МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 264 від 04.12.2000 Зареєстровано в Міністерствім. Київ юстиції України
18 грудня 2000 р.
за N 919/5140
{ Наказ втратив чинність на підставі НаказуМіністерства економіки
N 139 ( z0525-06 ) від 17.04.2006 }
Про затвердження Порядку розгляду скарг учасників процедур
державних закупівель щодо організації та здійснення процедурзакупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерстваекономіки та з питань європейської інтеграції
N 286 ( z1029-01 ) від 26.11.2001
N 71 ( z0307-02 ) від 11.03.2002
N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002
N 141 ( z0491-03 ) від 02.06.2003
N 346 ( z1137-03 ) від 28.11.2003
Наказом Міністерства економіки
N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
( У назві і тексті наказу слова "постачальники (виконавці)"в усіх відмінках замінено словами "учасники процедур
державних закупівель" у відповідному відмінку згідно з
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської
інтеграції N 141 ( z0491-03 ) від 02.06.2003 )
( У тексті наказу слова "та з питань європейської інтеграції"
виключено, а слово "учасник" в усіх відмінках замінено
словом "скаржник" у відповідному відмінку згідно з Наказом
Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і
послуг за державні кошти" від 22 лютого 2000 року N 1490-III
( 1490-14 ) та постанови Кабінету Міністрів України від 27 вересня
2000 р. N 1469 ( 1469-2000-п ) "Про організаційні заходи щодо
функціонування системи державних закупівель" Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок розгляду скарг скаржників процедур
державних закупівель щодо організації та здійснення процедур
закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, що
додається. 2. Установити, що: розгляд скарг скаржників процедур державних закупівель щодо
організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і
послуг за державні кошти здійснюється Міністерством економіки
України у порядку, установленому цим наказом; у разі фінансування закупівлі за рахунок коштів бюджету
Автономної Республіки Крим чи місцевих бюджетів розгляд скарг у
порядку, установленому цим наказом, за дорученням Міністерства
економіки України може здійснюватися відповідно Міністерством
економіки Автономної Республіки Крим та економічними підрозділами
обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій. У цьому разі рішення за результатами розгляду скарг
і копії цих скарг надсилаються Міністерству економіки України
протягом 3 робочих днів з дня їх прийняття. ( Абзац третій пункту
2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки,
європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002,
в редакції Наказу Міністерства економіки та з питань європейської
інтеграції N 141 ( z0491-03 ) від 02.06.2003 ) 3. Управлінню державних закупівель (Обушко Н.М.) та головному
юридичному управлінню (Медвецький А.Т.) забезпечити в
установленому порядку реєстрацію цього наказу в Мін'юсті. 4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ МЗЕЗторгу від
29.07.97 N 378-1 ( z0437-97 ) "Про затвердження Порядку розгляду
Міністерством зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України
скарг постачальників (підрядчиків) щодо організації і проведення
міжнародних торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів
(робіт, послуг) іноземного походження". 5. Управлінню державних закупівель (Обушко Н.М.) забезпечити
опублікування цього наказу в інформаційно-аналітичному бюлетені
"Вісник державних закупівель". 6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на керівника
департаменту економіки оборони, правоохоронної діяльності,
техногенної безпеки та державних закупівель. 7. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після реєстрації
у Мін'юсті.
Міністр економіки В.Роговий
ЗатвердженоНаказ Міністерства економіки
України
04.12.2000 N 264
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
18 грудня 2000 р.
розгляду скарг учасників процедур державних закупівель
щодо організації та здійснення процедур закупівель
товарів, робіт і послуг за державні кошти
( У назві і тексті Порядку слова "постачальники (виконавці)"в усіх відмінках замінено словами "учасники процедур
державних закупівель" у відповідному відмінку згідно з
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської
інтеграції N 141 ( z0491-03 ) від 02.06.2003 )
( У тексті Порядку слова "та з питань європейської інтеграції"
виключено, а слово "учасник" в усіх відмінках замінено
словом "скаржник" у відповідному відмінку згідно з Наказом
Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
Цей Порядок розроблено з метою реалізації положень розділу
VII "Оскарження щодо застосування процедур закупівель" Закону
України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
від 22 лютого 2000 року N 1490-III ( 1490-14 ) та пункту 8
постанови Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2000 року
N 1469 ( 1469-2000-п ) "Про систему державних закупівель".
1. Будь-який учасник або інша особа (скаржник), яка вважає,
що замовником було порушено процедуру закупівлі, встановлену
Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ), має право на оскарження рішень, дій або
бездіяльності замовника у Міністерстві економіки України
відповідно до цього Порядку. ( Абзац перший пункту 1 в редакції
Наказу Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) У разі коли на день одержання Міністерством скарги укладено
договір про закупівлю, Міністерство не має повноважень приймати
рішення за даною скаргою. ( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з
Наказом Мінекономіки, європ.інтеграції N 346 ( z1137-03 ) від
28.11.2003 )( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки,
європ.інтеграції N 286 ( z1029-01 ) від 26.11.2001,
2. Відповідно до частини 2 статті 36 Закону України "Про
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
скарга не приймається до розгляду, якщо її предметом є: вибір процедури здійснення закупівлі; застосування замовником положень статті 6 цього Закону; встановлення вимоги щодо нотаріального посвідчення
договору; ( Абзац четвертий пункту 2 в редакції Наказу
Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення
процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю. ( Пункт 2
доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства економіки N 384
( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
3. Днем подання скарги вважається дата реєстрації вхідних
документів у Міністерстві. Скаржник повинен одночасно подати копію скарги замовнику, дії
або бездіяльність якого оскаржуються та примірник скарги комісії
по розгляду скарг при Тендерній палаті України для підготовки нею
відповідного висновку. ( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з
Наказом Мінекономіки, європ.інтеграції N 346 ( z1137-03 ) від
28.11.2003 )( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки,
європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з
30.12.2002, Наказом Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від
27.10.2005 )
4. Скарга має бути викладена українською мовою на офіційному
бланку організації скаржника процедур державних закупівель з
відповідними реквізитами, підписом відповідальної посадової особи
організації скаржника процедур державних закупівель. ( Абзац
перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом
Мінекономіки, європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 -
з 30.12.2002 ) У разі, коли скарга подається фізичною особою (суб'єктом
господарювання), наявність офіційного бланка не є обов'язковою.
Фізична особа зазначає своє прізвище, ім'я та по батькові, місце
проживання. ( Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з
Наказом Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
5. Скарга повинна містити: а) відомості про скаржника процедур державних закупівель -
офіційну назву, місцезнаходження, поштову адресу, телефони; б) відомості про замовника - офіційну назву,
місцезнаходження, поштову адресу, телефони; в) відомості про процедури закупівлі - назву процедури,
предмета закупівлі, місце проведення процедур закупівлі; г) викладення змісту підстав, через які вона подається; ґ) документально підтверджені докази того, що такі підстави
мали місце; ( Підпункт "ґ" пункту 5 із змінами, внесеними згідно з
Наказом Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) д) номер бюлетеня "Вісник державних закупівель" або
інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було
опубліковано оголошення про проведення торгів відповідно до
законодавства; ( Пункт 5 доповнено підпунктом "д" згідно з Наказом
Мінекономіки, європ.інтеграції N 286 ( z1029-01 ) від 26.11.2001,
із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) е) копія довідки про включення скаржника процедур державних
закупівель до Єдиного державного реєстру підприємств та
організацій України (для юридичних осіб); ( Пункт 5 доповнено
підпунктом "е" згідно з Наказом Мінекономіки, європ.інтеграції
N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002, із змінами,
внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 384
( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
( Підпункт "є" пункту 5 виключено на підставі Наказу
Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
є) документальне підтвердження надання копії скарги замовнику
та примірника скарги комісії по розгляду скарг при Тендерній
палаті України. ( Пункт 5 доповнено підпунктом згідно з Наказом
Мінекономіки, європ.інтеграції N 346 ( z1137-03 ) від 28.11.2003,
із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) Скаржник процедур державних закупівель має право включати до
скарги і іншу інформацію, яка має відношення до предмета скарги. Відповідальність за достовірність інформації, яка міститься у
скарзі, несе скаржник процедур державних закупівель відповідно до
чинного законодавства України.
( Пункт 6 виключено на підставі Наказу Міністерства економіки
та з питань європейської інтеграції N 141 ( z0491-03 ) від
02.06.2003 )
7. Скарга може не розглядатися: ( Абзац перший пункту 7 із
змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки та з
питань європейської інтеграції N 141 ( z0491-03 ) від 02.06.2003 ) а) якщо скарга по суті не стосується питань, викладених у
розділах II-VI Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і
послуг за державні кошти" ( 1490-14 ); б) якщо скарга не містить ознак, передбачених частиною першою
статті 36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти" ( 1490-14 ); в) якщо скарга не містить інформації і доказів, зазначених у
пункті 5 цього Порядку; ( Підпункт "в" пункту 7 із змінами,
внесеними згідно з Наказом Мінекономіки, європ. інтеграції N 71
( z0307-02 ) від 11.03.2002 ) г) якщо скаргу подано з порушенням вимог пункту 4 цього
Порядку. ( Підпункт "ґ" пункту 7 виключено на підставі Наказу
Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції N 141
( z0491-03 ) від 02.06.2003 )
8. Скарга може залишатися без розгляду згідно з частиною
другою статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і
послуг за державні кошти" ( 1490-14 ), якщо її було подано пізніше
ніж через 15 календарних днів з дня настання підстави для скарги. Якщо оскаржується кілька дій (фактів бездіяльності)
замовника, то термін подання скарги відраховується від дати
останньої за часом такої дії (факту бездіяльності). Днем настання підстави для подання скарги вважається день
допущення замовником порушення процедури закупівлі. ( Пункт 8
доповнено абзацом третім згідно з Наказом Міністерства економіки
та з питань європейської інтеграції N 141 ( z0491-03 ) від
02.06.2003 )( Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки,
європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з
30.12.2002 )
9. ( Абзац перший пункту 9 вилучено на підставі Наказу
Мінекономіки, європ.інтеграції N 346 ( z1137-03 ) від 28.11.2003 ) У разі залишення скарги без розгляду Міністерство протягом
трьох робочих днів з дати отримання скарги направляє скаржнику
процедур державних закупівель мотивовану письмову відмову та
повідомляє про це комісію по розгляду скарг при Тендерній палаті
України.( Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінекономіки,
європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002,
N 346 ( z1137-03 ) від 28.11.2003, Наказом Міністерства економіки
N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
10. У разі прийняття скарги до розгляду Міністерство письмово
(листом та факсимільним повідомленням) не пізніше 3 робочих днів
повідомляє замовника, усіх скаржників процедур державних
закупівель, яких стосується ця скарга, про факт її подання, зміст,
процедуру розгляду (датою повідомлення вважається дата реєстрації
вихідного номера повідомлення Міністерства). У письмовому
повідомленні Міністерства на адресу замовника зазначається строк
зупинення процедури закупівлі та вимога про надання в установлений
цим повідомленням термін матеріалів щодо проведення процедури
закупівлі. ( Абзац перший пункту 10 із змінами, внесеними згідно з
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції
N 141 ( z0491-03 ) від 02.06.2003, Наказом Міністерства економіки
N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) Якщо замовник не надав у встановлений термін матеріалів щодо
проведення процедури закупівлі, зокрема щодо підтвердження
укладення договору про закупівлю до дати реєстрації скарги у
Міністерстві, Міністерство розглядає скаргу та приймає рішення на
підставі змісту цієї скарги та матеріалів, наданих скаржником
процедур державних закупівель. У разі якщо договір про закупівлю
було укладено до дати реєстрації скарги у Міністерстві, однак
замовник не надав цьому підтвердження, рішення Міністерства за
скаргою, зазначене у пункті 15 цього Порядку, є підставою для
звернення до суду відповідно до законодавства.( Пункт 10 в редакції Наказу Мінекономіки, європ.інтеграції N 353
( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002 )
11. Після вивчення обставин, підстав надання скарги, наданої
замовником відповідної інформації готується рішення Міністерства,
яке містить одне з формулювань, зазначених у пункті 15 цього
Порядку, та його обґрунтування. Якщо скарга стосується проведення процедури закупівлі,
вартість якої дорівнює або перевищує суму, 1 мільйон гривень (для
робіт - 6 мільйонів гривень), то розгляд скарги здійснюється
постійно діючою комісією. ( Абзац другий пункту 11 із змінами,
внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 384
( z1386-05 ) від 27.10.2005 )( Пункт 11 із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінекономіки,
європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002,
N 141 ( z0491-03 ) від 02.06.2003, в редакції Наказу Мінекономіки,
європ.інтеграції N 346 ( z1137-03 ) від 28.11.2003 )
12. Склад комісії затверджується рішенням Міністерства.
( Пункт 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки,
європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002,
в редакції Наказу Мінекономіки, європ.інтеграції N 346
( z1137-03 ) від 28.11.2003 )
13. У разі розгляду скарги комісією її голова (заступник
голови у разі відсутності голови) призначає час і місце слухань з
розгляду скарги та запрошує взяти участь у слуханнях скаржника
процедур державних закупівель, який подав скаргу, замовника,
уповноважених представників інших скаржників процедур державних
закупівель, яких стосується ця скарга. ( Абзац перший пункту 13 із
змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 384
( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) До або під час слухань з розгляду скарги особи, зазначені в
цьому пункті, мають право подавати документи, матеріали, коментарі
стосовно скарги та її розгляду, запрошувати експертів та надавати
експертні висновки. За результатами слухань готується висновок, який підписується
головою комісії (заступником голови комісії у разі відсутності
голови комісії) та містить одне з формулювань, зазначених у пункті
15 цього Порядку, та його обґрунтування. ( Абзац третій пункту 13
із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )( Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки,
європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002,
в редакції Наказу Мінекономіки, європ.інтеграції N 346
( z1137-03 ) від 28.11.2003 )
14. На зазначених у пункті 13 цього Порядку слуханнях з
розгляду скарги комісією заслуховуються представники скаржника
процедур державних закупівель, замовника, інших зацікавлених осіб,
які зазначені в пункті 13 цього Порядку, експерти (у разі їх
присутності), розглядаються подані ними документи, матеріали,
коментарі, експертні висновки. Відсутність на слуханнях з розгляду скарги скаржника процедур
державних закупівель, який подав скаргу, замовника, уповноважених
представників інших скаржників процедур державних закупівель, яких
стосується ця скарга, запрошених для розгляду відповідно до пункту
10 цього Порядку, не може бути підставою для непроведення слухань
або їх відкладення, не перешкоджає і не впливає на прийняте за
результатами слухань рішення.
15. За результатами розгляду скарги приймається рішення про: а) повне або часткове задоволення скарги із зазначенням
заходів, які повинні вживатися для врегулювання конфлікту, або б) залишення скарги без задоволення із зазначенням причини
такого рішення. При підготовці рішення Міністерством враховуються порушення
законодавства, які не були вказані у скарзі постачальника, але
виявлені під час експертизи матеріалів щодо проведення процедури
закупівлі, наданих замовником для розгляду скарги. Під час
підготовки рішення Міністерством відповідно до законодавства може
враховуватись висновок комісії по розгляду скарг при Тендерній
палаті України (у разі його надання).( Пункт 15 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки,
європ.інтеграції N 353 ( z0983-02 ) від 29.11.2002 - з 30.12.2002,
Наказом Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) 16. До або під час розгляду скарги скаржник процедур
державних закупівельта замовник можуть дійти взаємної згоди щодо
врегулювання конфлікту. У цьому разі учасник процедури закупівлі
може відкликати письмово свою скаргу або укласти із замовником
мирову угоду, копія якої, завірена замовником, надається
Міністерству. У разі укладення угоди, зазначеної в цьому пункті, будь-які
наступні скарги з того самого предмета надалі до розгляду не
приймаються.( Пункт 16 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) 17. Повне або часткове задоволення скарги може здійснюватися
шляхом вжиття заходів, що передбачені частиною п'ятою статті 37
Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ). ( Пункт 17 із змінами, внесеними згідно з
Наказом Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 ) 18. Рішення Міністерства за результатами слухання надається
скаржнику процедур державних закупівель та замовнику протягом
трьох робочих днів після прийняття рішення, передбаченого пунктом
15 цього Порядку. ( Абзац перший пункту 18 із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від
27.10.2005 )
( Абзац другий пункту 18 виключено на підставі Наказу
Міністерства економіки N 384 ( z1386-05 ) від 27.10.2005 )
( Пункт 18 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекономіки,
європ. інтеграції N 71 ( z0307-02 ) від 11.03.2002 )
Начальник управління
державних закупівель Н.Обушко