших фінансово-кредитних установ. Кожен випадок незабезпечення комерційними банками формування
обов'язкових резервів (здійснення несанкціонованої кредитної
емісії), класифікується як допущене порушення, незалежно від
наявності дозволу Національного банку України на використання
комерційним банком чи іншою фінансово-кредитною установою коштів
обов'язкових резервів та сплати відповідних процентів. 2. Кількість порушень із сплатою відповідних відсотків згідно
з п.3.5 та п.3.8 діючого Положення про нормативи обов'язкового
резервування коштів банківською системою України ( z0511-99 ) без
застосування до комерційних банків заходів впливу, передбачених
ст.62 Закону України "Про Національний банк України" ( 679-14 ) не
повинна перевищувати трьох разів на півріччя. Відлік кількості
порушень обов'язкових резервів ведеться з моменту допущення
першого порушення нормативів обов'язкових резервів починаючи з
01.09.99 і не обмежується завершенням поточного календарного року. 3. Вибір заходів впливу, адекватних допущеним порушенням, має
розглядатись територіальними управліннями Національного банку
України відповідно до вимог п.3.5 та п.3.9 вищезазначеного
Положення в залежності від причин та розміру недорезервування
коштів, періодичності порушення резервних вимог, стану ліквідності
комерційного банку, бути виваженим, не носити формального
характеру. 4. До комерційних банків, які допустили порушення
встановлених нормативів обов'язкових резервів більше ніж 3 рази на
півріччя і знаходяться в загальному режимі діяльності, незважаючи
на сплату ними процентів за несанкціоновану кредитну емісію,
можуть застосовуватись заходи впливу, передбачені Положенням про
застосування Національним банком України заходів впливу до
комерційних банків за порушення банківського законодавства,
затвердженого постановою Правління Національного банку України від
04.02.98 за N 38 ( z0177-98 ) (із змінами і доповненнями). У разі якщо непримусові заходи впливу не змушують комерційний
банк, який знаходиться в загальному режимі діяльності, до вжиття
ефективних дій щодо виконання нормативних актів Національного
банку України із зазначеного питання та підвищення його ліквідної
$іяльності, або продовжуються порушення як нормативів обов'язкових
резервів, так і інших економічних нормативів, застосовуються
примусові заходи впливу, передбачені ст.62 Закону України "Про
Національний банк України" ( 679-14 ). 5. Стосовно комерційних банків, які не виконують програми
фінансового оздоровлення і не здійснюють заходи щодо виконання
нормативів обов'язкових резервів, територіальні управління
Національного банку України вносять аргументовані пропозиції
відповідним структурним підрозділам банківського нагляду
Національного банку України про застосування до них інших заходів
впливу, в тому числі пропозиції про їх ліквідацію чи
реорганізацію. При цьому сплата процентів за використання коштів
обов'язкових резервів не здійснюється у випадку, якщо зазначене
призведе до поглиблення кризи фінансового стану банку. 6. Комерційні банки, що перебувають в загальному режимі
діяльності, або в режимі фінансового оздоровлення, яким за
відповідними постановами Правління Національного банку України
встановлено граційні періоди здійснення заходів щодо приведення
обов'язкових резервів до встановленої норми, зобов'язані
сплачувати плату за недорезервування коштів на кореспондентському
рахунку в залежності від виконання поданого банком та узгодженого
з відповідним територіальним управлінням Національного банку
України реального графіка здійснення зазначених заходів у чітко
визначені строки. У разі невиконання комерційним банком узгодженого графіка
здійснення заходів щодо зменшення суми недорезервування коштів на
коррахунку банк зобов'язаний сплачувати плату у розмірі ломбардної
ставки Національного банку України від суми невиконання графіка за
відповідний період. 7. Комерційні банки, які відповідно до окремих постанов
Правління Національного банку України переведені на щоденний
контроль за формуванням обов'язкових резервів (включаючи банки,
яким встановлені граційні періоди), зобов'язані сплачувати плату
за кожний день недорезервування коштів на коррахунку, або
невиконання узгодженого графіка, загальною сумою за всі дні
допущених порушень за відповідний звітний період. При цьому банки, яким встановлені граційні періоди, мають
надавати відповідним територіальним управлінням узгоджені графіки
щоденного здійснення заходів з мобілізації коштів для забезпечення
виконання обов'язкових резервів за визначений звітний період. 8. Національний банк України звертає увагу керівників
територіальних управлінь Національного банку України і на
особливий підхід при застосуванні до комерційних банків штрафів за
порушення нормативу обов'язкового резервування у розмірі двох
ломбардних ставок від суми недорезервування коштів, як одного із
примусових заходів впливу, передбачених статтею 62 Закону України
"Про Національний банк України" ( 679-14 ), п.4.4 Положення про
застосування заходів впливу до комерційних банків за порушення
банківського законодавства ( z0177-98 ) (в редакції, затвердженій
постановою Правління від 30.11.99 за N 573 ( z0928-99 ) та
Положення про порядок накладення штрафів на керівників банків та
інших фінансово-кредитних установ, затвердженого постановою
Правління від 09.03.2000 за N 94 ( z0189-00 ). При цьому необхідно
враховувати як реальну фінансову можливість сплати комерційним
банком накладеного штрафу, так і визначену довготривалу процедуру
його стягнення в претензійно-позовному порядку (у разі відмови
банку від добровільної сплати штрафу відповідно до пред'явленої
претензії). Якщо комерційний банк через критичний фінансовий стан не
спроможний заплатити штраф за назване порушення, або сплата штрафу
не стимулюватиме банк до виконання вимог Національного банку з
цього питання, то в такому випадку необхідно розглядати питання
про застосування інших заходів впливу, адекватних допущеним
порушенням. 9. Маємо також зауважити, що надіслані окремими
територіальними управліннями Національного банку нагадування
комерційним банкам про сплату відповідних відсотків за
недорезервування коштів на їх коррахунках не можуть бути
прирівняні до визначеної процедури пред'явлення банку претензії
щодо сплати відповідного штрафу, стягнення якого вирішується в
претензійно-позовному порядку, а отже і не може бути підставою для
передачі матеріалів до арбітражного суду стосовно стягнення такої
плати.
Голова Національного банку України В.Стельмах
"Налоговый, банковский, таможенный Консультант", N 21, 23.05.2000

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: