МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ'ЯЗКІВ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 378-1 від 29.07.97 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
24 вересня 1997 р.
vd970729 vn378-1 за N 437/2241
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу МінекономікиN 264 ( z0919-00 ) від 04.12.2000 )
Про затвердження Порядку розгляду Міністерствомзовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України
скарг постачальників (підрядчиків) щодо
організації і проведення міжнародних торгів
(тендерів) у сфері державних закупівель товарів
(робіт, послуг) іноземного походження
Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від
28.06.97 р. N 694 ( 694-97-п ) та Положення про порядок
організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) у сфері
державних закупівель товарів (робіт, послуг) іноземного походження
( 871-93-п ) Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок розгляду Міністерством зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі України скарг постачальників
(підрядчиків) щодо організації і проведення міжнародних торгів
(тендерів) у сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг)
іноземного походження, що додається. 2. Юридичному управлінню (Сервинський А.Ю.) спільно з
управлінням інвестиційного співробітництва (Костина І.А.)
здійснити державну реєстрацію цього наказу у Міністерстві юстиції
України. 3. Управлінню інформаційного забезпечення (Загорняк О.В.) у
тижневий строк після державної реєстрації наказу у Міністерстві
юстиції України довести його до відома структурних підрозділів
МЗЕЗторгу, підпорядкованих організацій та зацікавлених міністерств
та відомств, а також організувати публікацію згаданого наказу у
пресі. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра В.І.Олійника.
Міністр С.Г.Осика
Затвердженонаказом МЗЕЗторгу України
від 29.07.97 р. N 378-1
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
24 вересня 1997 р.
розгляду Міністерством зовнішніх економічних зв'язків
і торгівлі України скарг постачальників (підрядчиків)
щодо організації і проведення міжнародних торгів
(тендерів) у сфері державних закупівель товарів
(робіт, послуг) іноземного походження
Цей Порядок розроблено відповідно до постанови Кабінету
Міністрів України від 28.06.97 року N 694 ( 694-97-п ) "Про
організацію та проведення міжнародних торгів (тендерів) у сфері
державних закупівель товарів (робіт, послуг) іноземного
походження та розділу VII Положення про порядок організації та
проведення міжнародних торгів (тендерів) у сфері державних
закупівель товарів (робіт, послуг) іноземного походження
( 871-93-п ) (далі - Положення). 1. Будь-який постачальник (підрядчик), який має аргументовані
підстави вважати, що під час організації та/або проведення
міжнародних торгів (тендерів) (далі - торги) у сфері державних
закупівель товарів (робіт, послуг) іноземного походження
замовником торгів було порушено вимоги процедури, встановлені у
розділах II - VI Положення, що прямо спричинило постачальнику
(підрядчику) збитки або може їх спричинити, має право оскаржити
такі рішення, дії або бездіяльність до Міністерства зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі України (далі - Міністерство) у
встановленому цим Положенням порядку. 2. Скарга має надсилатися до Міністерства поштою
рекомендованим листом з повідомленням про вручення або подаватися
нарочним у встановленому для прийому документів стосовно
організації та проведення торгів порядку. 3. Днем подання скарги вважається дата отримання, зазначена у
поштовому повідомленні про вручення або, відповідно, дата
реєстрації вхідних документів Міністерства. 4. Скарга має бути викладена українською мовою, на офіційному
бланку організації постачальника (підрядчика), з відповідними
реквізитами, підписом відповідальної посадової особи та печаткою
організації постачальника (підрядчика). 5. Скарга повинна містити: а) відомості про замовника - офіційну назву,
місцезнаходження, поштову адресу, телефони; б) відомості про постачальника (підрядчика) - офіційну назву,
місцезнаходження, поштову адресу, телефони; в) відомості про торги - офіційну назву, місце проведення,
номер державної реєстрації; г) викладення змісту підстав, з приводу яких вона подається; ґ) документально підтверджені докази того, що такі підстави
мали місце, або посилання на наявність, точну назву і
місцезнаходження таких доказів, в разі якщо вони згідно з пп.8,
10 Положення є конфіденційними документами; д) документально підтверджені докази того, що постачальник
(підрядчик) зазнав або може зазнати збитків, їх точний розмір і що
такі збитки та їх розмір прямо спричинені порушенням замовником
торгів процедури проведення торгів або його рішеннями, діями чи
бездіяльністю, які оскаржуються; е) документально підтверджене зазначення точної дати (дат)
оскаржуваних порушень замовником торгів процедури проведення
торгів або його рішень, дій чи бездіяльності. Постачальник (підрядчик) має право включати до скарги і іншу
інформацію, яка має відношення до предмета скарги. Відповідальність за достовірність інформації, яка міститься у
скарзі, несе постачальник (підрядчик) у відповідності до чинного
законодавства України. 6. В разі отримання скарги Міністерство приймає її в
порядку, встановленому в п.5 Порядку здійснення державної
реєстрації міжнародних торгів (тендерів) та затвердження звітів
про результати їх проведення, затвердженого МЗЕЗторгом в
установленому порядку, і проставляє дату прийому на листі
постачальника (підрядчика). 7. Скарга може не прийматися: а) якщо скарга по суті не стосується питань, що викладені у
розділах II-VI Положення; б) якщо скарга не містить ознак, передбачених п.63 Положення; в) якщо скарга не містить інформації і доказів, зазначених у
частині першій п.5 цього Порядку; г) якщо скарга подана з порушенням вимог п.4 цього Порядку; д) якщо скарга за тим же предметом (щодо тих же дій (фактів
бездіяльності) замовника) подана на розгляд замовнику торгів до
дня подання скарги до Міністерства. Термін подання скарги вважається таким, що закінчився,
о 18 год.00 хв. робочого дня, який безпосередньо передує дню
видачі Міністерством замовнику затвердженого звіту про результати
проведення торгів. Днем видачі затвердженого звіту про результати
проведення торгів вважається дата підпису представника замовника у
відповідному документі Міністерства про отримання звіту або дата
вихідного номера супроводжувального листа Міністерства (в разі
пересилання). 8. Скарга залишається без розгляду, згідно з п.65 Положення,
якщо вона була подана більше ніж через 15 календарних днів з дня
настання підстави для скарги. В разі, якщо оскаржується кілька дій (фактів бездіяльності)
замовника, то строк подання скарги відраховується від дати
останньої за часом такої дії (факту бездіяльності). Рішення про залишення скарги без розгляду приймається
Міністерством протягом одного робочого дня з дати отримання
скарги. Перевірку скарги на предмет можливості прийняття її до
розгляду відповідно до пп.7, 8 цього Порядку проводить юридичне
управління Міністерства. В разі залишення скарги без розгляду, Міністерство в
триденний термін з дати отримання скарги направляє постачальнику
(підрядчику) мотивовану письмову відмову за підписом заступника
Міністра і повертає скаргу. 9. У триденний термін після отримання скарги, в разі
прийняття її до розгляду, Міністерство: - призначає час і місце слухань по розгляду скарги за участю
постачальника (підрядчика), замовника торгів та інших осіб, що
представляють державні органи, які зазначені в п.66 Положення; - письмово (листом, телеграфом, факсимільно, електронною
поштою) повідомляє замовника торгів, всіх постачальників
(підрядчиків) та державні органи, яких стосується ця скарга, про
факт її подання, зміст, час і місце слухань по її розгляду (датою
повідомлення вважається дата реєстрації вихідного номера
повідомлення Міністерства); - створює комісію по розгляду скарги (далі - Комісія) з
посадових осіб, управлінь Міністерства (по одному представнику
кожного управління), які зазначені у Порядку проходження
документів, поданих для державної реєстрації міжнародних торгів
(тендерів) та затвердження звітів про результати їх проведення у
центральному апараті МЗЕЗторгу, затвердженого МЗЕЗторгом в
установленому порядку, під головуванням заступника Міністра, якому
безпосередньо підпорядковано управління інвестиційного
співробітництва або, в разі його відсутності, іншого заступника
Міністра. Дата розгляду скарги повинна призначатися не менше ніж через
два робочих дні з дати письмового повідомлення, зазначеного в
цьому пункті. До або під час слухань по розгляду скарги, особи, зазначені в
цьому пункті, мають право подавати документи, матеріали, коментарі
стосовно скарги та її розгляду, запрошувати експертів та надавати
експертні висновки. 10. На зазначених в п.9 цього Порядку слуханнях по розгляду
скарги, Комісією заслуховуються представники постачальника
(підрядчика), замовника торгів, інших зацікавлених осіб, які
зазначені в п.66 Положення, експерти (в разі їх присутності),
розглядаються подані ними документи, матеріали, коментарі,
експертні висновки. Відсутність на слуханнях по розгляду скарги постачальника
(підрядчика), замовника торгів або представника державного
органу, зацікавленого у перегляді результатів торгів, не може
бути підставою для непроведення слухань або їх відкладення, не
перешкоджає і не впливає на прийняття рішень за результатами
слухань. За результатами слухань Комісією приймається рішення про: а) повне або часткове задоволення скарги з зазначенням
заходів, які повинні вживатися для врегулювання конфлікту; або б) залишення скарги без задоволення з зазначенням причини
такого рішення. До або під час слухань по розгляду скарги постачальник
(підрядчик) та замовник торгів можуть укласти мирову угоду. В
цьому випадку така угода належним чином оформлюється
постачальником (підрядчиком) та замовником торгів і засвідчується
Міністерством. В разі укладання мирової угоди, зазначеної в цьому пункті,
будь-які наступні скарги по тому ж предмету в подальшому до
розгляду не приймаються. 11. Задоволення скарги здійснюється шляхом вжиття заходів, що
передбачені п.69 Положення та/або визнання наявності збитків або
можливості їх виникнення, з рекомендаціями щодо їх відшкодування
або запобігання їх виникненню. 12. По результатах слухань по розгляду скарги оформлюється
протокол розгляду скарги, в якому має бути зазначено: - суть скарги; - викладення перебігу слухань; - мотивовані висновки за результатами слухань; - рішення комісії. Протокол підписується членами Комісії і затверджується
підписом голови Комісії. Внесення змін та доповнень до протоколу після його
затвердження не допускається. За результатами слухання Комісія складає відповідне рішення
Міністерства, яке підписується членами Комісії та її головою і
містить одне з формулювань, зазначених в п.9 цього Порядку та його
обгрунтування. Рішення Міністерства за результатами слухання надається
постачальнику (підрядчику) та замовнику торгів в п'ятиденний
термін після прийняття цього рішення. Рішення по скарзі є остаточним і обов'язковим для виконання,
але, згідно з п.73 Положення, замовник торгів, а також
постачальники (підрядчики) можуть звернутися до суду або
арбітражного суду у відповідності до чинного законодавства
України. 13. Якщо відповідні документи були подані на затвердження
звітів про результати проведення міжнародних торгів (тендерів) до
отримання МЗЕЗторгом скарги і перебувають в опрацюванні у
відповідних управліннях, то 15-денний термін розгляду звітів
призупиняється до винесення остаточного рішення по скарзі, і
поновлюється з наступного дня після дати прийняття рішення по
скарзі, якщо скарга залишається без задоволення.