КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 1 березня 2001 р. N 202
Київ
Про Національний аграрний університет
На виконання Указу Президента України від 14 грудня 2000 р.
N 1338 ( 1338/2000) "Питання Національного аграрного університету"
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Статут Національного аграрного університету, що
додається.
2. Міністерству фінансів, Міністерству економіки,
Міністерству праці та соціальної політики і Міністерству аграрної
політики передбачати починаючи з 2002 року у проектах Державного
бюджету та Державної програми економічного і соціального розвитку
України кошти на фінансування Національного аграрного університету
окремим рядком за індивідуальними нормативами з урахуванням
необхідності розвитку матеріально-технічної бази, створення
навчально-наукових інститутів і центрів, забезпечення їх
новітніми засобами навчання та обладнанням, а також підвищення у 2
рази оплати праці його працівників (шляхом встановлення подвійних
посадових окладів і ставок заробітної плати, включаючи погодинну).
Під час уточнення Державного бюджету України на 2001 рік
врахувати зміни, що випливають з цього пункту.
3. Міністерству аграрної політики, Міністерству освіти і
науки, Міністерству закордонних справ сприяти Національному
аграрному університету у розширенні співробітництва з установами і
закладами аграрної освіти і науки інших країн.
4. Затвердити склад наглядової ради Національного аграрного
університету, що додається.
5. Ректору Національного аграрного університету
Мельничуку Д.О. привести в тримісячний термін структуру
Університету у відповідність із затвердженим цією постановою
Статутом та затвердити її за погодженням з Міністерством фінансів.
6. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 1 червня 1995 р. N 387 ( 387-95-п ) "Про
Національний аграрний університет", крім пункту 2.
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2001 р. N 202
СТАТУТНаціонального аграрного університету
I. Загальні положення
1. Національний аграрний університет (далі - Університет) є
юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в
Державному казначействі та установах банків згідно із
законодавством, печатку із зображенням Державного Герба України і
своїм найменуванням, штамп та власну емблему.
Університет відповідно до статусу вищих навчальних закладів
має IV рівень акредитації.
Адреса Університету: 03041, м. Київ-41, вул. Героїв
Оборони, 15.
2. До складу Університету на правах юридичної особи входять
Бережанський агротехнічний коледж (Тернопільська область),
Ніжинський агротехнічний коледж (Чернігівська область), Ірпінський
економічний коледж (Київська область), Немішаївський державний
аграрний коледж (Київська область), Боярський
сільськогосподарський технікум (Київська область), Заліщицький
сільськогосподарський технікум імені Є. Храпливого (Тернопільська
область), Боярська лісова дослідна станція, агрономічна дослідна
станція, навчально-дослідне господарство "Великоснітинське" та
навчально-дослідне господарство "Ворзель" (Київська область), а
також навчально-виробничий комбінат (м. Київ).
3. Університет провадить свою діяльність відповідно до
Конституції України ( 254к/96-ВР ), Закону України "Про освіту"
( 1060-12 ), інших законів, актів Президента України та Кабінету
Міністрів України, а також цього Статуту.
4. Основними завданнями Університету є:
1) підготовка висококваліфікованих спеціалістів для
агропромислового комплексу;
2) забезпечення подальшого реформування системи вищої
аграрної освіти і науки в Україні відповідно до умов ринкової
економіки та на рівні досягнень провідних університетів світу;
3) організація і проведення в тісному зв'язку з
навчально-виховним процесом науково-дослідних розробок;
4) інформаційно-консультаційне забезпечення потреб
сільськогосподарських товаровиробників;
5) впровадження сучасних агро- і біотехнологій у виробничому
секторі агропромислового комплексу;
6) участь у науковому прогнозуванні розвитку соціальних
відносин на селі;
7) розроблення науково-методичних рекомендацій щодо
проведення експертизи якості насіннєвого та посадкового матеріалу,
сільськогосподарської сировини і продовольчих товарів відповідно
до світових стандартів, проведення такої експертизи та підготовка
відповідних фахівців;
8) підвищення кваліфікації та перепідготовка фахівців
сільського, лісового і рибного господарства, ветеринарної
медицини;
9) підготовка, перепідготовка та атестація
науково-педагогічних і наукових працівників вищої кваліфікації для
Університету, інших навчальних закладів та наукових установ;
10) створення належних умов для охорони здоров'я, праці,
відпочинку та оздоровлення працівників Університету, його
студентів, аспірантів і докторантів;
11) організація і проведення конференцій, симпозіумів,
конгресів, у тому числі міжнародних.
5. Відповідно до Указу Президента України від 14 грудня
2000 р. N 1338 ( 1338/2000 ) "Питання Національного аграрного
університету" Університет є самоврядним (автономним) державним
вищим навчальним закладом.
6. Самоврядність (автономія) Університету згідно з цим
Статутом передбачає:
1) право Університету на прийняття самостійних рішень та
вчинення відповідних дій у межах своєї компетенції з навчальної,
науково-дослідної і виробничо-господарської діяльності;
2) фінансування за рахунок коштів, передбачених окремим
рядком у Державному бюджеті України, за індивідуальними
нормативами, які визначаються Кабінетом Міністрів України.
Індивідуальні нормативи фінансування та оплати праці не
поширюються на виробничу сферу діяльності структурних підрозділів,
які входять до складу Університету з правом юридичної особи, а
також на вищі навчальні заклади I - III рівня акредитації
(технікуми, коледжі, інститути);
3) самостійне визначення форм організації та обсягів оплати
праці працівників, порядку використання коштів, отриманих з
позабюджетних джерел, у тому числі частки, яка виділяється на
оплату праці і матеріальне заохочення;
4) самостійне використання майна, переданого Університету в
оперативне управління, яке належить йому на праві повного
господарського відання, в тому числі для провадження господарської
діяльності, надання цього майна в оренду та в користування без
права викупу;
5) безстрокове та безоплатне користування виділеними
Університету земельними ділянками з правом надання їх у тимчасове
користування, в тому числі на умовах оренди;
6) провадження інших видів діяльності на підставі прямих
договірних зв'язків, угод і контрактів;
7) право виступати (з використанням позабюджетних коштів)
засновником юридичних осіб з будь-якою формою власності.
7. Для виконання своїх завдань Університет має право:
1) приймати необхідні рішення і вчиняти дії, які належать до
компетенції Університету і не суперечать законодавству;
2) самостійно визначати зміст (навчальні плани і програми
тощо) та організаційні форми навчально-виховного процесу;
3) визначати в установленому порядку структуру спеціальностей
та план прийому студентів з урахуванням державного замовлення і
угод підприємств, установ, організацій, громадян;
4) запрошувати в установленому порядку для роботи в
Університеті (в тому числі за контрактом) викладачів і вчених з
різних регіонів України, а також із зарубіжних країн з оплатою їх
праці за рахунок спеціального фонду;
5) присвоювати наукові ступені та вчені звання;
6) встановлювати і присвоювати почесні звання Університету;
7) розробляти та затверджувати власну організаційну
структуру, визначати форми організації і стимулювання праці для
забезпечення максимального використання інтелектуального
потенціалу науково-педагогічних, наукових та всіх інших категорій
працівників, студентів, аспірантів і докторантів;
8) затверджувати штатні розписи і посадові оклади згідно із
законодавством у межах фонду оплати праці;
9) установлювати співвідношення між основними видами робіт
науково-педагогічних працівників Університету (навчальна, наукова,
виховна; впровадження досягнень науково-технічного прогресу у
сільськогосподарське виробництво) відповідно до положення про
планування та облік їх навантаження, яке затверджується ректором
Університету;
10) спрямовувати кошти у розмірі до 50 відсотків доходів
спеціального фонду на виплату премій і надбавок до посадових
окладів (ставок) працівникам Університету. Порядок, розміри та
умови виплати зазначених премій і надбавок визначаються у
положенні, яке затверджує ректор Університету за погодженням з
вченою радою;
11) одержувати кошти і матеріальні цінності (будинки,
споруди, техніку, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів
виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, громадян і
благодійних фондів, у тому числі іноземних;
12) в установленому порядку передавати іншим суб'єктам
господарювання або реалізувати матеріальні цінності (будинки,
споруди, техніку, обладнання, транспортні засоби тощо, у тому
числі виготовлені Університетом), а також списувати основні
засоби, здавати в оренду приміщення та обладнання, що не
використовуються, а одержані кошти спрямовувати на розвиток
матеріально-технічної та соціальної бази Університету;
13) створювати госпрозрахункові підрозділи для надання послуг
юридичним і фізичним особам, затверджувати їх кошториси,
розробляти та впроваджувати власні програми
інформаційно-консультаційної діяльності;
14) формувати тематичні плани проведення науково-дослідних
розробок у межах передбачених Університету бюджетних коштів та
госпдоговірних наукових розробок;
15) самостійно розпоряджатися усіма видами асигнувань згідно
з кошторисом;
16) укладати відповідно до законодавства угоди про спільну
діяльність з підприємствами, установами та організаціями в Україні
і за її межами для виконання статутних завдань;
17) здійснювати за рахунок позабюджетних коштів Університету
інвестування в житлове будівництво та брати пайову участь у такому
будівництві;
18) розвивати власну мережу спортивно-оздоровчих,
лікувально-профілактичних і культурних закладів;
19) здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію та
капітальний ремонт основних фондів;
20) користуватися банківськими кредитами і позичками згідно
із законодавством;
21) самостійно видавати підручники, навчальні посібники,
тести, конспекти, лекції, методичні матеріали, монографії,
збірники наукових праць, тези доповідей (повідомлень), матеріали
конференцій, багатотиражну газету;
22) на добровільних засадах вступати до асоціацій, спілок та
інших об'єднань (у тому числі міжнародних) з метою забезпечення
підвищення якості підготовки фахівців, результативності наукових
досліджень, зміцнення матеріально-технічної бази і соціальної
інфраструктури, координації та кооперування діяльності, захисту
майнових прав, представлення інтересів у державних та інших
органах;
23) створювати фонд розвитку матеріально-технічної бази і
соціальної інфраструктури Університету;
24) брати участь у діяльності міжнародних організацій;
25) вирішувати інші питання відповідно до законодавства.
8. Університет забезпечує:
1) додержання державних стандартів освіти;
2) безпечні умови провадження навчально-наукової діяльності;
3) додержання фінансової дисципліни та збереження державного
майна;
4) соціальний захист членів трудового колективу та інших
учасників навчально-виховного процесу.
II. Структурні підрозділи Університету
9. Основними структурними підрозділами Університету є:
1) навчально-наукові інститути - створюються за галузевим
принципом шляхом об'єднання близькопрофільних факультетів,
навчально-наукових центрів та науково-дослідних інститутів,
навчально-дослідних станцій, виробничих підрозділів тощо; мають
власні особові рахунки і діють на основі положень, що
затверджуються ректором Університету.
Навчально-науковий інститут очолює директор, який
призначається на посаду і звільняється з посади наказом ректора
Університету (за погодженням з вченою радою Університету).
Директор інституту несе відповідальність перед ректором і
відповідними проректорами за стан навчальної, наукової,
впроваджувальної, виховної та виробничої діяльності в тій чи іншій
галузі. При директорові інституту утворюється вчена рада на правах
дорадчого органу, яка забезпечує на демократичних засадах
вирішення всіх питань діяльності інституту, в тому числі кадрових.
Факультети навчально-наукових інститутів забезпечують
підготовку фахівців (бакалаврів, спеціалістів, магістрів) за тією
чи іншою спеціальністю та спеціалізацією; вносять пропозиції щодо
підготовки аспірантів та докторантів, проводять виховну роботу із
студентами, беруть участь у роботі приймальної комісії та сприяють
працевлаштуванню випускників, організовують виробничу практику
студентів, їх стажування в науково-дослідних інститутах та на
підприємствах, забезпечують підвищення кваліфікації викладачів
кафедр і своєчасне проведення атестації та акредитації
спеціальностей і спеціалізацій.
Декан факультету обирається за конкурсом, є заступником
директора відповідного інституту з навчальної та виховної роботи.
У межах своїх повноважень, визначених у положенні про факультет,
декан видає розпорядження, обов'язкові для викладачів та
студентів, і несе персональну відповідальність за їх виконання.
При деканатах утворюються навчально-методичні вчені ради, які
вносять пропозиції щодо удосконалення навчально-виховного процесу
та забезпечують своєчасне корегування навчальних планів і програм,
що розглядаються вченою радою Університету;
2) навчально-наукові центри - створюються в складі
навчально-наукових інститутів шляхом об'єднання близькопрофільних
кафедр, проблемних науково-дослідних і навчальних лабораторій з
метою концентрації зусиль у розв'язанні тієї чи іншої навчальної
або наукової проблеми.
Директор центру призначається на посаду і звільняється з
посади наказом ректора Університету (за погодженням з вченою радою
Університету) із числа завідувачів кафедр та проблемних
науково-дослідних лабораторій. При директорові утворюється вчена
рада з метою сприяння найбільш ефективному виконанню завдань,
покладених на центр деканом, директором інституту та ректором
Університету;
3) науково-дослідні інститути - створюються в складі
навчально-наукових інститутів за поданням проректора Університету
шляхом об'єднання проблемних лабораторій навчально-наукових
інститутів з метою концентрації зусиль учених для розв'язання
важливих наукових проблем. Директор інституту призначається на
посаду і звільняється з посади наказом ректора Університету (за
погодженням з вченою радою Університету) із числа завідувачів
проблемних лабораторій. При директорові утворюється проблемна
вчена рада з метою сприяння виконанню завдань, покладених на
інститут;
4) кафедра - створюється в установленому порядку як основна і
визначальна ланка навчального, наукового, виховного процесу в
Університеті та впровадження досягнень науково-технічного прогресу
у виробництво. У своїй діяльності кафедра керується положенням,
яке схвалюється вченою радою Університету і затверджується
ректором.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач, який призначається
на посаду і звільняється з посади наказом ректора Університету на
умовах трудового договору (контракту) за результатами конкурсу і
несе персональну відповідальність за її роботу;
5) навчально-дослідні господарства, дослідні станції та
навчально-виробничий комбінат - створюються для практичного
навчання студентів, проведення наукових досліджень, провадження
виробничої та комерційної діяльності і діють згідно із статутами,
які затверджуються ректором Університету;
6) проблемні науково-дослідні лабораторії - створюються для
розв'язання найбільш сучасних наукових проблем у складі
навчально-наукових центрів при кафедрах. Керівництво лабораторією
здійснює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з
посади наказом ректора Університету (за погодженням з вченою радою
навчально-наукового інституту);
7) навчальні лабораторії - створюються при кафедрах для
забезпечення проведення лабораторних занять із конкретних
дисциплін відповідно до вимог світових стандартів,
освітньо-професійних програм та положень про організацію
навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах.
Навчальну лабораторію очолює завідувач, який призначається на
посаду і звільняється з посади наказом ректора Університету (за
погодженням з директором навчально-наукового інституту);
8) госпрозрахункові підрозділи (майстерні,
машинно-технологічні станції, служби сервісу тощо) - створюються в
установленому порядку для впровадження досягнень
науково-технічного прогресу в практику, виконання дорадчих
функцій, надання послуг тощо;
9) інші підрозділи (вищі навчальні заклади I-III рівня
акредитації - технікуми, коледжі, інститути, а також відділи,
навчально-методичні, навчально-наукові і навчально-виробничі
лабораторії та станції Університету, ботанічний сад, бібліотека,
база відпочинку, профілакторій, студентське конструкторське бюро
тощо) - створюються в установленому порядку для виконання
статутних функцій Університету.
Статути та положення про діяльність структурних підрозділів
Університету розробляються вченою радою Університету і
затверджуються ректором.
III. Студенти, аспіранти, докторанти
10. Правила прийому до Університету розробляються і
затверджуються ректором Університету згідно із законодавством.
Прийом іноземців проводиться за укладеними в установленому
порядку міжнародними угодами або на підставі прямих контрактів з
вищими навчальними закладами, організаціями та приватними особами.
11. Абітурієнти, які пройшли конкурсний відбір і зараховані
на навчання наказом ректора, є студентами Університету, їм
видається студентський квиток та залікова книжка встановленого
зразка.
12. Студентам денної форми навчання, які успішно навчаються,
виплачуються стипендії відповідно до законодавства.
Іногороднім студентам на період навчання, як правило,
надається місце для проживання в гуртожитку.
13. Студенти, аспіранти і докторанти Університету мають право
на:
1) вибір спеціалізації та форми навчання;
2) одержання знань, які відповідають сучасному рівню розвитку
науки, техніки та культури;
3) користування навчально-виробничою, науковою,
культурно-спортивною, побутовою та оздоровчою базою;
4) доступ до інформації з усіх галузей знань;
5) участь у науково-дослідній, дослідно-конструкторській та
інших видах наукової діяльності, конференціях, олімпіадах,
виставках, конкурсах тощо;
6) участь у конкурсах на одержання стипендій Президента
України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, а
також інших іменних стипендій;
7) одержання на конкурсній основі направлення на навчання та
стажування до інших навчальних закладів, у тому числі зарубіжних;
8) одержання в установленому порядку вищої освіти з другої
спеціальності;
9) особисту або через своїх представників участь у роботі
органів громадського самоврядування, в обговоренні та вирішенні
питань удосконалення навчально-виховного процесу,
науково-дослідної роботи, призначення стипендій, організації
дозвілля, побуту тощо;
10) участь в об'єднаннях громадян;
11) безпечні та нешкідливі умови навчання і праці;
12) навчання за індивідуальними навчальними планами,
програмами і графіками;
13) трудову діяльність у позаурочний час;
14) перерву в навчанні відповідно до законодавства;
15) захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та
психічного насильства, дій науково-педагогічних та інших
працівників, які порушують права або принижують їх честь і
гідність.
14. Студенти, аспіранти і докторанти Університету
зобов'язані:
1) систематично відвідувати навчальні заняття, в установлені
терміни виконувати всі види завдань, проходити всі форми контролю
знань, передбачені навчальними планами і програмами;
2) підвищувати свій гуманітарний і загальнокультурний рівень,
оволодівати загальнолюдськими духовними цінностями, знаннями
національної культури, історії, традицій Українського народу,
світової цивілізації;
3) поглиблювати знання з української мови як державної мови в
Україні та оволодівати іноземними мовами;
4) додержуватися вимог Статуту, правил внутрішнього
розпорядку Університету, інших нормативних документів, правових та
етичних норм співжиття;
5) вчасно інформувати деканат про неможливість (з поважних
причин) відвідувати заняття, складати, перескладати заліки та
іспити, виконувати контрольні роботи тощо;
6) постійно прагнути до морального і фізичного вдосконалення;
7) виявляти бережливе ставлення до державного майна,
підтримувати в належному стані навчальні, житлові приміщення та їх
обладнання, а в разі навмисного псування компенсувати їх вартість
згідно з законодавством, правилами внутрішнього розпорядку
Університету, правилами проживання в гуртожитку та іншими
нормативними документами.
15. За успіхи у навчанні, практичній та громадській роботі в
установленому порядку застосовуються різні види морального та
матеріального заохочення (іменні стипендії, стипендії різних
рівнів, подяки тощо) студентів Університету.
16. За невиконання вимог навчального плану, пропуски занять,
порушення дисципліни, правил внутрішнього розпорядку, правил
проживання в гуртожитку на студентів, аспірантів і докторантів
можуть бути накладені відповідні стягнення, передбачені
законодавством, аж до відрахування з Університету.
17. З Університету студент, аспірант і докторант може бути
відрахований:
1) за власним бажанням;
2) за незадовільне складання іспитів і заліків протягом
сесії;
3) за невиконання вимог навчального плану та графіка
навчально-виховного процесу;
4) за появу на заняттях, у навчальному корпусі, бібліотеці,
гуртожитку в нетверезому стані, у стані наркотичного або
токсикологічного сп'яніння;
5) за вироком суду, що набрав законної сили, чи постановою
органу, до компетенції якого належить накладення адміністративного
стягнення або застосування заходів громадського впливу;
6) за одноразове грубе порушення навчальної дисципліни або
правил внутрішнього розпорядку Університету (за погодженням з його
профспілковими організаціями).
Поновлення студентів, аспірантів і докторантів на навчанні в
Університеті здійснюється відповідно до положення, затвердженого
МОН.
18. Працевлаштування випускників денної форми навчання
здійснюється відповідно до законодавства. Університет сприяє
студентам в укладенні угод (контрактів) з підприємствами,
установами та організаціями під час їх працевлаштування.
19. З метою підвищення культурного рівня студентів,
задоволення їх потреб в організації дозвілля, захисту прав та
сприяння виконанню ними своїх обов'язків в Університеті
утворюються органи студентського самоврядування.
Органи студентського самоврядування (організації,
угруповання, об'єднання, рада молодих вчених, клуби та їх органи
управління), діяльність яких не суперечить Статуту Університету,
формуються за інтересами і діють відповідно до статуту
студентської організації Університету та статутів (положень)
студентських угруповань, об'єднань (клубів), погоджених з ректором
та вченою радою Університету.
З метою заохочення громадської діяльності студентів,
вирішення питань студентського життя, формування серед них лідерів
в Університеті запроваджується система рейтингової оцінки
лідерських якостей, яка за бажанням випускника може вноситися у
додаток до його диплома.
IV. Працівники Університету
20. Трудовий колектив Університету складається з
науково-педагогічних та наукових працівників, а також з
інженерно-технічного, навчально-допоміжного, навчально-виробничого
та адміністративно-господарського персоналу.
21. Заміщення вакантних посад науково-педагогічних
працівників здійснюється, як правило, за конкурсом. Рішення щодо
проведення конкурсу приймає ректор Університету.
Зарахування науково-педагогічних працівників без проведення
конкурсу проводиться, як правило, на один навчальний рік.
Дійсні члени (академіки) та члени-коресподенти Національної
академії наук та Української академії аграрних наук, заслужені
діячі науки і техніки, заслужені працівники народної освіти та
лауреати державних премій України, обрані на посади професора або
завідувача кафедри Університету за конкурсом, у подальшому
працюють на цих посадах без конкурсного обрання за наявності
рекомендації вченої ради Університету на продовження терміну їх
роботи.
Для підготовки пропозицій щодо оформлення трудових відносин з
тим чи іншим громадянином наказом ректора утворюється кадрова
комісія.
22. Для проведення конкурсного відбору за наказом ректора
Університету утворюються конкурсні комісії. Повноваження
конкурсних комісій визначаються відповідними положеннями, а склад
затверджується окремо для кожного конкурсу.
23. Науково-педагогічною діяльністю можуть займатися особи з
відповідною освітою і професійною практичною підготовкою та
високими моральними якостями.
24. Прийняття на науково-педагогічну роботу фахівців
(асистентів, викладачів, старших викладачів, доцентів, професорів,
завідувачів кафедр, деканів факультетів) після проходження
конкурсу здійснюється за контрактом (терміном до 5 років).
Директори науково-дослідних інститутів, навчально-наукових
центрів, навчально-наукових інститутів, проректори та керівники
структурних підрозділів з правом юридичної особи приймаються на
роботу за контрактом (терміном до 5 років) і призначаються наказом
ректора Університету за погодженням з вченою радою Університету.
25. Інженерно-технічний, навчально-допоміжний,
навчально-виробничий та адміністративно-господарський персонал
приймається на роботу за поданням керівників відповідних
структурних підрозділів Університету.
Права і обов'язки інженерно-технічного,
навчально-допоміжного, навчально-виробничого та
адміністративно-господарського персоналу визначаються правилами
внутрішнього розпорядку Університету, посадовими інструкціями та
умовами трудового договору.
26. Звільнення штатних науково-педагогічних працівників у
зв'язку із скороченням штатів (обсягу роботи) може здійснюватися
після закінчення навчального року або семестру.
27. Науково-педагогічні та наукові працівники Університету
мають право на:
1) участь у конференціях трудового колективу, обрання до
складу вченої ради Університету, вчених рад навчально-наукових
інститутів, навчально-наукових центрів, навчально-методичних рад
факультетів;
2) участь у роботі органів громадського самоврядування,
обговоренні та вирішенні питань навчальної, наукової і виробничої
діяльності через органи управління Університету;
3) участь у діяльності профспілкової організації працівників
Університету та членство в ній;
4) створення необхідних умов для професійної діяльності,
захист професійної честі та гідності;
5) виявлення педагогічної ініціативи, вільний вибір форм,
методів та засобів навчання;
6) користування лабораторіями, кабінетами, аудиторіями,
читальними залами, бібліотеками, соціально-побутовими закладами, а
також послугами обчислювальних центрів, наукових установ і
навчальних закладів Університету;
7) підвищення кваліфікації, вільний вибір змісту програм,
форм навчання, організацій та установ, які проводять підвищення
кваліфікації та перепідготовку;
8) оплату праці відповідно до законодавства та Статуту
Університету;
9) оплачувану відпустку;
10) забезпечення житлом відповідно до законодавства;
11) оскарження в установленому порядку дій адміністрації
Університету.
Науково-педагогічні та наукові працівники Університету мають
також інші права, передбачені законодавством та цим Статутом.
28. Науково-педагогічні та наукові працівники Університету
зобов'язані:
1) забезпечувати високу ефективність навчально-виховної
роботи та наукових досліджень, створювати умови для засвоєння
студентами, слухачами, аспірантами, докторантами навчальних
програм на рівні обов'язкових державних вимог, сприяти розвитку в
студентів самостійності, ініціативи, творчих здібностей;
2) додержуватися педагогічної етики і моралі, поважати
людську гідність студентів, виявляти турботу про їх культурний,
духовний і фізичний розвиток;
3) своєчасно і професійно виконувати розпорядження ректора
або уповноваженої ним особи;
4) особистим прикладом виховувати у студентів повагу до
принципів загальнолюдської моралі, культурно-національних,
духовних, історичних цінностей Українського та інших народів, до
державного устрою;
5) готувати студентів до свідомого життя в дусі
взаєморозуміння, миру і злагоди між усіма народами;
6) захищати студентів від будь-яких форм насильства, вести
пропаганду здорового способу життя;
7) постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну
майстерність, загальну та політичну культуру;
8) проводити наукові дослідження, які забезпечували б високий
рівень методичної та наукової роботи у відповідній галузі, активно
залучати до цієї роботи студентів;
9) надавати науково-консультаційну допомогу
сільськогосподарським та лісогосподарським товаровиробникам;
10) виконувати рішення конференції трудового колективу,
вченої ради Університету, вчених рад інститутів та центрів;
11) додержуватися правил внутрішнього розпорядку Університету
та вимог законодавства.
29. Керівництво Університету забезпечує науково-педагогічним
і науковим працівникам:
1) створення належних умов для:
праці, а також (за наявності відповідних коштів) організації
їх побуту, відпочинку, медичного обслуговування;
підвищення кваліфікації не рідше одного разу на п'ять років;
2) здійснення правового, соціального, професійного захисту;
3) виплату заробітної плати та компенсацій відповідно до
законодавства, а також компенсацій у разі втрати роботи у зв'язку
із змінами організаційних форм діяльності;
4) надання інших пільг та гарантій, передбачених
законодавством і колективним договором.
30. За значні досягнення в роботі (наукова школа, високий
рейтинг кафедри), а також не менш як 20-річний стаж бездоганної
роботи професор Університету може бути удостоєний почесного звання
"Заслужений професор Національного аграрного університету" з
врученням йому відповідного диплома.
Інші працівники, які досягли особливих успіхів у роботі і
пропрацювали в Університеті безперервно понад 25 років, можуть
бути удостоєні почесних звань "Заслужений викладач Національного
аграрного університету", "Заслужений науковий співробітник
Національного аграрного університету", "Заслужений працівник
Національного аграрного університету" з врученням їм відповідного
диплома.
Працівникам, які удостоєні почесних звань Університету,
встановлюються надбавки до посадових окладів за рахунок
позабюджетних коштів.
31. Ученим (незалежно від віку і стажу роботи), які досягли
особливих успіхів у розробленні найсучасніших наукових проблем на
світовому рівні та володіють і використовують у роботі знання
іноземної мови та комп'ютерну техніку, за рахунок спеціального
фонду може встановлюватися надбавка до заробітної плати, розмір
якої обумовлюється контрактом.
32. З викладачами, які допускають в Університеті некоректні
стосунки (брутальна поведінка, пияцтво, незаконні вимоги до
студентів, порушення трудової дисципліни тощо), контракт може бути
розірвано достроково. Для розгляду конфліктів на конференції
трудового колективу утворюється спеціальна комісія. Пропозиції,
внесені комісією з кожної конкретної справи, подаються ректору
Університету для прийняття рішення.
33. Представником інтересів трудового колективу є
профспілковий комітет Університету, а інтересів студентів -
профспілковий комітет студентів Університету.
34. Університет сприяє діяльності організації ветеранів війни
і праці, яка обирає раду ветеранів.
V. Організація навчальної і виховної роботи
35. Учасниками навчально-виховного процесу є:
1) студенти, аспіранти, докторанти;
2) керівні, науково-педагогічні, наукові працівники,
спеціалісти;
3) представники підприємств, установ, організацій, які беруть
участь у навчально-виховній роботі;
4) батьки або особи, які їх замінюють.
36. Організація навчально-виховного процесу в Університеті
визначається Положенням про вищий навчальний заклад, Положенням
про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах,
Статутом і правилами внутрішнього розпорядку Університету та
іншими нормативно-правовими актами.
37. Університет проводить підготовку, перепідготовку та
підвищення кваліфікації фахівців відповідних
освітньо-кваліфікаційних рівнів на основі ступеневої освіти за
навчальними планами, затвердженими вченою радою Університету, які
розробляються з урахуванням вимог нормативних документів щодо
підготовки фахівців відповідного рівня. Зміст, термін і форми
навчання визначаються Університетом згідно із законодавством.
38. Університет проводить:
1) підготовку фахівців таких освітньо-кваліфікаційних рівнів,
як бакалавр, спеціаліст і магістр за відповідними напрямами,
спеціальностями та спеціалізаціями;
2) підготовку кандидатів і докторів наук за відповідними
спеціальностями;
3) перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців та осіб
з числа науково-педагогічних працівників аграрного профілю.
Перепідготовка та підвищення кваліфікації спеціалістів
агропромислового комплексу проводиться Університетом на договірних
засадах разом з міністерствами, іншими центральними та місцевими
органами виконавчої влади, підприємствами, установами,
організаціями та громадянами.
39. Навчально-виховний процес базується на використанні
сучасних інформаційних технологій і забезпечує підготовку
фахівців, здатних до адаптації в умовах сучасного ринку праці.
У навчально-виховний процес не можуть втручатися політичні
партії, громадські і релігійні організації.
40. Навчальний рік, як правило, складається з двох семестрів,
кожний з яких закінчується екзаменаційною сесією або підсумковим
контролем знань.
41. Навчальні програми, підручники, навчальні та
навчально-методичні посібники опрацьовуються кафедрами
Університету, розглядаються і затверджуються навчально-методичними
комісіями, вченою радою Університету.
42. Університет забезпечує науково-педагогічних та наукових
працівників, студентів, аспірантів, докторантів та інших учасників
навчально-виховного процесу навчальними та навчально-методичними
посібниками, приміщеннями для навчання, технічними,
аудіовізуальними та іншими засобами навчання (у тому числі за
додаткову плату).
43. Студенти, які виконали всі вимоги навчального плану,
допускаються до підсумкової державної атестації, за результатами
якої згідно з законодавством присвоюється відповідна кваліфікація
та освітньо-кваліфікаційний рівень. Випускникам Університету
видаються документи про здобуття вищої освіти відповідного
освітньо-кваліфікаційного рівня, а також додаток до документа про
освіту із зазначенням результатів контролю знань з усіх дисциплін,
що вивчалися.
44. Мова викладання і навчання в Університеті - українська, а
в окремих випадках - англійська, німецька, французька, російська
(за рекомендацією вченої ради Університету).
45. Координацію навчально-виховного процесу та контролю за
додержанням навчальної дисципліни здійснює навчальна частина, яка
слідкує за рівномірним педагогічним навантаженням викладачів,
керуючись положенням, затвердженим ректором Університету.
Для розроблення перспективних науково-методичних напрямів,
відпрацювання та апробації новітніх педагогічних технологій при
навчальній частині створюються науково-методичні кабінети
(лабораторії).
46. Система виховної роботи спрямовується на формування
належної культури у студентів, викладачів та інших працівників
Університету, налагодження між ними стосунків у межах етичних
норм, створення умов для співпраці.
Виховна робота проводиться як у процесі поєднання навчальної,
наукової, творчої і виробничої діяльності студентів і викладачів,
так і в позааудиторний час. Виховний вплив може здійснюватись як у
результаті цілеспрямованої діяльності суб'єктів виховної роботи,
так і через вияв ставлення до своїх службових обов'язків, власну
поведінку та особистий приклад. Виховна робота вважається
невід'ємною складовою частиною службової діяльності керівників,
науково-педагогічних, наукових та інших працівників Університету.
До проведення організаційно-виховної,
культурно-просвітницької та індивідуальної роботи із студентами
залучаються викладачі та інші працівники всіх кафедр Університету.
Для забезпечення цілеспрямованого функціонування системи
виховної роботи на факультетах, у гуртожитках, студентських
колективах утворюються відповідні громадські структури із
залученням представників кафедр, навчально-виховних підрозділів та
органів студентського самоврядування.
З метою проведення організаційно-виховної роботи
безпосередньо в студентських колективах призначаються старости та
наставники академічних груп і курсів, діяльність яких
регламентується окремими положеннями, що затверджуються вченою
радою Університету. Координацію виховної роботи здійснює відділ
виховної роботи та студентських справ.
Виховна робота зараховується в робочий час відповідно до
положення про планування, штатно-фінансове забезпечення,
проведення виховної роботи, яке затверджується ректором за
погодженням з вченою радою Університету.
VI. Організація науково-дослідної роботи
47. Науково-дослідна робота в Університеті проводиться у
тісному зв'язку з Національною академією наук, МОН,
Мінагрополітики, Мінекоресурсів, Держкомземом, Держкомлісгоспом,
іншими центральними органами виконавчої влади, Українською
академією аграрних наук, Державним департаментом рибного
господарства, Державним департаментом ветеринарної медицини,
підприємствами та установами за перспективними (на 3 - 5 років)
планами, затвердженими вченою радою Університету.
48. Координація і методичне забезпечення наукової роботи
здійснюються науково-дослідною частиною та координаційною радою з
питань науково-технічної діяльності Університету.
Для координації виконання важливих науково-дослідних програм
в Університеті при науковій частині утворюється координаційна рада
з питань науково-технічної діяльності з числа провідних фахівців
Університету та інших установ, склад якої затверджується наказом
ректора.
49. Тематика науково-дослідних, дослідно-конструкторських
робіт формується вченими радами навчально-наукових і
науково-дослідних інститутів та навчально-наукових центрів на
конкурсній основі.
Висновок щодо затвердження рекомендованих вченими радами
науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт дає вчена
рада Університету на підставі рішення координаційної ради з питань
науково-технічної діяльності Університету за поданням проректора.
50. Науково-дослідні роботи виконуються науково-педагогічними
та інженерно-технічними (за сумісництвом) і штатними науковими
працівниками Університету, у тому числі докторантами і
аспірантами, а також студентами на основі трудових угод,
контрактів, договорів про створення науково-технічної продукції
відповідно до законодавства.
Науково-технічною продукцією є технології, сорти рослин,
породи тварин, нова техніка і матеріали, хімічні речовини і
лікарські препарати, комп'ютерні програми і бази даних, наукові
рекомендації тощо.
Університет вживає заходів до охорони інтелектуальної
власності, вартісної оцінки її як нематеріального активу,
здійснення авторського нагляду за проектуванням, розробленням та
впровадженням закінчених розробок у виробництво.
51. Фінансування наукових досліджень Університету
здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, що виділяються
Мінфіном на проведення фундаментальних і пошукових та прикладних
розробок (базове фінансування), а також бюджетних і позабюджетних
коштів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади,
коштів за господарськими договорами з окремими організаціями,
установами тощо.
Університет є замовником науково-дослідних робіт, які
виконуються на основі базового фінансування, і власником одержаної
науково-технічної продукції.
52. Атестацію наукових і науково-педагогічних працівників в
Університеті проводять спеціалізовані вчені ради в установленому
порядку.
VII. Інформаційно-консультаційне і дорадче забезпечення
потреб сільськогосподарських товаровиробників та впровадження
досягнень науково-технічного прогресу і передових технологій вагропромисловому комплексі
53. Університет бере участь у забезпеченні розвитку
інфраструктури, наданні науково-консультаційних, інформаційних,
правових, дорадчих та інших послуг виробникам та споживачам
сільськогосподарської продукції, а також у впровадженні в галузях
агропромислового виробництва завершених наукових розробок та
передового досвіду шляхом:
1) навчання спеціалістів для роботи в місцевих органах
виконавчої влади та органах місцевого самоврядування;
перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців -
експертів-консультантів інформаційно-консультаційних служб;
2) методичної, інформаційної та комунікаційної підтримки
діяльності інформаційно-консультаційних служб;
3) координації діяльності консультаційних служб та центрів;
4) інформаційно-консультаційного забезпечення потреб
сільськогосподарських підприємств, об'єднань і організацій
агропромислового комплексу та населення, у тому числі сільської
молоді;
5) провадження інших видів діяльності, які становлять
безпосередній практичний інтерес і відповідають законодавству.
54. Для організації інформаційно-консультаційної і
впроваджувальної діяльності Університет створює творчі колективи,
центри, лабораторії та інші навчально-наукові і виробничі
підрозділи в установленому порядку, в тому числі на
госпрозрахункових засадах.
VIII. Міжнародне співробітництво тазовнішньоекономічна діяльність
55. З метою інтеграції у світову освітянську систему
Університет:
1) установлює зв'язки з навчальними закладами, науковими
установами, організаціями, фірмами, фондами іноземних держав,
укладає угоди (контракти) про співробітництво, реалізує спільні
міжнародні проекти;
2) організовує виконання наукових робіт за грантами,
започаткованими фондами іноземних держав та міжнародних
організацій;
3) залучає вчених з інших країн до викладацької і
дослідницької роботи в Університеті згідно із законодавством;
4) у рамках міжнародних договорів України, проектів та
договорів Університету з навчальними та науковими установами інших
держав координує навчання іноземців за міждержавними та
двосторонніми угодами і направляє своїх студентів, аспірантів,
докторантів та науково-педагогічних працівників на стажування до
зарубіжних навчальних закладів;
5) здійснює заходи щодо взаємного визнання системи навчання
фахівців, а також їх дипломів і атестатів;
6) залучає іноземні інвестиції для поліпшення статутної
діяльності Університету, а також благодійні внески як у
національній валюті України, так і в іноземній валюті;
7) забезпечує в установленому порядку участь Університету у
міжнародних навчальних, наукових та виробничих об'єднаннях
(консорціумах).
56. Валютні і матеріальні надходження від
зовнішньоекономічної діяльності використовуються Університетом для
забезпечення його статутної діяльності згідно із законодавством.
IX. Навчально-виробничі підрозділиУніверситету
57. Основним завданням навчально-виробничих підрозділів є:
1) забезпечення практичної підготовки студентів;
2) створення умов для проведення наукових досліджень;
3) відпрацювання передових технологій з метою їх подальшого
впровадження;
4) надання науково-консультаційних послуг;
5) провадження господарської діяльності.
На базі науково-виробничих підрозділів можуть створюватися
кафедри, їх філії, відділи, навчальні лабораторії, майстерні тощо.
Фінансові відносини Університету з юридичними особами, які
входять до його складу, грунтуються на договірних умовах.
58. Студенти Університету під час проходження практики можуть
в установленому порядку працювати в навчально-виробничих
підрозділах, на них поширюється дія трудового законодавства та
відповідні умови оплати праці.
X. Органи управління і самоврядування Університету
59. Керівництво діяльністю Університету здійснюється
ректором, конференцією трудового колективу, вченою радою та
керівниками структурних підрозділів.
60. Ректор Університету в межах своєї компетенції та
відповідно до цього Статуту діє на засадах єдиноначальності і несе
відповідальність за результати роботи Університету. Ректор
призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом
Міністрів України за поданням вченої ради Університету.
Ректор Університету:
1) самостійно вирішує згідно із законодавством питання
діяльності Університету, виступає від імені Університету,
представляє його в державних та інших органах, підприємствах,
установах та організаціях;
2) є розпорядником майна і коштів Університету;
3) укладає договори (угоди), дає доручення, видає накази,
розпорядження, які є обов'язковими для всіх студентів, аспірантів,
докторантів і працівників Університету;
4) відкриває згідно із законодавством рахунки в Державному
казначействі та установах банків;
5) затверджує рішення вченої ради Університету, перелік
структурних підрозділів з правом юридичних осіб (за погодженням з
Мінфіном), штатний розпис, положення про підпорядковані підрозділи
та статути юридичних осіб, що входять до складу Університету,
забезпечує охорону праці, додержання законності та порядку в
Університеті;
6) формує контингент студентів, аспірантів і докторантів
Університету, відраховує та поновлює їх на навчанні, контролює
виконання навчальних планів і програм, планів науково-дослідних
робіт, здійснює контроль за додержанням штатно-фінансової
дисципліни, якістю роботи викладачів, організацією
навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного
виховання студентів; організовує побутове обслуговування
студентів, аспірантів, докторантів і працівників, проведення
заходів з їх оздоровлення;
7) розробляє і разом з профспілковим комітетом працівників
Університету подає на затвердження конференції трудового колективу
правила внутрішнього розпорядку Університету та колективний
договір;
8) затверджує склад вчених та навчально-методичних рад.
Ректор має право змінювати співвідношення обсягів основних
видів діяльності науково-педагогічних працівників (навчальна,
наукова, науково-методична і виховна робота, практичне
впровадження досягнень науково-технічного прогресу) залежно від
виробничої потреби та індивідуальних здібностей цих працівників,
а також вирішувати в установленому порядку питання матеріального
заохочення та встановлення надбавок до їх заробітної плати в
межах фонду оплати праці за кошторисом Університету.
Ректор може делегувати частину своїх прав і обов'язків
проректорам, директорам навчально-наукових інститутів і центрів,
деканам факультетів, керівникам інших структурних підрозділів
Університету.
Ректор за погодженням з вченою радою Університету на
контрактних засадах призначає на посаду та звільняє з посади
проректорів, директорів навчально-наукових інститутів і центрів,
деканів, керівників інших структурних підрозділів Університету,
визначає їх конкретні обов'язки і відповідальність.
61. Для вирішення основних питань діяльності Університету
створюються виконавчі та дорадчі органи.
Виконавчими органами є ректорат, адміністрація
навчально-наукових інститутів та центрів, деканати факультетів,
приймальна комісія.
Дорадчими органами є вчена рада Університету, вчені ради
навчально-наукових інститутів і центрів, навчально-методичні ради
факультетів, науково-технічні ради, рада молодих вчених,
студентська організація Університету.
62. Вищим колегіальним органом самоврядування Університету є
конференція трудового колективу. Вибори делегатів конференції
проводяться на загальних зборах структурних підрозділів
Університету з представництвом, яке визначається спільним рішенням
ректорату та профспілкових організацій Університету. При цьому не
менш як 75 відсотків загальної чисельності делегатів конференції
повинні становити науково-педагогічні працівники.
Конференція трудового колективу:
1) схвалює пропозиції щодо внесення змін до цього Статуту,
які подаються на затвердження Кабінетові Міністрів України;
2) заслуховує щороку звіти та розглядає перспективні плани
діяльності Університету;
3) розглядає щороку проект колективного договору і надає
повноваження профспілковому комітетові працівників Університету
підписати його разом з адміністрацією;
4) затверджує склад комісій з питань трудових спорів та
охорони праці;
5) вирішує питання діяльності Університету, що не належать до
компетенції його інших органів управління.
Конференція трудового колективу вважається правоможною, якщо
на ній присутні не менш як дві третини загальної кількості
делегатів. Рішення конференції приймаються більшістю голосів
присутніх на конференції.
63. Для розгляду найважливіших питань діяльності Університету
утворюється вчена рада.
До складу вченої ради Університету входять ректор (голова),
проректори, директори навчально-наукових інститутів і центрів,
декани факультетів, керівники вищих навчальних закладів, які
входять до складу Університету, директори дослідних станцій та
навчально-дослідних господарств, головний бухгалтер, керівники
окремих структурних підрозділів, голови профспілкових комітетів
(працівників Університету і студентів), голови студентської
організації та ради молодих вчених, вчений секретар, а також
працівники, які обираються більшістю голосів на загальних зборах
структурних підрозділів (переважно з числа професорів) і
чисельність яких повинна становити не менше 30 відсотків загальної
кількості членів вченої ради.
Персональний склад вченої ради затверджується наказом ректора
терміном на 3 роки.
64. Вчена рада Університету проводить засідання не менше
одного разу на місяць.
Засідання вченої ради вважається правоможним, якщо на ньому
присутні не менш як дві третини загальної кількості її членів.
Рішення вченої ради приймається у разі, коли за нього проголосує
не менш як половина присутніх на засіданні.
65. Вчена рада Університету:
1) розглядає питання щодо поліпшення статутних видів
діяльності Університету, раціонального використання матеріальних і
фінансових ресурсів;
2) за пропозицією ректора Університету приймає рішення з усіх
питань організації навчально-виховного процесу і наукових
досліджень;
3) затверджує плани проведення наукових досліджень;
4) утворює комісії з вивчення і підготовки окремих питань для
розгляду на засіданні вченої ради;
5) схвалює рішення щодо утворення, реорганізації чи
ліквідації в установленому порядку структурних підрозділів
Університету, в тому числі з правами юридичної особи;
6) вносить пропозиції щодо удосконалення положень про
структурні підрозділи Університету;
7) розробляє пропозиції щодо внесення змін до цього Статуту
та передає їх на схвалення конференцією трудового колективу;
8) визначає рейтинг претендентів на вакантну посаду ректора
шляхом голосування і подає пропозиції наглядовій раді;
9) розглядає пропозиції ректора про призначення на посаду
проректорів, головного бухгалтера, керівників структурних
підрозділів Університету;
10) розглядає в установленому порядку питання про заміщення
посад науково-педагогічних та наукових працівників;
11) присвоює в установленому порядку вчені звання професора,
доцента, старшого наукового співробітника, а також почесні звання
Універстету;
12) бере участь у визначенні заходів матеріального і
морального стимулювання праці.
Порядок денний засідання вченої ради формується ректором
Університету з урахуванням пропозицій керівників його структурних
підрозділів.
Рішення вченої ради Університету набирає чинності після його
затвердження ректором Університету.
Питання діяльності навчально-наукових інститутів і центрів
розглядаються і схвалюються вченими радами цих структурних
підрозділів. Кількісний склад рад, термін повноважень, умови
ротації їх членів, функції, порядок і регламент роботи
визначаються відповідними положеннями.
66. Для забезпечення функціонування Університету та
здійснення контролю за його діяльністю створюється наглядова рада.
Персональний склад наглядової ради затверджує Кабінет Міністрів
України.
Наглядова рада розглядає питання перспективного розвитку
Університету, надає допомогу його керівництву в реалізації
покладених на нього завдань.
Голова, його заступники та члени наглядової ради виконують
свої обов'язки на громадських засадах.
67. У науково-дослідних інститутах Національної академії
наук, Української академії аграрних наук, інших установах, що не є
структурними підрозділами Університету, спільним наказом ректора
Університету і директора відповідного науково-дослідного інституту
(керівника установи) можуть утворюватися кафедри Університету та
їх філії. Керівники цих підрозділів діють у межах наданих їм
повноважень згідно з положенням про кафедру чи про її філію.
Керівник установи, на базі якої утворено кафедру (філію), несе
відповідальність за організацію її діяльності відповідно до
договорів з Університетом.
XI. Фінансово-господарська діяльність Університету
68. Фінансово-економічна діяльність Університету здійснюється
за рахунок коштів, передбачених окремим рядком у державному
бюджеті за індивідуальними нормативами, які встановлюються
Кабінетом Міністрів України. Індивідуальні нормативи не
поширюються на працівників виробничих структурних підрозділів та
навчальних закладів I - III рівнів акредитації, які входять до
складу Університету з правом юридичних осіб.
Університет самостійно встановлює форми, системи і розміри
оплати праці працівників, стипендії студентів, аспірантів і
докторантів згідно із законодавством та цим Статутом у межах фонду
заробітної плати. За рахунок коштів спеціального фонду Університет
має право фінансувати витрати, пов'язані із залученням до
навчально-виховного процесу провідних іноземних учених,
стажуванням за кордоном окремих студентів, аспірантів, докторантів
і працівників, а також з виконанням представницьких функцій.
69. Сруктурні підрозділи Університету, які мають право
юридичної особи, фінансуються за окремими кошторисами.
За рахунок коштів спеціального фонду Університет має право
проводити витрати, пов'язані із залученням до навчального процесу
провідних іноземних вчених, стажуванням за кордоном окремих
студентів, аспірантів, докторантів і працівників, а також з
виконанням представницьких функцій та провадженням інших видів
діяльності відповідно до законодавства.
70. Університет самостійно планує діяльність і визначає
перспективи розвитку навчально-виробничих підрозділів виходячи з
потреб навчального процесу, попиту на вироблювану продукцію,
виконувані роботи (послуги) та необхідності забезпечення розвитку
матеріально-технічної бази і соціальної інфраструктури
Університету.
71. Обсяги виготовлення продукції (виконання робіт, надання
послуг) у навчально-виробничих підрозділах Університет визначає
самостійно виходячи з внутрішньогосподарських потреб та укладених
угод.
72. Університет має право самостійно реалізувати свою
продукцію (роботи, послуги) за цінами і тарифами, визначеними
згідно із законодавством.
73. Університет веде бухгалтерський облік і подає звітність
згідно із законодавством. Відповідальність за об'єктивність і
своєчасне подання звітної документації несуть проректори
Університету, головний вчений секретар та головний бухгалтер.
74. Додатковими джерелами фінансування діяльності
Університету є:
1) кошти, одержані за навчання, підготовку, підвищення
кваліфікації та перепідготовку кадрів відповідно до укладених
договорів;
2) плата за надання додаткових освітніх послуг;
3) кошти, одержані за науково-дослідні та інші роботи
(послуги), виконані Університетом на замовлення підприємств,
установ, організацій, громадян;
4) доходи від реалізації продукції навчально-виробничих
майстерень, цехів і господарств, надання в оренду приміщень,
споруд, обладнання;
5) кредити і позички банків, дивіденди від цінних паперів та
доходи від розміщення на депозитних вкладах тимчасово вільних
коштів спеціального фонду;
6) валютні надходження;
7) добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані
від підприємств, установ, організацій, окремих громадян;
8) інші кошти.
Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, які
надходять Університетові як безповоротна фінансова допомога або
добровільні пожертвування юридичних і фізичних осіб, у тому числі
нерезидентів, для провадження освітньої, наукової, оздоровчої,
спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком і не
оподатковуються.
У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування
Університету не зменшуються.
Бюджетні асигнування та позабюджетні кошти не підлягають
вилученню і використовуються виключно за призначенням, якщо інше
не передбачено законодавством.
75. Згідно з постановою Верховної Ради України від 29 липня
1994 р. N 158 ( 158/94-ВР ) в Університеті створено за рахунок
частини прибутку підприємств, які входять до його складу, фонд
розвитку матеріально-технічної бази і соціальної інфраструктури.
76. Ревізія фінансово-господарської діяльності Університету
проводиться в установленому порядку.
XII. Майно Університету
77. Майно Університету, до якого належать основні фонди та
оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких
відображається у відповідних балансах, є державною власністю.
78. Майно, закріплене за Університетом, належить йому на
правах оперативного управління, а майно, закріплене за
навчально-дослідними господарствами та дослідними станціями, що
входять до складу Університету, - на правах повного господарського
відання. Університет володіє, користується та розпоряджається
зазначеним майном відповідно до законодавства і цього Статуту.
79. Питання вилучення земель, відведених у постійне
користування Університету (в тому числі його навчально-дослідних
господарств та дослідних станцій), вирішуються відповідно до
Земельного кодексу України.
80. Університет відповідно до законодавства несе
відповідальність за додержання вимог і норм щодо охорони,
раціонального використання земель, вод, надр, лісів та відновлення
їх до рівня встановлених нормативів.
81. Звіт про діяльність Університету щороку заслуховується на
конференції трудового колективу за участю представників наглядової
ради і подається Кабінетові Міністрів України, Мінагрополітики та
МОН.
XIII. Умови реорганізації та припинення діяльності
82. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ,
перетворення) Університету здійснюється відповідно до
законодавства.
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2001 р. N 202
СКЛАДнаглядової ради Національного аграрного університету
ГЛАДІЙ - Віце-прем'єр-міністр України, голова
Михайло Васильович наглядової ради
КИРИЛЕНКО - Міністр аграрної політики, заступник
Іван Григорович голови наглядової ради
КРЕМЕНЬ - Міністр освіти і науки, заступник
Василь Григорович голови наглядової ради
ДАНИЛЕНКО - Голова Держкомзему
Анатолій Степанович
ЗАЄЦЬ - Міністр екології та природних
Іван Олександрович ресурсів
ЗАСУХА - голова Київської облдержадміністрації
Анатолій Андрійович
ЗУБЕЦЬ - президент Української академії
Михайло Васильович аграрних наук
МАТВІЙЧИК - заступник Міністра фінансів
Володимир Макарович
ОМЕЛЬЧЕНКО - голова Київської
Олександр Олександрович міськдержадміністрації
РОГОВИЙ - Міністр економіки
Василь Васильович
САМОПЛАВСЬКИЙ - Голова Держкомлісгоспу
Валерій Іванович
ШПАК - генеральний директор Украгролізингу
Василь Федорович
Джерело:Офіційний портал ВРУ