КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 5 жовтня 1998 р. N 1594
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМN 1386 ( 1386-2000-п ) від 05.09.2000 )
Про затвердження типових положень про управліннята відділи з питань надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту населення
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Типове положення про управління з питань
надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласної,
Київської та Севастопольської міської державної адміністрації і
Типове положення про відділи з питань надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту населення районної, районної у містах Києві та
Севастополі державної адміністрації (додаються).
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету
Міністрів України від 19 лютого 1996 р. N 213 ( 213-96-п ) "Про
затвердження Типового положення про управління у справах захисту
населення від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС обласної,
Київської міської адміністрації" (ЗП України, 1996 р., N 7,
ст.220), від 4 березня 1996 р. N 294 ( 294-96-п ) "Про
затвердження типових положень про штаби цивільної оборони та з
надзвичайних ситуацій" (ЗП України, 1996 р., N 8, ст.252) та від
23 грудня 1996 р. N 1543 ( 1543-96-п ) "Про внесення змін та
визнання такими, що втратили чинність, деяких рішень Кабінету
Міністрів України" (ЗП України, 1996 р., N 21, ст. 594) в частині
внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 лютого
1996 р. N 213 та від 4 березня 1996 р. N 294.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 1998 р. N 1594
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро управління з питань надзвичайних ситуацій
та цивільного захисту населення обласної, Київської
та Севастопольської міської державної адміністрації
1. Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного
захист населення (далі - управління) є структурним підрозділом і
входить до складу обласної, Київської та Севастопольської міської
державної адміністрації.
Управління створюються обласними, Київською та
Севастопольською міськими державними адміністраціями і
підпорядковуються голові обласної, Київської та Севастопольської
міської державної адміністрації та Міністерству з питань
надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією
України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента
України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства з
питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - МНС), рішеннями голови
обласної, Київської та Севастопольської міської державної
адміністрації та відповідного органу місцевого самоврядування, а
також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
забезпечення створення і сталого функціонування
територіальних підсистем Єдиної державної системи запобігання і
реагування на надзвичайні ситуації техногенного і природного
характеру (далі - Єдина державна система); реалізація державної політики у сфері цивільної оборони,
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій,
запобігання цим ситуаціям та реагування на них, ліквідації їх
наслідків та наслідків Чорнобильської катастрофи на відповідній
території; розроблення і реалізація заходів щодо підвищення готовності
цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних
ситуацій, наслідків Чорнобильської катастрофи; керівництво діяльністю відповідних місцевих органів з питань
надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, управління
підпорядкованими силами цивільної оборони; координація діяльності місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій усіх форм власності з питань цивільного захисту
населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків; визначення основних напрямів роботи у сфері цивільної
оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
та їх наслідків, соціального захисту населення і реабілітації
територій, забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи; здійснення інформаційного забезпечення у сфері цивільної
оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
та їх наслідків, створення і впровадження сучасних інформаційних
технологій та банків даних; підготовка і перепідготовка кадрів органів управління та сил
цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних
ситуацій та Їх наслідків, навчання населення діям в умовах
надзвичайних ситуацій.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
організовує розроблення і здійснення заходів щодо
удосконалення цивільної оборони, цивільного захисту населення і
територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню і
реагування на надзвичайні ситуації та заходів, пов'язаних з
ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи і соціальним
захистом громадян, які постраждали від них;
подає МНС, місцевим державним адміністраціям та органам
місцевого самоврядування пропозиції до проектів державних та
регіональних програм і прогнозів щодо ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи, вдосконалення системи цивільної
оборони, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, соціального
захисту громадян, які від них постраждали, контролює виконання
затверджених програм;
подає пропозиції МНС, місцевим державним адміністраціям та
органам місцевого самоврядування щодо включення до проекту
Державного бюджету України, бюджету області (міста) витрат на
розвиток та функціонування системи цивільної оборони, захисту
населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх
наслідків та наслідків Чорнобильської катастрофи, забезпечує
цільове використання виділених йому бюджетних коштів;
визначає в межах своєї компетенції рівень надзвичайної
ситуації, забезпечує оперативне і повне інформування органів
управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної оборони
щодо загрози її виникнення або про її виникнення та хід
ліквідації;
керує роботами, пов'язаними з ліквідацією надзвичайних
ситуацій, контролює готовність відповідних місцевих органів з
питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення,
підпорядкованих сил цивільної оборони до дій за призначенням;
здійснює організаційно-методичне керівництво і координацію
роботи з питань соціально-економічного, правового та медичного
захисту громадян, які постраждали від надзвичайних ситуацій або
брали участь у ліквідації їх наслідків, а також реабілітації
територій, забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи;
бере участь у розгляді пропозицій щодо будівництва,
розширення та реконструкції господарських об'єктів на територіях,
забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи, та в місцях
компактного переселення громадян з цих територій;
здійснює відповідно до закону державний нагляд і контроль за
виконанням вимог цивільної оборони і техногенної безпеки, заходів
щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх
наслідків, станом готовності сил і засобів цивільної оборони до
проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі
виникнення надзвичайної ситуації;
здійснює контроль за виконанням завдань щодо переселення
громадян з радіоактивно забруднених територій, створення для них
необхідних соціально-побутових умов у місцях компактного
переселення, будівництва житла, об'єктів соціальної та виробничої
інфраструктури для громадян, які проживають на радіоактивно
забруднених територіях, забезпечення їх екологічно чистими
продуктами харчування і промисловими товарами першої необхідності;
бере участь у проведенні державної експертизи містобудівної
документації та проектів будівництва техногенно небезпечних
об'єктів у частині додержання вимог цивільної оборони і
техногенної безпеки;
координує діяльність органів управління з питань надзвичайних
ситуацій та цивільної оборони, підприємств, установ та організацій
усіх форм власності щодо пошуку і рятування людей, проведення
пошуково-рятувальних робіт, ліквідації наслідків виливу
нафтопродуктів, шкідливих хімічних та радіоактивних речовин у
довкілля;
оповіщає населення за розпорядженням начальника цивільної
оборони області (міста) про загрозу і виникнення надзвичайної
ситуації, контролює належне функціонування територіальних та
об'єктових систем оповіщення;
розробляє разом із заінтересованими організаціями прогнози
ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій природного і
техногенного характеру, здійснює районування територій за
наявністю потенційно небезпечних об'єктів, виробництв та загрози
виникнення стихійного лиха, визначає і контролює показники ризику
на об'єктах господарювання і територіях;
організовує в установленому порядку надання допомоги
населенню, яке потерпіло внаслідок надзвичайної ситуації;
визначає разом з районними, районними у містах Києві та
Севастополі державними адміністраціями склад, місця розміщення та
оснащення сил і засобів територіальних підсистем Єдиної державної
системи;
забезпечує у порядку, встановленому законом, контроль за
накопиченням, збереженням та цільовим використанням фінансових
резервів і матеріально-технічних ресурсів, призначених для
ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
створює, організовує підготовку і забезпечує цільове
використання спеціалізованих пошуково-рятувальних формувань під
час проведення робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій та їх
наслідків;
відповідно до закону здійснює контроль за виконанням робіт з
ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального
захисту постраждалих громадян та цільовим використанням виділених
бюджетних коштів;
фінансує в установленому законодавством порядку витрати на
проведення робіт щодо ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи і соціального захисту постраждалих громадян;
вживає заходів до зниження рівня опромінення та забезпечення
нормальної життєдіяльності населення на забруднених унаслідок
Чорнобильської катастрофи територіях;
дає загальну оцінку радіаційної обстановки на територіях,
забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи, здійснює
радіоекологічний моніторинг, методичне керівництво та координацію
робіт щодо визначення радіаційної обстановки на цих територіях;
подає пропозиції щодо встановлення меж зон територій,
забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи, готує аналітичні
матеріали про стан соціального захисту постраждалих громадян;
організовує впровадження в практику досягнень науки і техніки
під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних
ситуацій та Чорнобильської катастрофи;
організовує фінансове, матеріально-технічне забезпечення
підпорядкованих органів управління і сил цивільної оборони;
розробляє, погоджує та затверджує в межах своєї компетенції
плани дій з цивільної оборони та заходів щодо запобігання
виникненню і ліквідації можливих надзвичайних ситуацій та їх
наслідків, які є обов'язковими до виконання органами управління з
питань надзвичайних ситуацій та цивільної оборони, підприємствами,
установами та організаціями усіх форм власності;
організовує підготовку органів управління з питань
надзвичайних ситуацій та цивільної оборони і населення до дій в
умовах надзвичайних ситуацій;
організовує роботу щодо забезпечення безпеки осіб, які
залучаються до роботи у районах виникнення надзвичайних ситуацій,
і збереження вантажів, що доставляються у ці райони;
забезпечує виконання на відповідній території зобов'язань за
міжнародними договорами у сфері цивільного захисту населення і
територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
погоджує питання добору і розстановки кадрів для
підпорядкованих органів управління, сил цивільної оборони;
розробляє пропозиції щодо удосконалення нормативно-правових
актів та у встановленому порядку вносить їх на розгляд МНС або
місцевої державної адміністрації;
організовує виконання законів та інших нормативно-правових
актів, здійснює контроль за їх реалізацією в межах і порядку,
встановлених законодавством;
забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної
політики стосовно державної таємниці, встановлює контроль за її
збереженням в апараті управління, а також в установах та
організаціях, що належать до сфери його управління;
формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби,
необхідні для потреб органів цивільного захисту населення і сил
цивільної оборони області (міста);
здійснює відповідно до закону комплексні перевірки стану
цивільної оборони на відповідній території;
контролює проведення навчань, тренувань з питань надзвичайних
ситуацій та цивільної оборони в районах і населених пунктах, на
підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;
здійснює інші функції, що випливають з покладених на нього
завдань.
5. Управління має право:
одержувати безоплатно від місцевих органів виконавчої влади
та органів місцевого самоврядування, органів статистики,
підприємств, установ та організацій усіх форм власності
інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
заслуховувати посадових осіб структурних підрозділів місцевих
державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій усіх
форм власності про хід виконання завдань і заходів у сфері
цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних
ситуацій, ліквідації їх наслідків та наслідків Чорнобильської
катастрофи та в установленому законом порядку надсилає їм
обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень
вимог цивільної оборони і техногенної безпеки;
відповідно до закону проводити перевірки стану цивільної
оборони і готовності до дій у надзвичайних ситуаціях органів
управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної оборони,
сил і засобів підприємств, установ та організацій усіх форм
власності;
залучати до проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням
запобігання виникненню та у разі виникнення надзвичайних ситуацій,
органи управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної
оборони, сили і засоби підприємств, установ та організацій усіх
форм власності, пошуково-рятувальні служби і територіальні
підрозділи (формування) міністерств та інших центральних органів
виконавчої влади згідно з планами взаємодії у порядку,
встановленому законодавством, а окремих спеціалістів - за
погодженням з їх керівниками;
відповідно до закону проводити комплексні перевірки стану
техногенної безпеки територій, підприємств, установ та організацій
усіх форм власності із залученням у встановленому порядку
спеціалістів відповідних контролюючих органів, розташованих на
території областей та інших адміністративно-територіальних
одиниць;
брати участь у порядку, встановленому законом, у перевірці
стану створення, збереження та обгрунтованості витрачання
фінансових резервів і матеріально-технічних ресурсів, призначених
для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків, органами
управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної оборони,
підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності,
розташованими на території областей та інших
адміністративно-територіальних одиниць;
вносити пропозиції підприємствам, установам та організаціям
усіх форм власності щодо заміщення посад працівників у сфері
цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних
ситуацій.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласних, Київської
та Севастопольської міських державних адміністрацій та органами
місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами та
організаціями усіх форм власності, об'єднаннями громадян.
7. Управління очолює начальник. На посаду начальника
управління можуть призначатись як військовослужбовці, так і
цивільні особи у порядку, встановленому законодавством.
Начальник управління є заступником начальника цивільної
оборони області (міста) і несе відповідальність за її стан у межах
відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Начальник управління має заступників, які за його поданням
призначаються на посаду і звільняються з посади у порядку,
встановленому законодавством.
Окремі посади в управлінні можуть заміщуватися
військовослужбовцями у порядку, встановленому законодавством.
8. Начальник управління:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на управління завдань та
прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності
заступників начальника управління, керівників структурних
підрозділів;
організовує діяльність управління та його підрозділів,
пов'язану з розробленням і здійсненням заходів щодо запобігання і
реагування на надзвичайні ситуації та заходів, пов'язаних з
ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи і соціальним
захистом постраждалих громадян;
подає на затвердження голові обласної, Київської та
Севастопольської міської державної адміністрації кошторис доходів
і видатків та штатний розпис управління в межах граничної
чисельності та фонду оплати праці його працівників;
затверджує положення про структурні підрозділи і
функціональні обов'язки працівників управління;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників
управління, за винятком військовослужбовців;
вносить подання щодо призначення на посади, присвоєння
чергових військових звань, звільнення з військової служби
військовослужбовців підпорядкованих органів управління, а також
про призначення та звільнення з посади керівників районних,
міських органів управління з питань надзвичайних ситуацій та
цивільної оборони у разі порушення ними законодавства України у
сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від
надзвичайних ситуацій та їх наслідків, ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи;
розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису
витрат на утримання управління;
керує всіма видами підготовки підпорядкованих йому
військовослужбовців і працівників для виконання в установлені
терміни завдань, покладених на управління;
забезпечує підготовку у межах своєї компетенції проекти
рішень голів відповідних державних адміністрацій з питань
надзвичайних ситуацій та цивільної оборони;
звертається з поданням до відповідних місцевих державних
адміністрацій та органів місцевого самоврядування про прийняття
рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних
у порушенні законодавства України у сфері цивільної оборони,
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх
наслідків, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи;
бере участь у порядку, встановленому законодавством, у
перевірці стану створення, збереження та обгрунтованості
витрачання фінансових резервів і матеріально-технічних ресурсів,
призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків,
органами управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної
оборони, підприємствами, установами та організаціями усіх форм
власності, дотримання ними вимог цивільної оборони і техногенної
безпеки, одержує від їх керівників потрібні пояснення, матеріали
та інформацію;
вносить пропозиції відповідним органам щодо обмеження, а у
разі потреби припинення роботи підприємств, об'єктів господарської
діяльності, окремих виробництв, цехів, експлуатації робочих місць
до усунення порушень, які можуть призвести до виникнення
надзвичайних ситуацій;
бере участь у розгляді районними, районними у містах Києві та
Севастополі державними адміністраціями, органами місцевого
самоврядування питань, пов'язаних з діяльністю управління та сил,
що створюються для запобігання виникненню та ліквідації
надзвичайних ситуацій;
скликає в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції.
9. Управління утримується за рахунок коштів державного
бюджету.
Гранична чисельність працівників управління (крім
військовослужбовців, гранична чисельність яких визначається в
установленому порядку), фонд оплати праці працівників управління
та видатки на утримання управління затверджуються головою
обласної, Київської та Севастопольської міської державної
адміністрації з урахуванням техногенних та екологічних
особливостей територій відповідно до розрахункової мінімальної
чисельності, структури управління та табеля оснащення і завдань на
особливий період, що визначаються МНС.
Матеріально-технічне забезпечення управління (службовими і
складськими приміщеннями, службовим автотранспортом та іншими
матеріально-технічними засобами) здійснюють обласні, Київська та
Севастопольська міські державні адміністрації.
Кошторис доходів і видатків та штатний розпис управління
затверджуються головою обласної, Київської та Севастопольської
міської державної адміністрації в межах граничної чисельності та
фонду оплати праці його працівників.
10. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс,
рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного
Герба України і своїм найменуванням.
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 1998 р. N 1594
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро відділ з питань надзвичайних ситуацій
та цивільного захисту населення районної, районної
у містах Києві та Севастополі державної адміністрації
1. Відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного
захисту населення (далі - відділ) є структурним підрозділом і
входить до складу районної, районної у містах Києві та Севастополі
державної адміністрації.
Відділи створюються районними, районними у містах Києві та
Севастополі державними адміністраціями і підпорядковуються голові
районної, районної у містах Києві та Севастополі державної
адміністрації та управлінню з питань надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту населення відповідно обласної, Київської та
Севастопольської міської державної адміністрації.
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України
( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України і
Кабінету Міністрів України, цим Положенням, розпорядженнями голови
обласної, Київської та Севастопольської міської, районної,
районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації,
наказами начальника управління з питань надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту населення обласної, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій.
3. Основними завданнями відділу є:
забезпечення створення і сталого функціонування місцевих
ланок територіальних підсистем Єдиної державної системи
запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного і
природного характеру в Україні (далі - Єдина державна система);
реалізація державної політики у сфері цивільної оборони,
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій,
запобігання цим ситуаціям та реагування на них, ліквідації їх
наслідків та наслідків Чорнобильської катастрофи на відповідній
території;
розроблення і реалізація заходів щодо підвищення готовності
сил цивільної оборони, захисту населення і територій від
надзвичайних ситуацій, наслідків Чорнобильської катастрофи;
координація діяльності місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій усіх форм власності з питань цивільного захисту
населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків,
управління підпорядкованими силами цивільної оборони;
визначення основних напрямів роботи у сфері цивільної
оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
та їх наслідків;
здійснення інформаційного забезпечення у сфері цивільної
оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
та їх наслідків, створення і впровадження сучасних інформаційних
технологій та банків даних;
організація підготовки і перепідготовки кадрів органів
управління та сил цивільної оборони, захисту населення і територій
від надзвичайних ситуацій та їх наслідків, навчання населення діям
в умовах надзвичайних ситуацій.
4. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
забезпечує розроблення і здійснення заходів щодо
удосконалення організації цивільної оборони, цивільного захисту
населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх
виникненню і реагування на них;
подає пропозиції до проектів державних та регіональних
програм і прогнозів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи, вдосконалення системи цивільної оборони, запобігання
виникненню надзвичайних ситуацій, соціального захисту громадян,
які від них постраждали, контролює у межах своїх повноважень
виконання затверджених програм;
подає пропозиції обласному, Київському та Севастопольському
міському управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного
захисту населення та районній державній адміністрації щодо
включення до проекту бюджету області (міста), району витрат на
розвиток функціонування системи цивільної оборони, захисту
населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх
наслідків та наслідків Чорнобильської катастрофи, забезпечує
цільове використання виділених йому бюджетних коштів;
визначає в межах своєї компетенції рівень надзвичайної
ситуації, забезпечує оперативне і повне інформування органів
управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної оборони
щодо загрози її виникнення або про її виникнення та хід
ліквідації;
керує роботами, пов'язаними з ліквідацією надзвичайних
ситуацій, контролює готовність відповідних місцевих органів з
питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення,
підпорядкованих сил цивільної оборони до дій за призначенням;
здійснює організаційно-методичне керівництво і координацію
роботи з питань соціально-економічного, правового та медичного
захисту громадян, які постраждали від надзвичайних ситуацій або
брали участь у ліквідації їх наслідків, а також реабілітації
територій, забруднених унаслідок Чорнобильської катастрофи;
здійснює відповідно до закону державний нагляд і контроль за
виконанням вимог цивільної оборони і техногенної безпеки, заходів
щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх
наслідків, станом готовності сил і засобів цивільної оборони до
проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі
виникнення надзвичайної ситуації;
бере участь у проведенні державної експертизи містобудівної
документації та проектів будівництва техногенно небезпечних
об'єктів у частині додержання вимог цивільної оборони і
техногенної безпеки;
координує діяльність місцевих органів виконавчої влади,
підприємств, установ та організацій усіх форм власності щодо
пошуку і рятування людей, ліквідації наслідків виливу
нафтопродуктів, викиду шкідливих хімічних та радіоактивних речовин
у довкілля;
оповіщає населення за розпорядженням начальника цивільної
оборони району про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації,
контролює належне функціонування територіальних та об'єктових
систем оповіщення;
розробляє разом із заінтересованими організаціями прогнози
імовірності виникнення надзвичайних ситуацій природного і
техногенного характеру, визначає підлеглі території за наявністю
потенційно небезпечних об'єктів, виробництв та загрози виникнення
стихійного лиха, визначає і контролює показники ризику на об'єктах
господарювання і в адміністративно-територіальних одиницях;
організовує в установленому порядку надання допомоги
населенню, яке потерпіло внаслідок надзвичайної ситуації;
визначає разом з органами місцевого самоврядування,
керівниками об'єктів господарської діяльності склад, місця
розміщення та оснащення сил і засобів місцевої ланки
територіальної підсистеми Єдиної державної системи;
забезпечує контроль за накопиченням, збереженням та цільовим
використанням фінансових резервів і матеріально-технічних
ресурсів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх
наслідків у порядку, встановленому законодавством;
створює, організовує підготовку і забезпечує цільове
використання спеціалізованих аварійно-рятувальних формувань під
час проведення робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій та їх
наслідків;
організовує впровадження в практику досягнень науки і техніки
під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних
ситуацій та Чорнобильської катастрофи;
організовує фінансове, матеріально-технічне забезпечення
підпорядкованих сил цивільної оборони;
розробляє, погоджує або затверджує плани дій з цивільної
оборони та заходів щодо запобігання виникненню і ліквідації
можливих надзвичайних ситуацій та їх наслідків, які є
обов'язковими до виконання органами управління з питань
надзвичайних ситуацій та цивільної оборони, підприємствами,
установами та організаціями усіх форм власності;
організовує підготовку органів управління і сил цивільної
оборони та населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій;
організовує роботу щодо забезпечення безпеки осіб, які
залучаються до роботи у районах виникнення надзвичайних ситуацій,
і збереження вантажів, що доставляються у ці райони;
забезпечує виконання на відповідній території зобов'язань за
міжнародними договорами у сфері цивільного захисту населення і
територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
погоджує питання добору і розстановки кадрів для
підпорядкованих сил цивільної оборони;
розробляє (в межах своєї компетенції) пропозиції щодо
удосконалення нормативно-правових актів та у встановленому порядку
вносить їх на розгляд обласному, Київському та Севастопольському
міському управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного
захисту населення та районній державній адміністрації;
організовує (в межах своєї компетенції) виконання законів та
інших нормативно-правових актів, здійснює контроль за їх
реалізацією;
забезпечує (в межах своєї компетенції) реалізацію державної
політики стосовно державної таємниці, встановлює контроль за її
збереженням в апараті відділу та організаціях, що належать до
сфери його управління;
формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби,
необхідні для потреб органів управління і сил цивільної оборони
району;
здійснює відповідно до закону комплексні перевірки стану
цивільної оборони на відповідній території;
контролює проведення навчань, тренувань із цивільного захисту
населення і цивільної оборони в районі і населених пунктах, на
підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;
здійснює інші функції, що випливають з покладених на нього
завдань.
5. Відділ має право:
одержувати безоплатно від органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування, статистичних органів, підприємств,
установ та організацій усіх форм власності інформацію, необхідну
для виконання покладених на нього завдань;
заслуховувати посадових осіб інших структурних підрозділів
районної державної адміністрації, керівників підприємств, установ
та організацій усіх форм власності з питань надзвичайних ситуацій
та в установленому законом порядку надсилає їм обов'язкові для
виконання розпорядження про усунення недоліків і порушень вимог
цивільної оборони і техногенної безпеки;
відповідно до закону проводити перевірки стану цивільної
оборони і готовності до дій у надзвичайних ситуаціях органів
управління сил і засобів підприємств, установ та організацій усіх
форм власності;
залучати до проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням
запобігання виникненню та у разі виникнення надзвичайних ситуацій,
органи управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної
оборони, сили і засоби підприємств, установ та організацій усіх
форм власності;
відповідно до закону проводити комплексні перевірки стану
техногенної безпеки територій, підприємств, установ та організацій
усіх форм власності із залученням у встановленому законодавством
порядку спеціалістів відповідних контролюючих органів,
розташованих на території району;
брати участь у порядку, встановленому законом, у перевірці
стану створення, збереження та обгрунтованості витрачання
фінансових резервів та матеріально-технічних ресурсів, призначених
для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків, органами
управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної оборони,
підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності,
розташованими на території району;
давати рекомендації підприємствам, установам та організаціям
усіх форм власності щодо заміщення посад працівників у сфері
цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних
ситуацій, ліквідації їх наслідків та наслідків Чорнобильської
катастрофи.
6. Відділ у процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими структурними підрозділами районної державної
адміністрації та органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності,
об'єднаннями громадян.
7. Відділ очолює начальник, який у встановленому порядку
призначається на посаду та звільняється з посади головою районної
державної адміністрації за погодженням з начальником управління з
питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення
обласної державної адміністрації.
На посаду начальника відділу районної у містах Києві та
Севастополі державної адміністрації, можуть призначатися як
військовослужбовці, так і цивільні особи у порядку, встановленому
законодавством.
Начальник відділу є заступником начальника цивільної оборони
району і несе відповідальність за її стан у межах району.
8. Начальник відділу:
здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на відділ завдань та
прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності
співробітників відділу;
організовує діяльність відділу та його підрозділів, пов'язану
з розробленням і здійсненням заходів цивільної оборони щодо
запобігання і реагування на надзвичайні ситуації та соціальним
захистом громадян, які постраждали від них та від наслідків
Чорнобильської катастрофи;
подає на затвердження голові районної державної адміністрації
кошторис доходів і видатків та штатний розпис відділу в межах
граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
затверджує положення про функціональні обов'язки працівників
відділу;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників відділу;
розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису
витрат на утримання відділу;
керує всіма видами підготовки підпорядкованих йому
військовослужбовців і працівників для виконання у встановлені
терміни завдань, покладених на відділ;
забезпечує підготовку у межах своєї компетенції проектів
наказів та розпоряджень голів відповідних державних адміністрацій;
представляє в місцевих органах виконавчої влади та органах
місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та
організаціях усіх форм власності інтереси у сфері цивільної
оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
та їх наслідків;
звертається з поданням до відповідної державної адміністрації
та органів місцевого самоврядування про прийняття рішень щодо
притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб,
винних у невиконанні затверджених заходів та планів у сфері
цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних
ситуацій та їх наслідків, ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи;
бере участь у порядку, встановленому законодавством, у
перевірці стану створення, збереження та витрачання фінансових
резервів та матеріально-технічних ресурсів, призначених для
ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків, органами
управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільної оборони,
підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності,
дотримання ними вимог цивільної оборони і техногенної безпеки,
одержує від їх керівників потрібні пояснення, матеріали та
інформацію;
вносить пропозиції відповідним органам щодо обмеження, а у
разі потреби припинення роботи підприємств, об'єктів господарської
діяльності, окремих виробництв, цехів, експлуатації робочих місць
до усунення порушень, які можуть призвести до виникнення
надзвичайних ситуацій;
бере участь у розгляді районною державною адміністрацією,
органами місцевого самоврядування питань цивільної оборони і
техногенної безпеки, дій сил, що створені для запобігання
виникненню та ліквідації надзвичайних ситуацій;
скликає в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції.
9. Відділ утримується за рахунок коштів державного бюджету.
Гранична чисельність працівників відділу (крім
військовослужбовців, гранична чисельність яких визначається в
установленому порядку), фонд оплати праці працівників відділу та
видатки на утримання відділу затверджуються головою районної
державної адміністрації з урахуванням техногенних та екологічних
особливостей територій відповідно до розрахункової мінімальної
чисельності працівників відділу, табеля оснащення і завдань на
особливий період, що визначаються МНС.
Матеріально-технічне забезпечення відділу (службовими і
складськими приміщеннями, службовим автотранспортом та іншими
матеріально-технічними засобами) здійснюють районні, районні у
містах Києві та Севастополі державні адміністрації.
Кошторис доходів і видатків та штатний розпис відділу
затверджуються головою районної, районної у містах Києві та
Севастополі державної адміністрації у межах граничної чисельності
та фонду оплати праці працівників.
10. Відділ є юридичною особою, має самостійний баланс,
рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного
Герба України і своїм найменуванням.
Джерело:Офіційний портал ВРУ